Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
کی میشه یکی بیاد این پست رو بزاره :((=((

هر دو بازی رو ( Doom 3 و Half life 2 ) طی دو هفته اخیر دوباره بازی کردم، انصافا نوستالژی اون سال ها با این دو بازی دیگه برای من تکرار نشد، چی میشد دوباره با هم همزمان عرضه میشدن و تب و تاب اون سال هارو دوباره برامون زنده میکردن:d. هردوتاش شاهکارهای تکرار نشدنی بودن برای من، آرزوم اینه که نسخه های جدیدشونو ببینم:)
 
حضرت Doom در شماره جدید Game Informer:



عاشق طراحی Cacodemonهای این نسخه هستم! :دی
این هم Coverage Trailerـش هست که هنوز خودم ندیدم: watch?v=PI3OY9dUVxI
البته این جور ویدئوهای GI معمولاً چیز خیلی خاصی از خود بازی نشون نمیدن و یه حالت جانبی و صحبت با سازنده ها و اینا دارن. ولی کلاً باید منتظر اطلاعات زیادی در مورد بازی باشیم و شاید یه سری ویدئوی جالب در روزهای آینده.
 
حضرت Doom در شماره جدید Game Informer:عاشق طراحی Cacodemonهای این نسخه هستم! :دی این هم Coverage Trailerـش هست که هنوز خودم ندیدم: watch?v=PI3OY9dUVxI البته این جور ویدئوهای GI معمولاً چیز خیلی خاصی از خود بازی نشون نمیدن و یه حالت جانبی و صحبت با سازنده ها و اینا دارن. ولی کلاً باید منتظر اطلاعات زیادی در مورد بازی باشیم و شاید یه سری ویدئوی جالب در روزهای آینده.
مرررسی آریا، واقعا امیدوارم یه تریلر از کمپین بازی نشون بدن بعد از این همه مدت.
 




اطلاعات گرفته شده از مجله :

  • BFG and Chainsaw aren't on the weapon wheel since they're used in specific scenarios, Chainsaw is on D-Pad down and BFG is on X. Seems like they're treating the BFG as a panic button
  • Weapons have mods you can find, ex. a remote detonation mod for the rocket launcher
  • Plot premise seems similar to Doom 3. A character named Dr. Olivia Pierce appears on a video suggesting she unleashed the demons as some kind of religious cult thing
  • "On-screen enemy count isn't numbered but described as "a demon avalanche", "bloodbath
  • Chainsaw is a one hit kill on most enemies, multiple on bigger enemies like the Mancubus, power cells are limited
  • !!!!!!!!!!!!!!Colored keycards and backtracking for secrets. WOW
  • (Some locations: Lazarus Facility, Martian surface, Titan's Realm (as seen on the cover
  • Permanent character upgrades that allow you to swap weapons and mantle more quickly, increase ammo and health capacity
  • Swappable perk "runes", ex. one gives you a stackable temp speed boost after melee kills
  • Hell is more vertical than the UAC facility
  • Enemies have weak point, ex. the pinky demon is armored in front and soft in the but-t
  • "An enemy type only described as "a summoner
  • As suspected, idTech 6 appears to be very similar to idTech 5 but with a completely new PBR renderer
  • Plans to offer "sliders and multi-sampling options" for PC players. Only time in the article PC is mentioned specifically
  • Multiplayer mode called Warpath, an domination style mode where the control area drifts around the map
  • Clan Arena mode, this is just team Last Man Standing
  • Swappable "hack modules" are earned through MP progression, ex. Supply Timer that shows spawn timers for pickups on screen. Apparently none of them throw off the competitive balance
  • Apparently multiplayer has more guns than single player, including a "lightning gun", this might be GI assuming based on what was offered in the demo portions though
  • Namedrops of old Doom WADs followed by statement implying that they won't be releasing mod tools outside of SnapMap because of accessibility consoles. seems like kind of a big F-uck you
  • Examples of modes made in SnapMap: tower defense, moddy single-player missions, VIP escorts, racing challenges
  • Moddable enemy AI to some extent
  • SnapMap stuff is all shared on SmartHub, categories like top rated and most played, user profiles, seems a lot like Mario Maker
  • All SnapMap creations are small instruction files, you can probably forget about custom textures and rooms and whatnot
  • Still spring release date
باتشکر :دی
 
عکسی از برادر Baron of Hell که بسی خفن به نظر میرسه!



این هم جناب Lost Soul که طراحی جالبی داره و شبیه نمونه عصبانی تر و پیرتر Lost Soulهای قدیمی هست. :دی

 
عکسی از برادر Baron of Hell که بسی خفن به نظر میرسه!



این هم جناب Lost Soul که طراحی جالبی داره و شبیه نمونه عصبانی تر و پیرتر Lost Soulهای قدیمی هست. :دی


خیلی خفن هستن. خداییش اون روز که Doom بازی می‌کردیم چقدر از همون طراحی ها ذوق می‌کردیم و شکه می‌شدیم. یادش بخیر
 
عکسی از برادر Baron of Hell که بسی خفن به نظر میرسه!



این هم جناب Lost Soul که طراحی جالبی داره و شبیه نمونه عصبانی تر و پیرتر Lost Soulهای قدیمی هست. :دی


واقعا این id بهترین طراحی دشمن رو داره توی کل صنعت بازی. مخصوصا فرنچایز doom.
واقعا طراحاشون خدا هستن:bighug:.
راستی اینکه گفته شده پلات بازی شبیه به doom 3 هست برای من فوق العاده خوشحال کنندس:d.
 
واقعا این id بهترین طراحی دشمن رو داره توی کل صنعت بازی. مخصوصا فرنچایز doom.
واقعا طراحاشون خدا هستن:bighug:.
راستی اینکه گفته شده پلات بازی شبیه به doom 3 هست برای من فوق العاده خوشحال کنندس:d.

دوم 3 پلات داشت خداییش اصن ؟ :دی
 
دوم 3 پلات داشت خداییش اصن ؟ :دی

در حد doom واقعا پلاتش خوب بود:d. آخه doom فقط حول شیاطین میچرخه، همینکه دست نزدن به شاکله ی کلیش برای من خیلی خوشحال کنندس:d.
داستانش برای سبک خودش خوبه امیر حسین، نمیشه مثلا اونو با بایوشاک و هاف لایف و.... مقایسش کرد ولی توی ژانر خودش داستان هیجان انگیزی داره به نظرم:d;).
 
به نظرم Doom هم می تونه در کنار المان های کلاسیکش یه پلات داستاتی قوی داشته باشه، دقیقا مثل ولنفنشتین New order و داستان و شخصیت های فوق العاده اش
 
با اینکه من مشکل خاصی‌ با پلات دوم 3 نداشتم،اما اینم نگفته داستانش همینطوری بزن بزن بدون مغز هست،ممکن هست کلیت D3 رو دنبال کنه اما به طور عمیق تر به قضیه پرداخته شه،از همون Religious cult می‌شه کلی‌ داستان در آورد.:دی
این استودیو‌های تحت ناشریت بتسدا هم جدیدا علاقه خاصی‌ به داستانی کردن بازی‌هاشون دارن.:دی
 
به نظرم Doom هم می تونه در کنار المان های کلاسیکش یه پلات داستاتی قوی داشته باشه، دقیقا مثل ولنفنشتین New order و داستان و شخصیت های فوق العاده اش

امیدوارم که این اتفاق بیفته. حالا نویسنده این نسخه گراهام جویس هستش که پیشینه خیلی خوبی داره.
داستان نسخه 3 به خودی خود بد نبود( به نظر من واقعا خوب بود)، نوع روایتش افتضاح بود، کلا id توی کارگردانی و پیش برد داستان بازی زیر صفر هست بدبختانه، نمیتونن داستان هایی که به دستشون میرسه رو در خلال بازی خوب به تصویر بکشن، اگه حتی یه ذره کارگردانی صحنه های بازی رو بهتر میساختن هم خیلی بیشتر داستاناشون دیده میشد ولی این عرضه رو هم ندارن، Rage هم بزرگترین مشکلش همین بود متاسفانه.
حالا امیدوارم توی این نسخه یکم پیسشرفت داشته باشن بعد از 20 سال:d.

- - -ویرایش - - -

با اینکه من مشکل خاصی‌ با پلات دوم 3 نداشتم،اما اینم نگفته داستانش همینطوری بزن بزن بدون مغز هست،ممکن هست کلیت D3 رو دنبال کنه اما به طور عمیق تر به قضیه پرداخته شه،از همون Religious cult می‌شه کلی‌ داستان در آورد.:دی
این استودیو‌های تحت ناشریت بتسدا هم جدیدا علاقه خاصی‌ به داستانی کردن بازی‌هاشون دارن.:دی

دقیقا. ببین doom 3 یه بازی علمی تخیلی بود، که مرتبط شده بود با ورود شیاطین و بیگانگان به یه پایگاه خیالی توی مریخ، هر دو عامل ( علمی تخیلی و جنبه های وحشت) واقعا هنرمندانه ساخته شده بود، یعنی کاملا مرتبط با شاکله اصلی doom بود، ولی اینقدر روند بازی بد جلو رفت که بازیبازارو خسته کرد. همه ی حقایق در خلال pda ها روایت میشد، تعدادصحنه های هیجان انگیز داستانیه بازی محدود به یکی دو تا صحنه بود، تمام حقایق توی نیم ساعت آخر بازی فاش میشد و هیچ کارگردانی سینماییه خاصی نداشت و...
اینا به پیکره داستان بازی هم آسیب زد بدبختانه. واقعا توی id یه نفر آدم کاربلد اینچنینی کمه متاسفانه. خیلیا تا آخرش هم مثلا نفهمیدن betruger هدفش چی بود؟ id حتی با ارائه ROE و بعد هم Lost mission بازم نتونست برای خیلی از گیمرا ماهیت بتروگر رو مشخص کنه. خب این یه جور ضعفه به نظر من. البته من با نمادهاشون خیلی حال کردم اینکه اسم این کرکتر از همون اول مرموز بود( بتروگر به معنای فریبکار در زبان آلمانی هستش که دقیقا لقب شیطانه) و اون تک چشم بودنش قشنگ وجود اهریمنیشو ثابت میکرد، ولی 3 تا اپیزود ساخته شد تا اینو به گیمر بفهمون که بتروگر ( maledict ) از همون اول انسان نبوده و مثلا ارباب جهنم و شیطانه.
حالا اینو مثلا بزارین کنار کرکتر G man یا خواهر و برادر لوتس توی بایوشاک. اونا هم به همون اسرار آمیزی بتروگر هستن ولی چقدر توی خلال بازی شخصیت و عملکردهاشون هنرمندانه تر ساخته و پرداخته شده. نمیدونم میتونم منظو.رمو برسونم یانه:d ولی واقعا امیدوارم id بعد از سال ها بازیسازی موفق بتونه این نقص عمده در عناوینشو بالاخره توی این نسخه از doom پوشش بده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or