Xbox Halo 5: Guardians

p8t1wwt9ewmmbrz5alqu.jpg
50t2a1wxmq37vueu15gj.jpg

284608u5cgllfe7y2x4u.png
ttlqhpxr6s9hrn4c8z4g.png



kz9xc86vxmbzr6crging.png


byz5_kw0xkrw.png

تاریخ عرضه: ۵ آبان ۱۳۹۴
سازنده: 343 Industries
ناشر: Microsoft Studios
پلتفرم: Xbox One




8ck9drxrllwcuysfnqos.png


مسترچیف به دنبال یافتن حقیقت پشت پردهء باورهایش می‌گردد و به همین جهت بدون اطلاع از UNSC خارج می‌شود و با پیوستن دوستان قدیمیش به او و تشکیل مجدد Blue Team به سوی حقیقت می‌رود. اما UNSC وی را تنها نخواهد گذاشت، اسپارتان لاک مامور می‌شود تا مسترچیف را شکار کند و او را بازگرداند، اون نیز در این راه تنها نیست و به همراه سه اسپارتان دیگر ماموریت شکار چیف را پس از ملاقات با آربیتر شروع می کند.


اما Blue Team و Fireteam Osiris را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

r5sn9q2pfc27bqqzs07m.png


nvzceq7ppbspgmuzbi15.png
tnlhaty8d3k77ln35fly.png

z84fyf0irp1wytwwafld.png
4awkst7xqi980o9466qe.png


9kw9uh5bmzhv18ij8pqr.png

bt30mg5yp3kcl44wy666.png
1lp9wkv7fteou48r0jkd.png

e5ruah1woy6cf1261cm7.png
j57nnjm3s0zonsk9jnxc.png



fymjwrf9c3kq8jgcuv6j.png



8w0gqfi3g9p2ih0951in.png
rdzym2gw0u76f0eqtbtp.png
hh39mw8emx5p63z16qln.png

ma45sha4jegako2592h6.png
91hn0bl3jgurqcqxw35w.png
9zp5qxtv522wcn3mkars.png

o4inub7d0w08zlbnlca7.png
pv2mocktyxxxzj110c1n.png
87tcg16zqb94alg0zzh4.png



slhof1na46z3g9gwsz3o.png


شما در بخش کمپین هیلو 5 اساساً با 2 ورژن مختلف رو به رو هستید. 1- بخش کمپین تک نفره به مانند گذشته. 2- کو-آپ 4 نفره به همراه دوستان! به گفته 343 این نسخه از پایه بر اساس کو-آپ نهادینه شده و محیط ها و نحوه چینش دشمن ها بر این اساس هست. نگران نباشید، اگر میخواهید به تنهایی کمپین را به پایان برسانید، همراهان شما به اندازه ی کافی باهوش هستند و به دستورات شما عمل میکنند؛ این دستورات را میتوانید با فشردن دکمه بالای D-Pad به همراهان خود بدهید که شامل برداشتن اسلحه , احیای هم تیمی ها، حمله کردن به دشمن مشخص، سوار شدن بر وسیله نقلیه و همچنین کنترل کردن Turretهای مختلف میشود. بخش کمپین همانند بخش مالتی پلیر از سرورهای اختصای استفاده میکند و بدون ذره ای احساس تفوات میتوانید به بازی دوستانتان وارد یا خارج شوید و یا با استفاده از Matchmaking به بازی سایر پلیرها وارد شوید.
شما در بخش کمپین هم مثل بخش مالتی پلیر از همان قابلیت های اسپارتان ها بهره میبرید و هیچ تفاوتی بین آنها نیست به جز Artemis Tracking System که مختص اسپارتان Lock و همراهانش هست که به کمک آن میتوانند مدارک را پیدا و آیتم‌های مخفی مختلف را پیدا کنند.
همچنین تمام اسپارتان ها HUD مخصوص به خود را خواهند داشت که بر اساس نوع Helmet آنها طراحی شده.
پ.ن: لازم به ذکر است که برای اولین بار در تاریخ هیلو، Halo 5 از قابلیت spleet-screen پشتیبانی نخواهد کرد.



Hunt the Truth یک مجموعه تبلیغاتی برای آشنایی بیشتر طرفداران قدیمی و تازه وارد دنیای هیلو با John-117 و دنیای او است، این مجموعه متشکل از 13 قسمت است که به صورت هفتگی و به صورت فایل صوتی منتشر شده است. می‌توانید با گوش کردن به این مجموعه با گذشته John-117 و نقش او در داستان Halo 5: Guardians بیشتر آشنا شوید.


651ddfpprybskw9gkclo.png

 
آخرین ویرایش:
تنها بخشی از بازی که نباید در موردش نگران بود گرافیکش هست چون 343 حداقل خودش رو تو این بخش ثابت کرده. ولی خب امیدوارم هر چی زودتر یه تریلر از بخش داستانی بازی بیاد هممون بریم تو کف! :دی
 
داستانش چیز بدی از آب در نمیاد، یعنی اگر یکم استعداد داشته باشن (که دارن) داستان خوب و هدف دار و اپیکی میتونن خلق کنن و با توجه به اینکه Agent Locke یک شخصیت جدید هست و نصف بیشتر بازی رو با این کاراکتر باید بازی کنیم و در حد و اندازه چیف هم نیست میشه امیدوار بود که بتونن به واسطه این شخصیت، شخصیتهای بیشتری رو وارد بازی کنن و به دنیای هیلو یک سر و شکل بهتر و وسیعتر بدن (نه در حد ME چون واقعاً نیازی نیست و بازی FPS هست نه RPG) ولی باز میتونن یک دنیای ملموستر رو از این یونیورس نشون بدن و بازی رو از این نظر به یک سطح تازه‌‌تری برسونن.

هیلو نیاز داره که پاش رو از یک FPS خطی محض فراتر بذاره و وارد فاز جدیدی بشه. امیدوارم 343 این فرصت رو از دست نده.
 
اتفاقا نشون بدن بهتره، تو E3 هر چی نشون بدن میره زیر سایه Halo، پس الان نشون بدن تا بقیه انحصاری های X1 فرصت نفس کشیدن داشته باشن :دی

همین جوریش هیچ چیزه خاصی گرافیکی نداره ! همون 4 تقریبا ! از اونجایی هم که اینا نشون دادن با 4 که از این نظر مشکل ندارن٫ بعید میدونم حتی بازی واقعا بتا باشه (آلفا شاید !) و فقط اسمیه ! 100% دو سه تا بتای دیگه هم داره
با این وضعیت مولتی، داستانی رفت همون e3

==========
با thruster pack خیلی حال کردم که کلا دیگه هستش. اما اصلا از aim بازی خوشم نیومد. بقیه ability ها هم نظری ندارم تا بازی کنم :d

اوکانر گفت بتا رو بازی کنید و همزمان اگر مشکل داشتید اعتراض کنید و غر بزنید.
biggrin1.gif
در مورد aim (مدل ظاهریش) گفت هنوز هیچ چیز قطعی نیست و شاید اگر خیلیها اعتراض کنن یا کلاً همون مدل قبلی رو استفاده می‌کنن و یا اینکه برای اونهایی که دوست ندارن یک آپشن جدا بذارن.

در حالت فعلیش aim بیشتر حالت نمایشی داره و حالت کاربردیش فقط برای همون اسلحه‌های دوربرد سنتی بازی هست (زوم واقعی دارن، اما خب یک بخشی از دید پلیر رو کور میکنه این نوع aim نسبت به مدل سنتی بازی)، ولی شاید اینطوری بتونن به یسری پلیرها القا کنن که بازی مدرنتر شده (چیزی که با مدل قبلی شدنی نبود).

با بازخوردهایی که من دیدم بنظر میرسه دیدگاهها حتی یکم انتقادی تر از گذشته شده و یسری از افراد تقریباً به همه موارد اضافه شده و تغییر کرده بازی ایراد گرفتن و انتقاد دارن. واقعاً راضی کردن پلیرهای قدیمی و جدید هیلو بصورت همزمان کار سختی هست و هر طرف کار رو بگیری اون یکی طرفش میلنگه.

میدونم ظاهریه. منم همون ظاهر منظورمه. خوشم نیومد. به نظرم قبلی بهتره.
ولی انتقاد اتفاقا فکر کنم بهتر شد بعد از نمایش. مخصوصا تو GAF که یه دفعه از کجا به کجا رسید ! 4000 تا پست قبل و بعد نمایش.
 
آخرین ویرایش:
همین جوریش هیچ چیزه خاصی گرافیکی نداره ! همون 4 تقریبا ! از اونجایی هم که اینا نشون دادن با 4 که از این نظر مشکل ندارن٫ بعید میدونم حتی بازی واقعا آلفا باشه و فقط اسمیه ! 100% دو سه تا آلفای دیگه هم داره
با این وظعیت مولتی، داستانی رفت همون e3

==========
با thruster pack خیلی حال کردم که کلا دیگه هستش. اما اصلا از aim بازی خوشم نیومد. بقیه ability ها نظری ندارم تا بازی کنم :d

اوکانر گفت بتا رو بازی کنید و همزمان اگر مشکل داشتید اعتراض کنید و غر بزنید. :دی در مورد aim (مدل ظاهریش) گفت هنوز هیچ چیز قطعی نیست و شاید اگر خیلیها اعتراض کنن یا کلاً همون مدل قبلی رو استفاده می‌کنن و یا اینکه برای اونهایی که دوست ندارن یک آپشن جدا بذارن.

در حالت فعلیش aim بیشتر حالت نمایشی داره و حالت کاربردیش فقط برای همون اسلحه‌های دوربرد سنتی بازی هست (زوم واقعی دارن، اما خب یک بخشی از دید پلیر رو کور میکنه این نوع aim نسبت به مدل سنتی بازی)، ولی شاید اینطوری بتونن به یسری پلیرها القا کنن که بازی مدرنتر شده (چیزی که با مدل قبلی شدنی نبود).

با بازخوردهایی که من دیدم بنظر میرسه دیدگاهها حتی یکم انتقادی تر از گذشته شده و یسری از افراد تقریباً به همه موارد اضافه شده و تغییر کرده بازی ایراد گرفتن و انتقاد دارن. واقعاً راضی کردن پلیرهای قدیمی و جدید هیلو بصورت همزمان کار سختی هست و هر طرف کار رو بگیری اون یکی طرفش میلنگه.
 
همین جوریش هیچ چیزه خاصی گرافیکی نداره ! همون 4 تقریبا !
امیر من جفت این تصاویر از ویدو IGN کپچر کردم تا از لحاظ کیفیت و بیت ریت برابر باشن مقایسه کن :
fj5cnremblywhp2w0aoo.jpg
rh2c1pbacck4ayemz51i.jpg
20dcuvy6f19swpsefnni.jpg
v5plnz03fyq2xv9fifi7.jpg
d7v0x99lnifs1nw1p3v8.jpg
it899sfvkw4v1nu32d5v.jpg
حتی از سینگل هیلو 4 اونم از بهترین قسمت و بالاترین بیت ریتم مقایسه کنیم با این تصویر درب و داغون هیلو 5 باز بنظرم تفاوت به وضوح مشخصه:
cqo1zipipcifyomhcp3l.jpg
ffwy8d1i3196x3ojjs31.jpg
هرکی h4 دم دستش هست بره این مواردی که میگم تست کنه همین مرحله اول (شات بالایی ) نورپردازی رو سوای لنز فلر و انعکاس رو زمین بررسی کنید ببیند تاثیر نور اون لامپ رو اسلحه تو فاصله های مختلف در چه حده .
اینجا تقریباً چیف ته اتاقک هست تاثیر نور رو اسلحه ببنید :
http://8pic.ir/images/2mleatx5bhwo8j6yepmz.jpg

حالا مقایسه کنید با این شات که دقیقاً زیر منبع نوره :
http://8pic.ir/images/8z9ss8nf2typtlk022am.jpg

که نورپردازی کاملاً تخت یه دست بنظر میاد بعد برید ویدئو های هیلو 5 ببنید (تازه اونم تو مولتی که خیلی اوقات منابع دینامیک واسش استفاده نمی کنن ) که تاثیر نور بر روی سطوح مختلف کاملاً بر اساس شعاع و فاصله تخمین زده میشه و رو اسلحه و سایز جزییات تاثیر میذاره . تو بقیه موارد از کیفیت شیدرها بگیرین تاسایه های ریل تایم و . . . بنظرم فاصله زمین تا آسمون هست الان حسش ندارم مقایسه کنم :d
 
وقتی آدمی به چیزی خیلی علاقه داشته باشه معمولا در موردش احساسی قضاوت میکنه. من کلا خیلی از هیلو سر درنمیارم ولی با خوندن نظرات بچه ها بنظرم دارن احساسی صحبت میکنن. اولا شما فعلا گرافیک بخش مولتی رو دیدید که معمولا فاصله زیادی با سینگل داره. دوما بازی یکسال مونده تا عرضه بشه. سوما واقعا من فاز دوستانی که میگن با 4 فرق نداره رو نمیفهمم. فقط تکسچرینگ بازی رو در نظر بگیرید دنیایی با نسل قبل فاصله داره.

در مورد تغییرات دادن تو بازی هم بنظر من هم سونی و هم مایکرو باید از نینتندو یاد بگیرن. یه جمله معروف از رجی فیزمه هست که میگه:
People always want something old,something new.

واقعا هم حرف درستیه . یه فرنچایز قدیمی نباید یهو و فقط با یه شماره اینقدر با شماره قبلیش متفاوت بشه که طرفدارای قدیمی رو ناراضی بکنه. و همینطور همیشه باید یه چیزای جدیدی بهش اضافه بشه که شما توش تغییر رو ببینید. اینکار رو خود نینتندو استادانه انجام میده
 
واقعا هم حرف درستیه . یه فرنچایز قدیمی نباید یهو و فقط با یه شماره اینقدر با شماره قبلیش متفاوت بشه که طرفدارای قدیمی رو ناراضی بکنه. و همینطور همیشه باید یه چیزای جدیدی بهش اضافه بشه که شما توش تغییر رو ببینید. اینکار رو خود نینتندو استادانه انجام میده
البته این تغییرات از زمان Reach شروع شده مثلا Sprint اول تو Reach به عنوان یه AA گذاشته شد، بعد توی 4 به صورت دیفالت وجود داشت و تاثیری روی Shield نداشت اما توی 5 هم به صورت دیفالت وجود داره اما ایندفعه شارژ شدن شیلد ر. 4 ثانیه تاخیر می ندازه که نسبت به 4 بهتره!
نمی دونم چرا دوستان سعی می کنن بهمون دیکته کنن که گرافیک الان 5 خیلی خوبه! واقعا گرافیکش در حد یه عنوان نسل هشتی نیست و گرافیک 4 بهتر از 5ـه بتاست! البته این یه چیز طبیعیه و یک سال مونده که بازی منتشر بشه!
 
[MENTION=31838]kayne[/MENTION]
شاید چشم من مشکل داره ولی این عکسایی که گذاشتی، مخصوصا مقایسه دومت بین 4 و 5، من 4 رو حتی بهتر هم میبینم:دی بدتر از اون "فرق چندانی نداره" حتی!:دی
حالا من نگفتم قراره تا موقع عرضه همین باشه و پیشرفت نکنه، اتفاقا موقع عرضه ممکنه بهترین گرافیک کنسولی هم باشه ولی فعلا چیز دندون گیری نیست. توقعت رو ببر بالاتر:دی
 
آخرین ویرایش:
وقتی آدمی به چیزی خیلی علاقه داشته باشه معمولا در موردش احساسی قضاوت میکنه. من کلا خیلی از هیلو سر درنمیارم ولی با خوندن نظرات بچه ها بنظرم دارن احساسی صحبت میکنن. اولا شما فعلا گرافیک بخش مولتی رو دیدید که معمولا فاصله زیادی با سینگل داره. دوما بازی یکسال مونده تا عرضه بشه. سوما واقعا من فاز دوستانی که میگن با 4 فرق نداره رو نمیفهمم. فقط تکسچرینگ بازی رو در نظر بگیرید دنیایی با نسل قبل فاصله داره.

در مورد تغییرات دادن تو بازی هم بنظر من هم سونی و هم مایکرو باید از نینتندو یاد بگیرن. یه جمله معروف از رجی فیزمه هست که میگه:
People always want something old,something new.

واقعا هم حرف درستیه . یه فرنچایز قدیمی نباید یهو و فقط با یه شماره اینقدر با شماره قبلیش متفاوت بشه که طرفدارای قدیمی رو ناراضی بکنه. و همینطور همیشه باید یه چیزای جدیدی بهش اضافه بشه که شما توش تغییر رو ببینید. اینکار رو خود نینتندو استادانه انجام میده

همونطور که اسماعیل گفت این تغییرات رو از هیلو ریچ (و حتی شاید ODST، درست یادم نیست) شروع کردن و AA و Loadout رو اضافه کردن، بعد توی هیلو 4 اسپرینت از هیلو ریچ رو قابلیت عمومی بازی کردن و یسری AA دیگه رو معرفی کردن و یسری قابلیت جانبی دیگه که تا حدودی روی بازی تأثیر گذار بودن (شایدم خیلی زیاد، بستگی به مد بازی داشت) و یا چیزی مثل اوردیننس و سیستم respawn اسلحه ها و محلشون رو دستکاری کردن و ... . الان توی 5 خیلی از سیستمهای بازی رو برگردوندن به حالت هیلو 2 (که مولتی پرطرفداری داشت) و تمام قابلیتها از ابتدای بازی برای همه آزاد هستن و برای اسپرینت هم محدودیت شارژ شدن شیلد در هنگام اسپرینت رو گذاشتن (که یک عده میگن همینش هم نباید باشه و یک عده میگن چرا 343 داره ما رو مجازات میکنه برای دویدن و شیلد شارژ نمیشه و ...)، سیستم Loadout کلاً حذف شده و مدل بازگشت اسلحه‌ها در مپ هم به همون حالت هیلو 2 برگردونده (زمان مشخص، مکان مشخص)، اوردیننس رو برداشتن و ... . یعنی سعی کردن هم همه چیز قابل پیشبینی باشه اما در عین حال یسری قابلیتهای قدیمی از AAها مثل thruster pack رو برای همه گذاشتن و ارتقائش دادن و یسری قابلیت جدید برای سری رو هم معرفی کردن که باید دید در عمل چطوری هستن. در کل سعی کردن یک بالانس بین چیزهای جدید و مدلهای قدیمی برقرار کنن اما مسأله این هست که کامیونیتی هیلو (مخصوصاً بخش آنلاین) خیلی حساس هستن و هیچکدوم هم کوتاه نمیان. 343 از یک طرف با مشکل قدیمی/تکراری شدن هیلو دچار هست که بازیکنهای قدیمی عاشقش هستن و از یک طرف با مشکل تعریف کردن قابلیتها و مکانیزمهای جدید روبرو هست که بازی رو تازه نگه داره که طرفدارهای جدیدتر خوششون میاد (اونهایی که از Reach به اینور اضافه شدن).

مشکل بزرگی هست و اگر بخوام واقع گرایانه نگاه کنم 343 از پسش بر نمیاد ولی باز اگر تلاش کنه شاید بتونه آسیبهای احتمالی این تغییرات برای سری رو کمتر کنه. قضیه هیلو یکم پیچیده‌تر از بازیهای نینتندو هست چون بحث سر آنلاین هست و چند میلیون بازیکن که باید با هم بازی کنن (با روشها و دیدگاههای مختلف) در حالی که خیلی از اینها ممکنه برای فهمیدن داستان هم که شده بازی رو کرایه/اجاره کنن یا از دوستانشون بگیرن و یا حتی بخرن و بخش تک نفره رو تموم کنن بعد بذارنش کنار.

البته این تغییرات از زمان Reach شروع شده مثلا Sprint اول تو Reach به عنوان یه AA گذاشته شد، بعد توی 4 به صورت دیفالت وجود داشت و تاثیری روی Shield نداشت اما توی 5 هم به صورت دیفالت وجود داره اما ایندفعه شارژ شدن شیلد ر. 4 ثانیه تاخیر می ندازه که نسبت به 4 بهتره!
نمی دونم چرا دوستان سعی می کنن بهمون دیکته کنن که گرافیک الان 5 خیلی خوبه! واقعا گرافیکش در حد یه عنوان نسل هشتی نیست و گرافیک 4 بهتر از 5ـه بتاست! البته این یه چیز طبیعیه و یک سال مونده که بازی منتشر بشه!

خود گرافیک (بدون در نظر گرفتن رزلوشن) بهتر هست. مدلسازیها بهترن، منابع نور محیط بهترن و داینامیکتر طراحی شدن و واقعاً اثر میذارن روی اشیاء اطرافشون، توی مپ تمرین (اسمش یادم نیست) سطح زمین پلیر و محیط رو منعکس میکنه که همون SSR هست (که در کیلزون و رایز استفاده شده). انیمیشنها بهتر هستن و بازی موشن بلور و DoF داره و کلی افکت PP و ... . اما خب همه میدونیم که این نهایی نیست و میتونه خیلی بهتر از اینی که هست بشه و میشه (مثلاً یسری از مدلسازیها که مصطفی صفحه پیش گذاشته Place Holder هستن و مستقیماً از 4 اومدن) و رزلوشن رو هم 100% روش کار میکنن تا بهبودش بدن. اما تفاوت بازی با هیلو 4 کم هست چون خیلیها به این ریزه کاریها توجه نمیکنن و فقط کلیت افکتها و شباهتشون (که در واقعیت تفاوت زیادی وجود داره) به هم رو میبینن.

البته این رو هم باید در نظر داشت که این فقط مولتی پلیر بازی هست (توی محیط بسته و کوچک این 3 مپ) و باید به فکر محیط کمپینگ (که طبق گفته‌های اوکانر خیلی وسیع هستن و حتی از هیلو 3 هم بزرگترن) و سایر مپها و مدهای بازی که شاید هنوز نمایش ندادن هم بود و اون قسمتها میتونن روی کیفیت کلی بازی و رزلوشنش تأثیر گذار باشن و نمیشه خیلی هم انتظارات رو بالا برد و شاید تغییراتی که بتونن اعمال کنن کمتر از چیزی باشه که یه عده تصور میکنن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or