Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
بازی تموم شد و تنها چیزی که میتونم بگم اینه که id Software واقعاً دمت گرم!!!
بازی اگه در بدترین حالت ممکن هم منتشر میشد، به خاطر عشق و علاقه ای که به Doom دارم حتماً سراغش میرفتم. راستش کم و بیش شک و تردیدهایی هم در موردش داشتم که البته بی دلیل هم نبود. به هر حال id Software با اون استودیوی سال های قبل متفاوت هست و افراد مختلفی کم و زیاد شدن. از طرف دیگه بازی یه بار تا حد زیادی ساخته شده بود و زدن کنسلش کردن و از نو ساختنش. خب این چیزا باعث میشه آدم ترس هایی داشته باشه، ولی همه ترس ها بی مورد بود.
بازی از همون لحظه اول شما رو میندازه وسط اکشن! یعنی برخلاف خیلی از بازی های این روزگار که نیم ساعت اول در حال پیاده روی و آموختن مفاهیم بازی و نحوه کنترل و ... هستین، اینجا همون چند ثانیه اول اسلحه رو میگیرین دستتون و به دل دشمن میزنین و تا لحظه آخر هم این قضیه ادامه داره و هیجان بازی لحظه ای کم نمیشه.
مراحل تنوع قابل قبولی دارن و چه محیط های داخلی و چه خارجی و چه جهنم و این جور چیزها، همگی به زیبایی طراحی شدن. از نظر طراحی مراحل نه تنها Doom 3 رو زیر پاهای خودش له میکنه، که از خیلی از FPSهای این سال ها هم جلوتر هست. اکثر مراحل عظیم و بزرگ هستن با کلی لایه ی افقی و عمودی و مکان های مخفی. مبارزات هم به شدت لذت بخش هست و سیستم شوتینگ فوق العاده عالیه! وسط مبارزات با آهنگ هایی همراه میشین که هیجان رو به آخرین حد خودش میرسونه و دیوانه کننده میشه! آهنگ هایی با تم های مهیج و سریع که واقعاً میشه گفت نصف جذابیت مبارزات به خاطر اون هاست.
در همین زمینه این ویدئو رو از دست ندین. چند ثانیه آخرش با آهنگ BFG Division آدم به بُعد جدیدی وارد میشه!! watch?v=ua-f0ypVbPA
از نظر گرافیک که به حد کافی صحبت شده و چیز خاصی نمیگم جز اینکه روی کنسول ها محشر کار شده و با وجود 60fps بودن، کیفیت بصری بسیار خوبی داره و روی PC هم که ... :D ولی به جز گرافیک تکنیکی، از نظر هنری هم به شدت زیباست و نوع رنگ آمیزی ها واقعاً عالیه. و البته انیمیشن ها که طوفانی هستن و جزو بهترین بازی هایی که در عمرم دیدم. تک تک حرکات دشمنان به زیبایی طراحی شده و خیلی نرم و قشنگ حرکت میکنن و واکنش نشون میدن. از Impها که همیشه در حال پریدن این طرف و اون طرف هستن تا Pinkyها که مثل گاو به سمت بازیکن میدوئن و خیلی ناز (!) این حرکت رو انجام میدن. :D
Glory Killها رو هم خیلی دوست داشتم. البته میتونم به ملت حق بدم که زیاد از این بخش راضی نباشن، ولی من واقعاً باهاش حال میکردم و به نظرم تنوع خوبی به بازی میداد و مشکل ساز نبود. در اینجا هم تنوع انیمیشن ها بیداد میکنه و خیلی از هیولاها رو میشه از زوایای مختلف منهدم کرد که هرکدوم انیمیشن مخصوصی دارن.
هوش مصنوعی هم واقعاً مشکل خاصی نداشت به نظرم. یعنی نسبت به مدل گیم پلی خیلی خوب و مناسب بود و هر موجود هم کارهای مخصوص خودش رو میکنه. کلاً هوش مصنوعی بازی جوری طراحی شده که وقتی 20تا دشمن توی یه محیط میریزن سر آدم، جوری نباشه که بازیکن دسته رو بکوبونه توی تلویزیون یا با کله بره توی مانیتور! :D یعنی یه تعادل مناسبی وجود داره که هم مبارزات لذت بخش باشه و هم بیش از حد اعصاب خوردکن نشه. تنها جایی که هوش مصنوعی برای من مشکل پیدا کرد، بخشی بود که همه دشمن ها رو کشته بودم ولی یه در باز نمیشد. بعد از ساعت ها (!) گشتن توی محیط دیدم یه بنده خدایی داره برای خودش توی دیوار میدوئه و اصلاً کاری با من نداره! :D زدم راحتش کردم و در باز شد.



و اما داستان بازی. درسته که داستان چیز خیلی پیچیده و عظیمی نیست، ولی از حد و اندازه های Doom بالاتر هست. داستان بازی در طول مراحل خیلی کامل توضیح داده نمیشه و بیشتر توضیحات در قالب نوشته ها و صحبت هایی هست که باید جداگانه بهشون گوش کنین و توی بعضی از اینا نکات خیلی جالبی وجود داره. خود Doomguy هم شخصیت واقعاً عصبانی و خشنی داره و مشخصه که اعصابش بدجوری داغونه و البته حق هم داره! البته داستان رو به صورت 100% متوجه نشدم و بخش هایی بود که کامل نفهمیدم و باید دست بعد همه اطلاعات و نوشته ها رو بخونم. ادامه در اسپویلر هست که چیزی لو نره:

این طور که به نظر میرسه بازی یه جورایی دنباله Doomهای کلاسیک هست! :D من Doom 64 رو کامل بازی نکردم، ولی گویا آخر اون نسخه Doomguy خودش رو توی جهنم حبس میکنه تا جلوی خروج شیاطین رو برای همیشه بگیره. داستان بازی جدید هم از جایی شروع میشه که Doomguy درون یه تابوت باستانی و عجیب هست و بعدش هم صحبت های مختلفی در مورد این قضیه میشه.
خود شیاطین هم Doomguy رو یه موجود خیلی خفن میدونن و ازش وحشت دارن. تا جایی که حتی به همچین تصویری برخورد میکنیم که شکل و شمایل یه خدای باستانی رو براش در نظر گرفتن!! :D



پایان بازی میتونست بهتر از این باشه. البته خیلی هم بد نبود، ولی یه cliffhanger اساسی رو به مغز بازیکن شلیک میکنه و باعث میشه انتظار برای نسخه بعدی خیلی سخت بشه. هرچند پایانش عالی نبود، ولی با اون جمله Hayden خیلی حال کردم که گفت من ویلین این داستان نیستم! :D

به جز خود داستان، توضیحات هیولاها هم خیلی عالیه و در مورد تک تک موجودات صحبت های کامل و جامعی شده. بعضی هاشون هم خیلی جالب هستن و با اینکه چیز خاصی ندارن ولی توی اسپویلر میذارم:

مثلاً در مورد Lost Soulها (همون جمجمه های پرنده!) نوشته که این بندگان خدا در بین جوامع اهریمنی، پایین ترین سطح رو دارن و پیش بقیه شیاطین حقیر شمرده میشن! =))
یا مثلاً در مورد Spectreها (همون موجودات تقریباً نامریی Doomهای کلاسیک که شکل و شمایل Pinkyها رو دارن) توضیحات جالبی داده که البته کامل یادم نیست، ولی تقریباً همچین چیزی بود. نوشته که دانشمندها میخواستن روی Pinkyها آزمایش هایی انجام بدن و در نهایت 4تا Spectre آماده شدن که 3تاشون مُردن. اون یدونه که باقی مونده بود در حبس نگهداری میشد ولی بعد از وقایعی فرار کرد و بعدش هم یه Summoner (همون Arch-Vileهای قبلی) این بنده خدا رو تله پورت میکنه به جهنم و اونجا هم زاد و ولد میکنه و تعدادشون زیاد میشه! :D

حتی Credits بازی هم محشره! توی Credits یه سری تصاویر خیلی جالب نمایش داده میشه که بعضی هاشون راحت قابلیت تبدیل شدن به یه پوستر خفن رو دارن و یه سری از اینا رو توی اسپویلر میذارم:


در مجموع Doom جدید به قدری برای من لذت بخش بود که برای ادامه بازی (حالا DLC یا نسخه بعدی) لحظه شماری میکنم و از تک تک ثانیه هایی که بازی کردم لذت بردم! بخش مولتی پلیر رو که کاری ندارم، ولی بخش داستانی فوق العاده بود و مدت زمانش هم خیلی مناسب بود. یعنی آدم بخواد توی همه محیط ها بگرده و کل موارد مخفی رو پیدا کنه، به این زودی ها تموم نمیشه. حالا باید بشینم یه دور دیگه هم برم و چیزهایی که گیر نیاوردم رو جمع کنم. :D
ممنون id Software!
-------------------
راستی این ویدئو رو به هیچ وجه از دست ندین! یکی از اساتید سایت Polygon چند دقیقه اول بازی رو انجام میده و ای کاش این کار رو نمیکرد! :D به قدری فجیع بازی میکنه که تبدیل شده به یه جُک عظیم در سایت های مختلف!
watch?v=d3pQ0oO_cDE
 
آخرین ویرایش:
بازی تموم شد و تنها چیزی که میتونم بگم اینه که id Software واقعاً دمت گرم!!!
بازی اگه در بدترین حالت ممکن هم منتشر میشد، به خاطر عشق و علاقه ای که به Doom دارم حتماً سراغش میرفتم. راستش کم و بیش شک و تردیدهایی هم در موردش داشتم که البته بی دلیل هم نبود. به هر حال id Software با اون استودیوی سال های قبل متفاوت هست و افراد مختلفی کم و زیاد شدن. از طرف دیگه بازی یه بار تا حد زیادی ساخته شده بود و زدن کنسلش کردن و از نو ساختنش. خب این چیزا باعث میشه آدم ترس هایی داشته باشه، ولی همه ترس ها بی مورد بود.
بازی از همون لحظه اول شما رو میندازه وسط اکشن! یعنی برخلاف خیلی از بازی های این روزگار که نیم ساعت اول در حال پیاده روی و آموختن مفاهیم بازی و نحوه کنترل و ... هستین، اینجا همون چند ثانیه اول اسلحه رو میگیرین دستتون و به دل دشمن میزنین و تا لحظه آخر هم این قضیه ادامه داره و هیجان بازی لحظه ای کم نمیشه.
مراحل تنوع قابل قبولی دارن و چه محیط های داخلی و چه خارجی و چه جهنم و این جور چیزها، همگی به زیبایی طراحی شدن. از نظر طراحی مراحل نه تنها Doom 3 رو زیر پاهای خودش له میکنه، که از خیلی از FPSهای این سال ها هم جلوتر هست. اکثر مراحل عظیم و بزرگ هستن با کلی لایه ی افقی و عمودی و مکان های مخفی. مبارزات هم به شدت لذت بخش هست و سیستم شوتینگ فوق العاده عالیه! وسط مبارزات با آهنگ هایی همراه میشین که هیجان رو به آخرین حد خودش میرسونه و دیوانه کننده میشه! آهنگ هایی با تم های مهیج و سریع که واقعاً میشه گفت نصف جذابیت مبارزات به خاطر اون هاست.
در همین زمینه این ویدئو رو از دست ندین. چند ثانیه آخرش با آهنگ BFG Division آدم به بُعد جدیدی وارد میشه!! watch?v=ua-f0ypVbPA
از نظر گرافیک که به حد کافی صحبت شده و چیز خاصی نمیگم جز اینکه روی کنسول ها محشر کار شده و با وجود 60fps بودن، کیفیت بصری بسیار خوبی داره و روی PC هم که ... :D ولی به جز گرافیک تکنیکی، از نظر هنری هم به شدت زیباست و نوع رنگ آمیزی ها واقعاً عالیه. و البته انیمیشن ها که طوفانی هستن و جزو بهترین بازی هایی که در عمرم دیدم. تک تک حرکات دشمنان به زیبایی طراحی شده و خیلی نرم و قشنگ حرکت میکنن و واکنش نشون میدن. از Impها که همیشه در حال پریدن این طرف و اون طرف هستن تا Pinkyها که مثل گاو به سمت بازیکن میدوئن و خیلی ناز (!) این حرکت رو انجام میدن. :D
Glory Killها رو هم خیلی دوست داشتم. البته میتونم به ملت حق بدم که زیاد از این بخش راضی نباشن، ولی من واقعاً باهاش حال میکردم و به نظرم تنوع خوبی به بازی میداد و مشکل ساز نبود. در اینجا هم تنوع انیمیشن ها بیداد میکنه و خیلی از هیولاها رو میشه از زوایای مختلف منهدم کرد که هرکدوم انیمیشن مخصوصی دارن.
هوش مصنوعی هم واقعاً مشکل خاصی نداشت به نظرم. یعنی نسبت به مدل گیم پلی خیلی خوب و مناسب بود و هر موجود هم کارهای مخصوص خودش رو میکنه. کلاً هوش مصنوعی بازی جوری طراحی شده که وقتی 20تا دشمن توی یه محیط میریزن سر آدم، جوری نباشه که بازیکن دسته رو بکوبونه توی تلویزیون یا با کله بره توی مانیتور! :D یعنی یه تعادل مناسبی وجود داره که هم مبارزات لذت بخش باشه و هم بیش از حد اعصاب خوردکن نشه. تنها جایی که هوش مصنوعی برای من مشکل پیدا کرد، بخشی بود که همه دشمن ها رو کشته بودم ولی یه در باز نمیشد. بعد از ساعت ها (!) گشتن توی محیط دیدم یه بنده خدایی داره برای خودش توی دیوار میدوئه و اصلاً کاری با من نداره! :D زدم راحتش کردم و در باز شد.



و اما داستان بازی. درسته که داستان چیز خیلی پیچیده و عظیمی نیست، ولی از حد و اندازه های Doom بالاتر هست. داستان بازی در طول مراحل خیلی کامل توضیح داده نمیشه و بیشتر توضیحات در قالب نوشته ها و صحبت هایی هست که باید جداگانه بهشون گوش کنین و توی بعضی از اینا نکات خیلی جالبی وجود داره. خود Doomguy هم شخصیت واقعاً عصبانی و خشنی داره و مشخصه که اعصابش بدجوری داغونه و البته حق هم داره! البته داستان رو به صورت 100% متوجه نشدم و بخش هایی بود که کامل نفهمیدم و باید دست بعد همه اطلاعات و نوشته ها رو بخونم. ادامه در اسپویلر هست که چیزی لو نره:

این طور که به نظر میرسه بازی یه جورایی دنباله Doomهای کلاسیک هست! :D من Doom 64 رو کامل بازی نکردم، ولی گویا آخر اون نسخه Doomguy خودش رو توی جهنم حبس میکنه تا جلوی خروج شیاطین رو برای همیشه بگیره. داستان بازی جدید هم از جایی شروع میشه که Doomguy درون یه تابوت باستانی و عجیب هست و بعدش هم صحبت های مختلفی در مورد این قضیه میشه.
خود شیاطین هم Doomguy رو یه موجود خیلی خفن میدونن و ازش وحشت دارن. تا جایی که حتی به همچین تصویری برخورد میکنیم که شکل و شمایل یه خدای باستانی رو براش در نظر گرفتن!! :D



پایان بازی میتونست بهتر از این باشه. البته خیلی هم بد نبود، ولی یه cliffhanger اساسی رو به مغز بازیکن شلیک میکنه و باعث میشه انتظار برای نسخه بعدی خیلی سخت بشه. هرچند پایانش عالی نبود، ولی با اون جمله Hayden خیلی حال کردم که گفت من ویلین این داستان نیستم! :D

به جز خود داستان، توضیحات هیولاها هم خیلی عالیه و در مورد تک تک موجودات صحبت های کامل و جامعی شده. بعضی هاشون هم خیلی جالب هستن و با اینکه چیز خاصی ندارن ولی توی اسپویلر میذارم:

مثلاً در مورد Lost Soulها (همون جمجمه های پرنده!) نوشته که این بندگان خدا در بین جوامع اهریمنی، پایین ترین سطح رو دارن و پیش بقیه شیاطین حقیر شمرده میشن! =))
یا مثلاً در مورد Spectreها (همون موجودات تقریباً نامریی Doomهای کلاسیک که شکل و شمایل Pinkyها رو دارن) توضیحات جالبی داده که البته کامل یادم نیست، ولی تقریباً همچین چیزی بود. نوشته که دانشمندها میخواستن روی Pinkyها آزمایش هایی انجام بدن و در نهایت 4تا Spectre آماده شدن که 3تاشون مُردن. اون یدونه که باقی مونده بود در حبس نگهداری میشد ولی بعد از وقایعی فرار کرد و بعدش هم یه Summoner (همون Arch-Vileهای قبلی) این بنده خدا رو تله پورت میکنه به جهنم و اونجا هم زاد و ولد میکنه و تعدادشون زیاد میشه! :D

حتی Credits بازی هم محشره! توی Credits یه سری تصاویر خیلی جالب نمایش داده میشه که بعضی هاشون راحت قابلیت تبدیل شدن به یه پوستر خفن رو دارن و یه سری از اینا رو توی اسپویلر میذارم:


در مجموع Doom جدید به قدری برای من لذت بخش بود که برای ادامه بازی (حالا DLC یا نسخه بعدی) لحظه شماری میکنم و از تک تک ثانیه هایی که بازی کردم لذت بردم! بخش مولتی پلیر رو که کاری ندارم، ولی بخش داستانی فوق العاده بود و مدت زمانش هم خیلی مناسب بود. یعنی آدم بخواد توی همه محیط ها بگرده و کل موارد مخفی رو پیدا کنه، به این زودی ها تموم نمیشه. حالا باید بشینم یه دور دیگه هم برم و چیزهایی که گیر نیاوردم رو جمع کنم. :D
ممنون id Software!
-------------------
راستی این ویدئو رو به هیچ وجه از دست ندین! یکی از اساتید سایت Polygon چند دقیقه اول بازی رو انجام میده و ای کاش این کار رو نمیکرد! :D به قدری فجیع بازی میکنه که تبدیل شده به یه جُک عظیم در سایت های مختلف!
watch?v=d3pQ0oO_cDE
آریا واقعا هایپمو چسبوندی به سقف :دی. من متاسفانه فعلا فرصت نکردم بازی رو تهیه کنم ولی با توضیحاتت حجم عظیمی از افکار جو و واجور رو وارد ذهنم کردی :دی. راجب داستان واقعا هیجانزده شدم، همین توضیحات کم هم کلی سوال توی ذهنم گذاشت، اگه چیز بیشتری دستگیرت شد توی اسپویلر بزار، تا بازی به دستم برسه نمیتونم صبر کنم براش :دی.
 
جناب آریا لطف کردند مارو نابود کردند . :D
=P~=P~=P~=P~
مشکلیم خوردم من الان متسفانه نمیتونم تهیه کنمش . خیلی دوست دارم بیشتر روی پی سی برمش اما اگه نشه شاید نسخه ی کنسولی رو برم .
من به متای بین 78 تا 84 امیدوارم
تشکر
 
@Dinosaur

داستان بازی احتمالا بعد از داستان Doom 3 اتفاق می افته.

آخر Doom 3 در خرابه های مربوط به تمدن باستانی مریخ وارد یک مقبره ای میشدیم که تابوت یک قهرمان افسانه ای در اون جا بود :



من احتمال میدم این Argent D’Nur که در Doom جدید مطرح میشه همون تمدن باستانی مریخه!

این Doomslayer فرمانده ی نیروهای Night Sentinels ئه ( توی بازی بعضی جاها تصاویر هولوگرافیک ( یا حتی روح ) افرادش که به رنگ سبز هستند دیده میشه.

Night Sentinels در واقع بهترین جنگجوهای Argent D'Nur بودند ، زمانی که Argent D'Nur توسط شیاطین نابود میشه برای انتقام راهی جهنم میشه و اون قدر با خشونت شیاطین رو شکار میکنه که تمامی شیاطین به شدت از اون به وحشت می افتند.در طول نبرد اش علیه شیاطین حتی فرشته های سرافیم هم بهش کمک می کنند ، به این ترتیب Doomslayer اون قدر قوی میشه که حتی Hell Titan رو هم منهدم میکنه!
در نهایت Demon Priest ها اون رو فریب میدن و در تله گیر می اندازن و Doomslayer در جهنم گیر می افته و در اون تابوت مهر و موم میشه تا زمانی که Samuel تصمیم می گیره که مهر و موم تابوت Doomslayer رو کنسل کنه.

به نظرم در ادمه ی داستان شاهد استفاده ی Doomslayer از VEGA بر علیه Samuel خواهیم بود.( چون قبل از نابودی VEGA ازش نسخه ی پشتیبان تهیه کرد. )
 
آخرین ویرایش:
یه سری عکس از دشمن های بازی. تقریباً همه اینا توی ویدئوهای مختلفی که به صورت رسمی منتشر شدن وجود داشتن، ولی باز توی اسپویلر میذارم که برای دوستان حساس مشکلی پیش نیاد.

بروبچ زامبی مانند که خیلی ساده منهدم میشدن


عزیزان مسلح! بعضی هاشون سپر داشتن و بدجوری اذیت میکردن! :|


از طراحی Impها خوشم نیومد، ولی انیمیشن های زیبایی داشتن.


Revenantها طراحی ـشون فوق العاده هست.


Mancubusها هم همین طور. خیلی زیبا طراحی شدن و البته فجیع ترین Glory Killها هم برای همین هاست! :D


گوجه فرنگی های دوست داشتنی! Cacodemonها بعد از اون طراحی افتضاح توی Doom 3، به بهترین شکل ممکن برگشتن.


Pinkyها یکی از باحال ترین موجودات بازی هستن! :D مثل یه گاو وحشی به سمت آدم حمله میکنن و کاری جز له کردن بازیکن ندارن. اگه درست یادم باشه توی توضیحات ـشون هم نوشته بود که اینا بین شیاطین اسم خاصی ندارن و بیشتر شبیه حیوون های بی صاحبی هستن که برای خودش میچرخن! :D یه چیزی تو مایه سگ های خیابونی کره زمین!


یک عدد جسد Spectre!


Lost Soulها جوری بودن که نمیشد راحت عکس گرفت. این عکس برای بخش توضیحات Lost Soul هست.


Hell Knightها دشمن های جالبی بودن و خیلی هم سریع هجوم می آوردن و عکس گرفتن ازشون سخت بود. طراحی ـشون تقریباً همون طراحی فوق العاده Doom 3 بود.


Baron of Hellها هم همین طور. با یه سرعتی از دور حمله میکردن و میپریدن سمت آدم که انگار ارث ـشون رو خوردیم! :D طراحی خیلی باحالی داشتن.


هرچی میگردم عکسی از Summoner (یا همون Arch-Vile) پیدا نمیکنم، با اینکه مطمئنم عکس گرفته بودم! :|

-------------------------

عکس باس ها رو توی یه اسپویلر دیگه میذارم چون اهمیت بالاتری دارن و اگه میخواین خودتون تجربه کنین، باز نکنین.

حضرت Cyberdemon! طراحی ـش به پای نسخه های اولیه نمیرسه، ولی به مراتب بهتر از اون موجود زشت Doom 3 هست. باس فایت خیلی جالبی هم داشت و کلی حال کردم.


اسم ایشون Hell Guard یا همچین چیزی بود. طراحی خوبی داشت، ولی من رو بیشتر یاد Darksiders مینداخت تا Doom. :D


و در نهایت جناب Spider Mastermind که بعد از قرن ها غیبت به دنیای Doom برگشت، اون هم با یه طراحی خیره کننده!!

اقای آریا ممنون ازت.هایپمون رو چسبوندی به سقف!

زمان بازی چقد طول کشید؟زیر ده ساعت یا بیشتر؟
من در زمینه تشخیص مدت زمان بازی خیلی ضعیف هستم! :D ولی به نظرم بالای 10 ساعت بود. شاید مثلاً حدود 11،12 ساعت اینا. اگه دنبال همه آیتم ها بگردین که خیلی بیشتر هم طول میکشه.

@Dinosaur

داستان بازی احتمالا بعد از داستان Doom 3 اتفاق می افته.

آخر Doom 3 در خرابه های مربوط به تمدن باستانی مریخ وارد یک مقبره ای میشدیم که تابوت یک قهرمان افسانه ای در اون جا بود :



من احتمال میدم این Argent D’Nur که در Doom جدید مطرح میشه همون تمدن باستانی مریخه!

این Doomslayer فرمانده ی نیروهای Night Sentinels ئه ( توی بازی بعضی جاها تصاویر هولوگرافیک ( یا حتی روح ) افرادش که به رنگ سبز هستند دیده میشه.

Night Sentinels در واقع بهترین جنگجوهای Argent D'Nur بودند ، که به بنا به دلایلی Doomslayer در جهنم گیر می افته و در اون تابوت مهر و موم میشه تا زمانی که Samuel تصمیم می گیره که مهر و موم تابوت Doomslayer رو کنسل کنه.

به نظرم در ادمه ی داستان شاهد استفاده ی Doomslayer از VEGA بر علیه Samuel خواهیم بود.( چون قبل از نابودی VEGA ازش نسخه ی پشتیبان تهیه کرد. )
این هم تئوری خیلی جالبی هست! جالبه من اواخر بازی یه دفعه یاد اون تمدن مورد نظر توی Doom 3 افتادم، ولی کلهم هیچی از این تابوت توی ذهنم نبود! :D
البته من همچنان به خاطر ارادتی که به Doomguy نسخه های کلاسیک دارم، دوست دارم کاراکتر نسخه جدید همون باشه. :D اگه اشتباه نکنم کاراکتر نسخه سوم با کاراکتر نسخه های 1 و 2 و N64 متفاوت هست. حالا دقیق نمیدونم مدرکی برای این قضیه بوده یا نه، ولی ملت این طور در نظر میگیرن. پس شاید Doomguy اول توی همین تابوتی باشه که توی نسخه سوم با Doomguy بعدی می بینیمش. :D
یه بنده خدایی هم یه سری چیزها در مورد این قضایا نوشته که البته زیادی عجیب و پیچیده هست، ولی فرضیه جالبیه:

The datalogs for the Cyberdemon state that it was created by the UAC from parts of an ancient demon called the Titan that the Doomslayer killed long ago. If we accept that Doomslayer is one of the Doomguys from the previous games, that means he has fought Cyberdemons before, which is a paradox. Other datalogs also state that the UAC created Mancubi and Spectres, which they hadn't seen occurring naturally in Hell before they created them.

The only conclusion this could lead to is that time in Hell works the same way it does in the Warp: It does whatever the fuck it wants and trying to understand its impossible flow is futile.

So what happened was that the UAC of Doom 4 created techno-demons that got loose, showing up in the UAC of previous Doom games and leading to the Doomguy kicking ass in Hell for thousands of years. After slaughtering the giant demon who would become the demons he already slaughtered, he was encased in a sarcophagus until he was awoken by the same UAC that created the monsters he's been killing this whole time because they needed him to prevent the outbreak of said monsters, which are the reason he was even there in the first place.

Makes perfect sense.

As for which Doomguy the Doomslayer specifically is, I think he's all of them. SPOILER After you obtain the Crucible, five ghost-like figures wearing green armor appear before you, and you see them show up throughout the remainder of the game. If we assume that every game up until now is canon and have all taken place within the same Hell, that means that there are multiple timelines in our universe, but only one Hell that all the others overlap with. Each Doomguy who beat the demons had to choose between going home or staying in Hell, but because the Hell timeline can't split, both choices occur. The moment the Doomguy who decides to go home leaves Hell, it leaves behind the Doomguy who decided to stay, causing a new timeline to be created in our universe, but leaving Hell as it is.

At the end of Doom 2, after Doomguy defeats the Icon of Sin, a split occurs. In canon timeline where Doomguy goes home, Phobos and Deimos are nuked. If the moons are nuked only to the point where they are so irradiated that it's assumed no demons are left alive, it leads to the events of Doom 64. Another split. If the moons are nuked to the point that they are destroyed completely, it leads to the events of TNT Evilution and/or The Plutonia Experiment. Two more splits. In a completely different timeline where UAC colonizes the surface of Mars instead of the moons, it leads to the events of Doom 3. One last split.

So now we have five Doomguys in the same Hell and cut off from their own universes for good. However, only one Doomguy can truly exist in any given timeline, and so they all merge into one. The Doomslayer

هیچ وقت فکر نمیکردم داستان Doom جوری بشه که در موردش بحث کنیم! :D

تئوری اش خیلی پیچیده است. ( به قول Deadpool این خطوط زمانی واقعا گیج کننده هستند! )

پ.ن : من هنوز تو کف حرکت ناجوانمردانه ی Hayden ام! ( همش تو این فکر ام که قرار چطوری ازش انتقام بگیرم :D
آقا قربون دستت اینا رو توی اسپویلر بذار. :دی
این بنده خدا همین طوری هم اعصاب و روان درست حسابی نداشت، دیگه با اون کار Hayden معلوم نیست چه بلایی سرش بیاره! :دی
 
آخرین ویرایش:
این هم تئوری خیلی جالبی هست! جالبه من اواخر بازی یه دفعه یاد اون تمدن مورد نظر توی Doom 3 افتادم، ولی کلهم هیچی از این تابوت توی ذهنم نبود! :D
البته من همچنان به خاطر ارادتی که به Doomguy نسخه های کلاسیک دارم، دوست دارم کاراکتر نسخه جدید همون باشه. :D اگه اشتباه نکنم کاراکتر نسخه سوم با کاراکتر نسخه های 1 و 2 و N64 متفاوت هست. حالا دقیق نمیدونم مدرکی برای این قضیه بوده یا نه، ولی ملت این طور در نظر میگیرن. پس شاید Doomguy اول توی همین تابوتی باشه که توی نسخه سوم با Doomguy بعدی می بینیمش. :D
یه بنده خدایی هم یه سری چیزها در مورد این قضایا نوشته که البته زیادی عجیب و پیچیده هست، ولی فرضیه جالبیه:

The datalogs for the Cyberdemon state that it was created by the UAC from parts of an ancient demon called the Titan that the Doomslayer killed long ago. If we accept that Doomslayer is one of the Doomguys from the previous games, that means he has fought Cyberdemons before, which is a paradox. Other datalogs also state that the UAC created Mancubi and Spectres, which they hadn't seen occurring naturally in Hell before they created them.

The only conclusion this could lead to is that time in Hell works the same way it does in the Warp: It does whatever the fuck it wants and trying to understand its impossible flow is futile.

So what happened was that the UAC of Doom 4 created techno-demons that got loose, showing up in the UAC of previous Doom games and leading to the Doomguy kicking ass in Hell for thousands of years. After slaughtering the giant demon who would become the demons he already slaughtered, he was encased in a sarcophagus until he was awoken by the same UAC that created the monsters he's been killing this whole time because they needed him to prevent the outbreak of said monsters, which are the reason he was even there in the first place.

Makes perfect sense.

As for which Doomguy the Doomslayer specifically is, I think he's all of them. SPOILER After you obtain the Crucible, five ghost-like figures wearing green armor appear before you, and you see them show up throughout the remainder of the game. If we assume that every game up until now is canon and have all taken place within the same Hell, that means that there are multiple timelines in our universe, but only one Hell that all the others overlap with. Each Doomguy who beat the demons had to choose between going home or staying in Hell, but because the Hell timeline can't split, both choices occur. The moment the Doomguy who decides to go home leaves Hell, it leaves behind the Doomguy who decided to stay, causing a new timeline to be created in our universe, but leaving Hell as it is.

At the end of Doom 2, after Doomguy defeats the Icon of Sin, a split occurs. In canon timeline where Doomguy goes home, Phobos and Deimos are nuked. If the moons are nuked only to the point where they are so irradiated that it's assumed no demons are left alive, it leads to the events of Doom 64. Another split. If the moons are nuked to the point that they are destroyed completely, it leads to the events of TNT Evilution and/or The Plutonia Experiment. Two more splits. In a completely different timeline where UAC colonizes the surface of Mars instead of the moons, it leads to the events of Doom 3. One last split.

So now we have five Doomguys in the same Hell and cut off from their own universes for good. However, only one Doomguy can truly exist in any given timeline, and so they all merge into one. The Doomslayer

هیچ وقت فکر نمیکردم داستان Doom جوری بشه که در موردش بحث کنیم! :D

تئوری اش خیلی پیچیده است. ( به قول Deadpool این خطوط زمانی واقعا گیج کننده هستند! )

پ.ن : من هنوز تو کف حرکت ناجوانمردانه ی Hayden ام! ( همش تو این فکر ام که قرار چطوری ازش انتقام بگیرم :D
 
آخرین ویرایش:
یادش به خیر فکر کنم سوم راهنمایی یا اول دبیرستان بودم که doom 3 اومده بود. اون موقع اکثر گرافیک ها 64 مگابایت بودن دووم 3 اولین بازی بود که گرافیک 128 میخواست. بزرگترین بدشانسی بازیش هم این بود که هم زمان باهاش far cry هم اومده بود و خیلی بازی خفنی هم شده بود.
یادمه نقدش رو توی صفحه کلیک جام جم خونذه بودم به نوشته آقای طاها رسولی :D

شرمنده اسپم دادم. صرفا یادی از گذشته های دور بود :D
 
آخرین ویرایش:
یادش به خیر فکر کنم سوم راهنمایی یا اول دبیرستان بودم که doom 3 اومده بود. اون موقع اکثر گرافیک ها 64 مگابایت بودن دووم 3 اولین بازی بود که گرافیک 128 میخواست. بزرگترین بدشانسی بازیش هم این بود که هم زمان باهاش far cry 3 هم اومده بود و خیلی بازی خفنی هم شده بود.
یادمه نقدش رو توی صفحه کلیک جام جم خونذه بودم به نوشته آقای طاها رسولی :D

شرمنده اسپم دادم. صرفا یادی از گذشته های دور بود :D
farcry 3?:D
 
  • Like
Reactions: kimsungbabak
@Dinosaur

داستان بازی احتمالا بعد از داستان Doom 3 اتفاق می افته.

آخر Doom 3 در خرابه های مربوط به تمدن باستانی مریخ وارد یک مقبره ای میشدیم که تابوت یک قهرمان افسانه ای در اون جا بود :



من احتمال میدم این Argent D’Nur که در Doom جدید مطرح میشه همون تمدن باستانی مریخه!

این Doomslayer فرمانده ی نیروهای Night Sentinels ئه ( توی بازی بعضی جاها تصاویر هولوگرافیک ( یا حتی روح ) افرادش که به رنگ سبز هستند دیده میشه.

Night Sentinels در واقع بهترین جنگجوهای Argent D'Nur بودند ، زمانی که Argent D'Nur توسط شیاطین نابود میشه برای انتقام راهی جهنم میشه و اون قدر با خشونت شیاطین رو شکار میکنه که تمامی شیاطین به شدت از اون به وحشت می افتند.در طول نبرد اش علیه شیاطین حتی فرشته های سرافیم هم بهش کمک می کنند ، به این ترتیب Doomslayer اون قدر قوی میشه که حتی Hell Titan رو هم منهدم میکنه!
در نهایت Demon Priest ها اون رو فریب میدن و در تله گیر می اندازن و Doomslayer در جهنم گیر می افته و در اون تابوت مهر و موم میشه تا زمانی که Samuel تصمیم می گیره که مهر و موم تابوت Doomslayer رو کنسل کنه.

به نظرم در ادمه ی داستان شاهد استفاده ی Doomslayer از VEGA بر علیه Samuel خواهیم بود.( چون قبل از نابودی VEGA ازش نسخه ی پشتیبان تهیه کرد. )
راستش من که هنوز بازی نکردمش ولی بعید میدونم ارتباطی باشه بین خط داستانی Doom 3 و Doom جدید. تمدن نابود شده martain ها یا همون مریخی ها praeleanthor نام داشت، در حقیقت soul cube این رو موقعی میگه که guardian of hell رو نابود میکنیم و soul cube باهامون صحبت میکنه و میگه we are many we are one, we are the praeleanthor , you know us as the soul cube ... که در حقیقت اشاره به نام مبارزان تمدن باستانی میکنه. ضمن اینکه بازمانده های تمدن باستانی بعد از توقف تهاجم به نقاط نا معلومی تلپورت میکنن خودشون رو ( به احتمال زیاد به خاطر وحشت از شیاطین و حفظ نسلشون) و از مریخ فرار میکنن. که دکتر pierce roger میگه شاید ما اصلا از نسل همون ها باشیم چون از لحاظ ظاهری هم بسیار شبیه انسان ها بودن ( عکس های و تصاویر حکاکی شده روی کتیبه ها).
ضمنا maledict در انتهای ROE نابود شد ( lord دنیای بازی و جهنم، بتروگر هم که زبان هیولا بود از بین رفت) فقط نکته ای که باقی میمونه اینه که مشخص نشد اون پورتاگونیست بازی توی جهنم کشته شد یا به زمین بازگشت ، چون تصویر بک گراند سفید بود و فقط صدای دکتر مک نیل میومد که میگفت به خونه خوش اومدی. که من احتمال میدم هر دو در جایی ( شاید بهشت، به دلیل فدا کردن خودشون برای نجات بشریت از نیروهای شیطانی و جهنمی) همدیگرو ملاقات کردن چون مک نیل هم به احتمال زیاد کشته شد وقتی life system رو شات داون کردن برای انرژی لازم برای تلپورت به جهنم. پورتاگونیست بازی هم که توسط maledict کشته شد. خلاصه بعید میدونم ارتباطی باشه، نظر آریا محتمل تره راجب DOOM 64 . بعلاوه اینکه id هم گکفته بود که نسخه جدید بازی ارتباطی با داستان شماره 3 نداره و نسخه 3 با ROE پایان یافت.
 
  • Like
Reactions: Dinosaur
شرمنده منظورم نسخه اول فارکرای بود. ساخته برادر جواد یرلی
فارکرای گرفتاری اصلیش نبود در واقع مشکل اصلی Half Life 2 بود با فیزیکش ...
ولی گرافیک Doom3 رو نهایت تنظیمات وقتی اولین بار دیدم واقعاً هیچ حرفی نداشتم بزنم مخ آدم سوت میکشید ... !
گرافیک 128 مگ کم بود واسش حتی Geforce FX 5800 ultra هم کامل جوابگوش نبود !
 
  • Like
Reactions: kimsungbabak
doom1 و doom2 بسیار عالی بودن بر منکرش لعنت اما اگه بخوایم این 2تا بازیرو به بهترین شکل امروزیش کنیم میشه doom3.من از دست این سازنده ها شاکیم وقتی الگوی doom3 هستش چرا این شکلی ساختید بازیو؟؟قسمت horror بازی که از اول جزوی از بازی بوده کجاس؟؟؟هیولا داره وسط بازی ول میپرخه واسه خودش 1% از عظمت قبلی رو ندارن بعد دوربین رو تفنگ اخه؟؟؟!اونم doom؟؟
اخه انصافی هیولا باید یهو از جهنم با یه گیت بیاد و بپره جلوت بازی باید تاریک باشه حداقل یه کوچولو حس ترس داشته باشیم خدا بخواد دروازه جهنم باز شده.بازی مسخره شده قبلا یه هیولا میومد ادم به هر دری میزد تا بکشدش و بره جلو الان میری تو یه اطاق 200 تا با ظاهر هیولا و قدرت مورچه میریزن اون تو من که یه چنتایی میزنم میام بیرون اطاق اونا واسه خودشونن یه چایی میزنم باز میرم تو.
doomguy تو مارس گیر کرده و میخواد نجات پیدا کنه حالا اگه این مبارزه برای بقا یه قهرمان هم بسازه از شخصیت که عالیه مثل doom3 واسه این بازی مبارزه برای زنده موندن خیلی ایده قشنگتریه تا یه ابر قهرمان که ولشم کنن میخواد تو مارس بمونه و فقط هیولا جر بده چیزی که باعث میشه من منتظر doom باشم اما بودن یا نبودن seriuos sam و painkiller برام فرقی نکنه ایناس.خیلی دوس دارم بدونم نظرات جان کارمک جان رمرو و بقیه صاحبای بازی در مورد این نمیدونم اسمشو چی بزارم چیه؟؟این همه منتظر بودم خدایی این حقه من نبود [-x :D
 
این رو یکی از بروچ Neogaf گذاشته بود و بدجوری حال کردم باهاش!

46pkhr0fqzv4cyrevhpv.png


doom1 و doom2 بسیار عالی بودن بر منکرش لعنت اما اگه بخوایم این 2تا بازیرو به بهترین شکل امروزیش کنیم میشه doom3.من از دست این سازنده ها شاکیم وقتی الگوی doom3 هستش چرا این شکلی ساختید بازیو؟؟قسمت horror بازی که از اول جزوی از بازی بوده کجاس؟؟؟هیولا داره وسط بازی ول میپرخه واسه خودش 1% از عظمت قبلی رو ندارن بعد دوربین رو تفنگ اخه؟؟؟!اونم doom؟؟
اخه انصافی هیولا باید یهو از جهنم با یه گیت بیاد و بپره جلوت بازی باید تاریک باشه حداقل یه کوچولو حس ترس داشته باشیم خدا بخواد دروازه جهنم باز شده.بازی مسخره شده قبلا یه هیولا میومد ادم به هر دری میزد تا بکشدش و بره جلو الان میری تو یه اطاق 200 تا با ظاهر هیولا و قدرت مورچه میریزن اون تو من که یه چنتایی میزنم میام بیرون اطاق اونا واسه خودشونن یه چایی میزنم باز میرم تو.
doomguy تو مارس گیر کرده و میخواد نجات پیدا کنه حالا اگه این مبارزه برای بقا یه قهرمان هم بسازه از شخصیت که عالیه مثل doom3 واسه این بازی مبارزه برای زنده موندن خیلی ایده قشنگتریه تا یه ابر قهرمان که ولشم کنن میخواد تو مارس بمونه و فقط هیولا جر بده چیزی که باعث میشه من منتظر doom باشم اما بودن یا نبودن seriuos sam و painkiller برام فرقی نکنه ایناس.خیلی دوس دارم بدونم نظرات جان کارمک جان رمرو و بقیه صاحبای بازی در مورد این نمیدونم اسمشو چی بزارم چیه؟؟این همه منتظر بودم خدایی این حقه من نبود [-x :D
به چه دلیلی Doom 1,2 به صورت مدرن باید تبدیل به Doom 3 بشن؟! :D اتفاقاً دقیق ترین حالت ممکن برای انتقال اون بازی ها به دنیای مدرن همین Doom جدید هست.
Doom 1,2 بازی هایی بودن به شدت سریع با اکشن بالا. یعنی نوع حرکات بازیکن و نحوه کنترل 180 درجه با نسخه سوم فرق داشت. محیط های بزرگی داشتن که از در و دیوار جک جونور میریخت و 2تا Mancubus یه گوشه بودن و 3تا Cacodemon یه جای دیگه و 6تا Imp و 5تا سرباز زامبی هم اون طرف داشتن آتیش و گلوله مینداختن و باید با سرعت حرکت میکردی و همه رو تار و مار میکردی. چیزی که توی Doom 3 خبری ازش نبود و بازی تبدیل شده بود به یه شوتر کاملاً ترسناک در محیط های بسته با دشمن های کم تعداد. به جای اینکه مثل نسخه های قدیمی 4تا Pinky بریزن سر بازیکن، توی نسخه سوم یدونه Pinky هم آدم رو بیچاره میکرد که خب با فلسفه Doomهای اصلی متفاوت بود.
اتفاقاً Doomهای کلاسیک و نسخه جدید رو میشه منطقی تر از Doom 3 دونست. :D مثلاً داریم میگیم دروازه های جهنم باز شده و شیاطین ریختن این طرف، خب در این حالت منطقی تر اینه که یه گله موجود اهریمنی با همدیگه بریزن جلوی کاراکتر تا منهدمش کنن. حالا به خاطر قوانین دنیای بازی نمیشه 5000تا جونور با همدیگه بیان، ولی به جاش 10،15تا دشمن در کنار هم میریزن سر آدم. نه اینکه مثل نسخه سوم 2تا Imp بیان و بعدش که کشتیمشون یدونه Hell Knight از راه برسه و بعدش 2تا زامبی و ... صف نونوایی نیست که دونه دونه بیان سراغ آدم! :D
البته از اول هم مشخص بود که نسخه جدید حرف و حدیث های زیادی به دنبال داره و برای همین هم منتظر امتیازهای خیلی خفنی نبودم. ولی خوشبختانه تا الآن نظرات طرفدارهای Doom توی سایت های مختلف مثل Neogaf به شدت مثبت بوده و اکثر افرادی که بازی کردن، بدجوری باهاش حال کردن. خودم هم به عنوان کسی که بیست سال پیش با سری Doom آشنا شدم و همه نسخه ها به جز Doom 64 رو تجربه کردم، با بازی جدید عشق و حال کردم و همین برام کافیه. :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or