ICO And Shadow Of The Colossus Collection

کلوسوس 13 هستم
خیلی بازی کوتاهه هنوز شروع نکرده داره تموم میشه!:(
کاش میشد لست گاردین رو هم با فاصله چند ماهه از این بازی بازی کرد. خیلی وقته که هیچ خبری ازش نیست
 
احتمالاً نسخه PS2 رو تموم کردی دیگه ؟ چون دفعه اول بخوای بری هر کلوسوس واقعاً چالش برانگیز و وقتگیره :biggrin1: !
آره
اینقدر بازی جذابه که متوجه نمی شی کی تمومش کردی. بیشتر ازین جهت منظورم بود!:دی
 
اقا توی ico یه یه ساعتی رفتم اون تیکه که بالا رو چوب ها میتونی راه بری بعد میشه پرید رو لوستر ها باید چیکار کنم ؟؟؟
برو روی لوستر و با چوبت به زنجیرش ضربه بزن تا بیفته پایین بعد باید بری پایین و بوسیله آتش مشعل های اون لوستر بمب ها رو روشن کنی و پایه چوبی رو بشکنی تا پل بیفته پایین و Yorda بتونه به اون سمت برسه.
 
برو روی لوستر و با چوبت به زنجیرش ضربه بزن تا بیفته پایین بعد باید بری پایین و بوسیله آتش مشعل های اون لوستر بمب ها رو روشن کنی و پایه چوبی رو بشکنی تا پل بیفته پایین و Yorda بتونه به اون سمت برسه.
مرسی یه سوال دیگه بازیش چند ساعت طول میکشه ؟؟؟
 
دوستان من تو كلوسوس اول موندم چيكار كنم يه راهنمايي بكنيد .
بعد از اينكه با شمشير ميزنم تو پاش و خم ميشه ميپرم روش و ميرم رو باسنش اما از اون به بعد ديگه گير ميكنم و نميدونم چيكار كنم!
 
دوستان من تو كلوسوس اول موندم چيكار كنم يه راهنمايي بكنيد .
بعد از اينكه با شمشير ميزنم تو پاش و خم ميشه ميپرم روش و ميرم رو باسنش اما از اون به بعد ديگه گير ميكنم و نميدونم چيكار كنم!
از من بپرس هر جا گیر کردی :دی
پاش و که زدی رفتی رو کمرش، سعی کن با پشمای کمرش :دی خودت رو برسونی بالای سرش.
اونجا باید چندین بار شمشیر رو فرو بکنی تو سرش. حواست باشه نفس کم آوردی برگردی.
البته اگه روی مود نرمال یا آسون بازی میکنی زیاد سخت نیست.
رو مود هارد خیلی مشکل میشه. که اونم من 30 باری ترکوندم.
 
الان بازی تموم شد
8 ساعت برای من کنتور انداخته.
ولی آخر بازی به این فکر می کردم یعنی کسی می تونه بازیی مثل این بازی بسازه که با روح و روان آدم ارتباط برقرار کنه و به این اندازه صحنه هاش تاثیر گذار باشه. چند تا از سازنده ها می تونن صحنه ای مثل صحنه سقوط اگرو خلق کنن؟ به نظرتون چرا اینقدر سقوط یک اسب توی اون لحظه درد آوره، صحنه ای که شاید بارها توی فیلم های سینمایی نمونش رو دیدیم و اگه بخوایم تعریفش کنیم به حدی کلیشه ایه که شنونده حوصلش سر میره ولی اودا توی طول بازی کاری کرده با گیمر که این صحنه کلیشه ای آن چنان تاثیری میزاره که 100 ها صحنه درام فیلم های سینمایی هم نمی تونن اون احساس رو در بیننده بوجود بیارن. رابطه واندر و اگرو در بازی طوری شکل می گیره که بیننده حتی متوجه این موضوع نمی شه و تا به خودش میاد با این صحنه مواجه میشه و در این لحظه هست که سازنده رو تحسین می کنه.اودا در طول این 15 مرحله استادانه رابطه بین این دو دوست جداناشدنی رو برای گیمر به شکل واقعی و ملموس تعریف می کنه و با دیدن این صحنه گیمر به سرعت تحت تاثیر قرار می گیره و یه حس همزاد پنداری نسبت به واندر پیدا می کنه. چیزی که شاید نمونش رو فقط توی این بازی بشه دید
صحنه های آخر بازی با اینکه واندر کاری نمی تونه انجام بده و محکوم هست به نابودی ولی اودا سعی می کنه در این بین از فرصت استفاده کنه و با قرار دادن کنترل واندر در دست گیمر در حالی که داره به طرف نابودی خودش کشیده میشه این اجازه رو به گیمر بده که اون هم تلاش خودش رو بکنه و در این راه به واندر کمک کنه که شاید بشه سرنوشتش رو تغییر داد و با قرار دادن گیمر در موقعیتی که واندر درونش قرار گرفته باعث میشه که این احساس واقعی تر و ملموس تر انتقال داده بشه و خود بازی کننده این صحنه به عینه تجربه کنه

موسیقی بازی به اندازه ای زیباست که فکر نمی کنم برای کسی تکراری بشه. ازون قطعاتی هست که همیشه توی سیستم های پخش باقی می مونه . اگه بگیم 50 درصد این صحنه ها رو مدیون موسیقی این بازی هستیم بیراه نگفتم
انیمیشن های بازی مثل انیمیشن اسب به نظرم هنوز نظیرش توی هیچ بازیی مشاهده نشده با اینکه بازی ماله نسل پیشه

در کل بهترین بازی عمرم بی برو بگرد
 
منم دیروز ICO رو تموم کردم، انقدر که این بازی روی من تاثیر گذاشت توی سال های اخیر هیچ عنوان دیگه ای نتونسته بود اینکار رو بکنه. رسما آخر بازی که اون موسیقی زیباش نواخته میشه اشک از چشمام جاری شد. یه پسر تنها و رونده شده با یه دختر افسانه ای که زندانی هست برای زندگیشون میجنگن و حاضرن برای حفظ جون همدیگه حتی جون خودشون رو فدا کنن! رسما از داستان هایی که شخصیت اولشون کم سن و سال هست اما کارهای بزرگ انجام میده بسیار لذت میبرم، کلا Ueda در زمینه ایجاد رابطه و حس های عمیق بین کاراکترهای بازی استاده و نمونه نداره و اگه یه روز بخوام وارد این صنعت بشم اونو سرلوحه خودم قرار میدم.
حالا فقط باید موند و منتظر شاهکار بعدیشون موند، چقدر احساس خوبیه وقتی آدم میدونه میتونه یه بازی بزرگ و خاص دیگه رو که با زحمات زیاد ساخته میشه دوباره توی این نسل بازی کنه امیدوارم TLG از نظر فروش هم بتونه عنوان موفقی باشه تا بازم شاهد حضور درخشان Ueda توی این صنعت باشیم.
 
واقعا معنی واقعی کلمه "هنر" رو میشه توی کارای استاد اودا دید. کاری میکنه که با کمترین دیالوگ ممکن بیشترین احساس روی مخاطب بزاره.برای من هم مطمئنا sotc برترین بازی بوده که تابه حال انجام دادم.......
همچنان در انتظار The Last Gaurdian........
 
ولی این یودا تو ICO خیلی رو اعصابه همش باید صداش کنی و دستش بگیری
2قدم رو صداش میزنی میخواد بیاد پیشت 2ساعت طول میکشه ( بعد تروفی بازی هم توقع داره تو 2ساعت تموم کنید):|
 
ولی این یودا تو ICO خیلی رو اعصابه همش باید صداش کنی و دستش بگیری
2قدم رو صداش میزنی میخواد بیاد پیشت 2ساعت طول میکشه ( بعد تروفی بازی هم توقع داره تو 2ساعت تموم کنید):|
یوردا هست فکر می کنم
یه مقدار کنترل بازی توی این نسل اعصاب خوردکنه ولی خوب اگه کمی تحمل آدم داشته باشه لذت زیادی از بازی می بره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or