Multi Platform NINJA GAIDEN: Ragebound

سازنده
The Game Kitchen
تاریخ انتشار
July 31, 2025
ناشر
DotEmu
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
picture4-min_7o8a.png



خشم آلو...

الان دقیقا 37 سال و 5 ماه و 26 روز و 4 ساعت و بیست و دو دقیقه و چند لحظه است که از آخرین عنوان دو بعدی نینجا گایدن می گذره ..بازی ای که شاید پرفکت نباشه ولی خیلی کالته..!
حالا تا چند روز دیگه این تاریخ شمار با تلورانس چند لحظه بالاتر و پایین تر متوقف میشه و شماره جدید دو بعدی ، در سالی که متعلق به نینجاها، این قشر زحمت کش و خدوم صنعت ویدئو گیم ، هست, عرضه میشه ..
کار ساخت این شماره نه به دست جاپونی ها بلکه به عهده یک تیم اسپانیایی گذاشته شده.. GameKitche ....
سازنده عنوان تحسین شده blasphemous… .... و کوئئ تکمو و Dotemu هم پشت تیم سازنده با قدرت ایستاده اند.

ریو به آمریکا می رود

داستان ما از زمانی آغاز ‌میشه که ریو هایابوسا برای ادای احترام به وصیت پدرش به آمریکا سفر می‌کنه. ( 3 نسخه اول) همین که شوفر هواپیما آتیش میکنه به سمت ینگه دنیا ،ناگهان سد بین دنیای انسان‌ها و شیاطین فرو می‌ریزه و ارتشی خوفناک از شیاطین و اونی ها که در مجموعه از اونها به عنوان فیند یاد میشه به سمت روستای هایابوسا گسیل میشن وهمون اول برای بار چندم روستارو آتیش میزنند ، روستایی که اکنون در غیاب ریو با تهدیدی بی‌سابقه روبرو است ..

این جاست که سیاست های جوان گرایی استدیو و تدابیر ریو به کمک روستا میاد و جوانکی خوش پوش و دلتون نخواد خوش بر و رو به نام Kenji Mozu از شاگردان ریو به پا می خیزه..!
کنجی شروع میکنه به جنگیدن و جنگیدن و جنگیدن و جنگیدن... ولی خب از اونجایی که تو واحد های درسی شیاطین نه اندیشه اسلامی هست نه تنظیم خانواده, بی بند و بار هستند و زِک و زا زیاد کردند! بی صاحابا تمومی ندارن ..کنجی که خودش رو در تنگنایی سخت میبینه فکری به سرش میزنه " استفاده از قدرت ممنوعه " برای شکست دادن ارباب شیاطین یعنی demon lord ....
منتها قبل از اون باید بره سر میز مذاکره... مذاکره با دشمن همیشگی مجموعه یعنی قبیله عنکبوت سیاه...

اینجاست که پای بانویی زیبا ، مقتدر و کاردرست و صد البته کاملا جدید به مجموعه باز میشه...kumori ....
اینکه مسیر اینها چه جوری به هم می رسه و چگونه با هم اختلاف ها رو کنار می گذارند و اتحاد مرگبار تشکیل میدن و در ادامه چه بلایی بر سر خانم کوموری میاد .. بمونه برای بعد...
آپدیت: البته اینها رو تو اینترنت نوشته خود بازی سی چهل پنجاه درصدی ممکنه تفاوت های بنیادین در داستان ایجاد بشه...!

ویژگی های بازی

🔹سبک بازی اکشن پلتفرمر هست و مرحله مرحله ...نه سولزلایک نه مترویدوانیا و نه شبیه ساز پیاده روی با کوله و توله...

🔹ساخت بازی تقریباً در اواسط توسعه Blasphemous II آغاز شده ..

🔹تیم سازنده اول قصد داشته مبارزات بازی رو بر محوریت کمبوزدنَ مثل نسخ 3 بعدی دربیاره که دیده بدجور آب قطع میشه و دستمال توآلت هم نیست و در هم قفل میشه... ! پس به سرعت روی میاره به قالب بازی قدیمی ۸ بیتی که حفظ سرعت پیش روی در اولویت بوده نه شمشیر بازی..و هدف استدیو این میشه .. «حس پیشروی و حرکت به جلو» و از بین بردن آدم‌بدها در یک ضربه موثر..

🔹شخصیت اصلی بازی کنجی هست ولی قابلیت بازی با کوموری در یک مرحله فراهم شده و همین طور در بخش های خاصی در مراحل با رسیدن به محراب هایی شیطانی قابلیت کنترل کوموری را در دست داریم ( از اونجایی که بدن کوموری در دنیای شیاطین به دام افتاده ما کنترل روح مطهر این بانوی مه پیکر رو در دست داریم ..ای وای اینها اسپویل بود نباس میگفتم...)

🔹قسمت های کوموری چون با محدودیت زمانی رو به رو هست بخاطر خارج شدن روح از بدن کنجی ، شامل سکانس‌های پلتفرمینگ هیجان‌انگیز و سناریوهای مبارزه استراتژیکه که نیازمند عکس العمل های سریع تره و برای افزودن به ریتم و عمق بازی طراحی شدند.

🔹"Guillotine boost" یکی از ویژگی های بازی هست که سازندگان روش مانور زیادی دادن.. چیز خاصی نیست همون شلنگ تخته روی هواست که با دکمه L1 انجام میشه ..فقط جاهایی که زیر پاتون هیچ زمینی نیست باید یک دشمن بی پدرِ مادر مرده ، پیدا کنید جفت پا برید رو سرش تا نیافتید.. همین.. و با این عمل زمان حضور خودتون در هوا رو افزایش بدید ..
حالا داشته باشید که گیم کیچن چه چالش های پلتفرمینگ دهن سرویس کنی رو براتون در نظر گرفته ...! آهان کنجی از دیوار هم بالا میره ها..

🔹یکی دیگه از ویژگی های بازی تکنیک هایپر شارژ (Hypercharge ) برای کشتن انمی های بزرگ تر با یک ضربه است که خودش محتاج کشتن انمی های ریقونه تر منقش به هاله های آبی یا صورتی هست.. بنابراین هایپرشارژ در بعضی محل های درگیری و مناقشه حتی می تونه ایجاد پازل کنه ، از نوع اینکه اول کدوم دشمن رو بکشم !
یادتون نره این بازی برای این ساخته شده که دشمنان شما فقط با یک ضربه به هلاکت برسند و اکشن بدون توقف نگه داشته بشه..

🔹بازی سیستم اکونومی یا همون خرید و فروش داره و در مغازه موراماسا تا پاسی از نیمه شب به روی شما بازه کارنسی یا پول بازی هم scarab های طلایی نسخه یک 3 بعدی هست...

🔹آهنگ ساز اصلی بازی سرجیو د پرادو هست و در کنارش آهنگسازان سه‌گانه اصلی (کیجی یاماگیشی، ریویچی نیتا و کائوری ناکابایی) نیز در ساخت موسیقی های محشر بازی مشارکت داشتند.

🔹روی اسپید ران بازی حساب ویژه ای باز شده بطوری که تو استیم سازنده برای اسپید ران نسخه دمو بیانیه داده که بشتابید به سوی این عمل شتابزده کوفتی.! و رکورد هایتان را به آدرس پستی ما در انتهای الوند ارسال کنید...

🔹بازی برای همه پلتفرم ها بجز سوییچ 2 که مرده شورش رو ببرن 31 جولای مصادف با 9 مرداد میاد ..

 
آخرین ویرایش:
عجب استودیویی شده این game kitchen.
سر بلسفمس 2 یه کم درجا زدن ولی مثل اینکه دوباره یه جهش رو به بالا کردن اونهم با چه عنوانی :x

جدای از اینکه برای تجربه‌ این بازی هیجان دارم، امیدم برای نسخه سوم بلسفمس هم خیلی زیاد شده.
==========

تریلر انتشار:

View attachment Ninja Gaiden- Ragebound - Official Launch Trailer_2.mp4
 
بازی رو تست کردین؟
خیلی خیلی خوبه.

شروع کنین دسته رو پایین نمیزارین.
کنترل ، موزیک ، طراحی هنری ، باسها ، همه تو بهترین حالت خودشونن.
حتی به نظرم داستان و روایتش هم که خیلی آبکی و کلیشه ایه خیلی به بازی میاد.

تکرار پذیری بازی هم خیلی بالاست.

تا اینجا که دوتا باس اول رو زدم میخوام بگم بدون اغراق 10 از 10 برام.
 
20250801_191927.jpg 20250801_191757.jpg

نمیدونم در وصف team kitchen و بازی چی بنویسم اون نمره ۹ ign بی دلیل نیس بازی به معنای واقعی شاهکاره اره حقیقتا دستگیره رو نمیشه زمین گزاشت!!!
تا الان برا من گوتی امسال بوده :D خدایی بدون جو بزرگنمایی فقط و فقط بازیو تجربه کنین تا بفهمین، بعد از سالهای سرو کله زدن با کنسول های ۸ و ۱۶ بیتی هیچوقت حس نمیکردم لذت گیم پلی اون دورانو دوباره تجربه کنم ولی با این عنوان صد برابر بیشتر تجربش کردم .
آب دستونه بزارین زمین و بازیش کنین...
بعد Blasphemous واقعا این عنوان یه جهش بزرگ برا استدیو حساب میشه.
David Jaumandreu کارگردن بازی که مدیر توسعه استدیو هم هست سنگ تمام گزاشته!!!
قشنگ انگار دارید انیمه های دهه ۹۰ رو میبینید !!! هر جور شده این یه بازیو از دست ندین !!!
 
بازی رو تست کردین؟
خیلی خیلی خوبه.

شروع کنین دسته رو پایین نمیزارین.
کنترل ، موزیک ، طراحی هنری ، باسها ، همه تو بهترین حالت خودشونن.
حتی به نظرم داستان و روایتش هم که خیلی آبکی و کلیشه ایه خیلی به بازی میاد.

تکرار پذیری بازی هم خیلی بالاست.

تا اینجا که دوتا باس اول رو زدم میخوام بگم بدون اغراق 10 از 10 برام.
بازی چه قدر سخته ماکان؟ مثل blasphemous یا آسون تر؟ :دی
 
بازی از هر نظر خیلی خوبه.
گرافیک پیکسلیش بسیار با جزئیاته، تنوع دشمن‌ها بالاست، موسیقیش واقعا هیجان انگیزه، گیم‌پلی بازی ترکیبی از پلتفرمر و مبارزست و تاکید زیادی بر زمان بندی و درست حمله کردن یا داج کردن در زمان مناسب داره. داستانش هم تا اینجا خوب بوده البته انتظار زیادی هم از این بابت ندارم. خلاصه به همه پیشنهاد میشه. اونقدرها هم سخت نیست :D ، فقط اولش باید قلق بازی دست‌تون بیاد. تا ابتدای بخش 1-2 تنها قسمت چالش‌برانگیز باس بازی بود همون اژدها که برای بار دوم تو جهنم می‌بینیمش
تنها نکته منفی تا اینجا محیط های تکراری بود که البته خیلی هم اذیت نمیکنه.
 
بازی رو تست کردین؟
خیلی خیلی خوبه.

شروع کنین دسته رو پایین نمیزارین.
کنترل ، موزیک ، طراحی هنری ، باسها ، همه تو بهترین حالت خودشونن.
حتی به نظرم داستان و روایتش هم که خیلی آبکی و کلیشه ایه خیلی به بازی میاد.

تکرار پذیری بازی هم خیلی بالاست.

تا اینجا که دوتا باس اول رو زدم میخوام بگم بدون اغراق 10 از 10 برام.
من رو سوییچ هکی دارم میزنم متاسفانه نسخه سوییچ ۳۰ فریمه این بازی هم خیلی سریعه رسما چشمام صفحه را درست نمی بینه خیلی بده نسخه سوییچ احتمالا مجبورم رو ps5 پیاده شم براش$-)
 
خب خوشبختانه بازی روی کامپیوتر فسیل من هم به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شه (وقتی شنیدم نسخه سوئیچ 30fps هست نگران شدم! :دی). من از قدیم شینوبی‌پرسن بودم و کلی خاطره دارم با اون بازی‌ها، برعکس سری نینجا گایدن که نسخه‌های دوبعدی رو زمان خودشون درست و حسابی تجربه نکردم و بعدها که با امولاتور بازی کردم هم حقیقتش در اون حد به دلم ننشستن و رابطه‌م با این سری بیشتر به نسخه‌های اول و دوم سه‌بعدی ایتاگاکی برمی‌گرده.
ولی از اونجایی که آقامون The Game Kitchen روی این نسخه کار کرده و نمایش‌های خوبی هم داشت، رفته بود توی لیست موردانتظارترین‌های ۲۰۲۵ بنده و خیلی خوشحالم که ترکونده و فعلا که تا مرحله ۳ رفتم، عالی بود! اولش فقط می‌خواستم امتحان کنم که ببینم اجرا می‌شه یا نه، ولی انقدر اسیر زیبایی‌های بازی شدم و گیم‌پلی و گرافیک و موسیقی برام جذاب بودن که نتونستم ول کنم! :دی
-----
این استودیوی بدبخت چرا صفحه ویکی‌پدیا نداره؟ :| هر استودیویی یه بازی درپیت می‌سازه هم سریع یه صفحه گیرش میاد، ولی اینا همچنان بعد از Blasphemous و Ninja Gaiden: Ragebound بدون صفحه هستن و اگه اسم‌شون رو بزنیم ری‌دایرکت می‌شه به Blasphemous. یکی از بچه‌ها همت کنه و دست این مظلومین رو بگیره و براشون صفحه بسازه! :دی
-----
امیدوارم Shinobi: Art of Vengeance هم کیفیت بالایی داشته باشه و بتونیم بازگشت شکوهمندانه اون سری رو هم در کنار نینجا گایدن جشن بگیریم. یه دمو هم ازش اومده که گویا ملت خیلی باهاش حال کردن، ولی من سراغش نمی‌رم تا زمان عرضه بازی. :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or