Multi Platform NINJA GAIDEN: Ragebound

سازنده
The Game Kitchen
تاریخ انتشار
July 31, 2025
ناشر
DotEmu
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
picture4-min_7o8a.png



خشم آلو...

الان دقیقا 37 سال و 5 ماه و 26 روز و 4 ساعت و بیست و دو دقیقه و چند لحظه است که از آخرین عنوان دو بعدی نینجا گایدن می گذره ..بازی ای که شاید پرفکت نباشه ولی خیلی کالته..!
حالا تا چند روز دیگه این تاریخ شمار با تلورانس چند لحظه بالاتر و پایین تر متوقف میشه و شماره جدید دو بعدی ، در سالی که متعلق به نینجاها، این قشر زحمت کش و خدوم صنعت ویدئو گیم ، هست, عرضه میشه ..
کار ساخت این شماره نه به دست جاپونی ها بلکه به عهده یک تیم اسپانیایی گذاشته شده.. GameKitche ....
سازنده عنوان تحسین شده blasphemous… .... و کوئئ تکمو و Dotemu هم پشت تیم سازنده با قدرت ایستاده اند.

ریو به آمریکا می رود

داستان ما از زمانی آغاز ‌میشه که ریو هایابوسا برای ادای احترام به وصیت پدرش به آمریکا سفر می‌کنه. ( 3 نسخه اول) همین که شوفر هواپیما آتیش میکنه به سمت ینگه دنیا ،ناگهان سد بین دنیای انسان‌ها و شیاطین فرو می‌ریزه و ارتشی خوفناک از شیاطین و اونی ها که در مجموعه از اونها به عنوان فیند یاد میشه به سمت روستای هایابوسا گسیل میشن وهمون اول برای بار چندم روستارو آتیش میزنند ، روستایی که اکنون در غیاب ریو با تهدیدی بی‌سابقه روبرو است ..

این جاست که سیاست های جوان گرایی استدیو و تدابیر ریو به کمک روستا میاد و جوانکی خوش پوش و دلتون نخواد خوش بر و رو به نام Kenji Mozu از شاگردان ریو به پا می خیزه..!
کنجی شروع میکنه به جنگیدن و جنگیدن و جنگیدن و جنگیدن... ولی خب از اونجایی که تو واحد های درسی شیاطین نه اندیشه اسلامی هست نه تنظیم خانواده, بی بند و بار هستند و زِک و زا زیاد کردند! بی صاحابا تمومی ندارن ..کنجی که خودش رو در تنگنایی سخت میبینه فکری به سرش میزنه " استفاده از قدرت ممنوعه " برای شکست دادن ارباب شیاطین یعنی demon lord ....
منتها قبل از اون باید بره سر میز مذاکره... مذاکره با دشمن همیشگی مجموعه یعنی قبیله عنکبوت سیاه...

اینجاست که پای بانویی زیبا ، مقتدر و کاردرست و صد البته کاملا جدید به مجموعه باز میشه...kumori ....
اینکه مسیر اینها چه جوری به هم می رسه و چگونه با هم اختلاف ها رو کنار می گذارند و اتحاد مرگبار تشکیل میدن و در ادامه چه بلایی بر سر خانم کوموری میاد .. بمونه برای بعد...
آپدیت: البته اینها رو تو اینترنت نوشته خود بازی سی چهل پنجاه درصدی ممکنه تفاوت های بنیادین در داستان ایجاد بشه...!

ویژگی های بازی

🔹سبک بازی اکشن پلتفرمر هست و مرحله مرحله ...نه سولزلایک نه مترویدوانیا و نه شبیه ساز پیاده روی با کوله و توله...

🔹ساخت بازی تقریباً در اواسط توسعه Blasphemous II آغاز شده ..

🔹تیم سازنده اول قصد داشته مبارزات بازی رو بر محوریت کمبوزدنَ مثل نسخ 3 بعدی دربیاره که دیده بدجور آب قطع میشه و دستمال توآلت هم نیست و در هم قفل میشه... ! پس به سرعت روی میاره به قالب بازی قدیمی ۸ بیتی که حفظ سرعت پیش روی در اولویت بوده نه شمشیر بازی..و هدف استدیو این میشه .. «حس پیشروی و حرکت به جلو» و از بین بردن آدم‌بدها در یک ضربه موثر..

🔹شخصیت اصلی بازی کنجی هست ولی قابلیت بازی با کوموری در یک مرحله فراهم شده و همین طور در بخش های خاصی در مراحل با رسیدن به محراب هایی شیطانی قابلیت کنترل کوموری را در دست داریم ( از اونجایی که بدن کوموری در دنیای شیاطین به دام افتاده ما کنترل روح مطهر این بانوی مه پیکر رو در دست داریم ..ای وای اینها اسپویل بود نباس میگفتم...)

🔹قسمت های کوموری چون با محدودیت زمانی رو به رو هست بخاطر خارج شدن روح از بدن کنجی ، شامل سکانس‌های پلتفرمینگ هیجان‌انگیز و سناریوهای مبارزه استراتژیکه که نیازمند عکس العمل های سریع تره و برای افزودن به ریتم و عمق بازی طراحی شدند.

🔹"Guillotine boost" یکی از ویژگی های بازی هست که سازندگان روش مانور زیادی دادن.. چیز خاصی نیست همون شلنگ تخته روی هواست که با دکمه L1 انجام میشه ..فقط جاهایی که زیر پاتون هیچ زمینی نیست باید یک دشمن بی پدرِ مادر مرده ، پیدا کنید جفت پا برید رو سرش تا نیافتید.. همین.. و با این عمل زمان حضور خودتون در هوا رو افزایش بدید ..
حالا داشته باشید که گیم کیچن چه چالش های پلتفرمینگ دهن سرویس کنی رو براتون در نظر گرفته ...! آهان کنجی از دیوار هم بالا میره ها..

🔹یکی دیگه از ویژگی های بازی تکنیک هایپر شارژ (Hypercharge ) برای کشتن انمی های بزرگ تر با یک ضربه است که خودش محتاج کشتن انمی های ریقونه تر منقش به هاله های آبی یا صورتی هست.. بنابراین هایپرشارژ در بعضی محل های درگیری و مناقشه حتی می تونه ایجاد پازل کنه ، از نوع اینکه اول کدوم دشمن رو بکشم !
یادتون نره این بازی برای این ساخته شده که دشمنان شما فقط با یک ضربه به هلاکت برسند و اکشن بدون توقف نگه داشته بشه..

🔹بازی سیستم اکونومی یا همون خرید و فروش داره و در مغازه موراماسا تا پاسی از نیمه شب به روی شما بازه کارنسی یا پول بازی هم scarab های طلایی نسخه یک 3 بعدی هست...

🔹آهنگ ساز اصلی بازی سرجیو د پرادو هست و در کنارش آهنگسازان سه‌گانه اصلی (کیجی یاماگیشی، ریویچی نیتا و کائوری ناکابایی) نیز در ساخت موسیقی های محشر بازی مشارکت داشتند.

🔹روی اسپید ران بازی حساب ویژه ای باز شده بطوری که تو استیم سازنده برای اسپید ران نسخه دمو بیانیه داده که بشتابید به سوی این عمل شتابزده کوفتی.! و رکورد هایتان را به آدرس پستی ما در انتهای الوند ارسال کنید...

🔹بازی برای همه پلتفرم ها بجز سوییچ 2 که مرده شورش رو ببرن 31 جولای مصادف با 9 مرداد میاد ..

 
آخرین ویرایش:
دنیا هنوز هم غافل‌گیری‌های خودش را دارد.نمی‌دانستم این بازی منتشر شده است؛ شاید اگر درگیر ایندیانا جونز نبودم، آن را دست می‌گرفتم. البته حالا خیلی سر کیفم، چون بازی بعدی‌ام قرار است نینجا گایدن باشد. بله، حال خوبی دارم. آن‌قدر خوب که انگار می‌توانم نیمی از آن را برای شما بفرستم.
 
خب خوشبختانه بازی روی کامپیوتر فسیل من هم به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شه (وقتی شنیدم نسخه سوئیچ 30fps هست نگران شدم! :دی). من از قدیم شینوبی‌پرسن بودم و کلی خاطره دارم با اون بازی‌ها، برعکس سری نینجا گایدن که نسخه‌های دوبعدی رو زمان خودشون درست و حسابی تجربه نکردم و بعدها که با امولاتور بازی کردم هم حقیقتش در اون حد به دلم ننشستن و رابطه‌م با این سری بیشتر به نسخه‌های اول و دوم سه‌بعدی ایتاگاکی برمی‌گرده.
ولی از اونجایی که آقامون The Game Kitchen روی این نسخه کار کرده و نمایش‌های خوبی هم داشت، رفته بود توی لیست موردانتظارترین‌های ۲۰۲۵ بنده و خیلی خوشحالم که ترکونده و فعلا که تا مرحله ۳ رفتم، عالی بود! اولش فقط می‌خواستم امتحان کنم که ببینم اجرا می‌شه یا نه، ولی انقدر اسیر زیبایی‌های بازی شدم و گیم‌پلی و گرافیک و موسیقی برام جذاب بودن که نتونستم ول کنم! :دی
-----
این استودیوی بدبخت چرا صفحه ویکی‌پدیا نداره؟ :| هر استودیویی یه بازی درپیت می‌سازه هم سریع یه صفحه گیرش میاد، ولی اینا همچنان بعد از Blasphemous و Ninja Gaiden: Ragebound بدون صفحه هستن و اگه اسم‌شون رو بزنیم ری‌دایرکت می‌شه به Blasphemous. یکی از بچه‌ها همت کنه و دست این مظلومین رو بگیره و براشون صفحه بسازه! :دی
-----
امیدوارم Shinobi: Art of Vengeance هم کیفیت بالایی داشته باشه و بتونیم بازگشت شکوهمندانه اون سری رو هم در کنار نینجا گایدن جشن بگیریم. یه دمو هم ازش اومده که گویا ملت خیلی باهاش حال کردن، ولی من سراغش نمی‌رم تا زمان عرضه بازی. :دی
شینوبی توی اکثر استور ها دمو داره میتونی تست کنی از نظر گرافیکی و کلا بودجه ساخت یه سر و گردن از این نینجا گایدن بالاتره اصلا انگار یه نسل فاصله دارن و از اونجا که شینوبی یه جورایی مترویدوینیا هم هست من اونو بیشتر دوست داشتم :x
 
چقدر بازیه لذت بخشیه.منم تو 2D سبک مورد علاقم مترویدوانیاس و با نمایش های ninja gaiden فکر میکردم نتونم لذت ببرم ولی بازی دوپامین خالصه.باس هاشم خیلی لذت بخشه.کنترلش حتی از Blasphemous هم روونتره.به شدت توصیه میشه.حتما با کنترلر شوک دار بازی کنید که لذت اتک دادن رو چندبرابر میکنه.
 
بچه ها متاسفانه نمره متای بازی یک رتبه تنزل پیدا کرد ...:(
و وارد کانال 85 شد.... ...:((
خیلی ناراحت شدم ...آخه 85... ... 85 عدد مناسبی نیست!! ..
یعنی برای متا خیلی هم مناسب هست , الان همه استدیوهای اکس باکس و شخص خود فیل اسپنسر آرزوشونه 85 باشه همین..!!
ولی در کل... ... چه جوری بگم..؟!! کلی حرف و حدیث پشت این عدد هست...!!! ... :o
نمی دونم هر چی قسمت باشه.. باز هم خدارو شکر 69 نشد..!:-"


picture4-min_(1)_lzlm.png
 
آخرین ویرایش:
@New Shredder
سعید جان تاپیک شینوبی رو هم لطفا زحمتش رو بکش.
چون خودت هستی کسی جرات نمیکنه سمت این بازیها بره :D

دموش رو بازی کردم.
نمیتونم بگم که همون شینوبیه که میشناسیمش ، تغییراتی داره و همینطور ضعفهایی که به نظرم باید فیکس بشه.
عملا شینوبی رو گرفتن و هک اند اسلش کردن که دوبعدی هم هست.
خیلی کمبو محور شده.
طراحی هنری و گرافیکش خیلی خوبه ، از سازنده های Street of rage 4 کمتر از این هم انتظار نمیرفت.

ولی انصافا کنترل ، گیم پلی و بخش مبارزه نینجا گایدن خیلی سرتر از شینوبیه.
شینوبی هنوز کار داره که به NG حتی نزدیک بشه.

ولی کلا از اون بازیهاست که باید بازی کرد.
 
خب شینوبی رو بیشتر بازی کردم.
میخوام بگم اصلا و به هیچ وجه این شینوبی نیست.
ولی یه بازی مترویدوانیای خیلی خیلی خوبه که فقط کرکتر شینوبی رو انداختن توش.

میگم همه چی بازی خیلی خیلی خوبه ولی مثل من با پیش زمینه شینوبی نرین سمتش که میخوره تو ذوقتون.
ولی خب اینقدر همه چی خوبه که برتون میگردونه پای بازی و تازه متوجه میشین عجب بازی خفنیه.
موزیک ، گرافیک ، طراحی هنری ، پلتفرمینگ، سیستم های کمبو و هک اند اسلش و... استانداردهای خیلی خیلی خوبی رو پاس میکنن.

بازی خیلی شما رو یاد کیفیت POP Lost Crown میندازه.
دم سگا و Lizardcube واقعا گرم ، خسته نباشن.
خیلی بازی خفنی آماده کردن.

قشنگ شینوبی رو ریبوت کردن.
 
@New Shredder
سعید جان تاپیک شینوبی رو هم لطفا زحمتش رو بکش.
چون خودت هستی کسی جرات نمیکنه سمت این بازیها بره :D
ماکان جان :x خواهش می کنم بنده رو از احداث تاپیک شینوبی معاف بفرمایید سرورم...! ^:)^
بنده توأمان از چند ناتوانی بزرگ و کوچک رنج میبرم... ! و از عهده این امر خطیر برنمیام:((

همونطور که مطلع هستید بازی قفل داره ...سگا هم مثل یاماتو، سگ شینوبی ، دور قفل پرسه میزنه و محاله قفل رو در آینده ای حتی دور هم برداره.. منم اگه نتونم بازی رو انجام بدم می خوام صد سال سیاه بقیه هم بازی نکنن..!!>:)>:) بعد بیام براش تاپیک بزنم..!! [-(

می مونه کورسوی شبیه ساز ,که از این سوداچی موداچی ها آبی گرم نمیشه حداقلش برای من هنوز نشده... هنوز دانکی کنگ کانتری رو نتونستم ران کنم ...!:Wallbash:

تو رو خدا حمل بر بی احترامی نکنیدا .. خودم خیلی دوست داشتم تاپیکش رو بزنم و ولی نه حوصله دارم نه وقت نه حس و نه چند تا چیز دیگه...
برای همین تاپیک هم من خیلی برنامه داشتم ..تاریخچه ، مقایسه با شینوبی , معرفی کارکترها و حتی دو تا کمیک 3 صفحه ای که تا روی کاغذ پیش رفت .. ...ولی چون فرصت و حوصله کافی نداشتم همش سابید به الک...

خداییش تاپیک شینوبی حیفه دست آدم ابلهی مثل من بیافته و با مسخره بازی و مطالب سخیف بخواد پیش بره .. انشاالله بیافته دست کسی که حسابی آپدیتش کنه و توش بحث های تحلیلی و فلسفی شکل بگیره بحث هایی از جنس مثلا .. نینجا ها در عصرجدید! یا چمیدونم ..گیم دیزاین به روش نینجا یا حتی" تفکر در مسائل حل نشده پیرامون فئودالیسم ژاپن و نقش جو موساشی و سگ او در شکل گیری هسته معنوی آیین شینتو بین دایمیوهای بدون همسر " و ...اینها دیگه ...

بازهم شرمنده شما بزرگوارهستم .. ببخشید.. بخدا نمی تونم...:-s

 
خب شینوبی رو بیشتر بازی کردم.
میخوام بگم اصلا و به هیچ وجه این شینوبی نیست.
ولی یه بازی مترویدوانیای خیلی خیلی خوبه که فقط کرکتر شینوبی رو انداختن توش.

میگم همه چی بازی خیلی خیلی خوبه ولی مثل من با پیش زمینه شینوبی نرین سمتش که میخوره تو ذوقتون.
ولی خب اینقدر همه چی خوبه که برتون میگردونه پای بازی و تازه متوجه میشین عجب بازی خفنیه.
موزیک ، گرافیک ، طراحی هنری ، پلتفرمینگ، سیستم های کمبو و هک اند اسلش و... استانداردهای خیلی خیلی خوبی رو پاس میکنن.

بازی خیلی شما رو یاد کیفیت POP Lost Crown میندازه.
دم سگا و Lizardcube واقعا گرم ، خسته نباشن.
خیلی بازی خفنی آماده کردن.

قشنگ شینوبی رو ریبوت کردن.
اقا بزار باهات مخالفت کنم من جفتشو بازی کردم به نظرم شینوبی از این خییلی بهتره .ارت استایل گرافیکی که اصلا یه کلاس دیگه است قابل قیاس نیستن از اون ور مترویدوینیا هم شده که من عاشقشم مبارزاتشم از این بیشتر دوست داشتم خدایی نینجا گایدن به غیر از باس فایتای بی نظیرش مبارزاته عادیش خفن نیست اونقدر .نمیخوام بکوبونمش ولی من شینوبی را بیشتر دوست داشتم البته یه سر به کامنتای ریست آرا بزنی اونجا هم کسایی که جفتشو بازی کردن ۷۰ ۳۰ به شینوبی رای دادن حالا بازم سلیقه است دیگه :D
 
  • Like
Reactions: New Shredder
اقا بزار باهات مخالفت کنم من جفتشو بازی کردم به نظرم شینوبی از این خییلی بهتره .ارت استایل گرافیکی که اصلا یه کلاس دیگه است قابل قیاس نیستن از اون ور مترویدوینیا هم شده که من عاشقشم مبارزاتشم از این بیشتر دوست داشتم خدایی نینجا گایدن به غیر از باس فایتای بی نظیرش مبارزاته عادیش خفن نیست اونقدر .نمیخوام بکوبونمش ولی من شینوبی را بیشتر دوست داشتم البته یه سر به کامنتای ریست آرا بزنی اونجا هم کسایی که جفتشو بازی کردن ۷۰ ۳۰ به شینوبی رای دادن حالا بازم سلیقه است دیگه :D
خب حتما سلیقه مهمه.

من برای این نینجا گایدن رو بیشتر دوست دارم که خیلی خود کلاسیکشه البته کمی طراحی بازی مدرن هم شده.
اما شینوبی فقط کرکتر بازی رو آوردن تو یه بازی هک اند اسلش نیمچه مترویدوانیا.
اصلا با اون بازی آرکید سرعتی کلاسیک هیچ سنخیتی نداره.

این دوتا بازی با دو نوع رویکرد متفاوت ساخته شدن و شاید از شانس خوب و بدشون چون با هم منتشر شدن دارن با هم مقایسه میشن.
یکی برای طرفدارهای قدیمی نینجا گایدن زمان NES/Sega و اون یکی برای جذب پلیرهای جدید اونهم با آوردن ویژگیهای گیم پلی زرق و برق دار و ترند روز به بازی .
اون تم بزرگسالانه و خشن تر شینوبی رو هم انداختن دور.

به نظرم خیلی سنخیتی نداره که با هم مقایسشون کنیم.
من چون خودش تاپیک نداشت مجبور شدم اینجا در موردش بنویسم.

انصافا منم خودم اشاره کردم که شینوبی خیلی بازی خوبیه و اینکه خیلی ازش خوشم اومده و کار تیم عالی بوده.

ولی میخوام بگم بازی شبیه به این شینوبی رو تو این چند ساله کم ندیدیم.
شینوبی برای من ترکیبی از طراحی مراحل Dead Cells و پلتفرمینگ POP Lost Crown بوده.

در هر صورت با دوتا بازی خیلی خوب طرفیم.
من که با هر دو خیلی خوب ارتباط گرفتم و واقعا عشق کردم که تو دوره ای هستیم که اینقدر بازی خوب پشت به پشت هم دارن میان.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or