خود سربازایی که زمان جنگ جهانی تو جبههها بودن کمیکهای کپتن آمریکا رو میخوندن و لذت میبردن و بهشون هم برنمیخورد، شما چی داری میگی؟به نظر من ادغام جنگ با مسائل ماوراء الطبیعه یه جور توهین به سربازا و کشته شده های جنگه. مثل کاپیتان آمریکا. نمی دونم اعتراضی به نسخه ی اولش شد یا نه اما توهین آمیزتر از این فیلم ندیدم. سربازایی که هممون می دونیم با چه وضع و تو چه شرایطی جنگیدن نادیده گرفته میشن و نشون میده کاپیتان آمریکا با اختیاراتی که داره همرو قلع و قمع می کنه.
طوری با کلمات بازی کردی که دیگه یادم نیست چی گفتم و منظورم چی بود اصلا اولا که گروهان رایان هرچند ساخته ی ذهن بود اما می تونه نماینده ی کل رزمنده های دنیا باشه. دقت کن، کل رزمنده های دنیا. چون ماهیت سربازها رو نشون داد. افرادی که گرایش سیاسی ندارند و بنابر دلایل مختلف تو میدون جنگ حاضر شدند و هنگام مواجه با خطر احساس ترس می کنن و حتی مادرشون رو صدا می زنند نه یک فرد تنومند که نیروهای خارق العاده داره و اسم کاپیتان آمریکا رو یدک میشه. و جالب اینجاست که باز هم نازی ها رو اهریمن نشون داد این بار به معنای واقعی. من از کارهای تاریخی اسپیلبرگ خوشم نمیاد چون همیشه یک طرفه به قاضی میره و این تو همه ی فیلم هاش هم مشخصه اما تو سرباز رایان این قضیه فرق داشت و نازی ها خیلی طبیعی جلوه گر شدند و این برمی گرده به همون داستان "سرباز" که اشاره کردم. مقایسه این دوتا فیلم واقعا دور از منطقه. سرباز رایان فیلم بی طرفیه و فقط ماهیت "جنگ" رو نشون میده. در ضمن اون سربازهای بخت برگشته ای که کامیک کاپیتان آمریکا می خوندن شاید متوجه نبودند قضیه از چه قراره یا داره بهشون توهین میشه. منظورت از جمله ی آخر راجع به AC رو متوجه نشدم ولی اگه درجریان باشی حشاشین (که بعدا تو اروپا به اسَسین معروف شد) یک گروه ایرانی بودند و ماجراهایی که ما تو بازی می بینیم بخاطر نقل قول هایی که عاری از واقعیته بوجود اومدند که مارکو پولو نقش اساسی تو رواج داستان های کذب از این گروه داشته. موفق باشی ...خود سربازایی که زمان جنگ جهانی تو جبههها بودن کمیکهای کپتن آمریکا رو میخوندن و لذت میبردن و بهشون هم برنمیخورد، شما چی داری میگی؟
فیلم اولش هم هیچ جا نگفت کپتن یک تنه ارتش آلمانو شکست داده و هیچ کس دیگهای نقشی تو جنگ نداشته، اگر فیلم اتفاقات و کارهای یک گروه یا فرد در حین جنگ رو نشون بده به این معنی نیست که خارج از محدودهی دوربین هیچ اتفاق دیگهای در حال افتادن نیست. الان سرباز رایان داره بقیه سربازا رو نادیده میگیره و میگه کل کارای جنگ رو دوش همین یک گروهان بوده؟ چون ما کارای سربازای دیگه رو نشون نمیدیم یعنی بقیه سربازا هیچ نقشی نداشتن؟ فیلمش ساینس فیکشن نیست ولی فیکشن که هست. منظورم اینه که فیلمش یک گروه تخیلی رو خلق کرده و داره فعالیت های اونا در طی جنگ رو نشون میده. (همون طور که تو کپتن امریکا همین کارو کردن)
حالا اگر تو کپتن آمریکا نشون میدادن که داره یک سری از اتفاقات کلیدی جنگ رو یک تنه رقم میزنه باز حرفت یکم قابل قبول بود، چون میدونیم که مثلا ساحل نورماندی رو سربازای معمولی گرفتن نه این شخصیت خیالی. ولی تو این داستان که حتی کپتن بیشتر فعالیتی که داره انجام میده تعقیب و نابود کردن هایدراست که اون هم تخیلیه و هیچ سرباز واقعیای برای نابود کردن اونا زحمت نکشیده که بگیم دارن افتخار کارشو به کپتن میدن
حالا اینا به کنار، یعنی مثلا سری اسسینز کرید و شخصیتهای تخییلیش و تاثیرات مهمی که رو اتفاقات مختلف تاریخی دارن هم توهین به افراد واقعیایه که تو اون ماجراها بودن؟
---------------
ولی کلا دانکرک جدا باید کاملا رئال باشه، اصلا هرجور فکر میکنم منطقی نیست بخواد هر المانی از سای فای داشته باشه
کلا فیلمهای دیگهش هم اکثرا تا حد ممکن یک استایل رئالیست دارن، دیگه وقتی داره یک فیلم تاریخی میسازه که حتما باید رئال باشه
----------------
اینا هم به کنار، در مورد دانکرک اپیزود دوم سری مستند Apocalypse the second world war رو ببینید. البته الان که فکر میکنم همشو ببینین کلا 6 قسمته و به صورت خیلی فشرده یک تاریخچهای از جنگ رو به ترتیب تاریخ شرح میده. مهمترین ویژگیش هم مقادیر زیاد footage هاییه که از زمان جنگ گیر آوردن بعد از رنگی کردن تو ساختش استفاده کردن. البته The world at war هم هست که خیلی طولانی تر و قطعا کاملتره ولی خودم ندیدمش ونظری ندارم در موردش ولی با توجه به تعاریفی که ازش میشه باید چیز خوبی باشه.
دقیقاً میشه به جشنواره امسال گفت جشنواره متوسط ها! من حدوداً 10 تا فیلم دیدم و چیز خیلی داغونی بینشون نبوده و از اون طرف فیلم درجه یک هم نداشتیم. به جز ماجرای نیمروز که من با کار قبلی کارگردانش هم خیلی حال کردم و به نظرم وسط این همه فیلم تکراری و کلیشه ای، واقعاً کارهای مهدویان جالب و متفاوت هست و حتی شاید بشه گفت خلاقانه.جشنواره امسال بنظرم از پارسال ضعیفتره در کل.پارسال 2-3 تا فیلم خیلی خوب بود اما امسال هنوز یک فیلم تاپ ندیدم اما تعداد فیلم های خوب زیاده و تقریبا همه فیلمها تو یه سطحن!!!!
نگار جزو مزخرفترین فیلم هایی که تا حالا دیدم و در کل از رامبد جوان تو حوزه سینما انتظارم بیشتر بود.
ویلایی ها بر خلاف انتظار فیلم خوبیه و راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد.ازادی به قید شرط و دوست داشتم ولی فوقالعاده با پایانش(متنفرم از پایان باز یا همون برداشت آزاد) بد و انگار فیلم نصفه تموم شد.
زیر سقف دودی و یک روز بخصوص بنظرم متوسط به بالا بودن.
سد معبر و خفگی و بدون تاریخ بدون انقظا تو برنامم برای دیدن هست
پ.ن:بدون شک گشت ارشاد 2 مجوز اکران نمیگیره یا بگیره تمام صحنه های خوبش سانسور شدن فیلم تیکه های رسما غیر قابل گفتنی استفاده میکنه آدم سرخ میشه!
با شما موافقمجشنواره امسال بنظرم از پارسال ضعیفتره در کل.پارسال 2-3 تا فیلم خیلی خوب بود اما امسال هنوز یک فیلم تاپ ندیدم اما تعداد فیلم های خوب زیاده و تقریبا همه فیلمها تو یه سطحن!!!!
نگار جزو مزخرفترین فیلم هایی که تا حالا دیدم و در کل از رامبد جوان تو حوزه سینما انتظارم بیشتر بود.
ویلایی ها بر خلاف انتظار فیلم خوبیه و راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد.ازادی به قید شرط و دوست داشتم ولی فوقالعاده با پایانش(متنفرم از پایان باز یا همون برداشت آزاد) بد و انگار فیلم نصفه تموم شد.
زیر سقف دودی و یک روز بخصوص بنظرم متوسط به بالا بودن.
سد معبر و خفگی و بدون تاریخ بدون انقظا تو برنامم برای دیدن هست
پ.ن:بدون شک گشت ارشاد 2 مجوز اکران نمیگیره یا بگیره تمام صحنه های خوبش سانسور شدن فیلم تیکه های رسما غیر قابل گفتنی استفاده میکنه آدم سرخ میشه!
نشست خبری قاتل اهلی به هیچ وجه از دست ندید یعنی فکنم جنجالی ترین نشست های این چندین ساله جشنواره بود...
والا ادم میمونه حرفای کیمیایی قبول کنه یا قوچانی...اگه منطقی نگاه کنیم حق با کیمیایی چون کارگردان و اونطور که ما میدونیم کارگردان حق داره هربلایی میخواد سرفیلم بیاره سرتدوین و این چیزا حالا بازم من دقیق از اون قراردادی که بین تهیه کننده و کارگردان هست خبر ندارم اما روتینش همینه و تهیه کننده حق نداره تو ساخت فیلم دخالتی کنه
اما خب از یه طرفم خیلیا که فیلم دیدن از این صحنه های اضافی شاکی بودن و حق به تهیه کننده دادن
از یه طرف اسم مسعود کیمیایی از یه طرفم کیفیت فیلم