High Definition Center

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
نظر به اینکه هر روز داره اخبار مربوط به HDDVD و BD توی سایت زیاد میشه به نظرم بد نیومد که یه تاپیک مستقل درباره این موضوع داشه باشیم و این بحثو اینجا ادامه بدیم. دوستان خواهشا لطف کنن و اخبار مربوطه رو اینجا بزارن :
1) اخبار مربوط به HDDVD وBD
2) اطلاعات درباره پلیر ها و دستگاه های مربوطه
3) تاریخ انتشار فیلم ها
4) درایو های کامپیوتر برای HDDVD وBD
5)نحوه ستاپ بر روی تیوی و Home Theatre توسط Standalone Player
6)نحوه استفاده از HDDVD و BD روی کامپیوتر
7) review ها و مقاله های مزبوطه درباره HDDVD و BD از سایت های مختلف
8) نحوه استفاده از PS3 و X360 به عنوانHDDVD/BD پلیر

امیدوارم این هم تاپیک پرکاری بشه و بچه ها استفاده کنن.. از مدیران هم خواهش میکنم اون چند پست اخر توی تاپیک اخبار داغ کنسول ها که دریاره این موضوعات هست اگر زحمتی نیست به اینجا منتقل کنن
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
lcd ما 1080i رو ساپورت ميكنه ولي 1080p رو نه ( 32 اينچ ). من يجا پرسيدم چرا ساپورت نميكنه گفتن چون lcd شما كوچيكه. آيا اين درسته؟
اصولا رزولِیشنهای 720p و 1080p در LCD 32 اینچ به اونصورت قابل تشخیص نیست . تفاوت این رزولِیشنها در سایزهای بالای 40 اینچ آشکاره .
من كابل كومپوننت ميزدم بازي ميكردم.
حالا كابل HDMI خريدم . كيفيتش خيلي بهتر از كومپوننت هست؟
کابل HDMI چون سیگنالهای تصویری رو به صورت دیجیتال منتقل میکنه کمی کیفیت بهتری نسبت به Component داره (با کمی دقت میشه فهمید )
 

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,793
ببين lcd ما 1080i رو ساپورت ميكنه ولي 1080p رو نه ( 32 اينچ ). من يجا پرسيدم چرا ساپورت نميكنه گفتن چون lcd شما كوچيكه. آيا اين درسته؟
من كابل كومپوننت ميزدم بازي ميكردم.
حالا كابل HDMI خريدم . كيفيتش خيلي بهتر از كومپوننت هست؟
ببين دوست عزيز اگر دقت کرده باشيد اکثراً tv های بالای 40 اينچ از 1080p پشتيبانی ميکنن و Tv های کمتر از 40 اينچ اگر از 1080p پشتيبانی کنن طرف برای اين که بخواد جزئيات کامل رو مشاهده کنه بايد تو فاصله خيلی نزيک بشينه ( کمتر از 1 متر ) تا بتونه جزئيات بيشتری ببينه..اونم تازه با دقت بسيار زياد ( نسبت به 720p و 1080p عرض ميکنم )
کلاً tv هايی که زير 40 اينچ هستند ، لزومی به استفاده از 1080p ندارن..به خاطر همينم هست خيلی کم مشاهده شده Tv هايی با سايز زير 40 اينچ از 1080p پشتيبانی کنن...
 

Wakashizuma

مدیر سابق
کاربر سایت
Oct 10, 2005
878
نام
Ashkan
BDA = Blu-Ray Disc Media Larger than 50GB Incompatible with Existing Players

خب یک سری دوستانی بودن که اصرار میکردن که قراره دیسک های بلوری با حجم بیشتر از 50GB هم به بازار بیان و با پلیر های کنونی هم compatible باشن
امروز خود BDA اعلام کرد که دیسک های 100GB یا 200GB با پلیر های کنونی compatible نیستن!

Even though Blu-ray disc technology allows creating multi-layer high-capacity media that can store hundreds of gigabytes of data, the Blu-ray disc Association (BDA) claims officially that existing Blu-ray disc players will not be compatible with 100GB or 200GB BD media. Nevertheless, BDA claims that 50GB will be enough for movies for many years to come

لینک

---------------------------------------

.
کابل HDMI چون سیگنالهای تصویری رو به صورت دیجیتال منتقل میکنه کمی کیفیت بهتری نسبت به Component داره (با کمی دقت میشه فهمید )

البته با کابل های کیفیت بالای کامپوننت میشه loss رو به حداقل رسوند اما خب معمولا گرون در میان
اما حرف شما درسته HDMI به خاطر اینکه دیجیتال هستش هیچ گونه loss نداره موقع انتقال تصویر
 

Radiance

کاربر سایت
Sep 19, 2007
1,658
نام
امین
سلام برادران.نمبدونم این سوال به اینجا مربوطه یا نه؟!

ویدئوهایی که پسوندشون .ts هست و با دیویبی رکورد شدن رو با چه نرم افزاری میشه دید؟نرم افزارهایی که فایلهای hd معمولی رو نشون میدن تو اینا کم میارن.سی پی یوی منم ضعیف نیست ولی تو نشون دادن به مشکل خوردم.شدیدا فریز دارن.چه کنم؟
 

outpost

کاربر سایت
Dec 9, 2009
1
سلام برادران.نمبدونم این سوال به اینجا مربوطه یا نه؟!

ویدئوهایی که پسوندشون .ts هست و با دیویبی رکورد شدن رو با چه نرم افزاری میشه دید؟نرم افزارهایی که فایلهای hd معمولی رو نشون میدن تو اینا کم میارن.سی پی یوی منم ضعیف نیست ولی تو نشون دادن به مشکل خوردم.شدیدا فریز دارن.چه کنم؟

با KM player پخش ميشه.:smile:
 

ehsan11

کاربر سایت
Dec 30, 2008
124
کیفیت

سلام دوستان
من بلوری فیلم Dark Knight رو دارم.ولی اون کیفیتی که ازش انتظار داشتم رو نداره.
مثلا پشت صحنه هاش از خود فیلم کیفیتش بیشتره یا مثلا فیلمهایی که نحوه ساخت
بازی انچارتد رو در دیسک بازیش گذاشتن با اینکه 720 هست ولی کیفیتش خیلی بیشتره.
تلویزیونمم سامسونگ 32 فول هست. حالا نمیدونم همه فیلمها همینجورین یا من انتظار
بیجایی دارم؟میتونه ربطی به تلویزیون داشته باشه؟:cheesygri
 

JohnnyCage

کاربر سایت
Mar 4, 2009
60
نام
هادی
تفاوت اساسی بین دو فرمت AVCHD با 1080P)FULL HD) یاBluRay در چیست؟
آیا AVCHD خروجی با کیفیت 1080P را میدهد یا در حد نمایش 720P هست؟
اگه اشتب نکنم فرمت فایلهایH.264 ,AVCHDهست و فرمت فایلهای m2ts ,Blu Rayهست.خواهشا بگید که کیفیت تصویر در کدام یک بالاتر هست و با چه نرم افزاری میشه آنها را با کیفیت بالا روی کامپیوتر اجرا کرد؟
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
AVCHD یه فرمتی ـه که برا ضبط و پخش HD Contents روی storage هایی مثل DVD و SD-SDHC مموری کارت ها و هارد دیسک ها ساخته شده . (البته با کیفیت و interactivity خیلی کمتری نسبت به Blu-ray!)
AVCHD فقط می تونه از کدک ـه MPEG-4 AVC/H.264 برای تصویر استفاده کنه و در ضمینه ی صدا هم فقط از Dolby AC-3 و linear PCM پشتیبانی می کنه و Uncompressed linear PCM رو ساپورت نمی کنه !

آیا AVCHD خروجی با کیفیت 1080P را میدهد یا در حد نمایش 720P هست؟
AVCHD از هر سه کیفیت ـه 720p, 1080i و 1080p پشتیبانی می کنه اما ...
اما به طور مثال data rate در DVD هایی که از این فرمت استفاده می کنند از 18 Mbit/s تجاوز نمی کند در حالی که این نرخ برای Blu-ray ها به 40 Mbit/s و 54 Mbit/s می رسد. البته data rate برای مموری کارت هایی که از این فرمت استفاده می کنند به 24 Mbit/s هم می رسد ولی هنوز با 40 Mbit/s خیلی فاصله دارد.
در زمینه ی interactivity هم که بسیار محدود تر از Blu-ray ـه.
اگه اشتب نکنم فرمت فایلهایH.264 ,AVCHDهست و فرمت فایلهای m2ts ,Blu Rayهست.
.m2ts یه مدیا کانتِینِر ـه, که برای muxing ـه استریم های مختلف استفاده می شه. و یکی از کاربرد های این کانتینر, ذخیره سازی مضمون های AVCHD ـه.
حالا دقیقا منظورتون از "فرمت فایل های blu-ray" رو نمی دونم ولی اگه منظورتون کدک های ویدئویی ـش هست که سه تا کدک ـه mandatory داره که عبارت اند از H.264/MPEG-4 AVC و MPEG-2 Video و VC-1 و شرکت ها موظف اند از یکی از این کدک ها در عناوین شون استفاده کنند.
 
آخرین ویرایش:

JohnnyCage

کاربر سایت
Mar 4, 2009
60
نام
هادی
با تشکر از جوابتون جناب Wroth Master.بنده یه نمایندگی محصولات سونی و جی وی وسی و پاناسونیک دارم و برای نمایش تصاویر HD از دستگاهShare JVC VUD-50استفاده میکنم که هم به عنوان رایتر عمل میکنه و هم یه پلیر فایلهای با فرمت AVCHD هست.حالا JVC یه دستگاه توپ داده بیرون که هم توانایی ضبط داره و هم توانایی پخش بصورت FullHDرا داره که دارای درگاه مموری کارت نیز هست،منتها BluRay نداره،چند خروجی از جمله HDMI را داره.حالا میخام بدونم این دستگاه با کیفیت بهتری تصاویر را پخش میکنه یا اون DVD SHARE؟حقیقتش میخام یه دستگاهی باشه که هم قیمتش مناسب باشه و هم خروجی با کیفیت HDرا بده!اگه میشه یه پلیر معرفی کنید با این ویژگی و قیمت مناسب که برای نمایش حداقل 4 LCD مناسب باشه.
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
Share JVC VUD-50
فک کنم منظورتون Share JVC VD-50 بود ! این Share Station ـه شما می تونه تصاویر رو Upscale کنه و تصاویری با رزولوشن 1920x1080/50P ارائه بده ... اما این رزولوشن ـه Native ـش نیست دیگه و کیفیت HD واقعی تحویل نمی ده به شما!!
اما سوالتون:
با این توضیحی که دادید پس کلا دور ـه 3D Ready Blu-ray Player ها رو خط می کشیم !
بعد فک نکنم اصلا Share Station ـی باشه که Blu-ray Disk رو پخش یا Burn کنه !
پس اگه شما دنبال کیفیت بهتر هستید باید یه Blu-ray Player بخرید ... از بین مدل های پاناسونیک یه DMP-BD65 هست که فک کنم فردا هم تو بازار ژاپن ریلیز می شه و قیمت ـش برا ما دور و بر 300 اُیرو ـه !
 
آخرین ویرایش:

JohnnyCage

کاربر سایت
Mar 4, 2009
60
نام
هادی
بازم از شما ممنونم بخاطر راهنمایی خوبتون!حالا یه سوالی ازت دارم:به نظر شما تو کل مارکهای LCD به لحاظ پانل،کیفیت،FullHDبودن و نسبت قیمت به کیفیت کدام شرکت از همه لحاظ بهترین است؟از نظر خودم LCDهای فوق العاده JVC به همه لحاظ جزء بهترینهاست!مثل سریهای Z49 آن که تصاویر FullHD واقعی را به نمایش میگذارند.در مورد LEDهای آن هم همینطور مخصوصا مدلهای DV1 و مدل فوق العاه عالی WX70 که دارای کالیبراتور رنگ هست و پردازش 120 هرتزی دارد!که هر دو مدل موتور پردازشی شاهکارDynaPix HD2 را یدک میکشند!همچنین تکنولوژی جالب و منحصر بفرد HandyCap و کنترل عملیات از طریق لمسی و طراحی زیبا و قابلیت تنظیم ارتفاع و ....اگه شما کیفیت تصاویر این مدلها را دیده باشید با من هم عقیده خواهید بود و پر واضح هست که این سریها با قیمت و کیفیت مناسب توانایی رقابت با مدلهای تاپ سونی را نیز دارا خواهند بود!حال نظر شما را در این مورد میخواهم بدانم!
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
خوب اینکه بگی کدوم برند بهترین ـه کار سختی ـه ... اصلا کار نشدی ـه :d
ولی در کل به نظر من سامسونگ و پاناسونیک محصول های فوق العاده خوبی دارند.
مثلا سری ـه UNB8500 ـه سامسونگ که LED-based LCD هستند, کلا وحشتناک اند :d
پلاسما TV های پاناسونیک مثل سری ـه TC-PG10 هم خیلی خوب اند !

سری ـه Z49 هم خوب هستند مخصوصا اون سه listening mode ـی که برای صدا دارند که برای یک TV بسیار خوب ـه!

البته الان بحث ـه 3D Ready TV ها خیلی داغ ـه (مثل ـه سری ـه C7000 ـه سامسونگ که قرار ـه زیر 2000 دلار قیمت داشته باشه !!!!) و باید ببینیم با فراگیر شدن تکنولوژی های سه بعدی, این TV ها چطور عمل می کنند.
===========================================================================

راستی یه خبر هم بود مربوط به قابلیت سه بعدی PS3 بعد از عرضه شدن Firmware جدید ـش!:
ps3-3d-02-14-2010.jpg


البته این firmware هنوز به طور گسترده در اختیار عموم قرار نگرفته است ولی یک debug build از firmware ـه 3.20 در اختیار سازندگان قرار گرفته که به طور مشخص (همون طور که در عکس هم می بینید!) شامل یک آپشن برای 3D Video Output در قسمت Setting خواهد بود.
هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ی این firmware به صورت عمومی ذکر نشده اما بنا به گمانه زنی ها تابستان سال آینده شاهد عرضه ی گسترده ی این firmware خواهیم بود !
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
با یه فایل HD با پسوند WMV مشکل پیدا کردم.PS3 تصویر رو پخش میکنه ولی صدا رو نه
File Info رو که برسی کردم دیدمصدا با فرمت windows audio 3 ذخیره شده.
دو تا سوال دارم:
1-PS3 مگه WMA رو ساپورت نمیکنه؟ تا حالا مشکلی با فایل های wma نداشتم.ممکنه با wma3 مشکل داشته باشه؟
2- من نمیخوام با Convertor سر کار داشته باشم.راهی هست صدا و تصویر رو آزاد کنم و فرمت صدا رو تنها کانورت کنم و فایل HD رو با فرمت صدای WMA2 یا WMA 1 داشته باشم؟
 

tourk

کاربر سایت
Apr 27, 2008
345
نام
سعید
سلام

دیروز یه LCD TV سامسونگ 32 اینچ سری 3 مدل 350 گرفیتیم ولی کیفیت خروجی برنامه ها تلویزیون همین شبکه های خودمون خیلی پایینه ، اصلا قابل تحمل نیست! یا مشکل از کیفیت برنامه های صدا و سیماست که کیفیت و رزولوشنشون پایینه یا TV ؟ اطلاعات بیشتر در مورد TV رو در اینجا می تونید ببینید.
ممنون می شم کمک کنید!
 

davood-2009

کاربر سایت
Jan 16, 2010
36
نام
داود
سلام

دیروز یه LCD TV سامسونگ 32 اینچ سری 3 مدل 350 گرفیتیم ولی کیفیت خروجی برنامه ها تلویزیون همین شبکه های خودمون خیلی پایینه ، اصلا قابل تحمل نیست! یا مشکل از کیفیت برنامه های صدا و سیماست که کیفیت و رزولوشنشون پایینه یا TV ؟ اطلاعات بیشتر در مورد TV رو در اینجا می تونید ببینید.
ممنون می شم کمک کنید!

سلام
هيچ ربطي به پنل نداره
به اين نمايشگرها ميگن HDTV نه SDTV براي تصاوير وضوح بالا طراحي شدند
بهترين مدل سوني هم روي تيونر تصويري بدتر از پنل شما داره
همينطور كه تصاوير وضوح بالا را عالي پخش ميكنند تصاوير آنالوگ بي كيفيت را هم بد نشون ميدن, اين حرف استاد برزين هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر