Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
درسته. درواقع این Romero بود که Carmack رو استخدام کرد. Romero برنامه نویسی بود که علاوه بر طراحی مراحل، Doom Editor و خیلی از ابزارهایی رو نوشت که در id Software استفاده شد.
 
در کل واسه ی من که هم doom 1 و 2 و هم doom 3 رو بازی کردم به نظرم doom 3 افتی نسبت به قبلیاش نکرده بود. طرفدارای سری doom یه همچین چیزی رو از doom 3 انتطار داشتن. ولی خوب واقعا حیف شد رومرو از id رفت. خیلی اشتباه کرد به نطرم.
 
در کل واسه ی من که هم doom 1 و 2 و هم doom 3 رو بازی کردم به نظرم doom 3 افتی نسبت به قبلیاش نکرده بود. طرفدارای سری doom یه همچین چیزی رو از doom 3 انتطار داشتن. ولی خوب واقعا حیف شد رومرو از id رفت. خیلی اشتباه کرد به نطرم.


اون اشتباه كرد رفت؟ يا اي دي كه اون رو از دست داد؟ :d
 
واسه ی هردو. id یکی از بهترین برنامه نویساش و level disigner هاش رو از دست داد، رومرو هم که بعد از رفتن از id هیچ وقت نتونست یه بازی در خور نامش رو بسازه.
 
اين id چندتا تيم داره مگه ؟؟؟
تا جاييكه من ميدونم اينا يه تيم كوچولو دارن كه تك تك ميسازن بازياشون رو
خيليه م تنبلن ..
دير به دير بازي ميسازن :d
چطور هنوز ريج وارد نشده ميخوان دوم رو معرفي كنن ؟ تازه چند سال هم هست روش كار ميكنن ؟
 
اين id چندتا تيم داره مگه ؟؟؟
تا جاييكه من ميدونم اينا يه تيم كوچولو دارن كه تك تك ميسازن بازياشون رو
خيليه م تنبلن ..
دير به دير بازي ميسازن :d
چطور هنوز ريج وارد نشده ميخوان دوم رو معرفي كنن ؟ تازه چند سال هم هست روش كار ميكنن ؟
سه تا تیم داره که الان سه تاشون فوکوس کردن رو RAGE.
 
پس فعلا دوم در مراحل پيش ساخته !!!
چي ميخوان نمايش بدن چند روز ديگه؟ :d
حالا معلوم هم نیست که نشون بدن ! :دی
ولی یه تیزر کوتاه که چیزی هم از خود بازی نشون نمیده رو میشه راحت ساخت ! مثلآ یه کم سر و صدا بیاد و بعد یه Hell Knight (البته Hell Knight رو میذارن دیرتر نشون میدن :دی) مثلآ یه Imp میپره روی صفحه و اسم بازی رو مینویسه ! :دی Trent Reznor هم یه آهنگ براش میسازه ! lol
 
فکر کنم به دلیل اینکه فوکوس از رو RAGE برداشته نشه، چیزی از بازی دیگه ای نگن، هرچند RAGE به زودی میاد و QuakeCon بهترین فرصته برای معرفی مجمل از DOOM.

باید صبر کرد و دید ... هرچند خاطره خوش بازی های قدیمی اونقدر شیرینه که هیچ بازسازی و ادامه ای نمیتونه حداقل واسه من خاطره اونا رو زنده کنه، let aside که بخواد بهتر هم باشه حتَی.

DOOM اصلا نباید 3D بشه، DOOM یعنی یه محیط سه بعدی با دشمنای 2 بعدی، هرچیزی غیر از این باشه، واسه من تو تعریف DOOM نمیگنجه، همونطور که دوبعدی کردن QUAKE از نظر تعریف واسه من نشدنی ـه.

چند ده MOD واسه DOOM هستش که کاراکترهاش رو سه بعدی کردن، خیلی هم زحمت کشیدن، ولی طرفداری ندارن چون اون تعریف اولیه رو از بین میبره. بازی باید به اصالت ـش وفادار باشه، این همه سال از Diablo میگذره، چرا نمیان زاویه دوربینش رو عوض کنن؟ چون به اصالت ـش ضربه میزنه. درسته که دشمنای دیابلو تو دو نسخه اول دو بعدی بودن و تو نسخه سوم سه بعدی شدن و شاید در ظاهر حرف من رو در مورد DOOM باطل کنه ولی اصالت دیابلو به زاویه اش هستش ولی اصالت DOOM به اون حس خاص دشمنای دو بعدی تو محیط سه بعدی ... اونم رو 486 ...

اصلا آدم مریضی مثله من باید بشینه retro بازیشو بکنه، منو چه به سه بعدی.

روزگار ...

733px-Intel_80486DX2_top.jpg
 
فکر کنم به دلیل اینکه فوکوس از رو RAGE برداشته نشه، چیزی از بازی دیگه ای نگن، هرچند RAGE به زودی میاد و QuakeCon بهترین فرصته برای معرفی مجمل از DOOM.

باید صبر کرد و دید ... هرچند خاطره خوش بازی های قدیمی اونقدر شیرینه که هیچ بازسازی و ادامه ای نمیتونه حداقل واسه من خاطره اونا رو زنده کنه، let aside که بخواد بهتر هم باشه حتَی.

DOOM اصلا نباید 3D بشه، DOOM یعنی یه محیط سه بعدی با دشمنای 2 بعدی، هرچیزی غیر از این باشه، واسه من تو تعریف DOOM نمیگنجه، همونطور که دوبعدی کردن QUAKE از نظر تعریف واسه من نشدنی ـه.

چند ده MOD واسه DOOM هستش که کاراکترهاش رو سه بعدی کردن، خیلی هم زحمت کشیدن، ولی طرفداری ندارن چون اون تعریف اولیه رو از بین میبره. بازی باید به اصالت ـش وفادار باشه، این همه سال از Diablo میگذره، چرا نمیان زاویه دوربینش رو عوض کنن؟ چون به اصالت ـش ضربه میزنه. درسته که دشمنای دیابلو تو دو نسخه اول دو بعدی بودن و تو نسخه سوم سه بعدی شدن و شاید در ظاهر حرف من رو در مورد DOOM باطل کنه ولی اصالت دیابلو به زاویه اش هستش ولی اصالت DOOM به اون حس خاص دشمنای دو بعدی تو محیط سه بعدی ... اونم رو 486 ...

اصلا آدم مریضی مثله من باید بشینه retro بازیشو بکنه، منو چه به سه بعدی.

روزگار ...

733px-Intel_80486DX2_top.jpg
دوست من اصالت doom به دو بعدی بودن مدل هاش نیست !!
اون زمان خیلی از بازی ها همین جوری بودن .چیزی نبود که منحصر به doom باشه !
مثلا" hexen 1 مدل های دو بعدی داشت ولی hexen 2 مدل هاش 3 بعدی شد یعنی اصالتش از بین رفت ؟؟؟
اصالت doom به سبک گیم پلی و تم کلی بازی بود که به نظر من توی doom 3 تا اندازه ی زیادی وجود داشت. اون ترسناک بودن بازی هم به شخصه باهاش خیلی حال کردم چون هیچ بازی انقدر برای من ترسناک نبوده تا الان.البته خوب level design بازی می تونست خیلی بهتر و باز تر باشه ( مثل مرحله ی hell)
حالا گذشته از doom 3 ،
ببینم الان واقعا"می خوان doom 4 رو با idtech5 بدن ؟ تایید شده یعنی ؟ خوب کلا" ندن که بهتره !!
یعنی واقعا" doom 4 هم رو کنسولای این نسل میاد ؟ من که باورم نمی شه .
والا این rage که کلا" رو اعصاب منه . من با id بزرگ شدم تا حالا بازی با تم RPG ندیدم بزنه واقعا" مثل این که کارمک دیوونه شده . این همه ip خدا داشتن اینا
heretic کو ؟ hexen چی شد . همه رو ول کردن یه بازی متوسط multiplatform دارن می سازن که مطمئنم تا 2 سال دیگه کامیونیتی کاملا" فراموشش می کنن.
همین الان هنوز داره برا doom 3 و حتی quake 2 مود میاد ...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Isildur

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or