PlayStation Intergalactic: The Heretic Prophet

270d1eea399ddeaea096c20afd887d2c5c7a8196.png
توجه: هرگونه بحث نامربوط جهت برهم زدن جو تاپیک از جمله موارد اقلیتی شامل قطع دسترسی از انجمن خواهد بود
ما برگشتیم! می‌دونم که خیلی منتظر بودید ببینید پروژه بعدی ما چیه و حالا خیلی خوشحالم که می‌تونم بگم: بازی جدید Naughty Dog اسمش Intergalactic: The Heretic Prophet هست و در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در دست توسعه است. ما از سال ۲۰۲۰ روی این ماجراجویی جدید کار می‌کنیم! این بازی قراره جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین داستانی باشه که تا حالا ساختیم.

Intergalactic داستان شخصیت جدید ما، جردن اِی. مان رو روایت می‌کنه؛ یک جایزه‌بگیر خطرناک که به طرز عجیبی توی یه سیاره دورافتاده به اسم سمپیریا گیر می‌افته. ارتباط این سیاره با دنیای بیرون صدها سال پیش قطع شده و هر کسی که سعی کرده به اونجا سفر کنه و رازهای گذشته‌اش رو کشف کنه، دیگه برنگشته. حالا جردن باید از تمام مهارت‌ها و هوشش استفاده کنه تا اولین نفری باشه که بعد از ۶۰۰ سال از مدار این سیاره خارج می‌شه.

بیشتر از این نمی‌تونیم داستان رو لو بدیم – حداقل فعلاً. اما چیزی که می‌تونیم بگیم اینه که این بازی هم مثل تمام کارهای قبلی ما یه ماجراجویی احساسی و شخصیت‌محور خواهد بود. اهداف داستانی ما فقط با جاه‌طلبی‌هامون تو گیم‌پلی قابل رقابت هستن. این بازی عمیق‌ترین گیم‌پلی‌ای خواهد داشت که تا حالا تو تاریخ Naughty Dog ساختیم و قراره تمام تجربیات‌مون از فرنچایزهای قبلی رو برداریم و اون‌ها رو به مرحله‌ای جدید ببریم.

نقش جردن رو تاتی گابریله، بازیگر بااستعداد، ایفا می‌کنه و بقیه تیم بازیگران هم عالی هستن (اشاره به ستاره‌ها تصادفی نبود!). توی تریلر ممکنه بعضی از بازیگرای دیگه رو هم شناسایی کنید. اطلاعات بیشتری درباره تیم بازیگران در آینده منتشر می‌کنیم.

ماجراجویی فضایی خفن ما به یه موسیقی متن خفن‌تر هم نیاز داره. برای همین، با افتخار اعلام می‌کنیم که قراره موسیقی این بازی رو ترنت رزنر و اتیکوس راس بسازن! کارهای اون‌ها فوق‌العاده هستن و تریلر فقط یه بخش کوچیک از شاهکارشون برای این بازی رو نشون می‌ده.

می‌دونیم که برای اطلاعات بیشتر بی‌صبرانه منتظرید – و باور کنید ما هم خیلی هیجان داریم که چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم. ولی فعلاً باید سرمون رو بندازیم پایین و کار روی این ماجراجویی فوق‌العاده رو ادامه بدیم.

از طرف کل تیم Naughty Dog، از همه طرفدارامون ممنونیم! حمایت شما باعث می‌شه بتونیم بازی‌های رویایی‌مون رو بسازیم و دنیاها و شخصیت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای رو خلق کنیم. نمی‌تونیم صبر کنیم تا چیزای بیشتری بهتون نشون بدیم!

- نام شخصیت اصلی "جردن" است، یک شکارچی جایزه بگیر که به سیاره Sempiria کشیده می شود، سیاره ای که صدها سال پیش ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد.
- داستان حول یک دین ساختگی و عواقب ایمان آوردن به نهاد های مختلف متمرکز است.
- بازی در یک جهان موازی جریان دارد که در آن سفرهای فضایی از سال 1986 به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.
- از انیمه های کلاسیک مانند "Akira" و "Cowboy Bebop" الهام گرفته شده.
- بازیگران عبارتند از: Tati Gabrielle - Kumail Nanjiani - Tony Dalton - Halley Gross - Troy Baker
- بازگشت به ریشه های Naughty Dog در ژانر اکشن ادونچر.
- عمیق ترین گیم پلی تاریخ Naughty Dog را خواهد داشت.
- تریلر به طور کامل In-game کپچر شده.
- موسیقی متن توسط Trent Reznor و Atticus Ross ضبط می شود.
- هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد.
 
آخرین ویرایش:
یکی دو تا نکته دیگه هم داشت تریلر.
یکی اینکه همون اول تریلر به سال ۱۹۸۶ یک سال باستانی اشاره می‌کنه.این یعنی تایم لاین بازی باید حداقل چندین سده جلوتر باشه.

اگه بر اساس اسم بازى شاهد سفراى بين كهكشانى و وقايع مختلف توى كهكشان هاى مختلف باشيم قطعا مفهوم زمان بايد انقد مطلق و ساده نباشه.
 
  • Like
Reactions: He!n3ger
الان داشتم مجدد تریلر رو میدیدم(:دی) و این دفعه داشتم به ری تریسینگ مافوق پشم ریزون بازی توجه میکردم. ریفلکشن جردن رو اون تصاویری که به دیوار چسبیده رو دیدید؟ چیه این لامصب که اینا ساختن؟:دی
پشم ریزونه واقعا! جزییات گرافیکیش وحشتناکه! از فیزیک پارچه بگیر، تا انیمیشن صورت که واقعا نکست لوله! تا همین ریفلکشن بازی! رو همه سطوح ریفلکشن هست و ری تریسینگش واقعا عجیب غریبه. جزییات اون صحنه مبارزه هم که دیگه نگم براتون! بعد همه اینا فور کی شصت فریم رو کنسول بیس:دی هیولان واقعا این عوضیا:دی
مخصوصا این تیکه واقعا قابل هضم نی وحشتناکه

View attachment 1000028383.mp4

تو بخش انیمیشن هم که همیشه سرآمدن
 
دوستانی که آمار دارید سر TlouP2 بعد معرفی چقد طول کشید که از گیمپلی چیزی نشون بدن؟ یه تخمین حدودی بزنیم ببینیم چقد باید واسه گیمپلی این صبر کنیم!

و اینکه رو 2025 نمیشه هیچ جوره حساب کرد؟ چون اگه بخواد بره واسه 2026 که یعنی ناتی داگم رفت تو لیست استودیو هایی که 6-7 سال یک بار بازی میدن :( موندم چی قراره تو نسل آینده بازی کنیم اگه همه استودیو ها مهم یک بازی تو کل نسل بخوان بدن!
 
دوستانی که آمار دارید سر TlouP2 بعد معرفی چقد طول کشید که از گیمپلی چیزی نشون بدن؟ یه تخمین حدودی بزنیم ببینیم چقد باید واسه گیمپلی این صبر کنیم!

و اینکه رو 2025 نمیشه هیچ جوره حساب کرد؟ چون اگه بخواد بره واسه 2026 که یعنی ناتی داگم رفت تو لیست استودیو هایی که 6-7 سال یک بار بازی میدن :( موندم چی قراره تو نسل آینده بازی کنیم اگه همه استودیو ها مهم یک بازی تو کل نسل بخوان بدن!
PSX 2016 تریلر بازی رو نشون دادن ولی بازی سر جریانات کرونا و اماده نبودن تریلر E3 همون تریلر گیم پلیش تاخیر خورد خودشم که افتاد به 2020... این بازی رو من فکر میکنم آخر 2026 بدن بیرون یا اول 2027
 
دوستانی که آمار دارید سر TlouP2 بعد معرفی چقد طول کشید که از گیمپلی چیزی نشون بدن؟ یه تخمین حدودی بزنیم ببینیم چقد باید واسه گیمپلی این صبر کنیم!

و اینکه رو 2025 نمیشه هیچ جوره حساب کرد؟ چون اگه بخواد بره واسه 2026 که یعنی ناتی داگم رفت تو لیست استودیو هایی که 6-7 سال یک بار بازی میدن :( موندم چی قراره تو نسل آینده بازی کنیم اگه همه استودیو ها مهم یک بازی تو کل نسل بخوان بدن!
۲۰۱۶ معرفی
۲۰۱۷ تریلر آویزون شدن ابی
۲۰۱۸ اولین گیم پلی
۲۰۲۰ ریلیز
-----

البته بعیده این بازی بخواد ۴ سال دیگه طول بکشه انتشارش.طبق سیاست جدید سونی که دیرهنگام معرفی می‌کنه بازیهاشو این نسل ، در بدترین حالت اواخر ۲۰۲۶ باید بازی تو مارکت باشه.
۲۰۱۶ تلو ۲ تازه روند ساختش شروع شد.ولی این بازی ۴ ساله در روند تولیده. البته آی پی جدیده و طبیعیه تایم بیشتری برای تولید ببره.

تریلر رو هم روی بیس فایو کپچر شده، این یعنی خیلی قبل تر از معرفی پرو ساختش تموم شده.
 
دوستانی که آمار دارید سر TlouP2 بعد معرفی چقد طول کشید که از گیمپلی چیزی نشون بدن؟ یه تخمین حدودی بزنیم ببینیم چقد باید واسه گیمپلی این صبر کنیم!

و اینکه رو 2025 نمیشه هیچ جوره حساب کرد؟ چون اگه بخواد بره واسه 2026 که یعنی ناتی داگم رفت تو لیست استودیو هایی که 6-7 سال یک بار بازی میدن :( موندم چی قراره تو نسل آینده بازی کنیم اگه همه استودیو ها مهم یک بازی تو کل نسل بخوان بدن!
تلو ۲ سال ۲۰۱۶ معرفی شد و ۲۰۱۸ گیم‌پلی نشون دادن. اما ناتی داگ قرار بود از تلو ۲ به بعد زودتر به زمان عرضه‌ها بازی رو معرفی کنه چون فشار خیلی زیادی برای ساخت تریلر تحمل می‌کردن. هم از این نظر که چند ماه ساخت تریلر طول می‌کشید و هم از این نظر که هنوز ایده‌های تریلر تو خود بازی اعمال نشده بود. مثلا سر تلو ۲ بعد نمایش گیم‌پلی همه متعجب بودن از کیفیتش و اینا تو استودیو اینجوری بودن که "حالا که نشون دادیم دیگه حتما باید عملی‌ش کنیم."
خلاصه تصمیم می‌گیرن دیگه زود معرفی نکنن بازی رو.

این بازی در بهترین حالت قراره ۲۰۲۶ بیاد ولی بخاطر تریلری که نشون دادن (که عملا یه کات سین بود و چند ثانیه گیم پلی)، من احساس می‌کنم ممکنه هنوز آماده نشون دادن بخشای مختلف از بازی نیستن. اگه اینجوری باشه، این سوال به وجود می‌آد که پس چرا باز زود معرفی کردن؟ که واقعا نمی‌دونیم جوابش رو. ولی بعید می‌دونم از ۲۰۲۷ اونورتر بره.

سخته صبر کردن این همه سال برای بازی بعدی استودیوهای تاپ. اما از یه نظر خیلی خوبه، اونم اینکه قراره خیلی روشون بیشتر کار بشه. این مورد به شخصه برای من هایپ برانگیزه.


پ.ن: کم‌کم مباحث درست حسابی پیرامون بازی داره شکل می‌گیره. امیدوارکننده شد وضعیت. :دی
 
چه هوای سرد و باحالی شده برف هم دیدیم :D پارت 2 هم یادمه اواسط اذر معرفی شده بود، انچارتد 4 هم اگه درست یادم باشه لانچ PS4 معرفی شد که همین حوالی بود یکم عقب تر، طوری شده که این موقع سال کلا حس و حال و هوای ناتی داگی گرفته به خودش :D از دستم در رفته از دیروز چند بار تریلر رو دیدم :D

واقعا شگفت انگیزه که هنوزم بعضی از عزیزان فکر میکنند ملت دارن ماله میکشن یا الکی هایپ میکنند، یعنی توهین به شعور و شخصیت و همه چیز، بگذریم،

راستش حتی ناهار و شامم این روز ها جلوی تریلر خوردم رو ریپیت :D از موسیقی و Synth هاش که روان ادم رو جلا میده بگیرید تا نکات ظریف با تم سایبرپانکی و رترو، رنگ امیزی حیرت انگیز بازی که به شدت با سلیقه ام جوره و اصن ادم رو یاد "ناتی داگ" میندازه، تا اسم بازی و کلا فضای "ویدئوگیمی" که پدید اورده، بدون اغراق به نظرم بمب هسته ای هست...

HypeYourGames - 1867630451227287704-0017.jpg

راستش تریلر برای من خیلی فاز "ناتی داگی" هم داره، مثلا شخصیت "جردن" اگر دقت کنید قشنگ لایه های فان و کاریزماتیک نیتن/جک/کرش و حتی کودکی الی رو توش میبینیم، اصن انگار دی ان ای اونارو به همراه خودش داره:

download (1).jpg

فقط تصور کنید چقدر ایشون میتونه لحظات فان و جالبی برامون رقم بزنه :D قشنگ از اوناست که یک بیخیالی خاص "جوان" مانند داره و یک سره سر به سر همه میذاره و شوخی میکنه :D از این نظر شدت حس نیتن میده، حالا باز بیشتر باید ببینیم...

و اما رویاپردازی :D ببینین با توجه به تریلر، با توجه به فضای خاص اون سیاره، با توجه به فضای خاص درون شاتل جردن، به نظرم میشه تصور کرد که بازی ستینگ به شدت گسترده و پیچ در پیچی داشته باشه، و یکدست نیست، مثلا با توجه به اشارات زیاد به تایملاین های متفاوت و شدیدا عجیب؛ شاید حتی این تم "رترو فیوچریسم سایبرپانکی" که تو تریلر دیدیم صرفا "تم مورد علاقه جردن" باشه که تو شاتلش هم برقرار هست، مثل ما ادما که هر کدوم تو زندگی تم مورد علاقه خودمون رو داریم فارغ از برایند کلی جامعه،

یعنی شاید بازی در مجموع خیلی فراتر از این چیزی بره که تو تریلر دیدیم، مثلا من همه اش حس میکنم اون تم قرون وسطی هم میشه تو همین بازی دید (اگر پروژه جداگانه از ناتی نباشه یک بازی جدا) مثلا ممکنه یک بخشی از بازی به یک سیاره/دنیا/تایملاین بر بخوریم که حالت قرون وسطی داره، ستینگ و کرکتر های خاص خودش رو داره، حالا تصور کنید تو همچین ستینگی چقددددددر میشه تنوع داد و به "هر جا و دنیا و ستینگی" میشه درش سر زد و ازش استفاده کرد... این یعنی یک پتانسیل یک فرنچایز بزرگ شدن... به اسم بازی هم میاد... بین کهکشانی.. یک اسم جون دار و کلاسیک رترو به شدت ویدئوگیمی...

نکته بعدی این بورد:

GevBvguaEAAkQ52.jpg

کرکتری که تونی دالتون ایفاش میکنه، به وضوح پررنگ دیده میشه، تو عکس جمعی در مرکز قرار داره، به نظر میرسه با جردن ارتباط خاص و نزدیکی داشته باشه، یک حالت Veteran داره و انگار از بقیه با تجربه تر هست، هرچی هست اهمیت زیادی داره ایشون، ایا هدف اصلی ما برای نجات هست؟ ایا ممکنه تا باس فایت شدن پیش بره؟
GerOd7TXsAAsQGq.jpg
یعنی حالا سوال پیش میاد که ما دقیقا چرا از تیم خودمون از Five Ace جدا شدیم؟ مثبت یا منفی؟ هدف دار یا ناگهانی؟ تصادفی یا برنامه ریزی شده؟ چرا احیانا دنبالشون هستیم؟ سرچ اند رسکیو یا انتقام؟ یا رسیدن به جواب سوال؟ هر چی که هست، این فضا و ستینگ، به شدت جای پیچش هم داره، پارت 2 رو تصور کنید، حالا ببینید ناتی داگ اینجا برامون چه اشی داره میپزه :D

حتما یادتونه اشارت به الدن رینگ و کاوش، این دقیقا چیزی هست که اینجا داریم از بازی میبینیم، کاوش به عنوان یک بونتی هانتر بین کهکشان ها، بین خط های زمانی احتمالا...

GepnNDTWYAAzHck_3_29.jpg
 
آخرین ویرایش:
یعنی شاید بازی در مجموع خیلی فراتر از این چیزی بره که تو تریلر دیدیم، مثلا من همه اش حس میکنم اون تم قرون وسطی هم میشه تو همین بازی دید (اگر پروژه جداگانه از ناتی نباشه یک بازی جدا) مثلا ممکنه یک بخشی از بازی به یک سیاره/دنیا/تایملاین بر بخوریم که حالت قرون وسطی داره، ستینگ و کرکتر های خاص خودش رو داره، حالا تصور کنید تو همچین ستینگی چقددددددر میشه تنوع داد و به "هر جا و دنیا و ستینگی" میشه درش سر زد و ازش استفاده کرد... این یعنی یک پتانسیل یک فرنچایز بزرگ شدن... به اسم بازی هم میاد... بین کهکشانی.. یک اسم جون دار و کلاسیک رترو به شدت ویدئوگیمی...
اتفاقا اینکه امکان وجود دنیای قرون وسطی‌ای تو بازی هست ذهن من رو هم هی قلقلک می‌ده. موضوع اینه که امکان چه چیزی با این پتانسیلی که این بازی داره وجود نداره؟ :دی واقعا بی‌نهایته پتانسیل‌ش. حالا نسخه‌‌ی بعدی این بازی که می‌ره برای بعد پارت سه و خب دیگه تا اون موقع واقعا کی مرده کی زنده، اما این فرنچایز واقعا پتانسیل این رو داره که با هر نسخه زیر و رو بشه. هرچی بیشتر می‌گذره بیشتر متوجه می‌شم که سراغ چه ایده‌ی بزرگی رفتن.
 
یکی از دوستان اشاره کرد که تریلرهای معرفی بازی‌های ناتی‌داگ هیچ وقت چیز خاصی نبودن و معمولا تریلر رونمایی از گیم‌پلی بوده که همه رو غافلگیر می‌کرده. این باعث شد برم تریلر معرفی بازی‌هاشون از آنچارتد ۲ به این طرف رو ببینم. واقعا هم همینه. یعنی اگر قرار باشه به بار احساسی تریلرها نگاه نکنیم و پر و پیمون بودن‌شون رو معیار قرار بدیم، تریلر ITHP حداقل تو ۱۶-۱۷ سال اخیر بهترین تریلر معرفی ناتی داگ بوده. آره من بعد تریلر معرفی تلو ۲ تو پوست خودم نمی‌گنجیدم، ولی بخاطر علاقه‌م به نسخه اول بود. دیدن الی گیتار به دست و جولی که از پس نور ظاهر می‌شه، بخاطر تجربه بازی قبلی برام شورانگیز بود. تریلر معرفی نسخه اصلی هم که صرفا معرفی ستینگ بود و هیچ چیز خاصی نداشت که بگیم WoW moment داشته. یا آنچارتد ۳ مثلا صرفا به ما نیتن دریک رو وسط بیابون نشون می‌ده به همراه هواپیمایی که پشتش در حال سوختنه. همین! آنچارتد ۲ نیتن درک تو قطار در حال سقوطه. همین! آنچارتد ۴ هم نیتن دریک وسط جنگله و خسته‌س و مگس رو صورتش می‌شینه. همین! :دی همه این بازی‌ها با تریلر معرفی گیم‌پلی بود که خودشون رو نشون دادن. حالا مقایسه کنید با تریلر این بازی. حقیقتا بهتره از همه‌شون به نظرم.
 
آخرین ویرایش:
ولی من نفهمیدم یعنی چی این بازی حال و هوای ND نداره؟!:دی!
کل تاریخ ND مگه خلاصه شده بوده به تلو؟! جک و کرش و بازی های قبلیشون که سونی بخرتشون و حتی آنچارتد که خودش باز دنیای یونیکی نداشت یعنی DNA ناتی رو نداشتن؟!:دی
.
.
.
فقط چند سوال پیش میاد!!!
هدف اینا دادن آزادی عمل کامل تو گیمپلی به پلیر هست!
حالاآیا کلا بازی تو همین یک سیاره هست که ناهنجاری های زمانی مختلف در سرتاسر سیاره ایجاد میشه... یا اگر قرار به، سفر به سیارات مختلف باشه... چقدر این سیارات وسعت دارن؟ و چقدر پلیر توش آزاد هست؟... و بلای استارفیلد سرش نیاد!
اگه هر سیاره زون محور باشه یا بازی روایتش خطی باشه... باز مخالف با اون آزادی عمل هست!(با توجه به اینکه قراره بازی وسایل نقلیه متفاوت داشته باشه!)

یا اینکه سلاح های ما به نسبت این زمانی که گفتن پیشرفته تره... و برای مبارزه با روبات ها منطقی هست... حالا مردم ششصد سال پیش که همچین سلاح هایی ندارن... پس یا باید تو هر لول بر اساس تکنولوژی اون سال بهمون تجهیزات بده که باز این محدود کردن پلیر هاست... یا مارو به اینجا می رسونه که مردمان قدیم به نیروهای فراطبیعی دست پیدا کردن... و اونا هم سلاح های پیشرفته، ولی مدل خاص خودشون رو دارن...(cosmic horror)که اینطوری کاملا توجیه میشه.


چیزایی که از این تریلر میشه فهمید، این که هنوز تمدن انسانی وجود داره...
و معمولا تو پلات این جایزه بگیر ها همیشه یک درامایی بین صاحبین کار پیش میاد... در نتیجه میشه گفت ما انمی انسانی هم می تونیم داشته باشیم! پس نگرانی از این بابت وجود نداره!

تنها علامت های سوال برای من در اینه که این همه ایده از سلاح ها و وسایل نقلیه مخ چجوری قراره بالانس بشه که کار در بیاد...!!! احساس می کنم برای خودشونم چالش اصلی همین بوده!
.
.
.
.
چیزی که خودم دوست دارم،داستان زیاد بهش بپردازه... ماجرا های کالت های مذهبی و اعتقادی هست که تو یک سری داستان های آینده نگرانه بوجود میاد... حقیقتا ماجرای کالت تو دنیایی مثل تلو از سر طمع و قدرت و جهالت و... هست ولی تو کالت هایی که تو داستان های آینده نگرانه هست، پشت قضایا مسائل مختلفی پنهان شده که می تونه داستان رو خیلی عجیب کنه و حتی داستان بازی رو هم بیشتر ببرن سمت داستان گویی های محیطی و...
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا اینکه امکان وجود دنیای قرون وسطی‌ای تو بازی هست ذهن من رو هم هی قلقلک می‌ده. موضوع اینه که امکان چه چیزی با این پتانسیلی که این بازی داره وجود نداره؟ :دی واقعا بی‌نهایته پتانسیل‌ش. حالا نسخه‌‌ی بعدی این بازی که می‌ره برای بعد پارت سه و خب دیگه تا اون موقع واقعا کی مرده کی زنده، اما این فرنچایز واقعا پتانسیل این رو داره که با هر نسخه زیر و رو بشه. هرچی بیشتر می‌گذره بیشتر متوجه می‌شم که سراغ چه ایده‌ی بزرگی رفتن.
دقیقا وارد مسیری شدن که دستشون به شدت بازه و میتونند تا جایی که راه داره بازی رو گسترش بدن و محدود به یک قالب خاص و بسته نباشند... راستش ایندقر میشه گسترده در موردش فکر کرد که ادم میترسه زیادی رویاپردازی کنه و از اصل مطلب دور شه :D ولی مشخصا بازی که بین کهکشانی نام داره و همچین جزئیاتی رو نمایندگی میکنه، یعنی بی شوخی پتانسیل پرداخت واقعا شاید بی نهایت دنیا (دیگه فراتز از کهکشان ها که نداریم :D) رو داشته باشه...

جدا از این کارکتر تونی دالتون هم راستش خیلی توجه ادم رو جلب میکنه، مثلا:

Screenshot 2024-12-15 022811.jpg

مسترمایند گروه به نظر میرسه ایشون باشه؛ رابطه حداقل صمیمی با جردن داره، جردن در چینش مدارک و اینفو رو بورد و شکل دهی پازل بیشترین توجه رو بهش داشته، همین خودش یعنی یک پتانسیل به شدت بزرگ برای یک روایت ناتی داگی پر پیچ و خم پر از غافلگیری و نکات غیر قابل پیشبینی و سورپرایز.. یا مثلا اون بخش:

Timestamp
4 Years Old
This is a Dead End

یعنی جردن در میانه های یک جستجو قرار داره و مشخصا اتفاقات زیادی قبل این تریلر رخ داده (که میتونه جهت اصلی روایت و داستان این نسخه از بازی رو در نهایت شکل بده) و اون پیچش های داستانی ناتی داگی رو پدید بیاره...

چیزایی که از این تریلر میشه فهمید، این که هنوز تمدن انسانی وجود داره...
و معمولا تو پلات این جایزه بگیر ها همیشه یک درامایی بین صاحبین کار پیش میاد... در نتیجه میشه گفت ما انمی انسانی هم می تونیم داشته باشیم! پس نگرانی از این بابت وجود نداره!
دقیقا حتی اطلاعات رو برد هم بر اساس دنیای انسانی چیده شده، مثل برچسب روزنامه ها که اخبار رو گویا در کانتکست کار کردن تا اشاره به برچسب های زمانی و عکس شناسایی و غیره:

Screenshot 2024-12-15 024449.jpg Screenshot 2024-12-15 024449ف.jpg

اینا یعنی تمدن به شکلی هنوزم وجود داره وگرنه ما به جای این بریده ها، باید صرفا دست نوشته های جردن رو میدیدیم.. یعنی از تمدن های سایبرپانکی تا قروت وسطی تا ویستلند یا بازمانده یا شایدم خیلی پیشرفته اینده نگارانه مدل Earth و چه چه رو ممکنه تو بازی ببینیم...

*ناتی داگ هم عادت به بازی بینهایت شسته و تمیز و ظریف داره، و هم تجربه این سال ها، برای همین راستش نگران استارفیلدی شدن بازی نیستم اصلا... به نظرم بازی استاندارد های خاص خودش رو خلق میکنه، کاری که ناتی با کرش و انچارتد و تلو در سبک های (ستینگ) گذشته، انجام داد، اینجا هم اینترگلکتیک میاد که بدرخشه...
 
اما از یه نظر خیلی خوبه، اونم اینکه قراره خیلی روشون بیشتر کار بشه. این مورد به شخصه برای من هایپ برانگیزه.
با اینکه باهات موافقم ولی چیزی که برام سواله اینه که چرا باید اینقد دوزمونو ببرن بالا؟ :دی آیا نیازه بین هر بازی جامپ بزرگی باشه؟

برای مثال 2009 که آنچارتد اومد یک عنوان تک بود که چیزی شبیهش نبود، فقط دو سال بعد 3 اومد که رو همون بیس 2 ساخته شده بود با یک سری بهبود ها اما لول دیزاین و کیفیت کلیش به قدری بالا بود که همه رو راضی کنه، باز فقط دو سال بعدش tlou اومد که کلا داستان متفاوتی داشت نسبت به بقیه بازیاشون و هنوز بنظرم کامل ترین بازی ناتی داگه.
حالا از اینجا به بعد یکم کند شد و سه سال طول کشید که آنچارتد 4 رو داشته باشیم اما جامپ خیلی بزرگی بود، باز 4 سال بعد P2 رو داشتیم که خییلییی جامپ بزرگی بود، Intergalactic هم احتمالا با توجه به تایمی که برده و قراره عمیق ترین گیمپلی تاریخشونو داشته باشه بزرگترین جامپ فنی رو قراره بزنه اما بازم برام سواله مگه چقد قراره عمر کنیم که کلا یک دونه بازی از ناتی داگ در طول کل عمر نسل بازی کنیم! تازه بعدا از 6-7 سال هم شاید بزنه بالاتر و بشه 10 سال!

حالا این نظر شخصی منه اما بنظرم همون سیستم سنتی جذاب تر بود، ینی اگه قرار بود تو این مدت TlouP3 میداشتیم، 80 درصد بیس P2 میبود بدون اینکه جامپ بزرگی داشته باشه (چون تقریبا پرفکت بود بازیش چه گیمپلی چه گرافیک که هنوز رو دستش نیومده) بقیه تایم هم میرفت پای داستان و طراحی مراحل و دیزاین کلی گیم، در اون صورت شاید میشد 3 یا نهایت 4 سال یک بازی جدید داشته باشیم.
البته انتظارات به قدری رفته بالا و هزینه های ساخت بازی هم زیاد شده که دیگه ریلیز 2-3 ساله رو باید فراموش کرد یه جورایی.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mehdi Cage

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or