Nintendo در سال 2007، Natal را رد کرد!

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
iwata1b.jpg


به نظر می رسد رییس شرکت نینتندو، آقای Satoru Iwata زمانی پروژه ی نتال را دیده، ولی به خاطر تاخیر بیش از حد در عکس العمل و قیمت بالای آن، از پذیرفتن آن سر باز زده است. CVG در گزارش خود، چنین گفت.

یک منبع از پایگاه شرکت نینتندو در ژاپن، در حالی که به صورت ناشناس با این سایت گفتگو می کرد، اعلام کرد که قبل از خریده شدن شرکت اسرائیلی 3DV Systems (سازنده ی این تکنولوژی) توسط مایکروسافت، این شرکت یک نمونه ی اولیه از این تکنولوژی را به Satoru Iwata نشان داده بود.

در حالی که نینتندو تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته بود، آن را نپذیرفت، چرا که Satoru Iwata احساس می کرد که این تکنولوژی برای Wii مناسب نیست.

این منبع به CVG گفت: " آقای Iwata، همیشه بر روی چیزی سرمایه گذاری می کند که مطمئن باشد طرفداران نینتندو، از آن استقبال خواهند کرد."

" کمپانی 3DV دوربینی را به ما نشان داد که حرکات را به صورت سه بعدی تشخیص می داد، و قابلیت تشخیص صدا نیز داشت - اما Iwata نگران بود که نتواند آن را به قیمت مناسب نینتندو به فروش برساند. اون همچنین نگران تاخیر در عملکرد این دستگاه، در میان بازی بود."

" در واقع - من شنیدم که Iwata مشغول توصیف نمونه ی اولیه بود، و مطمئن هستم که درباره ی نِتال صحبت می کرد. چیزی که ما در E3 دیدیم، کوچک تر از نمونه ی اولیه بود و همچنین قدرت تشخیص چهره نیز بسیار ارتقاء یافته بود. اما همان تکنولوژی ای بود که در سال 2007 به ما نشان داده شد."

" ما هنوز درباره ی قیمتی که مایکروسافت برای این دوربین در نظر گرفته و کارهایی که با آن انجام داده است، متقاعد نشده ایم."

آقای Reggie Fils-Aime در حالی که قبول نمی کند نینتندو قبلا این تکنولوژی ویژه را دیده است، در ماه June سال قبل اعلام کرد که "نینتندو با این تکنولوژی بسیار آشنا است" و اینکه "به شخصه خبرهایی از تکنولوژی های مشابه شنیده و دیده است."

اگرچه، مایکروسافت اعلام کرده که تکنولوژی پروژه ی نتال، ساخته ی داخلی این شرکت است! در حالی که خریده شدن 3DV Systems توسط مایکروسافت در June 2009 تایید شد.

انتظار می رود، پروژه ی نتال، امسال و با قیمتی در حدود £50 عرضه شود.

منبع
 

Lord Hell

کاربر سایت
Dec 30, 2006
584
نام
میلاد
یه سری کامنت ها هیچ مزیتی هم که نداشته باشن . حد اقل باعث شادی ملت مسلمان می شن و خوشحالیم از حضور دوستانی که با کامنت های سطح بالا ملت رو شاد می کنن :)
در مورد Satoru Iwata :
اصولا افرادی که در هر زمینه ای به صورت تخصصی حضور دارن . به قدری مصاحبه ها و پیش بینی ها مختلف انجام می دن که ممکنه بعضی از این پیش بینی ها یا صحبت هاشون هم اشتباه در بیاد و کسی مشکلی با این موضوع نداره ! اصولا برای در نظر گرفتن اعتبار یک فرد به سابقه کلی اون شخص نگاه می کنن و Satoru Iwata در این زمینه با یک سابقه درخشان روبرو هست که تونسته با مدیریت قوی خودش نینتندو رو به یکی از موفق ترین شرکت ها تبدیل کنه ( 100 درصد خیلی خیلی جلوتر از مایکروسافت با اون سابقه کم و خنده دارش در زمینه گیم هست و اگه از سونی هم جلو نباشه . عقب تر هم نیست ) . اینکه یه سری افراد در حال مچ گیری از ایشون هستن و یه جورایی می خوان بگن حرف هایی که ایشون می زنه مشکل داره و ... باعث شادی ما شد و امیدواریم باز هم از این کامنت های خوشحال ببینیم !! در مورد سیاتل و مایکرو که جزو علاقیات برخی از دوستان هست :
این شرکت همونی بود که نینتند وی رو مسخره می کرد و این کنسول رو مختص بچه ها می دونست !! حالا خوشحالم که این شرکت بزرگ و حرفه ای و با سابقه :) مجبور شد به تقلید از مغز برتر مدیریت نینتندو اقای Satoru Iwata رو بیاره . و یه جورایی بگه غلط کردم !!
 

Samiel Danach

کاربر سایت
Dec 13, 2007
111
نام
امیرعلی
یه سری کامنت ها هیچ مزیتی هم که نداشته باشن . حد اقل باعث شادی ملت مسلمان می شن و خوشحالیم از حضور دوستانی که با کامنت های سطح بالا ملت رو شاد می کنن :)
در مورد Satoru Iwata :
اصولا افرادی که در هر زمینه ای به صورت تخصصی حضور دارن . به قدری مصاحبه ها و پیش بینی ها مختلف انجام می دن که ممکنه بعضی از این پیش بینی ها یا صحبت هاشون هم اشتباه در بیاد و کسی مشکلی با این موضوع نداره ! اصولا برای در نظر گرفتن اعتبار یک فرد به سابقه کلی اون شخص نگاه می کنن و Satoru Iwata در این زمینه با یک سابقه درخشان روبرو هست که تونسته با مدیریت قوی خودش نینتندو رو به یکی از موفق ترین شرکت ها تبدیل کنه ( 100 درصد خیلی خیلی جلوتر از مایکروسافت با اون سابقه کم و خنده دارش در زمینه گیم هست و اگه از سونی هم جلو نباشه . عقب تر هم نیست ) . اینکه یه سری افراد در حال مچ گیری از ایشون هستن و یه جورایی می خوان بگن حرف هایی که ایشون می زنه مشکل داره و ... باعث شادی ما شد و امیدواریم باز هم از این کامنت های خوشحال ببینیم !! در مورد سیاتل و مایکرو که جزو علاقیات برخی از دوستان هست :
این شرکت همونی بود که نینتند وی رو مسخره می کرد و این کنسول رو مختص بچه ها می دونست !! حالا خوشحالم که این شرکت بزرگ و حرفه ای و با سابقه :) مجبور شد به تقلید از مغز برتر مدیریت نینتندو اقای Satoru Iwata رو بیاره . و یه جورایی بگه غلط کردم !!

اگر قرار باشه بگی سابقه کوتاه ، سونی هم زمانی Ps 1 رو عرضه کرد و دنیا رو گرفت در حالی که اولین تجربش بود و هیچ سابقه ای نداشت ! بر خلاف نینتندو که نسل قبلش رو برده بود ! به سابقه بودن تو زمینه بازی نیست ! به خیلی عوامل دیگه هست ! در ضمن ایشون از نظر اقتصادی فکر نمی کنم میئول بازاریابی و تجارت نینتندو هم باشن ؟ درسته ؟ اینجوری باشه پس باید بگیم مثلا Shane kim اومده همه کارا رو واسه مایکروسافت کرده :laughing: نه برادر من ایشون هرچه قدر هم که مدیر باشن و توانایی اداره کردن داشته باشه ، دلیل نمیشه راجع به هر تکنولوژی که نظر میده درست باشه ! ایشون نه تنها در مورد Natal و I Pad درست نظر ندادن بلکه با این حرف هاشون سعی دارن این دو تا رو کوچیک نشون بدن و خودشون رو بکشن بالا که این هم سیاست هست نه چیز دیگه ای ! وگرنه من نمی دونم این همه منبع تخصصی تکنولوژی و گنده های این صنعت مرض داشتن بیان از Natal و I Pad به عنوان نسل های جدید تکنولوژی و بسیار فدرتمند اسم ببرن ؟

فقط مونده این دوست عزیز بیان Motion Control سونی رو هم زیر سوال ببرن تا خیال همه رو راحت کنن و رسما اعلام بنمایند که WII خود تکنولوژِی 3 نسل آینده هست و این چیزای که این همه شرکت نشون میدن پیش پا افتادست !

و در مورد خود نینتندو ، شکی نیست که بزرگه ! اما اصولا هیچ شرکتی به خاطر یک نفر معروف نمیشه و همیشه عده ی زیادی هستند که باعث قدرت در یه شرکت میشن ! پس الکی ایشون رو نمیشه گنده کرد ! دو نسل قبل هم که برای نینتندو فاجع آور بود ! الآن هم درسته به خاطر دستگاه خانوادگیش جلو هست ، آما ظاهرا با این کار های مایکرو و اپل و سونی احساس خظر کردن که همچین صحبت های جالبی رو دارن انجام میدن !
 

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
یه سری کامنت ها هیچ مزیتی هم که نداشته باشن . حد اقل باعث شادی ملت مسلمان می شن و خوشحالیم از حضور دوستانی که با کامنت های سطح بالا ملت رو شاد می کنن :)
در مورد Satoru Iwata :
اصولا افرادی که در هر زمینه ای به صورت تخصصی حضور دارن . به قدری مصاحبه ها و پیش بینی ها مختلف انجام می دن که ممکنه بعضی از این پیش بینی ها یا صحبت هاشون هم اشتباه در بیاد و کسی مشکلی با این موضوع نداره ! اصولا برای در نظر گرفتن اعتبار یک فرد به سابقه کلی اون شخص نگاه می کنن و Satoru Iwata در این زمینه با یک سابقه درخشان روبرو هست که تونسته با مدیریت قوی خودش نینتندو رو به یکی از موفق ترین شرکت ها تبدیل کنه ( 100 درصد خیلی خیلی جلوتر از مایکروسافت با اون سابقه کم و خنده دارش در زمینه گیم هست و اگه از سونی هم جلو نباشه . عقب تر هم نیست ) . اینکه یه سری افراد در حال مچ گیری از ایشون هستن و یه جورایی می خوان بگن حرف هایی که ایشون می زنه مشکل داره و ... باعث شادی ما شد و امیدواریم باز هم از این کامنت های خوشحال ببینیم !! در مورد سیاتل و مایکرو که جزو علاقیات برخی از دوستان هست :
این شرکت همونی بود که نینتند وی رو مسخره می کرد و این کنسول رو مختص بچه ها می دونست !! حالا خوشحالم که این شرکت بزرگ و حرفه ای و با سابقه :) مجبور شد به تقلید از مغز برتر مدیریت نینتندو اقای Satoru Iwata رو بیاره . و یه جورایی بگه غلط کردم !!
lol

چند تا نکته رو بگم و برم. اول اینکه اینا رو ایواتا نگفته، هر چند ایواتا خیلی قبل تر از این حرفها تقریبا همین حرف ها رو زده بود.

یکی گفته بود iPod بیشتر فروخته یا DS که خوب مسلما iPod بیشتر فروخته اما اولا مقایسه یه کنسول دستی بازی با یه پخش کننده موسیقی که گستره مخاطبش بسیار بسیار وسیعتره اشتباهه، ثانیا فروش iPod شامل کل مدل های اون و کلا خانواده iPod هستش که تفاوت های اساسی با هم دارن، اما DS فقط چند redesign داشته اما سخت افزار همونه و همون نرم افزار ها رو اجرا میکنه. با تمام این احوال حدود 5 سال و نیم طول کشید تا فروش iPod به 100 میلیون دستگاه برسه در حالی که DS فقط توی 4 سال و 3 ماه تونست فروشش رو به 100 میلیون دستگاه برسونه.

http://www.macnn.com/articles/07/04/09/apple.holds.100m.record

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/nintendo-ds-thrashes-psp-as-sales-crack-100m-mark-1644287.html

اگر یکمی به اون چیزهایی که گفتم فکر کنید میفهمید که فروش DS چقدر خارق العاده است.

در مورد iPad خیلی خوبه که نظرات تقریبا تمامی اهل فن رو هم مقایسه کنیم با نظرات ایواتا تا ببینیم آیا اونها حرف متفاوتی میزنن یا نه همون حرف رو میزنن.

در مورد صحبت های ایواتا در سال 2004 و آوردنش توی سال 2010 فقط میشه خندید.
دقیقا مثل این میمونه که یکی 6 سال پیش گفته باشه موبایل لوکسه و همه نمیتونن ازش استفاده کنن حالا الان یه نفر بیاد اون حرفو رد کنه بگه الان همه موبایل دارن و با 5000 تومان میشه 2 تا سیم کارت گرفت!
توی اون مصاحبه اولا ایواتا به طور مشخص داشته در مورد GC صحبت میکرده نه کنسول های بعدیش، ثانیا به طور واضح داشته زمان حال رو میگفته:

In an interview with the Japan Economic Foundation's magazine, Japan Spotlight, the famously outspoken Iwata repeated his oft-quoted assertion that "customers do not want online games." He told the Spotlight, "At the moment, most customers do not wish to pay the extra money for connection to the Internet, and for some customers, connection procedures to the Internet are still not easy."

ایواتا داشته در مورد بازی های آخر سال 2003 صحبت میکرده، اونم توی ژاپن!!! حتی هنوز هم بازی های آنلاین خیلی توی ژاپن جا نیفتاده چه برسه به بیشتر از 6 سال پیش. اون زمان حتی توی مناطق دیگه (از جمله آمریکا) هم بازی های آنلاین روی کنسول رواج نداشت و تازه آخر سال 2004 اولین بازی جدی آنلاین (Halo 2) عرضه شد!
گذشته از همه اینها همون زمان هم بار ها توسط ایواتا و بقیه مسئولین نینتندو گفته شده بود که دنبال راهی هستن که بازی های آنلاین رو با کمترین هزینه یا حتی بدون هزینه به گیمر ها ارائه بدن که بعدا هم همین سیاست رو توی DS و Wii پیاده کردند و سرویسشون کاملا رایگان بود و از WiFi هم استفاده میکرد که توی بسیاری از نقاط شهری کاملا رایگانه.

در مورد خلاقیت نینتندو با N64 اونم فقط توی حدود 2 سال توی ژاپن (چون سال 98 یه کنسول نسل جدید به اسم dreamcast توی ژاپن عرضه شد و عملا هم توجه گیمر ها و هم نینتندو و سایر کمپانی های سازنده سخت افزار معطوف نسل بعد و عرضه یک کنسول رقیب برای dreamcast شد) و 3 سال توی سایر مناطق دنیا اینا رو میشه نام برد:
در زمینه نرم افزار (بازی):
اولین FPS های درست و حسابی و محبوب کنسولی (Goldeneye 007 و Perfect Dark)
تعریف استاندارد جدید در سبک پلتفرمر با 3d کردن این سبک بازی ها (Super Mario 64)
تعریف استاندارد جدید در سبک ادونچر با 3d کردن این سبک و به کار بردن المان هایی که هنوز هم بزرگ ترین بازی ها ازش استفاده میکنن (Zelda OoT)
و ...

در زمینه سخت افزار:
آوردن آنالوگ به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه
آوردن rumble یا شوک به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه
آوردن trigger به دسته ها که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه
و ...

در حد این نوآوری ها که واقعا استاندارد های صنعت بازی رو به کل توی چندین نسل بعدی هم تغییر دادن، اونم توی اون مدت زمان کم حدود 3 سال، مایکروسافت توی 8 سال و خورده ای که توی صنعت بازی هست که هیچی، اگر 800 و خورده ای سال دیگه هم توی این صنعت باشه، نمیتونه داشته باشه.

در مورد نسل GC هم همین بس که Wii در واقع GC دو برابر شده است. :laughing: نینتندو در واقع هنوز توی همون نسل GC هستش و داره بقیه رو له میکنه، چه از نظر فروش چه از نظر نوآوری. در ضمن بد نیست اینم بگم که دسته های Wii ابتدا قرار بود به عنوان یک وسیله جانبی برای GC عرضه بشن اما نینتندو تصمیم گرفت اسم و قیافه کنسول رو هم عوض کنه و قدرتش رو هم یکمی بیشتر کنه. در واقع Wii همون GC ه که کلاک چیپ هاش 2 برابر شده. lol

راستی روند خیلی جالبی داشته این صحبت ها تا اینجا، از ابتدا تا الان از طرف کسانی که موفقیت Wii خیلی بهشون فشار آورده این حرفها زده میشد و هر دفعه که خنده دار بودنشون مشخص میشد، میرفتن سراغ یه حرف جدید و البته خنده دار دیگه:

امکان نداره یه کنسول با این گرافیک بازی ها فروش کنه.
آدم خسته میشه دستشو هی تکون بده، این دسته ها اصلا به درد نمیخوره.
امکان نداره کسی دسته های به این خوبی فعلی رو رها کنه بره سراغ دسته های مسخره نینتندو!
کی میره یه کنسول با اسم Wii بخره!؟
همین الان بازی های Wii گرافیکشون مزخرفه، یک سال بگذره دیگه کسی نمیتونه بهشون نگاه کنه!
یکمی که بگذره مردم خسته میشن و اون fun بودن اولیه از بین میره، هر کسی که Wii خریده بعد از یک ماه انداختتش کنار!
بازی های Wii اصلا فروش نمیکنن چون خریدارای Wii همشون casual هستن و یه بازی میخرن و دیگه هیچ!
حالا درسته که بازی های خود نینتندو روی Wii فروش میکنن اما بازی های third party که اصلا فروش نمیکنن!
کار Wii دیگه تموم شده است، نینتندو دیده بازارش داره به خطر میفته چون با اومدن نتال و motion controller سونی عمرا دیگه کسی بره طرف Wii!

و این داستان که بالاخره یه روزی میرسه که Wii رو دیگه کسی نگاه نکنه و تموم بشه همچنان ادامه دارد ...
 
آخرین ویرایش:

Lord Hell

کاربر سایت
Dec 30, 2006
584
نام
میلاد
lol

چند تا نکته رو بگم و برم. اول اینکه اینا رو ایواتا نگفته، هر چند ایواتا خیلی قبل تر از این حرفها تقریبا همین حرف ها رو زده بود.

یکی گفته بود iPod بیشتر فروخته یا DS که خوب مسلما iPod بیشتر فروخته اما اولا مقایسه یه کنسول دستی بازی با یه پخش کننده موسیقی که گستره مخاطبش بسیار بسیار وسیعتره اشتباهه، ثانیا فروش iPod شامل کل مدل های اون و کلا خانواده iPod هستش که تفاوت های اساسی با هم دارن، اما DS فقط چند redesign داشته اما سخت افزار همونه و همون نرم افزار ها رو اجرا میکنه. با تمام این احوال حدود 5 سال و نیم طول کشید تا فروش iPod به 100 میلیون دستگاه برسه در حالی که DS فقط توی 4 سال و 3 ماه تونست فروشش رو به 100 میلیون دستگاه برسونه.

http://www.macnn.com/articles/07/04/09/apple.holds.100m.record

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/nintendo-ds-thrashes-psp-as-sales-crack-100m-mark-1644287.html

اگر یکمی به اون چیزهایی که گفتم فکر کنید میفهمید که فروش DS چقدر خارق العاده است.

در مورد iPad خیلی خوبه که نظرات تقریبا تمامی اهل فن رو هم مقایسه کنیم با نظرات ایواتا تا ببینیم آیا اونها حرف متفاوتی میزنن یا نه همون حرف رو میزنن.

در مورد صحبت های ایواتا در سال 2004 و آوردنش توی سال 2010 فقط میشه خندید.
دقیقا مثل این میمونه که یکی 6 سال پیش گفته باشه موبایل لوکسه و همه نمیتونن ازش استفاده کنن حالا الان یه نفر بیاد اون حرفو رد کنه بگه الان همه موبایل دارن و با 5000 تومان میشه 2 تا سیم کارت گرفت!
توی اون مصاحبه اولا ایواتا به طور مشخص داشته در مورد GC صحبت میکرده نه کنسول های بعدیش، ثانیا به طور واضح داشته زمان حال رو میگفته:

In an interview with the Japan Economic Foundation's magazine, Japan Spotlight, the famously outspoken Iwata repeated his oft-quoted assertion that "customers do not want online games." He told the Spotlight, "At the moment, most customers do not wish to pay the extra money for connection to the Internet, and for some customers, connection procedures to the Internet are still not easy."

ایواتا داشته در مورد بازی های آخر سال 2003 صحبت میکرده، اونم توی ژاپن!!! حتی هنوز هم بازی های آنلاین خیلی توی ژاپن جا نیفتاده چه برسه به بیشتر از 6 سال پیش. اون زمان حتی توی مناطق دیگه (از جمله آمریکا) هم بازی های آنلاین روی کنسول رواج نداشت و تازه آخر سال 2004 اولین بازی جدی آنلاین (Halo 2) عرضه شد!
گذشته از همه اینها همون زمان هم بار ها توسط ایواتا و بقیه مسئولین نینتندو گفته شده بود که دنبال راهی هستن که بازی های آنلاین رو با کمترین هزینه یا حتی بدون هزینه به گیمر ها ارائه بدن که بعدا هم همین سیاست رو توی DS و Wii پیاده کردند و سرویسشون کاملا رایگان بود و از WiFi هم استفاده میکرد که توی بسیاری از نقاط شهری کاملا رایگانه.

در مورد خلاقیت نینتندو با N64 اونم فقط توی حدود 2 سال توی ژاپن (چون سال 98 یه کنسول نسل جدید به اسم dreamcast توی ژاپن عرضه شد و عملا هم توجه گیمر ها و هم نینتندو و سایر کمپانی های سازنده سخت افزار معطوف نسل بعد و عرضه یک کنسول رقیب برای dreamcast شد) و 3 سال توی سایر مناطق دنیا اینا رو میشه نام برد:
در زمینه نرم افزار (بازی):
اولین FPS های درست و حسابی و محبوب کنسولی (Goldeneye 007 و Perfect Dark)
تعریف استاندارد جدید در سبک پلتفرمر با 3d کردن این سبک بازی ها (Super Mario 64)
تعریف استاندارد جدید در سبک ادونچر با 3d کردن این سبک و به کار بردن المان هایی که هنوز هم بزرگ ترین بازی ها ازش استفاده میکنن (Zelda OoT)
و ...

در زمینه سخت افزار:
آوردن آنالوگ به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه
آوردن rumble یا شوک به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه
آوردن trigger به دسته ها که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه
و ...

در حد این نوآوری ها که واقعا استاندارد های صنعت بازی رو به کل توی چندین نسل بعدی هم تغییر دادن، اونم توی اون مدت زمان کم حدود 3 سال، مایکروسافت توی 8 سال و خورده ای که توی صنعت بازی هست که هیچی، اگر 800 و خورده ای سال دیگه هم توی این صنعت باشه، نمیتونه داشته باشه.

در مورد نسل GC هم همین بس که Wii در واقع GC دو برابر شده است. :laughing: نینتندو در واقع هنوز توی همون نسل GC هستش و داره بقیه رو له میکنه، چه از نظر فروش چه از نظر نوآوری. در ضمن بد نیست اینم بگم که دسته های Wii ابتدا قرار بود به عنوان یک وسیله جانبی برای GC عرضه بشن اما نینتندو تصمیم گرفت اسم و قیافه کنسول رو هم عوض کنه و قدرتش رو هم یکمی بیشتر کنه. در واقع Wii همون GC ه که کلاک چیپ هاش 2 برابر شده. lol

راستی روند خیلی جالبی داشته این صحبت ها تا اینجا، از ابتدا تا الان از طرف کسانی که موفقیت Wii خیلی بهشون فشار آورده این حرفها زده میشد و هر دفعه که خنده دار بودنشون مشخص میشد، میرفتن سراغ یه حرف جدید و البته خنده دار دیگه:

امکان نداره یه کنسول با این گرافیک بازی ها فروش کنه.
آدم خسته میشه دستشو هی تکون بده، این دسته ها اصلا به درد نمیخوره.
امکان نداره کسی دسته های به این خوبی فعلی رو رها کنه بره سراغ دسته های مسخره نینتندو!
کی میره یه کنسول با اسم Wii بخره!؟
همین الان بازی های Wii گرافیکشون مزخرفه، یک سال بگذره دیگه کسی نمیتونه بهشون نگاه کنه!
یکمی که بگذره مردم خسته میشن و اون fun بودن اولیه از بین میره، هر کسی که Wii خریده بعد از یک ماه انداختتش کنار!
بازی های Wii اصلا فروش نمیکنن چون خریدارای Wii همشون casual هستن و یه بازی میخرن و دیگه هیچ!
حالا درسته که بازی های خود نینتندو روی Wii فروش میکنن اما بازی های third party که اصلا فروش نمیکنن!
کار Wii دیگه تموم شده است، نینتندو دیده بازارش داره به خطر میفته چون با اومدن نتال و motion controller سونی عمرا دیگه کسی بره طرف Wii!

و این داستان که بالاخره یه روزی میرسه که Wii رو دیگه کسی نگاه نکنه و تموم بشه همچنان ادامه دارد ...
خوب الان این صحبت ها چه ربطی به حرف های من داشت که نقل قولش کردی !!!! و بعدم lol و این صحبت ها !! الان من مگه خلاف این چیزارو گفتم ؟ :)
اگر قرار باشه بگی سابقه کوتاه ، سونی هم زمانی Ps 1 رو عرضه کرد و دنیا رو گرفت در حالی که اولین تجربش بود و هیچ سابقه ای نداشت ! بر خلاف نینتندو که نسل قبلش رو برده بود ! به سابقه بودن تو زمینه بازی نیست ! به خیلی عوامل دیگه هست ! در ضمن ایشون از نظر اقتصادی فکر نمی کنم میئول بازاریابی و تجارت نینتندو هم باشن ؟ درسته ؟ اینجوری باشه پس باید بگیم مثلا Shane kim اومده همه کارا رو واسه مایکروسافت کرده :laughing: نه برادر من ایشون هرچه قدر هم که مدیر باشن و توانایی اداره کردن داشته باشه ، دلیل نمیشه راجع به هر تکنولوژی که نظر میده درست باشه ! ایشون نه تنها در مورد Natal و I Pad درست نظر ندادن بلکه با این حرف هاشون سعی دارن این دو تا رو کوچیک نشون بدن و خودشون رو بکشن بالا که این هم سیاست هست نه چیز دیگه ای ! وگرنه من نمی دونم این همه منبع تخصصی تکنولوژی و گنده های این صنعت مرض داشتن بیان از Natal و I Pad به عنوان نسل های جدید تکنولوژی و بسیار فدرتمند اسم ببرن ؟

فقط مونده این دوست عزیز بیان Motion Control سونی رو هم زیر سوال ببرن تا خیال همه رو راحت کنن و رسما اعلام بنمایند که WII خود تکنولوژِی 3 نسل آینده هست و این چیزای که این همه شرکت نشون میدن پیش پا افتادست !

و در مورد خود نینتندو ، شکی نیست که بزرگه ! اما اصولا هیچ شرکتی به خاطر یک نفر معروف نمیشه و همیشه عده ی زیادی هستند که باعث قدرت در یه شرکت میشن ! پس الکی ایشون رو نمیشه گنده کرد ! دو نسل قبل هم که برای نینتندو فاجع آور بود ! الآن هم درسته به خاطر دستگاه خانوادگیش جلو هست ، آما ظاهرا با این کار های مایکرو و اپل و سونی احساس خظر کردن که همچین صحبت های جالبی رو دارن انجام میدن !
شما هم وقتی پست رو نخوندی و قضیه رو نگرفتی برای چی نقل قولش می کنی !!؟ اولا ps1 سونی و ورود به دنیای 3 بعدی رو با 360 مقایسه نکن که قضیه گریه دار می شه !!! دوما من کی گفتم هر چی این اقا می گه درسته یا ... من می گم ایشون یک فرد قابل احترام هست و نیازی نیست یه سری دوستان معلوم الحال مسخرش کنن و بخوان با نقل قول کردن حرف هاش به اصطلاح مچش رو بگیرن و ... !!
 

SaDrA-HhH

کاربر سایت
Sep 15, 2008
3,831
نام
به یوزر کاربری مراجعه شود
خيلی جالبه وقتی دسته های ps3 رو نشون دادن sony رو به نفهمی و تقليد کاری محکوم ميکردن و ايواتا آخر خلاقيت بود الان همون دوستان اين آقارو نفهم حساب ميکنن!!!!!

البته پيشکسوت اين کار مايکروسافته که وقتی ديد LBP داره همينجوری جايزه درو ميکنه گفت اوّل اين بازی رو پيش ما آوردن
 

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
خوب الان این صحبت ها چه ربطی به حرف های من داشت که نقل قولش کردی !!!! و بعدم lol و این صحبت ها !! الان من مگه خلاف این چیزارو گفتم ؟ :)
نه منظورم این بود با تیکه اول پستت خیلی حال کردم lol
پست قبلیت (قبل از اون پستی که نقل قول کردم) هم با حال بود. ;)
 

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
واقعاً خوش باور بودن بعضی ها بسیار در نوع خودش جالبه!!
این درست که این دستگاه پایه و اساسش پخش کننده ی موسیقیه ولی آیا برای پخش کننده ی موسیقی 100ـها هزار بازی میسازن و تو AppStore میذارن؟!
کلاً مدیرای شرکت های تجاری همینن و نمایندگان خدا روی کره ی زمین هم فرقی نمی کنن:وقتی محصول جدیدی وارد بازار بشه یا معرفی بشه و توجه ها رو به سمت خودش جلب کنه این اظهار نظرها میشه...
در مورد صحبت های ایواتا در سال 2004 و آوردنش توی سال 2010 فقط میشه خندید.
دقیقا مثل این میمونه که یکی 6 سال پیش گفته باشه موبایل لوکسه و همه نمیتونن ازش استفاده کنن حالا الان یه نفر بیاد اون حرفو رد کنه بگه الان همه موبایل دارن و با 5000 تومان میشه 2 تا سیم کارت گرفت!
تو شرکت های تجاری و پیشرو در عرصه ی تکنولوژی یه بخشی هست به نام Visionary کار این اشخاص همینه که به طور تقریبی حدس پیش بینی کنن وضعیت بازار از لحاظ تکنولوژی غالب چیه،هیچ جای صحبت های نماینده ی خدا نیمده که بازی های آنلاین در "ژاپن"نتیجه نگرفتن فقط گفته بازی های آنلاین در حال خنک شدن(استعاره از از بین رفتن)هستند"Cool Down"حالا تو کمتر از 1 سال آینده نگری این شخص تغییر کرد؟آقای خلاق و آینده نگر نظرش عوض شد که هر دوی سیستم ها دستی و خانگی شرکتش آنلاین بشن؟!؟!
اگه این آقا خلاقه یا هر چیزی که هست پس در مقابل یکی از موئسسین شرکت Microsoft حساب نمی شه!!Bill Gates کسی بود که Windowsـو ساخت و استفاده از کامپیوترو به شکل امروزی کرد،حالا کار و خلاقیت B.G بزرگتر و بیشتره یا کنار هم گذاشتن دوتا تکنولوژی برای (دستگاه بازی)بزرگتره؟!
جواب سوال منو ندادید:
اگه واقعاً این شخص در این حده که ادعا میکنید چرا دو نسل پیش N64 و GameCube در مقابل Sony و Sony/Microsoft حرفی برای گفتن نداشتن؟
بعد از 8/9 ماه ولی عصر صنعت بازی های کامپیوتری یادش اومد که Nintendo سال 2007 این تکنولوژی رو رد کرده بود؟ 8 ماه برای چنین اظهار نظری یکم دیر به نظر میرسه...
در ضمن ربطی نداره،شما وقتی یه چیزی رو نفی میکنید به صورت کلی نفی میکنید نه اینکه این موضوع توی همین ثانیه مورد قبول ما نیست و دو ثانیه ی بعد هست!!loool
کلام آخر:
Nintendo و Iwata بزرگ هستند ولی نماینده ی خدا نیستن و "هر" حرفی که میزنن درست نیست(همونظور که با N64 و GC درست نبود!!lool).
نوشته شده توسط Lord Hell
یه سری کامنت ها هیچ مزیتی هم که نداشته باشن . حد اقل باعث شادی ملت مسلمان می شن و خوشحالیم از حضور دوستانی که با کامنت های سطح بالا ملت رو شاد می کنن :)
در مورد Satoru Iwata :
اصولا افرادی که در هر زمینه ای به صورت تخصصی حضور دارن . به قدری مصاحبه ها و پیش بینی ها مختلف انجام می دن که ممکنه بعضی از این پیش بینی ها یا صحبت هاشون هم اشتباه در بیاد و کسی مشکلی با این موضوع نداره ! اصولا برای در نظر گرفتن اعتبار یک فرد به سابقه کلی اون شخص نگاه می کنن و Satoru Iwata در این زمینه با یک سابقه درخشان روبرو هست که تونسته با مدیریت قوی خودش نینتندو رو به یکی از موفق ترین شرکت ها تبدیل کنه ( 100 درصد خیلی خیلی جلوتر از مایکروسافت با اون سابقه کم و خنده دارش در زمینه گیم هست و اگه از سونی هم جلو نباشه . عقب تر هم نیست ) . اینکه یه سری افراد در حال مچ گیری از ایشون هستن و یه جورایی می خوان بگن حرف هایی که ایشون می زنه مشکل داره و ... باعث شادی ما شد و امیدواریم باز هم از این کامنت های خوشحال ببینیم !! در مورد سیاتل و مایکرو که جزو علاقیات برخی از دوستان هست :
این شرکت همونی بود که نینتند وی رو مسخره می کرد و این کنسول رو مختص بچه ها می دونست !! حالا خوشحالم که این شرکت بزرگ و حرفه ای و با سابقه :) مجبور شد به تقلید از مغز برتر مدیریت نینتندو اقای Satoru Iwata رو بیاره . و یه جورایی بگه غلط کردم !!
دقیقاً مثله ایواتا که اول گفت آنلاین از بین خواهد رفت بعد یهو گفت نه غلط کردم کنسول های خودمون هم آنلاین خواهند شد،نه؟!:lol:
چون دوتا دسته Motion Control ساخت 100% از MS جلوتره؟!
نسل پیش کجا بود؟!اگه اشتباه نکنم سوم شد فقط از Dream Cast که سال 2001(:lol:)تولیدش متوقف شد بیشتر فروخت نه؟!loool
 
آخرین ویرایش:

Lord Hell

کاربر سایت
Dec 30, 2006
584
نام
میلاد
کلا علاقه ای به بحث با افراد معلوم الحال ندارم . فقط یک نکته برای اونایی که می خوان بدونن !
نینتندو با ds و Wii و موفقیت بسیار زیادی که با این دو کنسول کسب کرد . و سونی هم با ps1 و ps2 و موفقیت هایی که با این دو کنسول کسب کرد . جزو شرکت های موفق صنعت گیم محسوب می شن و شرکت دیگه ای نیست که در این زمینه بتونه به افتخارات و موفقیت های این دو نزدیک بشه . مایکروسافت کلا دو تا کنسول به بازار گیم عرضه کرده . اولیش که xbox بود و در حد یک جوک بیشتر نبود و جلوی ps2 حرفی برای گفتن نداشت . دومیش هم 360 که اونم در برابر wii در حد یک جوک به حساب میاد و جلوش حرفی برای گفتن نداره . کلا مایکرو دو نسل هست که در این صنعت پا گذاشته و اولین بار توسط سونی و دومین بار هم توسط نینتندو له شده . نینتندو و سونی هم توی مقطع زمانی های مختلف و با کنسول های مختلف همدیگرو شکست دادن . ds نینتندو مقابل psp سونی پیروز شد و البته بگذریم که فروشش از کنسول ps2 هم بیشتر شد ولی خوب چون کنسول دستی به حساب میاد با اون مقایسش نمی کنیم . wii نینتندو هم ps3 رو شکست داده . از اونطرف ps1 سونی هم N64 نینتندو رو شکست داد و بعدم با ps2 تونست گیم کیوب رو شکست بده . این وسط از یه سری موضوع های دیگه هم نباید گذشت . مثل خلاقیت های زیادی که نینتندو وارد این صنعت کرد و از اونطرف فرمت های بسیار عالی که سونی وارد این صنعت کرد .
و دیگه اینو هر کسی که بیشتر از دو نسل سابقه گیمری و اطلاعات داشته باشه خیلی راحت می تونه تشخیص بده که مایکروسافت در برابر نینتندو و سونی اصلا عددی به حساب نمی یاد . همیشه موفقیت یا با سونی بوده یا با نینتندو .
 

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
واقعاً خوش باور بودن بعضی ها بسیار در نوع خودش جالبه!!
این درست که این دستگاه پایه و اساسش پخش کننده ی موسیقیه ولی آیا برای پخش کننده ی موسیقی 100ـها هزار بازی میسازن و تو AppStore میذارن؟!
من که واقعا نفهمیدم این یعنی چی و هدف از این جملات چی بود! یک نفر این مطلب رو گفته بود:
"اگه منظورت iPod هست بهتر بدونی تا الان 250 میلیون iPod فروخته Apple ! همین چند روز پیش تو کنفرانسش اعلام کرد !"

منم گفتم با اینکه iPod یک پخش کننده موسیقیه (البته شاید یه عده بخوان بگن بشقاب پرنده است lol) و 250 میلیون هم فروش کل مدل هاش و نسل هاش بوده پس مقایسه کردنش اصولا با DS اشتباهه، با این حال فروش DS توی 4 سال و 3 ماه به 100 میلیون دستگاه رسیده ولی فروش iPod بعد از 5 سال و نیم به 100 میلیون رسیده. حالا App Store و غیره چه ارتباطی داشتند خدا عالمه، ضمن اینکه اصلا تا اواسط 2007 که فروش iPod به 100 میلیون دستگاه رسید، App Store ای وجود نداشت. App Store تازه سال 2008 راه افتاده!


کلاً مدیرای شرکت های تجاری همینن و نمایندگان خدا روی کره ی زمین هم فرقی نمی کنن:وقتی محصول جدیدی وارد بازار بشه یا معرفی بشه و توجه ها رو به سمت خودش جلب کنه این اظهار نظرها میشه...
اصولا من اینجا صحبت مدیرای شرکت های دیگه رو ندیدم، اما بررسی انواع و اقسام سایت ها و منتقد ها رو در مورد iPad دیدم و نظرات بسیاری از fan های خود اپل رو هم خوندم، همشون به نوعی حرف های ایواتا رو میزنن:

"Here it is folks, the Apple iPad. The screen is gorgeous, tilting is responsive, and the thing is super thin. Still, if you've used the iPhone before -- and you can see the two devices side-by-side here -- there's not a lot of surprises here so far. "

اینا سه خط اول اولین بررسی iPad از طرف Engadget ه، دقیقا حرف های ایواتا تکرار شده که iPad همون iPhone/iPod Touch بزرگ شده است و سورپریزی در اون وجود نداره، ایواتا هم همون تیکه اول رو گفته به اضافه این که تحت تاثیر قرار نگرفته و شگفت زده نشده.

تو شرکت های تجاری و پیشرو در عرصه ی تکنولوژی یه بخشی هست به نام Visionary کار این اشخاص همینه که به طور تقریبی حدس پیش بینی کنن وضعیت بازار از لحاظ تکنولوژی غالب چیه،هیچ جای صحبت های نماینده ی خدا نیمده که بازی های آنلاین در "ژاپن"نتیجه نگرفتن فقط گفته بازی های آنلاین در حال خنک شدن(استعاره از از بین رفتن)هستند"Cool Down"حالا تو کمتر از 1 سال آینده نگری این شخص تغییر کرد؟آقای خلاق و آینده نگر نظرش عوض شد که هر دوی سیستم ها دستی و خانگی شرکتش آنلاین بشن؟!؟!
بابا شما سعی کن چند تا جمله ساده فارسی (نوشته های من) و انگلیسی (مطلب GameSpot) رو درست متوجه بشی نمیخواهد از visionary برای ما بگی!
مصاحبه با مجله Japan Spotlight متعلق به Japan Economic Foundation بوده، یقینا ایواتا نمیاد در مورد بازار آمریکا با Japan Economic Foundation مصاحبه کنه یا اگر توی مصاحبه اش اشاره ای هم بخواهد به بازار آمریکا یا جاهای دیگه دنیا بکنه به صراحت میگه. مثالش هم کاملا واضحه که در مورد چه بازاری داشته صحبت میکرده، Hot Shots Golf Fore! توی ژاپن اواخر سال 2003 عرضه شده بود، توی بقیه مناطق دنیا که اصلا زمان مصاحبه این بازی هنوز عرضه نشده بود.
اینم لینک های دقیق تر و با متن ها بهتر و کامل تر:

https://nintendoworldreport.com/newsArt.cfm?artid=9701
http://www.gamesindustry.biz/articles/customers-do-not-want-online-games-iwata

"Remember that this is Japan Iwata is referring to, and not online gaming here in North America. The majority of people in Japan access the internet through cell phones or internet cafes, because owning a home broadband connection is very expensive there. This is one of the big reasons why online console gaming has not taken off in Japan lke it has in the U.S."

"However, the company has been much more positive about the potential of wireless connectivity for its handheld devices, launching a successful wireless adapter for the Game Boy Advance and integrating both Bluetooth and 802.11b Wireless LAN technologies into the forthcoming Nintendo DS handheld."

که 802.11b Wireless LAN همون WiFi هستش که همین الان داره توی Wii و DS استفاده میشه، پس این از این.
نکته دوم اینه که من برای اینکه راحت تر متوجه بشی کلمات رو هم underline کردم هم bold! کاملا مشخصه که ایواتا داره در مورد زمان حال اون موقع حرف میزنه، دیگه از این واضح تر نمیتونم توضیحی بدم در این زمینه و گفتنی ها گفته شد.
نکته سوم اینکه به طور مشخص داره در مورد GC صحبت میکنه که در سال 2001 عرضه شد، و نسل بعد نینتندو توی سال 2006 با Wii شروع شد که WiFi Adapter رو به صورت استاندارد روش داشت، پس بحث چند ماه نیست بحث یک نسل 5 ساله است.

اگه این آقا خلاقه یا هر چیزی که هست پس در مقابل یکی از موئسسین شرکت Microsoft حساب نمی شه!!Bill Gates کسی بود که Windowsـو ساخت و استفاده از کامپیوترو به شکل امروزی کرد،حالا کار و خلاقیت B.G بزرگتر و بیشتره یا کنار هم گذاشتن دوتا تکنولوژی برای (دستگاه بازی)بزرگتره؟!
بابا بیخیال دیگه هجو گفتن هم اندازه ای داره، دیگه داره از حالت خنده دار به گریه دار و تاسف آور میرسه که یعنی بعضیا تا چه اندازه میتونن ...
اگر حتی به این موضوع که Windows از کجا شروع شد و در اصل این کلاهبرداری قرن چطور رخ داد (خیلیا این موضوع رو میدونن و مقاله ها و اخبار و مطالب زیادی در این مورد نوشته شده اما هنوز که هنوزه تیکه های سریال The 4400 در این مورد به نظرم به یاد ماندنی ترین ها هستن lol) هم توجه نکنیم، آخه بر فرض خلاقیت مایکروسافت توی زمینه های دیگه چه ارتباطی با صنعت بازی داره. در مورد صنعت بازی و به خصوص بازار کنسول های بازی داره بحث میشه. پس حتما فورد هم خلاق تر از نینتندوئه چون ماشین رو با تولید انبوه درست کرد. lol

جواب سوال منو ندادید:
اگه واقعاً این شخص در این حده که ادعا میکنید چرا دو نسل پیش N64 و GameCube در مقابل Sony و Sony/Microsoft حرفی برای گفتن نداشتن؟
بعد از 8/9 ماه ولی عصر صنعت بازی های کامپیوتری یادش اومد که Nintendo سال 2007 این تکنولوژی رو رد کرده بود؟ 8 ماه برای چنین اظهار نظری یکم دیر به نظر میرسه...
در ضمن ربطی نداره،شما وقتی یه چیزی رو نفی میکنید به صورت کلی نفی میکنید نه اینکه این موضوع توی همین ثانیه مورد قبول ما نیست و دو ثانیه ی بعد هست!!loool
کلام آخر:
Nintendo و Iwata بزرگ هستند ولی نماینده ی خدا نیستن و "هر" حرفی که میزنن درست نیست(همونظور که با N64 و GC درست نبود!!lool).
اولا شما سعی کن یاد بگیری که لزوما خلاقیت ضامن موفقیت نیست و هزار تا عامل دیگه هم توی موفقیت مهمه، ثانیا سعی کن اینم به اطلاعات نه چندان زیادت اضافه کنی که ایواتا تازه سال 2002 شده رئیس نینتندو و DS و Wii اولین کنسول های بازی هستن که با مدیریت ایواتا عرضه شدن!
شما و یه عده دیگه که ظاهرا حافظه خیلی قوی ای دارن، میگن چرا همون موقع نگفته و بعد از 8-9 ماه گفته! مشکل اینه که یا شما ندیدی یا حافظه ات مشکل داره که هیچکدومش هم دلیلی بر نگفتن این صحبت ها توسط ایواتا و دیگر مسئولان نینتندو نیست. دقیقا بعد از نمایش نتال یعنی توی ماه June 2009 صحبت های ایواتا:

http://www.engadget.com/2009/06/10/iwata-says-nintendo-tried-and-rejected-camera-based-motion-contr/

هیچ کسم نگفت نماینده خدا هست ایواتا، اصولا آدمهایی مثل تو که حرفی برای گفتن ندارن با شلوغ بازی و به حاشیه کشوندن سعی میکنن حقایق رو منحرف کنن. من نه دیدم و نه شنیدم که کسی ایواتا رو نماینده خدا روی زمین بدونه، پس اصلا این حرفها و شلوغ بازی ها و تکرار مکررش معنی و مفهومی نداره.

اما چند تا نکته آخر در این زمینه بگم و برم و دیگه هم پستی در این رابطه نخواهم داد.
یک، هر آدم عاقلی که حداقل 4 تا سلول خاکستری بسوزونه و روی این موضوع به اندازه یک ثانیه فکر کنه میفهمه که ایواتا چقدر موفق بوده. ایواتا تنها مدیر ارشدیه توی این سه تا کمپانی که خودش بازیساز بوده، خودش گیمر بوده، بعدا مدیر شده. 2 تا کنسول بازی با مدیریت ایواتا عرضه شدن که تمام رکورد های صنعت بازی رو شکوندن. خلاقیت ها و نوآوری های این دو تا کنسول بازی خونگی و دستی آینده صنعت بازی رو رقم زده و الان همه دارن به همون سمت میرن.
دو، این یه موضوع کاملا عادیه که وقتی یه شرکت یه همچین تکنولوژی ای میسازه، با چندین شرکت بزرگ negotiate میکنه تا ببینه کدوم قبول میکنن از اون تکنولوژی توی محصولاتشون استفاده کنن یا اونو بخرن، اگرم پیشنهاد ها زیاد باشه ببینه کدوم پیشنهاد بهتره.
سه، برای بار چندم میگم که توی این مطلب ایواتا این حرفها رو نزده و منبع CVG اینا رو گفته.
 
Last edited by a moderator:

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
من که واقعا نفهمیدم این یعنی چی و هدف از این جملات چی بود! یک نفر این مطلب رو گفته بود:
"اگه منظورت iPod هست بهتر بدونی تا الان 250 میلیون iPod فروخته Apple ! همین چند روز پیش تو کنفرانسش اعلام کرد !"

منم گفتم با اینکه iPod یک پخش کننده موسیقیه (البته شاید یه عده بخوان بگن بشقاب پرنده است lol) و 250 میلیون هم فروش کل مدل هاش و نسل هاش بوده پس مقایسه کردنش اصولا با DS اشتباهه، با این حال فروش DS توی 4 سال و 3 ماه به 100 میلیون دستگاه رسیده ولی فروش iPod بعد از 5 سال و نیم به 100 میلیون رسیده. حالا App Store و غیره چه ارتباطی داشتند خدا عالمه، ضمن اینکه اصلا تا اواسط 2007 که فروش iPod به 100 میلیون دستگاه رسید، App Store ای وجود نداشت. App Store تازه سال 2008 راه افتاده!


اصولا من اینجا صحبت مدیرای شرکت های دیگه رو ندیدم، اما بررسی انواع و اقسام سایت ها و منتقد ها رو در مورد iPad دیدم و نظرات بسیاری از fan های خود اپل رو هم خوندم، همشون به نوعی حرف های ایواتا رو میزنن:

"Here it is folks, the Apple iPad. The screen is gorgeous, tilting is responsive, and the thing is super thin. Still, if you've used the iPhone before -- and you can see the two devices side-by-side here -- there's not a lot of surprises here so far. "

اینا سه خط اول اولین بررسی iPad از طرف Engadget ه، دقیقا حرف های ایواتا تکرار شده که iPad همون iPhone/iPod Touch بزرگ شده است و سورپریزی در اون وجود نداره، ایواتا هم همون تیکه اول رو گفته به اضافه این که تحت تاثیر قرار نگرفته و شگفت زده نشده.

بابا شما سعی کن چند تا جمله ساده فارسی (نوشته های من) و انگلیسی (مطلب GameSpot) رو درست متوجه بشی نمیخواهد از visionary برای ما بگی!
مصاحبه با مجله Japan Spotlight متعلق به Japan Economic Foundation بوده، یقینا ایواتا نمیاد در مورد بازار آمریکا با Japan Economic Foundation مصاحبه کنه یا اگر توی مصاحبه اش اشاره ای هم بخواهد به بازار آمریکا یا جاهای دیگه دنیا بکنه به صراحت میگه. مثالش هم کاملا واضحه که در مورد چه بازاری داشته صحبت میکرده، Hot Shots Golf Fore! توی ژاپن اواخر سال 2003 عرضه شده بود، توی بقیه مناطق دنیا که اصلا زمان مصاحبه این بازی هنوز عرضه نشده بود.
اینم لینک های دقیق تر و با متن ها بهتر و کامل تر:

https://nintendoworldreport.com/newsArt.cfm?artid=9701
http://www.gamesindustry.biz/articles/customers-do-not-want-online-games-iwata

"Remember that this is Japan Iwata is referring to, and not online gaming here in North America. The majority of people in Japan access the internet through cell phones or internet cafes, because owning a home broadband connection is very expensive there. This is one of the big reasons why online console gaming has not taken off in Japan lke it has in the U.S."

"However, the company has been much more positive about the potential of wireless connectivity for its handheld devices, launching a successful wireless adapter for the Game Boy Advance and integrating both Bluetooth and 802.11b Wireless LAN technologies into the forthcoming Nintendo DS handheld."

که 802.11b Wireless LAN همون WiFi هستش که همین الان داره توی Wii و DS استفاده میشه، پس این از این.
نکته دوم اینه که من برای اینکه راحت تر متوجه بشی کلمات رو هم underline کردم هم bold! کاملا مشخصه که ایواتا داره در مورد زمان حال اون موقع حرف میزنه، دیگه از این واضح تر نمیتونم توضیحی بدم در این زمینه و گفتنی ها گفته شد.
نکته سوم اینکه به طور مشخص داره در مورد GC صحبت میکنه که در سال 2001 عرضه شد، و نسل بعد نینتندو توی سال 2006 با Wii شروع شد که WiFi Adapter رو به صورت استاندارد روش داشت، پس بحث چند ماه نیست بحث یک نسل 5 ساله است.

بابا بیخیال دیگه هجو گفتن هم اندازه ای داره، دیگه داره از حالت خنده دار به گریه دار و تاسف آور میرسه که یعنی بعضیا تا چه اندازه میتونن ...
اگر حتی به این موضوع که Windows از کجا شروع شد و در اصل این کلاهبرداری قرن چطور رخ داد (خیلیا این موضوع رو میدونن و مقاله ها و اخبار و مطالب زیادی در این مورد نوشته شده اما هنوز که هنوزه تیکه های سریال The 4400 در این مورد به نظرم به یاد ماندنی ترین ها هستن lol) هم توجه نکنیم، آخه بر فرض خلاقیت مایکروسافت توی زمینه های دیگه چه ارتباطی با صنعت بازی داره. در مورد صنعت بازی و به خصوص بازار کنسول های بازی داره بحث میشه. پس حتما فورد هم خلاق تر از نینتندوئه چون ماشین رو با تولید انبوه درست کرد. lol

اولا شما سعی کن یاد بگیری که لزوما خلاقیت ضامن موفقیت نیست و هزار تا عامل دیگه هم توی موفقیت مهمه، ثانیا سعی کن اینم به اطلاعات نه چندان زیادت اضافه کنی که ایواتا تازه سال 2002 شده رئیس نینتندو و DS و Wii اولین کنسول های بازی هستن که با مدیریت ایواتا عرضه شدن!
شما و یه عده دیگه که ظاهرا حافظه خیلی قوی ای دارن، میگن چرا همون موقع نگفته و بعد از 8-9 ماه گفته! مشکل اینه که یا شما ندیدی یا حافظه ات مشکل داره که هیچکدومش هم دلیلی بر نگفتن این صحبت ها توسط ایواتا و دیگر مسئولان نینتندو نیست. دقیقا بعد از نمایش نتال یعنی توی ماه June 2009 صحبت های ایواتا:

http://www.engadget.com/2009/06/10/iwata-says-nintendo-tried-and-rejected-camera-based-motion-contr/

هیچ کسم نگفت نماینده خدا هست ایواتا، اصولا آدمهایی مثل تو که حرفی برای گفتن ندارن با شلوغ بازی و به حاشیه کشوندن سعی میکنن حقایق رو منحرف کنن. من نه دیدم و نه شنیدم که کسی ایواتا رو نماینده خدا روی زمین بدونه، پس اصلا این حرفها و شلوغ بازی ها و تکرار مکررش معنی و مفهومی نداره.

اما چند تا نکته آخر در این زمینه بگم و برم و دیگه هم پستی در این رابطه نخواهم داد.
یک، هر آدم عاقلی که حداقل 4 تا سلول خاکستری بسوزونه و روی این موضوع به اندازه یک ثانیه فکر کنه میفهمه که ایواتا چقدر موفق بوده. ایواتا تنها مدیر ارشدیه توی این سه تا کمپانی که خودش بازیساز بوده، خودش گیمر بوده، بعدا مدیر شده. 2 تا کنسول بازی با مدیریت ایواتا عرضه شدن که تمام رکورد های صنعت بازی رو شکوندن. خلاقیت ها و نوآوری های این دو تا کنسول بازی خونگی و دستی آینده صنعت بازی رو رقم زده و الان همه دارن به همون سمت میرن.
دو، این یه موضوع کاملا عادیه که وقتی یه شرکت یه همچین تکنولوژی ای میسازه، با چندین شرکت بزرگ negotiate میکنه تا ببینه کدوم قبول میکنن از اون تکنولوژی توی محصولاتشون استفاده کنن یا اونو بخرن، اگرم پیشنهاد ها زیاد باشه ببینه کدوم پیشنهاد بهتره.
سه، برای بار چندم میگم که توی این مطلب ایواتا این حرفها رو نزده و منبع CVG اینا رو گفته.
خداوکیل من نمی خوام این بحثو ادامه بدم ولی جالبه برام کسایی از حافظه سلول خاکستری و سابقه در صنعت بازی صحبت میکنن که...
چرا برای اثبات حرفها و نظریه ها به هر کاری دست بزنیم حتی اگه اطلاعات اشتباه باشه؟!
ایواتا تنها مدیر ارشد این سه تا کمپانیه که خودش بازیساز و گیمر بوده؟!
Don Mattrickـو همه میشناسین دیگه؟هر کی هم نشناسه کافیه کنفرانس Microsoft در E3 08 و 09 رو ببینه...
Don Mattric معاونت سرگرمی های انفعالی بخش سرگرمی ها و محصولات Microsoftـته یا به زبان ساده تر معاونت Xbox،خب این سمت مختص مدیران ارشده درسته؟
Mattrick سال 1982 Distinctive Software رو تشکیل داد،یه استدویو بازی سازی در کانادا که بعدها و بعد از همکاری DS Inc با EA به EA Canada (بخشی اعظمی از EA Sports فعلی)تغییر نام داد.
برای مثال Test Drive یکی از بازی هاییه که Mattrick شخصاً طراحی کرده و جالب تر اینکه بعد از ادغام Distinctive Software Inc با EA و تشکیل EA Canada ماتریک در ساخت بازی هایی مثل Need For Speed و Sims دخیل بوده(به عنوان عضوی از تیم سازنده) و سابقه ی همکاری با استودیوهایی از جمله EA Redwood Shores,EA Montreal,EA UK Studio و...داشته.
Mattrick قبل از سال 2007 که به Microsoft بپیونده یکی از کاندیدهای ریاست کل EA بود،سال 2005 ماتریک رئیس Electronic Arts World Wide بود.
"جمع آوری مطالب از منابع مختلف و ارائه دادن در قالب یه مطلب کار سختی نیست همونطور که داشتن سلول خاکستری چیز عجیبی نیست،مهم قابل استفاده بودن اون سلول هاست"
...
اصلاً قصد ادامه ی این بحث رو نداشتم(همونطور که تا الآن بیخیال این تاپیک بودم)یه نفر لینک این تاپیک برام PM کرد که چشمم خورد به این ادعای جالب که "ایواتا تنها مدیر ارشد در این سه کمپانیه که..."
خب...نیست!

 

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
خداوکیل من نمی خوام این بحثو ادامه بدم ولی جالبه برام کسایی از حافظه سلول خاکستری و سابقه در صنعت بازی صحبت میکنن که...

چرا برای اثبات حرفها و نظریه ها به هر کاری دست بزنیم حتی اگه اطلاعات اشتباه باشه؟!
ایواتا تنها مدیر ارشد این سه تا کمپانیه که خودش بازیساز و گیمر بوده؟!
Don Mattrickـو همه میشناسین دیگه؟هر کی هم نشناسه کافیه کنفرانس Microsoft در E3 08 و 09 رو ببینه...
Don Mattric معاونت سرگرمی های انفعالی بخش سرگرمی ها و محصولات Microsoftـته یا به زبان ساده تر معاونت Xbox،خب این سمت مختص مدیران ارشده درسته؟
Mattrick سال 1982 Distinctive Software رو تشکیل داد،یه استدویو بازی سازی در کانادا که بعدها و بعد از همکاری DS Inc با EA به EA Canada (بخشی اعظمی از EA Sports فعلی)تغییر نام داد.
برای مثال Test Drive یکی از بازی هاییه که Mattrick شخصاً طراحی کرده و جالب تر اینکه بعد از ادغام Distinctive Software Inc با EA و تشکیل EA Canada ماتریک در ساخت بازی هایی مثل Need For Speed و Sims دخیل بوده(به عنوان عضوی از تیم سازنده) و سابقه ی همکاری با استودیوهایی از جمله EA Redwood Shores,EA Montreal,EA UK Studio و...داشته.
Mattrick قبل از سال 2007 که به Microsoft بپیونده یکی از کاندیدهای ریاست کل EA بود،سال 2005 ماتریک رئیس Electronic Arts World Wide بود.
"جمع آوری مطالب از منابع مختلف و ارائه دادن در قالب یه مطلب کار سختی نیست همونطور که داشتن سلول خاکستری چیز عجیبی نیست،مهم قابل استفاده بودن اون سلول هاست"
...
اصلاً قصد ادامه ی این بحث رو نداشتم(همونطور که تا الآن بیخیال این تاپیک بودم)یه نفر لینک این تاپیک برام PM کرد که چشمم خورد به این ادعای جالب که "ایواتا تنها مدیر ارشد در این سه کمپانیه که..."
خب...نیست!http://www.microsoft.com/presspass/exec/Mattrick/

yek hafteye dige fekr mikardi shayad mitoonesti hade aghal ye javabi bedi ke az in javab kamtar zaye bashe.
modire arshade microsoft tooye bakhshe xbox (EDD) jenabe robbie bach hastesh
omidvaram selool haye khakestarie shoma hamishe ghabele estefade baghi bemoone

sharmande man fornte farsi nadashtam
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
yek hafteye dige fekr mikardi shayad mitoonesti hade aghal ye javabi bedi ke az in javab kamtar zaye bashe.
modire arshade microsoft tooye bakhshe xbox (EDD) jenabe robbie bach hastesh
omidvaram selool haye khakestarie shoma hamishe ghabele estefade baghi bemoone

sharmande man fornte farsi nadashtam
احتمالا چشماتون همانند اواتارتون هستش
یه نفر لینک این تاپیک برام PM کرد که چشمم خورد به این ادعای جالب که "ایواتا تنها مدیر ارشد در این سه کمپانیه که..."
خب...نیست!
هرچند شما چون کارتون اینه از حرفتون دست بر نمیدارید(مزغتون 4پایست)!چون در اینده براتون مشکل ساز میشه و ..... !ولی باشه
10 هیچ به نفع شما ،شما بردی!خوبه؟

فینگلیش هم ممنوعه-اگه فارسی ندارید میتونید پست ندید -یا از ف ا ر س ی س ا ز استفاده کنید!
رجوع شود به:
قانون شماره 26) زبان سایت با توجه به زبان رسمی ایران، فارسی می باشد و تمامی کاربران موظفند فقط به زبان و با فونت فارسی پست های خود را ارسال نمایند. نوشتن مطالب به صورت فینگلیش و یا سایر زبان های رایج در چت و ... در سایت ممنوع می باشد. البته استفاده از لغات انگلیسی و یا به کار بردن جملات انگلیسی جهت توضیحات اضافی و فهم بیشتر (البته با نگارش صحیح) ایرادی ندارد.
 

Mamad Ripper

کاربر سایت
Aug 19, 2008
2,368
نام
محمد
yek hafteye dige fekr mikardi shayad mitoonesti hade aghal ye javabi bedi ke az in javab kamtar zaye bashe.
modire arshade microsoft tooye bakhshe xbox (EDD) jenabe robbie bach hastesh
omidvaram selool haye khakestarie shoma hamishe ghabele estefade baghi bemoone

sharmande man fornte farsi nadashtam
نه اتفاقاً!!
این موضوع اهمیتی نداشت وگرنه زودتر از اینا این پستو میزدم ولی دادن اطلاعات غلط صرفاً برای اثبات نظریه حرف یا هر چیز دیگه موضوع با اهمیتیه...
من تو پست های قبلی بارها و بارها گفتم که ایواتا شخص خلاق و مدیر قابلیه ولی متاسفانه شما اصرار داری نشون بدی که من با این شخص پدر کشتگی دارم...
Don Mattrick
Senior Vice President,Interactive Entertainment Business,
Entertainment And Device Division
As senior vice president of the Interactive Entertainment Business in the Entertainment and Devices Division of Microsoft Corp., Don Mattrick is responsible for the businesses which develop key entertainment experiences that span gaming, music and video across multiple screens. Mattrick's team drives development for first-party games, Xbox LIVE, Zune's Xbox and PC Clients, Windows Media Center and Xbox 360 console and accessories. In addition, his team oversees the global marketing strategy and cultivates relationships with third-party game publishers and developers around the world.
Robert J.Bach
President,Entertainment And Devices Division
As president of the Entertainment & Devices (E&D) Division at Microsoft Corp., Robbie Bach drives the company's Connected Entertainment vision, offering consumers new and compelling, branded entertainment experiences across music, gaming, video and mobile communications. Bach's responsibilities include guiding software, services and hardware innovation throughout Microsoft's entertainment and mobility platforms, and bringing those solutions to market with retailers and partners. Bach also manages Microsoft's worldwide retail relationships as well as media and entertainment partner relationships.
Since joining Microsoft in 1988, Bach has worked on a variety of Microsoft products in a career marked by increasingly senior management positions. His experience includes a period in Europe as the manager of Business Operations from 1990 to 1992. He also led the marketing effort for Microsoft Office from 1992 to 1997. Before the formation of the E&D Division in 2005, Bach managed the global launches of Xbox and Xbox 360 in his dual role as chief Xbox officer and head of the Home and Entertainment Group - a global division that was responsible for Xbox, Games for Windows, the Microsoft TV platform, and consumer hardware and software products.
....
وزارت نفت:
شرکت ملی نفت ایران-شرکت ملی گاز ایران-شرکت ملی پتروشیمی ایران-شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران.
بدون شک وزیر نفت نسبت به عملکرد تمام شرکت های تابعه ی وزارت نفت مسئولیت داره ولی رئیس همشون نیست!!
Robbie Bach رئیس کل E&D هست ولی رئیس همه بخش ها و زیر مجموعه هاش نیست،معاونت هر بخش تو چارت سازمانی شرکت های مختلف برای همینه!!
و نهایتاً رئیس هر بخش به رئیس کل گزارش میده...
Don Mattrick مدیر ارشد هست یا نه؟گیمر بوده یا نه؟بازی ساز بوده یا نه؟
جنگ و دعوا نداره،بله مدیر ارشد در Microsoftـه و گیمر بوده و بازی ساز بوده حالا اینی که ایواتا تنها مدیره ارشدیه که بازی ساز بوده از کجا اومده اونم جای تامل داره که زاییده ی فعالیت بیش از حد سلول های خاکستری یا به دلیل کارکرد نزدیک صفره این سلولها بوده...
این پست آخر من تو این تاپیک بود،خدانگهدار...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر