Movie Center

عمو (خاله) پورنگ خارجی هارو پیدا کردم.
این پیر که نمیشه هیچی هرسال جذاب تر میشه لامصب=P~

View attachment 362901
کاش دوباره با underworld ببینیمش
یکی از سری فیلم های اندرریت هست که هیچوقت دیده نشدن ولی خوب بودن
 
من کاربر گرامی را نقل‌قول نمی‌کنم (چون اعصاب من را ندارد)؛ اما اینکه سه ویدئو کوتاه آوردید و سپس به یک جمع‌بندی بی‌منطق می‌رسید که مسعود فراستی (فارغ از هر نگرش و هر ایدئولوژی سیاسی/اجتماعی) تمام فیلم‌های دنیا را ندیده و می‌آید نقد می‌کند؛ خب حرف شما به‌شدت کمدی هست و گروتسک! یعنی طرف آپارتمان بیلی وایلدر رو ندیده؛ اما به شدت از آن تعریف می‌کند؟ طرف ساراباند رو با دیدن تنها پوسترش گفته بهترین فیلم عمرش است؟ من این‌گونه دارم از حرف شما نتیجه‌گیری می‌کنم!​

بخش عمده حرف‌های فراستی و اینکه «بالز» ندارید مقابل من بایستدید برمی‌گرده به فیلم‌سازان ایرانی؛ نه فیلم‌سازان خارجی. مغزهای کوچک زنگ‌زده فکر کنم شما دوستش دارید (چون گارد عجیبی با آوردن تنها اسمش گرفتید)؛ در مورد این ویدئو و حرف‌های این چُ*س پسر هم سند قطعی درنظر نگیر؛ فراستی و مسعود قطبی‌زاده در برنامه «آپستوروف» به‌مدت 30 دقیقه درباره فیلم «مغزها..» صحبت کردند و موشکافانه فیلم را بررسی کردند. توی این صحبت فراستی و نه قطبی‌زاده (هر دو به‌شدت منفور هستند؛ خیالت از این بابت راحت!) یک بار حرف بی‌منطق و چرند در مورد فیلم نمی‌زنند؛ نظرات Subjective می‌توانند باشند؛ اما به چرندیات ختم نمی‌شود. حالا اگر درست باشد که هشت دقیقه دیده و نقد کرده؛ سینماگر حرفه‌ای نیستم و رشتمم سینما نیست؛ اما در محافل کاملاً جدی و حرفه‌ای بودم که داور جشنواره/منتقد در همان شروع فیلم (چه کوتاه و چه بلند) نوع قاب، دکوپاژ، تقطیع/تدوین؛ سایه و انواع تکنیک‌ها رو تشخیص می‌ده. خوب باشه می‌گه خوبه؛ بد باشه رک بگویم تخریب می‌کنه. حتی اگه بد باشه؛ پا می‌شه و میره؛ منتقدان خیلی بدتری از فراستی ایرانیزه تو جشنواره‌هایی مثل کن و ونیز حضور پیدا می‌کنند؛ اون‌ها هم زیر پنج دقیقه برای یک فیلم بد بیشتر نمی‌مونند؛ هو می‌کنند و می‌رن و نقدهایشان را در رسانه‌های معتبری می‌نویسند

من معتقد هستم که مخاطب کژوال و حرفه‌ای این حق مسلم را دارد فیلمی که دارد می‌بیند و خوشش نیامده، از سالن بیرون بیاید و فحش دهد و حتی درموردش بر مبنای همان مدت زمانی که دیده (یک دقیقه تا 50 دقیقه) یادداشت بنویسد (این را بولد کردم برای تمامی کاربران و حتی برای تو دوست عزیز). اما بحث اصلی سر فراستی است و اینکه تریبون دارد و از این تریبون با این الفاظ فیلم/فیلم‌ساز را نقد می‌کند. برای ایرانی‌جماعت این‌ها عجیب است؛ اما در برنامه Siskel & Ebert (یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیونی نقد فیلم آمریکا) این دو منتقد بارها با هم سر فیلم‌های مختلف دعوا می‌کردند و کار به فحش‌ و قاتی‌شدن مسائل شخصی می‌شد (نقد منفی ایبرت به فیلم Full Metal Jacket که باعث شد از سیسکل فحش بخورد!) ایبرت در این اپیزود از فیلم درپیتی Benji: The Hunted دفاع می‌کنه؛ تو فرض کن داره از فیلمی در حد و قواره اخراجی‌ها دفاع می‌کنه. (ویدیو کامل نقد را پایین می‌گذارم):



بحث شوآف فراستی شد؛ توی این عصر فناوری و اینستاگرام‌بازی؛ آدم‌هایی اومدند روی کار که قبلاً در سایه بودند؛ مثال، هوشنگ گلمکانی که در دهه 80 چهره‌اش رو نمی‌دیدید و فقط می‌دونستیم که سردبیر مجله فیلم هست؛ الان دوتا برنامه اینترنتی سطح پایین داره که همش جلوی چشممان قرار گرفته. بحث را اینگونه تمام می‌کنم که نقد سینمای ایران به فراستی ختم نمی‌شه؛ بدتر از فراستی قبل‌ترها داشتیم (آوینی با له‌کردن فیلم‌های مهرجویی و کیارستمی) و علی فرهمند که هم توی یک مقاله فراستی را تخریب می‌کند و هم نقدهای تندتری در مورد فیلم‌ها می‌نویسد.

پ.ن: این همه نوشتم که اینطور فکر نکنی فن سینه‌چاک فراستی هستم؛ فراستی به بریکینگ بد «صفر» داده؛ «بردمن» را است**منا می‌دونه و «بیگ‌شورت» را وراجی! 🦢 :D این‌ها را نوشتم که مسعود فراستی یک آدم تیپیکال معمولی در دنیای نقدنویسی سینماست! حساس نباشید؛ اگر هم هستید به نقدها؛ برید نقدهای دیگران را هم اینجا ضمیمه کنید تا تنوع برقرار بشود.:D🦢

پ.ن 2: البته تأکید کنم که امروزه همه Review می‌نویسند و نه نقد!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or