Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:

ashkanhsj

کاربر سایت
Sep 18, 2007
249
بابت این تاپیک بسیار ممنونم. خب Doom 3 در واقع بازسازی اولین Doom بود. در واقع مثل زنده شدن یه کامیک بوک بود. شما تمام اسلحه ها، آیتمها و هیولاهایی رو که در Doom اصلی دیدین در Doom 3 بصورت نسخه های آپدیت شده دیدین با خیلی از چیزای جدیدتر. مخصوصاً اون شاتگان خفنش. سازندگان اول مدل های فوق العاده پرجزئیاتتری ساختن و بعدش اونا رو دوباره با رزولوشن پایین تر و جزئیات کمتری ساختن.



Doom 4 به احتمال زیاد بازسازی Doom 2 خواهد بود. حالا شما این هیولای Doom 2 بنام Mastermind رو بصورت redesign شده و با گرافیک بالا تصور کنین.

spider_mastermind.gif
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
آریا Q4 رو Raven همزمان با Doom 3 داشت میساخت برای همین یه سال بعد اومد، ولی با این وضعیتی که id داره من ترجیح میدم که کلا Doom 4 رو حالا حالا ها نبینم :|
بعد از اینکه رومرو رفت از id فکر کنم Q2 و 3 رو ساختن که کلا Base کار بر اساس مالتی پلیر بود و خوب بودند اما Doom 3 :|
راست میگی حواسم نبود ! :D کلآ Quake باز نیستم و این موضوع یادم رفته بود !
Doom 3 خیلی هم خوب بود :| :D نمیدونم چرا انقدر ازش خوشم اومد ! شاید به این خاطر که Doom 2 یکی از اولین بازیهایی بود که روی PC انجام دادم سال 94 یا 95 ! برای همین این سری بازی برام یه خاطره شده ! هیچ وقت یادم نمیره توی 7 سالگی اره برقی میگرفتم اینا رو نابود میکردم و مادرم هم منو با نگاهش نابود میکرد ! :D البته بعدش رفتیم سراغ Witchaven 2 که اون از Doom هم بدتر بود !!

Doom 4 به احتمال زیاد بازسازی Doom 2 خواهد بود. حالا شما این هیولای Doom 2 بنام Mastermind رو بصورت redesign شده و با گرافیک بالا تصور کنین.

spider_mastermind.gif

این عکسه رو که گذاشتی بی اختیار یاد تیربار پایین کله ـش افتادم که آدم رو سوراخ سوراخ میکرد بدجور !!
همین Spider Mastermind هم توی Doom 3 یه طراحی ازش اومده بود ولی بعد پشیمون شدن :(

Doom3_SpiderMastermind.jpg


اين عنكبوته نميمه مكانيكيه !!
قبلا روباتي چيزي بوده كه تديل شده به اين؟
يه چي تو مايه هاي پينكي !!!
کلآ نصف جک جونورهای Doom این شکلی هستن ! مثلآ خفن ترین دشمن بازی یعنی Cyberdemon هم نصفش مکانیکی هست ! :D
یادش بخیر Cyberdemon توی Doom های قبلی رسمآ نمی مُرد ! :D باید هرچی تیر داشتی حرومش میکردی !

cyberdemon_1.gif



کلا دوومی که توش Hell Knight نداشته باشه دووم نیست هر کاری میکنن فقط Hell Knight رو تو بازی بزارن:biggrin1:
امین تو هم این کاره بودی و ما خبر نداشتیم ؟! :D

هر وقت میدیدمشون پا به فرار میذاشتم:-s
picture.php
I smell fear !!! یادش بخیر اون دموی 3 مرحله ای که قبل از انتشار بازی بین ملت پخش شده بود و آخرش هم دو مرحله ـش توی بازی نهایی نیومد !

واقعاً همینطوره. تمام Doom های قبلی هم Hell Knight داشتن. تازه مال Doom 3 قرار بود این شکلی باشه!

Image63.jpg
این هم حیف شد که از بازی نهایی حذف شد :( ملت بهش لقب Bird Man رو هم داده بودن :D
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
خب چرا همشون روبات هستن؟

يكي برا من ميگه اين داستانو؟
من همشو بازي كردما اما هنوز نفهميدم اينا چرا نصفشون ميكانيكيه نصفيشون نه !!!
فقط پينكيو ميدونم چرا اونم چون تو فيلمش ديدم چطوريا بود :d
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
امین تو هم این کاره بودی و ما خبر نداشتیم ؟! :biggrin1:

باورت میشه روزی چندین بار میرفتم صفحه ی اول بازی دات تا نقد دووم 3 کسری رو بخونم؟:D هی حال میکردم :))
تیریپ جوگیری:D
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
لعنتي برم DOOM III رو دوباره بريزم.:d دقت كرديد تمام Creature هاي بازي يك شباهت هايي با تصاوير هاي مذهبي دارند !.

سري Dead Space هم كلا خيلي از روي سري DOOM الهام گرفته، چند روز پيش DS2 رو ميرفتم انگار Deja Vu ه ِDOOM اتفاق مي افتد.:d
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
باهات موافقم. من dead space رو بازی نکردم ولی عکس ها و تریلرهاش رو که میبینم بدجوری یاد فضاسازی و کراکترهای doom میوفتم. واسه همین میخوام بخرمش.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
لعنتي برم DOOM III رو دوباره بريزم.:d دقت كرديد تمام Creature هاي بازي يك شباهت هايي با تصاوير هاي مذهبي دارند !.

سري Dead Space هم كلا خيلي از روي سري DOOM الهام گرفته، چند روز پيش DS2 رو ميرفتم انگار Deja Vu ه ِDOOM اتفاق مي افتد.:d
آره دقیقا :D
این کارمک کلا خیلی مخه :D اینم یه نمونش :D
باورت میشه روزی چندین بار میرفتم صفحه ی اول بازی دات تا نقد دووم 3 کسری رو بخونم؟:D هی حال میکردم :))
تیریپ جوگیری:D

تو رو چه به PC ؟ :d
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
این کارمک کلا خیلی مخه :biggrin1: اینم یه نمونش
اتفاقا این چیزای بازی اصلا به کارمک ارتباطی پیدا نمیکنه:D کلا از یه چیزی خیلی بدم میاد اینه که همه خوب بودن Doom و Quake و به خاطر وجود کارمک میدونن در صورتی که کارمک فقط یه بخشی از کار رو بر عهده داشته و بیشتر هم از لحاظ تکنیکی بوده، کسایی مثل رومرو و مک جی باعث شدن که Doom یک و دو اینقدر خوب بشن و رفتنشون از id هم باعث شد Doom 3 به نسبت دو شماره اول اینقدر افت کنه !!
 

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
كارمك فقط كارگردان تكنيكي بازي هست و داستان و طراحي مراحل، دشمنان و اسلحه ها ربطي به اون نداره ، ولي خب مسلما يكي از مهم ترين محبوبيت بازي هاي id همين جنبه تكنيكي قوي اونها هست كه همين باعث ميشه كارمك يكي از اصلي ترين مهره هاي اين بازي ها باشه.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اتفاقا این چیزای بازی اصلا به کارمک ارتباطی پیدا نمیکنه:D کلا از یه چیزی خیلی بدم میاد اینه که همه خوب بودن Doom و Quake و به خاطر وجود کارمک میدونن در صورتی که کارمک فقط یه بخشی از کار رو بر عهده داشته و بیشتر هم از لحاظ تکنیکی بوده، کسایی مثل رومرو و مک جی باعث شدن که Doom یک و دو اینقدر خوب بشن و رفتنشون از id هم باعث شد Doom 3 به نسبت دو شماره اول اینقدر افت کنه !!

خب نمیدونستم . چون من دووم 1 و 2 رو بازی نکردم :D قبل تولدم عرضه شدن متأسفانه :D و گرنه اگه اونا رو بازی میکردم همه دووم رو بخاطر کارمک نمیدونستم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر