Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S

Grand Theft Auto VI
20251116_022518.jpg

عرضه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ ( ۲۸ آبان ۱۴۰۵)


تریلر دوم:


View attachment VID_20250508_111310_077.mp4



تریلر اول:

View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4

.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

طبق توصیفی که راکستارگیمز در وبسایت اصلی خودش و صفحه PSN و Xlive در مورد GTA VI بیان کرده آنها در یک جمله گفته اند:

"Experience the biggest, most immersive evolution of the Grand Theft Auto series."

راکستارگیمز:
با عنوان GTA VI «بزرگ‌ترین و غوطه‌ورکننده‌ترین تکامل سری Grand Theft Auto را تجربه کنید.»

این متن دقیقاً تگ‌لاین رسمی راکستار است که ابتدا در تریلر ۱ (دسامبر ۲۰۲۳) استفاده شد و حالا در صفحه PSN برای wishlist بازی GTA VI قرار گرفته.
این دیسکریپشن، تگ‌لاین اصلی و کلیدی راکستار برای GTA VI هست که نشون‌دهنده بزرگ‌ترین جهش کیفی و مقیاسی در تاریخ سری GTA هست.
بدین ترتیب GTA 6 نه تنها بزرگ‌ترین (از نظر اندازه جهان، محتوا و طول عمر) بلکه غوطه‌ورکننده‌ترین، واقعی‌ترین، زنده‌ترین و درگیرکننده‌ترین نسخه از سری GTA خواهد بود.

راکستار با این توصیف، وعده می‌ده که GTA 6 تکامل نهایی موتور RAGE (موتور گرافیکی خودشون) رو نشون می‌ده، با تمرکز روی جهان باز عظیم و زنده که مثل RDR2 عمل می‌کنه، اما مدرن‌تر و بزرگ‌تر.

این ویژگی‌ها بر اساس تریلرها (۱ و ۲)، اسکرین‌شات‌های رسمی (۷۰ تا در سایت راکستار)، و تأییدهای رسمی توجیه می‌شوند.


خلاصه ویژگی‌های کلیدی که این توصیف :


"Biggest" (بزرگ‌ترین):

- نقشه:
ایالت Leonida (الهام‌گرفته از فلوریدا)

شامل :
Vice City (میامی نئونی و ساحلی)
Leonida Keys (جزایر مثل Key West)
Grassrivers (باتلاق‌ها و رودخونه‌ها)
Port Gellhorn (بندر متروکه)
Ambrosia (شهر و منطقه صنعتی)
Mount Kalaga (کوهستانی و جنگلی)

تخمین‌ها: ۲ تا ۳ برابر بزرگ‌تر از GTA V (حدود ۱۰۰-۱۵۰ کیلومتر مربع، در مقابل ۷۵ کیلومتر GTA V).

نقشه از اول باز و شامل ۷۹۹ مکان قابل ورود مثل خونه‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها و غیره خواهد بود.


- محتوا:
مأموریت‌های متنوع (سرقت بانک، قاچاق مواد، صنعت موسیقی و...)
جهان پر از اونت های تصادفی (مثل وایرال ویدیو ها در شبکه‌های اجتماعی داخل بازی شبیه TikTok و GTA Online عظیم‌تر از همیشه (با آپدیت‌های سالانه طولانی) خواهد بود.
طول کمپین داستانی طبق شایعات:
۵۰+ ساعت اصلی + صدها ساعت ساید میشن.


"Most Immersive" (غوطه‌ورکننده‌ترین):
جهان زنده و واقعی:


- گرافیک و تکنولوژی:
ضبط‌شده کاملاً در بازی روی PS5 معمولی (نه Pro)، با Ray Traced Global Illumination و Ray Traced Reflections و سایه‌های دقیق، فیزیک مو/پوست/لباس فوق‌العاده، فیزیک آب/شناورسازی واقعی و جمعیت صدها نفری NPC و صدها ویژگی گرافیکی دیگر میباشد.
جزئیات ریز:
کثیفی روی پوست، نورپردازی نئون شبانه، و آب‌وهوای دینامیک و خیلی چیزای دیگه.


- AI و جهان زنده:

NPCها زندگی روتین روزانه دارن (کار، تفریح، بحث، وایرال شدن)، تعاملات باهمدیگه و تعاملات با پلیر مثل واکنش به لباس و عملکرد بازیکن ، پلیس هوشمند ، و شبکه‌های اجتماعی داخل بازی مثل فیلم‌برداری و آپلود ویدیوها و صدها ویژگی دیگر.
رانندگی/شلیک/شنا ، المان های RPG (ارتقا شخصیت)، و فعالیت‌های آزاد مثل ماهیگیری، شکار، ساخت موسیقی و صدها فعالیت دیگر..



- داستان و شخصیت‌ها

دو پروتاگونیست:
Lucia Caminos (اولین lead زن، الهام‌گرفته از Bonnie، مبارز و تازه‌کار که در زندان است)
Jason Duval (مثل Clyde، سرباز سابق و قاچاقچی).

داستان:
سرقت ساده‌ای که به توطئه جنایی علیه این دو نفر تبدیل می‌شه.

شخصیت‌های فرعی:
Bryan Heder : سلطان قاچاق و کارفرمای جیسون
Cal Hampton : دوست و یار همیشگی جیسون
Raul Batista : سارق حرفه ای بانک
Boobie Ike : امپراتور املاک/استریپ‌کلاب
Dre'Quan : تهیه‌کننده موسیقی
Real Dimez : رپرهای وایرال
و غیره.

- گیم‌پلی:

آن چیزی که در تریلر دوم دیدیم به تایید رسمی خود راکستار مخلوطی از کات سین و گیمپلی واقعی در تریلر ۲ بصورت ۵۰-۵۰ بود.

تاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ برای PS5 و Xbox Series X|S و PC بعدا.
تأخیرها طبق اعلام رسمی راکستار برای پولیش نهایی (کیفیت بالا) بوده.
تریلر ۲ (می ۲۰۲۵) با ۴۷۵ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت، رکورد زد و نشون داد چرا این ادعا جدیه.

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد:

در 5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم : روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت آنها در مرحله توسعه فعال هستند و اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:
"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"

در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ سم هاوسر طی توییتی اعلام کرد که تریلر اول GTA 6 در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم : ۵ دسامبر اولین تریلر GTA VI لیک شد که به سرعت توسط راکستار به نمایش درآمد که این تریلر رکوردهای زیادی بجا گذاشت.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.

آپدیت مهم: در روز ۲ مِی سال ۲۰۲۵ راکستار رسما تایید کرد GTA 6 تاخیر خورده و حالا در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۲۶ منتشر میشه.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ راکستارگیمز رسما تریلر دوم GTA VI را به همراه دهها اسکرین شات و آرت ورک و یک صفحه اختصاصی برای این عنوان در وبسایت رسمی منتشر کرد.

آپدیت مهم: در همین تاریخ ۶ مِی ۲۰۲۵ عنوان GTA VI رسما بر روی استور PSN قرار گرفت.

آپدیت مهم: در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۵ عنوان GTA VI مجددا تاخیر خورد و توسط راکستارگیمز تاریخ جدید عرضه در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ بطور رسمی اعلام گردید.

 
آخرین ویرایش:
شما خسیس بودن رو چی معنی میکنی؟
یه Gta 5 رو نسل قبل ۶۰ دلار فروخت ولی تا ۱۰ سال بعدش محتوای رایگان برای gta Onilne منتشر کرد. تمام شرکتها برای محتوای اضافه پول میگیرن ، برای یه مپ اضافه، برای یه اسکین یا اسلحه و...
راکستار اگه دنبال این پولها بود کل محتویات GTA Onilne در این سالها رو پولی میکرد و با مایکروترنزاکشنهای pay2win تا میتونست ملت رو میچاپید. چندین بار gta رو ریمستر کرده؟ دوبار. یعنی توقع داشتی بازی که تو سال آخر نسل هفتم داده بود رو برای ps4 ارتقا نده؟ آخر هم که یکبار برای ps5/series پورت کرد که با ۱۰ دلار میشد گرفتش.
راکستارهیچ موقع مخالف مادسازها نبود و نخواهد بود‌ . لااقل برید تاریخ بخونید. تیک تو مخالف ماد کردن بود. سال ۲۰۱۷ راکستار بخاطر مادساز ها تا مرز جدایی از تیک تو پیش رفت. بابا یه کمی اطلاعاتتون رو زیاد کنید. اینکه راکستار بعد از gta v پنج سال درگیر ساخت رددد۲ بوده. بعد هم خورده به کرونا و بازیشونم بعد ۷ سال بعد رددد می‌خواد بیاد این چجور شیردوشیه؟ تیم Onilne چیکار داره به تیم اصلی؟ من نمیدونم کی میخواد این بحثا تموم بشه .راکستار نسلی یه دونه بازی میده ولی همون بازی اندازه ۱۰ تا بازی برای گیمرها ارزش داره. ده سال هم طول بکشه ارزش داره صبرکردن .
این بحثا تموم نمیشه مگر اینکه امثال شما پیدا نشه تا بتونیم در طی یک نسل حداقل یک بار نسخه جدیدی از gta ببینیم، نه اینکه 15 سال یه نسخه جدید ببینیم، وضعیت رضایت از این شرکت مدیون سابقه ای هست که در طی یک نسل حداقل دو شاهکار تحویل صنعت گیم میداد، اون چیزهایی که میگی وقت و تایم همش بهانه ست، شیردوشی رو دیده تا اونجایی که ip نفتش تموم بشه استخراج کرده، در ضمن پس اون واحد ارزی داخل بازی gta online چیه که میشه با پول واقعی خرید که باعث بشه سریع تر به اهداقت برسی به هر حال برچسب محتوای رایگان یکی از مسخره ترین کارهایی که راکستار انجام داده،
در مورد ریمستر هم خودت جواب رو دادی 10 دلار که تفاوت فاحشی هم نداشت همین شیر دوشیه
اما در مورد جدایی بشه بگی این اطلاعیه رسمی رو کی داده میخواسته جدا بشه فقط بحث و تحلیل فن بویهاست برای توجیه از دفاع سهام شرکتشون.
و مورد آخر اینکه شما هنوز بحث صنعت گیمینگ رو به درک کامل نرسیدی که راکستاری که پرورش یافته، اینی نبوده که داریم بهش آب میدیم بلکه حداقل هر 5 سالی یه میوه پرباری از این ای پی بهمون تحویل میداد ولی خود رو درگیر مواردی کرده که اصلا در مسیر آی پی این بازی نبوده و یک آی پی داستانی رو با بستر آنلاین رو به نابودی کشونده وقت بیشتر خودش رو مطمئنن صرف این بخش میکنه که اگر احترامی به گیمرها بود باید بصورت یک ای پی جداگانه پرورش میافت
 
این بحثا تموم نمیشه مگر اینکه امثال شما پیدا نشه تا بتونیم در طی یک نسل حداقل یک بار نسخه جدیدی از gta ببینیم، نه اینکه 15 سال یه نسخه جدید ببینیم، وضعیت رضایت از این شرکت مدیون سابقه ای هست که در طی یک نسل حداقل دو شاهکار تحویل صنعت گیم میداد، اون چیزهایی که میگی وقت و تایم همش بهانه ست، شیردوشی رو دیده تا اونجایی که ip نفتش تموم بشه استخراج کرده، در ضمن پس اون واحد ارزی داخل بازی gta online چیه که میشه با پول واقعی خرید که باعث بشه سریع تر به اهداقت برسی به هر حال برچسب محتوای رایگان یکی از مسخره ترین کارهایی که راکستار انجام داده،
در مورد ریمستر هم خودت جواب رو دادی 10 دلار که تفاوت فاحشی هم نداشت همین شیر دوشیه
:))
الان من از راکستار و بازیهایی که تاحالا ساخته راضیم این شده دلیل اینکه راکستار هر ۱۵ سال یک بازی میده؟ خداوکیلی چند چند با خودت؟
در مورد واحد پولی تو پست قبل گفتم منجر به win نشده و نمیشه . هر چیزی رو شما تو gta online میبینی بصورت رایگان میتونی بدست بیاری. Gta online هیچ ربطی به پروژه های دیگه اش نداره. اگه اینو نمیخوای بفهمی واقعا من دیگه کاری نمیتونم بکنم. داره یه بازی میسازه که قراره ۱۰ سال تمام راجبش حرف بزنن نمیخواد مثل بقیه شرکتها آب و ببنده بهش. منم دوست دارم‌ تا میتونن بازیو با کیفیت تر بکنن. شما دوست نداری خب منتظر نمون برو واچ داگز و saint row بازی کن
اما در مورد جدایی بشه بگی این اطلاعیه رسمی رو کی داده میخواسته جدا بشه فقط بحث و تحلیل فن بویهاست برای توجیه از دفاع سهام شرکتشون.
قبل از اینکه برچسب بزنی بشین بخون تا قشنگ ماجرا دستت بیاد راکستار و تیک تو چه اختلافات بزرگی باهم داشتند سر مادسازها.

An unfought modding war with Rockstar & Take-Two - it's time to be better - RockstarINTEL

و مورد آخر اینکه شما هنوز بحث صنعت گیمینگ رو به درک کامل نرسیدی که راکستاری که پرورش یافته، اینی نبوده که داریم بهش آب میدیم بلکه حداقل هر 5 سالی یه میوه پرباری از این ای پی بهمون تحویل میداد ولی خود رو درگیر مواردی کرده که اصلا در مسیر آی پی این بازی نبوده و یک آی پی داستانی رو با بستر آنلاین رو به نابودی کشونده وقت بیشتر خودش رو مطمئنن صرف این بخش میکنه که اگر احترامی به گیمرها بود باید بصورت یک ای پی جداگانه پرورش میافت
برگام :)) من دیگه حرفی ندارم واقعا..
 
یه Gta 5 رو نسل قبل ۶۰ دلار فروخت ولی تا ۱۰ سال بعدش محتوای رایگان برای gta Onilne منتشر کرد. تمام شرکتها برای محتوای اضافه پول میگیرن ، برای یه مپ اضافه، برای یه اسکین یا اسلحه و...
راکستار اگه دنبال این پولها بود کل محتویات GTA Onilne در این سالها رو پولی میکرد و با مایکروترنزاکشنهای pay2win تا میتونست ملت رو میچاپید.

در مورد واحد پولی تو پست قبل گفتم منجر به win نشده و نمیشه . هر چیزی رو شما تو gta online میبینی بصورت رایگان میتونی بدست بیاری.
کاری به اون بحث ندارم اما تمامی این گزاره ها اشتباه هستن، عجیبه، شما کدوم GTA online رو بازی می کنید؟!
 
:))
الان من از راکستار و بازیهایی که تاحالا ساخته راضیم این شده دلیل اینکه راکستار هر ۱۵ سال یک بازی میده؟ خداوکیلی چند چند با خودت؟
در مورد واحد پولی تو پست قبل گفتم منجر به win نشده و نمیشه . هر چیزی رو شما تو gta online میبینی بصورت رایگان میتونی بدست بیاری. Gta online هیچ ربطی به پروژه های دیگه اش نداره. اگه اینو نمیخوای بفهمی واقعا من دیگه کاری نمیتونم بکنم. داره یه بازی میسازه که قراره ۱۰ سال تمام راجبش حرف بزنن نمیخواد مثل بقیه شرکتها آب و ببنده بهش. منم دوست دارم‌ تا میتونن بازیو با کیفیت تر بکنن. شما دوست نداری خب منتظر نمون برو واچ داگز و saint row بازی کن

قبل از اینکه برچسب بزنی بشین بخون تا قشنگ ماجرا دستت بیاد راکستار و تیک تو چه اختلافات بزرگی باهم داشتند سر مادسازها.

An unfought modding war with Rockstar & Take-Two - it's time to be better - RockstarINTEL


برگام :)) من دیگه حرفی ندارم واقعا..
بله اون محتوا منجر به برد نمیشه ولی یکی از اهداف انجام بازی همین محتوای بازی هست که یا باید تایم بالایی انجام بشه یا واحد ارزی رو خرید کنی تا بشه به این محتواهای با ارزش برسی

اون بقیه شرکتا کیا هستن منظورت یوبی یا اکتی یا آرتس ، اونها حداقلش با اون نفرات به مراتب کمتر بر روی آی پی مورد نظرشون هر دو سالی بازی منتشر میکنن، راکستاری که اون همه کارمند رو بروی یه آی پی میزاره و یک تایم 13 ساله رو میزاره مشخصه برنامه چطوریه، برنامه شیردوشی طولانی مدت از طریق بخش انلاین وگرنه بخش داستانی که هر 5 تا 8 سال آماده انتشار

و اما این لینکی که دادی همون اوایلش میگه تقصیر تیک تو و راکستار و در ادامه هیچی بحثی در مورد جدایی نمیشه و فقط یک مورد Hot Coffee که خود راکستار تقصیر رو میندازه گردن wildenborg

البته منکر این نمیشم که تفکرات این چنینی بیشتر از سوی تیک تو میاد که باعث شده چندین کارگردان مطرح این سری از راکستار جدا بشن ولی این مسیری که داره پیش میره خود اعضای حال حاضر راکستار راضی به ادامه مسیری که تیک تو انتخاب کرده

یه موضوع دیگه هم اضافه کنم در مورد این گروه موسیقی که توییت زده، این گروه لازم به معروف بودن یا چسبوندن به کسی نداره یا نخودی یا نمکی نیست ،این گروه به اندازه کافی شهرت داره ، گروه Heaven 17 یک گروه موسیقی بریتانیایی معروفه که از دهه ۱۹۸۰ تا الان قدمت داره و به خاطر سبک Synthpop و آهنگ‌های نوستالژیکش، مانند Temptation شهرت داره و دو قطعه از همین گروه تو بازی Grand Theft Auto: Vice City استفاده شده
 
آخرین ویرایش:
به نظرم هنوزم راکستار می تونه هر نسل چند بازی بده، بدون اینکه کیفیت اثار اصلیش لطمه ای بخوره!
امار سود و زیان خوده تیک تو رو طی این 11 سال جمع کنیم، نشون میده تیک تو، به تنهایی پول های بسیاری رو توش Reده:دی(عملا راکستار نبود،ضرر خالص بودن) می تونست یک سری استدیو های ساپورت که خیلی معروفن، بالای 20 استدیو دارند، مثل virtous رو بخرن و خیلی کارای بدون نیاز به خلاقیت رو بسپارن به اینا، و سایر استدیو های راکستار به تولیدات خودشون بپردازند...


خیلی استدیو های کوچیک می خوان با DNA راکستار گذشته بازی بسازن، صرفا به پشتیبانی فنی و مالی احتیاج دارند!
و می تونه راکستار، باز خرید هم کنه!

ولی مشکل اینجاست، اینا یک استدیو رو ساپورت کنن، بازی هم منتشر کنند، عالی هم باشه، اصلا تهشم بخرنش، ولی سرنوشت اون استدیو در نهایت اینه، بگن دو سه سال رو پروژه جدیدت کار کن، ولی تو یک روز عصر پاییزی، تلفن استدیو زنگ می خوره، میگن کافیه، شما از امروز ساپورت شدید :)) دقیقا سرنوشت تک تک استدیو هایی که یکروزی خودشون بازی تولید می کردن:دی

باز خوبه حداقل مثل چند نسل قبل، خوده راکستار، ناشر شده و با رمدی قرارداد بسته، حداقل می تونه قرارداد های اینطوری رو زیاد کنه!!!
 
حالا کاری به این بحثتون ندارم ولی خداوکیلی یه لحظه فکر کردم تاپیک رو اشتبده اومدم، دوستان یه جوری صحبت میکنن انگار داریم راجب یه استودیوی درجه ۳ صحبت میکنیم که فقط به فکر دوشیدن گیمرها هست و از محتوای بازی هاش میزنه تا اونارو تیکه تیکه به خورد ملت بده تا سود کنه. هر استودیویی یک کالچری داره، راکستار از قدیم الایام هم تعداد خیلی زیادی آی پی نداشت. کمپانی هایی هستن که رویکردشون عرضه سالانه بازی ها و آی پی هاشون هست که نظیرش هم زیاده. خب طبیعتا کیفیت با افزایش کمیت یه مقدار پایین میاد. کمپانی هایی هم هستن که تعداد عناوینشون کمتره ولی نهایت کیفیت رو داخلشون شاهدیم.
راکستار جزو دومی ها هست. من کاری به گذشته ندارم فقط همین یک دهه اخیر رو یه نگاهی بندازید این استودیو دوتا عنوان بلاک باستری منتشر کرده که خداوکیلی موج انفجارشون نه تنها صنعت گیم بلکه کلا صنعت سرگرمی رو تحت الشعاع قرار داده. همین red dead redemption 2 رو الان بازی کنید استانداردهاش هنوز از بازی های ۲۰۲۴ بالاتره. یکم منصفانه و حرفه ای به داستان نگاه کنید باید قدر همچین استودیویی رو دونست که با این درآمد عظیم هنوز داره بازی های با کیفیت و game changer میسازه. من با اینکه خودم طرفدار پروپا قرص epic games هستم ولی اگر به تاریخ این کمپانی نگاه کنید میبینید که پول کلان تا حد زیادی اون هارو از ساخت عناوین گیم بلاک باستری دور کرد متاسفانه. به یک آنلاین شاپ بزرگ و سازنده انجین تبدیل شدن بیشتر تا سازنده بازی های ویدئویی.
 
نمیدونم چرا دوستان یک چیزو در حد خدا بالا میبرند یا در حد پشمک فروشی پایین میارند.
راکستار هم یک شرکته مثل بقیه شرکت های صنعت و بفکر سوده
راکستار سود رو با توجه به ای پی قوی که داره در این میبینه که یک بازی عالی بسازه که تا سال ها فروش بره
و یک شرکت هم مثل یوبی سافت سود رو در این میبینه که یک ای پی معمولی داره که فروش انچنانی هم نداره و توان ساخت ای پی خفنی هم نداره پس سود رو در این میبینه که با خرج کم در حد توانش بازی بسازه که شرکت یک سودی بکنه
این دو شرکت جفتشون به فکر سود شرکت هستند اما توانایی و ابزارهای و مسیر متفاوتی دارند که باید بر اساس اینا چیزی بسازند که شرکت سود بده نه راکستار به فکر منه مشتریه نه یوبی سافت جفتشون بفکر جیب خودشونن
 
بله اون محتوا منجر به برد نمیشه ولی یکی از اهداف انجام بازی همین محتوای بازی هست که یا باید تایم بالایی انجام بشه یا واحد ارزی رو خرید کنی تا بشه به این محتواهای با ارزش برسی

اون بقیه شرکتا کیا هستن منظورت یوبی یا اکتی یا آرتس ، اونها حداقلش با اون نفرات به مراتب کمتر بر روی آی پی مورد نظرشون هر دو سالی بازی منتشر میکنن، راکستاری که اون همه کارمند رو بروی یه آی پی میزاره و یک تایم 13 ساله رو میزاره مشخصه برنامه چطوریه، برنامه شیردوشی طولانی مدت از طریق بخش انلاین وگرنه بخش داستانی که هر 5 تا 8 سال آماده انتشار

و اما این لینکی که دادی همون اوایلش میگه تقصیر تیک تو و راکستار و در ادامه هیچی بحثی در مورد جدایی نمیشه و فقط یک مورد Hot Coffee که خود راکستار تقصیر رو میندازه گردن wildenborg

البته منکر این نمیشم که تفکرات این چنینی بیشتر از سوی تیک تو میاد که باعث شده چندین کارگردان مطرح این سری از راکستار جدا بشن ولی این مسیری که داره پیش میره خود اعضای حال حاضر راکستار راضی به ادامه مسیری که تیک تو انتخاب کرده

یه موضوع دیگه هم اضافه کنم در مورد این گروه موسیقی که توییت زده، این گروه لازم به معروف بودن یا چسبوندن به کسی نداره یا نخودی یا نمکی نیست ،این گروه به اندازه کافی شهرت داره ، گروه Heaven 17 یک گروه موسیقی بریتانیایی معروفه که از دهه ۱۹۸۰ تا الان قدمت داره و به خاطر سبک Synthpop و آهنگ‌های نوستالژیکش، مانند Temptation شهرت داره و دو قطعه از همین گروه تو بازی Grand Theft Auto: Vice City استفاده شده
داداش واقعا چجوری می تونی اسم ea و اکتی و یوبی سافت کنار یکی از 2/3 نماد صنعت گیم بیاری؟ :دی راکستاری که با هر ریلیزش استانداردهای صنعت رو جا به جا کرده
ی نگاه به بازی هایی که یوبی و ea و اکتی ساختن بکن آدم رغبت نمی کنه بازیو تموم کنه اصلا! و شک ندارم که داری ترول می کنی و هدفت تریگر کردن ملته :دی
شیردوشی وقتی کیفیت کار خوبه چه مشکلی داره؟ من سالها با رفقام از محتوای "رایگان" gta online لذت بردیم مشکل ساپورت طولانی مدت چیه؟ وقتی بازی جا داشت و کیفیت محتوا هم بالا بود
کدوم کمپانی یک دهه محتوای با کیفیت و رایگان برای بازیش منتشر کرده؟

واقعا زبان قاصره!
 
شما خسیس بودن رو چی معنی میکنی؟
یه Gta 5 رو نسل قبل ۶۰ دلار فروخت ولی تا ۱۰ سال بعدش محتوای رایگان برای gta Onilne منتشر کرد. تمام شرکتها برای محتوای اضافه پول میگیرن ، برای یه مپ اضافه، برای یه اسکین یا اسلحه و...
راکستار اگه دنبال این پولها بود کل محتویات GTA Onilne در این سالها رو پولی میکرد و با مایکروترنزاکشنهای pay2win تا میتونست ملت رو میچاپید. چندین بار gta رو ریمستر کرده؟ دوبار. یعنی توقع داشتی بازی که تو سال آخر نسل هفتم داده بود رو برای ps4 ارتقا نده؟ آخر هم که یکبار برای ps5/series پورت کرد که با ۱۰ دلار میشد گرفتش.
راکستارهیچ موقع مخالف مادسازها نبود و نخواهد بود‌ . لااقل برید تاریخ بخونید. تیک تو مخالف ماد کردن بود. سال ۲۰۱۷ راکستار بخاطر مادساز ها تا مرز جدایی از تیک تو پیش رفت. بابا یه کمی اطلاعاتتون رو زیاد کنید. اینکه راکستار بعد از gta v پنج سال درگیر ساخت رددد۲ بوده. بعد هم خورده به کرونا و بازیشونم بعد ۷ سال بعد رددد می‌خواد بیاد این چجور شیردوشیه؟ تیم Onilne چیکار داره به تیم اصلی؟ من نمیدونم کی میخواد این بحثا تموم بشه .راکستار نسلی یه دونه بازی میده ولی همون بازی اندازه ۱۰ تا بازی برای گیمرها ارزش داره. ده سال هم طول بکشه ارزش داره صبرکردن .
دقیقا. راکستار اگه میخواست میتونست 100 برابر این گاو رو بدوشه به هزار طریق مختلف.


تازه به این قسمت حرف Martyn هم دقت کن: "...Naturally excited about the immense wealth that was about to head my way"

شخصیتش مشخصه.

کی گفته چون شرکت موفقه باید بیاد به تو پول یامفت بده؟


راکستار خسیس نیست. اینا همش طبیعت بیزینسی هست که انجام میدن و کاملا هم حرفه ای برخورد میکنن،

ولی این یارو چی؟ 😂


حداقل برو باهاشون مذاکره کن بگو من مبلغ بیشتر میخوام، نه اینکه بیای تو توییتر شلوغ کنی و دنبال brownie points باشی

7.500 دلار و شنیده شدن بیشتر موسیقیت به نفعته یا 0 دلار و جار زدن تو توییتر که چرا low ball ام کردید؟
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed
احتمال تاخیر خوردن به اوایل 2026 رو کجای دلمان بگذاریم؟ :Shocked:

البته که خبر آنچنان نگران کننده ای نیستش و فوقش چند ماه صبر بیشتر آسیبی نمیزنه. بازی رو روش هرچقدر بیشتر وقت بزارن برای ما سوده.

این پسره Liam که برداشته توییت زده رو زیاد نمیشناسم و نمیگم که بهش اطمینان کنید ولی Legacykillahd چند وقت پیش به 2026 اشاره کرده بود و امروز هم دوباره حرفش رو دوباره تکرار کرد.

میدونم که در آخر روز به حرف هیچکدوم از اینا نباید اتکا کرد ولی به این که این با چندتا کارمند راکستار در ارتباطه شکی ندارم و وقتی که میاد و میگه که تو خوده شرکت راکستار بوی delay داره میاد، من حرفش رو باور میکنم.

به نظر من احتمالش 100 درصد نیست ولی کمم نیست.
 
احتمال تاخیر خوردن به اوایل 2026 رو کجای دلمان بگذاریم؟ :Shocked:

البته که خبر آنچنان نگران کننده ای نیستش و فوقش چند ماه صبر بیشتر آسیبی نمیزنه. بازی رو روش هرچقدر بیشتر وقت بزارن برای ما سوده.

این پسره Liam که برداشته توییت زده رو زیاد نمیشناسم و نمیگم که بهش اطمینان کنید ولی Legacykillahd چند وقت پیش به 2026 اشاره کرده بود و امروز هم دوباره حرفش رو دوباره تکرار کرد.

میدونم که در آخر روز به حرف هیچکدوم از اینا نباید اتکا کرد ولی به این که این با چندتا کارمند راکستار در ارتباطه شکی ندارم و وقتی که میاد و میگه که تو خوده شرکت راکستار بوی delay داره میاد، من حرفش رو باور میکنم.

به نظر من احتمالش 100 درصد نیست ولی کمم نیست.
x.com
نویسنده توییته اینه اینو من میشناسم، یه فن پیج هستش. این یارو شاید به اندازه ستارگان کهکشان راه شیری تاحالا چرت و پرت گفته باشه‌.
ولی حتی اگر بگیم واقعا این خبر رو بقول خودش از دوتا برنامه نویس شنیده باشه ، ، dev ها آخرین کسایی که میشه در مورد تاریخ انتشار بهشون اعتماد کرد.

صبرکنید خود راکستار یا تیک تو تاخیر رو بگن . شرایر و تام هندرسون هم اگه بگه میشه گفت ۹۹ درصد درسته.
ولی این یارو Liam یا حتی اون Legacykillahd اینها فن پیج هستن و اگه الان زیر توییت های این یارو را بخونی اکثرا فحش دادن ، نمیشه بهش اعتماد کرد حتی اگر درست گفته باشه. بخصوص که منبع معتبری هم ارائه نداده.

ببین در مورد کارمندان هم اصولا devs اصلا از تاریخ عرضه خبری ندارن. بخصوص تو راکستار.
هرکدوم از اونها صرفا توسعه بخش کوچکی از بازی رو برعهده دارن و از پیشرفت قسمتهای دیگه مطلقا بی خبر هستند. قطعا حرف اونها اولویت آخر برای اعتماد کردن هست.

ضمن اینکه فراموش نکنید اخرین بار شرایر حدود هفت ماه پیش گفت بازی تو مراحل نهایی ساخت هست و رفته برای پالیش شدن. راکستار هم فراخوان زد برای برگشت نیروها.

خلاصه در مجموع من نمیتونم اصلا باور کنم مگر یه سورس معتبر مثل شرایر یا تام هندرسون بیاد و اینو بگه، چون برای اینها حرفِ اشتباه گفتن گرون تموم میشه. پس میشه رو حرفشون تا حد زیادی حساب باز کرد.

یه فرضیه دیگه هم اینکه این فن پیجها گاهی از این کارها میکنن یعنی یه شایعه ای میندازن که منابع دیگه و حتی خود سازنده مجبور بشه یه واکنشی نشون بده. کامیونیتی راکستار چیز عجیب غریبیه . هم آدم سمی توش هست و هم آدم نخبه و باهوش تا دلتون بخواد و از اینا برمیاد بیان میس اینفرمیشن را داده باشن تا اطلاعات واقعی از سورس های معتبر درز کنه.
واسه همین شاید تا شب شرایر یا تام هندرسون بیان و خبر را تایید یا رد کنند
 
x.com
نویسنده توییته اینه اینو من میشناسم، یه فن پیج هستش. این یارو شاید به اندازه ستارگان کهکشان راه شیری تاحالا چرت و پرت گفته باشه‌.
ولی حتی اگر بگیم واقعا این خبر رو بقول خودش از دوتا برنامه نویس شنیده باشه ، ، dev ها آخرین کسایی که میشه در مورد تاریخ انتشار بهشون اعتماد کرد.

صبرکنید خود راکستار یا تیک تو تاخیر رو بگن . شرایر و تام هندرسون هم اگه بگه میشه گفت ۹۹ درصد درسته.
ولی این یارو Liam یا حتی اون Legacykillahd اینها فن پیج هستن و اگه الان زیر توییت های این یارو را بخونی اکثرا فحش دادن ، نمیشه بهش اعتماد کرد حتی اگر درست گفته باشه. بخصوص که منبع معتبری هم ارائه نداده.

ببین در مورد کارمندان هم اصولا devs اصلا از تاریخ عرضه خبری ندارن. بخصوص تو راکستار.
هرکدوم از اونها صرفا توسعه بخش کوچکی از بازی رو برعهده دارن و از پیشرفت قسمتهای دیگه مطلقا بی خبر هستند. قطعا حرف اونها اولویت آخر برای اعتماد کردن هست.

ضمن اینکه فراموش نکنید اخرین بار شرایر حدود هفت ماه پیش گفت بازی تو مراحل نهایی ساخت هست و رفته برای پالیش شدن. راکستار هم فراخوان زد برای برگشت نیروها.

خلاصه در مجموع من نمیتونم اصلا باور کنم مگر یه سورس معتبر مثل شرایر یا تام هندرسون بیاد و اینو بگه، چون برای اینها حرفِ اشتباه گفتن گرون تموم میشه. پس میشه رو حرفشون تا حد زیادی حساب باز کرد.

یه فرضیه دیگه هم اینکه این فن پیجها گاهی از این کارها میکنن یعنی یه شایعه ای میندازن که منابع دیگه و حتی خود سازنده مجبور بشه یه واکنشی نشون بده. کامیونیتی راکستار چیز عجیب غریبیه . هم آدم سمی توش هست و هم آدم نخبه و باهوش تا دلتون بخواد و از اینا برمیاد بیان میس اینفرمیشن را داده باشن تا اطلاعات واقعی از سورس های معتبر درز کنه.
واسه همین شاید تا شب شرایر یا تام هندرسون بیان و خبر را تایید یا رد کنند
کاملا درسته.

در آخر همه اینا فن پیج ان یا دنبال توجه ان و هیچ چیزی مثل زر زدن درباره GTA اینارو bold نمیکنه. کلا توجه بیش از حد به اینا اشتباهه.

من فقط حرف Legacykillahd رو بهش بیشتر اهمیت میدم چون بازیگر Jason رو confirm کرده و Tez2 هم بهش یجورایی مهر تاییده زده.

هیچ چیزی قطعی نیست تا خوده راکستار حرف نزنه باز حالا صبر کنیم ببینیم سورس معتبری میاد این قضیه رو بهش اشاره کنه یا نه؟:-?
 
آخرین ویرایش:
کاملا درسته.

در آخر همه اینا فن پیج ان یا دنبال توجه ان و هیچ چیزی مثل زر زدن درباره GTA اینارو bold نمیکنه. کلا توجه بیش از حد به اینا اشتباهه.

من فقط حرف Legacykillahd رو بهش بیشتر اهمیت میدم چون بازیگر Jason رو confirm کرده و Taz2 هم بهش یجورایی مهر تاییده زده.

هیچ چیزی قطعی نیست تا خوده راکستار حرف نزنه باز حالا صبر کنیم ببینیم سورس معتبری میاد این قضیه رو بهش اشاره کنه یا نه؟:-?
نه آقا این لگاسی کیل کلا هیچ سورسی نداره هر ازگاهی ی تز جنجالی میده بازدیدش بره بالا :دی
راکستار تاخیری میتونست پیش بیاد از قبل پیش‌بینی کرد و بخاطر همین بازی رو دیرتر معرفی کرد و بازه انتشار هم ۲ سال بعد در نظر گرفت
با اینکه هیچ چیزی تضمینی نیست ولی من ۹۹٪ فکر میکنم بازی ۲۰۲۵ ریلیز میشه مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ بده :دی
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercettii
نه آقا این لگاسی کیل کلا هیچ سورسی نداره هر ازگاهی ی تز جنجالی میده بازدیدش بره بالا :دی
راکستار تاخیری میتونست پیش بیاد از قبل پیش‌بینی کرد و بخاطر همین بازی رو دیرتر معرفی کرد و بازه انتشار هم ۲ سال بعد در نظر گرفت
با اینکه هیچ چیزی تضمینی نیست ولی من ۹۹٪ فکر میکنم بازی ۲۰۲۵ ریلیز میشه مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ بده :دی
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or