Mafia II | Xbox360 پست اول تاپیک خوانده شود

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
خلق این سیستم چیز پیچیده ای نیست که اسمشو نوآوری بزاریم، چون هم تو فیلم ها زیاده و هم در اصول نظامی کاربرد زیادی داره، ویژگی اصلی اینه که این سیستم درست و خوش دست طراحی بشه، و چون تو Gears Of War این سیستم خیلی کارآمد و روان طراحی شده بود و مبنای اصلی Combat ش این بود اکثریت با دیدن کاور یاد Gears Of War می افتن.
به نظر من خیلی اشتباه میکنی. شما اگه kill.Switch رو بازی کرده باشی میدونی که سیستم کاورش خیلی خیلی خوب طراحی شده بود و فکر کنم اولین بازی بود که گیم پلی بر اساس کاور گرفتن بود و blind fire داشت ولی به جز کاور بقیه ی بازی اصلا چیزه جالبی نبود.
به نظر من گیرز به این خاطر معروف شد که اولین بازی بود که این سیستم رو تو یک بازی استفاده کرد که از لحاظ های دیگه هم بازیه خوبی بود و باعث شد همه بازی کننش.
 

mox1x2

کاربر ویژه
کاربر سایت
Sep 24, 2007
774
نام
مصطفی
به نظر من خیلی اشتباه میکنی. شما اگه kill.Switch رو بازی کرده باشی میدونی که سیستم کاورش خیلی خیلی خوب طراحی شده بود و فکر کنم اولین بازی بود که گیم پلی بر اساس کاور گرفتن بود و blind fire داشت ولی به جز کاور بقیه ی بازی اصلا چیزه جالبی نبود.
به نظر من گیرز به این خاطر معروف شد که اولین بازی بود که این سیستم رو تو یک بازی استفاده کرد که از لحاظ های دیگه هم بازیه خوبی بود و باعث شد همه بازی کننش.
با سلام
نمیدونم شاید نباید بحث گیم پلی در بازی Gears رو در تاپیک مافیا 2 ادامه بدیم ولی منم نظرم رو بگم:
با اینکه خود Cliffy B گفته بود یکی از منابع الهامش در Gears of War بازی Kill Switch شرکت Namco بوده ولی خوب نمیشه گفت Kill Switch هم مبدع این نوع سنگرگیری و کلا گیم پلی hide and shoot بوده در اصل این بازی هم از بازیهائی مثل WinBack الهام گرفته (یکی از بازی های فوق العاده در نوآوری که به گفته عده ای RE4 (مثلا در laser sight mechanic) و حتی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty برخی نکات گیم پلی را ازین بازی الهام گرفته اند) و باز هم WinBack تا حدی از بازی های قدیمیتر الهام گرفته.
کلا روند توسعه اینجوریه و اقتباس خوب موجب پیشرفت میشه.
 
آخرین ویرایش:

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
سلام مصطفي ما چشممون به جمالت روشن شد :biggrin1:

من كاملا با حرف مصطفي موافقم WinBack يكي از بهترين بازي هاي DC و PS2 و فكر كنم جز بازي هاي پشگام بود اما اگه از من بخواهيند بپرسيند مبتكر اين سبك چه بازي بود ميگم بازي استثنايي Head Hunter كه براي DC يك بازي انقلابي حساب ميشد و دقيقا RE 4 و GOW خيلي از ايده هاشون از اين بازي برداشتند هم از كاور هم از نوع دوربين و حتي استيل اين بازي كه شخصيت اصلي با Hand Gun
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
به نظر من خیلی اشتباه میکنی. شما اگه kill.Switch رو بازی کرده باشی میدونی که سیستم کاورش خیلی خیلی خوب طراحی شده بود و فکر کنم اولین بازی بود که گیم پلی بر اساس کاور گرفتن بود و blind fire داشت ولی به جز کاور بقیه ی بازی اصلا چیزه جالبی نبود.
به نظر من گیرز به این خاطر معروف شد که اولین بازی بود که این سیستم رو تو یک بازی استفاده کرد که از لحاظ های دیگه هم بازیه خوبی بود و باعث شد همه بازی کننش.
آقا رضا جان
من کی گفتم کاور سیستم Kill.switch بد بوده؟ من گفتم بازی هایی که از روش استفاده کردن تا حدی موفق بودن، اما منظورم موفقیت کل بازی بود، نه فقط سیستم کاور و Kill.Switch هم بازیه خیلی موفقی نبود.
بعد هم من درباره ی علل موفقیت و معروف شدن Gears Of War صحبت نکردم. منظور من فقط سیستم کاور بازی بود. من گفتم کاور گرفتن بازی کارآمد و روان طراحی شده. منظور من از روان بودن همون چیزیه که تو Kill.Switch هم بود ، یعنی روی سیستم کاور کار شده و راحت می شه ازش استفاده کرد، اما منظور من از کارآمد بودن این بود که بالانس بین گیم پلی و سیستم کاور کاملا درست رعایت شده، یعنی گیم پلی بر مبنای این سیستم کاملا جذاب و عالی پیش می ره، و این سیستم با توجه به هوش مصنوعی، Level Design و درجه ی سختی بازی با گیم پلی سازگاری کامل داره. البته در کل حرف منم همون چیزیه که شما می گی، یعنی Gears Of War از همه نظر بازیه قویی بود.

جدا از این حرف ها به خاطر این بحث یه تحقیق جزیی کردم و فهمیدم که Winback هم این سیستم رو به تقلید از بازی قدیمی Namco یعنی Time Crisis استفاده کرده. یعنی اول Time Crisis در سال 1995 بعد Winback در سال 1999 و بعد Kill.Switch در سال 2003 به شکل جدی از این سیستم استفاده کردند و Gears Of War هم این روش رو ادامه داد. بازی HeadHunter هم در سال 2001 عرضه شد که سیستم کاورش بیشتر شبیه MGS بود.
 

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
آقا رضا جان
من کی گفتم کاور سیستم Kill.switch بد بوده؟ من گفتم بازی هایی که از روش استفاده کردن تا حدی موفق بودن، اما منظورم موفقیت کل بازی بود، نه فقط سیستم کاور و Kill.Switch هم بازیه خیلی موفقی نبود.
بعد هم من درباره ی علل موفقیت و معروف شدن Gears Of War صحبت نکردم. منظور من فقط سیستم کاور بازی بود. من گفتم کاور گرفتن بازی کارآمد و روان طراحی شده. منظور من از روان بودن همون چیزیه که تو Kill.Switch هم بود ، یعنی روی سیستم کاور کار شده و راحت می شه ازش استفاده کرد، اما منظور من از کارآمد بودن این بود که بالانس بین گیم پلی و سیستم کاور کاملا درست رعایت شده، یعنی گیم پلی بر مبنای این سیستم کاملا جذاب و عالی پیش می ره، و این سیستم با توجه به هوش مصنوعی، Level Design و درجه ی سختی بازی با گیم پلی سازگاری کامل داره. البته در کل حرف منم همون چیزیه که شما می گی، یعنی Gears Of War از همه نظر بازیه قویی بود.

پس من معضرت می خوام منظور شمارو اشتباه متوجه شدم. فکر کردم میگی چون gears اولین بازی بود که سیسنم کاور خوبی داشت همه این سیستم رو با gears میشناسن.

جدا از این حرف ها به خاطر این بحث یه تحقیق جزیی کردم و فهمیدم که Winback هم این سیستم رو به تقلید از بازی قدیمی Namco یعنی Time Crisis استفاده کرده. یعنی اول Time Crisis در سال 1995 بعد Winback در سال 1999 و بعد Kill.Switch در سال 2003 به شکل جدی از این سیستم استفاده کردند و Gears Of War هم این روش رو ادامه داد. بازی HeadHunter هم در سال 2001 عرضه شد که سیستم کاورش بیشتر شبیه MGS بود.

winback رو من بازی نکردم ولی time crisis تا اونجا که یادمه مثل House of death بود (یا house of dead؟ )که شما فقط هدف میگرفتی و شلیک میکردی و کاراکترت خودش حرکت میکرد. و یادم نمیاد چنین سیستم کاوری داشته بوده باشه چون اصلا تو اون گیم پلی امکان چنین چیزی نبود.
 

amir8mile.herogame

کاربر سایت
Aug 15, 2007
215
بابا چهارتا مطلب جدید از بازی بنویسید.:mad: بجای این حرفای درپیتی که ادم هر روز هی سر میزنه میبینه دارید از GOW /S K حرف میزنید یکی بگه که باید منتظر بازی باشیم؟
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
بازی HeadHunter هم در سال 2001 عرضه شد که سیستم کاورش بیشتر شبیه MGS بود.
اين تايپيك مافيا هست اما اصلا Head Hunter هيچ چيز كاورش ربطي به MGS نداره من با توجه به تمام كردن هر دو بازي اين حرف ميزنم چون واقعا شبيه نيستند البته استيل كاور شون مثل همه اما اصلا ربطي به هم ندارند. نميدونم اما به نظر من حتي استيل لئون در RE4 كاملا شبيه BH در HH بود البته اين نظر من بود فقط

در مورد Time Crisis تا اونجايي كه يادمه اين بازي اصلا TPS نبود
ولی time crisis تا اونجا که یادمه مثل House of death بود (یا house of dead؟ )که شما فقط هدف میگرفتی و شلیک میکردی و کاراکترت خودش حرکت میکرد. و یادم نمیاد چنین سیستم کاوری داشته بوده باشه چون اصلا تو اون گیم پلی امکان چنین چیزی نبود.
كاملا موافقم

بگه که باید منتظر بازی باشیم؟

شما دقت كن

تاريخ عرضه بازي هنوز مشخص نيست اما روزنامه نگاران انتظار دارند بازي در اواخر بهار و يا تابستان 2009 عرضه شود .
 
آخرین ویرایش:

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
winback رو من بازی نکردم ولی time crisis تا اونجا که یادمه مثل House of death بود (یا house of dead؟ )که شما فقط هدف میگرفتی و شلیک میکردی و کاراکترت خودش حرکت میکرد. و یادم نمیاد چنین سیستم کاوری داشته بوده باشه چون اصلا تو اون گیم پلی امکان چنین چیزی نبود.
حقیقت اینه که من هیچ کدوم از این سه بازی رو بازی نکردم ام، اما خوندم که بازی Time Crisis قبل از پورت شدن برای PS1 برای دستگاه های Arcade (همون دستگاه های سکه ای که تو مراکز تفریحی می بینید) بوده ، و روی این دستگاه ها یک پدال وجود داشته که وقتی بازیکن فشارش می داده در نزدیک ترین جای ممکن پناه می گرفته که البته از پیش تعیین شده بوده. البته این شاید به سیستم کاور مورد بحث ما خیلی شبیه نباشه اما در هر حال اولین بار در این بازی بوده و تو Review های مختلف هم به این مسئله اشاره شده بود. در ضمن شما درست می گید این بازی شباهت زیادی ب House Of Dead و Virtua Cop داره.
اين تايپيك مافيا هست اما اصلا Head Hunter هيچ چيز كاورش ربطي به MGS نداره من با توجه به تمام كردن هر دو بازي اين حرف ميزنم چون واقعا شبيه نيستند البته استيل كاور شون مثل همه اما اصلا ربطي به هم ندارند. نميدونم اما به نظر من حتي استيل لئون در RE4 كاملا شبيه BH در HH بود البته اين نظر من بود فقط
من چند جا رو چک کردم و گفته بودن که کلا بازی شباهت های زیادی به MGS داره، مخصوصا راجع به وجود سیستم کاور که مثل MGS بود صحبت کرده بودن، نه از نوعش که با MGS فرق داشت. یعنی گفته بودند امکاناتی که تو گیم پلی بازی استفاده شده (مثل رادیو ش که شبیه Codec بازی MGS بوده و ...) خیلی شبیه MGS است.
اما من Head Hunter رو بازی نکردم و شاید این منبع اطلاعات درستی نداشته ، پس معذرت می خوام اگر اطلاعات غلطی دادم.
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
تاریخ دقیقی گفته نشده؟اگه بخواد 2009بیاد که واقعا نامید کننده هست:(
من امیدوار بودم زودترباشه البته با وجود جی تی ای ونینجا گایدن قطعا بعدازاین عنوانها ریلیز میشه ولی 2009
یک مقدا دیر بنظرمیرسه
راستی فریدون کجایی نیستی؟؟;)
 

hustler

کاربر سایت
Mar 18, 2008
3,140
هر چی دیر تر بیاد بهتره فعلا که انقدر بازی دارم که بازی نکردم یکیش GTA 4
ولی این بازی هم از بازی هایی هست که مثله gta یه چند وقتی سرگرممون
میکنه;)
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
هر چی میگذره اطلاعات بیشتری تو سایت های مختتلف پخش می شه که معلوم نیست کدوم درسته و کدوم غلط. الان یه جا خوندم که تو این بازی هم مثل Comedy Club هایی مثل GTA IVوجود داره و از کمدین های معروف براشون استفاده شده. حتی شایعاتی مبنی بر وجود چارلی چاپلین تو این Club ها وجود داره.
یه چیز دیگه هم اینکه یه شخصیتی به اسم Mickey وجود داره که مثل رالفی تو بازی اول تو کار ماشین و تعمیرانه اونه، و اگر ماشین هایی ک قطعاتشونو لازم داره براش ببرین 400 دلار پول می ده.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
6

Mafia2_cutscene01--article_image.jpg

mafia2-1.jpg

mafia2screenshots2_2.jpg

mafia2-3.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر