PlayStation Killzone: Shadow Fall

  • Thread starter Thread starter NERO 7
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سلام بر دوستان

از اخرين نسخه سري KZ دقيقا" 2 سال مي گذره ( در زمان زدن اين تاپيك ) كه KZ3 براي كنسول PS3 بود.
در MEETING سال 2013 كه براي معرفي كنسول نسل بعد سوني يعني PS4 در نظر گرفته شده بود اولين عنوان بزرگي كه براي كنسول معرفي شد چيزي نبود جز KZ : SHADOW FALL

kzsf_ne_2013-02-20_announcing-killzone-shadow-fall_ma.jpg



اقاي اندرو هاوز از سوني از هرمان هالست يكي از موسسين و اعضاي كليدي GUERRILLA GAMES دعوت كرد تا به روي صحنه بيايد و طبق گمانه زني هايي كه پيشتر زده شده بود نسخه بعدي KZ معرفي شد
البته همگان منتظر KZ ايي به پسوند 4 بودند كه اين امر محقق نشد و اين عنوان بيشتر به SPIN OFF ايي از اين سري شباهت دارد
گرافيك در قسمتي كه به صورت زنده از بازي پخش شد بيداد مي كرد و در سطح بالايي قرار داشت و همانطور كه از GG انتظار ميرود با نزديك شدن به روز هاي پاياني ساخت بازي پاي خود را فراتر از مرزهاي فعلي نيز خواهد گذاشت

news_ps4_killzone_shadow_fall_unveiled-13810.jpg







اپديت پست در تاريخ 1391/12/06


خوب دوستان همونطوري كه قول داده بودم يه نقدي بر تريلر منتشر شده بنويسم نقد اماده شد :d

در اين نقد چون ميخوام از لحاظ داستاني هم يه گريز هايي بزنم بايد توجه داشته باشيد خطر اسپويلر KZ3 وجود داره پس اونايي كه دوست ندارن اسپويل بشه براشون نخونن

سال 2381 ! سياره وكتا ! دومين سياره مهم پس از زمين كه طبق اطلاعات يكي از اصلي ترين سياره هاي نظامي است ( دقت كنيد به تعداد سفينه هاي در اسمان وكتا ) وكتا سياره اي بود كه اهالي هگان به ان چشم دوختند اما ISA مخالفت كرد و 1س از حمله نيروهاي هلگان به اين سياره براي تصرف ان با مقاومت شديد رو به رو شدند و پس از وقايع KZ1 و KZ : LIBERATION ( نسخه PSP بازي ) سياره وكتا ازاد شد و پس از ان نيروهاي ISA براي دستگيري ويزاري به هلگان حمله ور شدند و .... !


با گيم پلي و گرافيك شروع مي كنيم تا به بخش داستان برسيم

گيم پلي در KZ همواره از مباحث گرم و داغ بوده است و خواهد بود . امروزه با امدن گيمرهاي نسل جديد كه همه به نوعي فقط اكشن هاي (( بزن بزن )) و (( بكش برو جلو )) را دوست دارند استوديوها و از ان بدتر ناشرين رو به همين نوع از ساخت بازي ها اورده اند به نحوي كه در عرض چند سال تعداد زيادي از IP هاي خوب قديمي ماهيت خود را به كل از دست داده يا دچار تغييرات گوناگون شده اند
KZ نيز از اين قاعده مستثني نيست. عنواني كه سوني براي رويارويي با HALO مايكروسافت علم كرد و هر چند در اغاز چندان موفق نبود اما با KZ2 به عنوان يكي از عناوين مهم PS3 و با كوله باري از تكنيك هاي گرافيكي توانست موفقيت هاي زيادي در چه در كسب جوايز گوناگون از سايت ها و جشنواره ها شد ( اهنگ هاي اين بازي برنده چندين جايزه شده ان )
تا به KZ3 رسيديم كه برخي از دوست داران اين عنوان را با شوك گيم پلي رو به رو كرد
اين شوك به دو بخش مولتي پلير ( كه در واقع فاصله زيادي با مولتي پلير KZ2 داشت ) و چه در بخش سينگل پلير ( كه ان سنگيني و صلابت KZ2 را نداشت ) بر مي گشت
در اينجا به بررسي وقايع نمي پردازيم و به سراغ اصل ماجرا خواهيم رفت

پس از 2 سال شايعه هاي گوناگون بالاخره نسخه بعدي KZ ان هم نه با شماره بلكه با پسوند براي PS4 معرفي شد
گرافيك با توجه به پيشرفت هاي زياد از PS3 به PS4 تغييرات شگرفي كرده ( براي دوستاني كه متوجه اين تغييرات نشده اند توصيه مي كنم كه ويدئويي كه در حال حاضر اكثرا" ان را مشاهده مي كنند - يعني ويدئوي گيم اسپات - را دور بياندازند چرا گه اين ويدئو پرده اي است و به صورت مستقيم ضبط نشده )
تغييرات از نورپردازي ها با حجم بالا , DRAW DISTANCE هاي طولاني عظيم و پر جزييات , بالا رفتن جزييات و همچنين قوي تر شدن تكسچر ها را شامل ميشود تا بالاتر رفتن جزييات دود و اتش كه يكي از مهم ترين عناصر تكنيكي است
صداگذاري در اين نسخه را بايد همانند نسخه هاي قبلي قوي دانست گر چند بايد منتظر فرياد هاي هلگاست ها بود تا دانست كه ايا به اندازه KZ2 اين فرياد ها مو بر بدن ادم سيخ مي كنند يا خير

و اما بحث مهم گيم پلي
اولين نكته در اين قسمت يك اسلحه جديد بود ! اسلحه ايي عجيب كه توانايي بلندتر شدن براي شليك در مسافت هاي طولاني تر را داشت و به جاي گلوله هاي فلزي از ليزر يا چيزي شبيه به ان و تكنولوژي هاي پيچيده استفاده مي كرد اين اسلحه RoF بالايي نيز داشت ولي اسلحه هاي ديگر اين سري همچون STA-52 و M82 معروف نيز در دستان سربازان هلگاست و ISA نيز مشاهده شد
اين اسلحه ميتواند به مانند KZ هاي قبلي جزو اسلحه هاي ويژه و كمياب بازي باشد ( مانند ELECTRICITY GUN و ... )هر چند بايد اين احتمال را ضعيف دانست
مورد بعدي ميراث KZ3 يعني سيستم BRUTAL MELEE ATTACK ها بودند كه در بازي زماني كه كاركتر ما از بالا بر سر سربازي هلگاست فرود امد و با پرتاب چاقو به سمت سرباز ديگر پايان يافت يا در ويدئوي ديگر با شكستن گردن هلگاست ( به مانند KZ3 ! ) همراه بود باشد. اين سيستم به شخصه بيشتر از يك سري صحنه هاي اكشن نيست و همان برخورد از دور با هلگاست ها را بيشتر ترجيه ميدهم !
يكي ديگر از موارد شاخصه سري KZ يعني FP COVER است سنگر گيري به سمت اول شخص ان هم به صورت نيمه چسبنده و نه به مانند سري CoD كه بايدخود با نشستن پشت شنگر از شليك گلول ها در امان مي بوديد بود !
در اين جا بايد از GG تشكر كرد كه اين سيستم را از KZ2 تغيير ان چناني نداده و كل تغييرات به جاذبه هايي مانند ليز خوردن روي زمين و رفتن پشت سنگر منتهي ميشود
مورد ديگر SET PIECE هايي بود كه در بازي گنجانده شده و از اول تريلر با انفجار بمب و در پايان تريلر و كلنجار رفتن با طناب اويزان از سفينه و افراد داخل ان بود ما را هيجان زده تر مي كرد
اصلا" دوست ندارم خاطرات SET PIECE هاي KZ3 ( كه به نظرم از عوامل اصلي تغيير KZ و افت كيفي ان بود ) را دوباره مرور كنم
خاطراتي كه به سوار شدن بر وسيله اي و حمله به دشمن با ميني گان ها ختم ميشد !
اين بار اميدوارم هر بار SP هايي متنوع و جذاب تر شاهد بود ! مسلما" پرواز با يك سفينه در حالي كه از ان به وسيله يك طناب اويزان هستيد و دشمنان ميخواهند شما را از داخل سفينه بكشند بسيار بهتر از نشستن بر روي سفينه هاي ترابري و حمله به يك MAWLR عظيم ان هم فقط با ميني گان است !
اين بار نبايد GG اشتباهات گدشته خود را تكرار كنند زيرا كه اين يك LAUNCH TITLE است
هوش مصنوعي همواره در KZ پيشرو و عالي بوده . از سربازاني كه زخمي مي شدند و فرار مي كردند و ياران شان با شليك به شما فرصت فرار به او مي دادند تا حمله هاي دسته جمعي اما با تراكم منطقه اي كم هم بايد سخن به ميان اورد !
اما اين بار با ديدن همين چند دقيقه نميتوان زياد درباره هوش مصنوعي اين قسمت توضيحاتي داد اما به نظر نويسنده اين بار هم با هوش مصنوعي ايي در حد KZ3 روبه رو خواهيم بود !
يكي ديگر از موارد ديده شده قابليت هاي سرباز بازي بود ! اين قابليت كه به اهسته شدن صحنه در چند ثانيه براي شكار راحت تر هلگاست ها ختم ميشد ! اين قابليت را بايد در خود بازي و به صورت بيشتر بررسي نمود ! ايا اين قابليت بازي را بدتر خواهد كرد يا بهتر فقط در صورت بازي كردن ان ميتوان قدرت اش را فهميد ! به ضخصه با وارد شدن اين مدل شاخصه هاي گيم پلي به يك چنين بازي و IP ايي مخالفم و ان را خلاف هسته گيم پلي ان ميدانم !
در اين مور نيز مطمئنم هستم كه اين تنها قابليت بازي نخواهد بود و قابليت هاي ديگري نيز به زودي معرفي خواهند شد !

%0N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/NC/BB اما مهم ترين بخش بررسي نكات داستاني و نكات نهفته در انچه نمايش داده شد ميرسد
ويدئو از جايي شروع ميشود كه سرباز ما به مقر فرماندهاي نيرو هاي نظامي وكتا وارد ميشد او با يك سفينه فرود مي ايد و ايا براي اعلام خبر امده يا فقط براي سر كشي و گرفتن دستورات !
با انفجار مقر قرماندهي نيروهاي نظامي به نظر ميرسيد نيروهاي هلگان ساكن در سياره ميخواهند اتش جنگ ديگري را به راه بيندازند ! سربازان هلگاست از پوشش هايي به مانند پوشش هاي گروه هاي مالتي پلير INFILITRATOR در KZ3 و SABOTEOR در KZ2 را ميداد كه توسط ان ميتوانستند به شكل نيروهاي دشمن در بيايند و اين مي تواند بدان معنا باشد كه هلگاست ها نفوذ زيادي بين زميني ها كرده اند

مهم ترين قسمت داستاني تريلر نمايش داده شده عكس زير است


كيفيت بد عكس مربوط به كامپيوتر بنده است و ربطي به بازي ندارد


اين عكس مهم ترين قسمت را تشكيل ميدهد ! يك اسكنر بدن !!! براي چه ؟! فقط براي تشخيص اسلحه ؟!؟!؟
نه اينطور نيست ! در صورت توجه مي فهميد كه اين يك اسكنر براي شناخت DNA فرد نيز هست و همان عكسي كه در زير قسمت DNA نمايش داده ميشود نيز موردهم ديگري است كه هنوز موفق به كشف ان نشده ام ! اين اسكنر براي شناخت نيرو هاي هلگاست هم مطمئنا" به كار مي رود ولي چگونه هلگاست ها توانسته اند از اين اسكنر ها رد شوند را بايد از دانشمندان هلگاست پرسيد !!!
اما نكته مهم اصلا" اينجا نيست !!!
شما را به يكي از مراحل KZ2 ارجاع ميدهم ! جايي كه قرار بود به نجات كاپيتان نارويل برويم و در نقش دو سرباز هلگاست به پايگاه STAHL نفوذ كنيم ! يكي از نكات مهم KZ3 همانجا بود ! جايي كه نيرو هاي هلگاست از ما اسكنر بدن گرفتند !
در همان لحظات چراغ قسمت اپراتور هاي هلگاست روشن شدن و ان ها در گوش يكديگر پچ پچ كردند !؟ چه موردي در پس پرده بود !؟!؟
يكي ازموارد اين است كه نيروهاي ISA و انسان ها به واسطه 6 ماه و اندي حضور در هلگان و تنفس در جو ان ( موردي كه باعث تغييرات هلگاست ها شد ) خود جهش يافته اند و تبديل به نمونه اي از نژاد هلگاست شده اند !
تنها 4 نفر متشكل از SEV , RICO , NARVIL و شخصيت زن سرباز بازي ( يا شايد هم بيشتر ) از اين نيرو ها به وكتا بازگشته اند ! چه سرنوشتي براي انان رقم خورد ؟ واقعا"چه شد ؟! اكر بگوييم هنوز انسان بوده اند پس چرا اسكنر انان را نشناخت و اگر هلگاست شده اند چگونهه جو وكتا را تحمل كرده اند ؟ يكي از نظريات كم احتمال من اين است كه احتمال دارد همين گروه چند نفره بعدا" سر به شورش گذاشته و ان قسمت هلگاست نشين وكتا را با همراهي باقي مانده هاي هلگاست ها تشكليل داده باشند ! شايد در باس فايت پاياني اين بازي ( همچون KZ2 و نه باس فايت بي معناي KZ3 ) مجبور شويم SEV يا RICO محبوب مان را بكشيم!!!

و اما نظريه دوم درمورد اسكنر !
توطئه !!!
نظريه اي بسيار شاده و حتي بچگانه اما پيچيده و پرقدرت !
همان قسمت پچ پچ اپراتور هاي هلگاست اسكنر و بحث هايي مانند بدل بودن ويزاري كشته در پايان KZ2 و يا سربازاني كه پس از درب اوليه اتاق كار ويزاري ( كه ما انان را نكشته بوديم و شايد براي فاش نكردن رازي فوق سري كشته شده بودند - با تشكر از دوستمان EMPEROR VISARI كه اين نكته را براي من باز كردند - ) و يا نفري كه پس از KZ3 از سفينه پياده مي شود و سربازران به او خوش امد مي گويند اين نظريه را قوي تر مي كند كه همه اينها از جمله دعواي جنگ ORLOCK و STAHL و نابودي هلگان تماما" نقشه ويزاري براي قويتر شدن و شعله ورتر كردن جنگ است !
چرا بايد تعداد بسيار زيادي هلگاست روي وكتا نزديكترين سياره ISA به هلگان كوچ كنند ؟! چرا چون كه هلگان نابود شده ! و اين مي تواند مانند فرستادن بچه گرگ به درون لانه ي مرغ ها باشد تا وقتي كه بچه گرگ بزرگ شد بتواند به شما خدمت كند !
هر چه كه هست مطئمنا" GG از نسخه ي قبل يك مسير معين براي داستان بازي در نظر گرفته و يكي از مهم ترين انها نيز همين ماجراي اسكنر ها و مرگ مشكوك ويزاري و نكته ي چشم هايش است!

مورد بعدي كه شايد ان نيز بسيار مهم باشد در عكس زير نهفته است


كيفيت بد عكس ها ازكامپيوتر بنده بوده و ربطي به بازي ندارد


قسمت هايي كه با دايره هاي قرمز مشخص كرده ام به وضوح نكات را براش ما معين مي كند !
به خصوص قسمت بالايي ان كه شايد كمتر كسي به ان توجه كند !
مجسمه اي عظيم و بزرگ از يك شخص ! و مسلما از يك قهرمان !
قهرمان ملت هلگاست ها كيست ؟!
كسي جز ويزاري كبير ؟!
بله به احتمال فراوان او مجسمه ويزاري است به همان سبكي كه در دموي اغازين KZ3 از او تمثال هايي را ديديم ! اين نشان دهنده ان است كه هر چند هلگاست ها نابود شده اند و سياره خود را از دست داده اند اما هنوز به خود و امپراطورشان وفادارند !
نكته دوم هم در پايين نشان داده شده . پرچم هاي هلگاست ها و حزب ويزاري اين نيز نشان دهنده كينه و تنفر هلگاست ها از انسان هاست . ديوار بين اين دو نيز مطئمنا" باعث كينه ورزي هر چه بيشتر نژاد پرستي و تبعضي نژادي بيشتر بين ان دو شده



دوستان اين اكثر نكاتي بود كه به ذهن من رسيد در صورتي كه چيزي به نظرتون رسيد ميتونيد بگيد تا روش بحث كنيم
به نظر من اين عنوان هم به پاي KZ2 نخواهد رسيد ولي به هر حال به عنوان يك نسخه ديگه از KZ طرفدار ان خواهم بود و از ان دفاع خواهم كرد :)
لطفا" كپي برداري هم نكنيد :)
 
Last edited by a moderator:
دوستان دیگه دارند کم لطفی میکنند.درسته بازی حال و هوای killzone2رو نداره ولی به عنوان یه شوتر فوق العاده بود.به نظر من بهترین شوتر نمایشگاه بود.درضمن گوریلا هنوز اونطرف دیوار رو نشون نداده شاید مثل شماره2 بود.:x
بله درست..
ما هم صحبت هارو در رابطه با مقایسه با شماره 2 بازی گفتیم..در غیر اینصورت بله،صحبت شما درست..
 
دوستان دیگه دارند کم لطفی میکنند.درسته بازی حال و هوای killzone2رو نداره ولی به عنوان یه شوتر فوق العاده بود.به نظر من بهترین شوتر نمایشگاه بود.درضمن گوریلا هنوز اونطرف دیوار رو نشون نداده شاید مثل شماره2 بود.:x
نه دوست عزیز بهتره بیخودی به خودمون امید الکی ندیم و با این حرفا دلمونو خوش نکنیم. خودمونم بهتر میدونیم که داریم شیکممونو صابون میزنیم و با این چیزا فقط سر خودمونو کلاه گذاشتیم.
من خودم روانی کیلزونم و فکر نمیکنم تو دنیا هیچ کسی مثل من دیوانه ی این بازی باشه , ولی بعد از اینکه نمایشهای shadow fall رو دیدم فهمیدم این کیلزون با اون کیلزون چهاری که من قبلا تو رویاهام ساخته بودم و هر شب موقع خواب تو ذهنم تجسمش میکردم زمین تا زیر زمین فرق داره. باید بگم guerrilla ر...ه به هیکل هر چی فن کیلزونه..
 
نه اخه میدونید بازی به چند المان کامل بین فن ها و منتقد ها حتی معروف شد و باعث متای 91 شد ولی اینا عملا زدن تمامی این المان ها رو دو نسخه اخیر به Fu*k دادن !! :

1- اون جو سنگین و خفه => تا حدودی در KZ3 و کاملا در SF به فنا رفت !

2- گیم پلی سنگین و منحصر بفرد => در دو نسخه KZ3 و SF کاملا به فنا رفت !!
 
Killzone: Merc ـه Vita رو دیدم تشتکم پرید :دی. یاد KZ 2 افتادم. یه سرو گردن از این Shadow Fall بالاتره البته اگر بشه به عنوان KZ حسابش کرد :دی.
دقیقا این کیلزون ویتا را أدم تریلرشا میبینه باز یه اصول پایه و قدیمی کیلزون توش دیده میشه اما ماله پلی4 که یکی از عنوانهای اصلی لانچ کنسول به شمار میاد با این تریلرها که ازش اومده واقعا ناامید کرده ما را یه جورایی شبیه کرایسیس شده :| با خودم گفتم کاش این کیلزون ویتا ماله پلی4 بود به هر حال باید صبر کردا دید چی میشه ببینیم باز تریلر جدید دیگه ای میدن از این شاهکار جدید:d
 
[h=1]Guerilla Games به دنبال ایجاد تغییر در گیم پلی Killzone: Shadow Fall[/h]
مدیر طراحی استودیو Guerilla Games آقای Eric Boltjes در مصاحبه ای با NowGamer در فستیوال E3 2013 اعلام کردند که بازی Killzone: Shadow Fall هنوز نیازمند پیشرفت بیشتری می باشد، وی در ادامه افزود:
از لحاظ گرافیک همیشه ما یک گام از بقیه جلوتو بوده ایم ، اما در زمینه ی گیم پلی فضا برای پیشرفت داریم ، ما همیشه به دنبال ایده های نو هستیم ، و برای بهبود بخشیدن گیم پلی از نظرات طرفداران مان بهرمند بوده ایم ، ما می خواهیم با ایجاد تحولی بزرگ از کلیشه ای بود ، این سری بازی های Killzone بکاهیم ، وبا ایجاد دنیاهای کشف نشده و دشمنان و ابزارآلات جنگی جدید یک بازی عالی را به طرفداران مان عرضه نماییم.
Killzone: Shadow Fall همزمان با لانچ PS4 برای این کنسول به صورت انحصاری عرضه می شو
 
جدیداً اسکی رفتن از FC3 ایده ی نو برای گیم پلی تعریف میشه ؟ :دی
درسته که میل اتکش وقتی از بالا میفته روی دشمنا شبیه فارکرای 3 هست . ولی هسته ی گیمپلی زمین تا آسمون با اون فرق می کنه . هرچند دیگه کیلزون نیست ولی از فارکرای هم اسکی نکرده . به نظر میاد بیشتر از رزیستنس تقلید کرده . اگه اینشکلی حساب کنیم . دویدن طبیعی که شامل جمع کردن اسلحه و موشن بلار و بالا و پایین رفتن دوربین میشه توی بازیهای FPS رو همه از روی کیلزون 1 اسکی کردن . تعویض خشاب طبیعی و بالا رفتن از نردبان بصورتی که پلیر دست از پله ها میگیره می ره بالا روهم بازم همه از کیلزون 1 اسکی رفتن . حالا بماند ریزه کاریهای دیگه ای که همه در سینمایی شدن یه بازی تاثیر دارن و تاقبل کیلزون 1 توی این صنعت وجود نداشت .
فقط به نظر من یه مشکل این وسط توی گوریلاگیمز وجود داره اونم اینه که خیلی به فیدبک فن بیس بازی اهمیت نمی دن و بیشتر براشون منتقدای سایتا مهمن . یادمه وقتی که کیلزون 2 اومد خیلی از سایتا نوشتن که مشکل بازی کم بودن تنوع محیط و سنگینی گیمپلی و جو گرفته شه . همون چیزی که باعث شد خیلیا عاشق این بازی بشن و سایتا کوبیدن . بعدش گوریلا برای جبران این حرفا اومد کیلزون 3 رو ساخت و در ادامه ی همون سیاستها داره این جدیده رو میسازه که عملا همه چی هست بجز کیلزون . با تمام این اوصاف به نظر من نسل بعدی ترین بازی هستش که توی این چندتا بازی آنونس شده دیدم . هرچند گیمپلیش نه اپیکه نه سنگین متاسفانه !
 
2- گیم پلی سنگین و منحصر بفرد => در دو نسخه KZ3 و SF کاملا به فنا رفت !!
اون لگ اسلحه بود که تو شماره سوم از بین رفته بود!
= = =
آقا نمایش E3 واقعا عالی بود:دی اصلا یه چیزی شده بود دلربا. ربود رفت پی کارش:دی!
بازی اوریجینال نیست دیگه، اما خیلی خوبه.
 
الان چی رو از FC3 اسکی رفته ؟

هیچی فقط شخصیت اصلی بازی هم جیسون برادی میذاشتن بهتر میشد و میگفتیم Farcry 4 هست !!

- - -ویرایش - - -

اون لگ اسلحه بود که تو شماره سوم از بین رفته بود!
= = =
.

کیوان لگ اسلحه بود ، باگ بازی بود ، سولاخ GG بود ، سوتی تاریخ بود ، نقطه ضعف بازی بود هرچی که بود من و خیلی ها بازی رو بخاطر همین و اون جوش دوست داشتیم !! این رو هم مطمئنا اکثر فن های KZ با من موافقن !
 
درسته که میل اتکش وقتی از بالا میفته روی دشمنا شبیه فارکرای 3 هست . ولی هسته ی گیمپلی زمین تا آسمون با اون فرق می کنه . هرچند دیگه کیلزون نیست ولی از فارکرای هم اسکی نکرده . به نظر میاد بیشتر از رزیستنس تقلید کرده . اگه اینشکلی حساب کنیم . دویدن طبیعی که شامل جمع کردن اسلحه و موشن بلار و بالا و پایین رفتن دوربین میشه توی بازیهای FPS رو همه از روی کیلزون 1 اسکی کردن . تعویض خشاب طبیعی و بالا رفتن از نردبان بصورتی که پلیر دست از پله ها میگیره می ره بالا روهم بازم همه از کیلزون 1 اسکی رفتن . حالا بماند ریزه کاریهای دیگه ای که همه در سینمایی شدن یه بازی تاثیر دارن و تاقبل کیلزون 1 توی این صنعت وجود نداشت .
فقط به نظر من یه مشکل این وسط توی گوریلاگیمز وجود داره اونم اینه که خیلی به فیدبک فن بیس بازی اهمیت نمی دن و بیشتر براشون منتقدای سایتا مهمن . یادمه وقتی که کیلزون 2 اومد خیلی از سایتا نوشتن که مشکل بازی کم بودن تنوع محیط و سنگینی گیمپلی و جو گرفته شه . همون چیزی که باعث شد خیلیا عاشق این بازی بشن و سایتا کوبیدن . بعدش گوریلا برای جبران این حرفا اومد کیلزون 3 رو ساخت و در ادامه ی همون سیاستها داره این جدیده رو میسازه که عملا همه چی هست بجز کیلزون . با تمام این اوصاف به نظر من نسل بعدی ترین بازی هستش که توی این چندتا بازی آنونس شده دیدم . هرچند گیمپلیش نه اپیکه نه سنگین متاسفانه !

البته اکثر چیزایی که گفتید توی کیلزون 1 وجود خارجی هم نداشتن :دی فکر کنم کیلزون 2 رو با 1 اشتباه گرفتید :دی کیلزون 1 هیچ وقت از یه بازی متوسط فراتر نرفت و تنها نکته ی مثبتش بی نهایت هاردکور بودن بازی بود :دی باقی المان های دویدن و ... رو هم تا وقتی امثال HL و Q و ... هستن کسی از روی کیلزون نمیاد اسکی بره :دی
و اما اسکی رفتن :دی وجه مشترک تمام شوتر ها چیه ؟ اسلحه به دست گرفتن و تیر اندازی ، درست ؟ :دی خب نمیشه گفت چون اینجا فلان اسلحه دستشه ، توی اون یکی بازی یه چیز دیگه پس اینا فرق می کنن :دی وجه تمایز شوتر ها سرعت بازی و فایر ریت و میزان لگد اسلحه ـس + حرکات جانبی ای که کرکتر قابلیت انجامش رو داره :دی الان اون بخش حرکات جانبی که همون FC3 ـه ؛ سرعت حرکت و شلیک با اسلحه هم که قربونش برم COD ـه :دی حالا پیدا کنید کیلزون را :دی
تازه دیگه نگفتم طراحی هلگاست ها رو از روی یه انیمه/مانگا اسکی رفتن :دی کافیه صاحاب اون مانگا بیاد این بازی رو ببینه ! با یه شکایت ساده می تونه دودمان اینا رو به باد بده :دی
 
آخرین ویرایش:
البته اکثر چیزایی که گفتید توی کیلزون 1 وجود خارجی هم نداشتن :دی فکر کنم کیلزون 2 رو با 1 اشتباه گرفتید :دی کیلزون 1 هیچ وقت از یه بازی متوسط فراتر نرفت و تنها نکته ی مثبتش بی نهایت هاردکور بودن بازی بود :دی باقی المان های دویدن و ... رو هم تا وقتی امثال HL و Q و ... هستن کسی از روی کیلزون نمیاد اسکی بره :دی
و اما اسکی رفتن :دی وجه مشترک تمام شوتر ها چیه ؟ اسلحه به دست گرفتن و تیر اندازی ، درست ؟ :دی خب نمیشه گفت چون اینجا فلان اسلحه دستشه ، توی اون یکی بازی یه چیز دیگه پس اینا فرق می کنن :دی وجه تمایز شوتر ها سرعت بازی و فایر ریت و میزان لگد اسلحه ـس + حرکات جانبی ای که کرکتر قابلیت انجامش رو داره :دی الان اون بخش حرکات جانبی که همون FC3 ـه ؛ سرعت حرکت و شلیک با اسلحه هم که قربونش برم COD ـه :دی حالا پیدا کنید کیلزون را :دی
توی اینکه بازی کیلزون نیست و که منم موافقم . اما فارکرای یه شوتر بود با شوتینگ متوسط اما به علت اپن ورلد بودن و بازگذاشتن دست گیمر توی به انجام رسوندن ماموریت و ... به یه بازی خوب تبدیل شد و اما کیلزون 1
نه من کیلزون 1 و با 2 اشتباه نگرفتمو قبول دارم که از یه بازی متوسط فراتر نرفت . هرچند برای من در کنار بلک جزو بهترین شوترهای PS2 بود . و تمام چیزهایی هم که راجع بهش گفتم توی بازی هست و می تونی بری دوباره یه تجدید خاطره ای باهاش بکنی و چیزایی که گفتم و توشون ببینی . توی Q , HL به هیچ وجه این وجه سینماتیک پر رنگ نبود و همچنان به همون سبک قدیم می دویدن و از نردبونا بالا می رفتن و ...
 
هیچی فقط شخصیت اصلی بازی هم جیسون برادی میذاشتن بهتر میشد و میگفتیم Farcry 4 هست !!

اگه لیز خوردن از رو طناب تقلید از FC3 هست ! ( Lol ) توصیه من اینه شما برو یه سر IGI 2 بازی کن اوونم از رو طناب لیز میخورد
اوون حرکاتی که با چاقو انجام میدادیم تو FC3 استارتش تو KZ 3 ( البته نه دقیقاً همون)
واسه مسائل دیگه بشین KZ 1 رو از اول برو .شماره دو اومدن یه جوی حالا سیاه خاکستری گذاشتن ملت که شماره 1 رو بازی نکردن میان میگن از اصالت خودش دور شده !!! شماره 1 مرحله جنگلی نداشت ؟ که حالا این Shadow Fall چون همچین مرحله ای داره یعنی دیگه کیلزون نیست !
استفاده کردن از ابتکارات خوب سازنده های دیگه پسرفت نیست.
 
تازه دیگه نگفتم طراحی هلگاست ها رو از روی یه انیمه/مانگا اسکی رفتن :biggrin1: کافیه صاحاب اون مانگا بیاد این بازی رو ببینه ! با یه شکایت ساده می تونه دودمان اینا رو به باد بده :biggrin1:
جدی؟!:دی اسم انیمه ها چیه؟!
 
در مورد جو بازی یه چی بگم : تو برنامه e3 stage demo گیم اسپات وقتی نوبت به shadow fall رسید herman hulst یه حرفی در مورد فضای روشن بازی زد که چرا اینقدر فضا قشنگ و تم رنگ آبی و سفید و آسمون خراشهای بی نظیری داره که تو سریهای قبلی نبوده دلیلش این بود که خود گیمر وقتی جای شخصیت بازی قرار میگیره واقعا با شهر خودش رابطه برقرار کنه و دوسش داشته باشه و وقتی هلگاست ها دست به تخریب جایی از شهر میزنن و مثلا ساختمون های قشنگش رو تخریب میکنن برای گیمر مهم باشه و دلش به حال شهر قشنگش بسوزه. تفاوت رو درک کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or