Movie Center

من هر موقع خبر فوت یکی از عوامل/بازیگران هریپاتر رو میشنوم واقعا از درون غم برم میداره... :( قطعا خبر فوت بقیه ناراحتی داره ولی این دسته از هنرمندان برام یک غم خاصی دارن...

و این چند سال اخیر هر عکس و خبری از مریضی و پیر شدن Maggie smith عزیز میبینم واقعا قلبم میشکنه... :(
دقیقا نکته ای که برای من بیشتر از همه به چشم اومد همین بود. انگار این سری فیلم ها نفرین شده ان . مگی اسمیت که از ستاره های قدیمی سینماست که دیگه چند سالی هم هست فیلم بازی نمی کنه . این نکته ی غم انگیزی هم که گفتید بیشتر از قبل باعث میشه آدم ناراحت بشه . همین طوری هری پاتر برای خیلی هامون یادآور دوران نوجوانیه که حال و احوال امون زمین تا آسمون با امروزمون فرق داشت. حالا این پا به سن گذاشتن و مرگ بازیگر ها هم نمکیه رو زخم
 
Actor confirms he's playing the same version of Sam Raimi's Spider-Man 2

qeou_docock.gif
 
طرف اومده تو همین تاپیک ماکیل بی رو با زک اسنایدر مقایسه کرده و نتیجه گرفته از اونجایی که لااقل بی، ژست روشنفکری تو فیلماش نداره پس کارگردان بهتریه! LOL :D

خدمت شخص شخیصت باید عرض کنم اینا که گفتی اصلا اسم کارگردان به سختی میشه روشون گذاشت. اینا یه سری افراد هماهنگ کننده یا سوپروایزر هستن که کاملا تحت کنترل استودیو قرار دارن و فرامین اونا رو اجرا میکنن. سینمای امروز سینمای استودیو-محوره نه فرد-محور. بخاطر همین شما راحت میتونی جای مایکل بی رو با بهروز افخمی یا ابراهیم حاتمی کیا عوض کنی و هیچ اتفاق تاثیرگذاری واسه فیلمت نیافته. :D
 
  • Like
Reactions: AnnaBlue4ever
سینمای امروز سینمای استودیو-محوره نه فرد-محور. بخاطر همین شما راحت میتونی جای مایکل بی رو با بهروز افخمی یا ابراهیم حاتمی کیا عوض کنی و هیچ اتفاق تاثیرگذاری واسه فیلمت نیافته. :D
من واقعا برام سواله سینمای امروزو با چه زمانی مقایسه میکنی که میگی الان استودیو محوره؟! :eek:
در قیاس با دوران کلاسیک هالیوود، الان سینما در فرد محور ترین دوران خودشه! :D اون زمان استودیوهایی امثال RKO کلا با یه سری بازیگر و کارگردان قرارداد داشتن و عملا کارمندشون بودن و تز کاریشون هم کلا مشخص بود (مثلا یه استودیو بیشتر موزیکال میساخت، یکی رومنس) و سینماهای مخصوص خودشون هم برای نمایش فیلماشون داشتن، عملا به خاطر گرون بودن تجهیزات و انحصار سالن های نمایش، فیلمساز مستقل وجود نداشت! و همه چیز فقط همون میل و اراده 4 5 تا استودیوی بزرگ اون زمان بود.
الان شما حساب کن اسکورسیزی میره با چارتا استودیو معمولی قرار داد میبنده یه فیلمی مثل گرگ وال استریت رو با اون استایل مدنظرش بدون هیچ گونه محدودیتی میسازه (فقط یه سری صحنه هارو ناچار میشه حذف کنه که دیگه فیلمش توی رده پورن*وگرافی قرار نگیره!!!)، 60 سال پیش توی خوابش هم می تونست همچین چیزی بسازه؟!
یا فیلمای مستقل زیادی امثال The Blair Witch Project با بودجه ساخت بسیار ناچیز (عملا با یه هندیکم و 4 تا بازیگر فوق آماتور!) و یه کمپانی گمنام میاد پشتش و اون موفقیت عجیبو تو گیشه میگیره!
امثال مایک بی و ... کارگردان گیشه ان، استودیو میاد یه پول بزرگی روی یه موضوع عام پسند سرمایه گذاری میکنه و انتظار داره حداقل 2 3 برابر اون سرمایه گذاری براش سودآوری داشته باشه، طبیعیه که اینجا کارگردان نقش تدارکات چی رو داشته باشه و استودیو دخالت زیادی داشته باشه، مایکل بی و امثالش به قول خودت اصلا کارگردان محسوب نمیشن، اینا کار اصلی شون هماهنگی و اعمال نظر بر کار تیم جلوه های ویژه و بدل کارها و صحنه های اکشن/انفجاری مدنظر استودیوس.
 
من واقعا برام سواله سینمای امروزو با چه زمانی مقایسه میکنی که میگی الان استودیو محوره؟! :eek:
در قیاس با دوران کلاسیک هالیوود، الان سینما در فرد محور ترین دوران خودشه! :D اون زمان استودیوهایی امثال RKO کلا با یه سری بازیگر و کارگردان قرارداد داشتن و عملا کارمندشون بودن و تز کاریشون هم کلا مشخص بود (مثلا یه استودیو بیشتر موزیکال میساخت، یکی رومنس) و سینماهای مخصوص خودشون هم برای نمایش فیلماشون داشتن، عملا به خاطر گرون بودن تجهیزات و انحصار سالن های نمایش، فیلمساز مستقل وجود نداشت! و همه چیز فقط همون میل و اراده 4 5 تا استودیوی بزرگ اون زمان بود.
الان شما حساب کن اسکورسیزی میره با چارتا استودیو معمولی قرار داد میبنده یه فیلمی مثل گرگ وال استریت رو با اون استایل مدنظرش بدون هیچ گونه محدودیتی میسازه (فقط یه سری صحنه هارو ناچار میشه حذف کنه که دیگه فیلمش توی رده پورن*وگرافی قرار نگیره!!!)، 60 سال پیش توی خوابش هم می تونست همچین چیزی بسازه؟!
یا فیلمای مستقل زیادی امثال The Blair Witch Project با بودجه ساخت بسیار ناچیز (عملا با یه هندیکم و 4 تا بازیگر فوق آماتور!) و یه کمپانی گمنام میاد پشتش و اون موفقیت عجیبو تو گیشه میگیره!
امثال مایک بی و ... کارگردان گیشه ان، استودیو میاد یه پول بزرگی روی یه موضوع عام پسند سرمایه گذاری میکنه و انتظار داره حداقل 2 3 برابر اون سرمایه گذاری براش سودآوری داشته باشه، طبیعیه که اینجا کارگردان نقش تدارکات چی رو داشته باشه و استودیو دخالت زیادی داشته باشه، مایکل بی و امثالش به قول خودت اصلا کارگردان محسوب نمیشن، اینا کار اصلی شون هماهنگی و اعمال نظر بر کار تیم جلوه های ویژه و بدل کارها و صحنه های اکشن/انفجاری مدنظر استودیوس.
دوست عزیز شما خودت جواب خودتو دادی. خب بله دیگه منم با اسکورسیزی و فیلم مستقل که مقایسه نکردم! :D منظورم ژانر علمی-تخیلی پرهزینه گیشه ای مثل اسپیلبرگ و لوکاس و اسکات و کامرون و... که یه دوره ی طلایی تو سینما از خودشون ip جدید و اورجینال میدادن بیرون و ملت کف میکردن. اما الان چی...؟! :D


پ.ن: البته این وسط نولان یه نیمچه استقلال و ابهتی از خودش نشون داده. :D هرچند حتی اونم کارهای اخیرش رو به افول بوده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • H^D^

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or