Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
من چنتا استریم از سایتای مختلف نگاه کردم و هرچی بیشتر میبینم به این نتیجه میرسم که هسته گیمپلی توی مولتی خیلی خیلی خوب حفظ شده و برای خوب بازی کردن و بردن،دقیقا باید به همون مهارتهای سابقتون تکیه کنید. این توانایی های اضافه شده هم به این سادگی ها نمیشه باهاشون کیل گرفت و اونم سرعت عمل و مهارت خودشو میطلبه :d (هر کدوم هم نقطه ضعف خودشون رو دارن که باعث میشه هر جا و هر مکانی ازش استفاده نکنید)

شاید نشه زیاد منظور رو رسوند ولی من میترسیدم با وجود اون ability های جدید هر نوبی بتونه زنجیره کیل گرفتن شما رو پاره کنه و به سادگی کیل های عجیب غریب بگیره. الان متوجه شدم هنوزم که هنوزه مولتیه این بازی بین تمام شوترها هاردکور ترین حالت رو داره و خیـــــــــــــلی تشنه تجربه کردنشم :x
 

dante-turbo

کاربر سایت
Dec 14, 2007
271
نام
Farzad
سلام دوستان بتاي هيلو 5 قابل بازي براي همه كاربرا هست يا فقط كساني كه هيلو كالكشن رو تهيه كردن؟

بتای هیلو 5 تنها برای دارندگان MCC در دسترس هست. خیلی هم روش مانور دادن و یکی از محتویات ارزشمنده این کالکشن همین بتا تست هست :)
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
خب جهت نخوابیدن تاپیک، خاطر مبارک باشه سره هیلو 4 چه جوی دادیم واسه 343 که به جز 3-4 تا قسمت که عملا افتضاح بار آوردن بقیشون عالی کردن :d دقیقا همون قسمت ها هم که باعث شدن 4 نسبت به بقیه هیلو ها متمایز بشه، افرادشون کلا عوض شدن. یکیش آهنگ سازی بود که بدون هیچ شکی ضعییف بود ! :d فکته !
این قسمت، آهنگ ساز Kazuma Jinnouchi هستش. میدونم خیلی ها اینجا اطلاع دارن. اما برای اونایی که نمیدونن، این آدم یکی از آهنگ های هیلو 4 رو ساخت که با همش متفاوته و کلا تو یه لول دیگه ای سر میکنه. البته یکی نساخت. از وسط کار به تیم اضافه شد و کنار Neil Davidge کار کرد. آهنگ 117 که میشه گفت با همه 4 متفاوته کار ایشونه که آپلود کردم ببینین:

Simple File Sharing and Storage.

آهنگ لیک شده رو هم که دوستان گذاشتن صفحات قبل و اینکه ایشون الآن سازنده کل قسمت موسیقی هیلو 5 ـه. گرچه دوست داشتیم مارتی برگرده اما این هم راضی کنندس.
ایشون روی MGS4 هم کار کرده بوده.

Kazuma_Jinnouchi.jpg
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خداییش دستنی واقعا اهنگ سازی فوق العاده ای داشتش باید این اهنگ ساز به خونه خودش هیلو برگرده .البته این بنده خدا جدیده هم کارش درسته هم mgs4 تایید این مسله هستش
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
خب نفر بعدی که اضافه شده :d
Josh Holmes تو نسخه قبلی Creative Director بازی بود که کارش واقعا خوب بود. در نتیجه شده جز تهیه کننده های 5 و تغییراتی که داره دیده میشه از داستان و ... برای 5 زیر نظرش به همراه فرنکی هست. نتیجش رو هم میشه تو بتا دید که چقدر بازخوردها مثبت بوده تا اینجا. البته اینم باید دید که بیشتر تیم مولتی 5 قبلا تو بانجی و روی هیلو ها کار کردن.

اما Creative Director این قسمت Tim Longo هست. عضو Lucas Arts بودن اول و روی بیشتر عنوان های قدیمیش نقش لول دیزاین یا Creative director رو داشتن. مثلا Republic Commando که یه نسخه خیلی خوب حساب میشه تو اون زمان و خیلی هم سخت بود کار ایشونه :d بعد از اون به Crystal Dynamic رفتن و روی این Tomb Raider که منتشر شد کار کردن و قبل از تعطیلی Lucas Arts هم روی یه عنوان fPS تایید نشده کار کرده بود.


========================================
خب میرسیم به داستان یکم :d
بعد از هیلو 4 و اسپارتان آپس، Infinity به زمین برمیگرده. تمام ژنرال های UNSC در مورد اتفاقات افتاده از لسکی و پالمر سوال میپرشن و Serin OSman (رئیس Oni و اسپارتان 19 ـه سابق) ازش در مورد اینکه دستور داده هالزی رو بفرسته اون دنیا ولی موفق نشده سوال میپرسه که پالمر اونجا جواب میده تقصیر اون بوده که تیرش خطا رفته. با فروپاشی هسته Covenant ها، الیت ها (sanghelili به زبون خودشون) و Brute ها (Jiralhanae به زبون خودشون) هنوز درگیر جنگ بود. یکی از ژنرال UNSC یعنی لرد هود به لسکی میگه موفق شده یه کنفرانس مخفی صلح بین الیت ها (به رهبری آربیتر یا همون Thel Vadamee و UNSC و Brute ها به رهبری Lydus (لیدوس) روی Ealen 4 زمان بندی کنه. این کنفرانس یه دفعه توسط یک گروه از کاوننت بهش حمله میشه و باعث میشه تا نیروهای UNSC و الیت ها و Brute ها مجبور بشن کنار هم بجنگن. با درست کردن ارتباط با ناوگان هاشون Infinity رو خبردار میکنن. این وسط بروت ها و الیت ها همدیگه رو مقصر میدونن و دقیقا زمانی که ناوگان هاشون آماده جنگ باهم بوده، لسکی Infinity رو میبره وسط ارتش هاشون و قانعشون میکنه که به همدیگه کاری نداشته باشن و دشمن اصلی رو هدف قرار بدن.
بعد از این جریانات، لسکی از طرف لرد هود مامور میشه تا ببینه کی مکانش رو لو داده. لسکی تو تحقیقاتش به یه الیت به اسم "زف ترال" میرسه که بهش میگه کاوننت ها بدجوری از هم پاشیدن و 100 ها حکومت جدا از داخل بدون یه قدرت واحد به وجود اومده (و نژادهای دیگه هم استقلال پیدا کردن). شخصی هم که جلسه رو لو داده از داخل UNSC و اسمش Daniel Clayton پسر فرمانده نا مشروع فرمانده کشته شده تو Halo Wars یعنی James Cutter بوده. علاوه بر لو دادن، خودش هم با یه گروه متحد شده و مسئول حمله بوده.


دوباره باید اون قسمت serin Osman رو از تاپیک هیلو 4 اینجا بذارم فکر کنم.

Glasslands تموم یکم توضیح بدم :d کتاب که میدونین خودش یه سه گانه هست و حوادث بعد از جنگ سه گانه بازی رو توضیح میده. این به همراه سه گانه Forrunner که داستان اخرین Didact یعنی BornStellar هست (اولین کتاب اونم Cryptum بود و دومی Primordium و سومی هم بعدا چاپ میشه)، میشن پیش زمینه سه گانه جدید.

میدونین که دکتر هالزی و اسپارتان های باقی مونده نجات پیدا میکنن. اما در مورد جنگ ـه جدید :d :

بعد از جنگ که همه نژاد ها بر میگردن سیاره هاشون و اتحاد Covenant از هم میپاشه، آربیتر (که اسم اصیلش Thel 'Vadam چون یکی پرسیده بود) از دینشون میبره ! و از اونجایی که Ship Master هست و طرفدارهاش زیادن اعلام میکنه که دین و اینا باید تغییر کنه. اما خب مخالف هاش اینجا پیدا میشن و دو دستگی به وجود میاد. یکی از الیت ها به اسم Telcam که زمان جنگ سه گانه یکی از فرمانده های الیت ها و Covenant ها و البته اسقف دینشون بوده، خودش رو رهبر مذهب Truth معرفی میکنه و آربیتر و طرفدارهاش رو به دید یه سری کافر ـه بی دین میبینه که باید نابود شن ! اما بنا به دلایلی که بعد میبینیم، و همینطور ضعف نیروهای همراهش که از الیت ها و کاوننت های یاغی تشکیل شده تقاضای دیدار با UNSC رو میکنه. Serin Osman از اسپارتان های سابق و یکی از افسر های ارشد جدید چلسه ای میذاره بهشون پیشنهاد میده که اگه UNSC تو جنگ کمکشون کنه که آربیتر رو شکست بدن، الیت ها دیگه هیچوقت کاری به انسان ها ندارن.
UNSC بعد از مشورت به این نتیجه میرسه که بهترین راه اینه که با دام و کمک کاری کنن که دو گروه مشغول جنگ باهم باشن. این وسط هم دکتر هالزی و اسپارتان های باقی مونده تو Onyx گیر کردن (یه shield World که کاملا شبیه زمینه و توش بین Covenant ها UNSC جنگ میشه که آخر هر دو گروه نابود میشن و دکتر هالزی و بازمانده های اسپارتان ها توش گیر میفتن. تو Onyx تکنولوژی های Forrunner ها قرار داره که یکیش که زمان جنگ دست UNSC افتاد، تبدیل شد به Infinity). برای همین Serin Osman و دکتر Philip یه سری نیرو میخوان که نجاتشون بدن و اون تکنولوژی های رو بگیرن.

تو الیت ها هم یکی از Ship Master های سابق به اسم Jul به آربیتر پیشنهاد میکنه که تا UNSC ضعییف ـه و مشغول recovery، باید نابودشون کنیم. اما آربیتر مخالفت میکنه و میگه باید با انسان ها صلح کنن. این کار باعث میشه که Jul که بره و برادراش کشته شن. خودشم تصمیم میگیره به Turth ـه جدید اضافه شه تا بعدا آربیتر رو بکشه. Jul به همراه یه ship master ـه سابق دیگه به اسم Forze به Ontom میرن و Telcam قبولشون میکنه.
یه سری اتفاق و نبرد اتفاق می افته و Osman موفق میشه Jul رو بگیره. از اون طرف هم فرمانده ناوگان UNSC به اسم Terrence Hood با آربیتر دیدار میکنه و باهاش صلح میکنن.

یکی دیگه از فرمانده های ناوگان UNSC یعنی Parangosky هم موفق میشه که دکتر هالزی و اسپارتان های زنده مونده رو نجات بدن و به دکتر هالزی اطلاع میدن که چیف و کورتانا کشته شدن. البته به زبون اسپارتان ها تو جنگ گم شدن. و دخترش هم کشته شده. Shield World هم دوباره باز میشه و بقیه نیروی های UNSC واردش میشن و Osman با حکمی که داشته هالزی رو موقتا بازداشت میکنه. Osman اسپارتان ها رو به سیدنی استرالیا میفرسته برای استراحت و هالزی رو هم میبرن به یکی از سفینه های سرّی UNSC به اسم Compton Hall. تو Shield World مرکز تحقیقاتی Oni به جریان می افته که یکی از کارهاش ساخت اسپارتان 4 هاس ! دکتر هالزی هم به جرم دروغ گفتن برای استفاده از بچه ها به عنوان اسپارتان ها دستگیر شده و فعلا معلوم نیست چه اتفاقاتی می افته.
دکتر Philip هم توی سیاره Venezia توسط نیروی های Telcam دستگیر میشه تا جای Jul رو بگه. این وسط هم که اوضاع خوب نیست Osman نیروهاش رو از Venezia خارج میکنه.

ادامش رفته برای دوتا کتاب دیگه که هنوز نیومدن.

بعد از اینا زمانی که Jul Madma ضد آربیتر شورش میکنه و محاصرش میکنه Infinity به همراه Serin بهش کمک میکنن تا نجات پیدا کنه شروع اتحاد آربیتر و الیت ها با UNSC بود.
حالا هم که Brute ها به جمع بچه ها اضافه شدن ! :d موندم قراره با کی شاخ به شاخ بشیم پس :d همه شدن دوست !
 
آخرین ویرایش:

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,168
نام
Ehsan
با تشکر از امیرعلی بابت توضیحات در مورد اعضای جدید و نقششون.

یکی دیگه از افرادی که بعد از هیلو 4 به 343 اضافه شد Quinn DelHoyo هست. ایشون به مدت 3 سال و 7
ماه [July 2009 - December 2012] توی اپیک بوده و بعد از اون [February 2013] میاد 343i و میشه Multiplayer Designer هیلو 5. یکی از نقاط سیاه کارنامه ایشون هم مولتی‌پلیر دیزاینر گیرز: جاجشت بوده :-s :d ولی در کل قبولش دارم، خیالتون راحت ... :D

quinndelheyo.jpg


===

بابت آهنگ ها هم خیالتون راحت باشه :D کازوما کارش خیلی درسته، بهترین ترک های 4 کار ایشون بوده. 117 رو که امیرعلی گفت و Atonement هم باز کار این آقا بوده که از نظر بنده بعد از 117 بهترین ترک هیلو 4 بود. بقیه کاراشون هم میتونید اینجا گوش بدین [last.fm]

ساندترک های هیلو 5 هم داره تو همون استودیویی ضبط میشه که هیلو 4 ضبط شده بود. استودیو Abbey Road واقع در لندن که بهترین و معروف ترین آلبوم ها و ساندترک فیلم ها اونجا ضبط میشه :D

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر