winback رو من بازی نکردم ولی time crisis تا اونجا که یادمه مثل House of death بود (یا house of dead؟ )که شما فقط هدف میگرفتی و شلیک میکردی و کاراکترت خودش حرکت میکرد. و یادم نمیاد چنین سیستم کاوری داشته بوده باشه چون اصلا تو اون گیم پلی امکان چنین چیزی نبود.
حقیقت اینه که من هیچ کدوم از این سه بازی رو بازی نکردم ام، اما خوندم که بازی Time Crisis قبل از پورت شدن برای PS1 برای دستگاه های Arcade (همون دستگاه های سکه ای که تو مراکز تفریحی می بینید) بوده ، و روی این دستگاه ها یک پدال وجود داشته که وقتی بازیکن فشارش می داده در نزدیک ترین جای ممکن پناه می گرفته که البته از پیش تعیین شده بوده. البته این شاید به سیستم کاور مورد بحث ما خیلی شبیه نباشه اما در هر حال اولین بار در این بازی بوده و تو Review های مختلف هم به این مسئله اشاره شده بود. در ضمن شما درست می گید این بازی شباهت زیادی ب House Of Dead و Virtua Cop داره.
اين تايپيك مافيا هست اما اصلا Head Hunter هيچ چيز كاورش ربطي به MGS نداره من با توجه به تمام كردن هر دو بازي اين حرف ميزنم چون واقعا شبيه نيستند البته استيل كاور شون مثل همه اما اصلا ربطي به هم ندارند. نميدونم اما به نظر من حتي استيل لئون در RE4 كاملا شبيه BH در HH بود البته اين نظر من بود فقط
من چند جا رو چک کردم و گفته بودن که کلا بازی شباهت های زیادی به MGS داره، مخصوصا راجع به
وجود سیستم کاور که مثل MGS بود صحبت کرده بودن، نه از نوعش که با MGS فرق داشت. یعنی گفته بودند امکاناتی که تو گیم پلی بازی استفاده شده (مثل رادیو ش که شبیه Codec بازی MGS بوده و ...) خیلی شبیه MGS است.
اما من Head Hunter رو بازی نکردم و شاید این منبع اطلاعات درستی نداشته ، پس معذرت می خوام اگر اطلاعات غلطی دادم.