Multi Platform NINJA GAIDEN: Ragebound

سازنده
The Game Kitchen
تاریخ انتشار
July 31, 2025
ناشر
DotEmu
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
picture4-min_7o8a.png



خشم آلو...

الان دقیقا 37 سال و 5 ماه و 26 روز و 4 ساعت و بیست و دو دقیقه و چند لحظه است که از آخرین عنوان دو بعدی نینجا گایدن می گذره ..بازی ای که شاید پرفکت نباشه ولی خیلی کالته..!
حالا تا چند روز دیگه این تاریخ شمار با تلورانس چند لحظه بالاتر و پایین تر متوقف میشه و شماره جدید دو بعدی ، در سالی که متعلق به نینجاها، این قشر زحمت کش و خدوم صنعت ویدئو گیم ، هست, عرضه میشه ..
کار ساخت این شماره نه به دست جاپونی ها بلکه به عهده یک تیم اسپانیایی گذاشته شده.. GameKitche ....
سازنده عنوان تحسین شده blasphemous… .... و کوئئ تکمو و Dotemu هم پشت تیم سازنده با قدرت ایستاده اند.

ریو به آمریکا می رود

داستان ما از زمانی آغاز ‌میشه که ریو هایابوسا برای ادای احترام به وصیت پدرش به آمریکا سفر می‌کنه. ( 3 نسخه اول) همین که شوفر هواپیما آتیش میکنه به سمت ینگه دنیا ،ناگهان سد بین دنیای انسان‌ها و شیاطین فرو می‌ریزه و ارتشی خوفناک از شیاطین و اونی ها که در مجموعه از اونها به عنوان فیند یاد میشه به سمت روستای هایابوسا گسیل میشن وهمون اول برای بار چندم روستارو آتیش میزنند ، روستایی که اکنون در غیاب ریو با تهدیدی بی‌سابقه روبرو است ..

این جاست که سیاست های جوان گرایی استدیو و تدابیر ریو به کمک روستا میاد و جوانکی خوش پوش و دلتون نخواد خوش بر و رو به نام Kenji Mozu از شاگردان ریو به پا می خیزه..!
کنجی شروع میکنه به جنگیدن و جنگیدن و جنگیدن و جنگیدن... ولی خب از اونجایی که تو واحد های درسی شیاطین نه اندیشه اسلامی هست نه تنظیم خانواده, بی بند و بار هستند و زِک و زا زیاد کردند! بی صاحابا تمومی ندارن ..کنجی که خودش رو در تنگنایی سخت میبینه فکری به سرش میزنه " استفاده از قدرت ممنوعه " برای شکست دادن ارباب شیاطین یعنی demon lord ....
منتها قبل از اون باید بره سر میز مذاکره... مذاکره با دشمن همیشگی مجموعه یعنی قبیله عنکبوت سیاه...

اینجاست که پای بانویی زیبا ، مقتدر و کاردرست و صد البته کاملا جدید به مجموعه باز میشه...kumori ....
اینکه مسیر اینها چه جوری به هم می رسه و چگونه با هم اختلاف ها رو کنار می گذارند و اتحاد مرگبار تشکیل میدن و در ادامه چه بلایی بر سر خانم کوموری میاد .. بمونه برای بعد...
آپدیت: البته اینها رو تو اینترنت نوشته خود بازی سی چهل پنجاه درصدی ممکنه تفاوت های بنیادین در داستان ایجاد بشه...!

ویژگی های بازی

🔹سبک بازی اکشن پلتفرمر هست و مرحله مرحله ...نه سولزلایک نه مترویدوانیا و نه شبیه ساز پیاده روی با کوله و توله...

🔹ساخت بازی تقریباً در اواسط توسعه Blasphemous II آغاز شده ..

🔹تیم سازنده اول قصد داشته مبارزات بازی رو بر محوریت کمبوزدنَ مثل نسخ 3 بعدی دربیاره که دیده بدجور آب قطع میشه و دستمال توآلت هم نیست و در هم قفل میشه... ! پس به سرعت روی میاره به قالب بازی قدیمی ۸ بیتی که حفظ سرعت پیش روی در اولویت بوده نه شمشیر بازی..و هدف استدیو این میشه .. «حس پیشروی و حرکت به جلو» و از بین بردن آدم‌بدها در یک ضربه موثر..

🔹شخصیت اصلی بازی کنجی هست ولی قابلیت بازی با کوموری در یک مرحله فراهم شده و همین طور در بخش های خاصی در مراحل با رسیدن به محراب هایی شیطانی قابلیت کنترل کوموری را در دست داریم ( از اونجایی که بدن کوموری در دنیای شیاطین به دام افتاده ما کنترل روح مطهر این بانوی مه پیکر رو در دست داریم ..ای وای اینها اسپویل بود نباس میگفتم...)

🔹قسمت های کوموری چون با محدودیت زمانی رو به رو هست بخاطر خارج شدن روح از بدن کنجی ، شامل سکانس‌های پلتفرمینگ هیجان‌انگیز و سناریوهای مبارزه استراتژیکه که نیازمند عکس العمل های سریع تره و برای افزودن به ریتم و عمق بازی طراحی شدند.

🔹"Guillotine boost" یکی از ویژگی های بازی هست که سازندگان روش مانور زیادی دادن.. چیز خاصی نیست همون شلنگ تخته روی هواست که با دکمه L1 انجام میشه ..فقط جاهایی که زیر پاتون هیچ زمینی نیست باید یک دشمن بی پدرِ مادر مرده ، پیدا کنید جفت پا برید رو سرش تا نیافتید.. همین.. و با این عمل زمان حضور خودتون در هوا رو افزایش بدید ..
حالا داشته باشید که گیم کیچن چه چالش های پلتفرمینگ دهن سرویس کنی رو براتون در نظر گرفته ...! آهان کنجی از دیوار هم بالا میره ها..

🔹یکی دیگه از ویژگی های بازی تکنیک هایپر شارژ (Hypercharge ) برای کشتن انمی های بزرگ تر با یک ضربه است که خودش محتاج کشتن انمی های ریقونه تر منقش به هاله های آبی یا صورتی هست.. بنابراین هایپرشارژ در بعضی محل های درگیری و مناقشه حتی می تونه ایجاد پازل کنه ، از نوع اینکه اول کدوم دشمن رو بکشم !
یادتون نره این بازی برای این ساخته شده که دشمنان شما فقط با یک ضربه به هلاکت برسند و اکشن بدون توقف نگه داشته بشه..

🔹بازی سیستم اکونومی یا همون خرید و فروش داره و در مغازه موراماسا تا پاسی از نیمه شب به روی شما بازه کارنسی یا پول بازی هم scarab های طلایی نسخه یک 3 بعدی هست...

🔹آهنگ ساز اصلی بازی سرجیو د پرادو هست و در کنارش آهنگسازان سه‌گانه اصلی (کیجی یاماگیشی، ریویچی نیتا و کائوری ناکابایی) نیز در ساخت موسیقی های محشر بازی مشارکت داشتند.

🔹روی اسپید ران بازی حساب ویژه ای باز شده بطوری که تو استیم سازنده برای اسپید ران نسخه دمو بیانیه داده که بشتابید به سوی این عمل شتابزده کوفتی.! و رکورد هایتان را به آدرس پستی ما در انتهای الوند ارسال کنید...

🔹بازی برای همه پلتفرم ها بجز سوییچ 2 که مرده شورش رو ببرن 31 جولای مصادف با 9 مرداد میاد ..

 
آخرین ویرایش:
خب من یک دور بازی رو تموم کردم ارواح عمه ام .. ولی دقیقش اینه که بازی هنوز تموم نشده..
هر کسی دیگه ای هم فکر میکنه بازی رو تموم کرده ارواح عمه اش.! سخت در اشتباهه..

دو تا از پایان های بازی همون دور اول قابل دست یابی هست با توجه به انتخاب های شما دوستان عزیز..
و اما بعد هارد مود باز میشه و تازه شروع ماجراجویی آغاز...

حالا شاید پیش خودتون بگید به کیفم که باز میشه !! ما بازی رو تموم کردیم می خواهیم بریم مافیا بازی کنیم...

اجازه بدید حرف آخر رو اول بزنم , شما هنوز یک مرحله از بازی رو یعنی استیج 5 رو ندیدید و ایضا پایان اصلی و خوب بازی رو .. و این مهم فقط در صورتی میسره که تمام مراحلی رو که تموم کردید یک بار روی هارد برید...

به نظرتون چه حالی به شما دست میده اگه بگن تو این لول به رسم سنت حسنه گذشتگان , قراره با تمام باس ها دوباره چشم تو چشم و پنجه در پنجه بشید اونم در حالت خیلی سخت... مضاف بر اینکه این امکان هم بهتون میدن که کنترل کوموری عزیز رو خالی خالی بدست بگیرید ...

حالا شاید بگید که چرا باید مراحل تکراری رو دوباره بریم ما می خواهیم بریم مافیا بازی کنیم ..!
عزیزان من قبلا هم اشاره کردم , قسمت هارد این بازی با بازی های دیگه که فقط میان قدرت ضربه دشمن ها رو بیشتر و کاراکتر شما رو لاجون و ریقونه تر می کنند، تومنی سنار تفاوت داره ..

اینجا تعداد و نوع اِنمی ها و همینطور موانع محیطی روی در و دیوار و سقف در هر لول تغییر میکنه و تجربه شما کاملا متفاوت از قبل میشه ...
باورتون میشه حتی دوجو و ترینینگ بازی هم تغییر میکنه...

موتور بازی توی هر لول حتی جاهایی که فکرشو هم نمی کردید سیخ فرو میکنه ..! بقیه جاها رو هم به آتش میکشه ..یا زود پز و مین و مهتابی برق دار کار میزاره تا پلتفرمینگ اون مرحله کاملا تغییر کنه
خلاصه که یکدونه سوراخ برای دست انداختن پیدا نمیکینید..

مضاف بر این که رنگ دشمن ها عوض میشه به این معنی که آبگرید میشن و علاوه بر کسب قدرت و سرعت بیشتر ,حرکاتی انجام میدن که قبلا انجام نمی دادند !
این تغییرات محیطی گاها به میدان مبارزه با باس ها هم کشیده میشه و هنگام مبارزه جای مانور زیادی ندارید و باید مراقب تک تک حرکات و سکنات خودتون و ایضا آقا غوله باشید یک اشتباه می تونه آخرین اشتباه شما باشه...
خلاصه اش که اصالت نینجا گایدن در سرویس کردن دهان و پاره نمودن.. ..آستین شما !! اینجا نمود عینی پیدا میکنه ..
راحت بگم سختی بازی میاد در کنار نام بازی قرار می گیره.. شما میشید اون نینجایی که گایی... !!!

فراموش کردم بگم که با اتمام بازی لباس برای کاراکتر ها باز میشه ..ولـــــی اتمام روی مد هارد هم لباس متفاوت باز میکنه ..در مورد لباس کوموری همین بس که اون تئوری دامن کوتاه و ران های سیفید بود که گفتم ..کوموری هم بله..ولی لطفا استفاده نکنید بعدا میگم چرا...!

حالا با توضیحات فوق اگرهنوز توجیه نشیدید ... .. به جهنم برید مافیا یا هر کوفت دیگه ای که می خواهید بازی کنید...!!

picture5-min_8upf.png

هــــِـــیع ....این بازی هم تموم شد و یک غم سنگین نشست رو دلم ...
به نظرم بازی با همه پرفکت بودنش یک ایراد خیلی خیلی بزرگ داره...
اونم اینه که بعد انجامش بازی های دو بعدی دیگه به دلم نمی نشینه .. همه بازی ها به نظر کند با اکشن های سطحی میان..

من دموی شینوبی رو 100 کردم خیلی قشنگ و عالی بود طراحی هنری و مبارزاتش حرف نداشت ولی نه حس شینوبی داشت نه رترو ..
این بازی یک چیز دیگه بود... از الان مورد انتظار ترین بازی عمرم میشه شماره دوم این بازی ..

خوبی بازی هایی از این دست که نقطه قوت شون گیم پلی مهارت محور هست اینه که میشه بارها و بارها انجام دادشون و لذت برد و هر بار در جهت حرفه ای شدن گام برداشت!.. خدا نکنه کرم افزایش طول کمبو به جونتون بیافته که خلاصی ازش خیلی دوشواره..من شده بارها مرحله رو از ابتدا شروع میکنم با این نیت که نشد از اول...
الان هم اول باید هارد مود رو تموم کنم و تا همه مرحله ها رو s+ و چه بسا s++ نکنم از رو نمیرم...


خب ولش کن از هر چه بگذریم سخن عشق خوش تر است...

آقا گفتم پایان بازی حق انتخاب دارید .. من که کوموری رو انتخاب کردم یعنی صد بار دیگه هم بهم حق انتخاب بده کوموری رو انتخاب می کنم..

واقعیتش فکر نمی کردم شخصیت کوموری با 6 خط دیالوگ و 4 تا دونه تصویر از خودش این جوری عاشقم کنه ..شخصیت پردازیش عالی بود...

واقعا دیگه حالم از این دخترهای لوس انیمه ای که این سال های اخیر به سِمَت شخصیت اصلی خیل عظیمی از بازی ها بویژه سبک مترویدوانیا نائل اومدن بهم میخوره ... کوموری خط بطلانی بود بر این دیدگاه معاصر که دیگه دختر خوب تو ویدئو گیم پیدا نمی شه !!

خدارو هزاران مرتبه شکر که ریو در میان این همه کشت و کشتار و نسل کشی از قبیله عنکبوت سیاه دستش به کوموری نرسید..
البته اگه میرسید هم به نظرم نمی تونست حریف کوموری جان بشه.. ماشاالله شیر زنی هست برای خودش ..

خدا کنه پلاتینیوم از این دو تا شخصیت داخل شماره 4 یک استفاده ای بکنه ...
حداقل کوموری بیاد یه دور همه جاشو 3 بعدی هم ببینیم...ببینم..!! شما نبینید لطفا..!خواهش میکنم..
تاکید میکنم دامن کوتاه کوموری رو پاش نکنید خوش ندارم اینجوری ببینیدش..

...هیچی دیگه حس میکنم بازم افتادم تو دام عاشقی...
همینجا شما رو تا بازی بعدی به خدا میسپارم ...

هی کوموری.....نرگس مست تو و بخت من خرابه .. بخت من از تو و چشم تو از شرابه ..
.... .... .... ....آه ای کوموری عزیزم کجایی...!!
... ....
آها کسی می دونه قبیله عنکبوت سیاه داخل ایران ,شعبه ، سفارت یا خونه تیمی داره یا نه ..من یدونه از این زن ها ازشون بگیرم برای خود خودم..!!


picture3-min_(3)_s8.png
 
من بازی رو تو نرمال تموم کردم بازی خوبی بود(هارد رو وقت نکردم بعدا انجام میدم)ولی یه مشکلی داشتم این بود که چرا بازی مجبور نمی‌کرد مبارزه کنیم تقریبا اکثر مبارزات رو می‌تونستی رد کنی تو شینوبی جدید این مسئله رو با پولی که مبارزات می داد و برای آپگرید شخصیت استفاده میشد حل کردن یا هراز گاهی بازی مجبور می‌کرد که این فایت هارو انجام بدیم ولی تو این بازی فقط زدن باس ها اجباری بود بقیه اش نه اجباری داشت نه پاداشی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or