dizzy
کاربر سایت
وافعا شوکه کنندست.... نقش آفرینیش در penny dreadful همیشه به یادم میمانه. یادش گرامی
وافعا شوکه کنندست.... نقش آفرینیش در penny dreadful همیشه به یادم میمانه. یادش گرامی
باورم نمیشه!
دقیقا نکته ای که برای من بیشتر از همه به چشم اومد همین بود. انگار این سری فیلم ها نفرین شده ان . مگی اسمیت که از ستاره های قدیمی سینماست که دیگه چند سالی هم هست فیلم بازی نمی کنه . این نکته ی غم انگیزی هم که گفتید بیشتر از قبل باعث میشه آدم ناراحت بشه . همین طوری هری پاتر برای خیلی هامون یادآور دوران نوجوانیه که حال و احوال امون زمین تا آسمون با امروزمون فرق داشت. حالا این پا به سن گذاشتن و مرگ بازیگر ها هم نمکیه رو زخممن هر موقع خبر فوت یکی از عوامل/بازیگران هریپاتر رو میشنوم واقعا از درون غم برم میداره... قطعا خبر فوت بقیه ناراحتی داره ولی این دسته از هنرمندان برام یک غم خاصی دارن...
و این چند سال اخیر هر عکس و خبری از مریضی و پیر شدن Maggie smith عزیز میبینم واقعا قلبم میشکنه...
دقیقا اخر فیلم یـ کرم چاله باز شده و افتاده تو یونیورس MCU خیلی هم عالی ...His story takes place right where it left off after the 2004 ‘Spider-Man 2
Actor confirms he's playing the same version of Sam Raimi's Spider-Man 2
من واقعا برام سواله سینمای امروزو با چه زمانی مقایسه میکنی که میگی الان استودیو محوره؟!سینمای امروز سینمای استودیو-محوره نه فرد-محور. بخاطر همین شما راحت میتونی جای مایکل بی رو با بهروز افخمی یا ابراهیم حاتمی کیا عوض کنی و هیچ اتفاق تاثیرگذاری واسه فیلمت نیافته.
دوست عزیز شما خودت جواب خودتو دادی. خب بله دیگه منم با اسکورسیزی و فیلم مستقل که مقایسه نکردم! منظورم ژانر علمی-تخیلی پرهزینه گیشه ای مثل اسپیلبرگ و لوکاس و اسکات و کامرون و... که یه دوره ی طلایی تو سینما از خودشون ip جدید و اورجینال میدادن بیرون و ملت کف میکردن. اما الان چی...؟!من واقعا برام سواله سینمای امروزو با چه زمانی مقایسه میکنی که میگی الان استودیو محوره؟!
در قیاس با دوران کلاسیک هالیوود، الان سینما در فرد محور ترین دوران خودشه! اون زمان استودیوهایی امثال RKO کلا با یه سری بازیگر و کارگردان قرارداد داشتن و عملا کارمندشون بودن و تز کاریشون هم کلا مشخص بود (مثلا یه استودیو بیشتر موزیکال میساخت، یکی رومنس) و سینماهای مخصوص خودشون هم برای نمایش فیلماشون داشتن، عملا به خاطر گرون بودن تجهیزات و انحصار سالن های نمایش، فیلمساز مستقل وجود نداشت! و همه چیز فقط همون میل و اراده 4 5 تا استودیوی بزرگ اون زمان بود.
الان شما حساب کن اسکورسیزی میره با چارتا استودیو معمولی قرار داد میبنده یه فیلمی مثل گرگ وال استریت رو با اون استایل مدنظرش بدون هیچ گونه محدودیتی میسازه (فقط یه سری صحنه هارو ناچار میشه حذف کنه که دیگه فیلمش توی رده پورن*وگرافی قرار نگیره!!!)، 60 سال پیش توی خوابش هم می تونست همچین چیزی بسازه؟!
یا فیلمای مستقل زیادی امثال The Blair Witch Project با بودجه ساخت بسیار ناچیز (عملا با یه هندیکم و 4 تا بازیگر فوق آماتور!) و یه کمپانی گمنام میاد پشتش و اون موفقیت عجیبو تو گیشه میگیره!
امثال مایک بی و ... کارگردان گیشه ان، استودیو میاد یه پول بزرگی روی یه موضوع عام پسند سرمایه گذاری میکنه و انتظار داره حداقل 2 3 برابر اون سرمایه گذاری براش سودآوری داشته باشه، طبیعیه که اینجا کارگردان نقش تدارکات چی رو داشته باشه و استودیو دخالت زیادی داشته باشه، مایکل بی و امثالش به قول خودت اصلا کارگردان محسوب نمیشن، اینا کار اصلی شون هماهنگی و اعمال نظر بر کار تیم جلوه های ویژه و بدل کارها و صحنه های اکشن/انفجاری مدنظر استودیوس.
امیدوارم به تورنومنت برسه