Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
پریلود بازی بالاخره باز شد کراکن با فشرده سازی چه می کنه، صبر کردن تا جمعه بسیار بسیار دوشواره:( لانچ تریلر چقدر خوفناک بود.. فقط چند ساعت تا اومدن نمرات باقی مونده و چیزی که از پیش نمایش ها و انفجار مغز منتقدین بر میاد باید انتظار متا IV رو داشته باشیم 8->
View attachment 362899

اين جملاتو قراره ٢٠٢٦ بگيم يا ٢٠٢٧؟ :D
 
  • Smile
Reactions: MrElectricWizard
پریلود بازی بالاخره باز شد کراکن با فشرده سازی چه می کنه، صبر کردن تا جمعه بسیار بسیار دوشواره:( لانچ تریلر چقدر خوفناک بود.. فقط چند ساعت تا اومدن نمرات باقی مونده و چیزی که از پیش نمایش ها و انفجار مغز منتقدین بر میاد باید انتظار متا IV رو داشته باشیم 8->
View attachment 362899
Most sane GTA fan
 
پاییز ۲۰۲۵ دوکتور جان
قشنگ اینو تکرار کن که آویزه گوشت بشه ;)
هر موقع ایشون ساعتو تاریخ ازت خواست به طریقی بپیچون! چون مثل تقویم زنده هر روز میاد تکرار می کنه فلان روز تا تاریخ ریلیز :D
جدا از شوخی منم امیدوارم به تارگتی که مدنظرشونه برسن ولی اگر بازی تاخیر هم بخوره با توجه به حساسیت های بسیار، خرده نمی گیرم ازشون
 
هر موقع ایشون ساعتو تاریخ ازت خواست به طریقی بپیچون! چون مثل تقویم زنده هر روز میاد تکرار می کنه فلان روز تا تاریخ ریلیز :D
جدا از شوخی منم امیدوارم به تارگتی که مدنظرشونه برسن ولی اگر بازی تاخیر هم بخوره با توجه به حساسیت های بسیار، خرده نمی گیرم ازشون
همیشه یه سری هستن که اسمشون "دیدید گفتم" هست‌ . من ترجیحا اینطوری صداشون میکنم‌. اینا اگر ۱۰ درصد حرفاشون درست بیاد میان و همینو فرو میکنن تو چشم آدم اگر ۹۰ درصد باقیش هم درست نباشه اصلا آفتابی نمیشن که کسی بخواد سراغشون رو بگیره.
کلا هیچ حرف دیگه ای ندارن جز همین حرفها.
طرف تاحالا صدبار گفته این طور بازیا تایپش نیست ولی خب میاد تیکه شو میندازه میره .
اشکالی هم نداره که بگه ، فرومه ولی دیگه این حرف های درباره تاخیر تکراری شده. حالا یا ۲۰۲۵ میاد یا پوش میشه به ۲۰۲۶ از این دو حالت که خارج نیست. ولی هی گفتنش قرار نیست چیزیو تغییر بده.
اگر فکر میکنید غیر از تاخیر حرف دیگه ای راجب بازی دارید بگید وگرنه در مورد تاخیر خوردن یا نخوردن به طرز مسخره ای زیاد حرف زده شده.
 
یکی در ردیت ادعا میکنه مدت زمان کوتاهی از گیمپلی GTA 6 را از نزدیک تماشا کرده که جزییات صحبت‌های اون رو در پایین میتونید بخونید.

من چند ساعت از گیم پلی تست GTA VI را از نزدیک دیده ام. این یک نسخه از بیلد اوایل 2024 بود ، کمی قبل از اینکه راکستار به کارکنانش دستور بدهد به محل کار بروند و تجهیزات دورکاری از منازل توسعه دهندگان جمع شود من در خانه یکی از دوستانم که عضو راکستار است دیده ام.
این من نبودم که آن را تست می کردم، بلکه در کنار یک توسعه دهنده این فوتیج را دیدم . من مستقیماً برای راکستار کار نمی‌کنم، اما بخاطر کار دیگری که به توسعه بازی مرتبط نیست، آنجا بودم.

خب چیزهایی که من در آن زمان کوتاه دیدم را برایتان تعریف میکنم

عنوان GTA 6 روی ایجاد احساس زنده بودن بسیار زیاد در جهان بزرگش تمرکز دارد، که باعث می شود گیم پلی کاملا نکست لول بنظر برسد . به عنوان مثال، تقریبا همه چیز (90٪) در بازی یک تعامل فیزیکی با محیط دارد، یعنی حتی یک تکه زباله مثل چیزی که در تریلر هم دیدید محیط بر روی ان اثر دارد. لیوان های موجود در جاده وجود داشت که دیدم یکی توسط یک ماشین صاف شده، یکی دیگر خم شده است.
سپر هر اتومبیل به پلیر واکنش نشان می دهد. با ضربه زدن به سپر آن کنده میشود و روی زمین می افتد ولی غیب نمیشود و می‌توانید بازهم با آن سپر تعامل کنید.

خدمه ی نگهداری و نظافت در شهر غیره وجود خواهند داشت که با دنیای درون بازی و کاری که پلیر (شما) انجام می دهید تعامل خواهند داشت.

به عنوان مثال: پس از یک تصادف بزرگ که خرابی و تیرهای شکسته را در خیابانها به جا می گذارد، ترافیک به طور طبیعی تا زمانی که جاده پاک شود، ایجاد می شود، کامیون / ون / جرثقیل / وانت با NPC ها درون آنها می آیند و با اتفاقی که در آن فضای پر جنب و جوش و افتاده تعامل دارند و بصورت کاملا طبیعی کارهای مربوط به تعمیر (تمیز کردن، حذف زباله ها، بارگیری آنها) و حمل آن به مرکز یا زمین های تخلیه را انجام میدهند.

کارگران ساختمانی در کنار جاده مشغول بکار هستند وجود خواهند داشت، به عنوان مثال، مشغول انجام کارهای مختلف مثل حفاری، نصب تیرها ،ساخت جاده و کار با جرثقیل یا انجام کارهای ساختمان سازی هستند.
خود جاده و زمین تا یک مقدار خاصی تخریب پذیر است، به خصوص با شلیک مثلا موشک به زمین، چاله هایی تشکیل میشود که دارای فیزیک و عمق واقعی هستند. به عنوان مثال، زباله ها را می توان در آن چاله گیر انداخت (مثل بطری که در بک چاله می غلتد که در تریلر 1 هم اشاره شد)

بعد از یک طوفان بزرگ آب در همه جای جاده های شهر تا مدتی باقی می ماند تا زمانی که خورشید بتابد و آن را تبخیر کند.

در بازی NPC و شاهدان می‌توانند سایر NPC های دیگر که را بر اثر تیراندازی یا انفجار یا تصادف بزگی زخمی شده اند و روی زمین افتاده اند را به کنار کشیده و آنها را از آن مهلکه نجات می‌دهند سپس با پلیس تماس می گیرند، پلیس میرسد و در اطراف صحنه جنایت حصار ایجاد میکند و عکس می گیرد، آن اندازه گیری می کند، سپس جسدها یا مصدومان را برداشته و به سردخانه یا در صورت زنده بودن با آمبولانس به بیمارستان منتقل می کنند.
کل چیزهایی که من در آن مدت دیدم فقط همین بود.
 
یکی در ردیت ادعا میکنه مدت زمان کوتاهی از گیمپلی GTA 6 را از نزدیک تماشا کرده که جزییات صحبت‌های اون رو در پایین میتونید بخونید.

من چند ساعت از گیم پلی تست GTA VI را از نزدیک دیده ام. این یک نسخه از بیلد اوایل 2024 بود ، کمی قبل از اینکه راکستار به کارکنانش دستور بدهد به محل کار بروند و تجهیزات دورکاری از منازل توسعه دهندگان جمع شود من در خانه یکی از دوستانم که عضو راکستار است دیده ام.
این من نبودم که آن را تست می کردم، بلکه در کنار یک توسعه دهنده این فوتیج را دیدم . من مستقیماً برای راکستار کار نمی‌کنم، اما بخاطر کار دیگری که به توسعه بازی مرتبط نیست، آنجا بودم.

خب چیزهایی که من در آن زمان کوتاه دیدم را برایتان تعریف میکنم

عنوان GTA 6 روی ایجاد احساس زنده بودن بسیار زیاد در جهان بزرگش تمرکز دارد، که باعث می شود گیم پلی کاملا نکست لول بنظر برسد . به عنوان مثال، تقریبا همه چیز (90٪) در بازی یک تعامل فیزیکی با محیط دارد، یعنی حتی یک تکه زباله مثل چیزی که در تریلر هم دیدید محیط بر روی ان اثر دارد. لیوان های موجود در جاده وجود داشت که دیدم یکی توسط یک ماشین صاف شده، یکی دیگر خم شده است.
سپر هر اتومبیل به پلیر واکنش نشان می دهد. با ضربه زدن به سپر آن کنده میشود و روی زمین می افتد ولی غیب نمیشود و می‌توانید بازهم با آن سپر تعامل کنید.

خدمه ی نگهداری و نظافت در شهر غیره وجود خواهند داشت که با دنیای درون بازی و کاری که پلیر (شما) انجام می دهید تعامل خواهند داشت.

به عنوان مثال: پس از یک تصادف بزرگ که خرابی و تیرهای شکسته را در خیابانها به جا می گذارد، ترافیک به طور طبیعی تا زمانی که جاده پاک شود، ایجاد می شود، کامیون / ون / جرثقیل / وانت با NPC ها درون آنها می آیند و با اتفاقی که در آن فضای پر جنب و جوش و افتاده تعامل دارند و بصورت کاملا طبیعی کارهای مربوط به تعمیر (تمیز کردن، حذف زباله ها، بارگیری آنها) و حمل آن به مرکز یا زمین های تخلیه را انجام میدهند.

کارگران ساختمانی در کنار جاده مشغول بکار هستند وجود خواهند داشت، به عنوان مثال، مشغول انجام کارهای مختلف مثل حفاری، نصب تیرها ،ساخت جاده و کار با جرثقیل یا انجام کارهای ساختمان سازی هستند.
خود جاده و زمین تا یک مقدار خاصی تخریب پذیر است، به خصوص با شلیک مثلا موشک به زمین، چاله هایی تشکیل میشود که دارای فیزیک و عمق واقعی هستند. به عنوان مثال، زباله ها را می توان در آن چاله گیر انداخت (مثل بطری که در بک چاله می غلتد که در تریلر 1 هم اشاره شد)

بعد از یک طوفان بزرگ آب در همه جای جاده های شهر تا مدتی باقی می ماند تا زمانی که خورشید بتابد و آن را تبخیر کند.

در بازی NPC و شاهدان می‌توانند سایر NPC های دیگر که را بر اثر تیراندازی یا انفجار یا تصادف بزگی زخمی شده اند و روی زمین افتاده اند را به کنار کشیده و آنها را از آن مهلکه نجات می‌دهند سپس با پلیس تماس می گیرند، پلیس میرسد و در اطراف صحنه جنایت حصار ایجاد میکند و عکس می گیرد، آن اندازه گیری می کند، سپس جسدها یا مصدومان را برداشته و به سردخانه یا در صورت زنده بودن با آمبولانس به بیمارستان منتقل می کنند.
کل چیزهایی که من در آن مدت دیدم فقط همین بود.
x_x
 
مگه میشه اینقدر واقعی:|
انتظار دیگه ایی هم نمیره :دی شک نکن راکستار دوباره تمام استانداردهای اوپن ورلد رو دوباره تعریف میکنه :دی
این همه زمان و سرمایه و بهترین استعدادهای صنعت و dna همیشگی راکستار!
 
انتظار دیگه ایی هم نمیره :دی شک نکن راکستار دوباره تمام استانداردهای اوپن ورلد رو دوباره تعریف میکنه :دی
این همه زمان و سرمایه و بهترین استعدادهای صنعت و dna همیشگی راکستار!
توی RDR2 شما اگر باعث اتفاقی میشدید که شامل میشن های اصلی ، رندوم ایونت ها و یا کارهایی که خارج از هیچ گونه ماموریتی بود، افکت اون حادثه ای که ایجاد کردید رو میتونستید بعدا ببینید که راجبش تو روزنامه ها نوشتند. مثلا اگر تو یه ماموریت بانک میزدید یا مثلا در رندوم ایونتی دخالت و تعامل میکردید، مثلا اون زنی که تو ولنتاین میتونی به کلانتر لوش بدی، اعدام بشه یا از اعدام رهاییش بدی همه اینکارها رو بعدا میتونستی ببینی بعدا تو روزنامه راجبش نوشتند ، یا اگر بدون هیچ میشن و ایونتی میرفتی و مثلا یه کرکتر مهم مثل یه قانون‌گریز تحت تعقیب یا کلانتر شهر رو میکشتی بعدا میدیدی تو روزنامه راجبش نوشتن و اگر تو اون شهر پرسه میزدی می‌دیدی NPC ها راجب کاریهایی که کردی حرف میزنند و راجبش باهات دیالوگ میگن.

حالا تو GTA 6 اینها میره تو یه لول بالاتر که اینجا شبکه های اجتماعی نقش اون روزنامه رو داره منتها با یه فرق مهمتر
شبکه های اجتماعی دوحالت داره :
۱. شما توسط سوشیال مدیا به یک ایونت فرا خونده میشی مثلا اون قسمتی از تریلر که با ماشینها چهارراه رو بستن و دارن دریفت میزنند این رو تو سوشیال مدیا میبینی و میری به اون محل که اونجا اتفاقات اصلی برات رقم میخوره و یکهو میبینی به یک ریسینگ زیر زمینی دعوت میشی و میشه همون صحنه ریسینگ تو تریلر و ممکنه پلیس دنبالت کنه که بازم تو تریلر میدیدی قسمت گنگ موتورسوارها پلیس دنبالشون کرده.

۲. حالت دوم اینه که شما یه اتفاقی ابتدا توی بازی رقم میزنی مثلا تو یه میشن یا رندوم ایونت و حتی ممکنه با توجه به پلنی که راکستار تو بازی پیاده کرده خودت یه حادثه ای رو رقم بزنی مثلا یه تیراندازی بزرگ با پلیس یا گنگ ها و یا تصادف بزرگ و مدتی بعد میتونی چیزی که ایجاد کردی رو به عینه توی شبکه های اجتماعی ببینی و ازش بازخورد بگیری. مثلا مخاطبین میان میگن واو پسر عجب حرکت خفنی زدی. یا مثلا یه کار تنفر انگیزی میکنی که فالوورهات میان تو صفحه شخصیت بهت هیت میدن.
کلا راکستار از GTA 4 به بعد سبک جدیدی رو توی مراحل فرعی و رندوم ایونت ها ارائه کرد که توی RDR2 به یک بلوغ رسید و تو VI به اوج خودش میرسه، اونم اینه که اپن ورلد راکستار هیچ وقت بهت نمیاد مستقیم بگه برو پیش فلان NPC فلان ماموریت رو بهت میده که بعد رو نقشه مشخص بشه بری فلان کارو بکنی و مثلا در ازای کاری که کردی انقدر XP بگیری. راکستار اینطوریه که مثلا برای پیدا کردن یه گنج تو RDR2 باید اول یه NPC رو توی یه رندوم ایونت نجات بدی (اینجا بازم اختیاریه که میتونی نجاتشم ندی پس قطعا هیچ موقع به گنج نمیرسی) بعد طرفو که نجات دادی بهت میگه چون نجاتم دادی برای تشکر بهت میگم که فلان جا یه گنج هست اما هیچ وقت جای دقیق بهت نمیگه. شما میرفتید اونجایی که طرف گفته و یه نقشه گنج پیدا میکردی منتها اون محل گنج هیچ موقع رو مپ مشخص نمیشد صرفا اون نقشه یه نقاشی از یه منظره بود حالا باید شما مناطق بازیو اونقدر میگشتی تا شبیه منظره چیزی که تو نقاشی دیدی رو تو واقعیت پیدا کنی و اونجا بعد از یه سری پروسه مثلا به گنج میرسیدی. حالا اون گنج چیه. نه XP عه نه اسکیل پوینته یا اینجور چیزا که تو اپن ورلدهای دیگه هست‌. یه شمش طلا یا یه اسلحه خاص یا شی زینتی خاص که دقیقا اینها چیزایی بوده که در اون دوران ارزش داشتند که این مقدار ثروت رو میشد بفروشی و میتونستی به یه چیز دیگه ای که قبلاپولشو نداشتی دست پیداکنی
خب راکستار اینجا نیومده مستقیما به تو یه چیزی بده بلکه مجموعه عواملی پشت سر هم ایجاد میشه تا تورو به یه چیز دیگه برسونه. این حس ادونچر گونه بازی هست که تورو نگه میداره که فلان میستری گنج یا حل کردن میستری قاتل ولنتاین یا خون آشام سینت دنیس و... رو حل کنی. حالا به هیچ وجه نمی‌تونم تصور کنم تو GTA و تو این ستینگ چه چیزایی هست که انتظار مارو میکشه‌. وقتی سم هاوسر میگه VI ایمرسیوترین چیزی هست که ساختیم منظورش این چیزاست که حتی سالها بعد از عرضه بازی هم میشه راجبشون حرف زد
 
من بشخصه چیزی که واقعا دوست دارم توی GTA VI ببینیم 1- مدیریت پول و 2- عدم تکراری شدن بازیه.

مدیریت پول خیلی برای من مهمه. مثلا من الان داخل بازی RDR2 حدود 6000 دلار پول دارم ولی هیچ بدردم نمیخوره! تمام آیتم های سلامتی رو که از روی جسد ها برداشتم. لباس و شلوار و کیف و کفش هم که خب یه چیز ظاهریه و بود و نبودش زیاد فرقی نداره. اسلحه هم که یا خود بازی بهم داده یا رفتم خریدم. پس این پول تا آخر بازی هم بکارم نمیاد.

تازه این پول توی GTA چندین برابر میشه که بازم تو نسخه های قبلی ارزش خاصی نداره. پس به نظرم راکستار یا باید نحوه پول درآوردن پلیر رو سخت کنه (مثلا ماموریت ها و دزدی و... پول خیلی کمی بدن) یا خرج کردنش رو گرون کنه. مثلا خونه و ماشین و لباس های آنچنانی و... خیلی خیلی گرون باشن که تو برای اون پول خیلی تلاش کنی. در اصل حرفم اینه که بازی Rewarding تر باشه.

مسئله تکراری نشدن بازی هم یکی از پر اهمیت ترین مسائل نه تنها برای من که برای همه س. چه بخوایم چه نخوایم، عده زیادی از مردم بعد از تموم شدن بخش داستانی بازی، دیگه بهش سر نمیزنن و اولین تجربه بازی هم همراهه با زودتر تموم کردن مراحل داستانی چون دوست داری ببینی بعدش چی میشه. و توی تجربه های بعدی هست که بین انجام دادن ماموریت ها فاصله میندازی و...

از این بابت خیلی دوست دارم که همه چیز تو بازی یه جوری باشه که مراحل داستانی هم که تموم شد باز تو جذب بشی که بازیو ادامه بدی. درسته که تمام GTA های تاریخ خیلی خیلی ارزش تکرار و گشت زنی دارن چون بلاخره هر سری یه اتفاق رندوم توش میوفته. اما خب یه جایی ادم براش تعقیب و گریز و کشتار تکراری میشه دیگه!

اینجاست که Random Events ها خیلی به چشم میان. مثلا من توی تجربه سومم از RDR2 فقط یه رندوم اونت حدید دیدم که از دستم در رفته بود. بعد از تموم شدن اینا و مراحل اصلی و فرعی دیگه گشت زنی تو بازی اونجوری حال نمیده. اما اگه این اتفاقات تصادفی خیلی زیادتر باشه (که توی لیک گفته بود بالای هزارتا) واقعا آدم اصلا دلش نمیاد از بازی خارج بشه. درست نمیگم؟

از بابت تکراری نشدن بازی، مود آنلاین خب خیلی کمک بزرگیه بهش اما برای ما که حالا از اینترنت خوبی بهره نمی‌بریم یا بازیو پایرت میکنیم، این سرقت ها و ایونت های انلاین رو بی نصیب میمونیم، پس چه بهتر که اینقدر از اینا داخل نسخه آفلاین باشه که آدم هر سری یه چیز تعاملی جدید ببینه.
 
من بشخصه چیزی که واقعا دوست دارم توی GTA VI ببینیم 1- مدیریت پول و 2- عدم تکراری شدن بازیه.

مدیریت پول خیلی برای من مهمه. مثلا من الان داخل بازی RDR2 حدود 6000 دلار پول دارم ولی هیچ بدردم نمیخوره! تمام آیتم های سلامتی رو که از روی جسد ها برداشتم. لباس و شلوار و کیف و کفش هم که خب یه چیز ظاهریه و بود و نبودش زیاد فرقی نداره. اسلحه هم که یا خود بازی بهم داده یا رفتم خریدم. پس این پول تا آخر بازی هم بکارم نمیاد.

تازه این پول توی GTA چندین برابر میشه که بازم تو نسخه های قبلی ارزش خاصی نداره. پس به نظرم راکستار یا باید نحوه پول درآوردن پلیر رو سخت کنه (مثلا ماموریت ها و دزدی و... پول خیلی کمی بدن) یا خرج کردنش رو گرون کنه. مثلا خونه و ماشین و لباس های آنچنانی و... خیلی خیلی گرون باشن که تو برای اون پول خیلی تلاش کنی. در اصل حرفم اینه که بازی Rewarding تر باشه.

مسئله تکراری نشدن بازی هم یکی از پر اهمیت ترین مسائل نه تنها برای من که برای همه س. چه بخوایم چه نخوایم، عده زیادی از مردم بعد از تموم شدن بخش داستانی بازی، دیگه بهش سر نمیزنن و اولین تجربه بازی هم همراهه با زودتر تموم کردن مراحل داستانی چون دوست داری ببینی بعدش چی میشه. و توی تجربه های بعدی هست که بین انجام دادن ماموریت ها فاصله میندازی و...

از این بابت خیلی دوست دارم که همه چیز تو بازی یه جوری باشه که مراحل داستانی هم که تموم شد باز تو جذب بشی که بازیو ادامه بدی. درسته که تمام GTA های تاریخ خیلی خیلی ارزش تکرار و گشت زنی دارن چون بلاخره هر سری یه اتفاق رندوم توش میوفته. اما خب یه جایی ادم براش تعقیب و گریز و کشتار تکراری میشه دیگه!

اینجاست که Random Events ها خیلی به چشم میان. مثلا من توی تجربه سومم از RDR2 فقط یه رندوم اونت حدید دیدم که از دستم در رفته بود. بعد از تموم شدن اینا و مراحل اصلی و فرعی دیگه گشت زنی تو بازی اونجوری حال نمیده. اما اگه این اتفاقات تصادفی خیلی زیادتر باشه (که توی لیک گفته بود بالای هزارتا) واقعا آدم اصلا دلش نمیاد از بازی خارج بشه. درست نمیگم؟

از بابت تکراری نشدن بازی، مود آنلاین خب خیلی کمک بزرگیه بهش اما برای ما که حالا از اینترنت خوبی بهره نمی‌بریم یا بازیو پایرت میکنیم، این سرقت ها و ایونت های انلاین رو بی نصیب میمونیم، پس چه بهتر که اینقدر از اینا داخل نسخه آفلاین باشه که آدم هر سری یه چیز تعاملی جدید ببینه.
ببین پول تو دنیای GTA و RDR مهمه و باهاش میتونی چیزایی رو بدست بیاری که آرزوی هر فرد تو هر دوتا دنیاس. الان چرا gta online انقدر دوام آورده بخاطر اینه که سیستم درون اون پلیر رو تشویق میکنه برای بدست آوردن فلان چیز پول بیشتری بدست بیاره‌ .

اما همونطور که گفتم مهمترین چیزی که تورو تو دنیای این بازیا نگه میداره اون ادونچر بازیه.
شما ساعتها وقت میذارید برای شکار legendary animals حتی بازی دقیقا نمیگه کجای نقشه هستن و باید خیلی مواقع با طعمه گیرشون بیاری ولی چرا شکارشون لذت بخشه این همون تحریک حس ادونچر شماست. با پوست اون لجندری انیمال میتونی بعدا برای خودت لباس درست کنی تا همیشه به یادت بمونه چه سختی برای شکار این حیوان‌ کشیدی یا کلی وقت میذاری که مثلا بری اسب عربی رو پیدا کنی چرا که سریعترین اسب داخل بازیه. اینها جوایزی هست که بازی بهت میده‌ و لزوما فقط پول جایزه این بازی نیست.

و دوم هم اینکه بازی احساسات تورو مدام به چالش میکشه که بخصوص این رو تو RDR2 زیاد میبینیم. مثلا تو واقعا مختار هستی به یک NPC کمک کنی یا نه بهش کمک نکنی. این اختیار بهت داده شده تو بازی آدم خوبی باشی یا بد. جالبه این خوب یا بد بودن خودش زنجیره یک سری اتفاقات دیگه هست .

شما اگر آنر بالایی داشته باشی یک سری ایونتهای خاصی برات باز میشه و اگر آنر پایین یک سری دیگه. یا ممکنه اگر آنر پایین داشته باشی یک سری اجناس رو بهت نفروشن. حتی پایان های اصلی بازی هم از همین آنر شما تاثیر میگیره.
بازی مرتبا با نشان دادن گوزن و گرگ در پایان و آغاز هر چپتر داره بهت میگه که تو الان چجور آدمی هستی.

کلا میخوام بگم دنیای RDR2 خیلی سعی کرده دقیقا همون ریواردی رو به تو بده که تو واقعیت اون زمان هم بوده. شما پولت که زیاد بشه از یجایی میتونی یه سری ایتم های زینتی بخری‌ . میتونی سیگارهایی رو بخری که اون زمان فقط آدمهای پولدار میتونستن استفاده کنند‌. میتونی اسبهایی رو بخری که اون زمان آرزوی هرکسی بوده داشته باشه‌ . البته هرگز و هرگز با چیت کد و ترینر پول بدست نیارید چون کلا این سیستم بهم میخوره و همه چیز خراب میشه‌ . برای همینه که حتی اگر از چیت کد درون بازی هم استفاده کنی بازی بهت تروفی نمیده یا با زدن اون چیت بازی سیو نمیشه چون سیستم اقتصادی و زمانی- مکانی درون بازی یه منطق و مکانیزمی داره که زنجیر وار بهم وصله و چیت کد همه چیو بهم میزنه.

ولی اصل RDR2 اینه که بطور مداوم داره اخلاقيات شمارو محک میزنه و به چالش میکشه. شما خیلی وقتا به یکی کمک میکنی کلی هم وقت میذاری و یک خانمی رو از این سر نقشه به اون سر نقشه میبری ولی چیز خاصی هم بدست نمیاری ولی اینکار در نهایت حس رضایت از انسانیت رو بهت هدیه میده و اگر هم برعکس کسیو اذیت کنی یا بکشی یا کمکش نکنی بعدا این وجدانت هست که دچار چالش میشه.

بازی تورو جوری غرق میکنه که اگر اسبت زخمی یا کشته بشه ناراحت میشی. کدام بازی دیگه ای هست که اصلا بر فرض اسب داخل بازی کشته بشه ،شما را انقدر ناراحت کنه. تو این گیم اسب بازی تنها رفیقته ، بهش احساسات داری و فکر کنم خیلیا کشته شدن اسبشون تو این بازی رو تجربه کردند و میدونند منظور من چیه.

یکی از دلایلی که برخی با rdr2 حال نکردن اینه که صدردصد به دید یک بازی بهش نگاه میکنند درحالیکه rdr2 در اصل یک شبیه ساز زندگی در غرب وحشیه بیشتر از اینکه تو این حس کنی داری بازی میکنی بهت این حس رو میده شما درون یک زندگی هستی و اون زندگی محدویت های یک کابوی تو اون زمان رو هم داره که باید با اون چالش ها سروکله بزنی. شما هرگز یه قهرمان نیستی‌ . اتفاقا یک انسان پر از ضعف هستی که گرسنه ات میشه، سردت میشه ، گرمت میشه و دائم باید اینهارو فیکس کنی . حتی اسبت رو هم باید تامین کنی و بهش برسی. حتی گنگ رو هم باید تامین کنی. شما تو بازی حموم نری یه مدت باید سرکوفت های npc ها یا میس گریمشاو رو تحمل کنی.
البته میتونی اینکارها رو هم نکنی ولی وجدانت دائم مورد چالشه. خود من شخصا عاشق همین محدودیت های واقع گرایانه این بازیم ولی خب باید حق داد بعضیا نمیتونن حوصله این چیزارو داشته باشن. اون اوایل حتی فست تراول نداشت و شما باید مسافت های طولانی رو با قطار یا کالسکه میرفتی اگر فرضا با اسبت نمیخواستی بری.
خلاصه بگم زمانی که rdr2 بازی میکنید باید توش غرق بشی و خودتو با سیستم درون بازی هماهنگ کنی , اینطوری سختی های زندگی تو دنیای غرب وحشی اواخر قرن نوزدهم رو قشنگ حس میکنی و میفهمی چرا این بازی یکی از ابرشاهکارهای تاریخه. شما اگر قبول کردید داخل یه شبیه ساز غرب وحشی هستید اون زمان نهایت لذت رو میبرید. این منو یاد سریال وست ورلد هم میندازه اونجا هم وارد یه دنیای شبیه سازی شده از غرب وحشی میشدی که npc هاش AI انسان نما بودن و شما اختیار داشتی هرکاری دلت بخواد باهاشون بکنی. اون AI ها طوری برنامه ریزی شده بودن که شمارو وارد یک سری اسکریپت داستانی کنند که این اسکریپت قابلیت تکرار و تکرار داشت. و وقتی طرف وارد اون دنیای شبیه سازی میشد باید با محدویت ها و خطرهای اون دنیا رو هم می پذیرفت و حق ارتباط با دنیای واقعی رو نداشت.
 
آخرین ویرایش:
یکی در ردیت ادعا میکنه مدت زمان کوتاهی از گیمپلی GTA 6 را از نزدیک تماشا کرده که جزییات صحبت‌های اون رو در پایین میتونید بخونید.

من چند ساعت از گیم پلی تست GTA VI را از نزدیک دیده ام. این یک نسخه از بیلد اوایل 2024 بود ، کمی قبل از اینکه راکستار به کارکنانش دستور بدهد به محل کار بروند و تجهیزات دورکاری از منازل توسعه دهندگان جمع شود من در خانه یکی از دوستانم که عضو راکستار است دیده ام.
این من نبودم که آن را تست می کردم، بلکه در کنار یک توسعه دهنده این فوتیج را دیدم . من مستقیماً برای راکستار کار نمی‌کنم، اما بخاطر کار دیگری که به توسعه بازی مرتبط نیست، آنجا بودم.

خب چیزهایی که من در آن زمان کوتاه دیدم را برایتان تعریف میکنم

عنوان GTA 6 روی ایجاد احساس زنده بودن بسیار زیاد در جهان بزرگش تمرکز دارد، که باعث می شود گیم پلی کاملا نکست لول بنظر برسد . به عنوان مثال، تقریبا همه چیز (90٪) در بازی یک تعامل فیزیکی با محیط دارد، یعنی حتی یک تکه زباله مثل چیزی که در تریلر هم دیدید محیط بر روی ان اثر دارد. لیوان های موجود در جاده وجود داشت که دیدم یکی توسط یک ماشین صاف شده، یکی دیگر خم شده است.
سپر هر اتومبیل به پلیر واکنش نشان می دهد. با ضربه زدن به سپر آن کنده میشود و روی زمین می افتد ولی غیب نمیشود و می‌توانید بازهم با آن سپر تعامل کنید.

خدمه ی نگهداری و نظافت در شهر غیره وجود خواهند داشت که با دنیای درون بازی و کاری که پلیر (شما) انجام می دهید تعامل خواهند داشت.

به عنوان مثال: پس از یک تصادف بزرگ که خرابی و تیرهای شکسته را در خیابانها به جا می گذارد، ترافیک به طور طبیعی تا زمانی که جاده پاک شود، ایجاد می شود، کامیون / ون / جرثقیل / وانت با NPC ها درون آنها می آیند و با اتفاقی که در آن فضای پر جنب و جوش و افتاده تعامل دارند و بصورت کاملا طبیعی کارهای مربوط به تعمیر (تمیز کردن، حذف زباله ها، بارگیری آنها) و حمل آن به مرکز یا زمین های تخلیه را انجام میدهند.

کارگران ساختمانی در کنار جاده مشغول بکار هستند وجود خواهند داشت، به عنوان مثال، مشغول انجام کارهای مختلف مثل حفاری، نصب تیرها ،ساخت جاده و کار با جرثقیل یا انجام کارهای ساختمان سازی هستند.
خود جاده و زمین تا یک مقدار خاصی تخریب پذیر است، به خصوص با شلیک مثلا موشک به زمین، چاله هایی تشکیل میشود که دارای فیزیک و عمق واقعی هستند. به عنوان مثال، زباله ها را می توان در آن چاله گیر انداخت (مثل بطری که در بک چاله می غلتد که در تریلر 1 هم اشاره شد)

بعد از یک طوفان بزرگ آب در همه جای جاده های شهر تا مدتی باقی می ماند تا زمانی که خورشید بتابد و آن را تبخیر کند.

در بازی NPC و شاهدان می‌توانند سایر NPC های دیگر که را بر اثر تیراندازی یا انفجار یا تصادف بزگی زخمی شده اند و روی زمین افتاده اند را به کنار کشیده و آنها را از آن مهلکه نجات می‌دهند سپس با پلیس تماس می گیرند، پلیس میرسد و در اطراف صحنه جنایت حصار ایجاد میکند و عکس می گیرد، آن اندازه گیری می کند، سپس جسدها یا مصدومان را برداشته و به سردخانه یا در صورت زنده بودن با آمبولانس به بیمارستان منتقل می کنند.
کل چیزهایی که من در آن مدت دیدم فقط همین بود.
این شبیه ساز زندگی واقعی هست
دیگه رسما گیم ۲ حساب میشه
 
  • Like
Reactions: Vice City FM

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or