Gran Turismo 6 [پست اول حتماً خوانده شود]

احسان اصلا انتظار نداشتم همچین جمله ای رو بگی !! یعنی توقع نداشتم . تو که خودت GT باز هستی !! تو دیگه چرا !!

مو گندیده گیم پلی GT هنوز تو بازی باشه بازی بالای خیلی خوب هست دیگه ضعیف واقعا اغراق هست چه برسه به خیلی ضعیف ! !! تا حالا یادم نمیاد برای یه بازی خیلی ضعیف 500 ساعت وقت بزارم !! چیزی حدود 2 برابر اسکایریم !!

GT شاید بازی خوبی بود و نه عالی اما مطمئنم تا GT6 بهترین شبیه ساز ریسینگ تاریخ خواهد بود . چندتا پست قبلتر هم گفتم نسخه ورژن 1 بازی رو که بدترین و بد قلق ترین و نابود کننده ترین نسخه بازی هست رو من ترغیب شدم و دوباره به کل بازی کردم !! این بازی به هیچ وجه ضعیف نیست ! اصلا و ابدا !

وحید جان دقت کن دارم میگم بازی خیلی ضعیفی هست :دی بالاخره نمیشه بازی رو بخش بخش کرد و فقط گیم پلی رو در نظر گرفت که :دی حرفهای آریا رو بالاتر بخون ! GT6 هم سرنوشت نسخه ی 5 در انتظارشه :دی مطمئن هم باش وقتی یه بازی متاش پایین هست کسی برای دلخوشی فن هاش نمیاد بگه بله بازی بهترین بازی تاریخه چون فقط گیم پلی عالی ای داره :دی شاید به مذاق ما GT بازها خوش بیاد ولی قطعاً بقیه از بازی زده میشن :دی
کلاً با این اوضاع بازی سازی یامائوچی این بازی رو از لحاظ متا یه IP سوخته حساب کن !
2- ماشین استاندارد چیه ؟ و چرا کسی توی فورزا بهش گیر نمیده ؟ مگه فورزا نداره ؟
خودم حدس میزنم به ماشین های قدیمی میگن ولی آخه فورزا هم قدیمی داره
اینو دوستان درست توضیح ندادن :دی ماشین های استاندارد تعداد زیادی ماشین هستن که مدلینگشون از PS2 برداشته شده و با یه مقدار بهبود AA و این چیزا وارد نسخه ی PS3 شده ! از لحاظ کیفیت کاملاً پایین تر از ماشین های پرمیوم (ماشین هایی که با کیفیت نسل حاضر ساخته شدن) هستن و نمای داخل اتومبیل ندارن ! داخل فورتزا هم همچین چیزی وجود نداره ! این کار فقط از یه مشت سازنده ی تنبل PD برمیاد که نه حال دارن ماشین ها رو سریع تر پرمیوم کنن نه دلشون میاد اینا رو حذف کنن !
 
آخرین ویرایش:
دوستان به نظرم یه مقدار فضای این تاپیک بیش از حد انتقادی شده.
البته انتقاد چیز بدی نیست و باعث شده که نقاط ضعف بازی معلوم بشه ولی بازم باید یه حدی رو براش قائل شد.
من فکر کنم تو جمع طرفداران GT خیلی تازه وارد محسوب بشم.
نسخه های قبلی رو هیچ وقت به طور جدی بازی نمی کردم و از نسخه پنجم طرفدار این مجموعه شدم.
یه سری نکات به نظرم اومد بهتون بگم.
اول از همه این که سری GT رو به هیچ وجه نباید یه بازی محسوب کرد.
با توجه به نکته اول نباید توقع داشت اون ابعادی رو که یه گیم تو شماره های بعدیش می خوایم بهش برسه GT هم دنبال کنه.
مثال هم بخوام بزنم سری NFS همه ما توقع داریم شماره بعدی این بازی گرافیکش بالاتر باشه محیط هاش بزرگتر باشن موسیقیش خفن تر باشه و ..............
این موضوع رو همیشه مد نظر داشته باشید که GT یه شبیه ساز واقعی رانندگیه که توسط یه تیم ژاپنی ساخته شده.
هر شماره جدیدی که از این بازی منتشر می شه می خواد یه شبیه ساز واقعی تر رانندگی نسبت به نسخه قبلیش باشه.
پس دقت کنید تمامی پیشرفت ها در راستای واقعی تر شدن مجموعه اند.
بسیاری از پیشرفت هایی که تو شماره 6ام این مجموعه صورت گرفتن جوری نیستن که امثال عباس آقا، گیمنتی سر کوچه که تازه The Last of Us رو رو درجه نرمال تموم کرده متوجهش بشن.
یه نکته واقعا جالبی که من موقعی که می خواستم نسخه دمو 6 رو دانلود کنم متوجه شدم حجم فقط 1 گیگابایتی اش بود.
نمی دونم اینو می دونستید یا نه ولی نسخه پنجم بازی ابتدا قرار بود روی 3 تا بلو ری 50 گیگی منتشر بشه که تیم پلی فونی بعد از یه عملیات های فشرده سازی تونستن به زور بازی رو تو یه دیسک جا بدن.
نصف ایرادات بازی نسبت به نسخه پرولوگ هم به خاطر همین موضوع فشرده سازی لعنتی بود.
حالا این تیم اومده انجین رندرینگ رو کلا عوض کرده.
اولین تغییر واقعا مثبتی که این کار باعثش شده حل مشکل کند بودن منو ها و لودینگ های خواب آور بازی اند.
پس تا این جا 2 تا نکته مثبت
تغییر بعدی به طراحی منو ها بر می گرده که هم ساده تر شدن پیچیدگیشون کمتر شده هم این که خیلی از آپشن ها دم دست تر شدن.
تا این جا 3 تا تغییر که مطمئنا همه متوجهش می شن.
تغییر بعدی رو نقل قول از یکی از مجلات می زنم که خود سردبیرشون پیش نمایش بازی رو نوشته.
فیزیک بازی بهبود چشم گیری پیدا کرده . این بهبود در سیستم فنر ها، تعلیق، سینماتیک،آیرودینامیک، و فیزیک لاستیک ها بیشتر از سایر بخش ها مشهود است و البته در راستای شبیه سازی دقیق تر.
دوستان این تغییرات فن های 2 آتیشه گرن توریسمو با 3 الی 4 بار بازی کردن نسخه دمو هم متوجه نمی شن. باید باهاش زندگی کنه تا درکشون کنی.
یه سری تغییرات هم هستن که فقط کسانی که نخبه ماشین هستن متوجهش می شن مثل اثر تغییر بار وزن و اینرسی در سرعت های بالا و در اثر تغییر جهت بازی.
مطابق با واقعیت در فیزیک و دینامیک موتور پایه بازی شبیه سازی شده است و کنترل ماشین ها در سرعت های بالا و پیچ ها سخت تر و حرفه ای تر شده.
گرافیک هم با توجه به این که هیچ وقت تو اولویت کاری پولی فونی نبوده (همیشه شبیه سازی مکانیک و فیزیک ماشین ها رو نسبت به گرافیک ارجح تر می دونه) بازم پیشرفت های خوبی کرده بافت های بهتر نور پردازی بهتر و.... رنگ بندی زنده تر..و مهم تر از همه جزئیات بیشتر.
من نظر شخصیم اینه که نباید نمره متا رو ملاک قرار داد چون این یک بازی نیست ( هر چند که احتمالا به خاطر هایپ نکردن های سونی متا بالا تر می شه)
 
آخرین ویرایش:
kasra668450kk
حرفات درست ولی تمام اینایی که گفتی اگه رو یه سخت افزار قوی تر یعنی ps4 به اجرا درمیومد بهتر نبود ؟
خیلی دوست داشتم بازی فقط رو ps4 پورت میشد تا با یه جهش درست وحسابی توی تمام موارد روبرو بودیم...
از لحاظ گرافیک هم من قبول ندارم چون بازی سیمو هست دیگه گرافیک مهم نیست ...که البته تغییرات خوب بوده یعنی دیگه بیشتر ازاین دیگه نمیکشه پی اس 3...
در کل حداقل ازاین اطمینان دارم که با یه کریر عالی طرف هستیم :d
راستی کسی هست بیاد تو اکادمی کل بندازیم؟ :d
.
.
hud رو میشه حذف کرد یا هنوز زوری دور تا دور صفحه رو پر میکنه؟
این که میگی زوری یعنی تو GT5 هم اینطوری بوده که نتیجش این میشه که شما اونم بازی نکردی ...
بله میشه...
 
آخرین ویرایش:
گرافیک هم با توجه به این که هیچ وقت تو اولویت کاری پولی فونی نبوده (همیشه شبیه سازی مکانیک و فیزیک ماشین ها رو نسبت به گرافیک ارجح تر می دونه) بازم پیشرفت های خوبی کرده بافت های بهتر نور پردازی بهتر و.... رنگ بندی زنده تر..و مهم تر از همه جزئیات بیشتر.
با بعضی از حرفات موافقم ، ولی این یکی رو اصلاً ! :دی نه اینکه گرافیک براشون مهم تر از فیزیک و گیم پلی بوده باشه ، ولی تا زمان GT5: Prologue همیشه در بهترین حالت ممکن بوده. من خودم از GT3 به بعد با این سری آشنا شدم ، ولی GT1 و GT2 با توجه به چیزهایی که ازشون می بینم زمان خودشون غوغا بودن ! حتی سال 98 که درصد واقعاً بالایی از گیمرهای کنسولی نمیدونستن فریم ریت چی هست (توی همین بازیسنتر خودمون تا چند سال پیش هم خیلی ها نمیدونستن) ، یه مُد مخصوص توی GT1 بوده که بازی رو 60fps میکرده !!! :دی
سری GT از نسخه سوم به صورت کامل 60fps شد ، اونم با بهترین گرافیک های زمان خودش چه از نظر طراحی ماشین ها و چه پیست ها و حتی راننده و انیمیشن هاش ! یعنی GT3 و GT4 جوری بودن که آدم تعجب میکرد چطوری از سخت افزار PS2 همچین چیزهایی درمیاد ! :دی همین چند ماه پیش GT4 رو با امولاتور اجرا کردم (هرچند خیلی دنگ و فنگ داشت و به صورت کامل اجرا نشد) ولی حیرت کردم که اون زمان چی ساخته بودن !
این نسل هم PD توی GT5: Prologue فوق العاده کار کرد. طراحی ماشین ها زمان خودش به مراتب از بقیه بازی ها جلوتر بود و رقیب خاصی نداشت. پیست ها با اینکه یه سری مشکلات کوچیک داشتن ، ولی نسبت به زمان خودشون خیلی عالی بودن. بازی افت فریم خاصی نداشت و نورپردازی و سایه زنی و لودینگ و ... هم در بهترین حالت ممکن بودن. ولی نمیدونم چی شد که از GT5 این مسائل و مشکلات شروع شد. سایه ها خراب شدن ، لودینگ ها طولانی شدن ، افت فریم ایجاد شد ، ماشین ها و پیست های استاندارد اومدن وسط کار و ... البته یه سری دلایلش به کارهای خود PD برمیگرده که بیشتر از ظرفیت سخت افزارهای این نسل از بازی کار کشید. مثلاً گذاشتن آب و هوای برفی یا بارونی یا تغییر شب و روز با نورپردازی کاملاً دینامیک توی یه بازی 60fps در حالی که 16 تا ماشین با اون کیفیت در حال رانندگی هستن و اون انیمیشن ها و افکت دود و خاک و ... ، اون هم توی رزولوشن 1080p به صورت عملی سخت افزار رو ذوب میکنه ! (در مورد 1080p البته به جای 1080*1920 روی 1080*1280 اجرا میشه ، ولی همین هم در مقایسه با 720p یعنی بیشتر از 450 هزار پیکسل بیشتر که واقعاً کم چیزی نیست) ولی به شخصه ترجیح میدادم یه کم از سایر بخش ها کم کنن و به جاش فریم ریت ثابت بمونه و کیفیت پیست ها هم بالاتر بره.
البته یه موضوع دیگه هم به سخت افزار PS3 برمیگرده که خیلی ها باهاش مشکل داشتن و با اینکه یه سری از استودیوهای داخلی سونی مثل ND , Santa Monica و QD (البته استودیوی داخلی که نیست ، ولی فعلاً میشه این طوری حسابش کرد ! :دی) تونستن بر سختی هاش غلبه کنن ، ولی بعضی بازیسازهای ژاپنی گرفتار شدن. مثل Team ICO که معلوم نیست با The Last Guardian چیکار میکنه یا همین PD که به مشکل خورد. یامائوچی چند وقت پیش یه مصاحبه ای داشت و انقدر در مورد سخت افزار PS3 بد گفت که فکر کنم مسئولین سونی به زودی ترورش کنن ! :دی
When the [PlayStation 2] came out, one unique characteristic of that system was that the screen fill rate was very fast. Even looking back now, it’s very fast. In some cases, it’s faster than the PS3. There, we were able to use a lot of textures. It was able to do that read-modify-write, where it reads the screen, you take the screenshot, and you modify it and send it back. It could do that very quickly
لول ! :دی یعنی انقدر شاکی هست که پای PS2 رو وسط کشیده ! :دی
یا یه جای دیگه :
The PS3 was a combination of a poor GPU with an SPU that’s really fast if you use it right. It’s not a very well-balanced machine. It’s hard to use the hardware properly. That’s one reason why it took us five years to develop GT5

یکی از دلایلی که دوست داشتم GT6 برای PS4 بیاد همین بود که دیگه از این بهانه ها وجود نداشته باشه و بازی از اول بر پایه سخت افزار PS4 ساخته بشه. الآن یامائوچی بهانه هاش برای مشکلات احتمالی GT6 هم جور هست و میتونه دوباره گیر بده به سخت افزار PS3 ، ولی در مورد PS4 این طوری نمیشد. ولی خیلی دوست دارم کار ساخت GT6 که تموم شد و رفتن سراغ PS4 ، ثابت کنه که این حرف ها بهانه نبوده و توی PS4 میتونن هم سریع تر بازی بسازن و هم این مشکلات وجود نداشته باشه. هرچند امید زیادی ندارم و میترسم دوباره این قضایای انتقال ماشین ها و پیست های یه نسل به نسل بعدی اتفاق بیفته.
 
آخرین ویرایش:
با بعضی از حرفات موافقم ، ولی این یکی رو اصلاً ! :دی نه اینکه گرافیک براشون مهم تر از فیزیک و گیم پلی بوده باشه ، ولی تا زمان GT5: Prologue همیشه در بهترین حالت ممکن بوده. من خودم از GT3 به بعد با این سری آشنا شدم ، ولی GT1 و GT2 با توجه به چیزهایی که ازشون می بینم زمان خودشون غوغا بودن ! حتی سال 98 که درصد واقعاً بالایی از گیمرهای کنسولی نمیدونستن فریم ریت چی هست (توی همین بازیسنتر خودمون تا چند سال پیش هم خیلی ها نمیدونستن) ، یه مُد مخصوص توی GT1 بوده که بازی رو 60fps میکرده !!! :دی
سری GT از نسخه سوم به صورت کامل 60fps شد ، اونم با بهترین گرافیک های زمان خودش چه از نظر طراحی ماشین ها و چه پیست ها و حتی راننده و انیمیشن هاش ! یعنی GT3 و GT4 جوری بودن که آدم تعجب میکرد چطوری از سخت افزار PS2 همچین چیزهایی درمیاد ! :دی همین چند ماه پیش GT4 رو با امولاتور اجرا کردم (هرچند خیلی دنگ و فنگ داشت و به صورت کامل اجرا نشد) ولی حیرت کردم که اون زمان چی ساخته بودن !
این نسل هم PD توی GT5: Prologue فوق العاده کار کرد. طراحی ماشین ها زمان خودش به مراتب از بقیه بازی ها جلوتر بود و رقیب خاصی نداشت. پیست ها با اینکه یه سری مشکلات کوچیک داشتن ، ولی نسبت به زمان خودشون خیلی عالی بودن. بازی افت فریم خاصی نداشت و نورپردازی و سایه زنی و لودینگ و ... هم در بهترین حالت ممکن بودن. ولی نمیدونم چی شد که از GT5 این مسائل و مشکلات شروع شد. سایه ها خراب شدن ، لودینگ ها طولانی شدن ، افت فریم ایجاد شد ، ماشین ها و پیست های استاندارد اومدن وسط کار و ... البته یه سری دلایلش به کارهای خود PD برمیگرده که بیشتر از ظرفیت سخت افزارهای این نسل از بازی کار کشید. مثلاً گذاشتن آب و هوای برفی یا بارونی یا تغییر شب و روز با نورپردازی کاملاً دینامیک توی یه بازی 60fps در حالی که 16 تا ماشین با اون کیفیت در حال رانندگی هستن و اون انیمیشن ها و افکت دود و خاک و ... ، اون هم توی رزولوشن 1080p به صورت عملی سخت افزار رو ذوب میکنه ! (در مورد 1080p البته به جای 1080*1920 روی 1080*1280 اجرا میشه ، ولی همین هم در مقایسه با 720p یعنی بیشتر از 450 هزار پیکسل بیشتر که واقعاً کم چیزی نیست) ولی به شخصه ترجیح میدادم یه کم از سایر بخش ها کم کنن و به جاش فریم ریت ثابت بمونه و کیفیت پیست ها هم بالاتر بره.
البته یه موضوع دیگه هم به سخت افزار PS3 برمیگرده که خیلی ها باهاش مشکل داشتن و با اینکه یه سری از استودیوهای داخلی سونی مثل ND , Santa Monica و QD (البته استودیوی داخلی که نیست ، ولی فعلاً میشه این طوری حسابش کرد ! :دی) تونستن بر سختی هاش غلبه کنن ، ولی بعضی بازیسازهای ژاپنی گرفتار شدن. مثل Team ICO که معلوم نیست با The Last Guardian چیکار میکنه یا همین PD که به مشکل خورد. یامائوچی چند وقت پیش یه مصاحبه ای داشت و انقدر در مورد سخت افزار PS3 بد گفت که فکر کنم مسئولین سونی به زودی ترورش کنن ! :دی
When the [PlayStation 2] came out, one unique characteristic of that system was that the screen fill rate was very fast. Even looking back now, it’s very fast. In some cases, it’s faster than the PS3. There, we were able to use a lot of textures. It was able to do that read-modify-write, where it reads the screen, you take the screenshot, and you modify it and send it back. It could do that very quickly
لول ! :دی یعنی انقدر شاکی هست که پای PS2 رو وسط کشیده ! :دی
یا یه جای دیگه :
The PS3 was a combination of a poor GPU with an SPU that’s really fast if you use it right. It’s not a very well-balanced machine. It’s hard to use the hardware properly. That’s one reason why it took us five years to develop GT5

یکی از دلایلی که دوست داشتم GT6 برای PS4 بیاد همین بود که دیگه از این بهانه ها وجود نداشته باشه و بازی از اول بر پایه سخت افزار PS4 ساخته بشه. الآن یامائوچی بهانه هاش برای مشکلات احتمالی GT6 هم جور هست و میتونه دوباره گیر بده به سخت افزار PS3 ، ولی در مورد PS4 این طوری نمیشد. ولی خیلی دوست دارم کار ساخت GT6 که تموم شد و رفتن سراغ PS4 ، ثابت کنه که این حرف ها بهانه نبوده و توی PS4 میتونن هم سریع تر بازی بسازن و هم این مشکلات وجود نداشته باشه. هرچند امید زیادی ندارم و میترسم دوباره این قضایای انتقال ماشین ها و پیست های یه نسل به نسل بعدی اتفاق بیفته.


اول از همه ازتون ممنونم که وقت گذاشتین نظر من رو خوندید.
من خودم با حرفتون موافقم و به نظرم 90 درصد حرف هاتون درسته ولی شما اگه نسخه های قبلی GT رو بازی کنید متوجه می شید که با این گرافیکشون واقعا خیلی نسبت به زمان خودشون عالی بود ولی بازم گیم پلی و سطح شبیه سازیشون بسیار عالیتر بود.
گرافیک یه المانی یه که همه ی بازی ها روش خیلی مانور می دن و الان بیشترین رقابت بین بازی های هم سبک سر گرافیکشونه ... زمانی که GT های قبلی عرضه شدن رقابت انقدر شدید نبود اون وقت ها اصلا فورتزا وجود نداشت که ملت بیان با مقایسه موشکافانه به این نتیجه برسن که
گرافیکش از GT بالاتره.
GT های قبلی هم با توجه به زمان عرضشون یه مشکلاتی داشتن ولی چون رقابت هیچ وقت اینقدر شدید نبوده مشکلات زیاد به چشم نمیومدن.

در کل با حرف هاتون موافقم و همون طور هم که گفتم اون بخش از حرف هام نقل قول یک پیش نمایش از یک مجله بود
 
گرافیک سری GT همیشه توی زمان خودش بهترین بوده . یادمه توی نقد Gran Turismo 3: A-Spec سایت IGN زیر یکی از عکس های بازی نوشته بود که "آیا این یک ماشین واقعی هست یا مدل داخل بازی؟"

پ.ن: ایناهاش:دی
89870034244774783228.png
یا مثلاً در آخر هم گفته: Incredibly realistic, smooth and fast. Simply the best visuals yet seen on PS2.

اینا نسل قبل و قبلش یچیزی تو مایه های ناتی داگ و سانتا مونیکا الآن بودن که با سری GT همیشه بهترین گرافیک رو تحویل میدادن!

درکل Polyphony Digital همیشه با سری Gran Turismo پایه ثابت نمایش قدرت سخت افزاری کنسول های سونی بوده فقط توی این نسل به مشکل برخوردن که 99 درصدش رو من به آشنا نبودن با سخت افزار فوق العاده پیچیده PS3 و تیم کوچیکشون تعمیم میدم ! امیدوارم توی نسل بعد با PS4 دوباره بهترین بودن خودشون رو عین قدیما ثابت کنن !
 
سلام عزیزان, دوباره اینجا راه افتاد!
اقا من که هنوز دمو رو نگرفتم, ولی یه کلمه میگم هم برای منتقدا هم فن ها, یه سیو ریپلی رو از 5 با یه دونه فورزا و یه مسابقه لمانز واقعی با هم مقایسه کنید, بعد بیاید بگید کدوم واقعی تره, نظر خودمم فک کنم معلومه!
راستی ایول داینو کل سایتو بیخیال بیا پیشه جی تی بازا,یادش بخیر خودمونو با پسر داییم زمان GT1 خفه کرده بودیم که کی زودتر اسپیشال استیجو رو 60 فریم که اون موقع ما بهش میگفتیم حالت مخصوص باز کنه, یادش بخیر عشقم اون تویوتا کاستروله بود با اون تایراش
 
اول از همه ازتون ممنونم که وقت گذاشتین نظر من رو خوندید.
من خودم با حرفتون موافقم و به نظرم 90 درصد حرف هاتون درسته ولی شما اگه نسخه های قبلی GT رو بازی کنید متوجه می شید که با این گرافیکشون واقعا خیلی نسبت به زمان خودشون عالی بود ولی بازم گیم پلی و سطح شبیه سازیشون بسیار عالیتر بود.
گرافیک یه المانی یه که همه ی بازی ها روش خیلی مانور می دن و الان بیشترین رقابت بین بازی های هم سبک سر گرافیکشونه ... زمانی که GT های قبلی عرضه شدن رقابت انقدر شدید نبود اون وقت ها اصلا فورتزا وجود نداشت که ملت بیان با مقایسه موشکافانه به این نتیجه برسن که
گرافیکش از GT بالاتره.
GT های قبلی هم با توجه به زمان عرضشون یه مشکلاتی داشتن ولی چون رقابت هیچ وقت اینقدر شدید نبوده مشکلات زیاد به چشم نمیومدن.

در کل با حرف هاتون موافقم و همون طور هم که گفتم اون بخش از حرف هام نقل قول یک پیش نمایش از یک مجله بود
تو پست قبلیتون گفته بودید که نسخه های قبلی این سری رو جدی پیگیر نبودید ! من به عنوان کسی که از زمان PS1 و اولین GT شبفته این سری بودم ، باید بگم که سری GT تا نسخه چهارم هیچ مشکل خاصی از هیچ جهتی نداشت . خصوصا در رابطه با گرافیک توی این دو نسل اخیر همیشه جزو بهترین ها بوده اما متاسفانه عنوان پنجم به خاطر کیفیت بالای محتواهای شماره های قبلی یه چیزهایی مثل پیستها و ماشینها از نسخه چهارم به پنجم اصطلاحاً Import یا منتقل شدن که همین موضوع باعث شد که نسخه پنجم از لحاظ گرافیکی نتونه اون موفقیت های شماره های قبلیش رو جبران کنه . (البته آریا تو پست قبلیش به اضافه شدن یه سری افکتهای گرافیکی مثل آب و هوای داینامیک و رزولِیشن بالای بازی در حدی که در توان سخت افزار نبود که من مخالفم :دی اشاره کرد ). همینطور شامل یه سری کم و کاستی ها و مشکلات گیم پلی و عدم بهینه بودن بازی میشد که نمرات و نقدهای بازی هم نشانگرش بود .
در واقع استدیوی Polyphony Digital دلیل این مشکلات رو به صورت صد در صدی سخت افزار پیچیده کنسول PS3 دونسته . انتظار میرفت حداقل در تجربه بعدی این استدیو دیگه شاهد مشکلات نسخه قبل نباشیم اما مثل اینکه هنوزم PD بر خلاف خیلی از استودیوهای داخلی و خارجی که برای PS3 بازی میسازن ، بعد از یه نسل نتونسته با سخت افزار PS3 کنار بیاد . به قول دوستان چه خوب بود اگه شماره ششم برای PS4 ساخته میشد تا دیگه اینجور بهانه ها رو از یامائوچی نمیشنیدیم .
از نظر منم این مسائل کاملا به کم کاری PD توی این نسل و کم تعداد بودن تیم بازی سازی این استدیو برمیگرده .
 
آخرین ویرایش:
تو پست قبلیتون گفته بودید که نسخه های قبلی این سری رو جدی پیگیر نبودید ! من به عنوان کسی که از زمان PS1 و اولین GT شبفته این سری بودم ، باید بگم که سری GT تا نسخه چهارم هیچ مشکل خاصی از هیچ جهتی نداشت . خصوصا در رابطه با گرافیک توی این دو نسل اخیر همیشه جزو بهترین ها بوده اما متاسفانه عنوان پنجم به خاطر کیفیت بالای محتواهای شماره های قبلی یه چیزهایی مثل پیستها و ماشینها از نسخه چهارم به پنجم اصطلاحاً Import یا منتقل شدن که همین موضوع باعث شد که نسخه پنجم از لحاظ گرافیکی نتونه اون موفقیت های شماره های قبلیش رو جبران کنه . (البته آریا تو پست قبلیش به اضافه شدن یه سری افکتهای گرافیکی مثل آب و هوای داینامیک و رزولِیشن بالای بازی در حدی که در توان سخت افزار نبود که من مخالفم :دی اشاره کرد ). همینطور شامل یه سری کم و کاستی ها و مشکلات گیم پلی و عدم بهینه بودن بازی میشد که نمرات و نقدهای بازی هم نشانگرش بود .
در واقع استدیوی Polyphony Digitals دلیل این مشکلات رو به صورت صد در صدی سخت افزار پیچیده کنسول PS3 دونسته . انتظار میرفت حداقل در تجربه بعدی این استدیو دیگه شاهد مشکلات نسخه قبل نباشیم اما مثل اینکه هنوزم PD بر خلاف خیلی از استودیوهای داخلی و خارجی که برای PS3 بازی میسازن ، بعد از یه نسل نتونسته با سخت افزار PS3 کنار بیاد . به قول دوستان چه خوب بود اگه شماره ششم برای PS4 ساخته میشد تا دیگه اینجور بهانه ها رو از یامائوچی نمیشنیدیم .
از نظر منم این مسائل کاملا به کم کاری PD توی این نسل و کم تعداد بودن تیم بازی سازی این استدیو برمیگرده .

اصلاً عین روز روشنه که مشکل از کم کاری خودشونه :دی PS3 هر چقدر هم کارکردن باهاش سخت باشه دیگه بعد از 7 سال مبتدی هم پاش بشینه پرفسور میاد بیرون :دی ICE Team هم که میان افزار لازم رو برای استودیو های سونی ردیف کرده ، دیگه چی می خوان :دی اینا نشستن دور هم دارن سـاکی میزنن به بدن میگن مشکل از سخت افزاره :دی
 
تو پست قبلیتون گفته بودید که نسخه های قبلی این سری رو جدی پیگیر نبودید ! من به عنوان کسی که از زمان PS1 و اولین GT شبفته این سری بودم ، باید بگم که سری GT تا نسخه چهارم هیچ مشکل خاصی از هیچ جهتی نداشت . خصوصا در رابطه با گرافیک توی این دو نسل اخیر همیشه جزو بهترین ها بوده اما متاسفانه عنوان پنجم به خاطر کیفیت بالای محتواهای شماره های قبلی یه چیزهایی مثل پیستها و ماشینها از نسخه چهارم به پنجم اصطلاحاً Import یا منتقل شدن که همین موضوع باعث شد که نسخه پنجم از لحاظ گرافیکی نتونه اون موفقیت های شماره های قبلیش رو جبران کنه . (البته آریا تو پست قبلیش به اضافه شدن یه سری افکتهای گرافیکی مثل آب و هوای داینامیک و رزولِیشن بالای بازی در حدی که در توان سخت افزار نبود که من مخالفم :دی اشاره کرد ). همینطور شامل یه سری کم و کاستی ها و مشکلات گیم پلی و عدم بهینه بودن بازی میشد که نمرات و نقدهای بازی هم نشانگرش بود .
در واقع استدیوی Polyphony Digitals دلیل این مشکلات رو به صورت صد در صدی سخت افزار پیچیده کنسول PS3 دونسته . انتظار میرفت حداقل در تجربه بعدی این استدیو دیگه شاهد مشکلات نسخه قبل نباشیم اما مثل اینکه هنوزم PD بر خلاف خیلی از استودیوهای داخلی و خارجی که برای PS3 بازی میسازن ، بعد از یه نسل نتونسته با سخت افزار PS3 کنار بیاد . به قول دوستان چه خوب بود اگه شماره ششم برای PS4 ساخته میشد تا دیگه اینجور بهانه ها رو از یامائوچی نمیشنیدیم .
از نظر منم این مسائل کاملا به کم کاری PD توی این نسل و کم تعداد بودن تیم بازی سازی این استدیو برمیگرده .


شما تجربتون از من بیشتره تو این زمینه پس من چاره ای جز پذیرش حرفتون ندارم.
البته من واقعا هیچ نسخه ای از این بازی رو به غیر از شماره پنجمش جدی پی گیری نکردم.
شاید براتون مسخره باشه ولی فکر کنم در مجموع شاید فقط 8 ساعت GT4 رفتم
باز ممنونم که اشتباهاتم رو بهم یاد آواری کردید امیدوارم موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or