Multi Platform ILL

ILL Header.jpg

بازی ILL یک عنوان ترسناک اول شخص در سبک بقا است که توسط استودیوی مستقل Team Clout با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 در حال ساخت است. این بازی اولین بار در سال ۲۰۲۱ با یک تریلر مفهومی معرفی شد و پس از مدتی سکوت خبری، در رویداد Summer Game Fest 2025 با نمایش گیم‌پلی جدیدی بازگشت.

داستان و گیم‌پلی:

داستان بازی در یک پایگاه تحقیقاتی مرموز و تاریک جریان دارد که توسط یک موجودیت مرموز تسخیر شده و به طور مداوم موجودات جهش‌یافته و وحشتناکی به نام «Aberration» تولید می‌کند. بازیکن در نقش شخصیت اصلی باید برای نجات چیزی که برایش از همه چیز مهم‌تر است و در اعماق این پایگاه گرفتار شده، به دل تاریکی بزند.

ILL وعده‌ی تجربه‌ای واقع‌گرایانه و بسیار ترسناک را با تمرکز بر "Body Horror" (ترس بدنی) می‌دهد. از ویژگی‌های برجسته گیم‌پلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم قطع عضو پیشرفته: بازیکنان می‌توانند دشمنان را تکه‌تکه کنند و بازی دارای فیزیک واقع‌گرایانه‌ی خون و گوشت خواهد بود.
  • محیط تعاملی و فیزیک واقع‌گرایانه: محیط بازی بخش فعالی از گیم‌پلی خواهد بود و می‌تواند بر روند بازی و مبارزات تاثیر بگذارد. برای مثال، هیولاها ممکن است با واکنش به حرکات بازیکن، اشیاء اطراف را به سمت او پرتاب کنند.
  • هیولاهای غیرقابل پیش‌بینی: رفتار دشمنان پویا خواهد بود و بازیکنان با موجودات گروتسک و ترسناکی مواجه خواهند شد.
  • مکانیک‌های سلاح پیچیده: هر سلاح انیمیشن و فیزیک خاص خود را دارد و بازیکنان باید سلاح‌ها را بررسی، تعمیر، ارتقا و یا تغییر دهند.
  • مدیریت منابع و ساخت‌وساز: جمع‌آوری منابع و ساخت آیتم‌های ضروری برای بقا اهمیت زیادی خواهد داشت.
  • طراحی صدای باینورال: این سیستم صوتی برای افزایش حس ترس و غوطه‌وری در بازی استفاده خواهد شد.
توسعه و انتشار:

استودیوی Team Clout، سازنده‌ی ILL، تیمی متشکل از متخصصان ژانر وحشت است که تجربه‌ی کار روی فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک معروفی مانند Longlegs، It: Welcome to Derry، V/H/S/Beyond و Azrael را در کارنامه دارند. ILL اولین پروژه‌ی مستقل این استودیو محسوب می‌شود.

این بازی توسط Mundfish Powerhouse، بخش انتشاراتی استودیوی سازنده‌ی بازی Atomic Heart، حمایت و منتشر خواهد شد.

ILL برای کامپیوترهای شخصی (PC) از طریق پلتفرم استیم و همچنین کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. با این حال، تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است.

نکات دیگر:

  • در ابتدا تصور می‌شد برخی از ویدئوهای منتشر شده از بازی، صحنه‌های سینمایی از پیش رندر شده باشند، اما توسعه‌دهندگان تایید کرده‌اند که نمایش‌های جدیدتر، گیم‌پلی واقعی بازی با موتور Unreal Engine 5 است.
  • کیفیت بالای نورپردازی، بافت‌ها، انیمیشن‌ها و جزئیات محیط از نکات قابل توجه در نمایش‌های بازی بوده است.

 
آخرین ویرایش:
من هنوزم فک میکنم یا بازی سرکاریه یا اگر در نهایت منتشر بشه بشدت با این تریلرها متفاوت خواهد بود. و دلیلشم سوای گرافیک و انیمیشن ها هوش مصنوعی دشمناس.

دقت کنید تو همین تریلر اخریه اون موجود با نگاه کردن به قوطی کنسرو غلطانی که پامون بهش خورده متوجه حضور ما میشه و این خیلی عجیبه. این سطح از هوش مصنوعی برای بازی با این سازنده ها خیلی غیر معموله. از این چیزای ریز تو تریلر قبلی هم داشتیم. مثلا اونجا که اون دشمن اچار رو برمیداره و وقتی به دستش شلیک میکنیم برمیگرده به دستش نگاه میکنه.

خلاصه من که بشدت مشکوکم :D

.
 
آخرین ویرایش:



یه ویدئو کوتاه از گیم پلی بازی اومده که اتفاقا نشون میده خیلی به نمایشهایی که داشته نزدیکه و اصلا فیک و اسکریپت شده نیست:دی بخصوص اون لرزش های دوربین که دقیقا در گیم پلی هم وجود داره. هایپ رفت بالا:دی
نه ببین تو نمیدونی این بازی فیکه!
طرف همه تاپیکا راه افتاده مخ مارو میخوره که این بازی فیکه و داغونه و خاک بر سر سازنده های کلاه برداش که با ارث و میراث این یه نفر غرغرو، دارن ویدیوهای فیک میسازن!
البته منظورم دوستمون پست بالایی من نیست سوتفاهم نشه!یه نفر دیگست که پستاش دیگه رفت تو بلک لیست از بس که غر زد و ایراد گرفت.
 
  • Like
Reactions: Destro
به لطف UE5، بازی هایی که گرافیک اصطلاحا فوتوریلیستیک ارائه میدن زیاد شده. ولی خوب چون اکثرا توسط یه نفر، دو نفر و کلا تیم های خیلی کوچیک ساخته میشن نمیشه جدیشون گرفت. این بازی ها رو از رو فیزیکشون می تونی بفهمی که چقدر باید جدی گرفته بشن. این بازی از این نظر خیلی خوبه. بنظرم یه تیم کوچیک با بودجه محدود اصلا نمی تونه همچین چیزی رو تو ابعاد گسترده، مثلا تو یه بازی با 7، 8 ساعت گیم پلی یا بیشتر، ارائه بده. این به منابع و تامین مالی بالایی نیاز داره.
به هر حال جدا امیدوارم که بازی اون چیزی نباشه که فکر میکنم مثلا در حد یه مرحله دو مرحله ناقص، یا یه بازی پر ایراد که بعنوان ارل اکسس عرضه میشه و بعد یه مدت هم به تاریخ میپیونده نباشه.
 

این گیم پلی رو کسی دیده؟ فک کنم از روی صفحه فیلمبرداری شده.

هیولاها مثل سریال فرام هستن :D
این همین تریلر آخره به اضافه تیزرهایی که تو این چند سال اخیر استودیو منتشر میکرد.
گیم پلی نهایی نیستن.
خیلیهاشون کانسپتن برای نشون دادن قدرت انیمیشنسازی تیم.
خیلی از این بیشتره ، خیلی از این تایم کوتاه ها رو حذف کرده.
 
بحث سر آنریل انجین شد... ما کم بازی آرتیستیک با آنریل نداریم... ولی بحث همین سر افرادی هست که با آنریل کار می کنند...

مثلا یکی از نگرانی ها اینه وقتی چیزی مثل گلوبال اینومینیشن بیاد... و هر استدیویی زرتی از این استفاده کنه... تمام اتمسفر بازی ها در آینده ای که پث تریسینگ یک چیز عادی تو صنعت بشه شکل هم بشه... ولی دقیقا همین جا هم به اون آرتیست بر می گرده...

انریل بازی سازی رو راحت می کنه...ولی باید اونی که ازش استفاده می کنه هم واقعا آرتیست درست حسابی باشه... مثلا سر نورپردازی که خیلی از بازی های اتمسفریکی که می شناسیم به صورت دستی انجام شده... با این سیستم آنریل برا خیلی ها نگرانی بوجود آورده... ولی باز همه چی دست اون آرتیست هست... که مکان منابع نوری رو کجا بزاره... میزان پرتو چقدر باشه... چه رنگی اون پرتو نور از خودش بیرون بده... یا حتی می شه... تو یک جا... این قابلیت های منابع نوری رو ترکیب کرد... یعنی باز اینکه بازی ها تو آنریل شکل هم می شن... دست اینه که یا نمی خوان وقت بزارن یا واقعا بلد نیستن...هر کسیو که یکی دو سال تو خونه آموزش دیده رو سریع استخدام کردن با حقوق کم و نتیجه هاش رو داریم می بینیم!!!
 

این گیم پلی رو کسی دیده؟ فک کنم از روی صفحه فیلمبرداری شده.

هیولاها مثل سریال فرام هستن :D
يعنى اگه گيم پلى نهايى بازى واقعا همين باشه مطمئنا با يه شاهكار طرفيم. اتمسفر بازى خيلى خفنه و گرافيكشم فوق العادست.
 
این گرافیکی که الان هیچکس باورش نمیشه که نسخه نهایی باشه اگه فقط واسه pc میومد حتی از این هم بهتر میشد ، قبلا فکر می کردم فقط واسه pc بیاد
الان بخاطر کنسول ها فکر نکنم نسخه نهایی این باشه
 
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or