Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
پیشنهاد می کنم روی مود لگاسی بازی کنید به نظرم کنترل جدیدی که گذاشتن با بیس گیم پلی نمی خونه مثلا اون حالت راه رفتن مخفیانه که اضافه کردن به اون شکل کارایی نداره هوش مصنوعی بازی همون نسخه اصلیه انگار و فقط در حالت سینه خیز میشه از دید انمی ها مخفی موند درست مثل نسخه اورجینال یا دقت نشونه گیری با دوربین اول شخص قدیم بیشتر و راحت تر از نشونه گیری جدید هست .نشونه گیری جدید اون دقت و سرعت mgs v نداره
 
خب منم دو شب پیش بازی رو تموم کردم میخوام یه چند خطی درباره این ریمیک بنویسم. اول اینکه واقعا حسودیم میشه به فنهای این سری/نسخه که همچین ریمیک تمیزی تقدیمشون شده. از گرافیک فنی و هنری ریمیک گرفته تا انیشمین ها و حتی VO بازی همه چیز خیلی تمیز دراومده! خیلی ها از 1-1 بودن ریمیک ایراد گرفتن که اتفاقا بنظرم اصلا چیز بدی نیست. همینکه به تمیزترین شکل ممکن اومدن بازی رو ریمیک کردن خیلی بهتر از این بود تا بازی رو تغیر میدادن. بنظرم همه ی مراحل بازی بعد 20 سال هنوزم بالانسه فقط اواخر بازی قسمت های تعقیب و گریز احساس کردم بیشتر از اون چیزی که باید باشه طولانی بود. من شدیدا با این موضوع که طراحی شخصیت هارو خیلی کاریزماتیک درآوردن خیلی حال کردم یا اینکه مثلا فلان کاتسین رو خراب نکردن. برعکس ریمیک سال پیش SH2 که تقریبا 2-3 صحنه و حتی نوع ابراز احساسات کرکتر رو خراب کرده بودن. درباره ی دوربین بازی، من تا باس فایت The Pain رو مد Legacy بازی کردم ولی برعکس احساس کردم سوم شخص جدید راحت بود مخصوصا مخفی کاری بازی. بهترین لوکیشن بازی بنظرم 1/3 اول بازی مراحل سبز(جنگل) بازی بود. استفاده از Night Vision توی باس فایت The Fear نوستالژی خالص بود (کلا مراحل جنگل بازی خیلی فاز دهه 80-90 و فاز فیلم غارتگر رو داشت :D) سخت ترین هم بنظرم The End بود چون میخواستم لباس رو ازش بگیرم کمی طول کشید تا از پشت پیداش کنم :D بهترین شخصیت بازی هم بنظرم Adamska بود :D خلاصه تجربه ی خیلی فانی بود و باعث شد بعد 6 ماه کنسول رو روشن کنم. اینو دوباره تاکید کنم، بازی با اینکه UE5 ساخته شده و اصلا از این انجین خوشم نمیاد ولی از نظر فنی خیلی قوی هستش. پریدن یا شیرجه زدن روی برگ درخت های سبز یا زرد و اینکه بعدش برگهای روی زمین به لباس Snake میچسبن واقعا فک شکن بود :D

METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250901191320.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250901192107.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250903114819.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250903160701.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250904205911.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905113346.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905114916.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905132942.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905181628.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905181838.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905190035.jpg METAL GEAR SOLID Δ_ SNAKE EATER_20250905190942.jpg

پ.ن: قیافه Snake هر دفعه Eva رو میبینه :D
 
در هنر کارگردانی کاتسین‌ها توسط کوجیما شک و تردیدی وجود نداشته و نداره ولی بعد از تجربه MGS Delta، حتی بیشتر از قبل بهش ایمان آوردم.
بیشتر از ۲۰ سال از انتشار MGS3 می‌گذره و هنوز از نظر جذابیت کاتسین‌ها و نحوه داستان‌گویی به راحتی قابل رقابت با بازی‌های امروزی هست. اون هم در حالی که تکنولوژی توی این مدت خیلی پیشرفت کرده و کلی ابزار و امکانات به دست بازیسازها رسیده و چمیدونم روش‌های مخوف موشن‌کپچر برای هرچه واقع‌گرایانه‌تر کردن انیمیشن‌ها و گرافیک‌های حیرت‌انگیز و...، ولی این تیم سال ۲۰۰۴ چیزی رو تحویل داده بوده که همین الآن هم می‌تونه مخاطب‌ها رو اسیر خودش کنه و مثل مهیج‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های سینمایی عمل کنه.
-----
تجربه بازی به زبون ژاپنی هم خوشبختانه خیلی خوب بود و بسی لذت بردم! البته MGS از اون مجموعه‌هایی هست که نمی‌شه راحت گفت انگلیسی بهتره یا ژاپنی و هر دو به قدری خوب هستن که رقابت سخته، ولی برای من که قبلاً انگلیسی بازی کرده بودم، تنوع خیلی خوبی بود و چه صداهای محشری هم داشتن باس و اسنیک.
این تریلر MGS3 رو زمان خودش ۲۰۰ باری دیده بودم و توی روزهای اخیر هم باز چند بار نگاه کردم و همچنان مو بر تن آدم سیخ می‌کنه! بابت کیفیت پایین شرمنده، چون برای دوران دایناسورهاست و زمانی که حتی یوتیوب راه نیفتاده بود و توی جاهایی مثل سایت Game Trailers می‌دیدیم. بعداً ملت توی یوتیوب هم آپلودش کردن، ولی کلاً تاریخ انتشار ویدیوی اصلی برای دورانی هست که اکثرمون درک زیادی از 720p هم نداشتیم، چه برسه به بالاتر. :دی شاید با جستجوی بیشتر بشه نسخه‌های باکیفیت‌تری هم پیدا کرد، ولی همین هم غنیمته. اگه آپارات به خاطر صحنه‌های منکراتی حذفش کرد هم می‌تونین اینجا ببینین.


گذشته از کارگردانی محشر تریلر، از صداهای ژاپنی هم لذت ببرین و مثلاً توجه کنین که The End چقدر خفن‌تر از نسخه انگلیسی هست. اونجایی که با صدای بلند می‌گه «هِبیو (به معنی مار)» به نظرم واقعاً یه بُعد جدیدی به کاراکتر می‌ده! :D



البته برای اون‌هایی که عادت به ژاپنی ندارن، بازی کردن با این زبون می‌تونه سخت و اعصاب‌خردکن باشه ولی اگه اهل چیزهای ژاپنی و انیمه و... هستین، یه امتحانی بکنین. مخصوصاً با در نظر گرفتن اینکه شاید بشه گفت بازی‌های کوجیما یه اتمسفر انیمه‌طوری هم دارن. :دی
 
بسی لذت بردیم از این ریمیک
امیدواریم نسخه 1 و 4 رو ریمیک کنن
برای نسخه 4 کار خیلی سختی ندارن و حتی نسخه دوم.
ولی برای نسخه اول یه تیم خفن مثل تیمهای کپکام میخواد که بازی رو در عین حال که ریمیک میکنن ولی تغییرات درستی رو هم ایجاد کنن.
خیلی از بخش های لول دیزاین کاملا باید تغییر کنه یا به کل دور ریخته بشه.
همینطوری فقط دوربین رو بیارن پایین و گرافیک رو به روز کنن جواب نمیده.

به نظرم کونامی اگه این کار رو بکنه خیلی دیوونست چون اندازه ساخت یک نسخه جدید باید هزینه بر باشه.
ولی خب مطمئنا جذابترین ریمیک بین باقی نسخه ها میتونه باشه.
 
برای نسخه 4 کار خیلی سختی ندارن و حتی نسخه دوم.
ولی برای نسخه اول یه تیم خفن مثل تیمهای کپکام میخواد که بازی رو در عین حال که ریمیک میکنن ولی تغییرات درستی رو هم ایجاد کنن.
خیلی از بخش های لول دیزاین کاملا باید تغییر کنه یا به کل دور ریخته بشه.
همینطوری فقط دوربین رو بیارن پایین و گرافیک رو به روز کنن جواب نمیده.

به نظرم کونامی اگه این کار رو بکنه خیلی دیوونست چون اندازه ساخت یک نسخه جدید باید هزینه بر باشه.
ولی خب مطمئنا جذابترین ریمیک بین باقی نسخه ها میتونه باشه.
بهترین شماره بین ۵ تا MGS کدومه؟
 
بهترین شماره بین ۵ تا MGS کدومه؟
معمولا نظر کامیونیتی روی سه تا نسخه اول به یک اندازه و بعد 4 بعد 5 بعد pw هست ولی نظر هر کسی کلا متفاوته. از نظر من:
MGS2 > MGS3 > MGS > MGS PW > MGS4 > MGSV > MG2(MSX) > MG(MSX) > the rest of the video game industry ولی با هر جایگشتی بین این ها موافقم و درک میکنم چرا طرف اون انتخاب رو کرده :D
 
آخرین ویرایش:
بهترین شماره بین ۵ تا MGS کدومه؟
از اون سوالهاست که تهش زد و خورد داره:D

شاید برای هر کس متفاوته.
برای من
MGS 2
MGS
MGS 3
MGS 4
Peace Walker
Metal Gear Rising
MGS V
==========
ولی در کل همشون عالی هستن.
نسخه های قدیمی تر رو نیاوردم تو لیست چون مطمئنا هیچ پلیر جدیدی حتی دوست نداره که تریلرشون رو ببینه کنه چه برسه به تجربه خود بازی.
 
نسخه های قدیمی تر رو نیاوردم تو لیست چون مطمئنا هیچ پلیر جدیدی حتی دوست نداره که تریلرشون رو ببینه کنه چه برسه به تجربه خود بازی.
باس فایت ونوم اسنیک توی MG1 رو ببین روحت جلا پیدا می کنه :دی
 
برای نسخه 4 کار خیلی سختی ندارن و حتی نسخه دوم.
ولی برای نسخه اول یه تیم خفن مثل تیمهای کپکام میخواد که بازی رو در عین حال که ریمیک میکنن ولی تغییرات درستی رو هم ایجاد کنن.
خیلی از بخش های لول دیزاین کاملا باید تغییر کنه یا به کل دور ریخته بشه.
همینطوری فقط دوربین رو بیارن پایین و گرافیک رو به روز کنن جواب نمیده.

به نظرم کونامی اگه این کار رو بکنه خیلی دیوونست چون اندازه ساخت یک نسخه جدید باید هزینه بر باشه.
ولی خب مطمئنا جذابترین ریمیک بین باقی نسخه ها میتونه باشه.
یک مشکل ریمیک mgs کارگردانی درست کاتسین ها هست چون نسخه اصلی چهره ها هیچ حالت و حرکتی لب نداره و باید توی ریمیک درست اینها نشون داده بشه چون ممکنه همون افتضاح twin snake به بار بیاد
 
بهترین شماره بین ۵ تا MGS کدومه؟
MGS3
MGS4
MGSPW
MGS2
MGS1
MGR
با ارفااااااق بسیار فراوان
MGSV

برای نسخه 4 کار خیلی سختی ندارن و حتی نسخه دوم.
ولی برای نسخه اول یه تیم خفن مثل تیمهای کپکام میخواد که بازی رو در عین حال که ریمیک میکنن ولی تغییرات درستی رو هم ایجاد کنن.
خیلی از بخش های لول دیزاین کاملا باید تغییر کنه یا به کل دور ریخته بشه.
همینطوری فقط دوربین رو بیارن پایین و گرافیک رو به روز کنن جواب نمیده.

به نظرم کونامی اگه این کار رو بکنه خیلی دیوونست چون اندازه ساخت یک نسخه جدید باید هزینه بر باشه.
ولی خب مطمئنا جذابترین ریمیک بین باقی نسخه ها میتونه باشه.
4 فقط یک دستی به تکسچرای محیط و فریم ریت بزنند قشنگی هیچ فرق خاصی با بازی های نسل ۸ یا ۹ نداره.
گیمپلی و کنترلر و اینا همه چیزای استاندارد حال حاضر هستند‌.
 
1.MGS3
2.MGS4
3.MGS1
4.MGS:PW
5.MGS2

از لحاظ Main Menu باید بگم MGS3 در حقش اجحاف شده، اون فضای منو و CQC که اسنیک داره روی دشمن میزنه، تمی که با زدن دکمه R3 عوض میشد و موزیکش یه ترکیب فوق خفن عجیبی بود، الان اصلا به شخصه دوست ندارم برداشتن فضای منو رو عوض کردن، و این بدجوری توی ذوقم زد



البته در کنارش میشه منوی MGS4 رو قرار داد که نیاز به تعریف نداره! موزیکش که اصلا حال خوبی نداره! و بسیار بسیار غمگینه در عین سادگی، کلن برای من MGS3 و MGS4 در یک حد دوست داشتنی هستن ولی خب اینجا مجبور شدم یکی رو اول قرار بدم.

 
از لحاظ Main Menu باید بگم MGS3 در حقش اجحاف شده، اون فضای منو و CQC که اسنیک داره روی دشمن میزنه، تمی که با زدن دکمه R3 عوض میشد و موزیکش یه ترکیب فوق خفن عجیبی بود، الان اصلا به شخصه دوست ندارم برداشتن فضای منو رو عوض کردن، و این بدجوری توی ذوقم زد
در ریمیک منوی قدیمی وجود داره، فقط فکر کنم لگاسی مود باشی تا بالا بیاد.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan and Boss

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or