همچنین Battlefield ها ....من موندم با این تفاسیر چه بلائی سر COD های آینده میاد، امتیاز داستان 1/10 :biggrin1:
به نظر من هم بازی از نظر گیم پلی و گرافیک عالیه برهان. ولی بزرگترین ضعف بازی داستانش هستش که خیلی سرسری و کلیشه ای دنبال میشه.معلومه سازندگان بازی فقط خواستن یه جوری سر و ته داستان بازی رو هم بیارن.خوب دوستان من چند روز پیش به لطف یکی از دوستان تونستم بازی رو به صورت کامل انجام بدم اما بنا به دلایلی اینجا هیچ پستی ندادم. اما نظر من:
گیم پلی تو بازی فوق العاده شده و خیلی جذاب و سریع هست و سیستم جدید کاورگیری که بعضی جاها خیلی به درد می خوره اما متاسفانه بعضی وقت ها دچار باگ در تیراندازی میشه. البته این بخش مشکلاتی هم داره مثل بیش از حد بودن منبع مهمات در طول بازی که این باعث میشه نارنجک ها رو بی پرواتر پرتاب کنید و از تمامی سلاح ها استفاده نکنید و تنها از تفنگی که باهاش راحت تر هستید استفاده کنید. البته از تنوع فوق العاده بالای مراحل هم نباید چشم پوشی کنیم که به جذاب تر شدن این بخش کمک بسیار خوبی کرده. نکته بد دیگری هم که این قسمت داشت نبود بخشی برای ثبت کارهایی که انجام دادین. مثلا چند نفر رو کشتید یا با چه سلاحی کشتید و ... چیزی که تو نسخه قبل بود اما اینجا حذف شده بود(نمره 8.5)
گرافیک بازی واقعا هیچ حرفی رو برای گفتن نمیزاره. واقعا همه چی بی نظیر و عالی بود و به شخصه تا حالا تو هیچ بازی همچین انفجارهایی رو ندیده بودم. عظمت محیط و برخی Bossها یا وسایله نقلیه هم فوق العاده بود. کلا این بخش از نظر من هیچ مشکلی نداشت و عالی بود. البته چون 3d بازی رو هنوز تست نکردم نمیشه قطعی بهش 10 داد ولی من فرض رو بر این میزارم که اون بخش هم مشکلی نداره(نمره 10)
صداگذاری هم میشه گفت جزو بهترین بازی های این نسل بود. از تفاوت صدای سلاح ها و دور و نزدیک بودن انفجارها بگیرید تا صداگذاری شخصیت ها و هماهنگ کامل صدا و با دهان همگی به خوبی کار شده بود. البته اوایل بازی بعضی جاها subtitleها هماهنگی نداشت و یا اینکه از شخصیتی کمی دور میشدین دیگه صداش نمیومد و بعد که پیشش بر می گشتید دیگه در مورد اون موضوع حرفی نمیزد.(9)
مولتی پلیر بازی رو هم تو بخش Botzone تست کردم و دقیقا به همون جذابیت توی بتا بود و چند تا مپ رو هم تست کردم و کلا خیلی خوب بود. اگه کیفیت سرورها هم تو نسخه نهایی خوب باشه و مشکلی وجود نداشته باشه یکی از کامل ترین بخش های بازی همین قسمت هست.(نمره 9.5)
اما مهم ترین ایراد بازی یعنی داستانش. به نظر من بازی فوق العاده خوب و جذاب شروع شد(برای اونایی که تریلر 10 دقیقه اول بازی رو دیدن بگم اون اول بازی نیست و کمی جلوتر هست) و تا قبل از رسیدن به مرحل جنگل نسبتا خوب پیش میرفت و به جز چند قسمت پرش زمانی نابه جا که به کارگردانی بد بر می گرده چیز خاصی ندیدم. اما حد فاصل مرحله قبل جنگل و خود مرحله جنگل داستان به شدت افت میکنه خیلی به سر و ته به این نقطه میرسه. اما بعد از اون دوباره بازی جون تازه ای میگیره به طوری که در وسط و آخر مرحله جنگل و همین طور انتهای مرحله برفی که در دمو هم بازی کردید داستان دوباره به اوج بر می گرده. بعد از اتفاقات هم در مرحله آخر بازی که برای جلوگیری از SP نمیگم کجا هست داستان دوباره افت میکنه و پایان بازی هم به بدترین شکل ممکن هست و واقعا جای تاسف داره که بازی چرا این قدر بی محتوا و بدون اینکه شما رو به جایی برسونه تموم میشه و بین زمین و آسمون ولتون میکنه تا نسخه بعدی.(نمره 6)
نمره نهایی من هم به بازی 8.5 هست.
البته صدرا مشکل فقط داستان بازی نیست. مشخصه که روی ریزه کاری های بخش SP کم کاری شده. منظورم ریزه کاری گرافیکی اینا نیستش. ببین مثلا یکی از بدترین کارهایی که انجام دادن و یادم رفت تو پست قبلی بگم حذف Hidden Itemهای بازی هست. البته این رو خودم حدس میزدم چون وقتی لیست تروفی های بازی اومد به امیر akiba گفتم چرا هیچ تروفی برای hidden itemها نیست؟ واقعا نمی دونم اینکار رو برای چی انجام دادند چون خیلی راحت می تونستند یک سری آیتم بزارند که پیداش کنی و بعد به کمک اون کمی در مورد داستان و زوایای پنهانش صحبت می کردند. در کل به نظر من این نمراتی که گرفته تقریبا به حق بوده و البته دیگه زیر 80 واقعا بی انصافی هست. به نظرم به خاطر یک سری مشکلات ریز و داستان پر فراز و نشیب(از لحاظ خوب و بد بودن روایت) امتیاز 85-90 بهترین امتیاز برای بازی هست.اگه اون تریلر داستانی رو نمیدادن بیرون الان کسی انتظاری از داستان به اون صورت نداشت!
ولی خودشون انتظاراتو بردن بالا از داستان!
وگرنه بازی از نظر فنی چیزی کم نداره من تا همین یه ساعت پیش داشتم دمو رو بازی میکردم!
اتفاقا کنار گذاشتن چیزای بی ارزشی مثل جمع کردن این آیتم ها نکته مثبتی هست.یکی از بدترین کارهایی که انجام دادن و یادم رفت تو پست قبلی بگم حذف Hidden Itemهای بازی هست. البته این رو خودم حدس میزدم چون وقتی لیست تروفی های بازی اومد به امیر akiba گفتم چرا هیچ تروفی برای hidden itemها نیست؟ واقعا نمی دونم اینکار رو برای چی انجام دادند چون خیلی راحت می تونستند یک سری آیتم بزارند که پیداش کنی و بعد به کمک اون کمی در مورد داستان و زوایای پنهانش صحبت می کردند. در کل به نظر من این نمراتی که گرفته تقریبا به حق بوده و البته دیگه زیر 80 واقعا بی انصافی هست.
این چیزهایی که به قول شما بی ارزش هست باعث میشه که بازی در بخش SP ارزش تکرار داشته باشه و تنها از نظر شما بی ارزش تلقی میشه. چون فکر کنم IGN یا GS هم به این مورد اشاره کرده بودند که بعد از یک بار تموم کردن این بخش دیگه هیچ انگیزه ای برای دوباره بازی کردن اون ندارید و کاملا باهاشون موافق هستم چون اگه کسی به فکر تروفی های بازی نباشه هیچ انگیزه ای برای دوباره تکرار کردن این بخش نخواهد داشت.اتفاقا کنار گذاشتن چیزای بی ارزشی مثل جمع کردن این آیتم ها نکته مثبتی هست.
در مورد روایت داستانی به اون شکل که شما مثال زدی بگم که قبلاً در بازیهایی مثل Bioshock این روند روایت اسرار داستان رو دیده بودیم . اگه GG در این رابطه مثل بایوشاک عمل میکرد، کلاً یه تقلید زشت میشد !
اتفاقاً به نظر من نکته مثبتیه!
انقد بدم میاد مثل بیکارار دنبال چیز میز بگردم!
البته صدرا مشکل فقط داستان بازی نیست. مشخصه که روی ریزه کاری های بخش SP کم کاری شده. منظورم ریزه کاری گرافیکی اینا نیستش. ببین مثلا یکی از بدترین کارهایی که انجام دادن و یادم رفت تو پست قبلی بگم حذف Hidden Itemهای بازی هست. البته این رو خودم حدس میزدم چون وقتی لیست تروفی های بازی اومد به امیر akiba گفتم چرا هیچ تروفی برای hidden itemها نیست؟ واقعا نمی دونم اینکار رو برای چی انجام دادند چون خیلی راحت می تونستند یک سری آیتم بزارند که پیداش کنی و بعد به کمک اون کمی در مورد داستان و زوایای پنهانش صحبت می کردند. در کل به نظر من این نمراتی که گرفته تقریبا به حق بوده و البته دیگه زیر 80 واقعا بی انصافی هست. به نظرم به خاطر یک سری مشکلات ریز و داستان پر فراز و نشیب(از لحاظ خوب و بد بودن روایت) امتیاز 85-90 بهترین امتیاز برای بازی هست.
البته اگه خیلی هم دنبال تروفی و اچیومنت و ... باشید ! به جای اینکه دنبال لذت بردن از ساختار یک گیم پلی خوب باشید . همش دنبال جمع کردن امتیاز هستید و این موضوع اصلا موضوع جالبی نیست . اتفاقی که حداقل برای گیمر های ایرانی بسیار مهم شده متاسفانه ! اینکه من چقدر تروفی یا اچیومنت بگیرم یا چه عددی بالای گیم اسکور من باشه در درجه سوم یا چهارم از اهمیت قرار داره . و ربطی نداره که شما به خاطر اون ، یا یه چیزی مثل نداشتن امار در تعداد هدشات ها و ... امیتاز 8.5 برای گیم پلی در نظر بگیری ! البته این نظر شخصی من هست و اونم نظر شخصی شما !این چیزهایی که به قول شما بی ارزش هست باعث میشه که بازی در بخش SP ارزش تکرار داشته باشه و تنها از نظر شما بی ارزش تلقی میشه. چون فکر کنم IGN یا GS هم به این مورد اشاره کرده بودند که بعد از یک بار تموم کردن این بخش دیگه هیچ انگیزه ای برای دوباره بازی کردن اون ندارید و کاملا باهاشون موافق هستم چون اگه کسی به فکر تروفی های بازی نباشه هیچ انگیزه ای برای دوباره تکرار کردن این بخش نخواهد داشت.
در مورد تقلید هم یعنی هر بازی از این چیزا داشته باشه از Bioshock تقلید کرده؟ یعنی مثلا بعضی بازی ها که اسمشون رو نمیارم چون برای کنسول xbox هست می رفتی و نوشته یا چیزهایی مشابه پیدا می کردی و به بررسی زوایای پنهان داستان کمک می کرد همگی از این بازی تقلید کرده بودند و کار زشت و ناپسندی بود. یعنی تو U2 که دنبال 101 گنج باید میرفتیم کار بیهوده ای بود؟ اتفاقا به این چیزها هست که ارزش تکرار یک بازی بالا میره.
دوست عزیز شما کلا اون پست اول من که در مورد امتیاز بخش گیم پلی هست رو یک بار مرور کنید و بخونید چون احساس می کنم فقط این پست رو خوندین. در ضمن بودن یا نبودن این آیتم ها به تروفی خیلی مربوط نیست. درسته که اکثر سازندگان برای پیدا کردن این آیتم ها تروفی میزارند اما دلیل بر بود و نبودش نیست. در ضمن این قضیه تنها مختص به ایران نیست و اتفاقا در خارج بسیار بسیار بیشتر از ایران این قضیه برای گیمرها مهم شده که از GS اونها کاملا مشخص هست.البته اگه خیلی هم دنبال تروفی و اچیومنت و ... باشید ! به جای اینکه دنبال لذت بردن از ساختار یک گیم پلی خوب باشید . همش دنبال جمع کردن امتیاز هستید و این موضوع اصلا موضوع جالبی نیست . اتفاقی که حداقل برای گیمر های ایرانی بسیار مهم شده متاسفانه ! اینکه من چقدر تروفی یا اچیومنت بگیرم یا چه عددی بالای گیم اسکور من باشه در درجه سوم یا چهارم از اهمیت قرار داره . و ربطی نداره که شما به خاطر اون ، یا یه چیزی مثل نداشتن امار در تعداد هدشات ها و ... امیتاز 8.5 برای گیم پلی در نظر بگیری ! البته این نظر شخصی من هست و اونم نظر شخصی شما !
موفق باشید
خب مسلماً این نظر شماست که فکر میکنید بازی فقط برای تروفی جمع کردن ارزش تکرار خواهد داشت . شما هم مثل اینکه خیلی به تروفی و اچیومنت جمع کردن علاقه داری!ین چیزهایی که به قول شما بی ارزش هست باعث میشه که بازی در بخش SP ارزش تکرار داشته باشه و تنها از نظر شما بی ارزش تلقی میشه. چون فکر کنم IGN یا GS هم به این مورد اشاره کرده بودند که بعد از یک بار تموم کردن این بخش دیگه هیچ انگیزه ای برای دوباره بازی کردن اون ندارید و کاملا باهاشون موافق هستم چون اگه کسی به فکر تروفی های بازی نباشه هیچ انگیزه ای برای دوباره تکرار کردن این بخش نخواهد داشت.
عزیز من چی داری میگی شما! چه ربطی به Uncharted ـی که یه بازی Action Adventure ـه داره؟ جمع آوری آیتم ها و چیزای اضافه برای یه Action Adventure مشکلی ایجاد نمیکنه لطمه ای هم به گیم پلی نمیزنه اصلا برای یه همچین سبکی این موارد الزامی ـه . یه FPS مثل کیلزون که روند تقربیا تندی در گیم پلیش داره جمع آوری یه سری آیتم مسلماً باعث افت در گیم پلیش میشه .در مورد تقلید هم یعنی هر بازی از این چیزا داشته باشه از Bioshock تقلید کرده؟ یعنی مثلا بعضی بازی ها که اسمشون رو نمیارم چون برای کنسول xbox هست می رفتی و نوشته یا چیزهایی مشابه پیدا می کردی و به بررسی زوایای پنهان داستان کمک می کرد همگی از این بازی تقلید کرده بودند و کار زشت و ناپسندی بود. یعنی تو U2 که دنبال 101 گنج باید میرفتیم کار بیهوده ای بود؟ اتفاقا به این چیزها هست که ارزش تکرار یک بازی بالا میره.
دقیقا !اتفاقا کنار گذاشتن چیزای بی ارزشی مثل جمع کردن این آیتم ها نکته مثبتی هست.
در مورد روایت داستانی به اون شکل که شما مثال زدی بگم که قبلاً در بازیهایی مثل Bioshock این روند روایت اسرار داستان رو دیده بودیم . اگه GG در این رابطه مثل بایوشاک عمل میکرد، کلاً یه تقلید زشت میشد !
خب مسلماً این نظر شماست که فکر میکنید بازی فقط برای تروفی جمع کردن ارزش تکرار خواهد داشت . شما هم مثل اینکه خیلی به تروفی و اچیومنت جمع کردن علاقه داری!
من دمو SP رو بازی کردم و باید بگم مراحل اونقدر جذابیت داره که هر کسی رو ترقیب به تکرار قسمت SP بازی بکنه .
عزیز من چی داری میگی شما! چه ربطی به Uncharted ـی که یه بازی Action Adventure ـه داره؟ جمع آوری آیتم ها و چیزای اضافه برای یه Action Adventure مشکلی ایجاد نمیکنه لطمه ای هم به گیم پلی نمیزنه اصلا برای یه همچین سبکی این موارد الزامی ـه . یه FPS مثل کیلزون که روند تقربیا تندی در گیم پلیش داره جمع آوری یه سری آیتم مسلماً باعث افت در گیم پلیش میشه .
من بایوشاک رو مثال زدم چون یه بازی FPS ـه و هم سبک کیلزونِ .(با اینکه گیم پلیشون زیاد همسان نیست مثال نزدیکتری براش پیدا نکردم متاسفانه) نمیدونم شما چه بازیهایی مد نظرتِ ! خب مثال بزن روش بحث میکنیم .
پ.ن.محظ اطلاع تاپیک امتیازات هم جداست!
امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PS3
چه ربطی به سبک بازی داره؟ ما داریم راجع به آیتم های مخفی تو بازی صحبت می کنیم. به عقیده من(امیدوارم باز این رو جور دیگه ای برداشت نکنی) تو بازی هایی FPS و AA تو جفتشون لازم هست. البته با اینکه کمی روند گیم پلی ممکنه کند بشه موافقم اما چطور این کندی گیم پلی رو تو نسخه 2 شاهد نبودیم؟ از بازی های دیگه هم گفتم چون مربوط به کنسول Xbox هست هیچ اسمی ازش نمیارم اما اگه شما متوجه نشدی کدوم بازی رو میگم دیگه به خودت بر میگرده چون فکر کنم مشخص باشه که کدوم بازی منظورم هست. در ضمن هیچ بحث مقایسه ای هم بهتره صورت نگیره چون آخرش باز این میگه ماله من بهتره و اون میگه ماله من.چون اگه کسی به فکر تروفی های بازی نباشه هیچ انگیزه ای برای دوباره تکرار کردن این بخش نخواهد داشت.
کاملا این حرفت رو قبول دارم کیا. البته من خودم به جمع کردن آیتم ها علاقه دارم و به نظرم باحال هست اما برای اطلاعات بگم که بازی روی درجه سختی Elite اصلا به سختی نسخه قبل نیست چون مثل نقل و نبات مهمات هست تو بازی و از همه مهمتر چون یک slot جدید هم اضافه شده همیشه می تونی یک بازوکا یا ماشین گان با خودت حمل کنی و دشمن رو به رگبار ببندی. بخشی هم مثل Radec تو این قسمت اصلا وجود نداره که اشکت در بیاددقیقا !
تروفی باید سخت باشه ؛ نه خسته کننده . آدم 3 ساعت بشینه دنبال کیف بگرده یا تابلو های رو دیوار رو بترکونه ، که چی بشه . تازه اونم کیلزون با اون Theme تیره ای که داره واقعا آدم خسته میشه . چیزای بهتر دیگه ای هم هستند که میتونه به تکرار کمپین بازی کمک کنه . مثل اسلحه های قفل شده و خیلی چیز های دیگه .
تروفی باید سطح مهارت گیمر رو مشخص کنه . مثل تروفی Elite بازی . نه میزان بیکاری . :d
تامی این به خاطر گیم پلیش هست که هی میریمن دمو SP رو تا الان دقیق 7 دفعه رفتم. با یک ضرب ساده یعنی 2 ساعت و 40 دقیقه زمان مفید (که با توجه به میخکوب شدن بنده و تماشمای محیط های مملو از جزئیات به بیش از 3 ساعت میرسه :biggrin1فقط یک بخش 20 دقیقه ای از بازی رو انجام دادم. اگر دیگر قسمت ها هم مثل این چپتر باشه ارزش تکرار شدیداً بالاست!
