Multi Platform ILL

ILL Header.jpg

بازی ILL یک عنوان ترسناک اول شخص در سبک بقا است که توسط استودیوی مستقل Team Clout با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 در حال ساخت است. این بازی اولین بار در سال ۲۰۲۱ با یک تریلر مفهومی معرفی شد و پس از مدتی سکوت خبری، در رویداد Summer Game Fest 2025 با نمایش گیم‌پلی جدیدی بازگشت.

داستان و گیم‌پلی:

داستان بازی در یک پایگاه تحقیقاتی مرموز و تاریک جریان دارد که توسط یک موجودیت مرموز تسخیر شده و به طور مداوم موجودات جهش‌یافته و وحشتناکی به نام «Aberration» تولید می‌کند. بازیکن در نقش شخصیت اصلی باید برای نجات چیزی که برایش از همه چیز مهم‌تر است و در اعماق این پایگاه گرفتار شده، به دل تاریکی بزند.

ILL وعده‌ی تجربه‌ای واقع‌گرایانه و بسیار ترسناک را با تمرکز بر "Body Horror" (ترس بدنی) می‌دهد. از ویژگی‌های برجسته گیم‌پلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم قطع عضو پیشرفته: بازیکنان می‌توانند دشمنان را تکه‌تکه کنند و بازی دارای فیزیک واقع‌گرایانه‌ی خون و گوشت خواهد بود.
  • محیط تعاملی و فیزیک واقع‌گرایانه: محیط بازی بخش فعالی از گیم‌پلی خواهد بود و می‌تواند بر روند بازی و مبارزات تاثیر بگذارد. برای مثال، هیولاها ممکن است با واکنش به حرکات بازیکن، اشیاء اطراف را به سمت او پرتاب کنند.
  • هیولاهای غیرقابل پیش‌بینی: رفتار دشمنان پویا خواهد بود و بازیکنان با موجودات گروتسک و ترسناکی مواجه خواهند شد.
  • مکانیک‌های سلاح پیچیده: هر سلاح انیمیشن و فیزیک خاص خود را دارد و بازیکنان باید سلاح‌ها را بررسی، تعمیر، ارتقا و یا تغییر دهند.
  • مدیریت منابع و ساخت‌وساز: جمع‌آوری منابع و ساخت آیتم‌های ضروری برای بقا اهمیت زیادی خواهد داشت.
  • طراحی صدای باینورال: این سیستم صوتی برای افزایش حس ترس و غوطه‌وری در بازی استفاده خواهد شد.
توسعه و انتشار:

استودیوی Team Clout، سازنده‌ی ILL، تیمی متشکل از متخصصان ژانر وحشت است که تجربه‌ی کار روی فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک معروفی مانند Longlegs، It: Welcome to Derry، V/H/S/Beyond و Azrael را در کارنامه دارند. ILL اولین پروژه‌ی مستقل این استودیو محسوب می‌شود.

این بازی توسط Mundfish Powerhouse، بخش انتشاراتی استودیوی سازنده‌ی بازی Atomic Heart، حمایت و منتشر خواهد شد.

ILL برای کامپیوترهای شخصی (PC) از طریق پلتفرم استیم و همچنین کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. با این حال، تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است.

نکات دیگر:

  • در ابتدا تصور می‌شد برخی از ویدئوهای منتشر شده از بازی، صحنه‌های سینمایی از پیش رندر شده باشند، اما توسعه‌دهندگان تایید کرده‌اند که نمایش‌های جدیدتر، گیم‌پلی واقعی بازی با موتور Unreal Engine 5 است.
  • کیفیت بالای نورپردازی، بافت‌ها، انیمیشن‌ها و جزئیات محیط از نکات قابل توجه در نمایش‌های بازی بوده است.

 
آخرین ویرایش:



یه ویدئو کوتاه از گیم پلی بازی اومده که اتفاقا نشون میده خیلی به نمایشهایی که داشته نزدیکه و اصلا فیک و اسکریپت شده نیست:دی بخصوص اون لرزش های دوربین که دقیقا در گیم پلی هم وجود داره. هایپ رفت بالا:دی
فارغ از اینکه این حجم از ریلستیک بودن روی کنسول های فعلی آیا میتونه با همین جزئیات اجرا بشه و یا اینکه محصول نهایی هم آیا با همین کیفیت خواهد بود و یا اینکه توی سایر زمینه ها هم آیا حرفی برای گفتن خواهد داشت یا خیر ؛ اما این ترکیب فضاسازی شدیدا عجیب غریب و فوق العاده ترسناک کار + تجربه بصری خفن و دقت به این حجم از جزئیات حقیقتا من رو میخکوب میکنه سر جام هر موقع که چیز جدیدی ازش میبینم ...:Shocked:
 
این چیزایی که تا الان نشون دادن به نظرم کاملاً شدنیه . فقط کافیه ی سر به YouTube بزنید پر از این‌دست بازیا که سعی دارن خیلی Photo Realistic به نظر بیان .مسئله اصلی اینه که ایا میتونن ی لوپ گیم پلی درست حسابی واسه بازی بسازن ؟
 
تو همین تریلر دوم که دادن استاتر داره متاسفانه...
تو تریلر نتونی تجربه بدون استاتر بدی واقعا جالب نیست
ولی خود بازی محیطش واقعا خوبه
اصولا هرچی بازی با UE5 معرفی میشه یا شده همین وضع رو داره.
مشخصه که هنوز ویژگیهای جذاب نسل جدید بازیها برات آشنا نیست.

دیگه الان بازی بدون استاتر مثل قهوه بدون کافئین میمونه.
همونقدر بی خاصیته.
 
اصولا هرچی بازی با UE5 معرفی میشه یا شده همین وضع رو داره.
مشخصه که هنوز ویژگیهای جذاب نسل جدید بازیها برات آشنا نیست.

دیگه الان بازی بدون استاتر مثل قهوه بدون کافئین میمونه.
همونقدر بی خاصیته.
بله متوجه ام ولی من الرژیکم به استاتر ینی 5 دقیقه ای ی دونه ام بزنه اصن نمیتونم تحمل کنم حالا نمیدونم چطور بعضیا گاد فوربید استاکر 2 رو تموم میکنن و ... واقعا نمیتونم
این انریل انجین پدر گیم رو در اورده
 
  • Like
Reactions: Thundersky
امیدوارم بازی یه داستان ۷ ساعته با ارزش تکرار داشته باشه و تعداد دشمنان، پایانها و نحوه تعامل با محیط و نابود دشمنها زیاد باشه.
تا اینکه یه بازی با گیم پلی ۱۵ ساعته باشه ولی بعد از یک ساعت کلش تکراری بشه. در غیر صورت باید یه تیم در حد ناتی داگ از نظر کیفیت و جمعیت داشته باشن که خب تیم کوچیک هست.
 
تو همین تریلر دوم که دادن استاتر داره متاسفانه...
تو تریلر نتونی تجربه بدون استاتر بدی واقعا جالب نیست
ولی خود بازی محیطش واقعا خوبه
کجا استاتر داره ؟ من چند بار تریلر رو دیدم اصلا استاتری ندیدم
 



یه ویدئو کوتاه از گیم پلی بازی اومده که اتفاقا نشون میده خیلی به نمایشهایی که داشته نزدیکه و اصلا فیک و اسکریپت شده نیست:دی بخصوص اون لرزش های دوربین که دقیقا در گیم پلی هم وجود داره. هایپ رفت بالا:دی
چه چیز مخووفیه
 
  • Like
Reactions: Sepi_60
از اون بازیهاست که بین نسخه pc با نسخه کنسولی از نظر گرافیکی خودش یک نسل فرق هست.
واقعا از نظر ویژوال عجیب غریبه. و تو این تریلر دو و نیم دقیقه ای هم مشخصه رو یک پیسی قدرتمند داره اجرا میشه .
 
کجا استاتر داره ؟ من چند بار تریلر رو دیدم اصلا استاتری ندیدم
از اونجایی که در رو میبنده و پایین دیوار نگاه میکنه شروع میشه. اون قسمتی که میره جلو یهو مهتابی میوفته. لحظه ای که به اون ظرف رو زمین نگاه میکنه
دقیقه 1.11
دقیقه 1.24
1.48
 
  • Like
Reactions: Thundersky
از اونجایی که در رو میبنده و پایین دیوار نگاه میکنه شروع میشه. اون قسمتی که میره جلو یهو مهتابی میوفته. لحظه ای که به اون ظرف رو زمین نگاه میکنه
دقیقه 1.11
دقیقه 1.24
1.48
والا من هرچی نگاه میکنم چیزی نمیبینم چند بار با 50% سرعت نگاه کردم یک دونه استاتر هم ندیدم .
 
  • Like
Reactions: vahid_ba
یعنی کافیه بگی انریل انجین
ماکان سر و کلش پیدا میشه میکوبه انجین به این خفنی رو
پشت بندش همه میگن استاتر داره
این تریلر بدبخت به این روونی استاترش کجا بود اخه


هر چی بازی با این انجین بوده عشق کردم از همه نظر
 
یعنی کافیه بگی انریل انجین
ماکان سر و کلش پیدا میشه میکوبه انجین به این خفنی رو
پشت بندش همه میگن استاتر داره
این تریلر بدبخت به این روونی استاترش کجا بود اخه


هر چی بازی با این انجین بوده عشق کردم از همه نظر
من که همیشه گفتم این ‌UE داره صنعت رو جلو میبره.
بس که از هزینه ها کم کرده حتی برای استودیوهای بزرگ و حکم معجزه رو برای استودیوهای کوچکتر و ایندی داره.

اما خب مشکلات خودش رو هم داره.
مثل شیدرکش کردنهاش و استاترهای تراورسال و...

برای یکسری از سبکها هم کاملا پاشنه آشیله مثل ریسینگ و جهان باز (البته فعلا).

خوبیهاش رو باید دید همینطور بدیهاش رو.

از خوبیهاش اینکه بدون UE این بازی هیچوقت ساخته نمیشد.
حداقل همچین خروجی گرافیکی رو ازش نمیدیدیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or