Heavy Rain: The Origami Killer

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
*بسم الله*

این انجمن مخصوص بازی Heavy Rain ساخته ی شرکت Quantic Dream (سازنده ی عنوان Fahrenheit) بوجود اومده که تقریبا تا به امروز در این سایت عنوانی غریب و ناآشنا بود و توجه زیادی بهش نمیشد.
چون به تازگی خبرها و شاتهای بازی بیش از پیش در دسترس قرار گرفته , این تصمیم رو گرفتم که اقدام به ایجاد یک انجمن برای این بازی بکنم.امیدوارم تمامی موارد و اطلاعاتی که مربوط به این بازی هست رو در تاپیک و انجمن خودش قرار بدین تا دیگر دوستان هم از این اطلاعات بهره مند شوند.
در صورتیکه علاقه دارین خبرهاتون رو در قسمت اخبار بگذارین تا تشکرات بیشتری نصیبتون بشه , کسی جلوتون رو نمیگیره (و نمیتونه بگیره !) ولی امیدوارم که این اطلاعات رو بعد از قرار دادن در قسمت اخبار , در این تاپیک هم قرار بدین.

باز هم از همکاری همتون کمال تشکر رو دارم...Nemesis
 

Ali-360

کاربر سایت
Feb 14, 2007
1,140
نام
شک داری؟؟؟ گفتم که علی
Genre: Adventure
Developer: Quantic Dream
Publisher: TBA
Release Date: Fall 2008

heavy-rain-01-thumb.jpg

http://www.ps3land.com/previews/heavyrain/heavy-rain-01.jpg


heavy-rain-02-thumb.jpg

http://www.ps3land.com/previews/heavyrain/heavy-rain-02.jpg


heavy-rain-03-thumb.jpg

http://www.ps3land.com/previews/heavyrain/heavy-rain-03.jpg


heavy-rain-04-thumb.jpg

http://www.ps3land.com/previews/heavyrain/heavy-rain-04.jpg

images

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/711/711613/heavy-rain-20060607010130724.jpg


heavy-rain-20060510114756453-000.jpg


heavy-rain-20060510114755781-000.jpg



این بازی شبیه بازی فارنهایت هست ، اول درمورد فارنهایت بگم که این بازی در سال 2005 توسط Quantic Dream ساخته و توسط شرکت Atari منتشر شد. سبک فارنهایت ماجرایی بود و میتوان گفت که تا به حال بازیی اینجوری ساخته نشده بود و واقعا جدید و هیجان انگیز بود و بیشتر به جای اینکه شبیه بازی باشد شبیه فیلم بود که باید دکمه هایی میزدید تا این فیلم ادامه پیدا کند و جاهایی که باید تصمیم میگرفتید آزاد بودید و هر کاری می توانستید بکنید و خلاصه این بازی توانست جایزه های فراوانی هم بگیرد. اما حالا شرکت Quantic Dream در حال ساخت بازیی انحصاری به نام Heavy Rain برای کنسول PS3 هست که فعلا چند دموی کوتاه از بازی عرضه شده و هیچی درمورد بازی گفته نشده به همین دلیل هر چیزی از این بازی شنیدید بدونید که شایعه هست (ممکنه شایعه تایید بشه!). اما دموی بازی زنی را نشون میده که توی آشپزخانه روی صندلیی نشسته هست و گریه می کند ناگهان بکگراند سفید میشود و زن تفنگی رو روی سرش میگیره و میخواد خودش رو بکشه و با خودش حرف میزنه ولی این کار رو نمیکنه دوباره صحنه به آشپزخانه برمیگردد و...
این بازی سال 2008 برای کنسول PS3 خواهد آمد که با اینکه من فنبوی 360 هستم ولی ناچارن حاضر هستم به خاطر این بازی کنسول PS3 را تهیه کنم ، چون من همیشه آرزو داشتم فارنهایت 2 ساخته بشه اما مثل اینکه شرکت Quantic Dream تو فکرش بازیی بزرگتر از فارنهایت هست که باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه میشود...
البته ناشر بازی هم انتخاب نشده و صددرصد شرکت آتاری نخواهد بود چون این شرکت رو شرکت EA خریداری کرده و امیدواریم شرکت بسیار توپی مثل Ubisoft یا خیلی از شرکتهای دیگر ناشری این بازی را به عهده بگیرند

چند روز اخیر هم دو عکس انفجاری از بازی عرضه شده که معلوم نیست در حال رندر هست یا از پیش رندر شده هست ، چون به قدری گرافیکش بالا هست که تو هیچ بازی دیگری دیده نشده! برای اطلاعات بیشتر:
http://forums.bazicenter.com/showthread.php?t=10854


دموی 1

دموی 2
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
Heavy Rain UnFinished Conclusion

نوشته ی زیر مطلبی بود که در مورد عکسهای جدید بازی در قسمت اخبار گذاشته بودم...تکراری هست ولی به پربارتر کردن تاپیم کمک خواهد کرد :


من عادت ندارم که نوشته ی کسی رو نقل قول کنم و بعد از این همه مدت که دوباره توی سایت اومدم هنوز هم با نظرات نقیض دوستان روبرو هستم که باید حتما اشاره کرد که جای تاسف داره.

به جرات میتونم بگم که کسی مثل من دنبال این بازی رو از سال 2006 نگرفته و اطلاعاتش در مورد بازی به اندازه ی من نیست.برای همین امیدوارم که منو بخاطر اینکه به خودم جرات دادم و وارد بحث داغتون شدم ببخشید.

قبلا هم در مورد این بازی توضیح داده بودم و الان هم به توضیح های قبلیم در مورد انحصاری بودن این عنوان و سیستم رندرینگش که Real-Time هست یا نه اضافه میکنم.

Engine جدیدی در کار نیست.Engine جدید بازی همون تلفیق دو بازی Omikron و Fahrenheit هستش.Cage در طی 3 مصاحبه حرفهای نقیضی زده در مورد موتور بازی ولی در آخر (GDC 2006) مشخص کرد که موتور بازی , موتور جدیدی نیست و سیستم رندرینگ جدید بازی فقط جدید محسوب میشود.
در کل این اقدام بهترین اقدامی بود که QuanticDream انجام داد چونکه به جای دوباره نویسی Source Code های زمانبر بازی , QD اقدام به تصحیح خطاها و اضافه کردن تکنولوژیهای کرده که در Fahrenheit و Omikron دیده شده بودند.

به Real-Time بودن و یا نبودن بازی میرسیم.QD عادت نداره بازیهاش رو Pre-Rendered بسازه و با Nomad Soul (همون Omikron که اغلبتون بازیش نکردین) و Fahrenheit (همون Indigo Prophecy که اغلبتون بازیش کردین) ثابت کرد که روی دو موضوع تاکید بسیار عظیمی داره : روایت داستان و احساسات
هر دوی عناصر بالا نیازمند موتوری بودن که بصورت همزمان به رندر کردن تصاویر بپردازه و سازنده ها بتونن در صورت نیاز صحنه هایی رو که با MoCap گرفته بودن رو تصحیح کنن و همین یک فاکتور نیاز دوباره را به یک سیستم همزمان افزایش میداد.

تا حالا راجع به اشک فکر کردین ؟ اشک میتونه دریایی از احساسات رو با خودش به همراه بیاره...و تا حلا چند تا بازی دیدین که از این امتیاز در بازیهاشون استفاده بکنن ؟
در طول تاریخ بازیهای رایانه ایی فقط چند شرکت معدود بازیسازی اقدام به نوشتن برنامه ایی برای به تصویر کشیدن اشک (رندر کردن اشک) کردن که در بالای این لیست و در سالهای اخیر فقط دو بازی تونستن که این کار رو به خوبی انجام بدن : Metal Gear Solid 3 و Heavy Rain

اگه به حرفم شک دارین میتونین آخرین تریلر عرضه شده ی بازی معروف Capcom یعنی Devil May Cry 4 رو دوباره ببینین.به اشک Nero بعد از اینکه Kyrie غیب میشه توجه کنین : اشک Nero در بازی DMC4 (یعنی یکی از بازیهای برتر شرکت Capcom ) چیزی نیست جز یک Particle بسیار ساده ! حتی اشک Nero از فیزیک درستی تبعیت نمیکنه و مثل گلوله به بیرون پرتاب میشه.
در واقع همون افکتی که برای محو کردن Kyrie استفاده شد (Particle Effects) , برای بوجود آوردن اشک Nero نیز مورد استفاده قرار داده شده است.

بنابر توضیحاتی که در بالا دادم (احتیاج به سیستم همزمانی که هم دموها رو به تصویر بکشه و بالطبعش بازی ها را هم به تصویر بکشه , بتونه احساسات رو بصورت Real-Time نشون بده و ...) احتیاج این شرکت به موتوری همانند اون چیزی رو که در Fahrenheit دیدیم بیش از پیش میکنه.

در طی مراسم E3 2006 دمویی که بعنوان Tech Demo ی بازی بصورت Real-Time بر روی PS3 اجرا شد , نشان دهنده ی برخی عناصر بازی بود.
مهمترین چیزی که من توی دنیای بازیها بهش علاقه دارم و باعث پیوند همیشگی من و یک بازی میشه , احساسات و Emotion یی هست که در اون بازی به تصویر کشیده میشه.
صورت هر انسان بهترین مرجع برای نشون دادن احساسات درونیش محسوب میشه و اگه بخوایم دقیقتر بشیم باید گفت که چشمهای انسان منبع اصلی احساسات اون محسوب میشن.
به همین دلیل بود که Cage در اواخر سال 2004 تاکید کرد که تمرکز شرکتش بر روی نشون دادن احساسات در صورت بیش از پیش خواهد شد.
بازیهای QD دارای MoCap بسیار زیادی هستن , شاید برای اینکه دومین استودیو (و در آینده ی نزدیک اولین استودیو) ی بزرگ MoCap رو در کل اروپا برای خودش داره و بهمین دلیل از نظر بوجود آوردن کوچکترین MoCap ها حتی از شرکتهایی مثل Ninja Theory (سازنده ی Heavenly Sword که بعد از Metal Gear Solid و Fahrenheit بیشترین استفاده رو از Mocap داره) نیز میتونه پاش رو فراتر بگذاره.
یکی از همین اقدامات QD در بوجود آوردن احساسات وصل کردن بیش از 50 عدد حسگر اصلی (و 75 عدد حسگر فرعی) به صورت Actor های MoCap بود که در انتها به بارآوردنده ی یک چیز بود :نشون دادن احساسات انسانی در صورت یک انسان
و باید اعتراف کنم که بعد از دیدن تریلر سال 2006 و عکسهایی که در صفحه ی اول گذاشته شده بود , که QD به هدف غایی ش برای رسیدن به Engine یی که بتونه احساسات رو نشون بده , رسیده.

عکسی که در صفحه ی اول دیدیم یک انفجار گرافیکی نیست که خیلی ها در برابرش ایستادگی میکنن , بلکه تمام تلاشی هستش که شرکت QD در طی این چند سال (از 2005 تا به امروز) برای بازیهاش کرده : به تصویر کشیدن صورت انسانها

صورت فردی که دیدین از یک سری Mapping های معروف و برخی دیگر که جدید هستن استفاده میکنه که باعث میشه که همچین چهره ایی رو با این جزئیات بشه رندر کرد :

Normal Mapping که امروزه در بیشتر بازیهای استفاده میشه.

Specular Mapping (نسل سه) برای چشمها

HDR Lighting بر روی پوست

MSAA برای کل صورت و بخصوص یک سری لبه های خاص

Parallax Mapping و Bump Mapping برای پوست صورت

و یکی سری Mapping های ناشناخته ی دیگر همچون Mapping جدیدی که QD بهش میگه DM

****************************

درست کردن چنین صورتی به کمک تکنولوژیهای حاضر به هیچ وجه سخت نیست و Crysis شاهدی بر این مدعی محسوب میشه.ولی خواهش میکنم که چیزی رو اشتباه نگیرین : Crysis این سطح جزئیات رو در همه چیز داشت و شاید نتوان با همون جزئیات Heavy Rain رو رندر کرد ولی بیشترین تمرکز QD در Heavy Rain بر روی نورپزدازیهای و صورت انسان بوده (مصاحبه ی سال 2006 ) و باز هم میگم که QD به هدف اصلیش رسیده.


به موضوع انحصاری بودن این بازی میرسیم.
برین یک سری به سایت QD بزنین.من قبلا این خبر رو گذاشتم و با آب و تاب تحلیلش کردم ولی میخوام که ایندفعه خودتون هم به سایت www.QuanticDream.com سری بزنین و این مطلب رو بخونین.

مطلب یک فایل PDF کوچولو هستش که باید دانلود بشه.درش توضیحی مختصر در مورد قرارداد جدید بین Sony و Quantic Dream داده شده که توضیح میده که QD موظف هستش برای شرکت سونی و بر روی کنسول PS3 عنوانی رو بصورت انحصاری عرضه کنه.
دیوید کیج در مورد PS3 گفته که تنها کنسولی هستش که قابلیت اجرای اهدافشون رو داره و میتونه تکنیکهایی رو که اونا دوست دارن رو اجرا کنه.اگه توجه کرده باشین میفهمین که کیج در سال 2006 همین حرف رو برای Heavy Rain بر روی PS3 زد.
اصلا این موضوع رو ولش کنین.برین یه سری به بازیهای ساخته شده و در دست ساخت QD در خود سایت بزنین , اونجا میبینین که تنها بازی در دست ساخت QD همین Heavy Rain خودمون هستش و برخلاف یک سری که میگن این بازی انحصاری مخصوص PS3 میتونه یک چیز دیگه باشه (یعنی امیدوار هستن که چیز دیگری باشه) بازی دیگری توسط QD در دست ساخت نیست.
Omikron (Next Generation) هم پروژه اش در مراحل اولیه باقی مونده و QD اعلام کرده که اول HR توزیع میشه و بعد کار اصلی بر روی این عنوان شروع خواهد شد.

خب ! دو دو تا چهار تاست !

دموی همزمان بازی در سال 2006 بر روی PS3 اجرا شد.

کیج اعلام کرد که فقط PS3 میتونه اهدافش رو به عمل برسونه.

سونی و QD یکسال بعد از اولین نمایش و در ماه سپتامبر با هم قراردادی مبنی بر ساخت بازی ایی انحصاری بر روی PS3 بستند.

کیج در 3 ماهه ی آخر 2007 طی مصاحبه اش با مجله ی فرانسوی (مصاحبه ایی بسیار کوتاه و در اندازه ی چند خط) اعلام کرد که هنوز نظرش رو در مورد PS3 داراست.



من نمیخوام چیزی رو به اثبات برسونم چونکه شاید بعدا نقضی براش پیدا بشه ولی طبق گفته ها و شنیده های فعلی میشه انتظار داشت که عنوان (بهتر هستش بگم که ابر عنوان) Heavy Rain فعلا عنوانی مجازا انحصاری برای PS3 محسوب میشه مگر اینکه نقضش ثابت بشه.


*****************************

خب ! به انتهای این تحلیل مزخرف بلند بالا نزدیک میشم و امیدوارم که مفید واقع شده باشه.چند وقتی بود که توی سایت نبودم و در طی ورود دوبارم امیدوار بودم که کم لطفی های دوستان و خودم رطرف شده باشه ولی متاسفانه میبینم که اینجا همون آش و همون کاسه هست !
عنوان Heavy Rain جزو معدود بازیهایی هستش که من اون رو واقعا نسل بعد میخونم.لیست بازیهای مورد انتظار من هر روز دارن کمتر و کمتر میشن و فکر کنم که در آخر فقط همین چند تا بازی از قبیل FF XIII , Heavy Rain , Fable 2 , Beyond Good & Evil , Silent Hill و صد در صد Metal Gear Solid 4 باقی بمونن !

در کل و در انتها امیدوارم که همتون موفق باشین.

متشکرم...محمد مهدی حاجی اسمعیلی
 

Ali-360

کاربر سایت
Feb 14, 2007
1,140
نام
شک داری؟؟؟ گفتم که علی
ممنون محمد جان اما چند تا سوال برام پیش اومد که اگه بتونی جواب بدی ممنون میشم

Engine جدیدی در کار نیست.
چطور ممکنه با اون موتور گرافیک ساده همچین گرافیک رویایی رو نشون بدن؟ تو مطمئنی موتور گرافیکی تغییر نکرده؟ منبع؟

به Real-Time بودن و یا نبودن بازی میرسیم
آخر سر من نفهمیدم رئال تایم هست یا نه اون دو عکس جنجالی؟
آخه بحث ما سر اشک ریختن نیست تو میتونی لکه های صورت و رگهای چشم! زنه رو هم ببینی!! یعنی بازم میگی رئال تایمه؟

و اینکه ناشر بازی سونی هست؟
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
آخه بحث ما سر اشک ریختن نیست تو میتونی لکه های صورت و رگهای چشم! زنه رو هم ببینی!! یعنی بازم میگی رئال تایمه؟

علی جان سلام.

مجبور شدم که عکس دموی چند سال پیش رو Upload کنم تا بتونم در موردش توضیحاتی بدم :

6q2te6a.jpg


همونطور که توی عکس دموی سال 2006 میبینی حتی قرمزی چشمها و شفافی اونها در اون عکس هم قابل دیدن هستن که نشون دهنده ی این هست که این طرز نمایش حتی اون موقع هم بوده ولی در مورد لکه های صورت و برآمدگیهای مجازی صورت باید به Mapping ها رجوع کرد و خوشبختانه تکنولوژی های گرافیکی اینقدر پیشرفت کرده که بتونن همچنین جزئیاتی رو به کمک Mapping ها ممکن کنند.نمونه اش رو توی بازی Rage و یا حتی Crysis دیدی.

در مورد Engine هم اشاره میکنم که این تفکر که هر Engine جدیدی بسیار خوب هستش , تفکر غلطی محسوب میشه.

Chrome Engine که بازیهای Call Of Juarez و WarHound رو بهمراه میاره نسخه ایی بروز شده از Chrome Engine های نسخ قبلی هستش.

CryEngine 2 هم همین روال رو طی کرده.

id tech ها هم که معرف حضور هستن (ولی فعلا مدرکی ندارم که بتونه نشون بده که موتورهای شرکت id فقط بروز میشن و از ابتدا نوشته نمیشن)

برای همین خودتون را با این موضوع که موتور از اول نوشته شده و یا نه , مشغول نکنین.
من نمیتونم صد در صد به کسی قول بدم که این تصویری که دیدین In-Game بوده یا نه ولی با توجه به سابقه ایی که از QD دیدم و نیازش رو به نمایش احساسات به خوبی درک میکنم (فکر کردین چرا فقط ScreenShot هایی از صورت نمایش داده شده و هیچ چیز دیگه ایی در اون بغیر از چشمها و صورت دیده نمیشه ؟) و با توجه به دموی Real-Time یی که در سال 2006 برای بازی دیدم (و هنوز هم فکر میکنم یکی از برترین دموهایی بوده که در زندگیم دیدم) , میتونم بگم که این عکس به احتمال زیاد Real-Time هست.

متشکرم...Nemesis
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
با تشکر فراوان از مهدی جان عزیز

نکته:حالا کاری به این کارا ندارم. بازی خوبی بشه، حالا انحصاری و مشترکش زیاد به حال من فرق نداره. اون کسائی رو بگو که باید بالای 100 تومن سرش بسولفن! ( در خوش بینانه ترین حالت ممکنه 100 تومن ).

خب.... مثلا که چی!! نمیشه تو یه بازی برای نشان دادن احساسات از اول تا آخرش روی صورت و چشم طرف Close up باشن و همش تصویرهای Zoom in نشون بدن. حالا میخواد گرافیک اون در حد واقعیت و Full Rendering و Real Time و In game باشه. گرافیک هر بازی تو کل اون خلاصه میشه نه تو رگ چشم و موژه طرف. محیط و آبجکتهای دیگه رو هم نشون بدن ببینیم دنیا دسته کیه.

اصلا سبک این بازی چیه؟
اندازه محیطهاش چقدره؟
داستانش چطوریاست؟
ناشر بازی کیه؟؟
هزینه سرسام اور MC ها حرفه ای و دست مزد بازیگران و این همه مخارج سنگین دیگه رو کی قبول کرده؟

قول میدم اگر 1 اپسیلون هم امکان داشت که این بازی برای ps3 انحصاری باشه سونی تا الان گوش دنیا رو "کر" کرده بود.
فقط کافیه یکی از تبلیغاتی رو که برای ps3 در TV های ژاپن و امریکا نشون میده ببینید. قبل از اینکه تصویر mgs4 بیاد خیلی گنده مینویسه Exclusive برای Sony ps3. اگر قرار مراری بسته بود تا الان کاوانات ها خبر دار شده بودن.
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

تو اینکه ps3 واقعا کنسول بسیار خوبی یه شکی نیست ولی ماجرای این جمله های چیه جدیدا افتاده تو دهن اینا:
ما با ps3 اهداف باشکوه مون خواهیم رسید.
ما اژدهای درونی ps3 را بیدار کردیم!!.

بیخیال هم نمیشن. اقا این کنسول چی داره که اینا این جور مسائل رو مطرح میکنن. قوی هست ولی به اندازه خودش. الان PC های هست که اگر ps3 رو ضرب 2 بتوانه 2 بکنی باز هم 1 دقم قدرت اون رو نداره. پس میشه نتیجه گرفت که این حرفها بهانه ست.
حرفهای جناب کیج ( اقای سر خلوتیان!! ) قُپی بنظر میرسه. گوش ما که از این حرفها پر شده _سخنان گوهر بار کارگردانان HS و Lair رو که یادتونه و شاهکار تاریخی و فراموش نشدنی استاد کوتاراگی _

شرمنده که وققتون رو گرفتم . ولی ارزو میکنم که هر چه زودتر خبر مشترک بودن و مشخص شدن ناشر این بازی رو بشنویم که چون دوستان زیادی داریم که تک پلتفرم ـه هستن یا شرایط مالی مناسبی ندارن با *-/* اقتصادی بسیار قشنگ و خوشحال مملکت.
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
External Shi* Conclusion !

خب.... مثلا که چی!! نمیشه تو یه بازی برای نشان دادن احساسات از اول تا آخرش روی صورت و چشم طرف Close up باشن و همش تصویرهای Zoom in نشون بدن. حالا میخواد گرافیک اون در حد واقعیت و Full Rendering و Real Time و In game باشه. گرافیک هر بازی تو کل اون خلاصه میشه نه تو رگ چشم و موژه طرف. محیط و آبجکتهای دیگه رو هم نشون بدن ببینیم دنیا دسته کیه.

موافقم...بازی فقط توی یک سری اشک و آه و ناله خلاصه نمیشه و مطمئن هستم که محیط بیرونی بازی هم از زیبایی ایی به همین اندازه (و نه کمتر) استفاده خواهد کرد.
مجبورم بازدوباره به دموی Real-Time سال 2006 اشاره کنم :

در طی دمو بغیر از اجرای Bump Mapping ها , Parallax Mapping ها , Displacement Mapping ها (این همون Mapping ناشناخته ی QuanticDream با نام DM نیست) , Anti-Aliasing و Depth of Field سیستم های نورپردازی مختلفی نیز وجود دارد که فقط صورت انسانها نیستند.Bluring هم چه برای اجسام متحرک (Motion Blur) و چه برای اجسامی که در دور قرار گرفته اند (چیزی مثل Depth Of Field) استفاده شده است.

بازی از HDR Lighting به خوبی استفاده میکند : فقط به افکتهای رعد و برق یه کم نگاه کنین تا متوجه بشین که بغیر از چند بازی معدود , هیچکدوم در این چند سال اقدام به استفاده از افکت رعد و برق به کمک HDR نکردن و میتوان موفقترین ها رو در مرحله ی مقابله با Sorrow (در Metal Gear Solid 3) و همین بازی نام برد.

بازی از افکتهای تصویری و غالبا Post Processing استفاده میکند مثل Grain Effect و یا Noise Effect یی که بازی Silent Hill 2 برای اولین بار به دنیا معرفی کردش.

در ضمن خواهش میکنم که توجهتون به جزئیات از بین نره : قطره های بارونی که دارن از پنچره پایین میریزن , تکون حوردن برگ های گیاهی که بر روی یخچال قرار گرفته بخاطر باد , وجود بسیار زیاد Object های مختلف مثل ظرفها , برگه های روی یخچال , نوشته های چسبونده شده روی دیوار , نور هود که هی میپره و هی میاد , کیفیت برگه های مجله ایی که روی میز قرار داده شده (نشون دهنده ی این هستش که بازی از Texture های بسیار کیفیت بالا استفاده میکنه بطوری که میشه نوشته های مجله رو به راحتی تشخیص داد و یک سری ریزه کاریهایی که در بازیهای موفق اخیر اصلا ندیدیمشون...

تو اینکه ps3 واقعا کنسول بسیار خوبی یه شکی نیست ولی ماجرای این جمله های چیه جدیدا افتاده تو دهن اینا:
ما با ps3 اهداف باشکوه مون خواهیم رسید.
ما اژدهای درونی ps3 را بیدار کردیم!!


همه مون دیگه با این جملات آشنا هستیم و میدونیم که حربه ی تبلیغاتی بیشتر نیستن.کیج هم درست بعد از بستن قرار داد با Sony از این حرفها زده بوده.دیوید جیف (همون که دوست دارن بهش بگن جفی) و کاری بارلاگ (کوری بارلوگ) هم از این حرفها برای PS3 زدن.
کلیف بلزینسکی (کلیفی بی) هم از این حرفها برای 360 زده و گفته بود که نمیشه GOW رو برای PS3 ساخت.

ولی موضوع اینه که این حرفها دیگه برای اکثریت ما خریدار نداره.

سخنان گوهر بار کارگردانان HS و Lair رو که یادتونه و شاهکار تاریخی و فراموش نشدنی استاد کوتاراگی

من نمیخواستم این موضوع رو مطرح کنم ولی فکر میکنم که هنوز هم همه دارن در حق HS و Lair کم لطفی میکنن.
شاید HS کوتاه بود و شاید Lair بددست بودن ولی هر دو توی 3 سال اخیر در یک چیزی برتری داشتن : برای HS برتری Mocap و پردازش سینمایی صحنه هاش رو در نظر میگیرم (که در برخی از اونها تا 300 تا سرباز هم به صحنه کشیده میشد) و روی بوجود آوردن یک تجربه ی سینماییش پافشاری میکنم.
برای Lair هم افکتهای صحنه و طراحی و مدل سازیش رو در نظر میگیرم.هنوز که هنوزه هیچ شرکتی نتونسته درست و حسابی آب رو شبیه سازی کنه (حتی Valve و Epic...فقط Crytec به موفقیت رسیده که اونم هیچ تعجبی نداره) ولی Lair با درست کردن افکتهای آبی که ما تا حالا ندیده بودیم , همه رو شگفت زده کرد.مدل سازی موجوداتش هم که حرف نداشت.

یکی دیگه از مشکلات ما که هنوز باقی است تکیه به امتیازهای سایتهایی از قبیل GS و IGN هستش : سایتهای تجاری.
من هنوز هم واقعا متوجه نمیشم که چرا ما هنوز هم امتیازهای اونها رو مد نظر قرار میدیم.قریب به 90 درصد اعضای این سایت به GS اعتماد دارن و یک کم هم به اعتمادشون خدشه وارد نمیشه.
به نظرتون خروج Gertsmann و Navarro برای اثبات اینکه GS درپیت تر از همیشه شده کافی نیست ؟

به نظرتون 2.5 نمره کم دادن به یک بازی فقط به خاطر اینکه کوتاه بود , کار درستی هستش ؟ در حالیکه هم داستان , هم گرافیک , هم جذابیت و هم صداگذاری بازی در حد کارهای هالیوودی بودش (HS).

و یا 5.5 نمره از یک بازی کم کنن تا بگن که بازی بددست طراحی شده...آیا برای یک سری بازیهای معروف هم این نامردی ها صورت میگیره ؟ (Lair)

امیدوارم دوستان وقتی که میخوان در مورد یک بازی صحبت کنن , نقدهای انسانی رو در اونور کره ی زمین در نظر نگیرن که معلوم نیست به چی علاقه داره و افکارش از کجاا نشئت میگیره...امیدوارم خوبی یک بازی رو خودشون در نظر بگیرن و نه اینکه اعتماد و نظرشون رو در اختیار سایتهایی قرار بدن و قدرت اختیار و انتخاب رو از خودشون بگیرن.

ارزو میکنم که هر چه زودتر خبر مشترک بودن و مشخص شدن ناشر این بازی رو بشنویم که چون دوستان زیادی داریم که تک پلتفرم ـه هستن یا شرایط مالی مناسبی ندارن با *-/* اقتصادی بسیار قشنگ و خوشحال مملکت.

منم همینطور ولی امیدوار هم هستم که Microsoft دوباره از اون کارا نکنه !
شاید یکی از بزرگترین اشتباهای مایکروسافت در خرید شرکتهای اروپایی این بود که باید به جای LionHead Studios شرکت QuanticDream رو میخرید !

اگه مایکروسافت بازی رو در اختیار بگیره : بازی روی 360 و بعدش ویندوز میاد
اگه سونی بازی رو در اختیار بگیره : بازی فقط روی PS3 میاد
اگه یه ناشر درست و حسابی مثل UbiSoft بازی رو در اختیار بگیره : بازی روی ویندوز , 360 و PS3 میاد
اگه یه ناشر عوضی آشغال یعنی خود EA بازی رو در اختیار بگیره : بازی حتی روی GBA و DS و PS2 و Wii هم میاد !

به هر حال فقط میتونم بگم که امیدوارم این بازی آینده ی خوبی رو داشته باشه و موفقیتی رو مثل Fahrenheit به دست بیاره.

متشکرم...Nemesis
 

BIGBOSS LV99

کاربر سایت
Nov 19, 2007
138
نام
mahbod
اينطور که به نظر مياد قراره همون سبک فارنهايت را ادامه دهند.فارنهايت در نوع خودش خيلی جالب بود و من برای ديدن هر 3 پايانش خيلی زحمت کشيدم.آخه واقعاً ارزشش را داشت.با اين کادرها و حالات سينما اي بسيار جذاب و کارگردانی شده يکی از بهترين بازيها ی​
ps2 و بهترين بازی سبک ماجرايی ps2 است و خواهد بود.
اما اميدوارم تا تصميم های ما در طول بازی بر نتيجه ی بازی تأثير بيشتری از فارنهايت داشته باشد که احتمالاً اينگونه هم خواهدشد.(ناسلامتی
ps3 هست ها!!!:biggrin1:)
با تشکر از همه.​
 

Ali-360

کاربر سایت
Feb 14, 2007
1,140
نام
شک داری؟؟؟ گفتم که علی
اينطور که به نظر مياد قراره همون سبک فارنهايت را ادامه دهند.فارنهايت در نوع خودش خيلی جالب بود و من برای ديدن هر 3 پايانش خيلی زحمت کشيدم.آخه واقعاً ارزشش را داشت.با اين کادرها و حالات سينما اي بسيار جذاب و کارگردانی شده يکی از بهترين بازيها ی​
ps2 و بهترين بازی سبک ماجرايی ps2 است و خواهد بود.
اما اميدوارم تا تصميم های ما در طول بازی بر نتيجه ی بازی تأثير بيشتری از فارنهايت داشته باشد که احتمالاً اينگونه هم خواهدشد.(ناسلامتی
ps3 هست ها!!!:biggrin1:)
با تشکر از همه.​

اگه بگم از اول تا آخر بیش از 40 تا 50 بار تمومش کردم شاید باور نکنی!!!
من یه فنبوی تعصبی و وحشتناک فارنهایت هستم:cool:;)

خیلی بازیه مشتی بود ، منتظر نسخه دو هستم;)




موفق باشید
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
خوشبختانه با زبان بی زبانی اعلام کردن که این بازی مولتی پلتفروم هست. از این لحظه به بعد با خیال راحت میشه منتظرش بود.
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
يکی از بهترين های سبک ماجرائی بود. این چه ربطی به ps2 داره!!.

واقعا چه پدر کشتگی با psداری:confused:
اونقدرا هم که میگی بی ربط نیست بهps2
کجیاین جمله غلطه: يکی از بهترين بازيهای
ps2 و بهترين بازی سبک ماجرايی ps2 است و خواهد بود
اگه خیلی فن بویی بجای ps2بذاری 360 مشکلت حل میشه و جمله غلط نمیشه

در مورد مولتی پلتفرم شدن اگه ممکنه منبع :-"



مرسی
 
آخرین ویرایش:

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
خوشبختانه با زبان بی زبانی اعلام کردن که این بازی مولتی پلتفروم هست. از این لحظه به بعد با خیال راحت میشه منتظرش بود.
چطور فریدون؟! مگه چی گفتن؟!
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
واقعا چه پدر کشتگی با psداری:confused:
اونقدرا هم که میگی بی ربط نیست بهps2
کجیاین جمله غلطه: يکی از بهترين بازيهای
ps2 و بهترين بازی سبک ماجرايی ps2 است و خواهد بود
اگه خیلی فن بویی بجای ps2بذاری 360 مشکلت حل میشه و جمله غلط نمیشه

در مورد مولتی پلتفرم شدن اگه ممکنه منبع :-"



مرسی
فكر كنم منظور فريدون اين بود كه بازي فارنهايت براي PC-XBOX هم اومده براي همين ربطي نداره
فريدون به قول امير چي ديدي كه ميگي ممكنه مولتي پلتفرم شه با توجه به اينكه فكر كنم ديويد كيج بود اسمش گفته بود بازي فقط براي PS3 ميا د
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر