Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
چرا از دست رفته؟
انصافا بهتر از اون راه نداشت مخصوصا گیم پلی.
خود من اولین بار که بازی رو استارت زدم بعد پرولوگ بازی که از حالت خطی درومد تو ذوقم خورد.
بعدا که با جهان باز بودن بازی کنار اومدم تبدیل شد به یکی از بهترین بازیهای عمرم.
داستان بازی یه خورده مشکل داشت ولی کلیت بازی شاهکار بود.

واسه خود من بهترین متالگر ۴ هست ولی v بازی بهتریه.
خب منظور همون بحث داستانی بازیه.
که میتونست به تمام سوراخهای داستانی سری جواب بده و درش رو ببنده.
متال گیر هیچوقت از مبحث گیم پلی مورد تقدیر فنها قرار نگرفته بود.
نه که گیم پلی ضعیفی داشتن ولی همیشه نقطه قوتش همین دنیا، شخصیتها و داستانش بوده که برای فنها مورد توجه و تو الوویت بیشتر بوده.

پتانسیل از دست رفته معنیش همینه خب.
یعنی اگه کنار این گیم پلی جذابش داستانش هم پا به پا میومد و حذفیات صورت نمیگرفت و بازی رو کامل منتشر میکردن و... میتونست شاهکار باشه.
ولی خب نشد.
 
خب منظور همون بحث داستانی بازیه.
که میتونست به تمام سوراخهای داستانی سری جواب بده و درش رو ببنده.
متال گیر هیچوقت از مبحث گیم پلی مورد تقدیر فنها قرار نگرفته بود.
نه که گیم پلی ضعیفی داشتن ولی همیشه نقطه قوتش همین دنیا، شخصیتها و داستانش بوده که برای فنها مورد توجه و تو الوویت بیشتر بوده.

پتانسیل از دست رفته معنیش همینه خب.
یعنی اگه کنار این گیم پلی جذابش داستانش هم پا به پا میومد و حذفیات صورت نمیگرفت و بازی رو کامل منتشر میکردن و... میتونست شاهکار باشه.
ولی خب نشد.

حتى با همون داستان هم نسخه V تو صنعت گيم يه شاهكاره.
تا اكت ١ كه داستان و روندش عاليه و نيمه دوم شتابزده و نصفه نيمه ميشه ولى بازم قابل قبول جمع ميشه.
اما در كنار اينا گيم پلى بى نظير بازى جورى بازيو ميكشه بالا كه فراى تصوره.
 
کاملا شدنی هست
ایتم at camo کار رو خیلی راحت میکنه مخصوصا اون قسمت اخر بازی با کموی اسپایدر خیلی جوابه
چالشش فقط باسها هستن مخصوصا pain و fury
من برای pain از کمویی استفاده کردم که اسموک رو بی نهایت میکنه و از اسموک استفاده میکردم برای وقتی روش پر از زنبور میشد,از شات گان هم میتونی استفاده کنی , سختیش فقط هدشات کردن با mk22 هست اونم بخاطر گان پلی بازی و مخصوصا ایرون سایت mk22
fury هم از اسنایپی که از pain بدست اوردم استفاده کردم ,گان رو با دی پد سمت راست سریع ریلود میکردم,اگه سریع باشی همون اول کار دو تا خط استامیناش رو خالی میکنی
volgin رو هم با cqc ,هر وقت زمینش میزدم با دکمه مثلث روی ولگین میپریدم و استامیناش کم میشد
فقط حواست باید به مهمات mk22 باشه که اونم سعی کن دشمنها رو لوت کنی
خوبیش اینه که محدودیت سیو نداره

من از دیروز صبح درگیر pain بودم خداروشکر امروز تونستم بزنمش. به شدت سخت بود بی شرف. با کنترلر هدشات کردنش خیلی رو مخی بود.

کمو هم اونی رو استفاده کردم که ضربه وارده ها رو ۲/۳ کم می‌کنه. با ترکیب شات‌گان و اسموک واسه دفع زنبور ها و هدشات کردن تونستم ردش کنم. ولی یه بیست ده طول کشید تقریبا :دی مدام در حال دایو کردن و بالا اومدن بودم :))

فقط الان دیگه نمیتونم صدا خفه کن رو روی mk22 ست کنم نمیدونم چه مرگش شده.
 
مشکل ۵ چیه ؟
گوگل کن ، چندهزار تا ویدئو برات میاد.
بیشتر باید بپرسی مشکل 5 چی نیست.
حتى با همون داستان هم نسخه V تو صنعت گيم يه شاهكاره.
تا اكت ١ كه داستان و روندش عاليه و نيمه دوم شتابزده و نصفه نيمه ميشه ولى بازم قابل قبول جمع ميشه.
اما در كنار اينا گيم پلى بى نظير بازى جورى بازيو ميكشه بالا كه فراى تصوره.
این واقعا چیزی بیشتر از توجیه نیست.
گیم پلی بازی اصلا شماره یک تو صنعت ، انصافا واقعا خیلی خوبه.

ولی برای یه بازی که قرار بود پایانبدنی مجموعه باشه ، به همه سوالات جواب بده و در آخر یک داستان قوی رو تعریف کنه که همیشه تو این سری اولویت اصلی بوده... نه نتونسته این کار رو انجام بده.
اون سمت بازی کاملا ناقصه.
اصلا امکان نداره که نسخه های قبلی رو بازی کرده باشی و از نحوه روایت و داستانگویی این نسخه راضی باشی.
اونهم وقتی به وضوح مشخصه که چه حجم بالایی از بازی بریده شده یا اون بخشی هم که تو بازیه در حد استاندارد کوجیما و مجموعه پرداخت نشدن.

من نمیدونم اگه فن سری نباشی و V رو بازی کنی میتونی چطور باهاش ارتباط بگیری چون نمیتونم خودم رو جاش بزارم.
بیشتر از 20 ساله که با این مجموعه زندگی کردم.
به عنوان یه طرفدار قدیمی که نسخه های قبلی رو جویده... به این نسخه چیزی بهتر از پتانسیل از دست رفته نمیتونم بگم.
واقعا حیف شد.
==========
حالا حتما پلیرهای جدیدی با MGS Delta به سری جذب میشن که بخوان برگردن نسخه های قبلی رو هم بازی کنن.
امیدوارم که MGS V رو بزارن آخر کار بازی کنن ، کاملا این مواردی رو که پلیرهایی مثل من میگن رو بهتر درک میکنن.

فقط الان دیگه نمیتونم صدا خفه کن رو روی mk22 ست کنم نمیدونم چه مرگش شده.
مطمئنی صداخفه کنت سالمه و نشکسته؟
میدونی که بعد از مقداری استفاده تاریخ انقضاش میگذره و باید بندازیش دور :D
 
مشکل ۵ چیه ؟
داستان ناقص و تیکه پاره. از وسط های بازی تقریبا نبود کوجیما کاملا ظاهر می شه و بازی که یک شروع شاهکار داشت( حقیقتا شروع mgsv خیلی خیلی خفن بود) به دست پا می افته که اصلا باید چی رو تعریف کنه ولی توی یه مرداب تکرار خفه می شه.
 
ولی برای یه بازی که قرار بود پایانبدنی مجموعه باشه ، به همه سوالات جواب بده و در آخر یک داستان قوی رو تعریف کنه که همیشه تو این سری اولویت اصلی بوده... نه نتونسته این کار رو انجام بده.

بازم با همه محدوديتا و بريدنا داستان معقولى رو روايت ميكنه.
و همين داستان و روايتش در كنار باقى المان هاى بازى باعث ميشه كه همچنان يه اثر درخور باشه.
حالا شايد نتونه كنار مثلا كنار mgs 3 قرار بگيره.
ولى بازم اين هجمه ايي كه عليهش بيشتر به نظرم احساسيه و اونقدم حتى داستان بد نيست.
 
بازم با همه محدوديتا و بريدنا داستان معقولى رو روايت ميكنه.
و همين داستان و روايتش در كنار باقى المان هاى بازى باعث ميشه كه همچنان يه اثر درخور باشه.
حالا شايد نتونه كنار مثلا كنار mgs 3 قرار بگيره.
ولى بازم اين هجمه ايي كه عليهش بيشتر به نظرم احساسيه و اونقدم حتى داستان بد نيست.
خب پایانبندی مجموعه رو حتما باید با نسخه های قبلی اون مقایسه کرد و سنجید.
مخصوصا اینکه V وظیفه خیلی مهمی داشت و سطح انتظار طرفدارها برای این پایانبندی خیلی بالا بود.
این سطح انتظار منطقی هم بود چون بعد نزدیک به 20 سال قرار بود که پرونده بازی و این خط داستانی رو ببنده.

حتما اگه اسم بازی MGS نبود و این نسخه رو با خودش مقایسه میکردیم و... آره بازی به خودی خود خیلی بازی خوبیه.
بحث هم اینه که در حد مجموعه نیست.

حالا نمیدونم چقدر در مورد ویژگیهای داستانی ، نحوه روایت، پایانبندی و حذفیاتی که داشته تو ذهنت مونده ولی به نظر من این هجمه ها کاملا به حق هستن.
بازی قربانی مشکلات کونامی VS کوجیما شد ، خیلی هم شد.
اینچیزی که دست ماست کاملا ناقصه.
 
آخرین ویرایش:
خب پایانبندی مجموعه رو حتما باید با نسخه های قبلی اون مقایسه کرد و سنجید.
مخصوصا اینکه V وظیفه خیلی مهمی داشت و سطح انتظار طرفدارها برای این پایانبندی خیلی بالا بود.
این سطح انتظار منطقی هم بود چون بعد نزدیک به 20 سال قرار بود که پرونده بازی و این خط داستانی رو ببنده.

حتما اگه اسم بازی MGS نبود و این نسخه رو با خودش مقایسه میکردیم و... آره بازی به خودی خود خیلی بازی خوبیه.
بحث هم اینه که در حد مجموعه نیست.

حالا نمیدونم چقدر در مورد ویژگیهای داستانی ، نحوه روایت، پایانبندی و حذفیاتی که داشته تو ذهنت مونده ولی به نظر من این هجمه ها کاملا به حق هستن.
بازی قربانی مشکلات کونامی VS کوجیما شد ، خیلی هم شد.
اینچیزی که دست ماست کاملا ناقصه.

من اون موقع هم نظر شما بودم ولى همين چند ماه قبل دوباره بازيش كردم و به نظرم به دور از احساس اون فاجعه ايي كه ازش ارائه ميشه نيست.
 
من اون موقع هم نظر شما بودم ولى همين چند ماه قبل دوباره بازيش كردم و به نظرم به دور از احساس اون فاجعه ايي كه ازش ارائه ميشه نيست.
پایان بندی بازی نسبت به اپنینگش فاجعه ست واقعا! انگار از وسط بازی و به خصوص بعد از زدن اسکول فیس و زدن متال گیر، مراحل و داستان رو از هوش مصنوعی خروجی گرفتن.
 
پایان بندی بازی نسبت به اپنینگش فاجعه ست واقعا! انگار از وسط بازی و به خصوص بعد از زدن اسکول فیس و زدن متال گیر، مراحل و داستان رو از هوش مصنوعی خروجی گرفتن.

اره اكت ٢ اصلا انگار طى الارض ميكنى :D
ولى بازم با اون داستانايي كه داشتن و چيزاييم كه بيرون اومد واقعا خوب كارو جمع كرده كوجيما به نظرم.
حتى ايده ونوم اسنيك هم بيشتر به نظرم چون داستان اونجورى جمع شد انقد بهش هيت داده شد.
 
پایان بندی بازی نسبت به اپنینگش فاجعه ست واقعا! انگار از وسط بازی و به خصوص بعد از زدن اسکول فیس و زدن متال گیر، مراحل و داستان رو از هوش مصنوعی خروجی گرفتن.
آف تاپیک میشه ولی ،عجیب ترین مسئله اون مراحل تکراری اکت ۲ بود ، اونا منطق داستانی هم داشت ؟!
 
آف تاپیک میشه ولی ،عجیب ترین مسئله اون مراحل تکراری اکت ۲ بود ، اونا منطق داستانی هم داشت ؟!
داستان این بود که این مراحل مثل PW قرار بود مراحل فرعی باشن و هر مرحله ای حالت های مختلف سختی رو داشته باشه. منتهی وقتی مجبور شد داستان رو ببنده از مراحل فرعی که ساخته شده بود جای میژن های اصلی استفاده کرد.
 
آخرین ویرایش:
بنده هم تموم کردم بازی رو. روی PS5 Pro
واقعا مدیوم ویدئو گیم جادو میکنه. حسی که این بازی بهم داد، منحصر به فرده. 21 ساله که بخشی از ذهن و احساسم رو مال خود کرده.
بسیار لذت بردم و مرور خاطرات و سینماتیک های شگفت انگیز. این موزیک رو هم که در نسخه اصلی به نوعی از دست داده بودم و در کردیت ریمیک باهاش پرواز کردم، میذارم اینجا. آهنگ Way to Fall
View attachment Way to Fall.mp4
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or