Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
بازی در pc حیقیتا عالی کار شده فریم دهی خیلی خوب هست می تونم حتی 4k بزنم 2k که کاملا ردیفه خلاصه به نظرم gamegpu یا بنچمارش مشکل داره یا اپدیت نصب نکرده بوده یا اینکه مراحل جلوتر فریم بدتر می شه.

تنها مشکلم با vsync بد بازی بود که به شدت باعث تاخیر در کنترل بازی می شه برای همینم bordless screen کردم off کردمش الان مشکلم حل شده

گیم پلی خوبه صدا گذاریم بدک نیست اما گرافیک برای pc می تونست بهتر باشه رنگ ها هم زیادی در بازی اشباع هستن. لود بازی هم زیر 10 ثانیه هست که عالیه ظاهرا مشکل لود برای کنسولی ها با کنسول ضعیفشون هست:D
 
چه جالب :D حرکت جالبی بود. البته احتمالا باید یه easter egg باشه. راجب icon of sin من یادمه که اون در حقیقت لرد جهنم و فرمانروای شیاطین بود، مثل malefict توی شماره ۳، شاید hayden نهایتا به عنوان یه servant و خادم مثل بتروگر برای malefict باشه فکر نکنم جایگاهی مثل icon of sin پیدا کنه . در کل عکس جالبی بود :)
@uriel

راستی یادم رفت بگم ، آخر بازی Doom 3 سرنوشت Soul Cube اصلا مشخص نشد.( در Doom جدید Soul Cube در دفتر Olivia پیدا میشه : )



* به نظر شما ممکنه Hayden در ادامه ی داستان به Icon of sin تبدیل بشه؟! *
 
آخرین ویرایش:
Story in a game is like a story in a p*rn movie. It's expected to be there, but it's not that important
John D. Carmack
طرف خالق بازیه نظرشو درباره بازی خودش گفته اونوقت به نظر اساتید مزخرف میگه:D منم تا حدودی موافقم باهاش.
مطمئنم اگه کارمک بود با بازیه بسیار کاملتری طرف بودیم
 
طرف خالق بازیه نظرشو درباره بازی خودش گفته اونوقت به نظر اساتید مزخرف میگه:D منم تا حدودی موافقم باهاش.
مطمئنم اگه کارمک بود با بازیه بسیار کاملتری طرف بودیم
کارمک سازنده انجین و برنامه نویسه، هیچ مسئولیتی در قبال دیزاین و گیم پلی بازی نداره. دوم جدید هم خدایی از لحاظ گرافیک مشکلی نداره:دی
 
جان کارمک که اصلا از id رفته سال 2014 ضمن اینکه نظر راج داستان بازی داده نه خود بازی راستم می گه بازی نه تنها داستان نداره بله همون 1 ذره ای هم که داره بسیار خنده دار هست فقط هدفی برای شروع این سبک بازی هست.
 
  • Like
Reactions: Polaris
نمی خوام این بحث نخ نما رو باز کنم، اما Doom به عنوان میراث ماندگار Idsoftware و دکتر جان کارمک به عنوان پایه گذارش و هرچیزی که امروز شما در این محتوا به عنوان Doom 4 میبینید برمیگرده به نقطه اول شروع این داستان، یعنی ۲۰ سال گذشته، یکی بود یکی نبود عیر از کارمک هیچکس نبود! ی نابغه ای بود به اسم جان کارمک که با تولد DOOM ی تنه پایه گذار سبک action pfs شد،
 
طرف خالق بازیه نظرشو درباره بازی خودش گفته اونوقت به نظر اساتید مزخرف میگه:D منم تا حدودی موافقم باهاش.
کجای این متن اشاره کرده به Doom ؟
Story in a game is like a story in a p*rn movie. It's expected to be there, but it's not that important
John D. Carmack
اینجا کاملا نظرش رو به صورت کلی،در مورد داستان تو بازیها گفته.
به نظر من گیم پلی و داستان شونه یه شونه هم تو پیش برد بازی تاثیر دارن.
حالا تو یک IP این تناسب 60-40 میشه به نفع گیم پلی و تو بازی دیگه به نفع داستان.
به هیچ وجه نمیشه نظر کلی داد،سبک بازیها با هم فرق میکنه،نیاز به داشتن داستان منسجم هم برای هر سبک
از بازی متغیر.
حالا بماند که کلا سبکهائی داریم که داستان بیش از 80% بازی رو شامل میشه و عملا چیزی به اسم گیم پلی نداریم.
اما اینکه بیایم داستان یه بازی رو با P*rn مقایسه کنیم و دوستان هم تائید کنن ،واقعا از اون حرفهاست.
 
آخرین ویرایش:
گیم اسپات بازیرو نقد کرده و ازش تعریف کرده و بهش 8 داده.
و همچنان مثل سابق به داستان گیر داده :D


GameSpot = 8.0 / 10

THE GOOD
Satisfyingly chaotic combat
Steady doses of new weapons and upgrades
Diabolical hordes push you to the limit
Wonderfully grim landscapes
Impactful soundtrack
Snap Map is a great bonus

THE BAD
Uninspiring multiplayer
Missed opportunities to add value to the story
Repetitive mission structure
 
کارمک یکی از مهم ترین افراد در طراحی و شکل گیری سری Doom بوده، ولی خب تنها فرد هم نبوده. :D
هرچقدر کارمک در بخش های فنی و گرافیکی به عنوان پدر Doom شناخته میشه و اگه در ساخت بازی دخیل نبود و انجین خفن و بخش های گرافیکی فوق العاده Doom رو طراحی نمیکرد بازی انقدر سر و صدا نمیکرد، ولی بقیه هم هرکدوم نقش مخصوص خودشون رو داشتن. مثلاً جان رومرو هم سهم کمتری توی ساخت این بازی نداشته و یکی از مهم ترین المان های بازی یعنی طراحی مراحل فوق العاده ـش دست ایشون بوده و خیلی کارهای دیگه هم برای بازی کرده. بعدش هم سندی پترسون به تیم اضافه شده و یه سری دیگه از طراحی مراحل رو انجام داده. یا از اون طرف آدرین کارمک به عنوان یکی از اولین اعضای id Software نقش مهمی توی ساخت بازی داشته و افراد دیگه ای مثل کوین کلود و دِیو تیلور هم همین طور. یا باز هم افراد دیگه ای مثل تام هال که بخشی از هسته اولیه Doom رو ایشون طراحی کرده بود، ولی بعدش مشکلاتی پیش اومد و از استودیو خارج شد.
منظورم اینه که Doom به خاطر یه همکاری تیمی عالی و دور هم جمع شدن یه سری از بهترین استعدادهای اون زمان تونست انقدر خفن از آب دربیاد و ترکیب گرافیک، گیم پلی، طراحی مراحل، موسیقی و صداگذاری و طراحی اسلحه ها و هیولاها و ... باعث شد تبدیل به یه پدیده بشه و اگه به جز بخش گرافیکی بقیه بخش های بازی جالب نبودن، هیچ وقت انقدر معروف نمیشد. :دی
 
این صحبت جان کارمک برای الان نیست فک کنم برای خیلی مدت پیش بعدشم منظورش تو همه بازی ها نبود درستش اینه که گفته بود
داستان تو بازی های شوتر مثل داستان تو فیلمای پو..رن میمونه مهم نیست زیاد...
یعنی مهم اون هدف اخر که تو بازی های شوتر منظور همون گیم پلی برداشت بد کردن دوستان
 
سلا بچه ها من تازه بازیو تازه شروع کردم بازی فریمش خوبه اکثرن رو 60 ولی جاهای شلوغ یه خورده اذیت میکنه چوندتو اپشن بازی گزینه های جدید داره مندزیاد سر در نمیارم میشه راهنمایی کنید چه گزینه ایی خاموش کنم تا بازی روونتر شه. کارتم gtx 960 2gb. 16 gig ram

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: sadegh93
کجای این متن اشاره کرده به Doom ؟
Story in a game is like a story in a p*rn movie. It's expected to be there, but it's not that important
John D. Carmack
اینجا کاملا نظرش رو به صورت کلی،در مورد داستان تو بازیها گفته.
به نظر من گیم پلی و داستان شونه یه شونه هم تو پیش برد بازی تاثیر دارن.
حالا تو یک IP این تناسب 60-40 میشه به نفع گیم پلی و تو بازی دیگه به نفع داستان.
به هیچ وجه نمیشه نظر کلی داد،سبک بازیها با هم فرق میکنه،نیاز به داشتن داستان منسجم هم برای هر سبک
از بازی متغیر.
حالا بماند که کلا سبکهائی داریم که داستان بیش از 80% بازی رو شامل میشه و عملا چیزی به اسم گیم پلی نداریم.
اما اینکه بیایم داستان یه بازی رو با P*rn مقایسه کنیم و دوستان هم تائید کنن ،واقعا از اون حرفهاست.
یه سری بازی هستن مثل ماریو که برای ادامه بازی نیازی نیست داستان رو دنبال کنی یعنی گیمپلی جوریه که به تنهایی کشش داره و تا آخر بازی هم خسته نمیشی ازش
ار طرفی هم یکسری بازی هستن که اون کشش رو ندارن و برای ترغیب کردن فرد برای ادامه بازی باید داستان خوبی داشته باشن مثل الن ویک ( که جدیدن اکثر بازیها اینجوری شدن) حالا بعد یه مدت یه شوتر الد اسکول میاد همه ازش ایراد داستان میگیرن من خودم داستان برام خیلی مهمه ولی در صورتی که گیمپلی به تنهایی جذاب نباشه یا اینکه بعد یه مدت خسته کننده شه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or