Halo: Combat Evolved Anniversary

فرق بین Remake و Remaster HD رو نمیدونی باز میای تیکه میندازی به خار مادر مردم :d هر وقت تفاوتش رو متوجه شدی میایم در مورد Halo : CE A هم صحبت میکنیم تو این تاپیک :d
 
این هم مقایسه یک مرحله بین دو نسخه:

prdvgbprn86ujh1c2xme.gif


nfo4txw34ugbr2qbi.png
چه مرحله خوفناکی رو هم گذاشتی ! :دی این همونه که بعدش برای اولین بار با Flood آشنا میشیم ؟!!
 
فرق بین Remake و Remaster HD رو نمیدونی باز میای تیکه میندازی به خار مادر مردم :d هر وقت تفاوتش رو متوجه شدی میایم در مورد Halo : CE A هم صحبت میکنیم تو این تاپیک :d
شما کلا تاپیک هیلو دیدی سریع بیا ترول کن، کاری به این چیزها نداشته باش:دی الان هم تو میدونی فرقش رو، من هیچی نمیدونم;;)
چه مرحله خوفناکی رو هم گذاشتی ! :دی این همونه که بعدش برای اولین بار با Flood آشنا میشیم ؟!!
اوهوم:دی
 
  • Like
Reactions: HL2-GF
چه مرحله خوفناکی رو هم گذاشتی ! :biggrin1: این همونه که بعدش برای اولین بار با Flood آشنا میشیم ؟!!
من سره اين مرحله چون سنم كم بود ، به شدت گُرخيده بودم:d. دقيقا يادمه .
چه ترمي بشه ترمه بعد ، با بازي هاي محبوب من در ماه نوامبر : MGS ها ، هيلو يا خدا . من به خودم قول داده بودم ترم بعد درس بخونم ولي ببين خدا نميخواد :d
 
  • Like
Reactions: Hodor
نکته جدید و قابل توجه (مخصوصا برای نیما:دی)

بازی Remake نیست! یعنی نیومدن از اول بسازنش و ربطی هم به موتور Reach نداره. بازی دقیقا از همون Code Base ده سال پیش یعنی Combat Evolved استفاده می کنه، با این تفاوت که 343 اومده یه لایه جدید گرافیکی روش اضافه کرده. جالبه Frank O'Connor از کلمه Painted برای این قضیه استفاده کرده.:دی دلیل این کار هم این بوده که میخواستن بازی هنوز حس Combat Evolved رو داشته باشه و نوع گیم پلی و فیزیک و ایناش حفظ بشه. فقط همونطور که گفتم یه لایه گرافیکی با جزئیات خوب روش اضافه کردن تا کهنه و قدیمی به نظر نیاد. به همین خاطر هم هست که با یک دکمه گرافیک بازی بلافاصله برمی گرده به نسخه اصلیش.

ضمن اینکه (باز هم قابل توجه نیما:دی) 343 برای بازی دقیقا از کلمه Remaster استفاده کرده، نه Remake !

خلاصه اینکه شفاف سازی انجام شد:دی
 
  • Like
Reactions: kayne
اول اینکه اصلا امکان نداره بتونی با یه لایه بک گراند همچین چیزی بسازی ، قبلا از بک گراند های بدون حجم تو بعضی بازی ها مثل Geow و ... استفاده شده بود ولی اونجا برای کم کردن حجم گرافیکی و کد نویسی بازی بود و اون استفاده ها هم بسیار محدود بود ، بعد اینکه کد نویسی بازی با انجین Reach هست ، وقتی میگی از انجین ریچ استفاده شده یعنی برای تک تک فرم های بازی کد نویسی دوباره انجام شده ، اون هر مزخرفی میگه به خودش ربط داره ! این چیزی که نشون میدن اگر یه پورت ساده با افزایش رزولوشن مثل کالکشن GOW بود من قبول میکردم ! ولی این که الان ساختن یه Remake هست ! حتی تو عکس های مقایسه ای که گذاشتی ، تغییر بافت های بازی از نسخه ی اولیه به سالگرد خیلی راحت تو چشم میاد ! اگر تو محیط بازی بافت ها بدون حجم و 2 بعدی بودن حرفت کاملا قابل قبول هست ولی من مطمئنم وقتی از موتور پایه ی یه بازی نسل حاضر برا ساختش استفاده کردن تمام بافت ها ولومتریک و حجم دار و دوباره کد نویسی شده هست ، اصلا مقایسه ی سلاح های بازی خودش برای اثبات حرف من کافیه !

قابل توجه بابک :d
 
اول اینکه اصلا امکان نداره بتونی با یه لایه بک گراند همچین چیزی بسازی ، قبلا از بک گراند های بدون حجم تو بعضی بازی ها مثل Geow و ... استفاده شده بود ولی اونجا برای کم کردن حجم گرافیکی و کد نویسی بازی بود و اون استفاده ها هم بسیار محدود بود ، بعد اینکه کد نویسی بازی با انجین Reach هست ، وقتی میگی از انجین ریچ استفاده شده یعنی برای تک تک فرم های بازی کد نویسی دوباره انجام شده ، اون هر مزخرفی میگه به خودش ربط داره ! این چیزی که نشون میدن اگر یه پورت ساده با افزایش رزولوشن مثل کالکشن GOW بود من قبول میکردم ! ولی این که الان ساختن یه Remake هست ! حتی تو عکس های مقایسه ای که گذاشتی ، تغییر بافت های بازی از نسخه ی اولیه به سالگرد خیلی راحت تو چشم میاد ! اگر تو محیط بازی بافت ها بدون حجم و 2 بعدی بودن حرفت کاملا قابل قبول هست ولی من مطمئنم وقتی از موتور پایه ی یه بازی نسل حاضر برا ساختش استفاده کردن تمام بافت ها ولومتریک و حجم دار و دوباره کد نویسی شده هست ، اصلا مقایسه ی سلاح های بازی خودش برای اثبات حرف من کافیه !

قابل توجه بابک :d
عجب بساطی گیر کردیما:دی

شما این پادکست رو دانلود کن. تو همون 7-8 دقیقه اول کاملا توضیح میدن. بازی از همون انجین Combat Evolved استفاده میکنه و اصلا انجین Reach نیست. کلمه لایه گرافیکی رو هم شخص فرنک اوکانر به کار برده. اتفاقا در این مورد هم گفته کار خیلی سختی بود ولی Saber تونست از پسش بربیاد. تو طول پادکست هم حداقل 20 بار کلمه Remaster رو به کار بردن.

ضمنا اینو بدون، Remake یعنی از اول ساختن، و اگه از اول ساخته بودن، نمیشد با یه دکمه بلافاصله برگشت به گرافیک Combat Evolved.
بازی همون Combat Evolved 10 سال پیشه، ولی با گرافیک بسیار بهتر. هیچ دوباره سازی هم انجام نشده و فقط ارتقا دادنش.

دیگه این چیزیه که تایید شده، حالا به خودت مربوطه که میخوای قبول کنی یا نه:دی
 
من که ترجیح میدم با گرافیک کاملا جدید ساخته بشه. هر وقت خواستم حس نوستالُژی بهم دست بده میرم همون Combat Evolved را روی PC نصب میکنم یه دور دیگه بازی میکنم :دی
 
  • Like
Reactions: SiLeNt DeλtH
پس اینکه میگفتن از انجین ریچ استفاده میکنه الکی بود؟:-/:d
من که گیج شدم
خُب اون شایعه بود دیگه:دی 343 بعد از E3 همه اطلاعات بازی رو روو کرد.

این هم توضیح بازی در سایت رسمی Xbox :
Created in celebration of the 10th anniversary of one of the most beloved franchises in gaming history, Halo: Combat Evolved Anniversary is a spectacularly remastered version of the original Halo campaign. Bundled with seven of the most popular multiplayer maps in Halo history ready for Xbox LIVE, Halo: Anniversary will include a bounty of new features including cooperative play over Xbox LIVE, Achievements, new challenges, and new fiction to uncove
البته بگم، نگران گرافیک بازی نباشید:دی چیزی که من از تریلر هاش دیدم بسیار گرافیک زیبایی داره.
 
بسیار گرافیک زیبایی داره.
زیبا که همون گرافیک 10 سال پیش هم بیارن بدن "زیباست" . اماخیلی با گرافیک ریچ فاصله داره ... کلا باتوجه به این که ریمیکی در کار نیست ، میپذیریم ... بسیار هم ممنون ...
 
ولی بچه ها من با گرافیک این Halo: Anniversary بیشتر از ریچ حال میکنم ..جدی میگم کاریم به مبحث های فنی ندارم :d
گرافیکش یه جوری شده به دلم نشست :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or