PlayStation Horizon Forbidden West

سازنده
Guerrilla Games
تاریخ انتشار
February 2022
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
170764
Horizon Forbidden West یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط استودیوی Guerrilla Games ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment برای PS5 منتشر خواهد شد. داستان بازی در آینده‌ای دور و هزار سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی قرار گرفته و آن‌ها تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند. این بازی دنباله ای بر Horizon Zero Dawn است، در دنیای پساآخرالزمانی با دیدگاه سوم شخص و جهان باز روایت می شود. بازیکنان باری دیگر کنترل کارکتر بسیار محبوب، الوی را به دست خواهند گرفت، الوی در قسمت جدید به نقاط دوردست، کالیفرنیای غربی که توسط طوفان های گسترده و ماشین های کشنده ویران شده است سفر می کند. لوکیشن های بازی یادآور مکان های واقعی هستند، Yosemite Valley از دیگر مکان های برجسته بازی خواهد بود، امکان کاوش در زیر آب برای اولین بار به بازی افزوده شده‌است. گوریلا گیمز در این تریلر نوع جدیدی از دشمنان و محیط‌های جدید از بازی را با جلوه‌های بصری خیره کننده بر روی کنسول نسل بعدی پلی استیشن به نمایش گذاشت. همچنین خانم Ashly Burch بازیگر نسخه اول، در این قسمت نیز در نقش الوی به ایفای نقش خواهد پرداخت.
آپدیت: گیمپلی منتشر شده بخشی از بازی را نشان می‌دهد که ایلوی دوست وفادار خود، ارند را به سان فرانسیسکو فرستاده تا تکنولوژی خاصی را برای او پیدا کند، اما با قبلیه‌ای به‌نام Tenakth درگیر می شود و حال ایلوی باید ارند را نجات دهد. نمایش 14 دقیقه‌ای بازی، مبارزات با دشمنان انسانی و غیرانسانی را شامل می‌شود. همچنین کمی جلوتر، سازندگان از تجهیزات جدید ایلوی که برای جابجایی سریع‌تر در محیط استفاده می‌شود نیز رونمایی کردند.
همانطور که در تریلر معرفی اشاره شده بود، محیط‌های زیر آب اکنون بر خلاف نسخه اول قابل کاوش هستند. داستان Horizon Forbidden West شش ماه پس از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد و ماجراجویی‌های ایلوی اینبار، در میان خرابه‌های مناطق غرب آمریکا که در زیر آب فرو رفته‌اند، جریان دارد. سازندگان در خصوص گیمپلی بازی تأکید دارند که تاکتیک‌ها و انتخاب‌های بازیکنان نقش مهمی را در نسخه دوم ایفا می‌کند.
استودیوی Guerrilla Games در پایان نمایش رویداد State of Play اعلام کرد که در هنگام نزدیک‌تر شدن به عرضه بازی، اطلاعات بیشتری را از آن به اشتراک خواهد گذاشت. بازی Horizon Forbidden West هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و در زمان نامشخصی از سال 2021 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
148728
"پس از پایان یافتن جهان چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد ―Sylens"​
Sylens یک پژوهشگر سرگردان و بنیانگذار Eclipse است. او شیفتگی زیادی به تاریخ و فن آوری های باستانی دارد، او درقسمت اول با الوی متحد می شود تا حقیقت موجود در ماشین ها و سرنوشت افراد را قبل از مرگشان کشف کند. او در طول بازی سعی می کند اعتماد الوی را نسبت به هدفی که در سر می پروراند بدست بیاورد، کسی که تا پایان بازی به الوی مشاوره می داد مشخص می شود خود، خطرناکترین آنتاگونیست بازی است، در قسمت جدید بازی نقشی پررنگ خواهد داشت.

image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0006.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0003.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0002.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0001.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000422.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000522.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0007222.jpg
 
آخرین ویرایش:

|FARSHAD|

کاربر سایت
Nov 19, 2010
638
نام
فرشاد
دوستان چرا اینقدر بازی شخصیت اصلی و فرعی و غیره سیاه پوست داره؟:-&:| یک black lives matters هم میزدن وسط بازی کار رو یک سره میکردن..حالم به هم خورد خدایی...
الان رنگ کاراکتر یه بازی چرا باید باعث بشه حالت بهم بخوره؟ :|
جدی وقتی گیم پلی میدید به این چیزا دقت میکنید؟
اصلا چرا باید مهم باشه برات
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
دوستان چرا اینقدر بازی شخصیت اصلی و فرعی و غیره سیاه پوست داره؟:-&:| یک black lives matters هم میزدن وسط بازی کار رو یک سره میکردن..حالم به هم خورد خدایی...
حالا اگه بیشتر دقت کنی تو این موارد نژادی زوایای دیگه‌ای رو هم میبینی.

من مشکلم با بازی بیشتر ساده‌گی بیش از حدشه ، پازلها آبکین ، حین حل کردنشون هم خود alloy میگه باید چیکار کنی!
سازنده هم که روال بازیهای AAA دیگه یک خط کشیده میگه از اینوری که من میگم برو ، پات رو بزاری بیرون خط میگه نه برگرد به مسیر.
من دیگه واقعا اعصاب این بازیها رو ندارم.

کلا Alloy خیلی حرف میزنه حین گیم پلی که من واقعا بیزارم از این.
اینجور مواقع فکر میکنم سازنده مارو چی فرض کرده؟
یک مشت عقب مونده ذهنی که قد فندق نمیتونه فکر کنه؟
انگار پلیر رو بلانسبت خر فرض کردن که جلوش هویج گذاشتن که راه بره.

بعضی وقتها هنوز اصلا نمیدونم اینجا معمایی داره یا نه ، نرسیده به محل خانم نطقش باز میشه که هممم باید فلان کار رو بکنم
:Shocked:

واقعا دوست دارم بدونم کس دیگه ای هم این مشکل رو باهاش داره یا نه؟
خیلی دوست دارم حالا که روی PC اومده نکسوس رو باز کنم ببینم مادی به اسم shutup Aloy براش ساخته باشن.

از اونطرف خود alloy تو قیافه پسرفت داشته.
واقعا این alloy رو دوست ندارم.
حقیقتش تو قبلی هم اونچنان زیبایی نداشت ولی حداقل من دوستش داشت:D
اینجا هم سر به پایین عالیه:>
ولی خود صورتش اصلا هماهنگی با بدنش نداره ، تو بعضی از صحنه ها صورت چاق و عضله ای داره که به بدنش نمیخوره.
این خیلی عجیبه!
البته این رو فکر کنم بتونم با مادی چیزی حل کنم ، صبر میکنم که بسازن چون برای قبلی هم ساختن.


بازی کلا برام دوتکه شده ، یک سمت دنیای زیبا ، بازیها ، صداگذاری ، انیمیشنها و نورپردازی مثال زدنی که آدم فقط دوست داره بایسته و لذت ببره.
از اون طرف ساده کردن همه مکانیکهای بازی مثل پازلها ، کرفتینگ و...
نسبت به بازی اول که اونهم خودش ساده بود ولی اینقدر تو چشم نبود و اذیت نمیکرد.:Shocked:

داستان بازی هم اونچنان که فکر میکردم کشش برام ایجاد نمیکنه ، حالا شاید اوایلشه بعد ببینم چی میشه.

=============
از این عادتها ندارم و بیزارم که بازی رو همون اوایل نصفه نیمه ول کنم ، حتما تا آخرش سعی میکنم این موارد رو نادیده بگیرم و تموم کنم.
شاید نظرم عوض شد نمیدونم ولی این تجربه چند ساعته‌ایه که امروز داشتم ، اصلا خوب نبود.
==========
در مورد کیفیت پورت هم من خیلی راضیم.
نیکسس واقعا کارش درسته.
مطمئنا با آپدیتها بهتر هم میشه مخصوصا FSR 3 که بیاد.
====
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
بازی که ویژوالی عالی بوده
حتی کانسپت دنیاسازی که بشه اونو بی شمار مدل ادامه داد محشره(چیزی که بقیه فرست پارتی های سونی توش لنگ می زنن)

ولی برعکس بازی، تو قسمتی لنگ می زنه که بقیه فرست پارتی های سونی توش محشرن، یعنی همون روایت!!!

بازی هم تو گیمپلیش یک سری چیزایی داره که بگیم اینا واقعا کار بلدن! ولی بعضی از تصمیمات تو لول دیزاین و روایت نشون میده افراد کلیدی تو گوریلا، حتما باید عوض بشن!
و متاسفانه گوریلا گیمز تبدیل شده به هورایزن استدیوز!!!!!
کمک به ریمیک نسخه یک!!!!!!!!!!!!
دو نسخه بازی انلاین از هورایزن(معلوم نیست جفتش ساخته بشن یا تهش فقط یکیش عرضه بشه)
و پارت سوم داستان ایلوی!
از اونطرف اینا مسئول ساپورت استدیو هایی که به صورت داخلی از دسیما استفاده می کنند هم شدن!

من آرزوی فروش کم برا هیچ بازی نمی کنم! چون بالاخره عده ای سالیان سال روش زحمت کشیدن، صد ها نفر به طور مستقیم حقوق دریافت می کنن، یک تا سه هزار نفر هم شاید به طور غیر مستقیم!

ولی امیدوارم اینا از یکی دو ساله دیگه یک ip دیگه رو شروع کنن!
یا حداقل افراد کلیدی هورایزن رو عوض کنن! چون یقین دارم این فرنچایز قابلیت کلی اسپین اف داره
حالا میخواد از توش یک شوتر در بیارن
یک مانستر هانتر حتی به صورت انمی های ارگانیک در بیارن!
حتی از توش ترنسفورمرز و پوکمون هم در میاد!

ولی با این تیم فعلی گوریلا، شخصا برا دسیمای اینا هایپم تا خوده محصولاتشون!
 
آخرین ویرایش:

Verkha

عضو جدید
Feb 6, 2024
3
با ۲۰۶۰ نتونستم با dlss و high شصت فریم بگیرم. روزولیشنم ۱۰۸۰ه. با dlaa و روی مدیوم بازی میکنم و ایمیج بازی هم بهتر به نظر میاد. به شخصه تا حالا ندیده بودم رزولیشن نیتیو یه بازی از dlssش ایمیج بهتری بده. عجیب بود.
 
  • Wow
Reactions: Taha75

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
حالا اگه بیشتر دقت کنی تو این موارد نژادی زوایای دیگه‌ای رو هم میبینی.

من مشکلم با بازی بیشتر ساده‌گی بیش از حدشه ، پازلها آبکین ، حین حل کردنشون هم خود alloy میگه باید چیکار کنی!
سازنده هم که روال بازیهای AAA دیگه یک خط کشیده میگه از اینوری که من میگم برو ، پات رو بزاری بیرون خط میگه نه برگرد به مسیر.
من دیگه واقعا اعصاب این بازیها رو ندارم.

کلا Alloy خیلی حرف میزنه حین گیم پلی که من واقعا بیزارم از این.
اینجور مواقع فکر میکنم سازنده مارو چی فرض کرده؟
یک مشت عقب مونده ذهنی که قد فندق نمیتونه فکر کنه؟
انگار پلیر رو بلانسبت خر فرض کردن که جلوش هویج گذاشتن که راه بره.

بعضی وقتها هنوز اصلا نمیدونم اینجا معمایی داره یا نه ، نرسیده به محل خانم نطقش باز میشه که هممم باید فلان کار رو بکنم
:Shocked:

واقعا دوست دارم بدونم کس دیگه ای هم این مشکل رو باهاش داره یا نه؟
خیلی دوست دارم حالا که روی PC اومده نکسوس رو باز کنم ببینم مادی به اسم shutup Aloy براش ساخته باشن.

از اونطرف خود alloy تو قیافه پسرفت داشته.
واقعا این alloy رو دوست ندارم.
حقیقتش تو قبلی هم اونچنان زیبایی نداشت ولی حداقل من دوستش داشت:D
اینجا هم سر به پایین عالیه:>
ولی خود صورتش اصلا هماهنگی با بدنش نداره ، تو بعضی از صحنه ها صورت چاق و عضله ای داره که به بدنش نمیخوره.
این خیلی عجیبه!
البته این رو فکر کنم بتونم با مادی چیزی حل کنم ، صبر میکنم که بسازن چون برای قبلی هم ساختن.


بازی کلا برام دوتکه شده ، یک سمت دنیای زیبا ، بازیها ، صداگذاری ، انیمیشنها و نورپردازی مثال زدنی که آدم فقط دوست داره بایسته و لذت ببره.
از اون طرف ساده کردن همه مکانیکهای بازی مثل پازلها ، کرفتینگ و...
نسبت به بازی اول که اونهم خودش ساده بود ولی اینقدر تو چشم نبود و اذیت نمیکرد.:Shocked:

داستان بازی هم اونچنان که فکر میکردم کشش برام ایجاد نمیکنه ، حالا شاید اوایلشه بعد ببینم چی میشه.

=============
از این عادتها ندارم و بیزارم که بازی رو همون اوایل نصفه نیمه ول کنم ، حتما تا آخرش سعی میکنم این موارد رو نادیده بگیرم و تموم کنم.
شاید نظرم عوض شد نمیدونم ولی این تجربه چند ساعته‌ایه که امروز داشتم ، اصلا خوب نبود.
==========
در مورد کیفیت پورت هم من خیلی راضیم.
نیکسس واقعا کارش درسته.
مطمئنا با آپدیتها بهتر هم میشه مخصوصا FSR 3 که بیاد.
====
خوب بر عکس افرادی مشابه من از علافی و الواتی توی بازی متنفرن من خودم عاشق پازل حل کردنم اما پازل درست که توی یک محیط بسته عین بچه ادم بری بشینی پازل حل کنی نه اینکه گشت و گذار و مشخص نبودن مسیر اسمش بشه پازل
بازی های قدیمی که با عشق ساخته می شدن پازل واقعی داشتن نه این rpg های علافی جدید
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
خوب بر عکس افرادی مشابه من از علافی و الواتی توی بازی متنفرن من خودم عاشق پازل حل کردنم اما پازل درست که توی یک محیط بسته عین بچه ادم بری بشینی پازل حل کنی نه اینکه گشت و گذار و مشخص نبودن مسیر اسمش بشه پازل
بازی های قدیمی که با عشق ساخته می شدن پازل واقعی داشتن نه این rpg های علافی جدید
میشه مثال بزنی؟
الان پازلهای این بازی خوبه که راه حل رو قبل از اینکه اصلا ببینی جلوت پازل گذاشتن بهت میگه؟

پازل اسمش روشه یعنی حداقل چند دقیقه مغزت رو به کار بگیره ، نه اینکه یه چی بزارن جلوت بعد راه حلش رو بدن دستت بگن این کار رو بکن.
کرکتر مثل اسکیزوفرنی ها هی با خودش بلند بگه الان باید این کارو کنم ، فلان کنم و...

اینطوری میشه مثل مسابقه های بهمن هاشمی تو صدا و سیما .
Screenshot 2024-03-25 011815.jpg
=======
پازلهای بازیهای قدیمی که با عشق میساختن که مغزت رو منفجر میکرد.
علافی مال یه لحظش بود.

بعضی وقتها چند روز یا هفته درگیرش میشدیم.
بعضی از بازیها رو میزاشتیم کنار ، چند سال بعد میرفتیم دوباره امتحان میکردیم.
اینترنت ، یوتوب و... هم که نبود.
تهش یه دفترچه بود که هرکسی نداشت ، گرون بود.
همین بازیها رو با بدبختی و بیگاری و مخ زنی برامون میخریدن :D ، چه برسه به پول دفترچه و فلان...
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,662
نام
milad
بر اساس بهینه سازی عالی بازی هر روز پیک پلیر های بازی بصورت جهشی داره میره بالا و تونسته سومین بازی پرفروش استیم بشه
Screenshot_20240325-022942~2.png
با این روند و به دلیل بهینه سازی عالی فکر کنم میزان درامد این بازی حتی فراتر از پیشبینی های سونی بشه
بهینه سازی خوب = حمایت همه جانبه pc player ها
 

'USG Ishimura'

CEC Engineer Isaac Clarke
Gold User
Mar 12, 2011
932
نام
کیوان
میشه مثال بزنی؟
الان پازلهای این بازی خوبه که راه حل رو قبل از اینکه اصلا ببینی جلوت پازل گذاشتن بهت میگه؟

پازل اسمش روشه یعنی حداقل چند دقیقه مغزت رو به کار بگیره ، نه اینکه یه چی بزارن جلوت بعد راه حلش رو بدن دستت بگن این کار رو بکن.
کرکتر مثل اسکیزوفرنی ها هی با خودش بلند بگه الان باید این کارو کنم ، فلان کنم و...

اینطوری میشه مثل مسابقه های بهمن هاشمی تو صدا و سیما .
View attachment 332506
=======
پازلهای بازیهای قدیمی که با عشق میساختن که مغزت رو منفجر میکرد.
علافی مال یه لحظش بود.

بعضی وقتها چند روز یا هفته درگیرش میشدیم.
بعضی از بازیها رو میزاشتیم کنار ، چند سال بعد میرفتیم دوباره امتحان میکردیم.
اینترنت ، یوتوب و... هم که نبود.
تهش یه دفترچه بود که هرکسی نداشت ، گرون بود.
همین بازیها رو با بدبختی و بیگاری و مخ زنی برامون میخریدن :D ، چه برسه به پول دفترچه و فلان...
اصلا اون چیزی که بهش میگی پازل تو بازی بنظرم اصلا پازل نیست و بازی حقیقتش پازل نداره، یه 2-3 تا پلتفرم اینور اونور میپری تا به یه آیتم برسی و حتی Aloy چیزی هم نگه راه حلشون ساده هست چون بازی اصلا هدفش پازل نیست، فقط هدف این هست که یه مقدار با پلتفرمینگ محیط درگیر باشی. وگرنه لارا کرافت تو تامب ریدرهای اخیر هم راه همه پازلها رو بعد 30 ثانیه دور چرخیدن میگه تازه اونها قراره واقعا پازل باشه. :D Aloy هم کلا همه کارهاش رو گزارش میده من خودم مشکلی ندارم ولی برخی ممکن خوششون نیاد که شما جزو دسته دومی.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
اصلا اون چیزی که بهش میگی پازل تو بازی بنظرم اصلا پازل نیست و بازی حقیقتش پازل نداره، یه 2-3 تا پلتفرم اینور اونور میپری تا به یه آیتم برسی و حتی Aloy چیزی هم نگه راه حلشون ساده هست چون بازی اصلا هدفش پازل نیست، فقط هدف این هست که یه مقدار با پلتفرمینگ محیط درگیر باشی. وگرنه لارا کرافت تو تامب ریدرهای اخیر هم راه همه پازلها رو بعد 30 ثانیه دور چرخیدن میگه تازه اونها قراره واقعا پازل باشه. :D Aloy هم کلا همه کارهاش رو گزارش میده من خودم مشکلی ندارم ولی برخی ممکن خوششون نیاد که شما جزو دسته دومی.
نه من مشکلم با این حرف زدنشه که رو اعصابمه.
کلا ساکت نمیشه.
This will come in handy
I'll save this for later
This will come in handy
....
کلا همینه.
این اوایل اذیت نمیکنه ولی بعد چند ساعت دیگه واقعا رو اعصابه.
انگار توتوریال بازی یکسره در طول بازی روشن باشه.

نمیگم چرا پازلهاش سخت نیست.
میگم همینی که داره رو بزار پلیر خودش پیدا کنه.
فلج مغزی یا چیزی که نیستیم هی فرت فرت هینت میدی.

خدا رفتگانت رو بیامرزه.
تو توم رایدر لااقل همون 30 ثانیه رو بهت زمان میداد بعد که فکر کنی چی به چیه.
من کجام ، این پازل عجب تکسچرهایی داره و... بعد ور ور میکرد.
اینجا حتی وارد جایی نشدی خانوم میگه همممم اون نردبون رو باید بزام فلان جا ، از فلان سنس استفاده کنم تا فلان شه و...
این حالتی که الان هست کاملا ایمرژن برگینگه.
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
خوب بر عکس افرادی مشابه من از علافی و الواتی توی بازی متنفرن من خودم عاشق پازل حل کردنم اما پازل درست که توی یک محیط بسته عین بچه ادم بری بشینی پازل حل کنی نه اینکه گشت و گذار و مشخص نبودن مسیر اسمش بشه پازل
بازی های قدیمی که با عشق ساخته می شدن پازل واقعی داشتن نه این rpg های علافی جدید
مطمعنی بازیش کردی؟اینی که میگی پازل دقیقا همینو بازی دارتش.machine stike دقیقا همون پازلیه که میری میشینی تو یه محیط بسته و بازی میکنی که خود من به شخصه از این قسمتش متنفر بودم
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
میشه مثال بزنی؟
الان پازلهای این بازی خوبه که راه حل رو قبل از اینکه اصلا ببینی جلوت پازل گذاشتن بهت میگه؟

پازل اسمش روشه یعنی حداقل چند دقیقه مغزت رو به کار بگیره ، نه اینکه یه چی بزارن جلوت بعد راه حلش رو بدن دستت بگن این کار رو بکن.
کرکتر مثل اسکیزوفرنی ها هی با خودش بلند بگه الان باید این کارو کنم ، فلان کنم و...

اینطوری میشه مثل مسابقه های بهمن هاشمی تو صدا و سیما .
View attachment 332506
=======
پازلهای بازیهای قدیمی که با عشق میساختن که مغزت رو منفجر میکرد.
علافی مال یه لحظش بود.

بعضی وقتها چند روز یا هفته درگیرش میشدیم.
بعضی از بازیها رو میزاشتیم کنار ، چند سال بعد میرفتیم دوباره امتحان میکردیم.
اینترنت ، یوتوب و... هم که نبود.
تهش یه دفترچه بود که هرکسی نداشت ، گرون بود.
همین بازیها رو با بدبختی و بیگاری و مخ زنی برامون میخریدن :D ، چه برسه به پول دفترچه و فلان...
ببین من نگفتم این بازی خوبه یا خوب نیست کلا بازی های جدید همین شدن خیلی فکر ادم درگیر نمی کنن
بیشتر اعصاب ادم خرد می کنن در پاره ای از موارد تا به ادم حس لذت بدن
مثلا توی بازی های نسبتا جدید انچارتد 3 چندین تا پازل خوب داشت که بهم خیلی حال داد برای کمک رسانی هم تا خودت دکمه نمی زدی چیزی نمی گفت
این بازی که اصلا پازل نداشت به قول دوستمون نمی گفت هم مشخص بود چیکار باید بکنی
اما بین الافی و سگ چرخ توی محیط من هورایزن خیلی بیشتر ترجیح می دم حداقل الافی زیادی نداره بازیش سر راسته
ضمنا هورایزن اپن وردی هست که هم گرافیک داره هم فیزیک خوبی داره اپن ورد های rpg حتی متا بالا که اسم نمیارم نه گرافیک دارن نه فیزیک ادم می برن به دوران ps3 مخصوصا rpg ها فیزیک سبک و خنده داری اکثرا که اصلا همون ابتدای بازی بیخیالشون می شم این بازی لاقل به لطف گوریلا این مشکل نداره واقعا تکنیک این استدیو بالا هست
البته اینم بگم واقعا دلم برای یک کیلزون جدید شبیه کیلزون 2 با همون گرافیک برگ ریزون برای زمان خودش تنگ شده
نه من مشکلم با این حرف زدنشه که رو اعصابمه.
کلا ساکت نمیشه.
This will come in handy
I'll save this for later
This will come in handy
....
کلا همینه.
این اوایل اذیت نمیکنه ولی بعد چند ساعت دیگه واقعا رو اعصابه.
انگار توتوریال بازی یکسره در طول بازی روشن باشه.

نمیگم چرا پازلهاش سخت نیست.
میگم همینی که داره رو بزار پلیر خودش پیدا کنه.
فلج مغزی یا چیزی که نیستیم هی فرت فرت هینت میدی.

خدا رفتگانت رو بیامرزه.
تو توم رایدر لااقل همون 30 ثانیه رو بهت زمان میداد بعد که فکر کنی چی به چیه.
من کجام ، این پازل عجب تکسچرهایی داره و... بعد ور ور میکرد.
اینجا حتی وارد جایی نشدی خانوم میگه همممم اون نردبون رو باید بزام فلان جا ، از فلان سنس استفاده کنم تا فلان شه و...
این حالتی که الان هست کاملا ایمرژن برگینگه.
دقت کنید اول بازی ازت می پرسه که کل راهنماییت کنم یا حالت explore می خوای اگه بذاری حالت گشت و گذار دیگه اینقدرا هم که می گی ازار دهنده نمی شه
مطمعنی بازیش کردی؟اینی که میگی پازل دقیقا همینو بازی دارتش.machine stike دقیقا همون پازلیه که میری میشینی تو یه محیط بسته و بازی میکنی که خود من به شخصه از این قسمتش متنفر بودم
من که اصلا یادم نمیاد پازل خاصی داشت بازی اگرم داشت اینقدر سطحی و کم بود که یادم نمیاد
البته این بازی واقعا بهم چسبید و کلا بازی های جدید همین شدن متاسفانه

دلم برای رزیدنت اویل های فکری wolf sheep and dog یا حتی مشابه گرینچ ps1 یا بازی انتانتیک تنگ شده
کل این بازی ها سرشار از پازل های فوق العاده بودن که گاهی می رفتم یک ساعتی فکر می کردم تا بفهمم راه حلش چیه
الان بیشتر بازی ها نمی گن که باید چیکار کنی کل محیط باید زیر و رو کنی تا بفهمی باید کجا بری این اسمش پازل نیست اب بستن توی بازی هست اگه توی یک محیط بسته کاری کنی که طرف بعد از یک ساعت به حل معما برسه می شه گفت هنر کردی که قاعدتا ساخت همچین بازی هایی خیلی سخت تر و زمان بر تر هست

من هنوز بازی فکری به جذابیت بازی گوسفند دزدی wshnd ندیدم یعنی برای اینکه هر مرحله یک گوسفند بلند کنی کلی باید زمان می ذاشتی که داستان چیه باید چیکار کنم دقیقا من هنوزم بازیش می کنم با اینکه بازی برای ps1 هست حقیقتا برخی از مراحلش پازل هایی داره که ادم می مونه چطوری به ذهنشون رسیده و رد کردنشون حس فوق العاده ای داره
به نظرم هر کسی که نرفته باید بازیش کنه
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
من که نمیگم گوریلا بلد نیست بازی بسازه یا استودیوی ضعیفیه.
استودیوی سطح یک و فرست پارتی سونیه که با بازیهاش کلی خاطره دارم.
میگم اما تو این بازی با شخصیت aloy بیش از حد پلیر رو کوتوله فرض کرده و بیش از حد دست پلیر رو میگیره ، چپ و راست هینت میده و حرف میزنه.

وگرنه تو پست اولم کلی از خوبیهاش گفتم.

دقت کنید اول بازی ازت می پرسه که کل راهنماییت کنم یا حالت explore می خوای اگه بذاری حالت گشت و گذار دیگه اینقدرا هم که می گی ازار دهنده نمی شه
اون گزینه فقط مربوط به ui میشه که تروتمیز تر میکنه و کمتر اشاره میکنه کجا بری.
به کلیت سخنان گهربار بانو خدشه ای وارد نمیکنه.
==========
میدونم دارم حرفم رو هی تو تاپیک بازی تکرار میکنم که واقعا دلیلی نداره.
همون پست اولم کافی بود.
اما خب نقل قول شدم باید توضیح میدادم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر