
In 2012, Obsidian Entertainment almost fell apart. The independent game studio had just suffered a major blow—the cancellation of a big-budget role-playing game they were developing with Microsoft—and they were struggling to make ends meet in the midst of an uncertain, transitional gaming industry.
in March of 2012, Microsoft cancelled the RPG they’d contracted Obsidian to make for their new Xbox, which was then called Durango. Obsidian was calling the game Stormlands, according to a source, and they’d designed it to be one of the Xbox One’s premiere RPGs, but Microsoft axed it during a final greenlight meeting.
یه RPG از Obsidian یا یه RPG ساز خفن دیگه دقیقا چیزی هست که Xbox نیاز داره. دو نسل قبل Xbox اورجینال کلی RPG انحصاری (یا انحصاری کنسولی) داشت، Jade Empire، Knights of the Old Republic, Fable, Morrowind و ... ولی سال به سال وضع RPG تو Xbox داره بدتر میشه. جالب اینجاست تو این قضیه مارکتینگ انحصاری یا نمایش بازی تو کنفرانس، فعلا فقط دارن رو RPG مانور میدن (The Witcher 3, Mass Effect, Fallout 4, Dark Souls III)، خب در کنار این کارها یکی دو تا RPG درست و حسابی هم بسازن جای دوری نمیره!TGS رو ول داد به آمون خدا؟! چقدر دل گنده س ماكروسافت :dMicrosoft won’t attend TGS 2015 this year as it has other plans
-----------
برگ زرین دیگری از مدیریت سابق:
How Kickstarter Saved Obsidian
حالا فرض هم می گیریم Battletoads هم داره ساخته میشه ... قطعا گیم پلی این بازی 180 درجه با اون نسخه دو بعدی بسیار فرق داره.:d
یعنی علنا با یه عنوان جدید داریم روبرو میشیم.تنها چیزیش که مثل سابق خواهد بود ... اینه که سه تا غورباقه میان جفتک میندازن!:d
