Heavy Rain : David Cage دیگری نمیسازم .

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
1781.david_2D00_cage_2D00_hero.jpg


درود ... سال 2010 عنوان متفاوت Heavy Rain عرضه شد و مورد ستایش منتقدان قرار گرفت ، و اصلا انتظار چنین فروش خوبی ازآن نمیرفت . بطبع ، خالق این عنوان یعنی آقای David Cage ازین موضوع بسیار خوشحال شد ولی وی برای ساخت نسخه دوم آن وسوسه نشده است . در مصاحبه اخیر با Develop-Online ، دیوید کیج این گونه سخن میگوید :
" اصلا من احمق ، اما دلم نمیخواهد این کار را برای پول انجام دهم ؛ من Heavy Rain را نوشتم ، چون آن را دوست داشتم ، چون دوست داشتم آن چیزی را که در ذهن دارم را به نمایش در بیاورم ؛ بله ، البته من میتوانم براحتی Heavy Rain 2 را هم بسازم ، اما من گفته ها را در مورد "HR" گفته ام ؛ این قدرت Quantic Dream است ، خلق تجربیات جدید برای گیمر ها ... ما ظرفیت این را داریم که با ساحته هایمان ساختار شکنی کنیم . ممکن است این کار ، در این صنعت ساده لوحی باشد ، اما من اینجا هستم و میمانم تا خلاقیت بیافرینم . من یک تیم در کنار خود دارم تا بتوانم ایده های خود را بسازم . "
ما Heavy Rain را دوست داریم ، اما واقعا تصور نمیکنیم این عنوان به ادامه نیاز داشته باشد ، و ازین که میشنویم Cage بر روی عنوانی متفاوت کار میکند خوشحالیم ؛ نظر شما چیست ؟ آیا این ip به ادامه نیاز دارد ؟ و اگر آره ، این ادامه چه شکلی باید باشد ؟
 

MehradCreed

کاربر سایت
Aug 16, 2008
1,706
نام
MehrλÐ
یکسری بازی ها ، فیلم ها و ... هستند که خوبَند و بعضا نوع اوری هایی بوجود میارند ولی عالی نیستند
تجربه نشون داده طرفداران این مدل های بالا فوق العاده متعصبَند و تحمل چپ نگاه کردن به این محصول مورد نظر رو ندارند چون احساس میکنند این بازی ، فیلم ، و ... فوق العاده با کیفیت ، پر معنی ، خاص و مهمتر از اینه که هرکسی قدر درک اینهارو نداره و در عینه حال هرکس از این دوست عزیزمون بدش بیاد یا به عنوان یک انقلاب قبولش نداشته باشه یکم چیز هست ... (حالا)
Heavy Rain از همین مدله
حالا یکی منتقد این محصول باشه خودش که هیچ پدر و مادر و زن و هفت سر عاعله و جد اباد و پیر و پیغمبر رو بکشه وسط اثر نمیکنه که نمیکنه و نخواهد کرد
من خودم سر یه موضوعی یه همچین قصه ای داشتم اخرشم بعد از 2-3 سال قبول کردم که اشتباه میکردم! :d
البته بعیید میدونم یه قرن بعدم فن های هوی رین کوتاه بیان :d
 
  • Like
Reactions: Dysphoria

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
ببین اینی که میگی از نظر من اشتباهه. گیم یه سرگرمیه. این یه واقعیت و fact ـه. اینی تعریفش چی باشه، بیشتر میشه گفت که چه جایی توی سرگرمیش یا بهتر بگم، چه توقعاتی از یه بازی میتونه داشته باشه. من میگم گیم پلی، چون وقتی میشینم پای یه بازی میخوام بازی کنم. نه داستان بخونم. صنعت بازی بخاطر بازی بودنش شد دسته مهمی از سرگرمی نه بخاطر داستان. اینی که میگم توهین، اینه که کلا کیج یه سری ها کم شعور فرض کرده. چون با یه گیم پلی کلا بی ریشه، خواسته با قرار دادن گیمر توی یه سری از صحنه های نوع، بگه آره اثر من فلانه ولی در اصل هیچ ارزشی از نظر بازی بودن نداره.
شهاب آخه کجا و تو کدوم دانشنامه نوشته که گیم پلی باید اون چیزی باشه که تو میپسندی؟:dهیچ حد و مرزی برای گیم پلی وجود نداره.از آتاری گرفته تا کینکت همه و همه یک نوع عجیبی رو از گیم پلی در اختیار مخاطب قرار دادند تا مخاطب بتونه اون چیزی رو که علاقه منده انتخاب کنه!فروش 2 میلیونی HR هم این رو تایید میکنه که این بازی مورد علاقه قشر خاصی از جامعه گیمر بوده که تونسته بخوبی ارضاشون کنه.
بطور مثال من هیچ وقت نتوستنم با سری FF ارتباط برقرار کنم,آیا این بدلیل آشغال بودن بازیه یا سلیقه من؟مسلما میگی سلیقه!
بازم میگم اگر تعریف خاصی از گیم پلی وجود داره بیا اینجا قرار بده تا به اشتباهمون مبنی بر گیم پلی داشتن HR پی ببریم.
حرف درستی بود. RD ( منظورت RDR ـه دیگه :biggrin1:؟ ) و Uncharted و باقی AAA های این نسل مثل GOW بخاطر چی محبوب و قابل تحسینن؟ بخاطر اینکه بازی ان. میشینی پاشون بازی میکنی نه یه التهاب و جو روانی به خودت وارد کنی و برچست هنری و نوآور و فلان و اینارو بزنی بهش. چرا COD انقدر شاخ و محبوبه؟ چون گیم پلی داره. نکته اینه که HR شاید یه سری تکنیک های جالب داستانی خصوصا توی روایت و صحنه سازی داشته باشه، اما بازی خوبی نیست چون اصل بازیسازی رو رعایت نکرده. ما ایرادی که به HR میگیرم کلیشه ای بودن داستان نیست. بلکه اینه که این بازی اصولا بازی نیست. اونایی که این اثر رو دوست دارن فقط بخاطر اینه که 2 سال پیش نشستن، یه التهاب شدید بهشون وارد شده و ازش لذت بردن و براشون خاطره شده.
جواب این قسمت رو هم میتونی بالا پیدا کنی!هیچ محدودیت و مرزی در ساخت بازی وجود نداره همونطور که کارمک ایده خودش رو تبدیل به یک سبک خاص کرده ,کیج هم دقیقا همین کار رو انجام داد اما با این فرق که ساختن چنین بازی و در این سبک به زمان بسیار و هزینه زیادی نیاز داره که فقط از پس بازی های AAA برمیاد.

پ.ن:پس قبول کردی HR روایت داستانی خوبی داره؟
ببین من ضربه نمیدونم این اثر رو. چرا؟ چون توی فروش و اینا خوشبختانه! موفق نبود. وگرنه خدا میدونست چقدر میتونست این بازی تاثیر بد و تخریب کننده روی بازیسازی بذاره و از فردا میخواستی FPS بازی کنی باید اسحله ات رو تمیز میکردی، عرقت رو پاک میکردی و مثلا مدال هم سنگرت رو میکندی! HR فقط یه اثر نصف و نیمه بودش چون مهم ترین اصل رو رعایت نکرده. حالا دلیل اینکه چرا منفوره چیه؟ چون خیلی ها این اثر رو بزرگ میکنند و اسمش رو میذارن بازی فلان و شاهکار و نوآور و اینا.
گفتم که این بازی بدلیل زمان طولانی و همچنین هزینه فراوون برای ساخت,از پس هر شرکتی برای ساختنش بر نمیاد.این بازی بدرد جماعت چیپ مثل من میخوره که هر 5 سال یکبار بازی مورد علاقشون رو تجربه کنند:d
و همچنین یک بازی بزرگ میدونمش چون با ریسک فراوان اثری ساخته شد که با میانگین 87 در دنیای گیم اون رو عالی صدا میزنند!
 

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
شهاب آخه کجا و تو کدوم دانشنامه نوشته که گیم پلی باید اون چیزی باشه که تو میپسندی؟:dهیچ حد و مرزی برای گیم پلی وجود نداره.از آتاری گرفته تا کینکت همه و همه یک نوع عجیبی رو از گیم پلی در اختیار مخاطب قرار دادند تا مخاطب بتونه اون چیزی رو که علاقه منده انتخاب کنه!فروش 2 میلیونی HR هم این رو تایید میکنه که این بازی مورد علاقه قشر خاصی از جامعه گیمر بوده که تونسته بخوبی ارضاشون کنه.
بطور مثال من هیچ وقت نتوستنم با سری FF ارتباط برقرار کنم,آیا این بدلیل آشغال بودن بازیه یا سلیقه من؟مسلما میگی سلیقه!
بازم میگم اگر تعریف خاصی از گیم پلی وجود داره بیا اینجا قرار بده تا به اشتباهمون مبنی بر گیم پلی داشتن HR پی ببریم.
من کی گفتم گیم یعنی اونی که من میگم؟ من میگم یه تعریف از بازی هست که اونم سرگرمیه. منتها HR اینو نداشت. منم نگفتم HR آشغاله چون با سلیقه من نیست. اصلا ول کن به من چه HR چیه :D یک ساله با همه دارم سره این بحث میکنم :D!
پ.ن:پس قبول کردی HR روایت داستانی خوبی داره؟
خیر ولی چون صحنه سازیش تاکنون وجود نداشته گفتم میتونه جذاب باشه.
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
آقا برديد هورا!!
بزودی طرفدارای HR بيانيه می دن رسما اين بازی آشغاله و كسیم حق نداره دوستش داشته باشه،خودم دارم متنش رو می نويسم.تا موقعی كه به امضای همه برسونمش تشريف ببريد يه استراحتی بكنيد:)
پ.ن: اين پست به هر دليلی پاك شه و تمام خوشمزگی های مشابهش رو تو تاپيك بازيهای جبهه مخالف وسط تاپيك انتقادات ريپورت می كنم.
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
این بازی اومد , امتیازای عالی گرفت , نسبت به سبک خاصش فروش عالی هم داشت . حالا Haters gonna hate !!! دلیلی نداره کسی با آدمایی که بازی رو فقط سرگرمی میدونن سر شاهکاری که دیوید کیج ساخته بحث کنه ! طرف 5 دقیقه بازی نکرده و بعد از دیدن صحنه ی تراشیدن ریش بازی رو از تو دستگاه در آورده اونوقت میاد انتقاد میکنه ! آخه برادر من الکی که نیست ! من خودم شخصا برای بازی کردن این بازی یه PS3 خریدم ! شما اگه فارنهایت بازی کرده بودی و کیج رو میشناختی یا اصلا سمت بازیش نمیرفتی چون درکش نمیکردی یا عاشقش میشدی !
پر واضحه کسایی که به داستان فوق العاده سنگین این بازی ایراد میگیرن , یا بازیش نکردن یا قدرت درکشو ندارن !
کدوم یکی از شما Hater ها که تازه بازی رو اصل هم نمیخرید و Hater بازی در میارید به صحنه های خونه ی Nathaniel توجه کردید ؟! به در و دیوار خونش , کتاباش , قفسه های پر از داروش ... ؟؟؟ کدوم یکیتون به دیالوگ های اون قسمت توجه کرد ؟! آیا شما حاضر شدید به کسی که غیر قانونی وارد خونش شدید و اعتقاداتش رو مورد اهانت قرار دادید شلیک کنید فقط به خاطر اینکه تو این قرن چیزی به اسم Anti Anti Christ یعنی حماقت ؟!
این صحنه ها توی شاهکار تاریخ گیم یعنی Fahrenheit هم بود به نوعی . کیج تو قالب یه داستان جنایی خیلی بحثا کرد که شما سوپر قهرمان پرستا از درک اون عاجزید ! بحثایی که در مورد Anti Christ و Anti Anti Christ تو هر 2 بازی شد چیزی بالاتر از درک عده ای بود . طرز برخورد با ناتانیل خیلی مسائل رو نشون میداد یا صحبتهای اون فرد .
در واقع کیج یه درام ساخت که در ظاهر و برای مخاطب سر به هوا فقط یه داستان جنایی بود اما در واقع لایه ی زیرین داستان چیزای مهمتری تو خودش داشت . از بحث دین تو قرن حاضر گرفته تا روابط انسانی و خانواده و سایر چیزایی که تو قرن 21 به شوخی برای مردم تبدیل شدن ! بله اون گروه گیمری که فقط بلدن داستان های چیپ رو بزرگ جلوه بدن هرگز توانایی درک مسائلی که توی Heavy Rain یا حتی Fahrenheit بیان شد رو ندارن ! شک ندارم 99% از کسایی که HR رو و داستانشو نقد میکنن اصلا نمیدونن Fahrenheit چی هست ! بازی که تو زمان خودش تمام ساختارها رو شکست و به بهترین بازیه زندگیه خیلیا از جمله خودم تبدیل شد !
توی Fahrenheit هم مخاطب عام (منظورم مخاطبیه که درکش فقط در حد درک داستان سوپر ماریو هست نه عام به معنای همه ی مردم) داستان اصلی رو نمیدید و فقط فکر میکرد نقش یه سوپر قهرمان با قدرتای فرا بشری رو داره که باید دنیا رو نجات بده ...
اما مرحله ی بچگیه شخصیت بازی که باید دوستاشو نجات میدادین همون چیزی هست که به نوعی توی Heavy Rain بازسازی شد . این مرحله برای اتلاف وقت ساخته نشد ...
صحنه هایی که توی فارنهایت میدیدیم فراتر از چیزی بودن که تصاویر نشون میداد ! جایی که شخصیت بازی تو موقع گرفتاری به برادرش (که البته کشیش هم بود) پناه میبرد و هر بار که این کارو میکرد به آرامش میرسید و به نوعی با مشکلاتش بهتر رو به رو میشد اشاره به این موضوع داشت که خانواده بهترین موضع در موقع گرفتاری هستش و البته در کنار اون دین شما ( حالا این دین هر چیزی میخواد باشه ) و اینو به وضوح در ادبیات کیج میدیدم که اشاره میکرد به فراموشیه این 2 عنصر تو قرن حاضر و کل بازی حول چنین محورهایی میگشت که البته اینجا جاش نیست که مسائل فلسفی که کیج بیان کرد رو مطرح کنم .

به هر حال شک ندارم این دوستانی که داستان بازی یا بازیهای کیج رو زیر سوال میبرن همون مخاطبهای سوپر ماریویی هستن و هرگز یه لحظه به اون صحنه هایی که گفتم تا قبل از این فکر نکرده بودن که اگه میکردن هرگز این حرفای 0 ریالی رو در مورد کیج نمیزدن .
بازی دیگه اون صنعت بالا و پایین بپر و تیر بزن و غول بکش و بازی رو تموم کن و سرگرم شو نیست ! امروز بازی چیزی بسیار فراتر از یه سرگرمیه دم دستی برای بچه کوچولوها شده ! امروز بازی نه تنها از سینما عقب نیست بلکه جلوتر هم هست . بازی هنر هست اما اگه هنرمند سازنده ی اون باشه ! همونطور که هر فیلم سخیفی هنری نیست !
امروز بازیایی مثل Heavy Rain یا Deus Ex : Human Revolution حرفایی بسیار بزرگتر داستانای دم دستی که تو 99.99 % از بازیهای پر طرفدار میبینید میزنن و البته هر کسیم قادر به درکشون نیست !
در هر حال بازی هم هنر هست و میتونه بالاترین هنر هم باشه و من این هنر بالا رو در آثار کیج به وضوح میبینم . حالا اون دوستی که از کیج و حرفاش خوشش نمیاد یه Reminder برای خودش بذاره که دیگه هرگز طرف بازیهای کیج نره ...
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
بهتره یک نگاهی به سبک Adventure حداقل تویه Wiki بندازین و بعد یک نگاهی هم به بازی های ادونچر و بعد باز یک نگاه به سبک این بازی بندازین و کلا اینا رو همه رو با هم مقایسه کنین!
داستان بازی یک داستان Adventure ولی گیم پلی هیچ شباهتی نداره حالا هرجایی هم دیدم سبک بازی رو زده Interactive Drama که کلا یک سری صحنه هایه Cinematic و اسکریپت شده اما غیر خطی هست و ... خودتون بهتر میدونین یک حتمی به Wikipedia آسون ترین منبع بزنین.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
بهتره یک نگاهی به سبک Adventure حداقل تویه Wiki بندازین و بعد یک نگاهی هم به بازی های ادونچر و بعد باز یک نگاه به سبک این بازی بندازین و کلا اینا رو همه رو با هم مقایسه کنین!
داستان بازی یک داستان Adventure ولی گیم پلی هیچ شباهتی نداره حالا هرجایی هم دیدم سبک بازی رو زده Interactive Drama که کلا یک سری صحنه هایه Cinematic و اسکریپت شده اما غیر خطی هست و ... خودتون بهتر میدونین یک حتمی به Wikipedia آسون ترین منبع بزنین.

این که میگی رو من هم قبول دارم این سبک Interactive Drama, Interactive Fiction یا interactive story قبلآ هم بوده ! این یه نمونش هست که من دیدم واسه همین لینکش رو گذاشتم ! خود بازیش رو هم دانلود کردم ( مجانیه ) و انصافاً تو 5 دقیقه یه احساس حماقت و سنگ رو یخ شدنی رو بهم منتقل کرد که تو هیچ بازی دیگه ای تو این 6-7 سال بهم دست ندادم بود !

نقش ما تو بازی دوست یک زن و شوهر هست که با هم مشکل دارن و از ما که میخوان که بین اونها و دعواهای خودشون قضاوت کنیم ! به زنه حرف میزدم مرده قاطی میکرد به مرده حرف میزدم زنه قاطی میکرد میگفتم تو این کار رو نکن میگفت فقط من مقصر نیستم به هر دومون حرف بزن، از زنه پرسیدم شوهرت رو دوست داری خیلی ناراحت شد گفت در مورد من چی فکر میکنی از مرده همین رو پرسیدم تو همین مایه ها جواب داد بهشون فحش ناجور دادم یه لحظه هنگ کردن و بر و بر من رو نگاه کردن و آخر سعی کردن با خنده سر و تهش رو هم بیارن و دست آخر وقتی نتونستم دعوا را خاتمه بدم خیلی مؤدبانه در رو باز کردن و گفتن ازت ممنونیم ! با نگاههای مستقیم توی چشمم من رو مجاب کردن که از در خونه برم بیرون و توی راهرو هم نگاهم میکردن تا وارد آسانسور شم ! وارد آسانسور شدم و بازی تموم شد ! :D اون احساس حماقت و سنگ روی یخ شدن دقیقاً تو صحنه ای رخ داد که من رو از در انداختن بیرون ! میدونی چرا ؟ جون واقعاً نتیحه عمل خودم بود و دیالوگهایی که خودم نوشته بودم ! فکر نکنم هیچ بازی دیگه ای لا اقل این یک حس رو بتونه به کسی منتقل کنه ! :D
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
سبکی به نام Interactive Drama قبلا بوده یا نبوده در هر حال همه مشخصه های ژانر ادونچر رو داره و زیر شاخش قرار میگیره .
سایت معتبر adventuregamers که تخصصی ترین سایت در مورد عنوانهای ادونچر هست نقدش موجوده میتونید نظرات منتقدش رو راجع به این بازی بخونید.
http://www.adventuregamers.com/article/id,1134/p,2

There’s a risk in doing something as different as Quantic Dream has done here, and while originality doesn’t always mean quality, this game has plenty of both. I found myself doing things like leaning against a wall during a conversation simply because I felt it made the scene look better. I deliberately lost a Quick Time Event to let Ethan’s son beat him in a mock sword battle. I picked up a beer from the fridge, looked at it, then placed it back and grabbed orange juice instead, imagining my character had just made an important decision. I had Norman fight his drug addiction, then made his conversation choices as aggressive as possible for the rest of the game, reasoning that he was dealing with withdrawal. Did any of these choices have a substantial impact on the story as a whole? Probably not. But they made a huge difference in my personal experience, and that degree of control provides the kind of an adventure you won’t find anywhere else. Heavy Rain may not be for everyone, but for those who can appreciate its style, it’s one of the best games you’ll play this year.
جالب اینجاست هر سایتی که HR رو نقد کرده آخر نقدش به اینکه این بازی برای همه مناسب نیست ، اشاره کرده و البته نظر مثبت adventuregamers رو درباره انتخابهای متفاوت و عدم ضعف داستانی به خاطر انعطاف پذیری در نحوه پیشبرد داستانی بازی خیلی چیزا رو ثابت میکنه .

پ.ن.حالا برای دوستان hater چه فرقی میکنه سبک بازی چی باشه؟! شما فکر کنید ریسینگه اصلاً برید با forza و GT مقایسش کنید خوش بگذرونید!
 
  • Like
Reactions: u.T.a
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر