PlayStation Killzone: Shadow Fall

  • Thread starter Thread starter NERO 7
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سلام بر دوستان

از اخرين نسخه سري KZ دقيقا" 2 سال مي گذره ( در زمان زدن اين تاپيك ) كه KZ3 براي كنسول PS3 بود.
در MEETING سال 2013 كه براي معرفي كنسول نسل بعد سوني يعني PS4 در نظر گرفته شده بود اولين عنوان بزرگي كه براي كنسول معرفي شد چيزي نبود جز KZ : SHADOW FALL

kzsf_ne_2013-02-20_announcing-killzone-shadow-fall_ma.jpg



اقاي اندرو هاوز از سوني از هرمان هالست يكي از موسسين و اعضاي كليدي GUERRILLA GAMES دعوت كرد تا به روي صحنه بيايد و طبق گمانه زني هايي كه پيشتر زده شده بود نسخه بعدي KZ معرفي شد
البته همگان منتظر KZ ايي به پسوند 4 بودند كه اين امر محقق نشد و اين عنوان بيشتر به SPIN OFF ايي از اين سري شباهت دارد
گرافيك در قسمتي كه به صورت زنده از بازي پخش شد بيداد مي كرد و در سطح بالايي قرار داشت و همانطور كه از GG انتظار ميرود با نزديك شدن به روز هاي پاياني ساخت بازي پاي خود را فراتر از مرزهاي فعلي نيز خواهد گذاشت

news_ps4_killzone_shadow_fall_unveiled-13810.jpg







اپديت پست در تاريخ 1391/12/06


خوب دوستان همونطوري كه قول داده بودم يه نقدي بر تريلر منتشر شده بنويسم نقد اماده شد :d

در اين نقد چون ميخوام از لحاظ داستاني هم يه گريز هايي بزنم بايد توجه داشته باشيد خطر اسپويلر KZ3 وجود داره پس اونايي كه دوست ندارن اسپويل بشه براشون نخونن

سال 2381 ! سياره وكتا ! دومين سياره مهم پس از زمين كه طبق اطلاعات يكي از اصلي ترين سياره هاي نظامي است ( دقت كنيد به تعداد سفينه هاي در اسمان وكتا ) وكتا سياره اي بود كه اهالي هگان به ان چشم دوختند اما ISA مخالفت كرد و 1س از حمله نيروهاي هلگان به اين سياره براي تصرف ان با مقاومت شديد رو به رو شدند و پس از وقايع KZ1 و KZ : LIBERATION ( نسخه PSP بازي ) سياره وكتا ازاد شد و پس از ان نيروهاي ISA براي دستگيري ويزاري به هلگان حمله ور شدند و .... !


با گيم پلي و گرافيك شروع مي كنيم تا به بخش داستان برسيم

گيم پلي در KZ همواره از مباحث گرم و داغ بوده است و خواهد بود . امروزه با امدن گيمرهاي نسل جديد كه همه به نوعي فقط اكشن هاي (( بزن بزن )) و (( بكش برو جلو )) را دوست دارند استوديوها و از ان بدتر ناشرين رو به همين نوع از ساخت بازي ها اورده اند به نحوي كه در عرض چند سال تعداد زيادي از IP هاي خوب قديمي ماهيت خود را به كل از دست داده يا دچار تغييرات گوناگون شده اند
KZ نيز از اين قاعده مستثني نيست. عنواني كه سوني براي رويارويي با HALO مايكروسافت علم كرد و هر چند در اغاز چندان موفق نبود اما با KZ2 به عنوان يكي از عناوين مهم PS3 و با كوله باري از تكنيك هاي گرافيكي توانست موفقيت هاي زيادي در چه در كسب جوايز گوناگون از سايت ها و جشنواره ها شد ( اهنگ هاي اين بازي برنده چندين جايزه شده ان )
تا به KZ3 رسيديم كه برخي از دوست داران اين عنوان را با شوك گيم پلي رو به رو كرد
اين شوك به دو بخش مولتي پلير ( كه در واقع فاصله زيادي با مولتي پلير KZ2 داشت ) و چه در بخش سينگل پلير ( كه ان سنگيني و صلابت KZ2 را نداشت ) بر مي گشت
در اينجا به بررسي وقايع نمي پردازيم و به سراغ اصل ماجرا خواهيم رفت

پس از 2 سال شايعه هاي گوناگون بالاخره نسخه بعدي KZ ان هم نه با شماره بلكه با پسوند براي PS4 معرفي شد
گرافيك با توجه به پيشرفت هاي زياد از PS3 به PS4 تغييرات شگرفي كرده ( براي دوستاني كه متوجه اين تغييرات نشده اند توصيه مي كنم كه ويدئويي كه در حال حاضر اكثرا" ان را مشاهده مي كنند - يعني ويدئوي گيم اسپات - را دور بياندازند چرا گه اين ويدئو پرده اي است و به صورت مستقيم ضبط نشده )
تغييرات از نورپردازي ها با حجم بالا , DRAW DISTANCE هاي طولاني عظيم و پر جزييات , بالا رفتن جزييات و همچنين قوي تر شدن تكسچر ها را شامل ميشود تا بالاتر رفتن جزييات دود و اتش كه يكي از مهم ترين عناصر تكنيكي است
صداگذاري در اين نسخه را بايد همانند نسخه هاي قبلي قوي دانست گر چند بايد منتظر فرياد هاي هلگاست ها بود تا دانست كه ايا به اندازه KZ2 اين فرياد ها مو بر بدن ادم سيخ مي كنند يا خير

و اما بحث مهم گيم پلي
اولين نكته در اين قسمت يك اسلحه جديد بود ! اسلحه ايي عجيب كه توانايي بلندتر شدن براي شليك در مسافت هاي طولاني تر را داشت و به جاي گلوله هاي فلزي از ليزر يا چيزي شبيه به ان و تكنولوژي هاي پيچيده استفاده مي كرد اين اسلحه RoF بالايي نيز داشت ولي اسلحه هاي ديگر اين سري همچون STA-52 و M82 معروف نيز در دستان سربازان هلگاست و ISA نيز مشاهده شد
اين اسلحه ميتواند به مانند KZ هاي قبلي جزو اسلحه هاي ويژه و كمياب بازي باشد ( مانند ELECTRICITY GUN و ... )هر چند بايد اين احتمال را ضعيف دانست
مورد بعدي ميراث KZ3 يعني سيستم BRUTAL MELEE ATTACK ها بودند كه در بازي زماني كه كاركتر ما از بالا بر سر سربازي هلگاست فرود امد و با پرتاب چاقو به سمت سرباز ديگر پايان يافت يا در ويدئوي ديگر با شكستن گردن هلگاست ( به مانند KZ3 ! ) همراه بود باشد. اين سيستم به شخصه بيشتر از يك سري صحنه هاي اكشن نيست و همان برخورد از دور با هلگاست ها را بيشتر ترجيه ميدهم !
يكي ديگر از موارد شاخصه سري KZ يعني FP COVER است سنگر گيري به سمت اول شخص ان هم به صورت نيمه چسبنده و نه به مانند سري CoD كه بايدخود با نشستن پشت شنگر از شليك گلول ها در امان مي بوديد بود !
در اين جا بايد از GG تشكر كرد كه اين سيستم را از KZ2 تغيير ان چناني نداده و كل تغييرات به جاذبه هايي مانند ليز خوردن روي زمين و رفتن پشت سنگر منتهي ميشود
مورد ديگر SET PIECE هايي بود كه در بازي گنجانده شده و از اول تريلر با انفجار بمب و در پايان تريلر و كلنجار رفتن با طناب اويزان از سفينه و افراد داخل ان بود ما را هيجان زده تر مي كرد
اصلا" دوست ندارم خاطرات SET PIECE هاي KZ3 ( كه به نظرم از عوامل اصلي تغيير KZ و افت كيفي ان بود ) را دوباره مرور كنم
خاطراتي كه به سوار شدن بر وسيله اي و حمله به دشمن با ميني گان ها ختم ميشد !
اين بار اميدوارم هر بار SP هايي متنوع و جذاب تر شاهد بود ! مسلما" پرواز با يك سفينه در حالي كه از ان به وسيله يك طناب اويزان هستيد و دشمنان ميخواهند شما را از داخل سفينه بكشند بسيار بهتر از نشستن بر روي سفينه هاي ترابري و حمله به يك MAWLR عظيم ان هم فقط با ميني گان است !
اين بار نبايد GG اشتباهات گدشته خود را تكرار كنند زيرا كه اين يك LAUNCH TITLE است
هوش مصنوعي همواره در KZ پيشرو و عالي بوده . از سربازاني كه زخمي مي شدند و فرار مي كردند و ياران شان با شليك به شما فرصت فرار به او مي دادند تا حمله هاي دسته جمعي اما با تراكم منطقه اي كم هم بايد سخن به ميان اورد !
اما اين بار با ديدن همين چند دقيقه نميتوان زياد درباره هوش مصنوعي اين قسمت توضيحاتي داد اما به نظر نويسنده اين بار هم با هوش مصنوعي ايي در حد KZ3 روبه رو خواهيم بود !
يكي ديگر از موارد ديده شده قابليت هاي سرباز بازي بود ! اين قابليت كه به اهسته شدن صحنه در چند ثانيه براي شكار راحت تر هلگاست ها ختم ميشد ! اين قابليت را بايد در خود بازي و به صورت بيشتر بررسي نمود ! ايا اين قابليت بازي را بدتر خواهد كرد يا بهتر فقط در صورت بازي كردن ان ميتوان قدرت اش را فهميد ! به ضخصه با وارد شدن اين مدل شاخصه هاي گيم پلي به يك چنين بازي و IP ايي مخالفم و ان را خلاف هسته گيم پلي ان ميدانم !
در اين مور نيز مطمئنم هستم كه اين تنها قابليت بازي نخواهد بود و قابليت هاي ديگري نيز به زودي معرفي خواهند شد !

%0N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/=Ml|/=O/:N/:K/NC/BB اما مهم ترين بخش بررسي نكات داستاني و نكات نهفته در انچه نمايش داده شد ميرسد
ويدئو از جايي شروع ميشود كه سرباز ما به مقر فرماندهاي نيرو هاي نظامي وكتا وارد ميشد او با يك سفينه فرود مي ايد و ايا براي اعلام خبر امده يا فقط براي سر كشي و گرفتن دستورات !
با انفجار مقر قرماندهي نيروهاي نظامي به نظر ميرسيد نيروهاي هلگان ساكن در سياره ميخواهند اتش جنگ ديگري را به راه بيندازند ! سربازان هلگاست از پوشش هايي به مانند پوشش هاي گروه هاي مالتي پلير INFILITRATOR در KZ3 و SABOTEOR در KZ2 را ميداد كه توسط ان ميتوانستند به شكل نيروهاي دشمن در بيايند و اين مي تواند بدان معنا باشد كه هلگاست ها نفوذ زيادي بين زميني ها كرده اند

مهم ترين قسمت داستاني تريلر نمايش داده شده عكس زير است


كيفيت بد عكس مربوط به كامپيوتر بنده است و ربطي به بازي ندارد


اين عكس مهم ترين قسمت را تشكيل ميدهد ! يك اسكنر بدن !!! براي چه ؟! فقط براي تشخيص اسلحه ؟!؟!؟
نه اينطور نيست ! در صورت توجه مي فهميد كه اين يك اسكنر براي شناخت DNA فرد نيز هست و همان عكسي كه در زير قسمت DNA نمايش داده ميشود نيز موردهم ديگري است كه هنوز موفق به كشف ان نشده ام ! اين اسكنر براي شناخت نيرو هاي هلگاست هم مطمئنا" به كار مي رود ولي چگونه هلگاست ها توانسته اند از اين اسكنر ها رد شوند را بايد از دانشمندان هلگاست پرسيد !!!
اما نكته مهم اصلا" اينجا نيست !!!
شما را به يكي از مراحل KZ2 ارجاع ميدهم ! جايي كه قرار بود به نجات كاپيتان نارويل برويم و در نقش دو سرباز هلگاست به پايگاه STAHL نفوذ كنيم ! يكي از نكات مهم KZ3 همانجا بود ! جايي كه نيرو هاي هلگاست از ما اسكنر بدن گرفتند !
در همان لحظات چراغ قسمت اپراتور هاي هلگاست روشن شدن و ان ها در گوش يكديگر پچ پچ كردند !؟ چه موردي در پس پرده بود !؟!؟
يكي ازموارد اين است كه نيروهاي ISA و انسان ها به واسطه 6 ماه و اندي حضور در هلگان و تنفس در جو ان ( موردي كه باعث تغييرات هلگاست ها شد ) خود جهش يافته اند و تبديل به نمونه اي از نژاد هلگاست شده اند !
تنها 4 نفر متشكل از SEV , RICO , NARVIL و شخصيت زن سرباز بازي ( يا شايد هم بيشتر ) از اين نيرو ها به وكتا بازگشته اند ! چه سرنوشتي براي انان رقم خورد ؟ واقعا"چه شد ؟! اكر بگوييم هنوز انسان بوده اند پس چرا اسكنر انان را نشناخت و اگر هلگاست شده اند چگونهه جو وكتا را تحمل كرده اند ؟ يكي از نظريات كم احتمال من اين است كه احتمال دارد همين گروه چند نفره بعدا" سر به شورش گذاشته و ان قسمت هلگاست نشين وكتا را با همراهي باقي مانده هاي هلگاست ها تشكليل داده باشند ! شايد در باس فايت پاياني اين بازي ( همچون KZ2 و نه باس فايت بي معناي KZ3 ) مجبور شويم SEV يا RICO محبوب مان را بكشيم!!!

و اما نظريه دوم درمورد اسكنر !
توطئه !!!
نظريه اي بسيار شاده و حتي بچگانه اما پيچيده و پرقدرت !
همان قسمت پچ پچ اپراتور هاي هلگاست اسكنر و بحث هايي مانند بدل بودن ويزاري كشته در پايان KZ2 و يا سربازاني كه پس از درب اوليه اتاق كار ويزاري ( كه ما انان را نكشته بوديم و شايد براي فاش نكردن رازي فوق سري كشته شده بودند - با تشكر از دوستمان EMPEROR VISARI كه اين نكته را براي من باز كردند - ) و يا نفري كه پس از KZ3 از سفينه پياده مي شود و سربازران به او خوش امد مي گويند اين نظريه را قوي تر مي كند كه همه اينها از جمله دعواي جنگ ORLOCK و STAHL و نابودي هلگان تماما" نقشه ويزاري براي قويتر شدن و شعله ورتر كردن جنگ است !
چرا بايد تعداد بسيار زيادي هلگاست روي وكتا نزديكترين سياره ISA به هلگان كوچ كنند ؟! چرا چون كه هلگان نابود شده ! و اين مي تواند مانند فرستادن بچه گرگ به درون لانه ي مرغ ها باشد تا وقتي كه بچه گرگ بزرگ شد بتواند به شما خدمت كند !
هر چه كه هست مطئمنا" GG از نسخه ي قبل يك مسير معين براي داستان بازي در نظر گرفته و يكي از مهم ترين انها نيز همين ماجراي اسكنر ها و مرگ مشكوك ويزاري و نكته ي چشم هايش است!

مورد بعدي كه شايد ان نيز بسيار مهم باشد در عكس زير نهفته است


كيفيت بد عكس ها ازكامپيوتر بنده بوده و ربطي به بازي ندارد


قسمت هايي كه با دايره هاي قرمز مشخص كرده ام به وضوح نكات را براش ما معين مي كند !
به خصوص قسمت بالايي ان كه شايد كمتر كسي به ان توجه كند !
مجسمه اي عظيم و بزرگ از يك شخص ! و مسلما از يك قهرمان !
قهرمان ملت هلگاست ها كيست ؟!
كسي جز ويزاري كبير ؟!
بله به احتمال فراوان او مجسمه ويزاري است به همان سبكي كه در دموي اغازين KZ3 از او تمثال هايي را ديديم ! اين نشان دهنده ان است كه هر چند هلگاست ها نابود شده اند و سياره خود را از دست داده اند اما هنوز به خود و امپراطورشان وفادارند !
نكته دوم هم در پايين نشان داده شده . پرچم هاي هلگاست ها و حزب ويزاري اين نيز نشان دهنده كينه و تنفر هلگاست ها از انسان هاست . ديوار بين اين دو نيز مطئمنا" باعث كينه ورزي هر چه بيشتر نژاد پرستي و تبعضي نژادي بيشتر بين ان دو شده



دوستان اين اكثر نكاتي بود كه به ذهن من رسيد در صورتي كه چيزي به نظرتون رسيد ميتونيد بگيد تا روش بحث كنيم
به نظر من اين عنوان هم به پاي KZ2 نخواهد رسيد ولي به هر حال به عنوان يك نسخه ديگه از KZ طرفدار ان خواهم بود و از ان دفاع خواهم كرد :)
لطفا" كپي برداري هم نكنيد :)
 
Last edited by a moderator:
نميدونم چند نفر تريلر ها و اخبار مربوط به KZ : MERCENARY رو دنبال كردن اما از لحاظ اصالت KZ ايي KZ:M خيلي خيلي بالاتر از KZ : ShF قرار مي گيره !
 
بابا یگم مطالعه گرافیک رو بکنید بعد بگین خوب نبود گرافیک این بازی منو به وحشت انداخت . آقا نسبت به نسخه ی قبلی خیلی اومده بالا چرا آخه ایراد بنی اسرائیلی میگیرید بازم میگم اگه بریید چهار بار یه شئ رو تو محیط همین فتوشاپ خودمون درست کنی اونوقت نظرتو پس میگیری

- - -ویرایش - - -

این فقط برای گرافیک و نور پردازی بود حالا نو آوری و گیم پلیش بماند
 
اتفاقا یکی از بهترین بازی های نسل بعد از نظر بنده همین KZ هست.
کلا 2 3 تا بازی منو غافل گیر کرد یکیش این بود یکیش BATTLEFIELD 4 بود و یکیش TITANFALL . این 3 بازی واقعا نو آوری به وجود آوردند. دیگه بحث زیاد نمیکنم .(این ها از نظر بنده هستند )
 
GG چند وقته پیش یکسری اطلاعات در مورد گرافیک بازی منتشر کرده بود ...
کاراکترهای بازی بر خلاف KZ3 که سه سطح LOD داشتن تو کیلزون شدوفال 7 سطح LOD دارن یعنی تو KZ 3 شما کاراکترهارو بسته به فاصلشون با دوربین تو سه سطح از نظر تعداد پالیگونها میدید که تو شدوفال این عدد به 7 رسیده که باعث میشه شما تقریبا متوجه تغییر جزئیات روی کاراکترهای دور و نزدیک در خلال بازی نشین تو نزدیکترین حالت به دوربین که بالاترین LOD به حساب میاد کاراکترها در شدوفال از 40000 پالیگون یا چند ضلعی تشکیل شدن که تو KZ3 این عدد در حدود 10000 چند ضلعی بوده...
40000 برای تعداد چند ضلعیها به تنهایی عدد فوق العاده جالب توجهی هست یعنی یک کاراکتر در بازی به اندازه یک کاراکتر اصلی در یک بازی TP (سوم شخص) در نسل فعلی چند ضلعی داره مثلا ناتان در U2 در بخش سینگل پلیر در حدود 37000 چند ضلعی داشته یا مستر چیف در halo 4 به همراه اسلحه در حالت TPS در حدود 42 هزار چند ضلعی داشته البته این فقط تعداد چند ضلعیها هست نور پردازی پیچیده تر Shader Quality بالاتر و تکسچرهای پرحجم تر رو هم به این کاراکترها اضافه کنید متوجه میشید که یکی از کاراکترهای KZ SF بهترین و پرجزئیات ترین کاراکترهای نسل قبلی رو به راحتی پشت سر میگذاره.

92309132751740170747.jpg
 
حرف احسان و امیر در مورد هلگاست ها کاملا حقیقت داره مثل اینکه !! یعنی صد در صدی شده قضیه !! GG کلا عوض کرده هلگاست ها رو و اصلا ذره ای شباهت به هلگاست های KZ 3 و بخصوص KZ2 و KZ1 نداره !!

واقعا بعنوان یه طرفدار سری KZ براشون بابت این تقلید متاسفم . فکر میکردم اینا یونیک و تک هستند نگو مغز ژاپنی پشتش بوده ! البته یه مسئله ای هست و اونم اینه که تا اینجا هرچی تریلر از KillZone Mercenary دیدم از هلگاست های کلاسیک و قدیمی استفاده کردند . خدا که دردسر نشه بعدا .
 
نه نگران نباش! کلا فکر نکنم شکایتی چیزی پشتش بوده باشه! :d وگرنه مطمئنا از همون شماره ی اول شکایت میکردن و دیگه کار به شماره های بعدی نمیکشید! :d
ولی تا الان KZ:SF با KZـهای قبلی خیلی دنیاش فرق داره! توی قبلی قشنگ میدون جنگ بود و هلگاست ها هم کاملا جنگی بودن! :d ولی اینجا مثل حرکات تروریستی و اینا بودش! خبری از ارتش و اینا نیست!
فکر میکنم بیشتر به خاطر همین تغییرات داستانی باشه که هلگاست ها تغییر کردن! احتمالا توی KZ4 برخواهند گشت! (اگر اینجا البته از این چیزا نباشه! )
 
حالا برعکس نظر خیلی از دوستان این بازی جزو معدود بازیهایی هست که من تا اینجا ازش خوشم اومده KZ2 رو من به خاطر سرعت پایینش نتونستم بازی کنم البته مشکلی که واسه من پیش اومد این بود که بلافاصله بعد از COD MW2 بود که من KZ 2 رو گرفتم اصلا نمیتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم گرافیکش عالی بود ولی گیم پلیش کسل کننده بود. KZ 3 به نظرم قشنگتر بود ولی اونم جذابیت کافی واسم ایجاد نکرد اما این یکی از دموهای گیم پلیش معلومه که روی گیم پلی بازی بیشتر از شماره های قبلی کار کردن در مورد اتمسفرش شاید یکم زیادی شاد شده ولی اینم در نظر بگیرید که هنوز هیچی از مرحله های بعدی نشون ندادن هر چی تا حالا نمایش دادن ماله مرحله اول بازی بوده 100% بازی تو مرحله های بعد یه فلاش بک به اون اتمسفر سنگین قسمتهای قبلی میزنه.

توی این ویدئو هم کاملا معلومه بازی متنوع تر شده:

بهتره از این لینک ببینید:

http://www.aparat.com/v/1Blro

اگر نه از همین جا حجم ویدئو کمه و بیت ریتش پایینه.

[video=aparat;1Blro]http://www.aparat.com/v/1Blro[/video]
 
آخرین ویرایش:
حرف احسان و امیر در مورد هلگاست ها کاملا حقیقت داره مثل اینکه !! یعنی صد در صدی شده قضیه !! GG کلا عوض کرده هلگاست ها رو و اصلا ذره ای شباهت به هلگاست های KZ 3 و بخصوص KZ2 و KZ1 نداره !!
نه نگران نباش! کلا فکر نکنم شکایتی چیزی پشتش بوده باشه! :d وگرنه مطمئنا از همون شماره ی اول شکایت میکردن و دیگه کار به شماره های بعدی نمیکشید! :d
اقایون جریان چیه بگید ماهم بدونم!. حق امتیاز طراحی هلگاستها واسه کس دیگه بوده؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or