Movie Center

انگار دستور از بالا رسیده بود که حتماً تنوع نژادی و جنسیتی در نامزدهای اسکار اعمال شود؛

از سال ۲۰۲۴ هر فیلمی که بخواهد در رشته‌ی بهترین فیلم آکادمی حضور داشته باشد، می‌بایست قوانین جدید اسکار را رعایت کند و حداقل دو مورد از چهار استاندارد زیر را داشته باشد:

استاندارد ۱: نمایش روی صفحه، مضامین و روایت‌ها​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۱ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: بازیگران اصلی یا یکی از بازیگران نقش‌های مهم مکمل از گروه‌های نژادی یا اقلیت‌های زیر باشند:
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
بند ۲: حداقل ۳۰ درصد از بازیگران نقش‌های ثانویه و جزئی از ۲ دسته از گروه‌های زیر تشکیل شده باشند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
بند ۳: فیلم‌سازان باید در موضوع اصلی داستان یا خرده پیرنگ‌ها و یا مضامین قصه به سراغ گروه‌های کم‌تر دیده شده زیر بروند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۲: تیم هنری و تیم تولید اثر​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۲ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: سرپرستی و مدیریت حداقل ۲ بخش از بخش‌های بازیگران، فیلم‌برداری، آهنگسازی، طراحی لباس، کارگردانی، تدوین، آرایش مو، چهره‌پردازی، تهیه‌کنندگی، طراحی تولید، طراحی دکور و صداگذاری به گروه‌های نژادی و اقلیت‌های زیر سپرده شود:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
همچنین حداقل یکی از دسته‌های بالا باید شامل گروه‌های زیر باشد:
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
بند ۲: حداقل ۶ نفر از اعضای تیم تولید و فنی (دستیارهای تولید شامل این بند نمی‌شوند) باید از اقلیت‌های نژادی و جنسیتی باشند. شایان به ذکر است استفاده از اقلیت‌ها در سمت‌های سرپرست تیم نویسندگی، دستیار کارگردان و غیره باعث رعایت این بخش نخواهد شد.

بند ۳: حداقل ۳۰ درصد از تیم تولید باید از گروه‌های زیر انتخاب شوند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۳: ارائه فرصت‌های شغلی​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۳ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: تامین کنندگان مالی یا شرکت پخش فیلم باید فرصت‌های کارآموزی یا دوره‌های کارآموزی برای اقلیت‌های نژادی و جنسیتی زیر ایجاد کنند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
این فرصت‌های شغلی و کارآموزی باید در بخش‌های امور تجاری، بازاریابی، پس تولید، موسیقی، تولید/توسعه و تبلیغات ایجاد شوند. لازم ذکر است شرکت‌های کوچک ساخت و پخش فیلم‌های سینمایی می‌بایست حداقل ۲ کارآموز در این زمینه‌ها داشته باشند.

بند ۲: تولیدکنندگان، تامین کنندگان مالی یا شرکت پخش فیلم باید کارآموزهایی غیرحرفه‌ای از گروه‌های زیر به استخدام درآورند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۴: نماینده در بازاریابی، تبلیغ و پخش​

استودیوهای تولید فیلم یا شرکت‌های فیلم‌سازی باید چند مدیر ارشد داخلی یا نمایندگانی در بخش‌های بازاریابی، تبلیغات و پخش خود را از گروه‌های نژادی و قومیتی زیر انتخاب کنند:
  • زنان
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
 
از سال ۲۰۲۴ هر فیلمی که بخواهد در رشته‌ی بهترین فیلم آکادمی حضور داشته باشد، می‌بایست قوانین جدید اسکار را رعایت کند و حداقل دو مورد از چهار استاندارد زیر را داشته باشد:

استاندارد ۱: نمایش روی صفحه، مضامین و روایت‌ها​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۱ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: بازیگران اصلی یا یکی از بازیگران نقش‌های مهم مکمل از گروه‌های نژادی یا اقلیت‌های زیر باشند:
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
بند ۲: حداقل ۳۰ درصد از بازیگران نقش‌های ثانویه و جزئی از ۲ دسته از گروه‌های زیر تشکیل شده باشند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
بند ۳: فیلم‌سازان باید در موضوع اصلی داستان یا خرده پیرنگ‌ها و یا مضامین قصه به سراغ گروه‌های کم‌تر دیده شده زیر بروند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۲: تیم هنری و تیم تولید اثر​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۲ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: سرپرستی و مدیریت حداقل ۲ بخش از بخش‌های بازیگران، فیلم‌برداری، آهنگسازی، طراحی لباس، کارگردانی، تدوین، آرایش مو، چهره‌پردازی، تهیه‌کنندگی، طراحی تولید، طراحی دکور و صداگذاری به گروه‌های نژادی و اقلیت‌های زیر سپرده شود:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
همچنین حداقل یکی از دسته‌های بالا باید شامل گروه‌های زیر باشد:
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
بند ۲: حداقل ۶ نفر از اعضای تیم تولید و فنی (دستیارهای تولید شامل این بند نمی‌شوند) باید از اقلیت‌های نژادی و جنسیتی باشند. شایان به ذکر است استفاده از اقلیت‌ها در سمت‌های سرپرست تیم نویسندگی، دستیار کارگردان و غیره باعث رعایت این بخش نخواهد شد.

بند ۳: حداقل ۳۰ درصد از تیم تولید باید از گروه‌های زیر انتخاب شوند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۳: ارائه فرصت‌های شغلی​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۳ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: تامین کنندگان مالی یا شرکت پخش فیلم باید فرصت‌های کارآموزی یا دوره‌های کارآموزی برای اقلیت‌های نژادی و جنسیتی زیر ایجاد کنند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
این فرصت‌های شغلی و کارآموزی باید در بخش‌های امور تجاری، بازاریابی، پس تولید، موسیقی، تولید/توسعه و تبلیغات ایجاد شوند. لازم ذکر است شرکت‌های کوچک ساخت و پخش فیلم‌های سینمایی می‌بایست حداقل ۲ کارآموز در این زمینه‌ها داشته باشند.

بند ۲: تولیدکنندگان، تامین کنندگان مالی یا شرکت پخش فیلم باید کارآموزهایی غیرحرفه‌ای از گروه‌های زیر به استخدام درآورند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۴: نماینده در بازاریابی، تبلیغ و پخش​

استودیوهای تولید فیلم یا شرکت‌های فیلم‌سازی باید چند مدیر ارشد داخلی یا نمایندگانی در بخش‌های بازاریابی، تبلیغات و پخش خود را از گروه‌های نژادی و قومیتی زیر انتخاب کنند:
  • زنان
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
یه فیلم میدیدم یکم بدختیا خودمون یادمون بره، حالا از این به بعد باید بشینیم برای بازیگر کر و لال فیلم گریه کنیم:|
 
از سال ۲۰۲۴ هر فیلمی که بخواهد در رشته‌ی بهترین فیلم آکادمی حضور داشته باشد، می‌بایست قوانین جدید اسکار را رعایت کند و حداقل دو مورد از چهار استاندارد زیر را داشته باشد:

استاندارد ۱: نمایش روی صفحه، مضامین و روایت‌ها​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۱ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: بازیگران اصلی یا یکی از بازیگران نقش‌های مهم مکمل از گروه‌های نژادی یا اقلیت‌های زیر باشند:
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
بند ۲: حداقل ۳۰ درصد از بازیگران نقش‌های ثانویه و جزئی از ۲ دسته از گروه‌های زیر تشکیل شده باشند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
بند ۳: فیلم‌سازان باید در موضوع اصلی داستان یا خرده پیرنگ‌ها و یا مضامین قصه به سراغ گروه‌های کم‌تر دیده شده زیر بروند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۲: تیم هنری و تیم تولید اثر​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۲ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: سرپرستی و مدیریت حداقل ۲ بخش از بخش‌های بازیگران، فیلم‌برداری، آهنگسازی، طراحی لباس، کارگردانی، تدوین، آرایش مو، چهره‌پردازی، تهیه‌کنندگی، طراحی تولید، طراحی دکور و صداگذاری به گروه‌های نژادی و اقلیت‌های زیر سپرده شود:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
همچنین حداقل یکی از دسته‌های بالا باید شامل گروه‌های زیر باشد:
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
بند ۲: حداقل ۶ نفر از اعضای تیم تولید و فنی (دستیارهای تولید شامل این بند نمی‌شوند) باید از اقلیت‌های نژادی و جنسیتی باشند. شایان به ذکر است استفاده از اقلیت‌ها در سمت‌های سرپرست تیم نویسندگی، دستیار کارگردان و غیره باعث رعایت این بخش نخواهد شد.

بند ۳: حداقل ۳۰ درصد از تیم تولید باید از گروه‌های زیر انتخاب شوند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۳: ارائه فرصت‌های شغلی​

هر فیلم برای دستیابی به استاندارد ۳ باید یکی از بندهای زیر را رعایت کند:

بند ۱: تامین کنندگان مالی یا شرکت پخش فیلم باید فرصت‌های کارآموزی یا دوره‌های کارآموزی برای اقلیت‌های نژادی و جنسیتی زیر ایجاد کنند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا
این فرصت‌های شغلی و کارآموزی باید در بخش‌های امور تجاری، بازاریابی، پس تولید، موسیقی، تولید/توسعه و تبلیغات ایجاد شوند. لازم ذکر است شرکت‌های کوچک ساخت و پخش فیلم‌های سینمایی می‌بایست حداقل ۲ کارآموز در این زمینه‌ها داشته باشند.

بند ۲: تولیدکنندگان، تامین کنندگان مالی یا شرکت پخش فیلم باید کارآموزهایی غیرحرفه‌ای از گروه‌های زیر به استخدام درآورند:
  • زنان
  • گروه نژادی یا قومی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

استاندارد ۴: نماینده در بازاریابی، تبلیغ و پخش​

استودیوهای تولید فیلم یا شرکت‌های فیلم‌سازی باید چند مدیر ارشد داخلی یا نمایندگانی در بخش‌های بازاریابی، تبلیغات و پخش خود را از گروه‌های نژادی و قومیتی زیر انتخاب کنند:
  • زنان
  • آسیایی
  • اسپانیایی/لاتین
  • سیاه/آمریکایی آفریقایی تبار
  • بومی/بومی آمریکا/بومی آلاسکا
  • خاورمیانه/آفریقای شمالی
  • بومی هاوایی یا سایر جزایر اقیانوس آرام
  • دیگر نژادها یا قومیت‌های کوچک و محلی
  • ال‌جی‌بی‌تی‌کیو (LGBTQ)
  • افراد دارای ناتوانی‌های شناختی یا جسمی یا افراد ناشنوا و کم شنوا

الان می‌فهمم که چرا کیلر فینچر نامزد نشد.

با این توصیفات بلند بالا؛ پس چرا اسکار میلی به فیلم All of Us Strangers پیدا نکرد؟!
 
  • Like
Reactions: ce7en44
من تازه The King رو دیدم.
چیزی که برام جالبه از بهترین فیلم های چند سال اخیر بوده، اما زیاد ندیدم حرفی ازش زده بشه و جایزه خاصی گرفته باشه! این تیموتی شالامه هم خدایی بازیگر خوبیه، بنظرم بخاطر قیافه و ظاهرش زیادی آدم حسابش نمیکنند!:دی
 
تصویر غریبی بود قسمت یکش.انگار کتابه دینی ما بود :D
الان می‌فهمم که چرا کیلر فینچر نامزد نشد.

با این توصیفات بلند بالا؛ پس چرا اسکار میلی به فیلم All of Us Strangers پیدا نکرد؟!
نوشته ۲۰۲۴ ب بعد فک کنم؟از اینده اجرایی نمیشه این قوانین؟ این فیلم ب دلایل پروداکشن تحویل گرفته نشد
 
نقش یه احمق رو به بهترین شکل پیاده کرد:D
اره به نظرم بازیش کافی بود. نظرم رو هم به خاطر مقایسه با بقیه کاندیدا نمیگم (یادم هم نیست کیا بودن) ولی به صورت کلی دیکاپریو بازی که ارایه داد در حدی نبود که بخواد به خاطرش برای اسکار کاندید بشه.
 
جدا دیکاپریو چه بازی خاصی داشت که انتظار داشتید نامزد بشه :D ؟

جواب اون کاربرِ داد بهت؛ کل نیروی نه‌چندان محرکه فیلم روی دوش دی‌کاپریو هست نه اون زنِ و نه رابرت دی‌نیرو. :D

نظر شخصیته و قابل احترام.
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
جواب اون کاربرِ داد بهت؛ کل نیروی نه‌چندان محرکه فیلم روی دوش دی‌کاپریو هست نه اون زنِ و نه رابرت دی‌نیرو. :D
خب مسیله اینجاست خود اون فیلم (از نظر من) فیلم خوبی نبود که حالا نیروی محرکه ش برام جذاب باشه :D اتفاقا بازی گلدستون برام بشتر به چشم اومد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or