نحوه داستان گویی متفاوت با بازیهای قبلی Halo
در بازیهای قبلی Halo داستان تفاوت خاصی با سایر بازیهای FPS نداشت (در نحوه روایت) ولی اینجا تفاوتهای ریز و درشتی رو می بینیم. با اینکه داستان بازی خیلی طولانی و بزرگ نیست , ولی نوع روایتش جالبه و در طول بازی به وسیله پیدا کردن قطعات مختلف میتونین از سرگذشت بقیه مطلع بشین و بفهمین در اون منطقه چه خبر بوده.
می فهمیم Superintendent ها چه کسانی هستند
یکی از اولین چیزهایی که از Halo: Recon (نام قبلی همین بازی) دیدیم , لوگویی از یک صورت بدون دهان بود که فقط دو تا چشم داشت. بعدها فهمیدیم Superintendent ها شخصیتهایی هستن که هر اتفاقی که در New Mombasa می افته رو زیر نظر دارن و می بینن و به شما اطلاعات و راهنمایی های مفیدی ارائه میدن.
در این بازی متوجه میشین Superintendent ها چی هستن و چه نقشی دارن.
داستان در داستان
بازیهای زیادی مثل Batman: Arkham Asylum وجود دارن که در درون بازی تعداد ویدئو یا فایل صوتی و ... قرار داده شده تا با جزییات بیشتری از داستان یا شخصیتها آشنا بشیم. در ODST هم از این جور چیزها وجود داره ولی ارتباط اونها با داستان بازی بسیار تنگاتنگ هست و بعضی از اونها خیلی جالب و پیچیده هستن. با پیدا کردن هرکدوم از 30 تا Audio Log به اسلحه ها و مهمات بیشتری دست پیدا می کنین.
Elite ها در بازی حضور ندارند
همون طور که میدونین تعدادی از نیروهای Covenant رو Elite ها تشکیل میدن که با سپر مخصوص و رنگ خاص خودشون شناخته میشن و قدرت زیادی دارن. اونها توی این بازی وجود ندارن ولی جسد بعضی از اونها رو در گوشه و کنار میتونین ببینین. البته بقیه دشمنها مثل Brute ها , Jackal ها , Grunt ها و ... مثل قبل در بازی دیده میشن.
تا آخرین لحظه پای بازی بنشینید
در انتهای بازی یک Epilouge (چیزی که در انتهای فیلم , بازی یا کتاب وجود داره) جالب هست که به نظر من دست سازنده ها رو برای ساختن ادامه ای برای بازی باز نگه میداره.
حالت Firefight شما رو به شدت جذب میکنه
ممکنه بعضی ها بگن Firefight یه تقلید کامل از حالت Horde در Gears of War 2 هست ولی با اینکه از اون بازی الهام گرفته , اصلآ نمیشه بهش تقلید صرف گفت. Firefight به شدت اعتیادآور هست و شما رو ساعتها درگیر خودش میکنه. نقشه های بازی تنوع خیلی خوبی داره و از نقشه های کوچیکتر تا نقشه های بزرگ با وسایل نقلیه رو شامل میشه. این حالت به تنهایی میتونه Halo 3: ODST رو به صدر جدول XBOX Live برسونه.
وسایل نقلیه در بازی وجود خواهند داشت
به من گفته شده در این مورد زیاد توضیح ندم. فقط میتونم بگم مآموریتهای بزرگی با وسایل نقلیه وجود داره که مانند اونها رو تا حالا در سری Halo ندیدین.
Skull ها هم در بازی وجود دارند
Skull های معروف Halo 3 برگشتن و البته این بار نقش بیشتری دارن. در حالت Firefight یا حالت داستانی میشه از اونها استفاده کرد و لحظات مفرحی رو به وجود آورد. بعضی از Achievement های سخت بازی هم شما رو مجبور میکنن از Skull خاصی استفاده کنین تا بازی رو دشوارتر از قبل ادامه بدین.
شما میتونین حالت Firefight رو بدون کلاهخود بازی کنین !
این بار به خاطر اینکه خبری از Spartan ها در بازی نیست , میتونین قیافه شخصیتها رو ببینین ! البته به غیر از شخصیت اصلی بازی یعنی Rookie ! در قسمت Firefight میتونین تغییرات کمی هم در زره و پوشش شخصیتها بدین.