PlayStation Horizon Forbidden West

سازنده
Guerrilla Games
تاریخ انتشار
February 2022
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
170764
Horizon Forbidden West یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط استودیوی Guerrilla Games ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment برای PS5 منتشر خواهد شد. داستان بازی در آینده‌ای دور و هزار سال پس از زمان حال اتفاق می‌افتد، جایی که نسل تمدن بشری سقوط کرده و جهان در سلطهٔ موجوداتی شبیه به دایناسور با بافت‌های فلزی قرار گرفته و آن‌ها تبدیل به نیرومندترین مخلوقات این جهان شده‌اند. این بازی دنباله ای بر Horizon Zero Dawn است، در دنیای پساآخرالزمانی با دیدگاه سوم شخص و جهان باز روایت می شود. بازیکنان باری دیگر کنترل کارکتر بسیار محبوب، الوی را به دست خواهند گرفت، الوی در قسمت جدید به نقاط دوردست، کالیفرنیای غربی که توسط طوفان های گسترده و ماشین های کشنده ویران شده است سفر می کند. لوکیشن های بازی یادآور مکان های واقعی هستند، Yosemite Valley از دیگر مکان های برجسته بازی خواهد بود، امکان کاوش در زیر آب برای اولین بار به بازی افزوده شده‌است. گوریلا گیمز در این تریلر نوع جدیدی از دشمنان و محیط‌های جدید از بازی را با جلوه‌های بصری خیره کننده بر روی کنسول نسل بعدی پلی استیشن به نمایش گذاشت. همچنین خانم Ashly Burch بازیگر نسخه اول، در این قسمت نیز در نقش الوی به ایفای نقش خواهد پرداخت.
آپدیت: گیمپلی منتشر شده بخشی از بازی را نشان می‌دهد که ایلوی دوست وفادار خود، ارند را به سان فرانسیسکو فرستاده تا تکنولوژی خاصی را برای او پیدا کند، اما با قبلیه‌ای به‌نام Tenakth درگیر می شود و حال ایلوی باید ارند را نجات دهد. نمایش 14 دقیقه‌ای بازی، مبارزات با دشمنان انسانی و غیرانسانی را شامل می‌شود. همچنین کمی جلوتر، سازندگان از تجهیزات جدید ایلوی که برای جابجایی سریع‌تر در محیط استفاده می‌شود نیز رونمایی کردند.
همانطور که در تریلر معرفی اشاره شده بود، محیط‌های زیر آب اکنون بر خلاف نسخه اول قابل کاوش هستند. داستان Horizon Forbidden West شش ماه پس از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد و ماجراجویی‌های ایلوی اینبار، در میان خرابه‌های مناطق غرب آمریکا که در زیر آب فرو رفته‌اند، جریان دارد. سازندگان در خصوص گیمپلی بازی تأکید دارند که تاکتیک‌ها و انتخاب‌های بازیکنان نقش مهمی را در نسخه دوم ایفا می‌کند.
استودیوی Guerrilla Games در پایان نمایش رویداد State of Play اعلام کرد که در هنگام نزدیک‌تر شدن به عرضه بازی، اطلاعات بیشتری را از آن به اشتراک خواهد گذاشت. بازی Horizon Forbidden West هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و در زمان نامشخصی از سال 2021 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
148728
"پس از پایان یافتن جهان چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد ―Sylens"​
Sylens یک پژوهشگر سرگردان و بنیانگذار Eclipse است. او شیفتگی زیادی به تاریخ و فن آوری های باستانی دارد، او درقسمت اول با الوی متحد می شود تا حقیقت موجود در ماشین ها و سرنوشت افراد را قبل از مرگشان کشف کند. او در طول بازی سعی می کند اعتماد الوی را نسبت به هدفی که در سر می پروراند بدست بیاورد، کسی که تا پایان بازی به الوی مشاوره می داد مشخص می شود خود، خطرناکترین آنتاگونیست بازی است، در قسمت جدید بازی نقشی پررنگ خواهد داشت.

image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0006.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0003.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0002.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0001.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000422.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_000522.jpg image_horizon_forbidden_west-42164-4519_0007222.jpg
 
آخرین ویرایش:
نظر و تجربه شخصیم در مورد HFW:
از لحاظ بصری و گرافیک واقعا چیزی کم نداره بازی، ولی خوب بودن ظاهر نتونست باگ هاش یا یسری کم و کاستی هاشو جبران کنه
بزرگ‌ترین مشکل بازی، شخصیت اصلیش یعنی ایلوی بود، واقعا نچسب و حال بهم زن، شخصیت های فرعی خوب بودن، ولی هیچ باند و صمیمیتی بینشون دیده نمی‌شد.
دیالوگا بیش از حد بد بودن، اصلا نمیخوام بهش فکر کنم.
جهان بازی بشدت بزرگ، و میزان ترغیب به گشت و گذار خیلی کم بود.
انیمیشن لوت ها اذیت میکردن.
بازی هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشت.
داستانش در حد داستان هایی بود که دوستای من تو کلاس سوم مینوشتن، بشدت جنریک و قابل پیش بینی، پلات توییستشم اصلا خوب نبود، اوج داستان همون وسطش بود.
در کل تجربه خوبیه، نه بیشتر
نمره شخصی: بین ۷.۵ تا ۸
بصری عالی حرفی واسه گفتن نمیذاره شاهکار ۱۰ از ۱۰. باگ ها عادین واسه روز عرضه بازی وسیعه حل میشه با اپدیت
ایلوی رو من میپسندم شخصیت جالبیه از دین و اینا سیره ولی مجبوره با هر کی با زبون خودش حرف بزنه قلب خوبی داره و شعار نمیده. شخصیت های جانبی جز بتا افتضاحن. حرفت درسته هیچ کمیستری بینشون نیست. جز ایلوی و بتا و کوتالو.
دیالوگ ها معمولی بودن.
جهان بازی عالی از وسعتش به بهترین نحو استفاده شده و تو آخر بازی با اون وسیله هه خیلی خوش میگذره.
بازی چیز جدیدی واسه ارایه داشت به نظرم اونم یه بازی خوب جهان باز بودن و تو دام آشغالای یوبی سافت نیفتادنه
داستان یکم بهتر از نسخه اول ولی هنوز خیلیییییی معمولی. به نظرم من بهتر مینوشتم :| باید عوض کنن این نویسنده بی استعداد رو

در کل تجربه واجبیه اما داستان باعث میشه شاهکار نشه.
نمره ۹
 
  • Like
Reactions: saeedonly
داستان یکم بهتر از نسخه اول ولی هنوز خیلیییییی معمولی. به نظرم من بهتر مینوشتم :| باید عوض کنن این نویسنده بی استعداد رو
خیلی هم نمیشه انتظار داشت بخوان داستان عجیب غریب واسش بنویسن، بازی خطی نیست بخوان از این بهترش کنن باید بشینن مثل RPG ـا یک Lore عظیم با هزارجور دیتیل مختلف براش بنویسن که بسیار زمان بره و صرف نداره چون فک نکنم کسی اینجا باشه هورایزنو واسه داستان و شخصیتاش بازی کنه، اکثرا میخوان بازیو لانچ کنن و بپرن تو محیطشو روبات بترکونن، گشت و گذاری هم تو مپ داشته باشن و چهارتا کوئست فرعی جذاب برن و از مناطق زیباش لذت ببرن که تو این زمینه ها هم موفق بوده و فروششم نشون میده حالا داستان اوکی هم داشته باشه کافیه.
در نهایت اگه نسخه بعدیی هم درکار باشه فک نکنم مدلش فرق کنه و همین داستانو کشش میدن.
 
خب بعد ۷۰ساعت پلت شد. خیلی خوب و لذتبخش بود. چیزی که برای نسخه‌ی بعد خیلی دوس دارم ببینم اینه که melee weaponهای دیگه هم بتونیم بگیریم و استفاده کنیم. تو این نسخه چندتا سلاح خفن دست باقی کرکترا دیدم و گفتم ای کاش میشد ازینا استفاده کرد! خیلی خرتو پرت همچنان تو مپ مونده و بهانه‌ای هستن تا بعدا دوباره برگردم سراغ بازی. با آپدیتی که امرو دادن ایلوی جملات تکراری رو خیلی کمتر تکرار میکنه مخصوصا وقتی چیزی رو برمیدارید و منتقل میشه به استش :D
 
منم پلاتش کردم به قول اونور ابیا what a journey.
واقعا دل کندن از این دنیای دیوونه کننده ای که گوریلا ساخته بود واقعا سخته. دلم شدید برای بازی و الوی تنگ میشه.اینی که میگم نظر شخصیم نیست و یه فکته بازی تا الان بالاترین گرافیکی که تو یه بازی ویدئویی میتونیم ببینیم را داشته .من سایبر پانکو تا الان بازی نکرده بودم گذاشته بودم ورژن ps5 بیاد بگیرم الان دارم اونم بازی میکنم باور کنید اندازه یه نسل از نظر گرافیکی اختلاف دارن.
بحث vs ندارم ولی همه سونی فن ها و از جمله خودم واقعا باید احساس غرور کنیم و سپاسگزار سونی و استدیوهای فرست پارتی بینظیرش باشیم که همچین تجربه های فوق العاده ای را برای ما فراهم میکنن که نمونه اش را در صد فرسنگی جای دیگه نمیبینیم.
 
آخرین ویرایش:
خیلی هم نمیشه انتظار داشت بخوان داستان عجیب غریب واسش بنویسن، بازی خطی نیست بخوان از این بهترش کنن باید بشینن مثل RPG ـا یک Lore عظیم با هزارجور دیتیل مختلف براش بنویسن که بسیار زمان بره و صرف نداره چون فک نکنم کسی اینجا باشه هورایزنو واسه داستان و شخصیتاش بازی کنه، اکثرا میخوان بازیو لانچ کنن و بپرن تو محیطشو روبات بترکونن، گشت و گذاری هم تو مپ داشته باشن و چهارتا کوئست فرعی جذاب برن و از مناطق زیباش لذت ببرن که تو این زمینه ها هم موفق بوده و فروششم نشون میده حالا داستان اوکی هم داشته باشه کافیه.
در نهایت اگه نسخه بعدیی هم درکار باشه فک نکنم مدلش فرق کنه و همین داستانو کشش میدن.
یعنی بازی اوپن ورلد داستان خوب نمیتونه داشته باشه؟‌ (rdr and witcher)
به هر حال واسه شاهکار شدنش داستان حتما باید خوب باشه که نیست. خدایی اون آخر بازی که
کلیف هنگر گذاشت و معلوم شد میخوان ادامه ش بدن
میخواستم گریه کنم. بابا جذاب نیست واقعا بکشین بیرون ازین نوع داستان نجات دنیا. بهتر بود داستان بعدی بیشتر در مورد شخص خود ایلوی باشه. مسایل شخصیش مثه عشق یا انتقام تا نجات دنیا. از الان حس میکنم نسخه بعدی داستانش واقعا دیگه ریج میکنن ملت. دیگه به نظرم خسته کننده و تکراری میشه خیلی. تو همینم دوباره همون روند نجات دنیای نسخه اول بود.
 
یعنی بازی اوپن ورلد داستان خوب نمیتونه داشته باشه؟‌ (rdr and witcher)
به هر حال واسه شاهکار شدنش داستان حتما باید خوب باشه که نیست. خدایی اون آخر بازی که
کلیف هنگر گذاشت و معلوم شد میخوان ادامه ش بدن
میخواستم گریه کنم. بابا جذاب نیست واقعا بکشین بیرون ازین نوع داستان نجات دنیا. بهتر بود داستان بعدی بیشتر در مورد شخص خود ایلوی باشه. مسایل شخصیش مثه عشق یا انتقام تا نجات دنیا. از الان حس میکنم نسخه بعدی داستانش واقعا دیگه ریج میکنن ملت. دیگه به نظرم خسته کننده و تکراری میشه خیلی. تو همینم دوباره همون روند نجات دنیای نسخه اول بود.
نه نمیگم اپن ورد نباید داستان قوی داشته باشه ولی اگه نگاه کنی اکثر اپن وردا داستاناشون مثل همینه چیز عجیب غریبی نیست، فقط در حدیه که تو رو بزاره داخل محیط و تا آخر بکشونت و این وظیفه گیمپلی و مراحلش هست که بار گیمو به دوش بکشه که مشخصه تمرکز سازنده ها هم رو همینه، البته خودم این نسخه رو هنوز بازی نکردم و بر اساس نسخه اول میگم که بنظرم داستان "اوکی" ـی داشت.
این مثالایی که زدی خیلی خاصه، RDR که مال راکستاره فک نکنم بشه وارد هیچ بحثیش کرد چون شونصد سال رو یک بازی کار میکنه و ترسی از فروشش نداره از اون طرف ویچر هم ARPG ـه غنی هست که کلی کتاب قبلا ازش منتشر شده، Lore ـه کاملی داره و هزار جور شخصیت قدیمی داره که میتونن کلی داستانی جذاب از دنیاش بکشن بیرون.
همون حرف پست قبلیم، چرا فرمولی رو که جواب داده تغییر بدن؟ اگه همه با داستانش مشکل میداشتن قطعا نمراتش پایین میومد و نظرات مردم نسبت بهش منفی میشد و نسخه بعدی سیستمشو تغییر میدادن اما نشد.
تمرکز بیشتر روی شخص ایلوی که گفتی چیزیه که منم خیلی دوس دارم مخصوصا چون شخصیت زن درست و حسابی کم داریم اما نیازه در کنارش شخصیتای فرعی قوی هم داشته باشه که بتونن با هم ارتباط بگیرن و داستانو بسازن، نیازه بک استوری داشته باشن و بیشتر به گذشتشون اشاره بشه، اینا هم نیاز به تایم داره درآوردنش تو یک بازی اکشن محور مثل این کار سختیه چون ممکنه به پیس ـش ضربه بزنه و اونی که واسه روبات کشی و گیم پلی اکشن اومده بازی کنه میگه اینا چیه، زود رد کن بریم فلان روبات باسو بترکونیم :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or