Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:
اول تشکر جانانه کنم از احسان بابت تحلیل خیلی خوبش از اون ویدیو :bighug::-*

بعدشم بگم که من هرچی ویدیو از این بازی میبینم بیشتر عاشق گیمپلیش میشم. این تغیرات گیمپلی (حضور همراه و قابلیت دستور دادن) به طرز وحشتناکی بخش کمپین رو بالا میکشه و حس یه مبارزه فوق العاده رو القا میکنه.آدم یاد اون مراحلی از Reach میفته که چنتایی میزدیم به دل دشمن، با این تفاوت که الان شما کنترل کاملی به اعضای تیمتون دارید و حتی مشخص میکنید چه سلاحی برداره (Dragon age آیا؟!:d) تصور کنید همین یه قابلیت چقدر میتونه توی گیمپلی و ارزش تکرار بازی تاثیر بگذاره. این خیلی خوبه که بازی برای نو شدن به سمت تاکتیکی شدن گیم پلی حرکت کرده یعنی خلاف جهت شوتر های دیگه که مدام "بزن در رو" تر میشن.

همه ما میدونیم که توی HALO4 تفکر سازنده به سمت جذب گیمرهای جدید میچربید تا جذب هیلو فن ها. تفکر پشت HALO 5 دقیــــقا برعکسه و به سمت ما هیلو فن ها غش کرده. این یعنی فرانچایز در مسیر درستی قرار گرفته.

خیلی دوست دارم در مورد داستان بحث کنم ولی واقعا هیچ ایده غالبی توی ذهنم نیست :d کاملا دستشون بازه که هر طوری دلشون میخواد با احساسات ما بازی کنن. این تصورات ذهنی رئیس هم . . .
من لاک ماک حالیم نی میخوام برم کورتانا رو پیدا کنم :-s:((
 
من به Tartarus رای دادم :d فقط به این دلیل که تقریبا تنها شخصیت منفی کلاسیک این سری بوده تا به حال، دلم میخواست یکم بیشتر دیده بشه بنده خدا :d وگرنه حس نفرتی بهش ندارم که هیچ دوسشم دارم :|

الان HALO 5 بیشتر از هر هیلو دیگه ای شخصیت های مهم و قابل مانور داره ولی تا اینجایی که ما دیدیم 99% شون رو کارکتر های مثبت تشکیل میدن و نیازه که چنتا کاراکتر منفی خفن از نوع Tartarus وجود داشته باشن که داستان بالانس بشه. صد درصد که بازی شخصیت منفی داره ولی این دفعه واقعا باید یه شخصیت منفی بد بدن و چلنج زا !! باشه نه مثل Didact که فقط صداش کلفت و قشنگ بود /:)

از این پالمر بدبخت بکشید بیرون احتمالا تو این نسخه میمیره راحت میشید :d
 
یه سری چیزایی که فرنکی تازه گفته جالبه

اول اینکه تقریبا دیگه قطعیه که سخنرانی آخر هیلو 4 مربوط میشه به دوره قبل و زمانی که Forrunner ها جنگ رو بردن. و یکی از آخرین مصاحبه هاش بوده احتمالا در برابر شورا.

I stand before you. Accused of the sin of ensuring Forerunner ascendancy. Of attempting to save us from this fate where we are forced to... recede
این نشون میده که Ur-didact تماتم تلاشش این بوده که راه و روش قبلی Forrunner ها رو برگردونه که از نابودی جلوگیری کنه. حالا این نابودی چیه ؟

while they seize our triumphs for their own The Mantle of Responsibility, for all things, belongs to Forerunners alone

اینم میشه به این نتیجه رسید که منتل رو Forrunner ها که از Precursor گرفتن حالا هم اعتقاد دارن که حقشونه. ولی Timeless One یه جا تو cryptum میگه که درواقع انسان ها انتخاب شده بودن که راهشون رو ادامه بدن. وقتی هم که Forrunner ها متوجه میشن، جنگ راه میندازن و Precursor ها رو از بین میبرن. اما نکته اینه که تکنولوژی Precursor خیلی بالاتر و Type-0 بوده. یعنی امکان نداشته اینا بتونن تو جنگ رودرو برنده باشن. Bornstellar هم تو توضیحاتش میگه که ما جنگ رو بردیم. اما چطوری ؟ هیچکش نمیدونه.

Think of my act as you will. But do not doubt the reality The reclamation... has already begun.And we are hopeless to stop it.
اما این جالب تر میشه. دایدیکت میگه هرجوری میخواین فکر کنین. اما Reclamation شروع شده. این یعنی شروع شده و تا الآن میتونه ادامه داشته باشه. با شلیک هیلو و نابودی flood، ممکنه Bornstellar عقبش انداخته باشه. اما تموم نشده. و نکته دیگه که 343 به انسان ها میگه Reclamor ! حالا اینکه چی داره میاد که دادیکت همچین حرفی رو میزنه ؟ محتمل ترینش میتونه به نظرم برگشتن Precursor با یه زمینه چینی دقیق باشه. و اینکه نیروهای وفادار به Bornstellar هنوز هستن و Greater Ark هم 100% معلوم نیست چه بلایی سرش اومد بعد از شلیک هیلو ها.

==================================
اما زمان جنگ قدیم، وسط جنگ انسان ها مجبور میشن از جبهه هاشون به خاطر مقابله با Flood عقب نشینی کنن و این فرصت رو به Forrunner ها میدن که جنگ رو تموم کنن. درسته Forrunner ها خیلی قوی تر بودن، اما تفاوت اونجوری نبوده که جنگ رو مثلا تو چند سال ببرن. و خیلی بیشتر براشون طول میکشید. + اینکه دایدکت 4 تا پسرش رو تو جنگ از دست میده و یکی از دلایل نفرتش از انسان ها همینه. بعد از جنگ هم چندهزار سال باز طول میکشه تا flood ها بتونن Forunner ها رو عقب برونن. البته Librarian یکی از دلایل که نجات میده انسان ها رو این بود که دید میتونن تو طولانی مدت از نظر تکنولوژی پیشرفته تر بشن.

انسان های اون موقع شاید سربازایی مثل اسپارتان ها یا استراتژیست هایی قوی ای مثل UNSC نداشتن، ولی از نظر تکنولوژی جلوتر بودن و سفینه هایی داشتن که از کلاس infinity هم بالاتر بوده. یعنی پیدا کردن همچین تکنولوژیی میتونه فرصت رو به UNSC بده که ناوگان هایی با سفینه هایی خیلی قوی تر از infinity بسازن:

ru1_ancient_human_fleet_by_lord_hierarch-d5knig4.png


فرنکی هم در مورد ساخت Infinity میگه که تکنولوژی رو فقط مهندسی معکوس نکردن و درک داشتن از تکنولوژی ساختش:
The Infinity's engine uses some learned Forerunner principles.

یعنی میشه این امکان رو داد که برای چیزای مثل مقابله با Crrier های Covenant ها یا Gaurdian ها توانایی داشته باشن وسایل بهتری رو بسازن. اما مساله اینه که وقتی infinity تو Requim گیر میکنه اینا نمیدونن موتورها چطوری داره کار میکنه و این یعنی هنوز به مرحله اینکه خودشون بیان همه رو بسازن هم نرسیدن. ولی جوری تغییر دادن که به سفینه های UNSC بخوره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or