Multi Platform Indiana Jones and the Great Circle

سازنده
Machine Games
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
93h58lnoh9dc1.jpeg

سازنده: MachineGames , Lucasfilm Games
ناشر: Bethesda Softworks
سبک: اول شخص ماجراجویی
پلتفرم: PC ,PS5, Xbox Series
تاریخ عرضه: 2024
آپدیت:
1. نام بازی Indiana Jones and the Great Circle خواد بود, این بازی در سبک اول شخص ماجراجویی است, بازی در گیم پلی و کات سین ها صحنه های سوم شخص نیز دارد, اما اکثرش اول شخص خواهد بود, سازنده این تصمیم را جا دادن پلیر در نقش قهرمان بزرگ ایندی توصیف کرده است.

2. واقع شده بین فیلم های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade, ایندینا جونز و دایره کبیر شما را به سفر در دور جهان برای حل معما و رازی باستانی مییبرد تا تبدیل به ماجراجویی بزرگ در برابر نیروز های شیطانی شوید. این سفر شما را به واتیکان, صحرای مصر و مناطق سرسبز سوخوتای و قله های سر هیمالیا میبرد.

3. ایندی همچنان صورت هریسون فورد را داشته ولی توسط تروی بیکر صداگذاری میشود.

4. این عنوان در سال 2024 برای پی سی و اکس باکس عرضه شده و روز اول در سرویس گیم پس عرضه خواهد شد.

قدیمی:
بتزدا از عنوان جدیدی از سری فیلم های محبوب Indiana Jones, با داستانی کاملا جدید رونمایی کرد, نام این عنوان Indiana Jones and the Great Circle خواهد بود.
این بازی توسط MachineGames, سازندگان سری Wolfenstein با همکاری Lucasfilm Games و تهیه کنندگی Todd Howard کارگردان سری های The Elder Scrolls و Fallout ساخته خواد شد.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از سبک این عنوان وجود ندارد, اما با توجه به تخصص ماشین گیمز احتمال اول شخص بودن بازی وجود دارد.

تاد هاوارد در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که بازی ترکیب منحصر به فردی از ژانرهای مختلف بوده و این بازی قرار است که یک نامه عاشقانه به شخصیت ایندیانا جونز باشد.

هاوارد قبلا هم گفته بود که Raiders of the Lost Ark فیلم مورد علاقه اشش در تمام دوران است و ساخت یک بازی از شخصیت ایندیانا جونز همیشه جزو آرزوهاش بوده و در سال 2009 پیشنهاد ساخت چنین عنوانی رو به لوکاس‌آرتس داده و در حالی که پیشنهادش با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شده، اما در نهایت اون بازی ساخته نشده.

Jens Anderson کارگردان عنوان The Darkness به عنوان Design Director به تیم توسعه بازی پیوست, ایشون یک دهه گذشته در استودیو LucasArts بروی یک پروژه کنسل شده از ایندیانا جونز کار کرده بود.

 
آخرین ویرایش:
این سوم شخص بودن رو غالبا بیشتر پلیرهای کنسولی میپسندن .
مخصوصا اگه گرایش به پلی استیشن داشته باشن و با عناوین اون پلتفرم بزرگ شده باشن این مورد درشون پررنگ تره.

البته نکته منفی نیست ولی دلیلش اینه که به این نما تو بازیهای غیر از شوتر زیاد عادت ندارن.
مخالفم با این نظرت

علتشم اینه که ما تو چند سال اخیر سری های غیر شوتر زیادی رو کنسول مثه Dead Island و Dying Light داشتیم که خیلی هم حال دادن و اصلا هم اذیت نکردن. مخصوصا Dying Light که حتی پرشاشم تو همون نمای اول شخص بود.

مشکل بازی بیش از حد نزدیک بودن دوربین تو نمای اول شخص و انیمیشن های خشک بازی توی این نماست. شما وقتی بازی اول شخص میسازی طبیعتا انیمیشن کرکتر،کامبت، ری اکشن دشمن ها و کلا تعاملت با محیط خیلی بیشتر به چشم میاد و باید خیلی بیشتر از نمای سوم شخص روش وقت بذاری که تو ایندی نتونستن در بیارن این مواردو و از این لحاظ دلچسب نیس بازی


بقیه قسمتاش ولی باحال کار شده ...مخصوص حس و حال بازی که عالیه​

.
 
  • Like
Reactions: Taha75 and milad3d
زاویه دوربین بیشتر از همه چیز شبیه ریدیک‌ئه. طبیعی هم هست که بازی سنگین تر از دیسانرد باشه گیم‌پلی‌ش. اونجا فانتزی بودن ستینگ این نرمی و روونی حرکات رو توجیه می کرد اما اینجا طبیعتا همه چیز واقع‌گرایانه‌تره. به نظرم مثل ریدیک ( هم Escape from butcher bay و هم Dark Athena) اینجا هم نظرات در مورد بازی یکسان نخواهد بود.
 
بازى rpg كه نيست كه انقد مهم باشه خودت جاى كاركتر باشى.
شخصيت مشخصه و اتفاقا وقتى يه پروتاگونيست به اين معروفى و مشخصى داره داستان اين حرفاى ايمرس شدن و از ديد شخصيت جهان رو ديدن زياد محكمه پسند نيست :D
حالا همينم خوب در مياوردن حداقل ظاهرشو يه چيزى ولى واقعا بد و عقب موندس كل موومنت و انيميشن كاركترا و چيزى كه انقدم از نزديك ميبينيم با نماى دوربين.
قشنگ حس بازى vr طور ميده.
اينم كه ميگي غير ازين كار اين استوديو نبود خب ايا قحطى استوديو بود مگه؟ :D
من كه تهش دانلود ميكنم و تمومشم ميكنم ولى اين وضعيت فعلى جاى توجيه و sugar coat كردن نداره حالا هدف ايمرس شدن يا هر چيزى باشه خيلى خوب در نيومده و چون خيليم صحنه ها به خاطر زاويه ديد دوربين صاف تو پيشونى محاطب رخ ميده بدتر به چشم مياد :D
کی گفته بازی باید rpg باشه یا شخصیت غیر معروفی باشه تا شما بتونی تو نمای اول شخص ایمرس بشی؟


من تمام حرفم اینه که این ضعفهایی که ازش نام میبری دلیلش اول شخص بودن بازی نیست.
کجا گفتم که بازی ضعف نداره؟

در مورد انتخاب استودیو هم به نظرم با همه کم و کاستهای احتمالی یا قطعی که بازی داره من واقعا راضیم.
خسته نشدین اینقدر بازی، ستینگ و گیم پلی تکراری و شبیه به هم بازی کردین؟

به جای این اصرار به نمای سوم شخص به نظرم صبر کن بازی بیاد و تجربش کن و بعد ایراد بگیر.

این رو میگم چون مورد داشتیم یکی تاپیک فلان بازی رو با گیر دادن به انیمیشن اسب و جفتکهاش در نوردیده بود ولی خودش زودتر از همه پیش خرید کرد و بعدها هم ازش به نیکی یاد میکرد :>

Sugar coat رو هم نمیدونم چیه ولی خودتی :D

مخالفم با این نظرت

علتشم اینه که ما تو چند سال اخیر سری های غیر شوتر زیادی رو کنسول مثه Dead Island و Dying Light داشتیم که خیلی هم حال دادن و اصلا هم اذیت نکردن. مخصوصا Dying Light که حتی پرشاشم تو همون نمای اول شخص بود.

مشکل بازی بیش از حد نزدیک بودن دوربین تو نمای اول شخص و انیمیشن های خشک بازی توی این نماست. شما وقتی بازی اول شخص میسازی طبیعتا انیمیشن کرکتر،کامبت، ری اکشن دشمن ها و کلا تعاملت با محیط خیلی بیشتر به چشم میاد و باید خیلی بیشتر از نمای سوم شخص روش وقت بذاری که تو ایندی نتونستن در بیارن این مواردو و از این لحاظ دلچسب نیس بازی


بقیه قسمتاش ولی باحال کار شده ...مخصوص حس و حال بازی که عالیه​

.
خب منم نگفتم که اصلا بازی اول شخصی روی کنسول وجود نداشته.
میگم این نوع پلیرها به این نما عادت ندارن چون بازیهای کمتری از این نوع در دسترسشون بوده.

کلا بازی اول شخص نیاز به fov داره.
من هم سر نمایشهای RE Village سر درد میشدم بس که دوربین تو صورتم بود.

در مورد ضعف انیمیشن و... هم من اصلا بحثی ندارم.
تمام حرفم اینه که این ارتباطی با انتخاب دوربین اول شخص نداره.
 
منوهاش توی بازی خیلی شلوغه و ژورنال و ... خیلی نوشته زیاد داره . حس می کنم گیج کننده هست .

اونایی که زبان قوی ندارند با مشکل مواجه می شوند چون راهنمایی های بازی هم بيشتر با نوشته های طولانی هست


معماهای مثلا آنچارتد حتی اگر انگلیسی افتضاح هم داشته باشید با محیط و اشکال مختلف در محیط می تونید حل کنید ولی برای ایندیانا باید بیاد تا معلوم بشه.
 
  • Like
Reactions: Eaglepersian
کی گفته بازی باید rpg باشه یا شخصیت غیر معروفی باشه تا شما بتونی تو نمای اول شخص ایمرس بشی؟

بايد نيست ولى قاعدتا اونقدم مساله حياتى و حتى باور پذيرى هم نيست.

من تمام حرفم اینه که این ضعفهایی که ازش نام میبری دلیلش اول شخص بودن بازی نیست.
کجا گفتم که بازی ضعف نداره؟

نه خب قطعا ميتونست اول شخص باشه و ضعف نداشته باشه ولى دو تا مساله هست:

١-الان خيلى ضعفاش تو ديد نزديك ترى هست
٢-اصلا هميت اول شخص بودنشم به نظرم ايراده :D

به جای این اصرار به نمای سوم شخص به نظرم صبر کن بازی بیاد و تجربش کن و بعد ایراد بگیر.

این رو میگم چون مورد داشتیم یکی تاپیک فلان بازی رو با گیر دادن به انیمیشن اسب و جفتکهاش در نوردیده بود ولی خودش زودتر از همه پیش خرید کرد و بعدها هم ازش به نیکی یاد میکرد :

بله ممكنه من با كليت بازى خيلى حال كنم و احتمالا هم ميكنم ولى همون طور كه از زاغارت بودن اسب اون بازى چيزى كم نشده از مشكلات اينم چيزى نميكنه :D

t رو هم نمیدونم چیه ولی خودتی :D

چيز بدى نيست :D
 
بايد نيست ولى قاعدتا اونقدم مساله حياتى و حتى باور پذيرى هم نيست.
اصلا همین بازیهای قبلی مشین گیمز رو مگه ما در نقش بلازکوویچ بازی نمیکردیم؟

اینجا هر بازی FPS دیگه ای که نام ببری تو این ترکیب میتونه بشینه مثل هفلایف ها ، دووم ها ، فارکرای ها و کلی بازی دیگه.
اینها همه شخصیتهای معروفی بودن یا در ادامه بازی یا نسخه های بعدی بقدری معروف میشدن که پلیر شاید احساس کنه اینی که دارم به جاش تو نمای اول شخص بازی میکنم خب من نیستم.

حالا شخصیت اقتباسی از فیلم/کتاب اگه منظورت باشه که از جیمزباند معروف تر داریم؟
اتفاقا یکی از بهترین نسخه هاش اول شخص بود.
الان حضور ذهن ندارم ولی مثال نزدیکترش اگه اهل کتاب باشی مجموعه متروعه.
شخصیت آرتیوم کاملا از داخل کتاب این عنوان میاد و خب ما تو نمای اول شخص به جاش بازی میکنم.
اینی که میگی نمیشه جای یه شخصیت معروف تو بازیها و از دید اول شخص بازی کرد و ایمرس شد رو من نمیتونم قبول کنم.


البته به نظرم ایندی تو اون سطح بازیهای بالا اکشن نیست یا حداقل استنباط من از نمایشهایی که دیدم اینطوره.
بازی بیشتر تمرکزش روی مخفی کاری به نظر میرسه که اصلا خیلی با این نوع دوربین هماهنگه.
وگرنه من هم اگه بخوام ایراد بگیرم قطعا دوست دارم که گزینه تغییر FOV تو بازی داشته باشیم (روی PC که با ماد قابل حله ولی روی کنسول رو باید دید) و هم اینکه میتونست انیمیشنهای خیلی بهتری داشته باشه.

٢-اصلا هميت اول شخص بودنشم به نظرم ايراده :D
من که میگم تمام دردت همینه :D
 
بازی دیزاین تر و تمیزی داره و حدس میزنم story telling و شخصیت پردازی خیلی خوبی هم داشته باشه مجموعا، که تمام این ها امضای کارهای machin games هست. دوربین اول شخص و سوم شخص بیشتر یک پارامتر سلیقه ای هست وگرنه داکیومنتی نیست که اشاره کرده باشه که کدوم یکی در کدوم نوع بازی ترجیح داده بشه بهتره. در واقع جزو اصول بازیسازی نیست.
به لحاظ ساختاری هم حداقال اینطور به نظر میاد که بازی بر خلاف ساخته های قبلی استودیو که شوتر اول شخص های سنگین بودن اینجا یک اکشن ادونچر مخفی کاری باشه بیشتر به همین جهت ترجیح دوربین اول شخص نسبت به سوم شخص ترجیح درستی به نظر میاد. البته بازی هایی مثل hitman و splinter cell و mgs و... رو ما توی سبک مخفی کاری داریم که زاویه دوربین سوم شخص داشتن و بسیار هم موفق بودن منتها چون این استودیو کلا بیسیک اول شخص ساز هست مطمئنا رول stealth رو در این زاویه دید خیلی خوب میتونه پیاده کنه. ممکنه حتی به مراتب بهتر از Arkane و... هم اینکارو بکنه.
ولی در مجموع خود من به بازی اونقدر انتقادی ندارم بیشتر انتقادم به نوع انتخاب و شکل تجاری کار این ها هست، در واقع احساس میکنم میتونستن روی ایده های جذابتری وقت و انرژی و سرمایه بزارن و ip های خاک خورده بسیار جذابتری بردارن و احیاشون کنن که حداقال برای من خیلی خیلییییی جذاب تر بودن.
امیدوارم بازی موفق بشه و البته گزینه FOV رو حتما توی تنظیمات داشته باشه چون حس میکنم وقت بازی گردن دارم رزیدنت اویل 7 یا 8 رو بازی میکنم :D
 
به نظر من که بازی عجیب خوبه

نظرات رفقا هم طبق معمول مثل نظرات در مورد سایلنت هیل ریمیکه
یه جوری انیمیشن های سایلنت رو کوبیده بودن و مبارزاتش رو که ادم گفت این بازی متاش زیر 50 میشه
اینم امیدوارم همونطوری باشه و دوستان از حسادت گیر داده باشن [-(
 
به نظر من که بازی عجیب خوبه

نظرات رفقا هم طبق معمول مثل نظرات در مورد سایلنت هیل ریمیکه
یه جوری انیمیشن های سایلنت رو کوبیده بودن و مبارزاتش رو که ادم گفت این بازی متاش زیر 50 میشه
اینم امیدوارم همونطوری باشه و دوستان از حسادت گیر داده باشن [-(
نه اون فرق داشت😀واقعا تریلراش تو دیوار بودن و خود بلوبرم قبل این بازی متا بالا ۸۰ نداشت کلا.عجیب غریب سورپرایز کننده و پرفکت بود ولی باز هم ضعف انیمیشن مخصوصا تو حرکات همراهت داشت.خود جیمزم انیمیشناش خوب بودن ولی جای کارداشت بازم.
این اول شخص بودنش یه خوبی داره که متمایزش می کنه از آنچارتد یا تامب رایدر.در کل ماشین گیمز ولفنشتاینای خوبی ساخته کلا اول شخص سازه و اینم بنظر متای ۸۰ تا ۸۵ بگیره.بازی خوبی بنظر میاد در کل.
 
اینقدر ناشکری نکنید همینکه با وجود غولهای مثل Uncharted و Tomb Raider از این ip دارن بازی می سازن باید خدا شکر کنید.اصلا یک لحظه فکر کنید چطور شد که این بازی ساخته شد همش بخاطر سوپرفن بودن تاد هاوارد و برادرش جفری که توی دیزنی بود که این اتفاق افتاد کسی حاضر نمی شد این کارو بکنه و قطعا صدسال سیاه دیزنی چراغ سبز نمی داد.
 
متاسفانه بازی میتونست خیلی بهتر باشه
کلا بازی مشکل داره انگار همه چیز خشک
بدون جذابیت
میتونستن درست مثل انچارتد یا تامبرایدر بسازنش
دوربین سوم شخص باشه ! نه اول شخص!
اون همه الکی داستان ساختن از الان مشخصه شلاقش به هیچ دردی نمیخوره !
حیف
 
بازی دیزاین تر و تمیزی داره و حدس میزنم story telling و شخصیت پردازی خیلی خوبی هم داشته باشه مجموعا، که تمام این ها امضای کارهای machin games هست. دوربین اول شخص و سوم شخص بیشتر یک پارامتر سلیقه ای هست وگرنه داکیومنتی نیست که اشاره کرده باشه که کدوم یکی در کدوم نوع بازی ترجیح داده بشه بهتره. در واقع جزو اصول بازیسازی نیست.
به لحاظ ساختاری هم حداقال اینطور به نظر میاد که بازی بر خلاف ساخته های قبلی استودیو که شوتر اول شخص های سنگین بودن اینجا یک اکشن ادونچر مخفی کاری باشه بیشتر به همین جهت ترجیح دوربین اول شخص نسبت به سوم شخص ترجیح درستی به نظر میاد. البته بازی هایی مثل hitman و splinter cell و mgs و... رو ما توی سبک مخفی کاری داریم که زاویه دوربین سوم شخص داشتن و بسیار هم موفق بودن منتها چون این استودیو کلا بیسیک اول شخص ساز هست مطمئنا رول stealth رو در این زاویه دید خیلی خوب میتونه پیاده کنه. ممکنه حتی به مراتب بهتر از Arkane و... هم اینکارو بکنه.
ولی در مجموع خود من به بازی اونقدر انتقادی ندارم بیشتر انتقادم به نوع انتخاب و شکل تجاری کار این ها هست، در واقع احساس میکنم میتونستن روی ایده های جذابتری وقت و انرژی و سرمایه بزارن و ip های خاک خورده بسیار جذابتری بردارن و احیاشون کنن که حداقال برای من خیلی خیلییییی جذاب تر بودن.
امیدوارم بازی موفق بشه و البته گزینه FOV رو حتما توی تنظیمات داشته باشه چون حس میکنم وقت بازی گردن دارم رزیدنت اویل 7 یا 8 رو بازی میکنم :D
چرا خودتو اذیت میکنی، راحت حرف دلتو بزن، بگو بجای این quake باید میزدی، اینهمه میخوای سعی کنی تو لفافه بگی :D
بحث سلیقه ای بودن اول و سوم نیست، ضعف انیمیشن که تو این بازی هم هست حالا به کنار که متاسفانه هوش مصنوعی حداقل تو ویدیو میلنگه یه جاهایی، تو اول شخص بیشتر تو چشمه و یه حالت vr طور داده، با انیمیشنای عمدتا خشک و اگه اینو از دید سوم شخص میدیدیم، اینقدر تو ذوق نمیزد. اینکه سوم شخص یا اول شخص شدن مهم نیست، درسته ولی وقتی به هر دلیلی اعم از بودجه یا نیرو نمتونستن، اینو در بیارن، بهتر بود با سوییچ به سوم شخص، اینو کمرنگ میکردن و خیلی از بازیهای این مدلی این ضعفو اگه ببری اول شخص، خواهند داشت ولی چون سومه دیده نمیشه.
_______
بعید میدونم نسخه نهایی تفاوت خاصی تو این بخش داشته باشه و این چیزی که دیدیم نسخه نهایی هست و صرفا یکم پولیش میشه بازی تا ریلیز.
 
تو وولف ها نشون دادن کِرم مخفیکاری وول میخوره توشون، اونجا اپشنال بود و با اسلحه هایی که ۵۰ درصد صفحه رو پر میکرد، نمیشد جدیش گرفت
اگر بازی فانتزی تر بود مثل dh با شلاق سریع جابجا میشد یه چیزی، نه اینکه تخصص اصلیشون یعنی اکشن رو بردن تو حاشیه، چسبیدن به زائدات حوصله سربر مثل حل معما.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or