شایعه Kotaku از عرضه PS4.5 می‌گوید

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
وبسایت «Kotaku» (کوتاکو) اخیرا ادعا کرده‌است که از منبعی آگاه شنیده که سونی قصد عرضه «PS4.5» را خواهد داشت. در ادامه با بازی‌سنتر همراه شوید.

chlcgnyumtpc0l5rkd4l.png


بر طبق اداعای کوتاکو، کمپانی سونی قصد دارد تا ورژن جدیدی از PS4 را عرضه کند که دارای قدرت گرافیکی بیشتر خواهد بود و توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K را خواهد داشت.
البته منبع آگاه چیزی در مورد کاربران فعلی PS4 نگفته‌است که آیا قادر خواهند بود با خرید قعطه‌ای خاص قدرت پردازشی کنسول خود را افزایش دهند یا خیر، هرچند این‌طور به نظر می‌رسد که سونی در حال صحبت با توسعه‌دهندگان است.
بر طبق صحبت‌هایی که بین سونی و توسعه‌دهندگان رد و بدل شده‌است، PS4.5 در بخش GPU آپگرید را تجربه کرده که شامل ساپورت دو قابلیت اجرا بازی‌ها در رزولوشن 4K و همچنین منبع پردازشی بیشتر جهت بهبود اجرا عناوینی که از PlayStation VR استفاده می‌کنند، می‌شود.
در حال حاضر PS4 قادر است تا تصاویر و ویدیوهایی با رزولوشن 4K را پخش کند ولی توانایی اجرای بازی‌ها با این کیفیت تصویری را دارا نیست. با GPU جدید ممکن است که که حق انتخاب دومی به سازندگان برای برگزیدن رزولوشن بهتر، افکت‌های بیشتر یا ویژگی‌های گرافیکی که باعث بهتر شدن ظاهر اثر می‌شوند، داده شود.
اکنون تعداد افرادی که درباره PS4 قدرتمندتر می‌دانند محدود است. کوتاکو ابتدا خبر را از یک منبع قابل اعتماد می‌شنود، ولی خیلی زود منابع دو برابر می‌شوند. یکی از منابع به کوتاکو گفته‌است که احتمالا این کنسول امسال منتشر نخواهد شد.
ظاهرا PS4.5 تنها نخواهد بود، چرا که اخیرا صحبت‌هایی نیز پیرامون آپگرید Xbox One به گوش می‌رسد.
باید منتظر ماند و دید که ادعای کوتاکو تا چه اندازه به حقیقت نزدیک خواهد بود.
 

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
خب با توجه ب منابع معتبری ک این شایعات رو تایید کردن قضیه تا ۷۰ % صحت پیدا کرده... وجود کنسول جدید رو تایید کردن

ب محض وارد شدن کنسول جدید خود PS4 دیگه حکم PS3 رو داره...

با توجه ب این شایعات محکم من فک میکنم کنسول جدید معرفی میشه با سخت افزار قوی تر اما قیمت بالاتر...
من ک همین الان پولام رو جمع میکنم تا قبل از عرضه ی VR ک کنسول جدید رو بگیرم...

Sent From Sony Xperia Z2
 

\\|NIMA|////

The provocateur
کاربر سایت
Oct 25, 2008
763
نام
nima
اینکه این کنسول جدید 4k پشتیبانی خواهد کرد شکی نیست ولی فقط برای اجرای فیلم و بازی هایی که خیلی ابتدایی هستن . سخت افزاری که بتونه 4k بازی اجرا کنه برای سونی اصلا معنی نمیده الان چون خیلی گرون میشه کنسول . این خودش کلا میره مقابله ایده ی یه کنسوله بازی که ساخته شده واسه کسایی که حاظر نیستن یا نمیتونن پوله زیادی واسه سخت افزار بدن . چیزی که من تا الان خوندم اینه که این کنسول جدید کوچک تر خواهد بود بخاطر چیپه gpu که استفاده قراره بکنه . قدرت این gpu احتملا بالاتر باشه ولی بعیید میدونم اونقد ....
 

kurosh8030

کاربر سایت
Jan 18, 2016
94
اینطور که یکی از کسایی که به مقاله کامل دسترسی داشته ادعا میکنه بازیا روی PS جدید با رزولوشن 1440p اجرا به 4K آپ اسکیل میشن.

البته همين الانم قدرتمندترين كارت گرافيكها قادر نيستن ويچر3 رو در 2k كامل 60 فريم با تنظيمات گرافيكي اخر رندر كنن.
index.php


اگر قراره كنسول vr رو كامل ساپورت كنه تا اونجايي كه من اطلاع دارم احتياج هست بازيها 60 فريم كامل رندر بشه و اين كار تو رزلوشن 1440p واقعا مشكله.

اگرم هدف همون 30 فريم باشه و گرافيك بالاتر مثل تكسچرهاي بهتر و افكتهاي بهتر در 1440p اين هدف قابل دستيابي.
سوني براحتي ميتونه قدرت gpu رو دوبرابر كنه و از ليتوگرافي 14 نانومتر بجاي 28 نانومتر استفاده كنه و اينطوري مصرف پردازنده هم تقريبا همونه يا شايدم كمي بيشتر.

چيپ گرافيك بكار رفته داخل ps4 خيلي شبيه چيپ بكار رفته داخل كارت گرافيك amd مدل HD 7850 و HD7870 هست كه اسم رمز pitcairn رو داره كه اين چيپ مجموعن 20 تا واحد تركيبي داره كه سوني براي ps4 تصميم گرفت 2 تا از اين واحدهاي تركيبي رو از كار بندازه براي مصرف كمتر كنسول و كاهش حرارت توليدي چيپ و با همون 18 تا واحد تركيبي پردازنده گرافيك كنسول كار كنه.

الان سوني براحتي با كمك كوچكتر كردن چيپ بوسيله ليتوگرافي 14 نانومتر ميتونه تعداد واحد تركيبي يا همون compute units رو ببره بالا و حتي ميتونه به 32 يا 40 واحد برسونه كه خودش يه طوري جهش حساب ميشه و بازيها براحتي در 1440p و 30 فريم با گرافيك ارتقا يافته ميتونن رندر بشن.
البته اين بحث مفصله چون پاي cpu و همچنين رم سيستم و پهناي باند حافظه سيستم هم درگيره و بايد ديد سوني براي اينها ميخواد چيكار كنه.چون شما با ارتقا رزلوشن و گرافيك بازيها اون موارد رو هم ميكشين وسط و قدرت و سرعت بيشتري براي موارد گفته شده ميخواين.
 

hqdead

کاربر سایت
Dec 27, 2015
293
الان سوني براحتي با كمك كوچكتر كردن چيپ بوسيله ليتوگرافي 14 نانومتر ميتونه تعداد واحد تركيبي يا همون compute units رو ببره بالا و حتي ميتونه به 32 يا 40 واحد برسونه كه خودش يه طوري جهش حساب ميشه و بازيها براحتي در 1440p و 30 فريم با گرافيك ارتقا يافته ميتونن رندر بشن.
البته اين بحث مفصله چون پاي cpu و همچنين رم سيستم و پهناي باند حافظه سيستم هم درگيره و بايد ديد سوني براي اينها ميخواد چيكار كنه.چون شما با ارتقا رزلوشن و گرافيك بازيها اون موارد رو هم ميكشين وسط و قدرت و سرعت بيشتري براي موارد گفته شده ميخواين.
مورچه چیه کله پاچش چی باشه ۲ تا نه اصلا ۴ تا واحدهاي تركيبي باز شه HD7870 دیگه جز کارتهای بشدت منسوج حساب میشه با باز کردن این سوراخ موراخا هم هنر کنه همین بازی های موجود رو 1080 و ۳۰ فریم ثابت یا نهایت 1080 و ۶۰ فریم (که بازم نمی تونه) اجرا کنه اطمینان میدم نسل آینده هم محاله بازیهارو 2560 و 1440 اجرا شن نهایت 1080 با فریم ثابت ۶۰ .................. یه دو دو تا ۴ تای سادس اصلا چیز حاد و پیچیده ای نیست که نشه درکش کرد
 

hqdead

کاربر سایت
Dec 27, 2015
293
سونی یه کوچولو هم عقل داشته باشی کافیه که بفهمه اینکار مساوی میشه با یه دردسر بزرگ هم برای گیمر ها و هم برای استدیو ها !
گیمر ها اصلا دوست ندارن دوباره پول بپردازن واسه یه کنسول دیگه
بازی سازا هم اصلا دوست ندارن برای دو کنسول از خانواده پلی استیشن جدا جدا بازی تولید کنن

پس اگرم این اتفاق بیوفته ۲ حالت بیشتر نداره
یا جدی جدی میزنه یه کنسول دیگه معرفی میکنه حالا خر بیار و باقالی بار کن (که در این صورت منتقدا و کاربرا پوست کمپانی رو میکنن)
یا اینکه یه آپدیت سخت افزاری در پیش خواهد بود
هیچ کدوم از این اتفاقات نمیفته خیلی شیک و مجلسی تمام کمپانی ها فرت و فرت براش بازی میسازند با لذت و بدون محدودیت مسخره سخت افزاری PS4 (البته امیدوارم واقعا یه ارتقا سخت افزاری با فکر و درست و حسابی باشه) و تمام افراد هم با رضایت تمام کنسول رو میخرن (همیشه گفتم نسل حاضر یه ارتقای کوچیک با سخت افزار بسیار ضعیف بود معرفی موتور UE4 با او کیفیت برای نسل جدید تو زمانش خودش کجا ا قدرت کنسولهای حاضر کجا کلا کمپانی هم تو کما رفتن با معرفی نسل حاضر)
 

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
Existing PlayStation 4 owners would need to buy the new model to take full advantage of the enhanced graphics and power
از مقاله وال استریت ژورنال

کپتـن آمریکا جان خب الان بجز جامپ چـه حرکت دیگه ای میشه زد ! شما به من بگو :grimacing: :D
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
نمیدونم زندگی پیچیده شده ؟؟؟!!! دنیا پیچیده شده ؟؟!!! چه میدونم تکنولوژی داره به صورت تساعدی رو به جلو حرکت میکنه یا صنعت گیمینگ دچار تزلزل شده ؟؟؟!!! واقعا نمیدونم !!!

یاد دوران میکرو جنیوس و سگا و پلی استیشن اینا بخیر ! کنسول میخریدم و کلی بازی با کیفیت میومد و خبری از فرم ریت و رزولیش و این همه حساسیت نبود !!! مثل بچه آدم مینشستیم و بازی میکردیم و کیفش رو میبردیم !

نمیگم الانم حال نمیده !!! نه الانم خوبه ولی چه میدونم واقعا دیگه داره شورش در میاد ! هر روز یه خبر مزخرفی هم از سوی مایکرو میشنویم و هم سونی چه به صورت رسمی و چه به صورت شایعه !!! دیگه شورش رو در آوردن واقعا هم شورش رو در آوردن !

به جای این کارا برین بازی بسازین که هنوز تو این نسل یه بازی نسل بعدی به تمام معنا ندیدیم . قربونش برم که دارن هی استدیو تعطیل میکنن ! ( شاید بشه گفت ویچر 3 و چند بازی دیگه تونستن قدرت نسل هشتم رو نشون بدن ولی باز هم مثل نسل هفتم بازی نیومده که فک همه رو بیاره پایین گیرز 1 و چند بازی دیگه رو به خاطر بیارین متوجه میشین چی میگم )

این خبر اگه واقعا حقیقت داشته باشه به نظر من حرکت بسیار بسیار عجیبی از سوی سونی هستش !! یعنی چی آخه ؟؟؟!! این همه کنسول پلی استیشن 4 که خریداری شده پس چی ؟؟؟!! واقعا شایعه عجیبی هستش ! یا عقل من یکی که جور در نمیاد ؟

به هر حال ببینیم چی میشه ولی اگه حقیقت داشته باشه فلسفه و شعار و ساختار دنیای کنسول ها به راحتی زیر سوال میره .......... به راحتی هر چه تمام تر .

کنسول نسل هشتمی ( میشه نسل هشت و نیم :neutral: )در ورژنی جدیدتر و قوی تر ؟؟؟؟؟؟!!!!!! ................ خدایا توبه :neutral:
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
من که هرچی فکر میکنم نمیتونم به یه نتیجه منطقی برسم ! همین الان سونی به امید این 40 میلیون PS4 که فروخته میخواد PSVR رو بده بیرون اونوقت بیاد PS4.5 هم بده کنار PSVR ؟!!! اگه انقد احمق شدن که به درک حقشونه نابود بشن :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر