Ken Levine استدیوی Irrational Games را خواهد بست

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member

امروز در اطلاعیه ای خالق بازی های Bioshock یعنی Ken Levine اعلام کرد که استدیوی Irrational Games را به زودی خواهد بست. وی در این باره این گونه توضیح داد: "ما پرونده Irrational Games را خواهیم بست و به شخصه کارهای کوچک تر و با کارآفرینی بیشتر را در Take-Two ادامه خواهم داد. این به معنی جدا شدن تمامی اعضای Irrational به جز 15 نفر خواهد بود. جدایی از این افراد کار ساده ای نیست اما اولیت ما حمایت همه جانبه از این افراد در حین این انتقال است."

متن کامل توضیحات Ken Levine
منبع
 
اگه يك مدت قبلتر بود ميگفتم كاش يك عدشون برن Creative Assembly چون خودشون گفتن خيلي از Bioshock براي ساختن Aliens Isolation الهام گرفتن.ميتونستن كمك بزرگي باشن ولي خب ديگه الان بازي تقريبا روند ساختش تموم شده و دارن رفع ايراد ميكنن.

اميدوارم كن بار ديگه يك بازي AAA بسازه.
 
فعلا این استودیو ها به اعضای تیم تو بخش هایی که نیرو لازم دارن درخواست همکاری دادن:
Avalanche Studios
Ruffian Games
Remedy Entertainment
Oculus VR
Raven Software
 
مسئله شخصی نبوده.BI تولید کابوس واری داشت تقریبا.نزدیک 6 سال وقت و میلیون ها دلار پول برای یک شوتر تک نفره چند ساعته که تا الان فقط 4 میلیون نسخه فروخته ( اندازه نسخه های قبلی تقریبا) که خوب به احتمال زیاد زیان‌ده بوده.
صاحب استدیو هم TT بوده و بستنش هم طبیعتا تصمیم TT بوده.الان هم levine و احتمالا هسته‌ی خلاق استدیو رو دارن و هم پولشون تو جیبشون میمونه.

عزیز فقط به خاطر اینکه این استدیو از BIO 1 تا الان بازی عرضه نکرده ربطی نداره که بازی 6 ساله داشته ساخته میشده .:| احتمالا استدیو در این بین داشته روی پروژه دیگه ای کار میکرده که کنسل شده خیلی این بازی کار شده باشه 3 ساله 6 سال برای این بازی ؟ خنده داره اصلا تازه بازی که نسخه فرعی بازی بود یعنی نه شماره 2 بوده نه شماره 3 که داستان بازی بخواد ادامه بده .:| یعنی بعد شماره 1 شروع کردن شماره فرعی ساختن به جای اینکه شماره 2 و 3 رو بسازن ؟ :|

از اون طرف استدیو 4 میلیون نسخه فروخته جوری میگین فقط انگار 4 میلیون کمه QD بازی HR حدود 2 میلیون فروش داشته 5 سال از بازی قبلی استدیو گذشته بوده اگه بگیم 5 سال داشته HR میساخته یعنی استدیو QD وضعیتش از IG بدتره الان .:| اینها پول خوبی هم گرفتن اتفاقا مشکل جای دیگه هستش ربطی به فروش نداره .;)

اگه استدیو افرادش هم مشکل داشته میتونستن نیرو جدید بگیرن و بازسازی تو استدیو ایجاد کنن با توجه به اینکه همه استدیو که مشکل نداشته اگه بگیم ساخت بازی هم طولانی بوده باشه .:|

اینکه به زمان ساخت و فروش ربط داده بشه مسخره هستش به خاطر اینکه استدیو های بودن از این کمتر فروش داشتن بیشتر از این هم زمان ساخت بازی هاشون بوده .;)
 
عزیز فقط به خاطر اینکه این استدیو از BIO 1 تا الان بازی عرضه نکرده ربطی نداره که بازی 6 ساله داشته ساخته میشده .:| احتمالا استدیو در این بین داشته روی پروژه دیگه ای کار میکرده که کنسل شده خیلی این بازی کار شده باشه 3 ساله 6 سال برای این بازی ؟ خنده داره اصلا تازه بازی که نسخه فرعی بازی بود یعنی نه شماره 2 بوده نه شماره 3 که داستان بازی بخواد ادامه بده .:| یعنی بعد شماره 1 شروع کردن شماره فرعی ساختن به جای اینکه شماره 2 و 3 رو بسازن ؟ :|

از اون طرف استدیو 4 میلیون نسخه فروخته جوری میگین فقط انگار 4 میلیون کمه QD بازی HR حدود 2 میلیون فروش داشته 5 سال از بازی قبلی استدیو گذشته بوده اگه بگیم 5 سال داشته HR میساخته یعنی استدیو QD وضعیتش از IG بدتره الان .:| اینها پول خوبی هم گرفتن اتفاقا مشکل جای دیگه هستش ربطی به فروش نداره .;)

اگه استدیو افرادش هم مشکل داشته میتونستن نیرو جدید بگیرن و بازسازی تو استدیو ایجاد کنن با توجه به اینکه همه استدیو که مشکل نداشته اگه بگیم ساخت بازی هم طولانی بوده باشه .:|

اینکه به زمان ساخت و فروش ربط داده بشه مسخره هستش به خاطر اینکه استدیو های بودن از این کمتر فروش داشتن بیشتر از این هم زمان ساخت بازی هاشون بوده .;)
کار ساخت Infinite شش ماه بعد از عرضه Bioshock شروع شد.
Basically around February of 2008. We really struggled for about six months after BioShock to figure out what was next for us as a company
How BioShock Infinite will be prescient – interview with Ken Levine | Technology | theguardian.com
 
بسته شدن این استدیو ربطی به زمان ساخت و فروش بازی نداشته .

ken levine کلا آدم سخت گیری هستش و یادمه گفته بود اگه بازی بایوشاک دو رو من بخوام بسازم سناریو داستان نویسی بازی فقط سه سال زمان میبره و بعدش بازی شروع به ساخت میشه .

کلا بایوشاک اینفینیتی بازی بود که هم فروش خوبی داشت و هم بازی موفقی بود و هم کلی سر و صدا کرد و بسته شدن این استدیو هیچ ربطی به زمان ساخت و فروش بازی نداشته .

مثلا به نظر شما که کلیفی اپیک رو ترک کرد و دیگه بازی گرز رو نساخت به خاطر فروش بد بازیش بود یا چیز دیگه ای ؟؟ و همه هم میدونن که سه شماره گرزی که دست کلیفی بود هم فروش عالی داشت و هم نمرات خوبی گرفت ! پس ترک کردن افراد از یک استدیو همیشه دلیل بر مشکل داشتن اون استدیو نیستش .
 
عزیز فقط به خاطر اینکه این استدیو از BIO 1 تا الان بازی عرضه نکرده ربطی نداره که بازی 6 ساله داشته ساخته میشده .:| احتمالا استدیو در این بین داشته روی پروژه دیگه ای کار میکرده که کنسل شده خیلی این بازی کار شده باشه 3 ساله 6 سال برای این بازی ؟ خنده داره اصلا تازه بازی که نسخه فرعی بازی بود یعنی نه شماره 2 بوده نه شماره 3 که داستان بازی بخواد ادامه بده .:| یعنی بعد شماره 1 شروع کردن شماره فرعی ساختن به جای اینکه شماره 2 و 3 رو بسازن ؟ :|

از اون طرف استدیو 4 میلیون نسخه فروخته جوری میگین فقط انگار 4 میلیون کمه QD بازی HR حدود 2 میلیون فروش داشته 5 سال از بازی قبلی استدیو گذشته بوده اگه بگیم 5 سال داشته HR میساخته یعنی استدیو QD وضعیتش از IG بدتره الان .:| اینها پول خوبی هم گرفتن اتفاقا مشکل جای دیگه هستش ربطی به فروش نداره .;)

اگه استدیو افرادش هم مشکل داشته میتونستن نیرو جدید بگیرن و بازسازی تو استدیو ایجاد کنن با توجه به اینکه همه استدیو که مشکل نداشته اگه بگیم ساخت بازی هم طولانی بوده باشه .:|

اینکه به زمان ساخت و فروش ربط داده بشه مسخره هستش به خاطر اینکه استدیو های بودن از این کمتر فروش داشتن بیشتر از این هم زمان ساخت بازی هاشون بوده .;)

6 اشتباه محاسباتی بود:دی کمتره یه مقدار.من در مورد احتمال و نظر شخصی صحبت نکردم. کار روی بازی از بعد از عرضه ی بایوشاک شروع شد با اسم رمز ایکاروس (پیشنهاد ساخت شماره 2 بایوشاک رو رد میکنه) و وقتی که بازی برای اولین بار تو تابستون شد حدود دو سال و نیم به طور جدی در حال توسعه بوده.تو اون مدت هم تغییرات زیادی داشته.با توجه به اطلاعاتی هم که الان موجوده حدود 200 نفر روش کار میکردن و برای TT حدود 200 میلیون تموم شده.( HR حدود 50 میلیون بوده)این حرفا و اطلاعات دیگه در مورد روند تولید بازی تو ویکیپدیا هم حتی پیدا میشه.
تو این مقاله هم اشاره شده به این موضوع ها و اینکه از قبل تصمیم گرفته بودن که اگه فروش بازی راضی کننده نباشه استدیو رو ببندن.
همونطور که گفتم irrational زیرمجموعه TT بوده و شخص levine در جایگاهی نبوده که در مورد آینده‌ی استدیو(ادامه ی فعالیت یا بستن) تصمیم انفرادی بگیره.مشابه ماجرای carmack اگه مسئله شخصی بود از استدیو جدا می‌شد.دیگه بیکار نمیکردن یه عده رو.
 
آخرین ویرایش:
بانو هم در مصاحبه خودشون با Edge اظهار نظر کرده اند ...

Developers-Must-Communicate-With-Their-Writers-says-Rhianna-Pratchett-2.jpeg


Veteran Writer Rhianna Pratchett Reacts to the Closure of Irrational Games
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or