Movie Center

فیلم قبلی اش که الکی بزرگ شده بود . یک ایده ی تکنیکی متفاوت داشت وگرنه اصلا قواعد درام و ساخت فیلم بیوگرافی رو اصلا رعایت نکرده بود. امیدوارم این یکی فیلم باشه . چون ما میریم سینما فیلم ببینیم مستند محل و شرایط نمایشش و جایزه اش هم جداست
فیلم قبلیش درام نبود.
 
فیلم قبلیش درام نبود.
اکشن یا ترسناک یا کمدی هم نبود که نخواد از قواعد پیروی کنه . فیلم بیوگرافی درامه معمولا . منظورم از قواعد درام قواعد کاراکتر پردازی . حادثه پردازی بود . به هر حال این یک فیلمه . چون در چهارچوب فیلم ساخته شده . تو جشنواره در بخش سینمایی و تو سینماها به عنوان یک فیلم نمایش داده شده بوده . پس باید چهارچوب سینمایی داشته . از نظر فنی ایده ی جالبی داشت (این که از صحبت های حقیقی به جای دیالوگ نویسی استفاده کنه ) ولی خب هدف فیلم بیوگرافی نمایش زندگی یک فرد در چهارچوبی سینماییه . باورپذیر کردن و قابل قبول در آوردن زندگی فرد مهم ترین نکته تو این نوع فیلم هاست که این فیلم فاقدش بود ولی خب جایزه بهترین فیلم رو برد .

الان هم که طبق انتظار جایزه های مهم رو دادن بهشون فیلم جدیدش هم چه خوب باشه چه بد به خاطر موضوعش اش و دست اتدرکاران اش مشخص بود عمرا ازش الکی بگذرن چه لیاقت داشته چه نه به خاطر موضوع اش کمتر حقش رو خوردن تا بقیه فیلم ها . جالبیش اینه کارگردانش چند روز پیش همچین تریپ مبارزی برداشته بوده انگار پازولینی زمانه است .
 
  • Like
Reactions: tom ridel
این چرنده چی میگه؟ آواتار؟؟؟؟؟؟
میگه تو آمریکا فروش نکرد؟ :| به آواتار میگه فیلم خوب؟؟!!!dafaq
اصلا این سواد حرف زدن داره؟

الان میگه. زمان خودش اگه این برنامه مسخره اشون پخش میشد ببین چه جوری می نشستن چرت و پرت می گفتن دربارش
 
جریان چیه؟
کی گفته؟ کجا گفته؟

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
افخمی طبق معمول از تریبون مفت و رایگانی که توی تلویزیون در اختیارش هست استفاده کرده و یه سری چرندیات گفته.
اولش که داوری های جشنواره فجر رو ربط داد به اینکه فلان داورها دو تابعیتی هستن!!!
دیشب هم بحث رو به سمت جاهای احمقانه برد و رسید به جایی که گفت Avatar با اینکه فروش جهانی بالایی داشته، ولی توی آمریکا در سطح انتظار نفروخته! همون Avatarـی که رکورد فروش آمریکا در کل تاریخ رو شکوند و تا پارسال که Star Wars جدید بیاد هم اول بود و الآن رتبه دوم رو داره، ولی جناب افخمی ترجیح میدن اون طوری صحبت کنن و مخاطب بی اطلاع تلویزیون هم حرف هاش رو باور میکنه.
مثل همون قضیه فروشنده که میگفت امتیازش توی متاکریتیک بالا نیست! یعنی امتیاز 75 که در صنعت سینما یه امتیاز خوب هست رو پایین میدونست. در حالی که اگه مثلاً فیلم روباه افخمی توی متاکریتیک قرار میگرفت، بالای 20،30 نمیشد. خیلی هم اصرار داشت که نقدهای فیلم بیشتر نمیشه چون منتقدها باهاش حال نمیکنن! =)) حالا تعداد نقدها بالاتر رفته و امتیاز به 86 رسیده.

کلاً افخمی پدیده ای هست که کافیه با یه چیزی لج کنه تا دیگه ولش نکنه. مثل فستیوال کن که دیگه انقدر گفته برای دگرباش ها (!) هست که من بعضی وقت ها شب ها کابوس دگرباش ها رو میبینم! یا همین جشنواره فجر که در کنار فراستی تأکید زیادی دارن که بدترین داوری تاریخ فجر بوده!
یعنی زمانی که حق جدایی نادر از سیمین رو خوردن و به جرم جایزه دادن، خیلی داوری ها خوشگل بوده. زمانی که سر عصبانی نیستم رو اون طور بریدن و به قصه ها هم جایزه ندادن (همین طور شیار 143 که البته خودم ندیدمش ولی تعریف میکنن) و به جناب افخمی جایزه دادن، فجر خیلی خوشگل و زیبا بوده. ایشون همون کسی هست که میگفت فاتحه سینمای ایران خونده شده و فروش فیلم ها پایین اومده و شکست خوردیم و ...، ولی امسال رکورد فروش سینمای ایران جابجا شد. الآن هم دوباره معلوم نیست از کی عقده به دل گرفته که سر فروش پایین سال بعد شرط بندی میکنه.
 
آخرین ویرایش:
افخمی طبق معمول از تریبون مفت و رایگانی که توی تلویزیون در اختیارش هست استفاده کرده و یه سری چرندیات گفته.
اولش که داوری های جشنواره فجر رو ربط داد به اینکه فلان داورها دو تابعیتی هستن!!!
دیشب هم بحث رو به سمت جاهای احمقانه برد و رسید به جایی که گفت Avatar با اینکه فروش جهانی بالایی داشته، ولی توی آمریکا در سطح انتظار نفروخته! همون Avatarـی که رکورد فروش آمریکا در کل تاریخ رو شکوند و تا پارسال که Star Wars جدید بیاد هم اول بود و الآن رتبه دوم رو داره، ولی جناب افخمی ترجیح میدن اون طوری صحبت کنن و مخاطب بی اطلاع تلویزیون هم حرف هاش رو باور میکنه.
مثل همون قضیه فروشنده که میگفت امتیازش توی متاکریتیک بالا نیست! یعنی امتیاز 75 که در صنعت سینما یه امتیاز خوب هست رو پایین میدونست. در حالی که اگه مثلاً فیلم روباه افخمی توی متاکریتیک قرار میگرفت، بالای 20،30 نمیشد. خیلی هم اصرار داشت که نقدهای فیلم بیشتر نمیشه چون منتقدها باهاش حال نمیکنن! =)) حالا تعداد نقدها بالاتر رفته و امتیاز به 86 رسیده.

کلاً افخمی پدیده ای هست که کافیه با یه چیزی لج کنه تا دیگه ولش نکنه. مثل فستیوال کن که دیگه انقدر گفته برای دگرباش ها (!) هست که من بعضی وقت ها شب ها کابوس دگرباش ها رو میبینم! یا همین جشنواره فجر که در کنار فراستی تأکید زیادی دارن که بدترین داوری تاریخ فجر بوده!
یعنی زمانی که حق جدایی نادر از سیمین رو خوردن و به جرم جایزه دادن، خیلی داوری ها خوشگل بوده. زمانی که سر عصبانی نیستم رو اون طور بریدن و به قصه ها هم جایزه ندادن (همین طور شیار 143 که البته خودم ندیدمش ولی تعریف میکنن) و به جناب افخمی جایزه دادن، فجر خیلی خوشگل و زیبا بوده. ایشون همون کسی هست که میگفت فاتحه سینمای ایران خونده شده و فروش فیلم ها پایین اومده و شکست خوردیم و ...، ولی امسال رکورد فروش سینمای ایران جابجا شد. الآن هم دوباره معلوم نیست از کی عقده به دل گرفته که سر فروش پایین سال بعد شرط بندی میکنه.

واقعیت اینه که افخمی ثبات فکری نداره. یعنی چون یجورایی مزدور و پول بگیر هست، صحبت و جهت گیری هاش بستگی به این داره که آقایانون چی سفارش دادن و چی میخوان.

مثلا سال گذشته که هنوز 7 رو دنبال میکردم، و البته افخمی هنوز در این حد چت نکرده بود، وقتی ابد و یک روز تونست سر و صدا کنه و توجه هارو به خودش جلب کنه دقیقا به این دلیل که فیلم نقد اجتماعی بود اینا شروع کردن به کوبیدن فیلم تا اینطور القا کنن که فیلم سیاه نمایی هست وگرنه ایران ما اصلا نمیدونه مواد مخدر و فقر و ... چیه. فراستی کلی در این باب مقاله رفت که دقیقا از فرداش این وبلاگ های ارزشی و دوستان ماسون کش هم شروع کردن به تکرار کردن حرف هاش. نتیجه اینکه سریع ابد و یک روز رو هم به عنوان فیلمی که موفق بوده و میتونه نظر مردم رو جلب کنه سریع کوبیدن و انگ سیاه نمایی بهش چسبودن (این یه پروسه هست که توسط آقایون پیاده میشه تا کلا هیچ چیز مردمی شکل نگیره)

اما وقتی اصغر فرهادی با فروشنده باز هم تونست جایزه بگیره و موفقیت هاش رو تکرار کنه، برای جلوگیری از هایپ فیلم تو ایران دست به دامن همین ابد و یک روز شدن و کلی افخمی و فراستی چرند بافتن های فروشنده فیلم بدیه (که خودت بهش اشاره کردی) و اینا کلک زدن (بخاطر زمان اکران) و اصلا نماینده شایسته ای نیست و چرا ابد و یک روز که فیلم بهتریه نرفت!! یعنی حالا که بحث کوبیدن فروشنده وسطه فیلمی که تا چند ماه پیش سیاه نمایی و ضد ایران و به قول حسن عباسی خول وضع استراتژیکه(!) شد فیلم خفنی که فروشنده با کلاه برداری حقش رو خورده! و دیگه این رو نگفتن که ابد و یک روز اگه این همه خوبه چرا تو هیچ جشنواره ای شرکت نکرده؟ چون این فیلم به علت داشتن دیالوگ های زیاد عملا جایی پذیرفته نمیشه و تو اسکار هم مطلق شانسی نداشت.

در کل منظور اینکه 7 برنامه افخمی نیست. صرفا از افخمی استفاده میشه تا به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک که هنوز بخش زیادی از مردمی که مخاطب صدا و سیما هستن و قبولش دارن، افکار ممیزی و رادیکالشون رو منعکس کنه. وگرنه هرچیزی که تو این برنامه مطرح میشه سیاست های کلی آقایون در راستای کنترل سینما و جهت دهی به افکار عمومی هست. مثلا سینمای ارزشی و حامی حکومت برای اینکه از سینمای مردمی واهمه داره (و فراستی رو گذاشتن تا هی بهش بگه سینمای روشنفکری و ارضا بشه) و میدونه برعکس سینماگران خودشون این دوستان در سطح جهانی مطرح هستن، برای منحرف کردن افکار مردم میان جشنواره هارو میکوبن. یبار میگن برای دگرباش هاست، یبار میگن چون سیاه نمایی میکنن جایزه میگیرن، یبار میگن دلار شیخ های قطری کاندید کرده و .... خلاصه همش باید ذات جشنواره تخریب بشه تا این کارگردان ها و جایزه هایی که میگیرن هم نامعتبر.
 
این دو نفری که در موردشون صحبت میکنید مگه نمی گفتند داورا بخاطر دو تابعیتی بودن قراره حق ماجرای نیمروز رو بخورن؟ پس چی شد؟ فیلم که به انتخاب های مهندسی شدش رسید آخر... بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه ملی (!) و بهترین فیلم از نگاه تماشاچی ها (واقعا؟)، چی شد پس؟
من سرجمع 15 دقیقه از تمام برنامه های ویژه ای که واسه جشنواره فجر گذاشتن رو دیدم و هربار سردرد گرفتم! کسایی که پول میگیرن حرف بزنن به نظر من ارزش هیچ احترامی ندارن!
 
  • Like
Reactions: arash1996
این دو نفری که در موردشون صحبت میکنید مگه نمی گفتند داورا بخاطر دو تابعیتی بودن قراره حق ماجرای نیمروز رو بخورن؟ پس چی شد؟ فیلم که به انتخاب های مهندسی شدش رسید آخر... بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه ملی (!) و بهترین فیلم از نگاه تماشاچی ها (واقعا؟)، چی شد پس؟
من سرجمع 15 دقیقه از تمام برنامه های ویژه ای که واسه جشنواره فجر گذاشتن رو دیدم و هربار سردرد گرفتم! کسایی که پول میگیرن حرف بزنن به نظر من ارزش هیچ احترامی ندارن!
حالا برای اینم داستان درست کردن...دیشب می گفت که دقیقه ی آخر جوایز رو عوض کردن و همین جایزه رو هم داورا انتخاب نکردن و دست هایی پشت پرده بوده که جلوی آبروریزی بیشتر رو بگیره...قشنگ دیشب معلوم بود که نمی خواد یه عده حرف بزنن و هی بحث رو عوض می کرد Col
 
واقعیت اینه که افخمی ثبات فکری نداره. یعنی چون یجورایی مزدور و پول بگیر هست، صحبت و جهت گیری هاش بستگی به این داره که آقایانون چی سفارش دادن و چی میخوان.

مثلا سال گذشته که هنوز 7 رو دنبال میکردم، و البته افخمی هنوز در این حد چت نکرده بود، وقتی ابد و یک روز تونست سر و صدا کنه و توجه هارو به خودش جلب کنه دقیقا به این دلیل که فیلم نقد اجتماعی بود اینا شروع کردن به کوبیدن فیلم تا اینطور القا کنن که فیلم سیاه نمایی هست وگرنه ایران ما اصلا نمیدونه مواد مخدر و فقر و ... چیه. فراستی کلی در این باب مقاله رفت که دقیقا از فرداش این وبلاگ های ارزشی و دوستان ماسون کش هم شروع کردن به تکرار کردن حرف هاش. نتیجه اینکه سریع ابد و یک روز رو هم به عنوان فیلمی که موفق بوده و میتونه نظر مردم رو جلب کنه سریع کوبیدن و انگ سیاه نمایی بهش چسبودن (این یه پروسه هست که توسط آقایون پیاده میشه تا کلا هیچ چیز مردمی شکل نگیره)

اما وقتی اصغر فرهادی با فروشنده باز هم تونست جایزه بگیره و موفقیت هاش رو تکرار کنه، برای جلوگیری از هایپ فیلم تو ایران دست به دامن همین ابد و یک روز شدن و کلی افخمی و فراستی چرند بافتن های فروشنده فیلم بدیه (که خودت بهش اشاره کردی) و اینا کلک زدن (بخاطر زمان اکران) و اصلا نماینده شایسته ای نیست و چرا ابد و یک روز که فیلم بهتریه نرفت!! یعنی حالا که بحث کوبیدن فروشنده وسطه فیلمی که تا چند ماه پیش سیاه نمایی و ضد ایران و به قول حسن عباسی خول وضع استراتژیکه(!) شد فیلم خفنی که فروشنده با کلاه برداری حقش رو خورده! و دیگه این رو نگفتن که ابد و یک روز اگه این همه خوبه چرا تو هیچ جشنواره ای شرکت نکرده؟ چون این فیلم به علت داشتن دیالوگ های زیاد عملا جایی پذیرفته نمیشه و تو اسکار هم مطلق شانسی نداشت.

در کل منظور اینکه 7 برنامه افخمی نیست. صرفا از افخمی استفاده میشه تا به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک که هنوز بخش زیادی از مردمی که مخاطب صدا و سیما هستن و قبولش دارن، افکار ممیزی و رادیکالشون رو منعکس کنه. وگرنه هرچیزی که تو این برنامه مطرح میشه سیاست های کلی آقایون در راستای کنترل سینما و جهت دهی به افکار عمومی هست. مثلا سینمای ارزشی و حامی حکومت برای اینکه از سینمای مردمی واهمه داره (و فراستی رو گذاشتن تا هی بهش بگه سینمای روشنفکری و ارضا بشه) و میدونه برعکس سینماگران خودشون این دوستان در سطح جهانی مطرح هستن، برای منحرف کردن افکار مردم میان جشنواره هارو میکوبن. یبار میگن برای دگرباش هاست، یبار میگن چون سیاه نمایی میکنن جایزه میگیرن، یبار میگن دلار شیخ های قطری کاندید کرده و .... خلاصه همش باید ذات جشنواره تخریب بشه تا این کارگردان ها و جایزه هایی که میگیرن هم نامعتبر.
افخمی جزو افرادی بود که از ابد خیلی تعریف هم کرد شما اطلاعاتت رو ببر بالا دوست عزیز
بعدش هم مشکل داوری ایندوره اینقدر واضح بود که خیلی از اهالی سینما هم قبول داشتن فقط میتونی بری ببینی چند نفر اختتامیه شرکت نکردند،فیلمی که همه اهالی سینما فارغ از جهت گیری سیاسی میگفتن بده مثل نگار وقتی تو اون همه رشته نامزد شد صدا همه در اومده بود.
ناظری آهنگساز رگ خواب که اگه دیده باشی هم فیلم خوب بود هم آهنگ عالی بود میگفت تعجب کردم چرا نامزد نشدم زنگ زدم گفتن نمیدونستیم کی ساخته آهنگو واضح نبود نزدیم جزو نامزدها بعد میگفت مگه تیتراژ آخر نگاه نکردین گفته بودن نفهمیدیم!!!!!
چشم ها را باید شست
 
افخمی جزو افرادی بود که از ابد خیلی تعریف هم کرد شما اطلاعاتت رو ببر بالا دوست عزیز
بعدش هم مشکل داوری ایندوره اینقدر واضح بود که خیلی از اهالی سینما هم قبول داشتن فقط میتونی بری ببینی چند نفر اختتامیه شرکت نکردند،فیلمی که همه اهالی سینما فارغ از جهت گیری سیاسی میگفتن بده مثل نگار وقتی تو اون همه رشته نامزد شد صدا همه در اومده بود.
ناظری آهنگساز رگ خواب که اگه دیده باشی هم فیلم خوب بود هم آهنگ عالی بود میگفت تعجب کردم چرا نامزد نشدم زنگ زدم گفتن نمیدونستیم کی ساخته آهنگو واضح نبود نزدیم جزو نامزدها بعد میگفت مگه تیتراژ آخر نگاه نکردین گفته بودن نفهمیدیم!!!!!
چشم ها را باید شست
افخمی درست زمانی از ابدویک روز تعریف کرد وتبدیل شد به یکی از فیلم های محبوبش که شروع به کوبیدن فروشنده کرده بود یعنی در واقع برای اینکه فروشنده رو کم ارزش نشون بده داشت روی ابد مانور میداد اطلاعات اون دوست عزیز به نظرم کاملا درسته

در مورد بهترین فیلم که به نظرم انتخاب خیلی درستی بود در بین فیلم هایی که من دیدم (که تقریبا اکثریت رو دیدم) به نظرم همین ماجرای نیمروز مستحق جایزه بود و نظرم اینه که انتخاب خیلی هم خوب بود. در مورد جایزه ملی که من خودم کلا با فلسفه این جایزه مشکل دارم یه چیز کاملا بیخودیه و ترجیح میدم در مورد بهترین از نگاه تماشاگر به چیزی که میگن اعتماد کنم و احساس خودمم اینه که انتخاب مردم هم همین بوده حالا یه سری دوستان طوری صحبت میکنن که انگار همه جا در حال تقلب شدنه دیگه برمیگرده به نوعه تفکر خودشون
 
  • Like
Reactions: leonk13
افخمی درست زمانی از ابدویک روز تعریف کرد وتبدیل شد به یکی از فیلم های محبوبش که شروع به کوبیدن فروشنده کرده بود یعنی در واقع برای اینکه فروشنده رو کم ارزش نشون بده داشت روی ابد مانور میداد اطلاعات اون دوست عزیز به نظرم کاملا درسته

در مورد بهترین فیلم که به نظرم انتخاب خیلی درستی بود در بین فیلم هایی که من دیدم (که تقریبا اکثریت رو دیدم) به نظرم همین ماجرای نیمروز مستحق جایزه بود و نظرم اینه که انتخاب خیلی هم خوب بود. در مورد جایزه ملی که من خودم کلا با فلسفه این جایزه مشکل دارم یه چیز کاملا بیخودیه و ترجیح میدم در مورد بهترین از نگاه تماشاگر به چیزی که میگن اعتماد کنم و احساس خودمم اینه که انتخاب مردم هم همین بوده حالا یه سری دوستان طوری صحبت میکنن که انگار همه جا در حال تقلب شدنه دیگه برمیگرده به نوعه تفکر خودشون
دوست عزیز نمیدونم مدرک این حرفتون در مورد قضاوت افخمی در مورد ابد چیه ولی اونطور که من یادمه افخمی از همون روزای جشنواره از ابد تعریف میکرد خودم یک جلسه رو یادمه در صورتی که فروشنده تو زمان جشنواره اکران نشده بود.
بحث تقلب نیست بحث داوری اشتباهه و این رو هم ایوبی بزرگ کرد خود داورام قبول داشتن اشتباه کردن و نامه دادن ایوبی الکی دفاع میکرد.
اگر به منتقد هم اجازه نقد ندیم این سینما هیچ وقت پیشرفت نمیکنه دوست من.
 
افخمی جزو افرادی بود که از ابد خیلی تعریف هم کرد شما اطلاعاتت رو ببر بالا دوست عزیز
بعدش هم مشکل داوری ایندوره اینقدر واضح بود که خیلی از اهالی سینما هم قبول داشتن فقط میتونی بری ببینی چند نفر اختتامیه شرکت نکردند،فیلمی که همه اهالی سینما فارغ از جهت گیری سیاسی میگفتن بده مثل نگار وقتی تو اون همه رشته نامزد شد صدا همه در اومده بود.
ناظری آهنگساز رگ خواب که اگه دیده باشی هم فیلم خوب بود هم آهنگ عالی بود میگفت تعجب کردم چرا نامزد نشدم زنگ زدم گفتن نمیدونستیم کی ساخته آهنگو واضح نبود نزدیم جزو نامزدها بعد میگفت مگه تیتراژ آخر نگاه نکردین گفته بودن نفهمیدیم!!!!!
چشم ها را باید شست
رفیق شما ناراحت نشو،ساندیس بزن مومن
وقت نشد تو حین جشنواره نظری بدم ولی سال های پیش وقتی بعد از جشنواره فیلم های خوبی که نتونسته بودم ببینم رو منتظر بودم به اکران عمومی برسه تا بتونم تماشا کنم ولی امسال حتی برای خود جشنواره و فیلم هاش هم همیچین ذوقی نداشتم.به امید خدا میریم که سال به سال بدتر بشیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or