Kojima : بازی MGS5 یک شبیه ساز واقعی مخفی کاری است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
20130624_metal_gear_solid_5.jpg



پس از رقابت در E3 آقای Hideo Kojima بر روی بازی خود یعنی Metal Gear Solid 5 بیش از پیش کار خواهد کرد که خودشان آن را یک شبیه ساز واقعی تر مخفی کاری می دانند.
آقای کوجیما مصاحبه ای با وبسایت 4Gamer داشته اند که توسط DualShockers ترجمه شده و گفته اند که مدت زمان زیادی است که بر روی محیط دهه 1980 بازی کار میکند و در میان سخنانشان به مخفی کاری در Metal Gear Solid 5 اشاراتی کرده اند :
"دیگر قضیه این نیست که به دنبال قوانین بازی پیش بروید.شما می توانید تا مقصد پیاده بروید یا سوار خودرو شوید.در شب نگهبانان کمتر هستند اما شما به روشن کردن چراغ هایتان سریعتر لو خواهید رفت.البته در روز نیز تعداد نگهبانان مسلما بیشتر است.من فکر میکنم تعریف شبیه ساز واقعی مخفی کاری درست باشد.در بازی های گذشته گیمرها می دانستند منتظر چه چیزهای در بازی باشند مثلا یک بشکه حامی مواد منفجره یک طرف،یک دیوار سست در طرف دیگر و غیره . مانند یک خانه خالی از سکنه می باشد.اما الان هوا و زمان تغییر می کند.می خواهم این بازی به میلیون ها گیمر اجازه دهد به میلیون ها روش پیشروی کنند"
همچنان آقای Kojima نیز اشاراتی به بازی های رقیب در دنیا کرده اند :
"من فکر میکردم بازی ما بازخورد خوبی داشته است اما پس از دیدن بازی The Division ساخته Ubisoft باید بیشتر از قبل هم حتی کار کرد"
Metal Gear Solid 5 در سال 2014 برای PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 و Xbox One منتشر خواهد شد.

VG247
 
پس در این صورت هیچ وقت نمیتونه ادعای شبیه سازی بکنه. یک بازی اکشن/مخفی کاری خوب، عالی، فوق العاده، بی نظیر و شاهکار بودن یه چیزه، شبیه سازی مخفی کاری بودن یه چیز دیگه است! تا زمانی که یه انبار مهمات از M4 بگیر تا RPG و خمپاره اندازه حمل میکنه و یه بشکه 220 لیتری تو جیبش داره، نمیشه بهش گفت شبیه ساز.

با اون قسمت جیب، انبار مهمات باهات موافقم، اما این که جعبه در گوشه کنار نقشه باشه و علامت تعجب ها هم باشن فک نکنم به شبیه ساز بودن بازی لطمه ای بزنه و چون هر بازی یه سری ویژگی داره که اون بازی رو به بقیه می شناسونه ! این علامت تعجب نماد سری MGS ـه ! فکر نکنم نبود نماد این سری بیارزه به اینکه بگه من بهترین شبیه ساز مخفی کاری ساختم ! امیدوارم بیشتر از این طرفدارها رو اذیت نکنه.
و البته این نظر شماست و محترمه
 
این یه مسئله ی خیلی پیچیده هم نیست میتونه یه آپشن بذاره تا کسانی که دوست دارن علامت سوال باشه اون رو انتخاب کنند و اونهایی هم که نمیخوان حذفش کنند... اینطوری هر کس با هر سلیقه ای بازیی که دوست داره رو انجام میده فکر نکنم کار خیلی سختی باشه!
 
هر چقدر واقعی تر باشه، ما که استقبال میکنیم.
موضوع اینه وقتی کوجیما میگه "شبیه ساز مخفی کاری"، حداقل اتفاقی که توی این شماره باید بیافته تا حرف کوجیما درست باشه اینه که این مواردی مثل بشکه و جعبه و انبار مهمات توی جیب اسنیک از بازی حذف بشه. یه چیز اجتناب ناپذیره وگرنه هیچ وقت نمیشه بهش گفت شبیه ساز.
حالا اون علامت تعجب (با اینکه ودم بدم میاد:دی) ضرورتی نداره حذفش.
با توجه به چیزایی که تا الان دیدم، به نظر کوجیما بازی رو خیلی بیشتر بر اساس سلیقه بازار غرب درست کرده که حداقل واسه من چیز خوبیه:دیبه نظر میاد این مشکلاتش رو هم برطرف کرده باشه.

مشکلات ؟ !! :دی
یا امام زمان من برم خودکشی کنم :دی
 
تجربه ثابت کرده فقط زمانی می شه به یک بازی گفت موفق، که تونسته باشه فنهای قدیمی خودش رو راضی نگه داره. این به هر چیزی اولویت داره. متال گیر قبل از هر چیز برای فنهای متال گیره، برای این که هر کسی رو راضی کنه "نــبــاید" از حق ما زده بشه که 4 نفر دیگه خوششون بیاد. بصورت کلی گفتم این رو...
شاید هم بازی از نظر منتقدا تحویل گرفته بشه، اما توی فروش تاثیر گذاره اگر خیلی این تغییرات ماژور باشه.
الآن من براتون DmC رو مثال می زنم که کلی هم از نظر منتقدا مورد ستایش قرار گرفت، اما چون فنهای اصلی بازی (بخش عمده ایشون) بازی رو تحریم کردن، می تونید به فروش بازی مراجعه کنید.
 
آخرین ویرایش:
پس در این صورت هیچ وقت نمیتونه ادعای شبیه سازی بکنه. یک بازی اکشن/مخفی کاری خوب، عالی، فوق العاده، بی نظیر و شاهکار بودن یه چیزه، شبیه سازی مخفی کاری بودن یه چیز دیگه است! تا زمانی که یه انبار مهمات از M4 بگیر تا RPG و خمپاره اندازه حمل میکنه و یه بشکه 220 لیتری تو جیبش داره، نمیشه بهش گفت شبیه ساز.
شبیه سازی کامل یعنی arma! من فکر منظور شبیه سازی ایشون شبیه سازی کامل نباشه داره میگه شبیه سازی مخفی کاری نه به علامت تعجب بالای سر ربطی داره نه به انبار مهمات توی جیب ( اگه به منوی inventory بگید جیب! ) مثل این میمونه که بگید چرا تماشاچی ها تو بازی فورتزا 3 بی کیفیت و غیر واقعیند!
 
این اسنیک باید بره همون وردست کوجیما و به حرفه شریف سبزی فروشی مشغول بشه
کسی که بشکه از جیبش در میاره پس فردا ممکنه 100 تا چیز نابدتر هم از جیبش درآد
 
این اسنیک باید بره همون وردست کوجیما و به حرفه شریف سبزی فروشی مشغول بشه
کسی که بشکه از جیبش در میاره پس فردا ممکنه 100 تا چیز نابدتر هم از جیبش درآد
باشه الان میرم بهش میگم.
 
با اون قسمت جیب، انبار مهمات باهات موافقم، اما این که جعبه در گوشه کنار نقشه باشه و علامت تعجب ها هم باشن فک نکنم به شبیه ساز بودن بازی لطمه ای بزنه و چون هر بازی یه سری ویژگی داره که اون بازی رو به بقیه می شناسونه ! این علامت تعجب نماد سری MGS ـه ! فکر نکنم نبود نماد این سری بیارزه به اینکه بگه من بهترین شبیه ساز مخفی کاری ساختم ! امیدوارم بیشتر از این طرفدارها رو اذیت نکنه.
و البته این نظر شماست و محترمه
منم تو پست اولم گفتم، بودن علامت سوال (با اینکه خودم خوشم نمیاد) مقایرتی با شبیه سازی نداره. حتی اون جعبه رو هم میشه گفت تا میکنه، تو جیب جا میشه:دی ولی بشکه و کلی اسلحه و مهمات، نه.
MGS گیم پلی مخفی کاری عالی داشته همیشه ولی این چیزی که کوجیما الان روش دست گذاشته (شبیه سازی) تا الان نبوده و اگه یه سری تغییرات نده هم نخواهد شد. این هم به این معنی نیست که مخفی کاری نیست یا عمقش کمه یا هر چی.
در مورد نماد و اینا هم حرفت درسته و حق با شماست.
شبیه سازی کامل یعنی arma! من فکر منظور شبیه سازی ایشون شبیه سازی کامل نباشه داره میگه شبیه سازی مخفی کاری نه به علامت تعجب بالای سر ربطی داره نه به انبار مهمات توی جیب ( اگه به منوی inventory بگید جیب! ) مثل این میمونه که بگید چرا تماشاچی ها تو بازی فورتزا 3 بی کیفیت و غیر واقعیند!
دیگه منظور اصلی کوجیما رو نه من میدونم نه شما. بر اساس چیزی که گفته داریم صحبت میکنیم.
قیاستون هم اصلا درست نیست. اگر تو Forza هم ماشین با 130 تا سرعت سر پیچ مثل هلو بپیچه، اون هم شبیه ساز نیست. اینجا هم همین. وفتی اسنیک 100ها کیلو (حالا از فاکتور حجم صرف نظر میکنیم) اسلحه و مهمات با خودش توی Inventoryـیش (جیب هم نه!) حمل میکنه که توی گیم پلی هم استفاده میشه و فقط تزیینی نیست، این به هیچ وجه شبیه سازی مخفی کاری حساب نمیشه. مگر اینکه همون طور که گفتم، این مواردش حذف بشه و اسنیک هم مثل همه افراد عادی، دو تا اسلحه و 4 تا گجت همراه خودش داشته باشه.
 
تو هر بازی تناقض با واقعیت (از کم تا زیاد) هست، حتی بازی های شبیه ساز! اگه نباشه که می شه فیلم! این چه گیریه که می دید؟:دی
اینهمه fps هست که 100 تا تیر می خورید نمی میرید:دی
خود لفظ شبیه ساز هم معنیش اینه که شبیه اون چیز باشه نه کاملا باهاش مطابقت داشته باشه:دی
 
شبیه ساز واقعی میتونه در مورد حرکات اسنیک و نحوه ی مخفی کاریش باشه و لزومی نداره اگه بشکه یا سلاح های زیاد هست بگیم شبیه ساز نیست .
مثلا یه صحنه تو تریلر که نور پروژکتور میاد سمتش دید هیچ کاری نمیتونه بکنه خودشو پرت کرد پشت دیوار رو میشه مثال زد و خیلی مثال های دیگه در مورد گیمپلی .
اونوقت مثلا باید به Forza یا GT نباید بگیم شبیه ساز رانندگی چون هر مسابقه که اول میشی مثلا امتیاز میده , تو واقعیت که امتیاز نمیدن :دی

چجور شبیه ساز مخفی کاری ـی بشکه از تو شلوارش در میاره من موندم :biggrin1:
Metal Gear Solid V : The Phantom Pain
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or