Multi Platform Metal Gear Solid: Master Collection

mgscc.JPG
سازنده: کونامی
ناشر کونامی
پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X|S
Nintendo Switch
تاریخ عرضه: 24 اکتبر 2023 (vol.1)
TBA (vol.2)
کونامی از عرضه مجموعه ای از سری متال گیر سالید برای پی سی و کنسول رونمایی کرد.
براساس گفته های کونامی این مجموعه شامل پورت نسخه های HD نسل هفتم میشود, و براساس تایتل Vol1 بنظر میرسد که کالکشن های دیگری نیز در آینده منتشر خواهد شد.
ساخت vol.2 بدون معرفی عناوین این قسمت تایید شده.
در گذشته لیک هایی در مورد پورت Metal Gear Solid 4 در Vol.2 پخش شده بود که خبر از پورت این بازی برای اولین بار بصورت مولتی پلتفرم را میداد.

نسخه پی سی شامل پشتیبانی از موس و کیبورد میشود, اما توجه داشته باشید که تنها قست سوم از موس پشتیبانی خواهد کرد و در قسمت دوم موس کمی ساپورت شده, و اما نسخه ای دیگر نیازی به موس نداشته و فقط از کیبورد پشتیبانی میکنند.

صحبت های تیم توسعه:

"در حال حاظر, تیم توسعه در حال کار برای ساخت محیطی است که طرفداران بتوانند به تجربه و لذت از عناوین سری متال گیر برروی پلتفرم های اخیر بپردازند.

ما سری متال گیر سالید: مستر کالکشن را خواهیم ساخت, کامل ترین مجموعه ای که برای جشن 35 سالگی سری در نظر گرفته شده.
متال گیر سالید: مستر کالکشن به طرفداران اجازه میدهد که به تجربه عناوین سری به همان گونه که بوده اند بپردازند.

امیدواریم که از سری متال گیر برروی آخرین پلتفرم ها لذت ببرید."

قسمت اول این مجموعه شامل:

METAL GEAR SOLID (1998)
1200px-Metal_Gear_Solid_logo.png
"یک مرد قوی نیاز به پیش بینی آینده نداره.
اون خودش آیندش رو میسازه."

در سال 2005, گروه سرکش FOXHOUND جزیره ای در آلاسکا به نام Shadow Moses را که مجهز به سلاح های هسته ای است تحت کنترل خود میگیرند.
این گروه متشکل از سربازانی جهش یافته از نظر ژنتیکی است که هرکدام توانایی انجام کاری را دارند.

این گروه دولت آمریکا را به استفاده از سلاح های هسته ای در ازای دریافت یک میلیارد دلار و بقایای بدن بیگ باس تهدید کرده
از همین رو کلونل روی کمپل سالید اسنیک را از بازنشستگی درآورده, و او را به ماموریتی خطرناک به شدو موزس میفرستد
تا از خطر جلوگیری کند.

METAL GEAR SOLID 2: Sons of Liberty
Metal_Gear_Solid_2_logo.png

"ساخت آینده و زنده نگه داشتن گذشته هردو یکی هستن."

دو سال پس از حوادث شدو موزس, گروه دو نفره اسنیک و اوتاکان به نام Philanthropy اطلاعاتی از ساخت مدل جدیدی از متال گیر به نام RAY توسط را بدست می آورند
که براساس این اطلاعات این متال گیر در تانکری به زیر رودخانه هادسون پنهان شده.

اسنیک با قصد فاش کردن وجود ری و پخش عکس هایش در اینترنت به تانکر نفوذ کرده و اما پس از ورود آسلات به همراه گروهی از شبه نظامی های روس
نقشه خراب میشود, متال گیر ری به دست آسلات که پس از ترکیب دست لیکوئید با بدنش خود را لئکوئید معرفی کرده می افتد و مقصر این حادثه اسنیک دانسته میشود.

دو سال بعد در سال 2009 گروهی از سربازهای جهش یافته رئیس جمهور را در انباری وسط دریا به نام Big Shell که برای تمیز کردن نشتی تانکر در حادثه دو سال پیش تاسیس شده گروگان میگیرند و دولت را تهدید به نابودی بیگ شل میکنند.
براساس ادعاهای این گروه که خود را Sons of Liberty مینامند رهبر آنها سالید اسنیک نام دارد.

از این رو فاکس هوند سربازی جوان به نام رایدن را برای پیدا کردن رئیس جمهور و نابودی تروریست ها به بیگ شل میفرستد
که در بین راه سربازی از Navy Seal به نام پلیسکین و یک نینجا روباتی به او یاری میرسانند.

اما سوال این است که چرا حوادث این داستان شباهت زیادی به شدو موزس دارد
آیا فاکس هوند پس از اتفاقات شدو موزس منحل نشد؟

METAL GEAR SOLID 3: Snake Eater
Metal_Gear_Solid_3_logo.png

"بالاخره چی میشه؟ وفاداریت به من, یا وفاداریت به ماموریت؟"

به 1964 و جنگ سرد خوش آمدید, دورانی که تنش بین دو ابر قدرت دنیا یعنی آمریکا و شوروی زیاد است.
در این داستان شما در نقش نیکد اسنیک ایفای نقش میکنید, مردی که بعد از خیانت استادش یعنی باس در ماموریتی به نام اسنیک ایتر وارد مرزهای شوروی میشود
تا مایکرو فیلمی به نام philosophers legacy را بدست آورده و باس را به قتل برساند.

اما او در بین راه به چه مشکلاتی برمیخورد؟, چه حقایقی برملا میشود و او مجبور به گرفتن چه تصمیم هایی میشود.

و البته

Metal Gear!
Mgs_logo.png

"من برای هیچی میمیرم, اما تو با من میمیری."

در سال 1995 و اواخر قرن بیستم, غرب متوجه وجود سلاحی اتمی در پادگانی نظامی در آفریقای جنوبی میشود
پادگانی به نام Outer Heaven.
گروه نظامی فاکس هوند بهترین مامورش گری فاکس را برای تحقیق به اوتر هون میفرستد
با ناپدید شدن گری فاکس و پیام آخرش "متال گیر..."
بیگ باس فرمانده فاکس هوند چاره ای بجز فرستادن مامور دیگری ندارد که اینکار را به سرباز تازه کاری به نام سالید اسنیک میسپارد
ماموریت در operation intrude n313 اسنیک پیدا کردن گری فاکس, آزاد کردن گروگان های گروه مقاومت و پیدا کردن معنای متال گیر اس.

اما چرا بیگ باس یک سرباز تازه کار را برای چنین مامورین مهمی انتخاب کرده؟...

Metal Gear 2: Solid Snake
155-1557860_metal-gear-metal-gear-2-solid-snake-logo.png

"کابوس ها؟ اونا هیچوقت از بین نمیرن, اسنیک "

در ده 90 و در حالی که جنگ سرد همچنان ادامه دارد, دنیا با کمبود نفت مواجه شده و به دنبال چاره میگردد
تا اینکه دانشمندی اهل کشور چک به نام کیو مارو از دستاورد جدید خود به نام OILIX کرده که به گفته خودش مشکل نفت را حل خواهد کرد
اما قبل از اینکه بتواند اویلیکس را به صورت رسمی در سال 1999 رونمایی کند, سربازان کشوری به نام زنزیبار او را میدزدند.
کشوری که در سال 1997 در جنگی با شوروی استقلالش را بدست آورد.

زنزیبار دنیا را با کنترل نفت از طریق اویلیکس و بدست آوردن موشک های اتمی که برای کم کردن تعداد سلاح های هسته ای کنار گذاشته شده بودند تهدید میکند
از همین رو کلونل کمپبل فرمانده جدید فاکس هوند اسنیک را از بازنشستگی در میاورد تا بار دیگر دنیا را در شب کریسمس نجات دهد.

(نسخه NES)
Mgs_logo.png

نکته: این نسخه پورتی ضعیف تر از ورژن MSX ضعیف تر است و بخشی از سری اصلی به حساب نمی آید.

Snake's Revenge
sr.JPG

ادامه نسخه NES که بخشی از سری اصلی نیست.

سه سال پس از اتفاقات اوتر هون, فاکس هوند خبر دار میشود که کشوری در خاورمیانه به نقشه های ساخت مدل جدیدی از متال گیر دست یافته است
برای همین سالید اسنیک و دو مامور دیگر به نام های جان ترنر و نیک میر را به مرزهای دشمن فرستاده تا در ماموریت 747 پرده از راز آنها بردارد.​

مستر کالکشن در تاریخ 23 اکتبر 2023 عرضه خواهد شد.


قسمت دوم این مجموعه شامل:

بزودی...!
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان

ما میخوایم پروژه ترجمه سری رو شروع کنیم, اگه کسی خواست همکاری کنه بیاد تاپیکش
اگه کسی بلده ماد و زیرنویس ویدیویی درست کنه بگه. نظر هم بدین چون من تا با حال از این ترجمه ها انجام ندادم, تشکر.

پروژه: فارسی سازی سری Metal Gaer Solid + دوبله؟

-------------------------------------------------

بازی های کالکشن دوم هنوز انتخاب نشدن.

Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2 Titles and Release Date Haven’t Been Decided Yet, Producer Says
 
دوستان من در کودکی وقتی PS2 داشتم فقط MGS3 رو تجربه کردم که به خاطر کمبود دانش زبانی و پیچیدگی بازی دراپش کردم :)) یه درصد فکر نمیکردم از مهمترین بازی های PS2 باشه.
این کالکشن رو برای نسخه یک و دو MGS گرفتم که بعدا برای ریمیک دلتا آماده باشم.
الان به آخرای نسخه دوم رسیدم ولی نمیدونم چرا اصلا بهم اندازه نسخه اول نچسبید. مشکلی با جایگزینی رایدن با اسنیک ندارم. مشکلم داستان کلی و شخصیت‌های منفی جدید هستن که واقعا قابل مقایسه با نسخه یک نیستن. یدونه اسنایپر ولف به کل این گروه جدید می ارزه. از اونور باس فایت ها خلاقیت و چالشی نداره و آسونتر شده.
نسخه اول برام جادویی بود از همه نظر.
خیلی ها نسخه ۲ رو بازی بهتری میدونن ولی خب من اینجوری فکر نمیکنم. خوشحال میشم نظر شما گلارو بدونم (اگه چیزی یادتون مونده :D)
 
دوستان من در کودکی وقتی PS2 داشتم فقط MGS3 رو تجربه کردم که به خاطر کمبود دانش زبانی و پیچیدگی بازی دراپش کردم :)) یه درصد فکر نمیکردم از مهمترین بازی های PS2 باشه.
این کالکشن رو برای نسخه یک و دو MGS گرفتم که بعدا برای ریمیک دلتا آماده باشم.
الان به آخرای نسخه دوم رسیدم ولی نمیدونم چرا اصلا بهم اندازه نسخه اول نچسبید. مشکلی با جایگزینی رایدن با اسنیک ندارم. مشکلم داستان کلی و شخصیت‌های منفی جدید هستن که واقعا قابل مقایسه با نسخه یک نیستن. یدونه اسنایپر ولف به کل این گروه جدید می ارزه. از اونور باس فایت ها خلاقیت و چالشی نداره و آسونتر شده.
نسخه اول برام جادویی بود از همه نظر.
خیلی ها نسخه ۲ رو بازی بهتری میدونن ولی خب من اینجوری فکر نمیکنم. خوشحال میشم نظر شما گلارو بدونم (اگه چیزی یادتون مونده :D)
خفن بودن MGS2 زیاد به کرکترها و باس فایت هاش نیست به نظرم، بلکه در محتوای داستانی هستش که ارائه میده که از زمان خودش خیلی جلوتر بود:دی آقامون کوجیما! به دغدغه هایی در داستان بازی اشاره میکنه که ماها تازه داریم اون دوران رو زندگی میکنیم:دی بخصوص بخش پایانی بازی که و اون مونولوگ وحشتناک که مو بر تن آدم سیخ میکنه (برسی بهش متوجه میشی :دی) بنظرم داستان MGS2 از منظر تئوریهای سیاسیی که مطرح میکنه در کل صنعت گیم نمونه نداره.
 
نسخه pc عجب کنترل های غیرقابل تحمل و حال بهم زنی داره :D.
انصافا خاک برسرشون 1 و 3 کاملا شبیه سازی هستن, حتی نسخه gog قسمت اول کاستومایز میشه و روزلوشن بالاتری داره.
کسی که بخواد خودش رو زجر بده از کنترل موس mgs3 استفاده میکنه :D.

یه لطفی به خودتون کنید و چندتا ماد توش بریزید, کنترل ها رو درست کنید و coruch walk نسخه 3ds رو هم اضافه کنید (احتمالا در آینده هدیفگیری سوم شخص اون نسخه رو هم پورت کنن).
mgs3 اولین بازی ای بود که تجربه کردم, ولی الان با این کنترل حتی نزدیکشم بشم, خودمم باید ماد بریزم :D.

دوستان من در کودکی وقتی PS2 داشتم فقط MGS3 رو تجربه کردم که به خاطر کمبود دانش زبانی و پیچیدگی بازی دراپش کردم :)) یه درصد فکر نمیکردم از مهمترین بازی های PS2 باشه.
این کالکشن رو برای نسخه یک و دو MGS گرفتم که بعدا برای ریمیک دلتا آماده باشم.
الان به آخرای نسخه دوم رسیدم ولی نمیدونم چرا اصلا بهم اندازه نسخه اول نچسبید. مشکلی با جایگزینی رایدن با اسنیک ندارم. مشکلم داستان کلی و شخصیت‌های منفی جدید هستن که واقعا قابل مقایسه با نسخه یک نیستن. یدونه اسنایپر ولف به کل این گروه جدید می ارزه. از اونور باس فایت ها خلاقیت و چالشی نداره و آسونتر شده.
نسخه اول برام جادویی بود از همه نظر.
خیلی ها نسخه ۲ رو بازی بهتری میدونن ولی خب من اینجوری فکر نمیکنم. خوشحال میشم نظر شما گلارو بدونم (اگه چیزی یادتون مونده :D)
@Sepi_60 توضیح لازم رو درباره mgs2 داد, داستانش واقعا بهترین و مهم ترین توی سری و حتی توی مدیا هست, بنظرم 4 هم با وجود تمام ایرادتی که ازش میگیرن به همون اندازه مهمه
ولی شخصیت هاشم عمیق تر از چیزین که فکرش رو میکنی, دست کم سالیدوس اسنیک.

از طرفی 3 که محبوب ترین نسخه سریه تم و پیام داستانیش بنظرم کمترین اهمیت رو داره, چون در آینده یا بهتره بگیم زمان حال نیست.
منم بچه بودم mgs3 رو بازی کردم و با اینکه نمیفهمیدم چی میگن اما چندیدن بار تمومش کردم.
چرا اینکار رو کردم؟ خب سه تا دلیل داشت, اولی اتمسفر و آرت استایل خفن بازی بود, دوم گیم پلی که با وجود کنترل بد باز هم جذاب بود, و سومی خب... ایوا بود اگه دروغ نگم :-".

همون موقع ها هم بود که به طور اتفاقی اسباب بازی بعضی از اسلحه های اسنیک هم همراهم بود :D.
m1911 و برتا که با چاقو صبحانه و کیف کاغذی همراه بود (اگه اشتباه نکتم قرقره نخ برای صدا خفه کن :D), شات گان دسته کوتاه درست مثل همونی که تو بازی بود, ak47
یه تی شرت نظامی, با رو سری ای که به عنوان باندانا استفاده میشد, در کل کودک خلاقی بودم :D:D:D.
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
از طرفی 3 که محبوب ترین نسخه سریه تم و پیام داستانیش بنظرم کمترین اهمیت رو داره, چون در آینده یا بهتره بگیم زمان حال نیست.
علی جان اتفاقاً نسخه 3 خیلی اهمیت داشت و از نظر من ستون این فرنچایز بود :D اول اینکه ریشه اکثر جریانات و فلسفه کلی سری رو نشون داد و به یکی از مهم ترین شخصیت ها یعنی بیگ باس به عنوان Snake اصلی و جرقه های ضد قهرمان شدن اش و هم چنین سازمان Patriots و اولین متال گیر (Shagohod) پرداخت و بٌعد های دیگه ای هم از کاراکتر آسلات نشون داد. داستان مستقل بازی هم اونم با حضور شخصیت خفن Boss شاید بتونیم بگیم بهترین و به کلی مفاهیم اش مثل بقیه نسخه ها عالی بود.
 
MGSها از منظر داستانی واقعا نسخه یک و دو تو خوده محتوای داستانی تو لیگ دیگه ای بودن و هرچی شماره ها رفت جلوتر افت کردن،ولی روایت ها خیلی خوب بود...(روایت با کلیت یک داستان متفاوت هست) برعکس هرچی رفتیم جلوتر کوجیما گیمپلی رو به تکامل رسوند،و با 5 بهترین گیمپلی رو تحویل داد

یعنی این ترند آزادی عمل به پلیر به هر طریقی که تازه مد شده،اونموقع برا نسخه 5 وجود داشت،حتی شاید زودتر از zbotw‌...
 
من ندیدم کسی تا به حال اینو بگه, ولی یکی از دلایل ضعیف شدن سری از نظر داستان رفتن نویسنده هایی مثل Tomokazu Fukushima بود, که کارش تحقیق, ایجاد
منطق برای داستان و نویسندگی کدک ها, دست کم کدک های آپشنال بود (که دیدیم بعد از MGS3 رفت تو دیوار).

ضعف هایی که توی سری بعد از MGS3 دیده میشه توی کارهای اخیر کوجیما مثل DS هم دیده میشه, اگه اون تیم قدیمی سرجاش می موند حقیقتا 4, پیس واکر, 5 و DS داستانشون از چیزی که هست بهتر میشد.
بنظرم کوجیما بیشتر از اینکه نویسنده باشه ایده پرداز و گیم دیزاینر هست, MGS نتیجه همکاری تیمی نه خلاقیت یک نفر, چون خیلی کم پیش میاد که یک نفر بتونه داستان با چنین پیچیدگی ای بنویسه.
اتفاقا یه مقاله از مترجم MGS2 هست, که گفته بود کوجیما مغروره و اصلا نویسنده خوبی نیست و باید این وظیفه رو بده دست دیگران و... که به درخواست شخص کوجیما این مقاله پاک شد.
کاری با نظر این مترجم ندارم چون بنظرم زیاده روی کرده, ولی مشخصه که بقیه نویسنده ها و طراحانی مثل شینکاوا هم به اندازه خودشون باید کریدیت بگیرن.

آره, خالق سری بدون شک کوجیما و بدون خودش سری مثل همیشه نمیشه, ولی این اشخاص هم بخش های مهمی از سری رو ساختند و از چیزی که کوجیما به تنهایی میتونست تحویل بده بهترش کردن.
برای مثال اوتاکان اول یه بچه چاق بوده و شینکاوا تغییرش داده, یا Cyborg Ninja رو شینکاوا خلق کرده و اصلا جزو یه بازی دیگه بوده که نهایتش گفتن بزاریمش تو متال گیر بهتره.

با این خروجی هایی که کونامی اخیرا داره واقعا بدم نمیاد سری رو ادامه بدن.
همین که سایلنت هیل رو به این سبک زنده کردن خودش مرحبا داره. هرچند هیچی P.T. نمیشه:((
اتفاقا با سانسور زیر زیرکی ای که توی MGS Delta گذاشتن ادامه ندن بهتره, ته تهش MGS6 (که دلیلی هم برای وجودش نیست) یه پروژه سیف و corporate مثل دلتا باشه:-".
همین الانشم به مولتی پلیر سری دارن چیزای سیف و استاندارد مثل دتکتیو ویژن بتمن اضافه می کنن که تو هر بازی ای هست, که مثلا همه راضی شن و کودکان هم بتون بازی کنن.
چیزی که دارم میگم رو تو سایلنت هیل اف راحت میشه دید, هم اکشنه و هم ترسناک نیست که یه موقع مشتری از بازی زده نشه. خوب یا بدش آینده MGS با فیزینت.
p.t که داره عرضه میشه اسمشم OD, پس مشکل چیه؟:D

علی جان اتفاقاً نسخه 3 خیلی اهمیت داشت و از نظر من ستون این فرنچایز بود :D اول اینکه ریشه اکثر جریانات و فلسفه کلی سری رو نشون داد و به یکی از مهم ترین شخصیت ها یعنی بیگ باس به عنوان Snake اصلی و جرقه های ضد قهرمان شدن اش و هم چنین سازمان Patriots و اولین متال گیر (Shagohod) پرداخت و بٌعد های دیگه ای هم از کاراکتر آسلات نشون داد. داستان مستقل بازی هم اونم با حضور شخصیت خفن Boss شاید بتونیم بگیم بهترین و به کلی مفاهیم اش مثل بقیه نسخه ها عالی بود.
200.gif
منطقی بنظر میاد, از این دیدگاه ندیده بودمش:-?.
منظور من بیشتر به تم های داستنانی بود, 2 و 4 چون توی آینده ان چیزایی رو میتونن به نمایش بزارن که گذشته نمیتونه, اما درسته, به اهمیت گذشته دقت نکرده بودم.
ولی یه چیزی, من هیچوقت محبوبیت شخصیت باس رو درک نکردم, چون چیز زیادی ازش نمی بینیم که بهش اهمیتی بدیم و اتفاقا بنظرم براساس چیزی که ازش هست این کرکتر بزرگ ترین ویلن سریه, چون عملا داره تبلیغ "دنیای بدون مرز" میکنه. و خب میدونیم که این ایده تو قسمت های بعدی کارش به کجا میرسه.
چیزیم که بیگ باس توی MGS4 درباره باس میگه در مقایسه با MGS3 اصلا منقطی نیست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: shayan7 and m.a.t
منطقی بنظر میاد, از این دیدگاه ندیده بودمش:-?.
منظور من بیشتر به تم های داستنانی بود, 2 و 4 چون توی آینده ان چیزایی رو میتونن به نمایش بزارن که گذشته نمیتونه, اما درسته, به اهمیت گذشته دقت نکرده بودم.
ولی یه چیزی, من هیچوقت محبوبیت شخصیت باس رو درک نکردم, چون چیز زیادی ازش نمی بینیم که بهش اهمیتی بدیم و اتفاقا بنظرم براساس چیزی که ازش هست این کرکتر بزرگ ترین ویلن سریه, چون عملا داره تبلیغ "دنیای بدون مرز" میکنه. و خب میدونیم که این ایده تو قسمت های بعدی کارش به کجا میرسه.
چیزیم که بیگ باس توی MGS4 درباره باس میگه در مقایسه با MGS3 اصلا منقطی نیست.
مگه میشه به باس اهمیت نداد :D تمام فلسفه و شکل گیری ضد قهرمان ها و قهرمان های سری، میراث این شخصیت و تصمیماتشن؛ باس اعتقاد داشت یه سرباز باید فقط به مأموریت اش وفادار باشه نه کشور و سیاستی و با وجود اینکه کشورش بخاطر بمب هسته ای که ولگین منفجر کرد نیاز به یه مقصر داشت و اون رو به عنوان خائن معرفی کرد، خودش فدا کرد تا صلح جهانی از بین نره و در نهایت این قربانی شدن باعث شد بیگ باس ایمانش به دولت و ایدئولوژی از بین بره و درنتیجه اش به یه تفسیری از اعتقاد و علت مرگ باس برسه که همون دنیای بدون مرز ـه، پس به کسی که میشه گفت ویلین بیگ باس هست نه باس :D با ساخت Outer Heaven (جایی که سرباز ها بتونن مستقل از دولت ها فعالیت کنن و ابزار اون ها نباشن) هم هدفش عملی کرد و باعث وقوع جنگ ها و بعد ها تضادهاش با سالید اسنیک شد. در کل ولی داستان MGS بیشتر نشون میده ویلین ای که باهاش روبرو ایم یک فرد نیست بلکه اون سیاست و سیستم جنگ هست که شخصیت ها رو وارد این چرخه کرد....
در مورد صحبت های بیگ باس تو MGS4 چیز کلیدی که گفت، همین اعترافش به سوء تعبیری بود که از میراث باس کرده بودن هم خودش هم زیرو که باعث و بانی همه اتفاقات سری بود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Dante _Sparda

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or