بازی ILL یک عنوان ترسناک اول شخص در سبک بقا است که توسط استودیوی مستقل Team Clout با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 در حال ساخت است. این بازی اولین بار در سال ۲۰۲۱ با یک تریلر مفهومی معرفی شد و پس از مدتی سکوت خبری، در رویداد Summer Game Fest 2025 با نمایش گیمپلی جدیدی بازگشت.
داستان و گیمپلی:
داستان بازی در یک پایگاه تحقیقاتی مرموز و تاریک جریان دارد که توسط یک موجودیت مرموز تسخیر شده و به طور مداوم موجودات جهشیافته و وحشتناکی به نام «Aberration» تولید میکند. بازیکن در نقش شخصیت اصلی باید برای نجات چیزی که برایش از همه چیز مهمتر است و در اعماق این پایگاه گرفتار شده، به دل تاریکی بزند.
ILL وعدهی تجربهای واقعگرایانه و بسیار ترسناک را با تمرکز بر "Body Horror" (ترس بدنی) میدهد. از ویژگیهای برجسته گیمپلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سیستم قطع عضو پیشرفته: بازیکنان میتوانند دشمنان را تکهتکه کنند و بازی دارای فیزیک واقعگرایانهی خون و گوشت خواهد بود.
- محیط تعاملی و فیزیک واقعگرایانه: محیط بازی بخش فعالی از گیمپلی خواهد بود و میتواند بر روند بازی و مبارزات تاثیر بگذارد. برای مثال، هیولاها ممکن است با واکنش به حرکات بازیکن، اشیاء اطراف را به سمت او پرتاب کنند.
- هیولاهای غیرقابل پیشبینی: رفتار دشمنان پویا خواهد بود و بازیکنان با موجودات گروتسک و ترسناکی مواجه خواهند شد.
- مکانیکهای سلاح پیچیده: هر سلاح انیمیشن و فیزیک خاص خود را دارد و بازیکنان باید سلاحها را بررسی، تعمیر، ارتقا و یا تغییر دهند.
- مدیریت منابع و ساختوساز: جمعآوری منابع و ساخت آیتمهای ضروری برای بقا اهمیت زیادی خواهد داشت.
- طراحی صدای باینورال: این سیستم صوتی برای افزایش حس ترس و غوطهوری در بازی استفاده خواهد شد.
استودیوی Team Clout، سازندهی ILL، تیمی متشکل از متخصصان ژانر وحشت است که تجربهی کار روی فیلمها و سریالهای ترسناک معروفی مانند Longlegs، It: Welcome to Derry، V/H/S/Beyond و Azrael را در کارنامه دارند. ILL اولین پروژهی مستقل این استودیو محسوب میشود.
این بازی توسط Mundfish Powerhouse، بخش انتشاراتی استودیوی سازندهی بازی Atomic Heart، حمایت و منتشر خواهد شد.
ILL برای کامپیوترهای شخصی (PC) از طریق پلتفرم استیم و همچنین کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. با این حال، تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است.
نکات دیگر:
- در ابتدا تصور میشد برخی از ویدئوهای منتشر شده از بازی، صحنههای سینمایی از پیش رندر شده باشند، اما توسعهدهندگان تایید کردهاند که نمایشهای جدیدتر، گیمپلی واقعی بازی با موتور Unreal Engine 5 است.
- کیفیت بالای نورپردازی، بافتها، انیمیشنها و جزئیات محیط از نکات قابل توجه در نمایشهای بازی بوده است.
آخرین ویرایش:

