Movie Center

تاد فیلیپس (کارگردان فیلم جوکر)، طی مصاحبه با The Irish Times، از موفقیت‌های که دیزنی توانست با مارول و MCU کسب کند گفت. تاد فیلیپس با خودش فکر کرد که چگونه می‌توان با موفقیت روزافزون مارول میتوان مقابله کرد، در حالی که در کارنامه سینمایی DCEU برد و باخت‌های زیادی وجود دارد. در نهایت، متوجه شد که:

«تو نمیتونی مارول رو شکست بدی – زیرا یک هیولای عظیم الجثه است. پس بیا کاری رو انجام بده (منظور فیلم جوکر) که فعلا نمی‌توانند انجام دهند.»

همان گونه که میدانید، فیلم جوکر با درجه سنی R ساخته شده است و فیلیپس با ساخت جوکر، دقیقا کاری را انجام داده است که فعلا در فیلمهای آینده و قبلی MCU وجود ندارد. هرچند که در این میان باید اشاره کرد که مدتی میشود کمپانی دیزنی صاحب شخصیت ددپول شده است، اما بازهم خبری از فیلمی با درجه سنی R در MCU نیست. فیلم جوکر قرار است در تاریخ 4 اکتبر اکران شود و تا به امروز به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
 
جوکر فیلمی نیست که شانس زیادی واسه جوایزی مثل اسکار داشته باشه.منم ندیدم کسی پیش بینی خاصی در موردش داشته باشه(بجز نامزدی احتمالیش تو چند تا بخش مثل بازیگری).مگه خود راننده تاکسی افسانه ای که منبع الهام این فیلم هم هست، چه موفقیتی تو اسکار داشت؟این نوع نگاه بدبینانه به جامعه آمریکا (که به نظر میرسه جوکر هم داره) بیشتر به مذاق منتقدای اروپایی خوش میاد.maps to the stars کراننبرگ به عنوان نمونه بولد این جور مسائل تبدیل شد به فیلم دوم سال کایه،اما تو آمریکا اصلا دیده نشد.خود جوکر هم تو ونیز، بهترین نقداشو از اروپاییها گرفت.(فیلم پولانسکی هم همینطور، با این تفاوت که بی توجهی منتقدای آمریکایی به پولانسکی دلیل دیگه ای داره)
جدا از این مسائل،نمره منتقدین(و جوایز حلقه های منتقدین آمریکا)واسه جوایزی مثل اسکار و گلدن گلوب تقریبا هیچ اهمیتی ندارن(اصولا اهمیت نمره تو سینما کمه و قضیش با بازی فرق میکنه)ولی ایجاد جو رسانه ای بر علیه یا به نفع یه فیلم خیلی تاثیر گذاره.

من قضیه رو بالعکس می دونم؛ بردن فیلم جوکر در جشنواره ونیز برای خیلی ها در حد جنجال بود؛ این که عده زیادی از رسانه های اروپایی و حتی فیلم سازان هنری، از دادن جایزه شیر طلایی به جوکر اعتراض داشتند. ونیز خاستگاه فیلم های آوانگارد و هنری است و اینکه (فکر کنم) برای نخستین بار به یک فیلم بیگ پروداکشن، بلاک باستری و آمریکایی خالص دادند، کاملا حرکت بعیدی بود که فکر نکنم تا حالا کن این کار را انجام داده است. قطعا این نقدهای منفی از مسئله دیدگاه اجتماعی نشات می گیرد، نه از بعد کیفیت! نقدهای منفی راتن را یک نگاه کردم و خیلی کم از بعد کیفی فیلم ایراد گرفتند یا اصلا به میان نیاورند. درست است که در نقدها، عقاید و ارزش های منتقد همیشه وجود دارد اما باید به یک اندازه کافی باشد.

بله سال گذشته مشخص شد که نمره منتقدین تاثیری نداشت و بوهمین راپسودی در همه جوایز نامزد شد اما حلقه های منتقدین آمریکا، اصلی ترین اتحادیه ها هستند که تاثیر مستقیمی بر روی برنده اصلی اسکار می گذارند. یک جورایی آن ها پیش بینی برندگان اسکار را راحت تر کردند. کافی است ببینید که چه قدر برندگان PGA,SAG و DGA تاثیر مستقیمی روی اسکار گذاشته بودند. (نمونه باخت بوی هود در هر سه حلقه به بردمن!)
 
من قضیه رو بالعکس می دونم؛ بردن فیلم جوکر در جشنواره ونیز برای خیلی ها در حد جنجال بود؛ این که عده زیادی از رسانه های اروپایی و حتی فیلم سازان هنری، از دادن جایزه شیر طلایی به جوکر اعتراض داشتند. ونیز خاستگاه فیلم های آوانگارد و هنری است و اینکه (فکر کنم) برای نخستین بار به یک فیلم بیگ پروداکشن، بلاک باستری و آمریکایی خالص دادند، کاملا حرکت بعیدی بود که فکر نکنم تا حالا کن این کار را انجام داده است. قطعا این نقدهای منفی از مسئله دیدگاه اجتماعی نشات می گیرد، نه از بعد کیفیت! نقدهای منفی راتن را یک نگاه کردم و خیلی کم از بعد کیفی فیلم ایراد گرفتند یا اصلا به میان نیاورند. درست است که در نقدها، عقاید و ارزش های منتقد همیشه وجود دارد اما باید به یک اندازه کافی باشد.

بله سال گذشته مشخص شد که نمره منتقدین تاثیری نداشت و بوهمین راپسودی در همه جوایز نامزد شد اما حلقه های منتقدین آمریکا، اصلی ترین اتحادیه ها هستند که تاثیر مستقیمی بر روی برنده اصلی اسکار می گذارند. یک جورایی آن ها پیش بینی برندگان اسکار را راحت تر کردند. کافی است ببینید که چه قدر برندگان PGA,SAG و DGA تاثیر مستقیمی روی اسکار گذاشته بودند. (نمونه باخت بوی هود در هر سه حلقه به بردمن!)
من درمورد خود جشنواره ونیز صحبت نکردم.صحبتم در مورد فضای انتقادی بود.جشنواره یه قضیه دیگه است که میشه در موردش حرف زد.(هرچند جوکر بلاک باستر نیست و از نظر پروداکشن با فیلمای دل تورو یا آرونوفسکی که قبلا شیر طلایی بردن فرق چندانی نداره).من عموم نقدها رو هم نمیخونم.ولی از بعضی از منتقدهایی که دنبال میکنم،در حد توئیت خوندم و اونا هم فارغ از این موجهایی که هست،دیدگاه مثبتی نداشتن.راستش خودم هم خوشبین نیستم.اما باز اینا هم مورد نظرم نبود،به طور کلی منظورم این بود که از اول هم جوکر "فیلم اسکاری" نبود و راتن و امثال اون که سیستمشون فله ای برخورد کردن با نقد و عدد دادنه،در حد همین چند تا پست فروم اهمیت دارن و به شکل کلان نه تو فروش فیلمها تاثیر قابل توجهی میذارن و نه روی جوایز.کلا نقد روی مین استریم تاثیری نداره.البته قدیم یه آقایی بود که نقد رو تا حد شست نشون دادن تنزل داده بود که به موفقیت هایی در میان عامه مردم هم دست پیدا کرد:D
تو بخش دوم هم که هم نظریم:D sag و pga و dga اتحادیه های صنفی هستن(مربوط به بازیگران،تهیه کنندگان،کارگردانان) و چون عضوهاشون تو آکادمی هم عضون،منطقیه که جایزه هاشون به اسکار نزدیک باشه.همین بوی هود مثلا بهترین فیلم حلقه منتقدان نیویورک و انجمن منقدان شیکاگو و لس آنجلس و جاهای دیگه شد.
 
آخرین ویرایش:
سال 2013-2014 :

https___pbs.twimg.com_media_ED1oQHDU0AE0EI-_format=jpg&name=medium.jpg


همین چند روز پیش :

https___pbs.twimg.com_media_ED1oPPmU0AEA4Kq_format=jpg&name=medium.jpg

به خاطر اینکه جوکر شخصیت بد چند لایه ای هست تو فیلم به دلیل نویسندگی خوب ممکنه بعضی ها با کارهاش همذات پنداری کنن و این مشکل سازه !!!! خلاصه که Welcome to 2019 اینی که فیلم واسه اسکار نامزد بشه رو از سرتون بیرون کنید
پ.ن 1: ببینم این افراد واسه فیلم مستقل هارلی کوئین هم همینجوری قصیده میسرایند یا نه :)
پ.ن 2: اینو هم واسه مقیاس کار داشته باشید با چه جونورایی سر کار داریم :

https___pbs.twimg.com_media_ED2JvPSU4AAUvBh_format=png&name=large.jpg

تو فیلم It 2 دو تا شخصیت گی رو پنی وایز میکشه نتیجش شده تویت بالا ! یک توئیت دیگه هم که اون شدید تر وایرال شده بود عملا به اینکه فیلم ترسانکه هم گیر داده بود یـ چند تا صفت مثل ترنسفوبیک هم نثار کارگردان فیلم کرده بود :| حالا شما فک کنید امثال همین ها توی سایت راتن حق رای دارن !

پ.ن 3: https://www.mediaversityreviews.com/
این یکی از سایت هایی که توی راتن حق رای داره و بر اساس diversity به فیلم ها نمره میده ! دیگه خودتون تا ته خط رو برید
 
آخرین ویرایش:
سال 2013-2014 :

View attachment 116492


همین چند روز پیش :

View attachment 116493

به خاطر اینکه جوکر شخصیت بد چند لایه ای هست تو فیلم به دلیل نویسندگی خوب ممکنه بعضی ها با کارهاش همذات پنداری کنن و این مشکل سازه !!!! خلاصه که Welcome to 2019 اینی که فیلم واسه اسکار نامزد بشه رو از سرتون بیرون کنید
پ.ن 1: ببینم این افراد واسه فیلم مستقل هارلی کوئین هم همینجوری قصیده و میسرایند یا نه :)
پ.ن 2: اینو هم واسه مقیاس کار داشته باشید با چه جونروایی سر کار داریم :

View attachment 116494

تو فیلم It 2 دو تا شخصیت گی رو پنی وایز میکشه نتیجش شده تویت بالا ! یک توئیت دیگه هم که اون شدید تر وایرال شده بود عملا به اینکه فیلم ترسانکه هم گیر داده بود یـ چند تا صفت مثل ترنسفوبیک هم نثار کارگردان فیلم کرده بود :| امثال همین ها توی سایت راتن حق رای دارن !

پ.ن 3: https://www.mediaversityreviews.com/
این یکی از سایت هایی که توی راتن حق رای داره و بر اساس diversity به فیلم ها نمره میده ! دیگه خودتون تا ته خط رو برید
یک کارگردان نمیاد با یک فیلم کوتاه دهن اینا رو ببنده؟...(هرکی هم اعتراض کنه میگن نژادپرست و...)
شخصا من تو اونجا کاره ای بودم میومدم یک فیلم طنز کوتاه میساختم...که نیلسون ماندلا رو میزاشتم یک اروپایی بور...گاندی رو میدادم به یک زال...هیتلر رو میدادم به سیاه پوست...استیون هاوگینک میدادم به یک دختر پهلوان مغول... میگفتم اهان حرفی دارید؟حرف اضافه بزنید تو دنیا داد میزنم شما یک مشت مریض نژاد پرست هستید که بین نژاد ها و جنسیت ها فرق میزارید...:دی
 
درود علی جان

در مورد این قسمت صحبتت میشه بیشتر توضیح بدی؟

به نظرم استفاده از واژه "بینش" یکم بزرگ هست و بهتر میبود از "روکید جدی تر" استفاده میکردم. ولی به طور خلاصه حداقل به نظر من راحت میشه فهمید دیدگاه DC به مسائل صرفا یک پرده ابر قهرمانی نیست و کمی به مسائل جدی تر و عمیق تر نگاه میکنه مثل همین بتمن که دریچه ای به نقد/تفکر از کاپیتالیسم هست و یا شخصیت سوپرمن که براساس قاعده تثلیث (پدر و پسر و روح القدس) تمثیلی از مسیح هست. (پدری که هرگز ندیده ولی به صورت روح وار باهاش در ارتباط هست، بعد در عین حال که دنبال نجات مردم هست ولی به خاطر قدرتهای فراطبیعی ش عده ای ازش میترسن و میخوان بکشنش (به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی توسط یهودیان) و ... در ادامه سوپرمن/مسیح خودش رو قربانی میکنه تا گناه/شر انسان ها بخشیده بشه و به مرگ میرسه. در انتها هم سوپرمن از مرگ برمیگرده و با یک سفینه پیش برنیاک میره دقیقا مثل حضرت مسیح که عروج میکنه ...). حداقل به دیدگاه من مارول همیشه یک دنباله رو و مقلد بوده و تو اثارش عمق خاصی دیده نمیشه ولی از او نطرف DC یک لایه عمیق تر بوده و کمی بیشتر میشه درباره اثارش فکر و نظر داد. مثل همین جوکر و غیره ...

در کل نمیخوام بگم مارول همیشه اثارش سطحی و دمدستی هست و برعکس DC همیشه خدا مهفومی تر ولی خب نه یک ترازو این وسط برقرار کنیم میتونیم متوجه بشیم که DC نباید اون جدیت اثارش رو رها کنه تا با مارول هم تراز بشه. بلکه برعکس باید روی نقطه قوت کمیک هاش تمرکز کنه و DNA اثارش رو حفظ کنه. دی سی هروقت به دنبال اون جدیت کمیک هاش تو اقتباس های سینمایی بوده، موفق شده مثل فیلمهای نولان و الان جوکر
 
آخرین ویرایش:
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or