Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
یکی از هواداران GTA، نامه ای از دوران بچگیش تو سن 12 سالگی که برای پدرش نوشته بوده را به پیدا کرده و الان به اشتراک گذاشته. تو این نامه برای بازی کردن GTA Vice City از پدرش اجازه خواسته.
اون الان 33 سالشه و 3 تا فرزند داره و میگه بشدت منتظر GTA 6 هست.

View attachment 379870

بابا جون،

یه عالمه دلیل هست که چرا باید اجازه بدی من GTA Vice City بازی کنم، ولی یه سری دلیل هم هست که نباید بذاری بازی کنم. یکی از دلایلی که باید اجازه بدی، اینه که همه دوستام دارن این بازی رو می‌کنن و من حس می‌کنم ازشون جا موندم وقتی دربارش حرف می‌زنن. یه دلیل دیگه هم اینه که من قبلاً همه‌چیز این بازی رو دیدم. یه چیز دیگه، اگه بذاری من بازی کنم، قول می‌دم تو مدرسه درباره چیزایی که تو بازی می‌بینم حرف نزنم. اگه تو مدرسه چیزی بگم که نباید بگم، تو می‌تونی جلوی بازی کردنم رو بگیری، ولی من خیالت رو راحت می‌کنم که نمی‌رم تو خیابونا و آدما رو بکشم یا کارای خطرناک مثل روسپی‌گری و اینا بکنم. من می‌دونم همه‌چیز تو این بازی ساختگیه. تو دنیای واقعی نمی‌تونی بری و هرکی رو بکشی یا از یه ساختمون بلند بپری پایین و زنده بمونی. اینا دلایلیه که چرا باید بهم اجازه بدی این بازی رو بکنم.

ولی خب، یه چندتا دلیل هم هست که نباید بازی کنم. یکی اینکه این بازی پر از خشونته، ولی وقتی بازی کنم، قول می‌دم آدم بدی نشم. یه دلیل دیگه هم اینه که تو بازی چیزای بدی مثل روسپی‌گری هست، ولی نگران نباش، من نمی‌رم دنبال این چیزا. اگه لازم باشه، می‌تونم ازت اجازه بگیرم که برم توی کلوپای رقص یا جاهای این مدلی تو بازی. مواد مخدر هم تو بازی هست، که اونم بده. من می‌دونم وقتی سیگار یا ماری‌جوانا می‌کشی چه اتفاقی می‌افته، ولی خیالت راحت، هیچ‌وقت از این چیزا استفاده نمی‌کنم، حتی اگه بهم پول بدی! امیدوارم با این حرفام بتونم قانعت کنم که بذاری من GTA Vice City رو بازی کنم.

دوستت دارم،
بن

..

View attachment 379872

دقیقا هم سن من هست اما دیگه ما اجازه لازم نداشتیم چون کلا باید یواشکی بازی میکردیم
 
  • Like
Reactions: Thundersky
استراوس زلنیک در پاسخ به سوال آیا GTAVI از سیاست 80 دلاری پیروی می‌کند گفت:

" در مبحث قیمت‌گذاری، واضح است که ما در کنفرانس گزارش مالی، درباره قیمت‌گذاری خاصی صحبت نمی‌کنیم. قیمت نهایی توسط لیبل (راکستار و 2K) تعیین می‌شود"

" در پاسخ به سوال شیوه قیمت گذاری GTAVI، ما مدت‌هاست که قیمت‌گذاری متغیری داشته‌ایم و همانطور که قبلاً گفتم، می‌خواهیم روی ارزش تمرکز کنیم. ما می‌خواهیم ارزشی بسیار، بسیار بیشتر از آنچه مصرف‌کننده می‌پردازد، به او ارائه دهیم. این وظیفه ماست، ما باید این کار را انجام دهیم. و تمرکز ما روی همین است، نه روی قیمت نهایی"

پ.ن:
شاید زلنیک زیرکانه عمل کنه و فعلاً به دنبال بازی‌های ۸۰ دلاری نره و فعلا می‌خواد ببیند عناوین ۸۰ دلاری در بازار چه عملکرد و بازخوردی دارند. مثلا درخواست ۸۰ دلار برای یک عنوان ورزشی 2K خیلی زیاده... که ممکنه حتی فروش رو مختل کنه و مشتریان رو ازش زده کنه.
با این حال، فعلا سخت می‌شه گفت GTA VI رو چطور قیمت‌گذاری خواهند کرد ولی احتمال اینکه همون ۷۰ دلار بمونه زیاده.
 
از تریلر دوم GTA 6 مشخص شد که راکستار برای نورپردازی بازی از RTGI یا همون Ray Tracing Global Illumination استفاده کرده.
اونقدر این تکنیک به واقع گرایانه شدن گرافیک بازی کمک میکنه که حد نداره. بازیهایی مثل سایبرپانک اومدن و تو نسخه PS5 فقط RT Shadows استفاده کردند که چندان تغییر مهمی توی ویژوال کلی بازی بوجود نمیاره ولی راکستار توی GTA 6 از ترکیب RTGI و RT Reflections استفاده کرده و همین باعث خلق اون تریلر و اسکرین شات ها شده.
بتازگی راکستار برای نسخه Enhanced بازی GTA 5 اومده و RTGI رو اضافه کرده و من چندتا اسکرین شات در حالت RTGI غیرفعال و RTGI فعال گرفتم به وضوح میتونید تفاوت وحشتناک خفنی که تو ویژوال بوجود میاره رو استفاده کنید. راکستار همین تکنیک رو برای GTA6 حتی در Level های بهتری بکار برده

تصاویر
بالا RTGI : OFF
پایین RTGI : ON
 
آخرین ویرایش:
فکر کنم GTA 6 از اولین بازی هایی باشه که ساختار گرافیکی در گیم پلی خود بازی، از نظر کیفیت و طراحی، تقریبا کامل شبیه ارت های منتشر شده از بازی هست، حتما یادتونه عمری ارزومون بود که گیم پلی به معنای واقعی در حد ارت ها باشه، از نسل قبل به این اتفاق نزدیک شدیم (مثل بازی های ناتی داگ یا خود راک استار) در بازی های اکثر استودیو های شاخص مخصوصا مطرح ها، ولی باز هم همیشه یک فرق هرچند کوچک و قابل چشم پوشی، بین گیم پلی و ارت ها وجود داشت، قابل چشم پوشی بود اما حس هم میشد...

اما جی تی ای 6 رو ببینید؟ واقعا انگار هیچ فرقی بین ارت و گیم پلی نیست، اصن باورنکردنی هست، هر دفعه تریلر یا ارت هارو میبینم پرهام میریزه که چقدر همه در یک سطح به شدت بالا از نظر کیفیت گرافیکی هستند،

ساختار بازی های راک استار به عنوان بهترین و بالانس ترین جهان باز ها همیشه مطرح بود، سبکی بود که در مدل 3 بعدی (قبلشم ایزومتریک) تا حد زیادی خود راک استار توصیف کرد از گرند دفت اتو 3 به این ور، اما برخلاف خیلی از استودیو های دیگر، راک استار فقط رو نقاط قوتش مانور نداد در ادامه، بلکه "تمام" جزئیات بازی رو به شکل سرسام اوری ارتقا و پیشرفت داد، این میشه که امروز جی تی ای ار "همه نظر" در بالاترین موقعیت قرار داره، نه فقط ساختار نه فقط طراحی دنیا و گیم پلی و باقی، از همه نظر...

این فرق بزرگ راک استار با رقبای 10 15 سال پیشش هست که امروز اصلا در حد و اندازه رقابت با راک استار نیستند، چرا؟ چون اونا رو نقاط قوتشون تمرکز کردند و همونم درجا زدند، اما راک استار تمام ویژگی های بازی هاش رو به شکل اعجاب اوری ارتقا داد، برخلاف رویه مرسوم موفقیت سوپر کلان در دنیای اقتصاد (هر زمینه ای) که معمولا منجر به "عادی" شدن میشه در ادامه، راک استار نشون میده میشه موفقیت سوپرکلان داشته باشی و باز هم همه جوره خودت رو بالا بکشی و درجه یک باقی بمونی، دست نیافتنی باقی بمونی، سوپر خلاق باقی بمونی...

راک استار فقط یک ابر شاهکار ساز در دنیای سرگرمی یا فرهنگی و هنری و صنعتی نیست، بلکه یک نمونه (بهترین نمونه) از دستاورد های انسانی هست که "همیشه" میتونه رو به بالا و رو به پیشرفت باقی بمونه، برخلاف خیلی از ابَر موفقیت ها که در ادامه عادی شدن یا حتی معکوس شدند، بازی های راک استار نه تنها عادی نمیشه که همیشه در بالاترین حالت قرار میگیره، "قله" برای راک استار هیچ وقت وجود نداره، چون راک استار همیشه در مسیر رسیدن به قله بعدی هست...
 
فکر کنم GTA 6 از اولین بازی هایی باشه که ساختار گرافیکی در گیم پلی خود بازی، از نظر کیفیت و طراحی، تقریبا کامل شبیه ارت های منتشر شده از بازی هست، حتما یادتونه عمری ارزومون بود که گیم پلی به معنای واقعی در حد ارت ها باشه، از نسل قبل به این اتفاق نزدیک شدیم (مثل بازی های ناتی داگ یا خود راک استار) در بازی های اکثر استودیو های شاخص مخصوصا مطرح ها، ولی باز هم همیشه یک فرق هرچند کوچک و قابل چشم پوشی، بین گیم پلی و ارت ها وجود داشت، قابل چشم پوشی بود اما حس هم میشد...

اما جی تی ای 6 رو ببینید؟ واقعا انگار هیچ فرقی بین ارت و گیم پلی نیست، اصن باورنکردنی هست، هر دفعه تریلر یا ارت هارو میبینم پرهام میریزه که چقدر همه در یک سطح به شدت بالا از نظر کیفیت گرافیکی هستند،

ساختار بازی های راک استار به عنوان بهترین و بالانس ترین جهان باز ها همیشه مطرح بود، سبکی بود که در مدل 3 بعدی (قبلشم ایزومتریک) تا حد زیادی خود راک استار توصیف کرد از گرند دفت اتو 3 به این ور، اما برخلاف خیلی از استودیو های دیگر، راک استار فقط رو نقاط قوتش مانور نداد در ادامه، بلکه "تمام" جزئیات بازی رو به شکل سرسام اوری ارتقا و پیشرفت داد، این میشه که امروز جی تی ای ار "همه نظر" در بالاترین موقعیت قرار داره، نه فقط ساختار نه فقط طراحی دنیا و گیم پلی و باقی، از همه نظر...

این فرق بزرگ راک استار با رقبای 10 15 سال پیشش هست که امروز اصلا در حد و اندازه رقابت با راک استار نیستند، چرا؟ چون اونا رو نقاط قوتشون تمرکز کردند و همونم درجا زدند، اما راک استار تمام ویژگی های بازی هاش رو به شکل اعجاب اوری ارتقا داد، برخلاف رویه مرسوم موفقیت سوپر کلان در دنیای اقتصاد (هر زمینه ای) که معمولا منجر به "عادی" شدن میشه در ادامه، راک استار نشون میده میشه موفقیت سوپرکلان داشته باشی و باز هم همه جوره خودت رو بالا بکشی و درجه یک باقی بمونی، دست نیافتنی باقی بمونی، سوپر خلاق باقی بمونی...

راک استار فقط یک ابر شاهکار ساز در دنیای سرگرمی یا فرهنگی و هنری و صنعتی نیست، بلکه یک نمونه (بهترین نمونه) از دستاورد های انسانی هست که "همیشه" میتونه رو به بالا و رو به پیشرفت باقی بمونه، برخلاف خیلی از ابَر موفقیت ها که در ادامه عادی شدن یا حتی معکوس شدند، بازی های راک استار نه تنها عادی نمیشه که همیشه در بالاترین حالت قرار میگیره، "قله" برای راک استار هیچ وقت وجود نداره، چون راک استار همیشه در مسیر رسیدن به قله بعدی هست...
خیلی قشنگ توضیح دادی.
شما هم یه اشاراتی کردی ولی من میخوام راجب چیزی غیر از گرافیک توی GTA 6 صحبت کنم.

می‌بینم همه جا بیشتر راجب گرافیک بازیها صحبت میشه که خب البته حق هم دارند چون هنوز خیلی سازنده ها از نظر خلق ویژوال زیبا و در خور اینکه بهش بگیم نسل نهم تو در و دیوارن البته برخی سازنده ها هم واقعا خوب عمل کردند.

درمورد گرافیک GTA 6 که تکلیفش از الان مشخصه. تریلرها و اسکرین شات ها گویای همه چیز هست. انجین RAGE که شاید بهترین انجین این صنعت هست قبلا تو RDR2 پتانسیل قوی خودشو توی ویژوال نشون داده یا حتی یه بازی ۱۳ ساله مثل GTA 5 با اپگرید ها هنوز نورپردازی خفنی داره‌. قراره توی GTA 6 از نظر گرافیکی همه چیز در بالاترین سطح ممکن باشه و شما عینا هرچیزی که در تریلر ها و اسکرین شات ها دیدید (حتی بهترش ) را در گیم پلی نهایی هم خواهید دید.

اما حقیقت اینه که چیزی که واقعا تو این نسل هنوز نکست جن به معنای واقعی نشده و تو هیچ بازی تاکید میکنم هیچ بازی تاحالا ندیدیم و قطعا قراره تو GTA 6 ببینیم، استفاده از قابلیت های CPU های این نسل هست (منظورم پردازنده‌های روی کنسول)
اونقدری که من برای این قضیه هایپم برای گرافیکش هایپ نیستم. تقریبا میتونم بگم واقعا کمتر بازی هست تونسته باش از پتانسیل های CPU های این نسل استفاده کنه.

پردازش فیزیک ها ، رفتارها و مدیریت منطق بازی همگی از وظایف اصلی CPUئه.
و این یعنی توی GTA 6، این CPU هست که باید همه قوانین و اتفاقات بازی رو پردازش کنه.

مثلاً: هوش مصنوعی رو تصور کنید NPC ها باید رفتارهای واقعی داشته باشن. عابرا راه می‌رن، راننده‌ها توی ترافیک واکنش نشون می‌دن، پلیس تعقیبت می‌کنه، یا دشمنا باهات می‌جنگن. CPU باید رفتار هر NPC رو محاسبه کنه ، مثلاً اگه یه ماشین بدزدی، پلیس چطور دنبالت می‌ره؟ یا اگه یه نفر رو بزنی، بقیه عابرا چه واکنشی نشون می‌دن (فرار کنن، دعوا کنن، یا فقط نگاه کنن)؟

توی GTA 6، که تعداد NPCها و تعاملاتشون خیلی زیاده، CPU باید همزمان صدها یا حتی هزاران شخصیت رو مدیریت کنه و این اونجایی هست که ما قراره نکست جن واقعی رو ببینیم.

دومین عامل که بر عهده پردازنده هست فیزیک بازیه، مثل تصادف ماشین‌ها، انفجارها، یا افتادن اشیا ، فیزیک امواج دریا ، فیزیک مایعات ، فیزیک موی کرکترها ، سیستم تعریق ، خستگی ، انیمیشن های کرکترها و NPC ها ، سیستم صوتی بازی که هر منطقه ای که وارد میشی چه صداهایی به گوشت بخوره.
توی GTA 6، که دنیایی پر از اشیای تعاملیه ، مثلاً اگه یه بشکه رو منفجر کنی، CPU باید محاسبه کنه که موج انفجار چطور ماشین‌های اطراف رو پرت می‌کنه، یا اگه یه سازه رو خراب کنی، چطور فرو می‌ریزه. این محاسبات سنگینن و CPU نقش اصلی رو توشون داره.

سومین وظیفه مدیریت رویدادهاس.
اینجا CPU رویدادهای بازی رو کنترل می‌کنه، مثلاً چه مأموریتی شروع بشه، چه دیالوگی پخش بشه، یا چه اتفاقی توی داستان بیفته. CPU باید تصمیم بگیره اگه یه مأموریت رو خراب کنی، داستان چطور ادامه پیدا کنه. اگر با یک NPC بد تعامل کردی چه مجموعه اتفاقات زنجیره ای قرار هست بعد از بدرفتاری با یک NPC یا یک حیوان اتفاق بیفته. همه دیدیم تو RDR2 چه دنیای زنده ای توسط راکستار خلق شده بود انگار که زندگی در همه چیز جریان داشت ، حیات وحش کار خودشو میکرد ، مردم کار خودشون رو می‌کردند. و همه این پردازش ها بر روی به معنای واقعی یکی از ضعیف ترین پردازنده های اون زمان یعنی جگوار بود. اینکه چطور تونسته بودن رو اون پردازنده های ضعیف این منطق رو سوار کنند واقعا معجزه بود حالا تصور کنید این نسل پردازنده ای داریم که شاید 10 برابر قدرت بیشتری تو پردازش داره و راکستار چه کارهایی که باهاش نمیتونه بکنه.

برگردیم سر وظایف CPU که چهارمیش شبیه‌سازی دنیای بازیه.

تنظیم و اعمال یک محیط پویا توسط CPU مثل چرخه روز و شب، تغییر آب‌وهوا، یا ترافیک توی خیابونا رو محاسبه می‌کنه. توی GTA 6، که لئونیدا پر از جزئیاته و مثلاً باتلاق‌ها، شهرهای شلوغ، و روستاها همگی باید توسط CPU همزمان مدیریت بشه، حتی اگه تو یه گوشه وایستاده باشی.


وظیفه بعدیش پردازش تعاملات داینامیکه.

اگه یه NPC رو بترسونی، ممکنه فرار کنه و به یه نفر دیگه برخورد کنه، و این یه دعوا راه بندازه. CPU باید این زنجیره اتفاقات رو محاسبه کنه. توی GTA 6، که تعاملاتش از همیشه بیشتره، این کار برای CPU خیلی سنگین می‌شه.

مثال: فرض کن توی وایس سیتی با یه ماشین دزدیده‌شده داری فرار می‌کنی. CPU باید محاسبه کنه که پلیس چطور تعقیبت می‌کنه (هوش مصنوعی)، اگه یه ماشین رو بزنی چطور واژگون می‌شه (فیزیک)، عابرا چطور فرار می‌کنن یا فریاد می‌زنن (تعاملات داینامیک)، و همزمان آب‌وهوا و ترافیک رو کنترل کنه. این همه کار همزمان نیاز به یه CPU قوی داره.


هماهنگی با بقیه سخت‌افزارها هم وظیفه CPUئه. CPU مثل یه مدیر پروژه عمل می‌کنه و با GPU، RAM و بقیه قطعات هماهنگ می‌شه ، ارسال داده ها به GPU توسط CPU انجام می‌شه، که به بسته موقعیت، اشیا و NPCها و فیزیک رو آماده می‌کنه و به GPU می‌فرسته تا رندر بشن.

توی GTA 6، که گرافیک خیلی پیشرفته‌ست (مثلاً با نورپردازی RTGI)، CPU باید داده‌های زیادی رو سریع به GPU بفرسته.

در مورد RAM هم CPU تصمیم می‌گیره چه داده‌هایی از RAM لود بشن، مثلاً وقتی داری توی یه منطقه جدید از وایس سیتی رانندگی می‌کنی، CPU می‌گه چه بافت‌ها و مدل‌هایی باید از RAM لود بشن تا بازی روان اجرا بشه.

خلاصه کنم که واقعا وقتی رییس تیک- تو میاد میگه GTA 6 پیچیده ترین بازی تاریخه دقیقا منظورش همین چیزهاست و بازی که از ۲۰۲۰ توی فول پروداکشن بوده واقعا مشخصه قراره دنیای گیم رو به قبل و بعد خودش تقسیم کنه.
 
برای من سواله که چرا تا حالا هیچ سازنده ای از قدرت نسل 9 استفاده نکرده و هر بازی ای میبینیم انگار توی نسل 8 گیر کرده . اونم توی سال 2025 که تا الان باید شیره ی کنسولا رو میکشیدن یه مقدار عجیبه .

الان که gtavi میبینم تازه میفهمم تا الان از 30 درصد قدرت کنسول ها استفاده می شده ولی نمیدونم چرا
 
من امیدوارم با پیشرفت هوش مصنوعی سرعت ساخت بازی ها بیشتر بشه :دی به جای اینکه ۲۰ سال طول بکشه جی تی ای بعدی رو بدن این زمان به ۴-۵ سال کاهش پیدا کنه. خدایی آدم پیر میشه کمپانیای بزرگ مثل راکستار یا ناتی داگ بازی بدن
 
این زباله gta v چی بود به خوردمون دادن ! :)) :)) :)) :Ranting::Ranting::Ranting::Ranting::|:|:|
مثل اینکه جدیه کامنتت، بازی نسل هفتی روی PS3 مثل معجزه بود جزییاتش، البته با فاکتورهای الان در مقایسه با عناوین دیگه هنوزم هست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Veron
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or