Multi Platform MindsEye

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox One
  4. Xbox Series X|S
تاپیک نداره این بازی ؟


mindseye-pc-game-steam-cover.jpg

سازنده اصلی MindsEye:​


لیسلی بنزیس (Leslie Benzies)
  • تهیه‌کننده افسانه‌ای سری بازی‌های GTA (Grand Theft Auto III تا V) و Red Dead Redemption
  • بعد از جدایی از Rockstar در سال ۲۰۱۶، استودیوی خودش به نام Build A Rocket Boy رو تأسیس کرد.​
  • MindsEye توسط Build A Rocket Boy ساخته شده، که به‌نوعی توسط مغز متفکر پشت GTA تأسیس شده.​
  • خیلی‌ها می‌گن این بازی "GTA با طعم آینده و اکشن سینمایی‌تر" هست، ولی مستقل از راک‌استاره.​

MindsEye یک بازی اکشن-ادونچر سوم‌شخص فوق‌خطی (خطی با جهان شبه باز) است که توسط استودیو Build A Rocket Boy به رهبری لیسلی بنزیس (تولیدکننده فرانچایز GTA) ساخته شده و توسط IO Interactive Partners منتشر شده است. این بازی در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۵ برای PC, PS5, Xbox Series X/S منتشر شده است

جهان بازی و داستان​

  • محیط: شهر خیره‌کننده و شبیه‌سازی‌شدهٔ Redrock City، یک کلان‌شهر کویری در آینده نزدیک، با حال‌وهوای گرم و فناوری پیشرفته​
  • داستان: شما نقش «جیکوب دیاز» را بازی می‌کنید، سرباز سابقی که دارای ایمپلنت عصبی مرموزی به نام MindsEye است. او باید رازهای گمشده حافظه‌اش را بازسازی کند و در تقابل با شرارت فناوری و قدرت‌های شرور درگیر شود .​
موتور بازی: Unreal Engine 5


 
بابا طرف نسخه جدیدش بیاد مدیوم سرگرمی رو جابجا میکنه
مگه واچ داره :D
من نمیگم یه چیزی در حد نسخه جدید حتی نمیتونه کسی در حد GTA 4 هم بسازه. حداقل یه کلون کوچیک ولی بی باگ بدن استقبال بشه تا بعدن تکمیل کنند. واسه همه چی یه رقیب پیدا شده الا این
 
ویدیو هایی که از بازی دیدم بازی پتانسیل زیادی داشت ولی روش کار نشد متاسفانه عنوان های اینجوری که موقع عرضه به این شکل مشکل دارن حتی اگر بزرگترین پچ و اپدیتارم بعدش بدن هیچوقت اونجور که باید استقبال نمیشه ازشون
بلایی گه سر سایبر پانک اومد با اون همه هایپ این که نصف هایپ اونم نداره...
باز یه همت واقعا بزرگی تو سی دی پراجکت بود که سایبرپانک رو جمع و جور کردن .
ولی این استودیو Build a Rocket Boy که من اصلا شک دارم باقی بمونه و احتمال جمع شدنش برای همیشه هم هست.

من نمیگم یه چیزی در حد نسخه جدید حتی نمیتونه کسی در حد GTA 4 هم بسازه. حداقل یه کلون کوچیک ولی بی باگ بدن استقبال بشه تا بعدن تکمیل کنند. واسه همه چی یه رقیب پیدا شده الا این
باور کن خیلی سخته. یوبی سافت با سابقه عناوین خفنی مثل درایور ولی با واچ داگزش نتونست .
این MindsEye هم تهیه کننده قبلی راکستار بالا سرش بود نتونست.
هنگر ۱۳ با مافیا ۳ خواست یه GTA کلون درست کنه نتونست
سری Saints Row که عناوین ابتداییش حرفای زیادی برای گفتن داشتن نتونست.
ساخت بازی شبیه GTA اونم با استانداردهایی که راکستار سالها پیش درست کرده خیلی سخته.
الان بازار گیمینگ بیشتر سازنده ها میتونن بازیهای هک اند اسلش و این چیزا خوب می‌تونن بسازن.
حالا صبرکنین GTA 6 بیاد ،این سبک و کلا استاندارهای اپن ورلد رو چند لول دیگه میبره جلو و کلا دست نیافتنی میشه تا وقتی خود راکستار سری جدیدش را بسازه
 
آخرین ویرایش:
تو بحث اینکه چرا نمیشه شبیه به راکستار بازی ساخت یکی از دلایل مهمش بودجه بالا و زمان ساخت بالاتره.
کدوم کمپانی به استودیوهاش 10 سال یا بیشتر زمان میده که یک بازی رو توسعه بدن؟ (به جز این MMOهای کره ای و...)
یا مثل gta6 میلیارد دلاری هزینش شده باشه؟

حالا هرکدوم از نسخه های قبلی تو زمان خودشون باز هم از لحاظ بودجه ، تعداد نفراتی که روش کار میکردن و زمان ساختی که براشون صرف شده به نوعی پیشرو بودن و از استانداردهای اون دوره جلوتر بودن.

نزدیک ترین کمپانی/استودیویی که میتونست حداقل از لحاظ نفرات شبیه به راکستار باشه ubi بود یا CDPR تو یه دوره ای از ساخت سایبرپانک که فله ای سازنده جذب کرد که بتونه حتی ناقص بازی رو برسونه به انتشار.
یا شاید EA تو بخشی از زمان ساخت 2042 و...
که خب خروجی کارشون با راکستار اصلا قابل مقایسه نیست.

راکستار الان یه حدی از استاندارد بازیسازی رو رد کرده که واقعا خیلی سخته که کمپانی/استودیوی دیگه ای نزدیک به اون لیگ بشه.
نه بودجش رو دارن و نه همچین فرصتی به استودیو میدن که خب باز برمیگرده به بودجه.
راکستار تو اون شرایطی که استودیوهای دیگه نقاط بحرانیشونه که بتونن بازی بسازن سالهاست که داره بازی میسازه.

مواردی مثل زمان توسعه طولانی بازیها...
گاها شاید بازیهاشون ریبوت هم میشن...
تعداد نفرات خیلی بالا ولی در آخر خیلی پایدار هستن و ساختارشون فرو نمیریزه و در آخر بازیشون استاندارد جا به جا میکنه.
طوری که شاید اصلا طور دیگه ای نتونن بازی بسازن و مثل استودیوهای دیگه که تو 4-3 سال بازی رو جمع میکنن و زیر 500 میلیون دلار هزینش میشه براشون خنده داره یا بچه بازیه.

این بنده خدا هم که تهیه کننده قبلی راکستار بوده خب مشخصه که بودجه کم آوردن و هم زمان ساخت.
مثل اینکه رونالدو/مسی رو از دوران اوج خودشون برداری بیاری تو لیگ فوتبال هند بازی کنن.
کار خاصی از دستشون بر نمیاد وقتی تیم نتونه براشون بازیسازی کنه و توپ رو بهشون برسونه.
 
نمیدونم چرا هیچکس نمیتونه یه چیزی حتی نزدیک GTA بسازه. یعنی انقدر سخته؟
ساده ترین فکر این که پول+زمان می تونه این کارو بکنه... ولی اصلا کافی نیست...که اگه بود اکتیویژن با پولاش قطعا می ساخت...اصلا سر این sleeping dogs رو به اسکوئر فروخته بود می گفت وقتی بازی نمی تونه با GTA رقابت کنه...ولش کنیم...

تو مرحله بعد انجین بازی هست... توسعه یک انجین خصوصی برا استدیو های معمولی چند سال زمان به اضافه دویست تا پونصد میلیون هزینه طلب می کنه... برا انجین های عمومی این رقم به میلیارد دلار می رسه..و با توجه به اپدیت های مداوم ریج انجین... این انجین خودش به تنهایی چند میلیارد دلار حتی شاید بیارزه!!!

حالا اصلا یکی بیاد همین ریج انجین رو بگیره ببره استدیو خودش... باز نمی تونه بسازه... یک سری افراد به طور مداوم سالها با این انجین کار کردن...و توش خبره شدن... قرار نیست ادم هایی که تو عمرشون فقط با انجین های عمومی کار کردن بتونن همون خروجی رو بدن...

حالا فرض بگیریم... یکی بیاد پول پاشی کنه اصلا چند صد نفر از اعضای فعلی راک استار رو جذب کنه... ریج انجین هم داشته باشه... بازم خروجی راک استار رو نمی تونه بده... چون همین اسم برند و اینکه هرکی که جذب شده از اول تویجه هست تو اینجا باید نهایت انرژیتو بزاری... کم کاری فایده نداره...کار به شدت پیچیده هست... مثل سایر استدیو ها هر کسی نمی تونه تریبون دستش بگیره هی مصاحبه کنه...یک فرهنگ کاری مخصوص رو شکل داده...

هر استدیو دیگه... برای هر کارمند باید درس توجیهی بزاره بگه چیکار کن چیکار نکن...که چون اسم برند خاصی رو اون استدیو یا پروژه نیست... با هر چشمت بالا ابرویی... چس ناله های کرامت انسانی و این شرو ور ها شروع می شه...!
 
تو بحث اینکه چرا نمیشه شبیه به راکستار بازی ساخت یکی از دلایل مهمش بودجه بالا و زمان ساخت بالاتره.
کدوم کمپانی به استودیوهاش 10 سال یا بیشتر زمان میده که یک بازی رو توسعه بدن؟ (به جز این MMOهای کره ای و...)
یا مثل gta6 میلیارد دلاری هزینش شده باشه؟

حالا هرکدوم از نسخه های قبلی تو زمان خودشون باز هم از لحاظ بودجه ، تعداد نفراتی که روش کار میکردن و زمان ساختی که براشون صرف شده به نوعی پیشرو بودن و از استانداردهای اون دوره جلوتر بودن.

نزدیک ترین کمپانی/استودیویی که میتونست حداقل از لحاظ نفرات شبیه به راکستار باشه ubi بود یا CDPR تو یه دوره ای از ساخت سایبرپانک که فله ای سازنده جذب کرد که بتونه حتی ناقص بازی رو برسونه به انتشار.
یا شاید EA تو بخشی از زمان ساخت 2042 و...
که خب خروجی کارشون با راکستار اصلا قابل مقایسه نیست.

راکستار الان یه حدی از استاندارد بازیسازی رو رد کرده که واقعا خیلی سخته که کمپانی/استودیوی دیگه ای نزدیک به اون لیگ بشه.
نه بودجش رو دارن و نه همچین فرصتی به استودیو میدن که خب باز برمیگرده به بودجه.
راکستار تو اون شرایطی که استودیوهای دیگه نقاط بحرانیشونه که بتونن بازی بسازن سالهاست که داره بازی میسازه.

مواردی مثل زمان توسعه طولانی بازیها...
گاها شاید بازیهاشون ریبوت هم میشن...
تعداد نفرات خیلی بالا ولی در آخر خیلی پایدار هستن و ساختارشون فرو نمیریزه و در آخر بازیشون استاندارد جا به جا میکنه.
طوری که شاید اصلا طور دیگه ای نتونن بازی بسازن و مثل استودیوهای دیگه که تو 4-3 سال بازی رو جمع میکنن و زیر 500 میلیون دلار هزینش میشه براشون خنده داره یا بچه بازیه.

این بنده خدا هم که تهیه کننده قبلی راکستار بوده خب مشخصه که بودجه کم آوردن و هم زمان ساخت.
مثل اینکه رونالدو/مسی رو از دوران اوج خودشون برداری بیاری تو لیگ فوتبال هند بازی کنن.
کار خاصی از دستشون بر نمیاد وقتی تیم نتونه براشون بازیسازی کنه و توپ رو بهشون برسونه.
اتفاقا به بودجه نیست زیاد بودجه اساسینز کرید شدوز 300-400 میلیون دلار بود بودجه رد دد هم همین حدود ...
بحث به نظرم بیشتر زمان گذاشتنه و اینکه بازیو صرفا دستگاه تولید پول نبینی ..
 
اتفاقا به بودجه نیست زیاد بودجه اساسینز کرید شدوز 300-400 میلیون دلار بود بودجه رد دد هم همین حدود ...
بحث به نظرم بیشتر زمان گذاشتنه و اینکه بازیو صرفا دستگاه تولید پول نبینی ..
خب حتما فقط یک مورد رو نیمشه به عنوان اصلی انتخاب کرد.
خیلی استودیوها هستن که اینطور فکر میکنن و صرفا بازی رو برای بازی بودن میسازن.

منم نهایتا نگفتم که بوجه عامل اصلی بوده.
خواستم توضیح بدم که چرا حتی اون استودیوها نمیتونن تو این وسعت و با این جزییات بازی بسازن.
اینکه شکلی که اینها بازی میسازن باقی کمپانیها حتی اگه بخوان و بودجه اش رو هم داشته باشن باز هم نمیتونن نزدیکشون بشن چرا که این شکلی از بازیسازی که تو راکستار نهادینه شده (اگه بگیم فرهنگ) رو ندارن یا نمیتونن بهش برسن.
صرفا تو شرایط بحرانی یا فورس ماژور برای رسوندن بازیها برای دوره کوتاهی نزدیک به اون میشن و بعد تموم میشه ، جدای از خروجیشون که بالای 90 درصشون شکست بوده.
 
یکی از نقدهای بازی:

گرافیک بازی خوبه و کات‌سین‌ها هم همین‌طور، ولی عملاً همین! جهان باز بازی خالیه، تعداد NPCها محدودن، سیستم پلیسی وجود نداره، مبارزه تن‌به‌تن وجود نداره، هیچ کار باحالی تو این جهان‌باز نمی‌تونی بکنی و هیچ سرگرمی برای انجام‌ دادن نیست ،نمی‌تونی ماشین بدزدی و لگ و استاترهای بازی دیوونه‌کننده‌ان.

لانچ عنوان Cyberpunk 2077 افتضاح بود، ولی حداقل یه سری چیزای پایه‌ای تو بازی یه بنیادی داشتن که می‌شد روشون کار کرد (مثل گشت‌وگذار تو دنیا و دزدیدن ماشین).

ولی عنوان MindsEye کلاً یه سری چیزا کم داره و این غم‌انگیزه، چون بعضی جزئیات کوچیک مثل مکانیک رانندگی، آسیب به ماشین، کثیف شدن ماشین‌ها و انفجارا حس یه محصول کامل رو می‌دن که توسعه‌دهنده‌ها واقعاً روش وقت گذاشتن و خیلی خوبن!

خود بازی هم افتضاح اجرا می‌شه. فکر نکنم حتی خود توسعه‌دهنده‌ها بدونن چطور اینو بهینه کردن، چون بدترین لگ و استاتر تو بازی ویدیویی‌ایه که تا حالا دیدم.

عنوان MindsEye اگه ۲-۳ سال دیگه توسعه پیدا می‌کرد، می‌تونست یه بازی خوب باشه، ولی اون موقع دیگه قدیمی به نظر می‌رسید.
 
چقد ولی سایبرپانک مظلوم داره واقع میشه این وسط :دی

درسته لانچش افتضاح بود، رو کنسولا بد اجرا میشد و سیستم پلیس ناقص و ... داشت اما بیس گیم خیلی خوبی داشت حتی زمان لانچ!
مثلا Main quest ـاش که تکمیل بود و ساید کوئستاشم مشکلی نداشت، حداقل من غیر یک سری باگ مسخره به هیچگونه گیم بریکینگ باگی تو کوئستا نخوردم.

حالا این محتوا خاصی هم نداره عین دمو ماتریکس باید بری فقط گرافیک کاتسینا رو ببینی بیای بیرون با سایبرپانک داره مقایسه میشه :-"
 
آخرین ویرایش:
این الان آخرین بازی جهان بازی هست که با آنریل انجین درست شده، درسته بعضی مشکلات بازی از انجین نیست، ولی اوناییش که هست منو نسبت به ویچر چهار نگران کرده.
 
خوب اینو بگم که بر خلاف سیستم مورد نظری که تو صفحه بازی هست بازی نیازی به گرافیک RT نداره و روی GTX اجرا میشه ;););) ، در مورد پرفورمنس ـش چیزی نمیگم چون چه 5090 چه 9800GT تفاوتی نمیکنه 8->8->8-> ؛ فعلا تنها نکته مثبت بازی به نظرم Intro بازی بوده که واقعا به نظرم سینمایی و قشنگ روایت شد و Cut-Scene های بازی ، همین :D:D:D

Mindseye.jpg
 
  • Like
Reactions: m.a.t and IMANOKA
سازنده ها بیانیه ای چیزی بعد از این دست گلشون ندادن؟ :دی
واقعا منم با اون نقدِ موافقم ، یه سری چیزای بازی خیلی خوبن ، واقعا ناراحت کنندس تلف شدن این پتانسیل ها .
...
بازی من رو یاد اون تریلر خفن مرحوم Eight Days میندازه🥲
یادمه راهنمایی بودم تریلر جاده ش رو ریخته بودم روی PSP تو مدرسه نشون هم کلاسی ها میدادم همه کف و خون قاطی میکردن !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or