Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
IMG_20250428_121912_959.jpg

راستش یه مدتی بود یه حرف خودمونی میخواستم به بچه های این فروم بگم.
حقیقتا نمیتونید تصور کنید زمانی که راکستار بالاخره تصمیم بگیره سکوتش رو بشکنه و سیل اطلاعات و تصاویر و تریلر از GTA 6 بیرون بده من به نوبه خودم چه چیزهایی برای شما تو این تاپیک ارائه خواهم کرد. قول میدم با کیفیت ترین و سریعترین اطلاعات رو ارائه بدم. واقعا خودم برای اون روز بیصبرانه منتظرم.

اما من خودم گاهی سرخورده و گاهی ناامیدم که مجبورم از دل کویر و در حد توانم خبری یه سری اطلاعات و شایعات رو پوشش بدم . تو این ۶ سال این تاپیک هم همیشه سعی کردم خبرها و شایعات ، درست یا نادرست رو همه را بگذارم بذارم چون فروم یه خاصیت آرشیوی قوی داره و همه این اطلاعات بعدها به راحتی صحت سنجی میشه و خودش میتونه قفل خیلی از پازلها را باز کنه.

ولی واقعا در حال حاضر هیچ کس نمیدونه اون روز کِی خواهد رسید و این صبر واقعا داره سخت میگذره.
الان دیگه شخصا برام زمان ریلیز زیاد فرقی نداره. چه پاییز ۲۰۲۵ باشه چه مثلا بهار ۲۰۲۶ نهایتا یکسال دیگه تا عرضه مونده.
الان چیزی که واقعا نیاز داریم کمی اطلاعات از بازیه. چیزای رسمی، نه گمانه زنی و شایعاتی که دیگه ازش خسته شدیم ولی فعلا مجبورم ادامه بدم چون آدمی با امید زنده است.

خودِ من میان دهها مشغله ذهنی و فکری توی زندگی (شما بخونید زندگی هر ایرانی)، تنها چیزی که همیشه گوشه ذهنم به عنوان یک محرک و یک جور شوق، زندگی رو برام تا حدی زیباتر میکنه انتظار برای همین بازیه‌. ما تو زندگی هامون دهها هدف و مسوولیت داریم که کلی وقت و انرژی میذاریم که یکی یکی بهش برسیم ولی واقعا مساله اینه که سعی میکنیم فقط بهش میرسیم نه اینکه از رسیدن بهش لذت ببریم و کمتر پیش میاد چیزایی تو زندگی باشن که یه جور حس قدیمی کودکانه مون رو بیدار می‌کنه که برای یک چیزی ذوق داشته باشیم.

به عنوان یک گیمر قدیمی اگر خودمو در این حد بدونم که قدیمی حساب بشم ولی خب شاید کسی که حتی از کنسول Atari شروع کرده شاید واقعا بشه بهش گفت قدیمی ، به عنوان چنین گیمری که از قدیم با دیدن لوگوی ☆R اول بازیاشون از خود بیخود میشدم ، میتونم بگم این بازی برام یک نقطه عطف خواهد بود.
نمیدونم بعدش چی بشه الان نمیخوام بهش فکر کنم فقط میخوام اتفاقی برای من و هیچ کس دیگه نیفته و همه بتونن این بازیو بالاخره تجربه کنند. شما حتی به میانگین سنی اعضای ثابت این فروم هم نگاه کنید براحتی متوجه میشید تو چه بازه سنی هستند که انقدر برای گیمینگ و آثار روایتی مشهور وقت و هزینه میکنند.

خود زلنیک رییس تیک-تو یه بار تو یه مصاحبه گفته بود ایجاد هایپ برای نسل جدید دهها بار سخت تر از گذشته اس.
نه فقط گیم تو هر زمینه ای که فکرشو بکنید.
گفت که نسل امروزی فقط ۶ ثانیه برای هایپ شدن چیزی در روز وقت میذاره و براحتی میره رو یه موضوع جدید . فقط ما هوادارای قدیمی هستیم که طرز تفکری بنام هایپ شدن برای یه چیزی تو وجودمون باقی مونده.
واقعا لقب آخرین قطار هایپ عظیم صنعت گیم برازنده GTA 6 عه‌.

خطاب به راکستارگیمز که البته میدونم خطاب من هیچ وقت بهش نمیرسه میخوام بگم، هر روز حدود ۱۶۶,۰۰۰ نفر جونشون رو از دست می‌دن. اگر فرض کنیم تقریباً ۳٪ از این تعداد، یعنی چیزی حدود ۴,۹۸۰ نفر، طرفدارای راکستار گیمز و سری GTA هستن. این یعنی هر روز این تعداد آدم بدون اینکه بتونن GTA 6 رو تجربه کنن، از دنیا میرن. از یه طرف دیگه، راکستار گیمز هر روز که بازی رو منتشر نمی‌کنه، چیزی بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کنه پس یه کم دل‌رحم باش راکستارگیمز!! شکی نیست که دارید شاهکار مطلق میسازید ولی نذارین این آدما دست‌خالی از این دنیا برن و حداقل یه چیزی بگید همین خودش حس خوبی به همه میده‌.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 376870

راستش یه مدتی بود یه حرف خودمونی میخواستم به بچه های این فروم بگم.
حقیقتا نمیتونید تصور کنید زمانی که راکستار بالاخره تصمیم بگیره سکوتش رو بشکنه و سیل اطلاعات و تصاویر و تریلر از GTA 6 بیرون بده من به نوبه خودم چه چیزهایی برای شما تو این تاپیک ارائه خواهم کرد. قول میدم با کیفیت ترین و سریعترین اطلاعات رو ارائه بدم. واقعا خودم برای اون روز بیصبرانه منتظرم.

اما من خودم گاهی سرخورده و گاهی ناامیدم که مجبورم از دل کویر و در حد توانم خبری یه سری اطلاعات و شایعات رو پوشش بدم . تو این ۶ سال این تاپیک هم همیشه سعی کردم خبرها و شایعات ، درست یا نادرست رو همه را بگذارم بذارم چون فروم یه خاصیت آرشیوی قوی داره و همه این اطلاعات بعدها به راحتی صحت سنجی میشه و خودش میتونه قفل خیلی از پازلها را باز کنه.

ولی واقعا در حال حاضر هیچ کس نمیدونه اون روز کِی خواهد رسید و این صبر واقعا داره سخت میگذره.
الان دیگه شخصا برام زمان ریلیز زیاد فرقی نداره. چه پاییز ۲۰۲۵ باشه چه مثلا بهار ۲۰۲۶ نهایتا یکسال دیگه تا عرضه مونده.
الان چیزی که واقعا نیاز داریم کمی اطلاعات از بازیه. چیزای رسمی، نه گمانه زنی و شایعاتی که دیگه ازش خسته شدیم ولی فعلا مجبورم ادامه بدم چون آدمی با امید زنده است.

به عنوان یک گیمر قدیمی اگر خودمو در این حد بدونم که قدیمی حساب بشم ولی خب شاید کسی که حتی از کنسول Atari شروع کرده شاید واقعا بشه بهش گفت قدیمی ، به عنوان چنین گیمری که از قدیم با دیدن لوگوی ☆R اول بازیاشون از خود بیخود میشدم ، میتونم بگم این بازی برام یک نقطه عطف خواهد بود.
نمیدونم بعدش چی بشه الان نمیخوام بهش فکر کنم فقط میخوام اتفاقی برای من و هیچ کس دیگه نیفته و همه بتونن این بازیو بالاخره تجربه کنند.

خطاب به راکستارگیمز که البته میدونم خطاب من هیچ وقت بهش نمیرسه میخوام بگم، هر روز حدود ۱۶۶,۰۰۰ نفر جونشون رو از دست می‌دن. اگر فرض کنیم تقریباً ۳٪ از این تعداد، یعنی چیزی حدود ۴,۹۸۰ نفر، طرفدارای راکستار گیمز و سری GTA هستن. این یعنی هر روز این تعداد آدم بدون اینکه بتونن GTA 6 رو تجربه کنن، از دنیا میرن. از یه طرف دیگه، راکستار گیمز هر روز که بازی رو منتشر نمی‌کنه، چیزی بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کنه پس یه کم دل‌رحم باش راکستارگیمز!! شکی نیست که دارید شاهکار مطلق میسازید ولی نذارین این آدما دست‌خالی از این دنیا برن و حداقل یه چیزی بگید همین خودش حس خوبی به همه میده‌.
GTA 6 اخرین بازی ابر شاهکار صنعت گیم که قبل از انقلاب AI عرضه می شه و به احتمال 99 درصد اخرین باری که اکثریت گیمر های این کره خاکی سوار قطار هایپ یه محصول سرگرمی میشن :(
2026 به بعد کل صنعت سرگرمی با سیل انقلاب AI نابود می شه :(
2026 به سطحی می رسه که هر کسی می تونه تریلر / فیلم کوتاه با موضوع دوست داره بسازه
2027 به سطح ساخت بازی های ساده / AA و ریمیک کردن هر بازی و محتوایی که دوست داشته باشین می رسه
2028 به بعد هم جایگزینی انسان ها ...:!!
شاید در ظاهر این نکته مثبت باشه ( دیگه نیازی نیست گیمر منتظر باشه فلان استودیو بازی مورد علاقه اش بسازه / ریمیمک کنه ) اما در عمل کل صنعت سرگرمی نابود می کنه :(

ارزش هر چیزی به تعداد اش وابسته است ( هر چیزی که نایاب باشه برای ملت ارزشمند / هر چیزی که زیاد بشه ارزش خودش از دست میده )
داخل یه استودیو 1000 نفر روی یه اثر کار می کردن ( بازی های بزرگ بالای 2000 هزار نفر ) بزودی هر 1000 نفر می تونن پروژه خودشون عرضه کنن
مخاطب محدود
زمان هم محدود
مخاطب یک ساعت مشخص در روز وقت داره تنوع بیش از اندازه خسته اش می کنه
1000 نفر هزار تا بازی جدید بسازه باز هم تاثیر مثبتی نداره که هیچ , ارزش کل بازی های تمام صنعت گیم نابود می کنه

به نظر من بهتره همه سوار این اخرین قطار هایپ صنعت گیم بشیم و با لبخند اخرین ابر شاهکار صنعت گیم تجریه کنیم <:-Pحداقل اش اینکه صنعت گیم پایان خوبی خواهد داشت <:-P
 
View attachment 376870

راستش یه مدتی بود یه حرف خودمونی میخواستم به بچه های این فروم بگم.
حقیقتا نمیتونید تصور کنید زمانی که راکستار بالاخره تصمیم بگیره سکوتش رو بشکنه و سیل اطلاعات و تصاویر و تریلر از GTA 6 بیرون بده من به نوبه خودم چه چیزهایی برای شما تو این تاپیک ارائه خواهم کرد. قول میدم با کیفیت ترین و سریعترین اطلاعات رو ارائه بدم. واقعا خودم برای اون روز بیصبرانه منتظرم.

اما من خودم گاهی سرخورده و گاهی ناامیدم که مجبورم از دل کویر و در حد توانم خبری یه سری اطلاعات و شایعات رو پوشش بدم . تو این ۶ سال این تاپیک هم همیشه سعی کردم خبرها و شایعات ، درست یا نادرست رو همه را بگذارم بذارم چون فروم یه خاصیت آرشیوی قوی داره و همه این اطلاعات بعدها به راحتی صحت سنجی میشه و خودش میتونه قفل خیلی از پازلها را باز کنه.

ولی واقعا در حال حاضر هیچ کس نمیدونه اون روز کِی خواهد رسید و این صبر واقعا داره سخت میگذره.
الان دیگه شخصا برام زمان ریلیز زیاد فرقی نداره. چه پاییز ۲۰۲۵ باشه چه مثلا بهار ۲۰۲۶ نهایتا یکسال دیگه تا عرضه مونده.
الان چیزی که واقعا نیاز داریم کمی اطلاعات از بازیه. چیزای رسمی، نه گمانه زنی و شایعاتی که دیگه ازش خسته شدیم ولی فعلا مجبورم ادامه بدم چون آدمی با امید زنده است.

خودِ من میان دهها مشغله ذهنی و فکری توی زندگی (شما بخونید زندگی هر ایرانی)، تنها چیزی که همیشه گوشه ذهنم به عنوان یک محرک و یک جور شوق، زندگی رو برام تا حدی زیباتر میکنه انتظار برای همین بازیه‌. ما تو زندگی هامون دهها هدف و مسوولیت داریم که کلی وقت و انرژی میذاریم که یکی یکی بهش برسیم ولی واقعا مساله اینه که سعی میکنیم فقط بهش میرسیم نه اینکه از رسیدن بهش لذت ببریم و کمتر پیش میاد چیزایی تو زندگی باشن که یه جور حس قدیمی کودکانه مون رو بیدار می‌کنه که برای یک چیزی ذوق داشته باشیم.

به عنوان یک گیمر قدیمی اگر خودمو در این حد بدونم که قدیمی حساب بشم ولی خب شاید کسی که حتی از کنسول Atari شروع کرده شاید واقعا بشه بهش گفت قدیمی ، به عنوان چنین گیمری که از قدیم با دیدن لوگوی ☆R اول بازیاشون از خود بیخود میشدم ، میتونم بگم این بازی برام یک نقطه عطف خواهد بود.
نمیدونم بعدش چی بشه الان نمیخوام بهش فکر کنم فقط میخوام اتفاقی برای من و هیچ کس دیگه نیفته و همه بتونن این بازیو بالاخره تجربه کنند. شما حتی به میانگین سنی اعضای ثابت این فروم هم نگاه کنید براحتی متوجه میشید تو چه بازه سنی هستند که انقدر برای گیمینگ و آثار روایتی مشهور وقت و هزینه میکنند.

خود زلنیک رییس تیک-تو یه بار تو یه مصاحبه گفته بود ایجاد هایپ برای نسل جدید دهها بار سخت تر از گذشته اس.
نه فقط گیم تو هر زمینه ای که فکرشو بکنید.
گفت که نسل امروزی فقط ۶ ثانیه برای هایپ شدن چیزی در روز وقت میذاره و براحتی میره رو یه موضوع جدید . فقط ما هوادارای قدیمی هستیم که طرز تفکری بنام هایپ شدن برای یه چیزی تو وجودمون باقی مونده.
واقعا لقب آخرین قطار هایپ عظیم صنعت گیم برازنده GTA 6 عه‌.

خطاب به راکستارگیمز که البته میدونم خطاب من هیچ وقت بهش نمیرسه میخوام بگم، هر روز حدود ۱۶۶,۰۰۰ نفر جونشون رو از دست می‌دن. اگر فرض کنیم تقریباً ۳٪ از این تعداد، یعنی چیزی حدود ۴,۹۸۰ نفر، طرفدارای راکستار گیمز و سری GTA هستن. این یعنی هر روز این تعداد آدم بدون اینکه بتونن GTA 6 رو تجربه کنن، از دنیا میرن. از یه طرف دیگه، راکستار گیمز هر روز که بازی رو منتشر نمی‌کنه، چیزی بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کنه پس یه کم دل‌رحم باش راکستارگیمز!! شکی نیست که دارید شاهکار مطلق میسازید ولی نذارین این آدما دست‌خالی از این دنیا برن و حداقل یه چیزی بگید همین خودش حس خوبی به همه م
View attachment 376870

راستش یه مدتی بود یه حرف خودمونی میخواستم به بچه های این فروم بگم.
حقیقتا نمیتونید تصور کنید زمانی که راکستار بالاخره تصمیم بگیره سکوتش رو بشکنه و سیل اطلاعات و تصاویر و تریلر از GTA 6 بیرون بده من به نوبه خودم چه چیزهایی برای شما تو این تاپیک ارائه خواهم کرد. قول میدم با کیفیت ترین و سریعترین اطلاعات رو ارائه بدم. واقعا خودم برای اون روز بیصبرانه منتظرم.

اما من خودم گاهی سرخورده و گاهی ناامیدم که مجبورم از دل کویر و در حد توانم خبری یه سری اطلاعات و شایعات رو پوشش بدم . تو این ۶ سال این تاپیک هم همیشه سعی کردم خبرها و شایعات ، درست یا نادرست رو همه را بگذارم بذارم چون فروم یه خاصیت آرشیوی قوی داره و همه این اطلاعات بعدها به راحتی صحت سنجی میشه و خودش میتونه قفل خیلی از پازلها را باز کنه.

ولی واقعا در حال حاضر هیچ کس نمیدونه اون روز کِی خواهد رسید و این صبر واقعا داره سخت میگذره.
الان دیگه شخصا برام زمان ریلیز زیاد فرقی نداره. چه پاییز ۲۰۲۵ باشه چه مثلا بهار ۲۰۲۶ نهایتا یکسال دیگه تا عرضه مونده.
الان چیزی که واقعا نیاز داریم کمی اطلاعات از بازیه. چیزای رسمی، نه گمانه زنی و شایعاتی که دیگه ازش خسته شدیم ولی فعلا مجبورم ادامه بدم چون آدمی با امید زنده است.

خودِ من میان دهها مشغله ذهنی و فکری توی زندگی (شما بخونید زندگی هر ایرانی)، تنها چیزی که همیشه گوشه ذهنم به عنوان یک محرک و یک جور شوق، زندگی رو برام تا حدی زیباتر میکنه انتظار برای همین بازیه‌. ما تو زندگی هامون دهها هدف و مسوولیت داریم که کلی وقت و انرژی میذاریم که یکی یکی بهش برسیم ولی واقعا مساله اینه که سعی میکنیم فقط بهش میرسیم نه اینکه از رسیدن بهش لذت ببریم و کمتر پیش میاد چیزایی تو زندگی باشن که یه جور حس قدیمی کودکانه مون رو بیدار می‌کنه که برای یک چیزی ذوق داشته باشیم.

به عنوان یک گیمر قدیمی اگر خودمو در این حد بدونم که قدیمی حساب بشم ولی خب شاید کسی که حتی از کنسول Atari شروع کرده شاید واقعا بشه بهش گفت قدیمی ، به عنوان چنین گیمری که از قدیم با دیدن لوگوی ☆R اول بازیاشون از خود بیخود میشدم ، میتونم بگم این بازی برام یک نقطه عطف خواهد بود.
نمیدونم بعدش چی بشه الان نمیخوام بهش فکر کنم فقط میخوام اتفاقی برای من و هیچ کس دیگه نیفته و همه بتونن این بازیو بالاخره تجربه کنند. شما حتی به میانگین سنی اعضای ثابت این فروم هم نگاه کنید براحتی متوجه میشید تو چه بازه سنی هستند که انقدر برای گیمینگ و آثار روایتی مشهور وقت و هزینه میکنند.

خود زلنیک رییس تیک-تو یه بار تو یه مصاحبه گفته بود ایجاد هایپ برای نسل جدید دهها بار سخت تر از گذشته اس.
نه فقط گیم تو هر زمینه ای که فکرشو بکنید.
گفت که نسل امروزی فقط ۶ ثانیه برای هایپ شدن چیزی در روز وقت میذاره و براحتی میره رو یه موضوع جدید . فقط ما هوادارای قدیمی هستیم که طرز تفکری بنام هایپ شدن برای یه چیزی تو وجودمون باقی مونده.
واقعا لقب آخرین قطار هایپ عظیم صنعت گیم برازنده GTA 6 عه‌.

خطاب به راکستارگیمز که البته میدونم خطاب من هیچ وقت بهش نمیرسه میخوام بگم، هر روز حدود ۱۶۶,۰۰۰ نفر جونشون رو از دست می‌دن. اگر فرض کنیم تقریباً ۳٪ از این تعداد، یعنی چیزی حدود ۴,۹۸۰ نفر، طرفدارای راکستار گیمز و سری GTA هستن. این یعنی هر روز این تعداد آدم بدون اینکه بتونن GTA 6 رو تجربه کنن، از دنیا میرن. از یه طرف دیگه، راکستار گیمز هر روز که بازی رو منتشر نمی‌کنه، چیزی بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کنه پس یه کم دل‌رحم باش راکستارگیمز!! شکی نیست که دارید شاهکار مطلق میسازید ولی نذارین این آدما دست‌خالی از این دنیا برن و حداقل یه چیزی بگید همین خودش حس خوبی به همه میده‌.
عشقی.
امیدوارم زودتر اطلاعات یا خبری از بازی منتشر بشه و در نهایت امسال زودتر بازی بیاد که همه ما طرفدارا خوشحال بشیم ( البته مطمئنم که همونجور که گفتی این همه صبر ارز ششو خواهد داشت)❤️❤️
 
Grand-Theft-Auto-IV.jpg

۱۷ سال پیش در چنین روزی شاهکاری به نام GTA 4 منتشر شد. بازی که با متای 98 که اگر به نسبت سال عرضه و تعداد نقدها در نظر بگیریم بالاترین امتیاز منتقدين به یک بازی در تاریخ هست.

آقای Obbe Vermeij توسعه دهنده سابق راکستار که روی این عنوان کار کرده خاطراتی از تجربه ساخت این بازی رو در صفحه شخصی خودش منتشر کرده که ترجمه اون رو میتونید در پست بعد بخونید.

توسعه دهنده سابق راکستار آقای Obbe Vermeij:

۱۷ سال پیش، توی ۲۹ آپریل ۲۰۰۸، ما Grand Theft Auto IV رو عرضه کردیم.

برای این که بازی واقعاً نسل بعدی بشه، کلی از ویژگی‌های San Andreas رو حذف کردیم.
چیزایی مثل تناسب اندام، وزن، چند تا شهر، مخفی‌کاری ، شنا زیر آب، جت‌پک‌ها، تانک‌ها، دوچرخه‌ها، کامیون‌های غول‌پیکر ، شخصی‌سازی ماشین‌ها، هواپیماها و... را حذف کردیم.

علتش این بود که همه‌چیز به زمان توسعه بستگی داشت. هر مقدار زمانی که ما صرف اون ویژگی‌های قدیمی (مثل ویژگی‌های San Andreas) نمی‌کردیم، می‌تونستیم صرف انجین رندرینگ، بهینه‌سازی، فیزیک حرکات طبیعی ، و بهتر کردن همه‌چیز کنیم.

فکر نمی‌کنم راک‌استار برای GTA 6 مجبور باشه همون حذف‌ها رو انجام بده. اونا الان تیم های خیلی بزرگ‌تر و زمان خیلی بیشتری دارن ساخت GTA 4 فقط ۳.۵ سال طول کشید.

مأموریت‌ها طوری طراحی شدن که با داستان جور دربیان. قبلاً بیشتر برعکس بود (یعنی داستان رو با مأموریت‌ها تنظیم می‌کردیم).

کار کردن با PS3 سخت بود، برای همین Xbox 360 لید پلتفرم شد. اون زمان بازی‌های کنسولی به‌صورت منظم پچ دریافت نمی‌کردن. کدنویس های PS3 و موتور RAGE مثل دیوونه‌ها کار می‌کردن تا بتونن با نسخه Xbox 360 هماهنگ بشن. همیشه یه کم عقب بودن، ولی آخرش یه نتیجه قابل قبول گرفتن.

کسایی که توی تیم Euphoria بودن خیلی کمک کردن. حتی یه مهندس فرستادن که برای مدت زیادی توی ادینبورگ کار کنه. از طرف ما، الکساندر راجر مسئول ادغام Euphoria با کدهای انیمیشن‌مون بود. همه‌چیز خیلی جدید بود. هر وقت یه رفتار خاص (مثلاً تلو تلو خوردن) می‌خواستیم، اونا معمولاً باید کد مخصوصی براش می‌نوشتن.

بالاخره تونستیم یه بازی شبکه‌ای با ۳۲ بازیکن بسازیم که بعداً به GTA Online تبدیل شد.

۹ ماه بعد از عرضه ، از راک‌استار نورث (R*North) رفتم. با بزرگ‌تر شدن پروژه و تیم، دیگه مثل قبل از کار لذت نمی‌بردم. فکر می‌کردم بازی‌ها قراره تاریک‌تر و جدی‌تر بشن. اما GTA 5 نشون داد که اشتباه می‌کردم.

تاریخ عرضه اولیه ۱۶ اکتبر ۲۰۰۷ بود، که به کریسمس برسه. توی جولای ۲۰۰۷ تصمیم گرفتیم عرضه رو عقب بندازیم.
فقط توی اون زمان معلوم شد که نمی‌تونیم به ددلاین برسیم. حدس می‌زنم روز تصمیم‌گیری برای GTA 6 هم شبیه این باشه. امیدوارم گزارش مالی Take-Two خوب باشه.
(قبل از این که بپرسی؛ نه، هیچ اطلاعات داخلی ندارم)

اگه من الان توی راکستار تصمیم‌گیرنده بودم، هیچ تریلر اضافی‌ای منتشر نمی‌کردم.
هایپ دور GTA 6 بیشتر از کافیه و عنصر غافلگیری باعث می‌شه عرضه بازی به‌عنوان یه رویداد حتی بزرگ‌تر بشه.
 
اگه من الان توی راکستار تصمیم‌گیرنده بودم، هیچ تریلر اضافی‌ای منتشر نمی‌کردم.
نکته ای که هست اینکه خیلی از افرادی که قبلا تو شرکت کار میکردن و الان دیگه نیستند، اکثرشون میکن که ما اگر داخل شرکت بودیم تریلر دیگه ای رو منتشر نمیکردیم ولی چیزی که برای من هنوز ابهام داره اینکه واقعا GTA بعدی چقدر نسل بعدیه، حقیقتش تریلری که دادن خیلی خیلی وایب GTA V رو میداد که انگار یه آپدیت خیلی خفنی دریافت کرده ولیییی میدونم که اصلا محصول نهایی اینطوری نیستش و نخواهد بود ( با توجه به سابقه غنی راکستار و اطلاعاتی که از GTA VI ازش درز شده ) . چیزی که من دوس دارم اینکه با یک تریلر بیاد و نشون بده که GTA بعدی چقدررر عجیب و غریبه و بدون اینکه توضیح بیشتری بده پاشه بره و خوش گلدین...
 
  • Like
Reactions: Thundersky
نکته ای که هست اینکه خیلی از افرادی که قبلا تو شرکت کار میکردن و الان دیگه نیستند، اکثرشون میکن که ما اگر داخل شرکت بودیم تریلر دیگه ای رو منتشر نمیکردیم ولی چیزی که برای من هنوز ابهام داره اینکه واقعا GTA بعدی چقدر نسل بعدیه، حقیقتش تریلری که دادن خیلی خیلی وایب GTA V رو میداد که انگار یه آپدیت خیلی خفنی دریافت کرده ولیییی میدونم که اصلا محصول نهایی اینطوری نیستش و نخواهد بود ( با توجه به سابقه غنی راکستار و اطلاعاتی که از GTA VI ازش درز شده ) . چیزی که من دوس دارم اینکه با یک تریلر بیاد و نشون بده که GTA بعدی چقدررر عجیب و غریبه و بدون اینکه توضیح بیشتری بده پاشه بره و خوش گلدین...
من متوجه منظورتون نشدم. وایب V دادن الان مساله هست یا نسل بعدی نبودن VI نسبت به V؟
در مورد نسل بعدی بودن, به یقین VI دوبل نسل بعدیه ، چون دو نسل از V جلوتره و حتی از یک نسل از RDR2 که خودش هنوز استاندارد تعیین میکنه.
بررسی کوچیکترین جزییات تریلر اول از انیمیشن‌ ، طراحی اندام ، طراحی چهره ها ، فیزیک موها ، جزییات محیط ، نورپردازی، فیزیک آب، ابرها ،کلیه بافت ها ،پوشش گیاهی، تعداد NPC ها ، واقعا همه چی در بالاترین سطح ممکنه ، جوری که خیلی ها اول فکر میکردن اون تریلر CG عه. حالا بهش اضافه کن هوش مصنوعی، مکانیزم های گیم‌پلی هم چقدر پیشرفت کرده که ما یه مقدار کمش رو تو لیکهای ۲۰۲۲ دیدیم.

این ویدیو به زیبایی جزییات بین 5 و 6 رو بررسی کرده:



ولی در مورد وایب درست متوجه نشدم . اینکه وایب V میده که به نظر من اصلا نمیده، احتمالا چون بازی تو یکی از ایالت های گرمسیر آمریکاست.. تریلر اول دقیقا چیزی بود که فلوریدا هست به اضافه مشتقاتی که راکستار بهش اضافه خواهد کرد..
 
آخرین ویرایش:
من متوجه منظورتون نشدم. وایب V دادن الان مساله هست یا نسل بعدی نبودن؟
در مورد نسل بعدی بودن به یقین VI دوبل نسل بعدی حساب خواهد شد ، چون دو نسل از V جلوتره و حتی از یک نسل از RDR2 که خودش هنوز استاندارد تعیین میکنه. بررسی کوچیکترین جزییات اون تریلر که همش تو این تاپیک هست از فیزیک اندام ، طراحی چهره ها ، فیزیک موها ، جزییات محیط ، نورپردازی، تکسچرها همه چی در بالاترین سطح ممکنه ، جوری که خیلی ها اول فکر میکردن اون تریلر CG عه.
ولی در مورد وایب واقعا متوجه نشدم . اینکه وایب V میده که به نظر من اصلا نمیده چون بازی تو یکی از ایالت های گرمسیر آمریکاست.. تریلر اول دقیقا چیزی بود که فلوریدا هست به اضافه مشتقاتی که راکستار بهش اضافه خواهد کرد..
بزار حرفمو با یه مثال واضح تر بگم

اون هیجانی که موقع تریلر THE LAST OF US 2 داشتیم رو یادته؟ یا اولین بار که تریلر UNCHARTED 4 اومد رو چی؟

همه کاملا متوجه شدن که سطح بازی کاملا وارد یه لول دیگه ای شده

ولی در مورد GTA VI هنوز این موضوع اتفاق نیوفتاده، بخاطر همینم هست که همه منتظر یه تریلر دیگه از راکستار هستن
مطمئنم وقتی اون تریلر اومد، دیگه همه انتظار اسکرین شات، تریلر یا هر چیزی که مربوط به بازی میشه رو ندارن و فقط منتظر ریلز بازین

ولی در مورد وایب واقعا متوجه نشدم . اینکه وایب V میده که به نظر من اصلا نمیده چون بازی تو یکی از ایالت های گرمسیر آمریکاست.. تریلر اول دقیقا چیزی بود که فلوریدا هست به اضافه مشتقاتی که راکستار بهش اضافه خواهد کرد..
"- همه‌چیز انگار از صفر ساخته شده. راستش، حس GTA 5 یا GTA 4 یا هیچ کدوم از قبلی‌ها رو نداره. انگار اونا بهترین چیزای همه بازی‌های قبلی رو گرفتن و یه سطح خیلی بالاتر بردنش."

(همچنان این حس نشده اصلا)
 
  • Love
Reactions: Thundersky
بزار حرفمو با یه مثال واضح تر بگم

اون هیجانی که موقع تریلر THE LAST OF US 2 داشتیم رو یادته؟ یا اولین بار که تریلر UNCHARTED 4 اومد رو چی؟

همه کاملا متوجه شدن که سطح بازی کاملا وارد یه لول دیگه ای شده

ولی در مورد GTA VI هنوز این موضوع اتفاق نیوفتاده، بخاطر همینم هست که همه منتظر یه تریلر دیگه از راکستار هستن
مطمئنم وقتی اون تریلر اومد، دیگه همه انتظار اسکرین شات، تریلر یا هر چیزی که مربوط به بازی میشه رو ندارن و فقط منتظر ریلز بازین


"- همه‌چیز انگار از صفر ساخته شده. راستش، حس GTA 5 یا GTA 4 یا هیچ کدوم از قبلی‌ها رو نداره. انگار اونا بهترین چیزای همه بازی‌های قبلی رو گرفتن و یه سطح خیلی بالاتر بردنش."

(همچنان این حس نشده اصلا)
الان رفتیم تو بحث هیجان که :D
هیجانی که تریلر اول ایجاد کرد که واقعا گفتن نداره همه دیدن چیکار کرد آمارها که کاملا خودش گویای همه چیز هست.
ولی در مورد تفاوت ببین تفاوت ها خیلی بیشتر از تلو ۲ به ۱ که گفتی خواهد بود. خیلی بیشتر . چون گفتم دو نسل فاصله اس نه یک نسل.
من حتی از لیکهای ۲۰۲۲ که از بیلد پری الفا بودن هم نسل بعدی بودن رو حس کردم و زمانی که تریلر اول اومد اون چیزی که دیدم فرای چیزی بود که تصور میکردم. در کل با اومدن تریلر گیم‌پلی خیلی چیزها بهتر مشخص خواهد شد.
کلا پیشنهاد میکنم ویدیویی که بالا گذاشتم رو ببینید کاملا نظرت برمی‌گرده.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 376870

راستش یه مدتی بود یه حرف خودمونی میخواستم به بچه های این فروم بگم.
حقیقتا نمیتونید تصور کنید زمانی که راکستار بالاخره تصمیم بگیره سکوتش رو بشکنه و سیل اطلاعات و تصاویر و تریلر از GTA 6 بیرون بده من به نوبه خودم چه چیزهایی برای شما تو این تاپیک ارائه خواهم کرد. قول میدم با کیفیت ترین و سریعترین اطلاعات رو ارائه بدم. واقعا خودم برای اون روز بیصبرانه منتظرم.

اما من خودم گاهی سرخورده و گاهی ناامیدم که مجبورم از دل کویر و در حد توانم خبری یه سری اطلاعات و شایعات رو پوشش بدم . تو این ۶ سال این تاپیک هم همیشه سعی کردم خبرها و شایعات ، درست یا نادرست رو همه را بگذارم بذارم چون فروم یه خاصیت آرشیوی قوی داره و همه این اطلاعات بعدها به راحتی صحت سنجی میشه و خودش میتونه قفل خیلی از پازلها را باز کنه.

ولی واقعا در حال حاضر هیچ کس نمیدونه اون روز کِی خواهد رسید و این صبر واقعا داره سخت میگذره.
الان دیگه شخصا برام زمان ریلیز زیاد فرقی نداره. چه پاییز ۲۰۲۵ باشه چه مثلا بهار ۲۰۲۶ نهایتا یکسال دیگه تا عرضه مونده.
الان چیزی که واقعا نیاز داریم کمی اطلاعات از بازیه. چیزای رسمی، نه گمانه زنی و شایعاتی که دیگه ازش خسته شدیم ولی فعلا مجبورم ادامه بدم چون آدمی با امید زنده است.

خودِ من میان دهها مشغله ذهنی و فکری توی زندگی (شما بخونید زندگی هر ایرانی)، تنها چیزی که همیشه گوشه ذهنم به عنوان یک محرک و یک جور شوق، زندگی رو برام تا حدی زیباتر میکنه انتظار برای همین بازیه‌. ما تو زندگی هامون دهها هدف و مسوولیت داریم که کلی وقت و انرژی میذاریم که یکی یکی بهش برسیم ولی واقعا مساله اینه که سعی میکنیم فقط بهش میرسیم نه اینکه از رسیدن بهش لذت ببریم و کمتر پیش میاد چیزایی تو زندگی باشن که یه جور حس قدیمی کودکانه مون رو بیدار می‌کنه که برای یک چیزی ذوق داشته باشیم.

به عنوان یک گیمر قدیمی اگر خودمو در این حد بدونم که قدیمی حساب بشم ولی خب شاید کسی که حتی از کنسول Atari شروع کرده شاید واقعا بشه بهش گفت قدیمی ، به عنوان چنین گیمری که از قدیم با دیدن لوگوی ☆R اول بازیاشون از خود بیخود میشدم ، میتونم بگم این بازی برام یک نقطه عطف خواهد بود.
نمیدونم بعدش چی بشه الان نمیخوام بهش فکر کنم فقط میخوام اتفاقی برای من و هیچ کس دیگه نیفته و همه بتونن این بازیو بالاخره تجربه کنند. شما حتی به میانگین سنی اعضای ثابت این فروم هم نگاه کنید براحتی متوجه میشید تو چه بازه سنی هستند که انقدر برای گیمینگ و آثار روایتی مشهور وقت و هزینه میکنند.

خود زلنیک رییس تیک-تو یه بار تو یه مصاحبه گفته بود ایجاد هایپ برای نسل جدید دهها بار سخت تر از گذشته اس.
نه فقط گیم تو هر زمینه ای که فکرشو بکنید.
گفت که نسل امروزی فقط ۶ ثانیه برای هایپ شدن چیزی در روز وقت میذاره و براحتی میره رو یه موضوع جدید . فقط ما هوادارای قدیمی هستیم که طرز تفکری بنام هایپ شدن برای یه چیزی تو وجودمون باقی مونده.
واقعا لقب آخرین قطار هایپ عظیم صنعت گیم برازنده GTA 6 عه‌.

خطاب به راکستارگیمز که البته میدونم خطاب من هیچ وقت بهش نمیرسه میخوام بگم، هر روز حدود ۱۶۶,۰۰۰ نفر جونشون رو از دست می‌دن. اگر فرض کنیم تقریباً ۳٪ از این تعداد، یعنی چیزی حدود ۴,۹۸۰ نفر، طرفدارای راکستار گیمز و سری GTA هستن. این یعنی هر روز این تعداد آدم بدون اینکه بتونن GTA 6 رو تجربه کنن، از دنیا میرن. از یه طرف دیگه، راکستار گیمز هر روز که بازی رو منتشر نمی‌کنه، چیزی بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کنه پس یه کم دل‌رحم باش راکستارگیمز!! شکی نیست که دارید شاهکار مطلق میسازید ولی نذارین این آدما دست‌خالی از این دنیا برن و حداقل یه چیزی بگید همین خودش حس خوبی به همه میده‌.
نمیدونم چرا واقعا با خوندن این مطلب به فکر افرادی افتادم که توی بندر عباس جون خودشون رو از دست دادن . شاید افرادی در بینشون بودن که واقعا منتظر این بازی بودن ولی بازی روزگار این فرصت رو ازشون گرفت . هی هی :(:(
 
ولی در مورد GTA VI هنوز این موضوع اتفاق نیوفتاده، بخاطر همینم هست که همه منتظر یه تریلر دیگه از راکستار هستن
مطمئنم وقتی اون تریلر اومد، دیگه همه انتظار اسکرین شات، تریلر یا هر چیزی که مربوط به بازی میشه رو ندارن و فقط منتظر ریلز بازین
با اجازه مخالف این قسمت پستتم :D

من کلا با GTA حال نمیکنم و خیلی هم بازیشون نکردم. ولی تریلر GTA VI به حدی نکست لول و خفن بود و شهر و پویاییش واقعی بود که بنظرم یه چیز ماورایی بود و برای اولین بار منو عاشق GTA کرد.:x
شما کافیه اولین تریلر GTA V رو با GTAVI مقایسه کنی تا ببینی واقعا اندازه چند نسل پیشرفت داشتیم

خلاصه من که برای اولین بار مشتاق و منتظر GTA هستم

.​
 
View attachment 376989

۱۷ سال پیش در چنین روزی شاهکاری به نام GTA 4 منتشر شد. بازی که با متای 98 که اگر به نسبت سال عرضه و تعداد نقدها در نظر بگیریم بالاترین امتیاز منتقدين به یک بازی در تاریخ هست.

آقای Obbe Vermeij توسعه دهنده سابق راکستار که روی این عنوان کار کرده خاطراتی از تجربه ساخت این بازی رو در صفحه شخصی خودش منتشر کرده که ترجمه اون رو میتونید در پست بعد بخونید.

توسعه دهنده سابق راکستار آقای Obbe Vermeij:

۱۷ سال پیش، توی ۲۹ آپریل ۲۰۰۸، ما Grand Theft Auto IV رو عرضه کردیم.

برای این که بازی واقعاً نسل بعدی بشه، کلی از ویژگی‌های San Andreas رو حذف کردیم.
چیزایی مثل تناسب اندام، وزن، چند تا شهر، مخفی‌کاری ، شنا زیر آب، جت‌پک‌ها، تانک‌ها، دوچرخه‌ها، کامیون‌های غول‌پیکر ، شخصی‌سازی ماشین‌ها، هواپیماها و... را حذف کردیم.

علتش این بود که همه‌چیز به زمان توسعه بستگی داشت. هر مقدار زمانی که ما صرف اون ویژگی‌های قدیمی (مثل ویژگی‌های San Andreas) نمی‌کردیم، می‌تونستیم صرف انجین رندرینگ، بهینه‌سازی، فیزیک حرکات طبیعی ، و بهتر کردن همه‌چیز کنیم.

فکر نمی‌کنم راک‌استار برای GTA 6 مجبور باشه همون حذف‌ها رو انجام بده. اونا الان تیم های خیلی بزرگ‌تر و زمان خیلی بیشتری دارن ساخت GTA 4 فقط ۳.۵ سال طول کشید.

مأموریت‌ها طوری طراحی شدن که با داستان جور دربیان. قبلاً بیشتر برعکس بود (یعنی داستان رو با مأموریت‌ها تنظیم می‌کردیم).

کار کردن با PS3 سخت بود، برای همین Xbox 360 لید پلتفرم شد. اون زمان بازی‌های کنسولی به‌صورت منظم پچ دریافت نمی‌کردن. کدنویس های PS3 و موتور RAGE مثل دیوونه‌ها کار می‌کردن تا بتونن با نسخه Xbox 360 هماهنگ بشن. همیشه یه کم عقب بودن، ولی آخرش یه نتیجه قابل قبول گرفتن.

کسایی که توی تیم Euphoria بودن خیلی کمک کردن. حتی یه مهندس فرستادن که برای مدت زیادی توی ادینبورگ کار کنه. از طرف ما، الکساندر راجر مسئول ادغام Euphoria با کدهای انیمیشن‌مون بود. همه‌چیز خیلی جدید بود. هر وقت یه رفتار خاص (مثلاً تلو تلو خوردن) می‌خواستیم، اونا معمولاً باید کد مخصوصی براش می‌نوشتن.

بالاخره تونستیم یه بازی شبکه‌ای با ۳۲ بازیکن بسازیم که بعداً به GTA Online تبدیل شد.

۹ ماه بعد از عرضه ، از راک‌استار نورث (R*North) رفتم. با بزرگ‌تر شدن پروژه و تیم، دیگه مثل قبل از کار لذت نمی‌بردم. فکر می‌کردم بازی‌ها قراره تاریک‌تر و جدی‌تر بشن. اما GTA 5 نشون داد که اشتباه می‌کردم.

تاریخ عرضه اولیه ۱۶ اکتبر ۲۰۰۷ بود، که به کریسمس برسه. توی جولای ۲۰۰۷ تصمیم گرفتیم عرضه رو عقب بندازیم.
فقط توی اون زمان معلوم شد که نمی‌تونیم به ددلاین برسیم. حدس می‌زنم روز تصمیم‌گیری برای GTA 6 هم شبیه این باشه. امیدوارم گزارش مالی Take-Two خوب باشه.
(قبل از این که بپرسی؛ نه، هیچ اطلاعات داخلی ندارم)

اگه من الان توی راکستار تصمیم‌گیرنده بودم، هیچ تریلر اضافی‌ای منتشر نمی‌کردم.
هایپ دور GTA 6 بیشتر از کافیه و عنصر غافلگیری باعث می‌شه عرضه بازی به‌عنوان یه رویداد حتی بزرگ‌تر بشه.

View attachment 1000001775.mp4
1000001773.jpg
 
تیک تو رسما اعلام کرده تاریخ رلیز بوردرلندز ۴ حدود ۱۰ روز جلوتر افتاده این احتمال تاخیر gta رو خیلی کم میکنه .
از اونور هم این ویدئو اومده و صدای رادیو gta انلاین هست حالا نمیدونم فیکه و با هوش مصنوعی تولید شده یا نه .
 

Attachments

سازنده سابق راکستار: بازی GTA 6 به تریلر دیگری نیاز ندارد

توسعه‌دهنده سابق راکستار گیمز معتقد است که این شرکت نباید تریلرهای بیشتری برای بازی مورد انتظار GTA 6 منتشر کند و هایپ طرفداران برای فروش آن کافی است.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
سازنده سابق راکستار: بازی GTA 6 به تریلر دیگری نیاز ندارد

توسعه‌دهنده سابق راکستار گیمز معتقد است که این شرکت نباید تریلرهای بیشتری برای بازی مورد انتظار GTA 6 منتشر کند و هایپ طرفداران برای فروش آن کافی است.
images (9).jpeg

البته بعید می‌دونم اینطوری باشه چون یک شرکت بازرس طور بالا سر T2 هست که اگه T2 بیاد بگه پاییز قطعی شده باید تریلر، عکس یا اطلاعاتی بده تا مشخص بشه همینطوری الکی حرف نمیزنه تا سهامش بره بالا.. از این جهت شانس آوردیم وگرنه بعید نبود اینا تا دو ماه قبل عرضه همینطوری لال مونی بگیرن!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or