PlayStation Marvel’s Spider-Man 2

سازنده
Insomniac Games
تاریخ انتشار
20 October
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
پیام مدیریت:

هر گونه ترول، بحث مقایسه ای، اسپویل داستانی و پست سونی vs مایکروسافت = بن مستقیم از بازی سنتر


144918_23IMG-1130.jpeg.jpg

اخرین اطلاعات:

* آقای برایان اینتیهار Creative Director و رایان اسمیت کارگردان بازی هستند
* قابل بازی بودن پیتر پارکر و مایلز مورالز تایید گردید
* اسپایدرمن 2 یک عنوان ماجراجویی تک نفره می باشد
* شخصیت ونوم توسط تونی تاد صداگذاری شده است
*در بخش OW بازی و به لطف قدرت PS5، می توان آزادانه بین پیتر و مایلز سوئیچ کنید
* نقشه ی این نسخه، حدود دو برابر نسخه قبلی هستش
کوئینز و بروکلین به بازی اضافه شدن که متفاوت از منهتنن
* بر اساس آخرین اخبار رسیده از سمت پلی استیشن، تاریخ عرضه ی بازی برابر است با 20 اکتبر 2023، برابر با 28 مهر 1402


اطلاعات جدید از کامیک کان:

◾ شخصیت J Jonah Jameson در بازی حضور دارد و مری جین برای وی کار می‌کند
◾ داستان بازی به 9 الی 10 ماه بعد از نسخه مایلز مورالز بر میگرده و مایلز وارد دانشگاه شده
◾ به گفته ی توسعه‌دهندگان ، داستان بازی دارای عواطف انسانی و تاریکی است
◾ دوال سنس و پلیت‌های ویژه ی بازی به صورت جداگانه قابل خریداری هستند
◾ قدرت های جدید پیتر یعنی Spider-Arms و Symbiote، روش های جدید Insomniac برای بهبود کامبت بازی است
◾ مایلز می‌تواند از دو شکل BioElectric Venom در هر مبارزه استفاده کند
ترکیب این توانایی ها با گجت شخصیت ها مانند Web Grabber منجر به Comboهای هیجان انگیزی می‌شود
◾ می‌توانید Coney Island را در بازی اکسپلور کنید و یکی از راه های اکسپلور آن، Web Wings است
به گفته توسعه‌دهندگان، این بازی فرصت عالی بود تا Web Wings را وارد آن کنند و Traversal نسخه اول که هسته اصلی گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man بود را با این ویژگی ارتقا دهند
◾ ونوم از نظر قدرت و ظاهر برای طرفداران آشنا خواهد بود اما داستان منحصر به فردی دارد که طرفداران را هیجان‌زده می‌کند
ونوم از کمیک ها الهام گرفته شده اما اینسامنیاک المان های خود برای پرداخت و ساخت این شخصیت را نیز به آن اضافه کرده
آنها به دنبال تعادلی برای مایع و جامد نشان دادن ونوم بودند و از این نظر توانستند وی را همزمان هم قدرتمند و ترسناک نشان دهند
◾ اینسامنیاک همچنین اعلام کرد که به کار بر روی بازی تا زمان عرضه ادامه خواهد داد و گرافیک بیش از بیش ارتقا پیدا می‌کند

در ابتدای داستان، پیتر و مایلز با زندگی شخصی خودشون دست و پنجه نرم می‌کنن
مایلز در تلاشه که زمانی رو برای واسه نوشتن مقاله ورودی به دانشگاه پیدا کنه اما به خاطر کاری که بهش مشغوله (اسپایدرمن بودن) دائم به تعویق میفته
از طرفی پیتر نیز به دنبال پول برای پرداخت بدهی خانه زن عموی مِی هست و نمی‌خواد که اون رو بفروشه، چون اون خانه واسش بسیار مهمه
درست به مانند مایلز، پیتر نیز در تلاشه که (و شکست می‌خوره) تعادل رو بین مسئولیت هاش و زندگی شخصیش بر قرار کنه
ام جی نیز به دنبال این هست که در وام مسکن به پیتر کمک کنه اما جی جونا جیمسون برگشته و از تمامی افراد کار می‌کشه...
از این رو قهرمانان داستان به دو راهی سختی رسیدن و آینده‌ای مبهم و تصمیم‌های سختی پیش روی آنهاست

IMG_20230721_055905_536.jpg
▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎

2023_07_21_06.02.44_copy_1080x590.jpg
Marvel's Spider-Man 2 - Official Story Trailer | Comic Con 2023
LINK

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎
20210912_022134_copy_432x246.jpg
marvel’s spider-man 2 - PlayStation showcase 2021 : Reveal Trailer | PS5
YouTube

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹



🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
 
آخرین ویرایش:
ببینید اولا هایپ کسی نخوابیده. بازی توی یوتیوب بازدیدهاش عالی بود و نسبت آمار لایک به دیسلاک هم کاملا برتری داره. حالا یه عده و شاید بشه گفت خیلیا سر گرافیک شک کرده باشن ولی اکثریت توی فضای مجازی از کلیت بازی راضین. این تعداد ناراضی هم قطعا واسه تمام بازی‌ها و نمایش‌ها هست همونطور که سر تلو، آنچارتد 4، گاو و خیلی بازی‌های دیگه همیشه یه عده نگران مسائل مختلف هستن و خب جواب نگرانیشون فقط توی نسخه نهایی معلوم میشه.

در مورد اینکه چرا از بیلد قدیمی استفاده کردن به خاطر سهولت کار توی ساخت دمو برای بازیه و قطعا اگه میخواستن از آخرین بیلد و توان گرافیکیشون استفاده کنن باید یک ماه یا حتی بیشتر واسه همین 10-12 دقیقه وقت میذاشتن. یک ماه شاید برای شما مدت زمان کمی باشه ولی برای استودیویی که قراره بازیش پاییز امسال منتشر بشه و هنوز تاریخ قطعی نخورده مهم‌ترین چیز گلد کردن بازیه. چون اگه SM2 تاخیر بخوره اونوقت به صورت دومینو وار ولورین و رچت بعدی هم با تاخیر مواجه میشن.

اما در مورد اینکه چرا اینا تمام تمرکزشون رو نذاشتن روی ساخت دمو، علاوه بر مورد بالا که گفتم دلیلش خود سونی هم هست. سونی - و بسیاری از ناشرها و سازندگان دیگه - توی سه نسل گذشته سه سیاست مختلف رو برای بازی‌هاشون داشتن.
نسل هفت سونی قبل از اینکه بازی حتی آماده بشه زمانی که صرفا ایده‌پردازی میشد یه تریلر CGI رو حالا یا به اسم تریلر سینماتیک یا به دروغ به عنوان تریلر گیم پلی مینداخت به ملت :D اینکارش رو توی کیلزون 2 و Eight Days کاملا دیدیم. اولی بازی کاملی شد ولی اصلا اونی نبود که نشون دادن، دومی هم که کلا با اون همه خرج و دردسر رفت رو هوا. در هر صورت فارغ از نتیجه‌ای که عموماً به شکست منجر میشد این سبک معرفی و نمایش دیگه منسوخ شده.

توی نسل هشت و البته اواخر هفت ما واقعا یه تریلر از گیم پلی بازی میدیدیم ولی این تریلر بخش جدا شده بازی نیست، بلکه زمانی که سونی میخواست نمایش مهمی مثل کنفرانس E3 بذاره استودیو مجبور بود اون بخش از بازی که ایده پردازی کرده بودن رو کامل بسازه و منتشر کنه. در واقع اینجوری نیست که بازی کاملا آماده باشه و اینا بخوان یه بخش از بازی رو جدا کنن، بلکه میشه گفت مجبورن یه مینی بازی از چیزی که قراره نسخه نهایی باشه بسازن و تحویل ملت بدن که فشار بالایی روی استودیو میذاره. یکی از همین نمونه‌هاش گاو 2018 بود که توی مستندش کامل بهش پرداخته شده. استودیوهای دیگه‌ای هم خارج از سونی بودن که تریلر گیم پلی خیلی خوبی نشون دادن ولی وقتی همون بازی رو خواستن کامل کنن از نظر پرفورمنس یا ایده‌های گیم پلی دیدن که جواب نمیده و مجبور شدن بازی‌ای متفاوت با تریلر پخش شده منتشر کنن.

و حالا میرسیم به نسل نه، جایی که سونی هیچ فشاری واسه نمایش بازی‌هاش نداره و شاید دلیلش پیشتازی نسبت به رقیب باشه. حتی گاو راگناروک هم تا قبل از اواخر عرضه‌اش خبر چندانی از تریلر و این چیزا نبود. حالا بازی بقیه استودیوها از جمله ناتی داگ بماند که فقط سه تا عکس از بازی نشون دادن:-" این عدم فشار روی نمایش بازی رو هرمن هالست هم قبلا فکر کنم گفته بود و حالا من که با این رویه مخالفم ولی فعلا قصد ندارن روی استودیوهاشون فشار خاصی بذارن و نتیجه‌اش هم اینه که ما اسم بازی بعدی استودیوهای تاپ سونی رو هم حتی نمیدونیم. توی همشون ساکرپانچ خیلی لطف کرد و گفت بازی بعدیشون اسلای کوپر و اینفیمس نیست :> فقط همین اسپایدی مونده که احتمالا تا روز لانچ کم کم تریلرهای بیشتری ازش ببینیم. حتی در طرف مقابل فیل اسپنسر هم هدفش رو گذاشته بود روی اینکه بازی‌هاش رو نهایتا یک الی دو سال تا زمان عرضه نمایش بده که به هردلیلی نتونست به این حرفش عمل کنه.
درکل با توجه به سابقه اینسامنیاک و بازی‌هایی که همین نسل منتشر کرده من به گرافیک بازی امیدوارم. سر SM1 هم هی میگفتن بازی گرافیکش فلانه و داونگرید شده که تهش دیدیم چی شد. واسه گرافیک SM2 هم باید کمی دندون رو جیگر گذاشت تا بازی منتشر بشه ولی خب میتونید از الان حرص بخورید که به هرحال راه به جایی نمیبریم :>

پ.ن: تا جایی که یادم میاد اینسامنیاک دوتا تیم کامل داره و کلا نیروهاش بالغ بر 520 نفره نه اینکه سه تا تیم کامل داشته باشه :-?
پ.ن2: بیانیه دادن پشت تریلر واسه تموم بازی‌ها هست و آسمون به زمین نیومده. گاو، تلو، آنچارتد، عف عف و خیلی بازی‌های دیگه هم از این تجربیات داشتن. در واقع همیشه بعد هر تریلر یکی باید بیاد شفاف سازی کنه :D
پست عالی و شفاف 👏
ولی نمیدونم چرا برخی هیچ وقت در هیچ حالتی راضی نمیشن.‌ این چیزی که از گیمپلی اسپایدرمن ۲ نشون دادند رسما هیچ چیزی نبود. بازیگر پیتر پارکر میگه شما هیچ چیزی از بازیو هنوز ندیدید.

View attachment VID_20230603_093112_402.mp4

خود اینسامنیاک تو مصاحبه اش میگه از نظر بصری شما هنوز چیزی ندیدید و اینی که نشون دادیم اصلا نسخه نهایی نیست. بازی هم نهایتش ۵ ماه دیگه شایدم زودتر میاد.

«الان تنها کاری که باید بکنن اینها باید حتما حتما تو تریلر یا sop بعدی بیان و جزییات بازیو نشون بدن. ما اصلا هیچی از جزییات داخل شهر ندیدیم .باید تریلر از آخرین بیلد باشه که قشنگ بیاد این جریانات رو بشوره ببره»

مطمئنا خود سونی قبل ریلیز انقدر تریلر از این بازی بده که خفه مون کنه. یه شوکیس دیگه هم که قبل از تموم شدن سال میلادی داریم. توضیحات شما هم که کاملا درسته که سیاست سونی (خودم موافقش نیستم) عوض شده. اینها نمیخوان فشار بیاد رو استودیو (دیدید که گذاشتم نیل دراکمن ناتی داگ هم همینو گفته) و بهونشون را گذاشتند سر کرانچ.‌
یه حقیقت در مورد این قضیه کرانچ و فشار بگم. این استرس الان تو خیلی استودیوها بازیسازی الان درگیرش هستند و نه فقط استودیوهای پلی استیشن وجود داره.
وضعیتی که پیش اومده تو صنعت اینه که نیروها با کوچکترین فشار میذارن میرن. خیلی راحت. ترسی هم ندارن از بیکار شدن چون سریعا توسط جای دیگه جذب میشن. دیگه مثل قدیم نیست کار گیر نیاد. پس واسه همین استودیوها نمیتونن فشار بیارن نخبه هاشون رو از دست بدن (این رفرنس رو از مصاحبه رییس تیک تو گرفتم)
اینها میگن بازیهای مورد انتظار رو نباید نمایش بدیم تا زمانی که آماده آماده باشه. حالا بنظر من اینسامنیاک حتی اینم رعایت نکرده و احتمالا با فشار سونی واسه شوکیس یه چیزی آماده کرده. الان ناتی داگ گفته که چیزی نشون نمی‌ده تا بازی قشنگ آماده باشه. راکستار هم که زلنیک رییس T2 گفته وقتی نشون میدن که آماده آماده باشند این معنیش اینه که اینا نمیخوان یه دموی سفارشی نمایش بدن بعدا تو بازی نتونن به هر دلیلی از عهده اش بر بیان. نیاز باشه بازیو تاخیر هم می‌زنند.
نسل هشتم دقیقا دموهایی از بازی نشون داده میشد تو e3 ها که تو نسخه نهایی دستخوش تغییر میشد. اسپایدرمن ۲ هم فوتیجی بود از کپچر مستقیم از آخرین بیلدی که قابل نمایش و بازیه. هر بازی تا بیاد به ریلیز برسه تو هر بیلدی یکبار از اول تا آخر قابل بازیه منتها جزییات و کیفیت هر بیلد با بیلد قبلیش متفاوته.
 
آخرین ویرایش:
یه زمانی وقتی اولین تریلر گیم پلی اتچارتد 4 منتشر شد همه گفتن ناتی داگ دروغ گفته و این در سطح اون تریلر رونمایی نیست و کیفیت بازی زیر سوال رفته و فلان! وقتی بازی نهایی منتشر شد (اونم زمانی که نه کرونایی بود قبلش و نه استودیوها مثل الان تحت فشار بودن) همه کف کردن که چجوری چنین چیزی روی PS4 داره اجرا میشه و کیفیت بازی به حدی بالا و غیرقابل باور بود که حتی از سطح تریلرها هم بالاتر رفت.
وقتی حرف از گذشته میزنین پس خواهشا شرایط اون موقع هم درک کنین. زمانی که تریلر اسپایدرمن 1 منتشر شد، نه کرونایی بود چند سال قبلش و اینسامنیاک قبلش فقط یه ریمیک رچت رو ساخته بود و به هیچ عنوان فشار کاری خاصی نداشت. از 2020 به اینور با وجود کرونا اینا اسپایدرمن ریمستر، مایلز مورالز و رچت جدید رو ساختن و به صورت همزمان مشغول ساخت حداقل یه بازی دیگم کنار اسپایدرمن 2 هستن که ولورینه. تو این شرایط کاری وحشتناک شما گیر دادی که چرا یماه وقت نذاشتن تریلر بسازن؟ بماند که تو همین تریلر هم به صورت کلی کیفیت بازی تضمین شده هست و فقط باید پالیش بهتری صورت بگیره.
این که یه جماعت دنبال بهونن تا ترول و مسخره بازی دربیارن بحثشون جداست کاری به اونا ندارم که وقتی نمرات بازی بیاد از خجالتشون در میایم بالاخره پستاشون موجوده. ولی شمایی که بحثت جداست لااقل تا دم عرضه صبر کن چیزی که از دست نمیدی. تریلر اصلا وحشتناک مهم اینه که روز عرضه بازیی به دست میرسه که تو بحث کیفی مثلش نخواهد بود و اینسامنیاک اینو با رچت آخری و مایلز مورالز ثابت کرده. همین رچت که نصف عظمت اسپایدرمن 2 رو نداره سر تریلرهاش کم مگه مشکل داشت؟ آخرش که اومد جزو تاپ ترین گرافیکای نسل 9 شد.
سازنده به هر ساز شما برقصه از یه ایرادی از کاشر درمیاد. الان برفرض تریلر میساختن یماه یا n ماه برای ساختش وقت صرف میشد که شاید منجر به تاخیر بازی میشد الان خود شما میومدی میگفتی چرا بازی تاخیر خورده میتونستن بازی رو نشون ندن و فلان!
مهم نتیجه نهایی که اینسامنیاک با تا 2 بازی آخرش نشون داده قراره حرف و حدیثی باقی نذاره حالا کاری ندارم بازی بچگونس و ماهایی که طرفدارشیم احتمالا رنج سنیمون بین 10 تا 14 ساله! :D
 
آخرین ویرایش:
یعنی آدم بعضی حرف‌هایی که تو این چند روز درباره شوکیس و نمایش اسپایدی رو میبینه اصن باورش نمیشه چه فعل چ انفعالاتی تو سر یه عده هست. فکر کنم همون اوایل بعد شوکیس گفتم که از کیفیت نهایی اسپایدی مطمئنم و خیالم جمع هست ولی این نمایش قابل دفاع نبود. این نمایشی که دیدیم نه گرافیکش قابل قبوله نه گیم پلی خیلی خوبی نشون دادن.

و دوستان توجه کنید ما میتونیم درباره چیزی که دیدیم حرف بزنیم. پس اینکه بیایید بگید فلانی توییت کرد که هنوز هیچی ندیدید یا اینکه فلان جا بیانیه داد که بازی فک برانداز خواهد بود دلیل نمیشه که ما بگیم نمایش اوکیه.

الان چیزی که قطعی هست اینه که اینا یه نمایش حدود ۱۰ دقیقه ای نشون دادن که گرافیکی اصلا در حد انتظارات نبود و گیم پلی هم چیز خیلی خاصی نشون نداد. حالا اینکه بعدش فلان خبرنگار گفت که بازی اصلی خیلی خفنه ربطی به من نداره. سونی میتونست بجای نمایش بازی بیاد اسکرین شات توییت های این خبرنگارا رو تو شوکیسش بذاره. والا به خدا:D

خلاصه اینکه همونطور که قبلاً هم گفتم اگر همین الان اسپایدی ۲ برای پیش‌خرید بیاد رو استور بدون شک و تردید همون ثانیه اول پیشخریدش میکنم چون از سابقه استودیو سازنده و ناشر تا حد زیادی مطمئنم و میدونم که محصول نهایی خیلی خوب خواهد شد. اما اگر درباره این نمایش میخواهیم صحبت کنیم خب ایراداتی داره که خیلی درباره شون صحبت شده و کاملا هم به حق هست و مخاطب هم حق داره که از این نمایش نگران باشه و سوال براش ایجاد بشه.

والسلام. دیگه اینقدر ماله کشیدن نداره که:D
 
حالا این جماعت نوب رو نگاه نکن تو یوتیوب به به چه چه میکنن، کافیه یه سر به گف و ارا بزنی تا میزان نا امیدی رو ببینی، در صورتی که نه سر رچت و نه سر اسپایدرمن 1 این قضیه نبود.

مقصر اول آخر اتفاقا خود اینسومنیاک هستش چون با تریلر اولی میزان استاندارد رو برای گیمر برد بالا و همه انتظار داشتن یه چیزی شبیه به اون ببینن، از طرفی خود جیم رایان هم کم هایپ نکرد تو مصاحبه با فامیتسو که این بازی قدرت نسل بعد رو نشون میده و از قدرت نسل نه بهره برده و یه سری خزعبل دیگه..
خب ببین حقیقتا من نظر گف که البته دیگه عملا دد شده و کنسر ارا واسم هیچ اهمیتی نداره. واسه غالب گیمرها هم اهمیتی نداره مگرنه با اون جریان تحریم کردن هاگوارتز لگسی(:D) اصولا نباید اون فروش فوق العاده رو میدیدیم ولی خب تهش بازی فروش بسیار بالایی کرد و نشون میده کاربرای ارا به هیچ‌وجه اکثریت جامعه رو تشکیل نمیدن. و نمیدونم طرفدارهای بازی نوب حساب میشن یا نه ولی خب حداقل من ترجیحشون میدم به مدیرای کنسر ارا که نظر مخالفشون رو پاک میکنن یا توی هر لیستی وقتی اسم هری پاتر و امثالش میاد جیغ میکشن :D
اتفاقا سر SM1 هم داستان راه انداخته بودن که آره ملت اینا بازی رو داونگرید کردن ولی تهش طراح و کارگردان بازی مجبور شد توضیح بده بازی داونگرید نشده صرفا جنس لباس اسپایدرمن رو بین تریلرها تغییر دادیم واسه همین نوع بافتش فرق میکنه.

درباره خودِ نمایش هم به نظر من کیفیت لازم رو نداشته و قطعا هم اینسامنیاک و هم جیمبو مقصرن ولی درحد انتظار نبودن با فاجعه‌ای که بعضی دوستان راه انداختن فرق میکنه. واسه تریلر اول گیم پلی حالا فعلا اینو تحمل کنید اگه جلوتر چیزی بهتر نشد اونوقت بعضی(منظورم شما نیستی) اینجا ویچ هانت راه بندازن :D توی همین تریلر با وجود گرافیک ناجور و مشکلات دیگه‌اش از نظر گیم پلی کلی مکانیک بهمون نشون داده و نمیشه بگیم بازی اصلا با نسخه قبلیش فرقی نکرده.

الان چیزی که قطعی هست اینه که اینا یه نمایش حدود ۱۰ دقیقه ای نشون دادن که گرافیکی اصلا در حد انتظارات نبود و گیم پلی هم چیز خیلی خاصی نشون نداد. حالا اینکه بعدش فلان خبرنگار گفت که بازی اصلی خیلی خفنه ربطی به من نداره. سونی میتونست بجای نمایش بازی بیاد اسکرین شات توییت های این خبرنگارا رو تو شوکیسش بذاره. والا به خدا:D
راجب گرافیک و کیفیت نمایش حرفی ندارم چون خودمم راضی نیستم ولی توی اون ده دقیقه دیگه چقدر باید مکانیک جدید گیم پلی نشون میداد تا ملت راضی بشن؟ :D
قبول دارم نوع نمایش تریلر جالب نبوده ولی ما توی بازی پیترپارکر سیمبیوت و سیستم جدید کامبتش رو دیدیم، مخفی کاری‌های جدید مایلز رو دیدیم، سیستم جا به جایی لحظه‌ای بین هردو شخصیت رو داشتیم، نوع جدید تار انداختن و جا به جایی تو شهر رو هم دیدیم. دیگه توی 10 دقیقه که نمیشه به تمام این بخش‌ها با جزئیات کامل بپردازن. و قطعا این آخرین نمایش گیم پلی بازی هم نخواهد بود.
 
ببینید اولا هایپ کسی نخوابیده. بازی توی یوتیوب بازدیدهاش عالی بود و نسبت آمار لایک به دیسلاک هم کاملا برتری داره. حالا یه عده و شاید بشه گفت خیلیا سر گرافیک شک کرده باشن ولی اکثریت توی فضای مجازی از کلیت بازی راضین. این تعداد ناراضی هم قطعا واسه تمام بازی‌ها و نمایش‌ها هست همونطور که سر تلو، آنچارتد 4، گاو و خیلی بازی‌های دیگه همیشه یه عده نگران مسائل مختلف هستن و خب جواب نگرانیشون فقط توی نسخه نهایی معلوم میشه.

در مورد اینکه چرا از بیلد قدیمی استفاده کردن به خاطر سهولت کار توی ساخت دمو برای بازیه و قطعا اگه میخواستن از آخرین بیلد و توان گرافیکیشون استفاده کنن باید یک ماه یا حتی بیشتر واسه همین 10-12 دقیقه وقت میذاشتن. یک ماه شاید برای شما مدت زمان کمی باشه ولی برای استودیویی که قراره بازیش پاییز امسال منتشر بشه و هنوز تاریخ قطعی نخورده مهم‌ترین چیز گلد کردن بازیه. چون اگه SM2 تاخیر بخوره اونوقت به صورت دومینو وار ولورین و رچت بعدی هم با تاخیر مواجه میشن.

اما در مورد اینکه چرا اینا تمام تمرکزشون رو نذاشتن روی ساخت دمو، علاوه بر مورد بالا که گفتم دلیلش خود سونی هم هست. سونی - و بسیاری از ناشرها و سازندگان دیگه - توی سه نسل گذشته سه سیاست مختلف رو برای بازی‌هاشون داشتن.
نسل هفت سونی قبل از اینکه بازی حتی آماده بشه زمانی که صرفا ایده‌پردازی میشد یه تریلر CGI رو حالا یا به اسم تریلر سینماتیک یا به دروغ به عنوان تریلر گیم پلی مینداخت به ملت :D اینکارش رو توی کیلزون 2 و Eight Days کاملا دیدیم. اولی بازی کاملی شد ولی اصلا اونی نبود که نشون دادن، دومی هم که کلا با اون همه خرج و دردسر رفت رو هوا. در هر صورت فارغ از نتیجه‌ای که عموماً به شکست منجر میشد این سبک معرفی و نمایش دیگه منسوخ شده.

توی نسل هشت و البته اواخر هفت ما واقعا یه تریلر از گیم پلی بازی میدیدیم ولی این تریلر بخش جدا شده بازی نیست، بلکه زمانی که سونی میخواست نمایش مهمی مثل کنفرانس E3 بذاره استودیو مجبور بود اون بخش از بازی که ایده پردازی کرده بودن رو کامل بسازه و منتشر کنه. در واقع اینجوری نیست که بازی کاملا آماده باشه و اینا بخوان یه بخش از بازی رو جدا کنن، بلکه میشه گفت مجبورن یه مینی بازی از چیزی که قراره نسخه نهایی باشه بسازن و تحویل ملت بدن که فشار بالایی روی استودیو میذاره. یکی از همین نمونه‌هاش گاو 2018 بود که توی مستندش کامل بهش پرداخته شده. استودیوهای دیگه‌ای هم خارج از سونی بودن که تریلر گیم پلی خیلی خوبی نشون دادن ولی وقتی همون بازی رو خواستن کامل کنن از نظر پرفورمنس یا ایده‌های گیم پلی دیدن که جواب نمیده و مجبور شدن بازی‌ای متفاوت با تریلر پخش شده منتشر کنن.

و حالا میرسیم به نسل نه، جایی که سونی هیچ فشاری واسه نمایش بازی‌هاش نداره و شاید دلیلش پیشتازی نسبت به رقیب باشه. حتی گاو راگناروک هم تا قبل از اواخر عرضه‌اش خبر چندانی از تریلر و این چیزا نبود. حالا بازی بقیه استودیوها از جمله ناتی داگ بماند که فقط سه تا عکس از بازی نشون دادن:-" این عدم فشار روی نمایش بازی رو هرمن هالست هم قبلا فکر کنم گفته بود و حالا من که با این رویه مخالفم ولی فعلا قصد ندارن روی استودیوهاشون فشار خاصی بذارن و نتیجه‌اش هم اینه که ما اسم بازی بعدی استودیوهای تاپ سونی رو هم حتی نمیدونیم. توی همشون ساکرپانچ خیلی لطف کرد و گفت بازی بعدیشون اسلای کوپر و اینفیمس نیست :> فقط همین اسپایدی مونده که احتمالا تا روز لانچ کم کم تریلرهای بیشتری ازش ببینیم. حتی در طرف مقابل فیل اسپنسر هم هدفش رو گذاشته بود روی اینکه بازی‌هاش رو نهایتا یک الی دو سال تا زمان عرضه نمایش بده که به هردلیلی نتونست به این حرفش عمل کنه.
درکل با توجه به سابقه اینسامنیاک و بازی‌هایی که همین نسل منتشر کرده من به گرافیک بازی امیدوارم. سر SM1 هم هی میگفتن بازی گرافیکش فلانه و داونگرید شده که تهش دیدیم چی شد. واسه گرافیک SM2 هم باید کمی دندون رو جیگر گذاشت تا بازی منتشر بشه ولی خب میتونید از الان حرص بخورید که به هرحال راه به جایی نمیبریم :>

پ.ن: تا جایی که یادم میاد اینسامنیاک دوتا تیم کامل داره و کلا نیروهاش بالغ بر 520 نفره نه اینکه سه تا تیم کامل داشته باشه :-?
پ.ن2: بیانیه دادن پشت تریلر واسه تموم بازی‌ها هست و آسمون به زمین نیومده. گاو، تلو، آنچارتد، عف عف و خیلی بازی‌های دیگه هم از این تجربیات داشتن. در واقع همیشه بعد هر تریلر یکی باید بیاد شفاف سازی کنه :D
ببین وقتی اسپایدر 2 با اون تریلر رو نمایی شد خود کارگردانش گفت که تریلر کاملا ریل تایم بوده و ملت تمام این مدت هایپ بودن که بالاخره نسل ۹ از راه میرسه بعد که اون تریلر گیم پلی نمایش داشت و همه میبینیم که گرافیکی یک دهم چیزی که انتظار داری گیرت اومده و این مثل اب سدری روی آتیشه .

اینکه میگن فرصت زمان کافی برای تهیه تریلر نداشته همش بهانه هست و خود سونی میتونست یه تیم بفرسته برای تهیه تریلر .
 
آخرین ویرایش:
عزیزان، رفقا و دوستان گرامی ما صرفا بر اساس چیزی که "دیدیم" نظرمونو گفتیم :دی حالا موقعی که تریلر از بیلد نهایی اومد و همه کف کردیم من یکی کتبا قول میدم بیام اینجا اعلام ریزش شدید پشم کنم :دی
والا مام دوست داریم بازی خوب ببینیم چرا فکر می کنید هیت میدیم درک نمی کنم
 
ابعاد ونوم خیلی خوبه! :دی یه جورایی باید دو تا اسپایدرمن روی همدیگه سوار بشن تا برسن به قد و بالای رعنای ایشون! :دی

do.php
 
متاسفم که این گرافیک اشغال رو باید برای پی اس ۵ بدن بعد میگن رو پرو بهترش کردن بعدم رو پی سی الترا رو ریلیز میکنن
سونی نشون داد این بار خرید کنسولش بیمورد بود برام
به خدا رو همون ps4pro یک ssd مینداختن دیگه احتیاجی به نسل نه نبود:D
 
متاسفم که این گرافیک اشغال رو باید برای پی اس ۵ بدن بعد میگن رو پرو بهترش کردن بعدم رو پی سی الترا رو ریلیز میکنن
سونی نشون داد این بار خرید کنسولش بیمورد بود برام
دوست عزیز بذار بیاد 😁
این استودیو کار درستیه، مطمئنم محصول نهایی همه رو راضی می‌کنه
 
  • Like
Reactions: all4u
به خدا رو همون ps4pro یک ssd مینداختن دیگه احتیاجی به نسل نه نبود:D
خدایی سطح فروم یه موقعی چی بود حالا چی شده.. که تغییر نسل رو در حد اضافه کردن یه ssd اضافه میبینی. واقعا از گیم لذتی هم میبری شما؟ اصلا میبینی چه بازیهایی داره میاد و با چه گرافیکایی ولی چقدر موفقن؟ زلدا رو دیدی؟
یعنی با این تصور تو کل کارمندان صنعت گیم باید جمع کنن برن خونه هاشون یه قل دو قل بازی کنن چون قطعا هیچ چیز تو دنیا وجود نداره افرادی مثل شمارو راضی کنه.😂
فقط چیزی که میتونم بگم اینه که بیشتر اطلاعات کسب کن برو ۴ تا چیز بیشتر یاد بگیر.. از اینجا هم نه از یوتیوب از فرومای خارجی..چون با این دیدگاهی که داری نه تنها دید خودت به گیم را نابود کردی قشنگ داری ذهنیت آدمهای بیطرف رو هم نابود میکنی و عجیبه که این ذهنیت رو فقط هم تو تاپیک های پلی استیشن داری نه تو تاپیک های مولتی پلتفرم ندیدم نارضایتیت رو اعلام کنی نه تاپیک های اکسباکس و نینتندو..😂
 
آقا چقدر جو فروم افسرده شده و همه ناله میکنن.درسته کنفرانس سونی چیزی نبود که باب میل همه باشه ولی اینکه دیگه نسخه این نسلو پیچیدیم و کار ویدئو گیم تموم شده میدونیم واقعا احمقانه هست.تو همین ۱ ماه اخیر ۳ تا بازی با متای ۹۰ به بالا یا نزدیک ۹۰ به نام های زلدا و استریت فایتر و دیابلو اومدن .دو هفته دیگه فاینال فاکینگ ۱۶ میاد درسته تو ایران براش تره خرد نمیکنن ولی یه مگاتن محسوب میشه ‌یه نگاه به تقویم بازی ها تا آخر ۲۰۲۳ بندازید ببینید وقت سر خاروندن پیدا می‌کنید.فقط یه نگاه به اکتبر امسال بندازید بسته
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or