خب نمي خواستم پست بدم اما جدا اين حرف كه NG بازي خوبيه اما نبايد با بازي بزرگي همچون HS مقايسه بشه باعث شد اين پست بدم. خواهشا اول براي من تعريف كنيد بازي بزرگ چه معني داره ؟
بازي NG2 متوسط امتيازاش شد 82 اما براي HS شد 81 ! از لحاظ فروش هم HS نكنم 1 ميليون هم فروخته باشه اما NG 2 بعد از دو ماه 1 ميليون نسخه به صورت جهاني فروخت. حالا چه طوري بازي HS يك بازي بسيار بزرگ و بازي NG 2 يك بازي معمولي و نسبتا خوب خدا داند. من به سليقه همه احترام ميذارم اما وقتي يك چيزي جمع مي بنديد حداقل از حرفتون مطمئن باشيد.
یک تعیرف خیلی ساده از بازی بزرگ :
به معنی اینه که اولا گیم پلی خوب و روان ـی داشته باشه
دوما داستان و شخصیت پردازی خوبی داشته باشه
سوما گرافیک و صدا گذاری خوبی داشته باشه
چهارم تنوع و جذابیت در بازی و یه سری چیزهای دیگه
((البته شاید از نظر بعضی ها گرافیک مهم تر از داستان باشه یا داستان اصلا اهمیتی نداشته باشه نظرات ضد و نقیض زیاده))
NG نه داستان خوبی داشت نه شخصیت پردازی آنچنان خوبی(نسبت به HS) نه گرافیکی در حد HS داشت و تنوع محیط خوبی هم نداشت به اضفافه مشکلات دوربین آزار دهنده و یه سری مشکلات دیگه
فقط گیم پلیش تا حدودی برای کسانی که بازی Hack&Slash و نیجایی دوست دارن کمی جذابیت داره که به علت سختی بیش از حد همون هم خراب کرد.
ما که چیزی از این بازی ندیدیم
در مورد hS هم قبلا خیلی توضیح دادم که گیم پلی نواورانه ای داره و از سه نوع روش برای جنگیدن استفاده میکنه ضربات ضعیف با برد زیاد ضربات متوسط و ضربات قوی که هر کدوم از یک هاله رنگ رو موقع انجام دادن اون ضربه ها ایجاد میکنند که گیمر هر چه بهتر با ادغام کردن این ضربات کومبوهای بسیار زیادی بتونه خلق کنه و سیستم دفاع کردنش هم همونطور که قبلا توضیح دادم ضربه دشمن رو بستگی به نوعش داره با ضربه دفع میکنه و اینجور نیست که همانند بازیهای دیگه با یک دکمه شمشیر رو توی صورت خودش بگیره و همه ضربات رو به اصطلاح Block کنه .
شخصیت پردازی و داستان در HS عمق زیادی داره و هر کسی که این بازیو بازی کرده باشه میدونه و توضیحی لازم نداره .
گرافیک و صدا گذاری هم در سطح بسیار خوبی قرار داره (طراحی جزئیات و تکسچرهای صورت و انیمیشنهای عالی و حرکات طبیعی که مخصوصا در Cutscence ها با استفاده از Motion Capture بیسار طبیعی و بی نظیر شده و همینطور حرکات طبیعی و نرم شخصیتهای بازی و جلوه های بصری زیبا و وجود 100 ها دشمن در یک صحنه باعث شده که از نظر گرافیک در سطح بسیار بالایی قرار بگیره)
در مورد Install Base و معروفیت و محبوبیتی که NG داشت ماکان جان توضیح داد
منم باز میگم که HS یک ایده نو و جدید بود و سابقه آنچنانی نسبت به NG نداشت ولی NG با اینکه علاوه بر معروف بودنش IB بسیار بیشتری نسبت به HS داشت نمیشه فروشش رو با هم از این نظر مقایسه کرد پس HS به اندازه خودش روی یک کنسول جدید (PS3) که اون موقع فروشش نصف 360 بود خیلی خوب فروخت و فروشش عالی و راضی کننده بود .