واااو چقدر اینا متفاوتن
>:d<
بابا بیخیال. همین بیونتا مثال بارزی هست که کاراکتر زن چقدر میتونه بفروشه
بستگی به نوع طراحی زنه هم داره ! مثلاً یکی از دلایل فروش Bayonetta حضور ایشون روی جلد بازی بوده !
هرچند به نظرم فروشش خیلی هم خوب نبود ، آخرین آماری که ازش اومد کمتر از 2 میلیون در مجموع دو کنسول بود که برای بازی ای با میانگین حدود 90 چیز فوق العاده ای نیست.
کلاً شخصیت هایی مثل Bayonetta و Lara Croft که یه جذابیت بصری خاصی دارن رو نمیشه با بقیه مقایسه کرد. Bayonetta که کلاً ... !
(هرچند خودم حالم از قیافه ـش بهم میخوره) Lara Croft هم از جهاتی شبیه Bayonetta هست ولی کمتر ، از طرفی هم سابقه خیلی زیادی داره و نمیتونن عکس گلدون به جاش بذارن !
ولی مثلاً Portal 2 که کاراکتر اصلیش یه زن هست ، هیچ عکسی از ایشون روی جلدش دیده نمیشه.
این صحبتی که کردن به نظر میاد ریشه ای تر از این حرفاست. به نظر من که خیلی احمقانه هست ولی Ken Levine هم چند روز پیش یه بحثی در این زمینه کرده بود. برای همین موضوع هم روی جلد BioShock: Infinite خبری از Elizabeth نیست ، با اینکه نقش خیلی پررنگی هم توی بازی داره. یعنی گفته بود که برای قشر هاردکور و کسانی که بیشتر در جریان بازی ها هستن ، فرقی نمیکنه طرح جلد چی باشه و براشون خود بازی مهم هست. ولی یه عده گیمر هم هستن که حتی به سایت هایی مثل IGN هم سر نمیزنن که بازخوردهای بازی رو ببینن. این عده بیشتر از روی طرح جلد انتخابشون رو انجام میدن. آخرش هم گفته ما از دو طریق با مخاطب در ارتباط هستیم. یکی بحث هایی که می کنیم و تبلیغ ها و تریلرهای بازی و صحبت ها با مجلات و سایت ها و اینا ، این قسمت مربوط به فن ها و طرفدارهای بازی هست. ولی یه قسمت هم مربوط میشه به افرادی که هیچ اطلاعی از بازی ندارن و این یکی بر دوش Box Art بازی هست.
در هر صورت من برام عجیبه که این چیزا تأثیر زیادی روی فروش بازی داشته باشه و فکر میکنم یه جور تفکر اشتباه هست ، ولی چیزی هست که ناشرها بهش توجه دارن. حتی Druckmann چند روز پیش این رو توی Twitterـش نوشته بود که فکر میکنم داره غیرمستقیم با مسئولین سونی صحبت میکنه !